KNVB bestraft historie Fortuna opnieuw

Vanmiddag is Fortuna Sittard geïnformeerd over de licentiecommissie inzake de behandeling van hun beroepszaak. Opnieuw wordt de club tijdens het huidige seizoen geconfronteerd met de nasleep van financiële malaise uit een vorig seizoen. Zes punten aftrek is het resultaat! 

Gün heeft ons de afgelopen weken continu geïnformeerd over de stand van zaken, zijn belofte om een persoonlijk statement online te zetten is hij zojuist nagekomen. Lees het volledige statement hierHet statement is wat ons betreft sterk en in lijn met zijn interview in ons nieuwe magazine.

Fortuna SC heeft vertrouwen in het nieuwe Fortuna, we sluiten graag de linies om vervolgens aan te tonen dat Fortuna Sittard een grotere club en familie is dan menigeen denkt (of hoopt) in Zeist. Daarnaast wijden we graag nog enkele woorden aan de licentiecommissie. De licentiecommissie van de KNVB is een achterhaald en conservatief gedrocht dat er net als de rest van de KNVB niet in slaagt zichzelf om te bouwen naar een instituut dat er zou moeten zijn voor haar leden, clubs en het Nederlands voetbal in het algemeen.

Er wordt op geen enkel vlak door de bond gepresteerd, en de krampachtige reflex om dan toch maar ergens op te reageren resulteert in het bestraffen van haar eigen clubs. De licentiecommissie zou eens in de spiegel moeten kijken. Heeft het alsmaar wijzen met het vingertje, en het strikt naleven van de duizenden zelfbedachte regels nu echt zoveel zin? Draagt de licentiecommissie bij aan het gezond raken van BVO’s?

Wij weten het antwoord wel, en we staan hierin niet alleen. Zelfs ingewijden binnen de KNVB, op belangrijke posities én zelfs ín de licentiecommissie, geven aan dat het licentie proces verrot is. Maar wie gaat dit aanpakken?

Van Gaal heeft het straks waarschijnlijk al druk genoeg.. Fortuna SC steunt Gün in zijn pogingen om de club te transformeren in een gezond, transparant en succesvol bedrijf. De eerste voortekenen op het veld zijn positief, ook achter de schermen wordt er druk gewerkt aan een nieuwe organisatie. De eerste voortekenen zijn positief, zodra hier meer bekend over gemaakt mag worden zullen we dit vanzelfsprekend doen.

Een belangrijk meetmoment wordt de komende categorie indeling, samen met de accountant is de club ervan overtuigd dat we hier een categorie 2 indeling gaan behalen. Niet de puntenaftrek over het verleden, maar een score over de prestaties van dit moment zijn wat ons betreft veel waard. Immers, alleen als iemand de controle heeft over zijn presteren mag hij daar op afgerekend worden.

Gün heeft onze steun!
#samennoaveure

Mjweetje
dinsdag 11 april 2017 / 10:11

Onder de indruk van Gün, heel goed, genuanceerd stuk.
Uitdrukkingen als: :Verbeter de wereld, begin bij jezelf" of "Veeg eerst de strot voor je eigen deur weg, voordat je bij anderen begint te vegen", het zijn duidelijk geen kernwaardes voor de heren van de KNVB. Zelfs na structureel jaren van falen, zien ze nog steeds de uitgekiepte mestkar die ze voor hun eigen deur hebben liggen over het hoofd, terwijl ze de vogelpoep bij (erg selectief gekozen) clubs wel waarnemen en bestraffen. Deze constateringen gaan ons echter niet verder helpen..
Onze regio, de westelijke mijnstreek, profileert zich nadrukkelijk in Nederland. We zijn economisch gezien een van de sterkst groeiende regio's van Europa. We maken optimaal gebruik van onze geografische ligging, waardoor bedrijven optimaal kunnen groeien. Debet hieraan is dat we ons focussen op kansen in plaats van bedreigingen. We zijn de afgelopen jaren uit de slachtofferrol gekropen, hebben onze cirkel van invloed groter gemaakt en zijn actief aan de weg gaan timmeren. Daarmee onderscheiden we ons van bijvoorbeeld de oostelijke mijnstreek, waar nog steeds sprake is van economische krimp. Dat loslaten van die slachtofferrol, dat is doorslaggevend om succesvol te worden.
Veel mensen hebben de laatste jaren Fortuna in leven gehouden. Vaak door in de slachtofferrol te kruipen, door verschillende maatregelen te nemen die veel kwaad bloed gezet hebben, zelden met structurele oplossingen, maar wel in leven gehouden. Zonder Philippen, Abelhause, van der Kraan, Chudick en ter Borgh hadden we niet meer bestaan. Nu is het zaak om de slachtofferrol en de overlevingsmodus los te laten en over te gaan op structureel versterken van onze positie. Dat betekend dat we mee moeten liften op de groei van de regio, bruggen moeten bouwen naar het bedrijfsleven. Dhr Gün is een geweldige inspirator om Fortuna uit het moeras te trekken, maar we moeten natuurlijk op termijn niet afhankelijk zijn van iemand die theoretisch zou kunnen besluiten om de stekker er maar uit te trekken. Ik heb de indruk dat dat is wat Dhr Gün ook wil bereiken, een sterke club achter laten. Jammer van dit seizoen voor wat betreft de positie op de ranglijst. Maar we hebben weer wat vaker kunnen genieten van het voetbal, voor volgend seizoen hebben we al bijna de selectie rond, en mochten de voortekenen ons niet bedriegen dan is ook financieel en bestuurlijk een richting van continuïteit gekozen.
Marco@Stein
dinsdag 11 april 2017 / 10:44

Richard Coenen schreef:
-9 punten in 1 seizoen en nog niet gedegradeerd (dat kan alleen Fortuna), verdiensten van onze selectie die sportief een duidelijke verbetering vertoond ten opzichte van de afgelopen jaren.

Persoonlijk vind ik punten aftrek werkelijk nergens op slaan, je straft hiermee de technische staf en zijn selectiespelers die allemaal staan voor waar het omgaat namelijk het spel voetbal. Bovendien straf je ook de supporters van de club ermee die wekelijks veel geld uitgeven om hun favorieten aan het werk te zien.

Degene die de KNVB moet raken zijn de heren bestuursleden die er telkens voor hebben gezorgd dat men zich niet aan de regels hield. Natuurlijk is het duidelijk dat vd Kraan 1 van deze personen is maar laten we onze geel groene bril afzetten en ook toegeven dat het wel erg makkelijk is om hem alleen de schuld in de schoenen te schuiven. Maar er waren meer mensen die het plan van aanpak hebben opgesteld en goed gekeurd, ja 1 iemand moet het uiteindelijk namens de club ondertekenen, maar ook daar schuilt een team achter. Natuurlijk is het jammer dat Gün niet alles kan weten en zal weten wat er is gebeurd en wie daar allemaal exact voor verantwoordelijk is, maar hoop van ganser harte dat hij deze rotte appels eruit weet te halen zodat we volle kracht vooruit kan.

Nao Veure Fortuna, Fortunees ben je niet voor even maar voor het leven.


Ik vind dat ook waardeloos en destructief van een bond die er normaal gesproken moet zijn voor het omhoog houden van de nederlandse voetballerij. Nee wat doen ze,ze straffen spelers,technische staf en supporters die nu eindelijk de weg naar boven hebben gevonden,en die helemaal niet verantwoordelijk zijn voor die malaise. Pak die mannen bij de kraag die er letterlijk verantwoordelijk voor zijn en beboet die! Pak de mensen persoonlijk aan,dan toon je ballen!!! KNJB maffia!!!!!!!!!!!!!!
Marco@Stein
dinsdag 11 april 2017 / 10:46

Bye the way,ik denk toch dat dit nog altijd payback time is van de knjb,voor die verloren zaak tegen Fortuna jaren geleden.
Don Leo
dinsdag 11 april 2017 / 11:15

Goede communicatie vanuit de club en hulde voor de professionele reactie van Gün!
Rdorenberg
dinsdag 11 april 2017 / 11:19

Had de KNVB ook de ballen gehad als het om Roda zou gaan? Dat is wat ik me afvraag, wij spelen nergens meer om maar wat had de KNVB gedaan als een club nog ergens voor speelde en die punten cruciaal zijn? Verder lig ik niet wakker van de punten in mindering. Het team en Oliseh hebben zich na de winterstop herpakt en zich bewezen dat telt voor mij veel meer, ik zie ons een mooie en leuke toekomst hebben.
JordyW
dinsdag 11 april 2017 / 11:23

Rdorenberg schreef:
Had de KNVB ook de ballen gehad als het om R*da zou gaan? Dat is wat ik me afvraag, wij spelen nergens meer om maar wat had de KNVB gedaan als een club nog ergens voor speelde en die punten cruciaal zijn? Verder lig ik niet wakker van de punten in mindering. Het team en Oliseh hebben zich na de winterstop herpakt en zich bewezen dat telt voor mij veel meer, ik zie ons een mooie en leuke toekomst hebben.


Hopelijk blijven ze met de kopjes omhoog lopen. Na de vorige punten straf zag je toch een beetje het verval erin gaan.
silvio62
dinsdag 11 april 2017 / 12:10

Heel snel vergeten dit,we geven gewoon lee de schuld hahaha :lol: :lol:
Sjors
woensdag 12 april 2017 / 02:43

Hopelijk vallen er toch niet toevallig weer ergens in November wat punten-lijken uit de nieuwe competitiekast, waar men straks weer quasi-verbaasd over doet ;)
nuujsjtadt
woensdag 12 april 2017 / 06:33

Sjors schreef:
Hopelijk vallen er toch niet toevallig weer ergens in November wat punten-lijken uit de nieuwe competitiekast, waar men straks weer quasi-verbaasd over doet ;)


Laten we hopen dat de gifbeker nu eindelijk eens helemaal leeg is zodat we écht eens fris kunnen beginnen. Het lijkt er in ieder geval wel op dat het herstel is ingezet!
Richard Coenen
woensdag 12 april 2017 / 07:35

laten we het er dan maar op houden Nuuijstadt dat hoop doet leven... ;)
Dennis the Menace
woensdag 12 april 2017 / 10:18

Laat die kakkers bij de maffiabond nu nog maar hun pretje hebben. Wij weten wel beter, komend seizoen gaan we ze sportief een lesje leren.
En zou natuurlijk helemaal top zijn als we binnen no time ook weer een categorie 2 zitten.

Dan kunnen we pas echt een dikke middelvinger naar ze opsteken.
Hillanoff
woensdag 12 april 2017 / 11:36

Dennis the Menace schreef:
Laat die kakkers bij de maffiabond nu nog maar hun pretje hebben. Wij weten wel beter, komend seizoen gaan we ze sportief een lesje leren.
En zou natuurlijk helemaal top zijn als we binnen no time ook weer een categorie 2 zitten.

Dan kunnen we pas echt een dikke middelvinger naar ze opsteken.



Laat ik het anders formuleren, we MOETEN volgend meetmoment in cat II worden ingedeeld anders is het gewoon einde verhaal.
Zitterd11
woensdag 12 april 2017 / 12:01

Tja Twente vorig jaar pijn kunnen doen, laten ze na! Laten we zwijgen over r*da, hoeveel milj schuld was t ook weer!?! 36 milj en daar gebeurd niks, nee pak de mooiste club maar!
Marco@Stein
woensdag 12 april 2017 / 12:57

Hillanoff schreef:
Dennis the Menace schreef:
Laat die kakkers bij de maffiabond nu nog maar hun pretje hebben. Wij weten wel beter, komend seizoen gaan we ze sportief een lesje leren.
En zou natuurlijk helemaal top zijn als we binnen no time ook weer een categorie 2 zitten.

Dan kunnen we pas echt een dikke middelvinger naar ze opsteken.



Laat ik het anders formuleren, we MOETEN volgend meetmoment in cat II worden ingedeeld anders is het gewoon einde verhaal.



Ja,en hoe staan we er nu voor dan?! Die communicatie mis ik? Staan we er goed voor?? Of niet?
janko@
woensdag 12 april 2017 / 13:23

Marco@Stein schreef:

Ja,en hoe staan we er nu voor dan?! Die communicatie mis ik? Staan we er goed voor?? Of niet?


Gun refereert/beantwoord die vraag in het begin van zijn stuk al:

Daarnaast wil ik jullie informeren dat sinds juli 2016 we ons volledig houden aan de deadlines voor het inleveren van stukken en informatie aan de KNVB. Onze huidige, financiële situatie is momenteel sterk. We verwachten op korte termijn in licentiecategorie II te komen, omdat we voldoen aan de daarvoor geldende voorwaarden.
jeroenfsc
woensdag 12 april 2017 / 13:49

Wanneer is het volgende meetmoment en wanneer krijgen we daar iets van te horen?
kiprich
woensdag 12 april 2017 / 14:14

1 november: jaarstukken van voorafgaand boekjaar, prognose over het lopende seizoen, controledocument ten behoeve van sportief en organisatie/administratief kader

1 maart halfjaar-/prognosecijfers over het lopende seizoen, controledocument ten behoeve van sportief, organisatie/administratief en juridisch kader ondertekende veiligheidsverklaring door burgemeester van speelstad

15 juni begroting voor het komende boekjaar
Rdorenberg
woensdag 12 april 2017 / 14:30

janko@ schreef:
Marco@Stein schreef:

Ja,en hoe staan we er nu voor dan?! Die communicatie mis ik? Staan we er goed voor?? Of niet?


Gun refereert/beantwoord die vraag in het begin van zijn stuk al:

Daarnaast wil ik jullie informeren dat sinds juli 2016 we ons volledig houden aan de deadlines voor het inleveren van stukken en informatie aan de KNVB. Onze huidige, financiële situatie is momenteel sterk. We verwachten op korte termijn in licentiecategorie II te komen, omdat we voldoen aan de daarvoor geldende voorwaarden.


Ik ben benieuwd wat Gün bedoeld met ' onze financiële situatie is momenteel sterk'. Heeft hij het over sponserinkomsten? Of heeft Gün een x bedrag op de rekening van Fortuna gestort? Verder ziet het er allemaal goed uit. hopelijk weet Gün in de toekomst nog een partner te strikken dat we echt kapitaal hebben en flinke stappen kunnen zetten. En weet iemand hoe het met stadion deal zit? Fortuna is momenteel goed bezig en volgend seizoen gaan we dat echt merken denk ik.
Marco@Stein
woensdag 12 april 2017 / 14:32

Er moet gewoon eens duidelijke taal uitgesproken worden. We gaan het halen of niet! Een tussenweg is er niet meer.
silvio62
woensdag 12 april 2017 / 14:33

Heb er alle vertrouwen in,gaat een mooie periode aankomen,zeker weten,effe het restafval dumpen en op naar een nieuwe toekomst.Onze nieuwe eigenaar is een man van aanpakken,alle vertrouwen in,houd alles goed in de gaten!
Don Leo
woensdag 12 april 2017 / 14:50

Marco@Stein schreef:
Er moet gewoon eens duidelijke taal uitgesproken worden. We gaan het halen of niet! Een tussenweg is er niet meer.


Hoe schat jij onze kansen op dit moment in Marco? Gaan we het redden of is het nu toch echt einde verhaal?
Gohf
woensdag 12 april 2017 / 15:39

Gün kan moeilijk anders dan zeggen dat we er financieel "sterk" voor staan. Ik wil hem rustig geloven hoor, maar wil eerst nog wel eens zien dat we in categorie 2 geplaatst worden. Hoe kan Fortuna er in hemelsnaam "financieel sterk" voorstaan ? Er zitten nauwelijks betalende supporters en de sponsorgelden zijn die zo veel verbeterd tov vorig jaar ? Ik betwijfel het. Laat staan dat we 2 complete elftallen op de loonlijst hebben staan.

Mijn persoonlijke invulling is dat er met "financieel sterk" voorstaan word bedoeld dat Gün er genoeg geld in duwt om alles draaiende te houden. Ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten. Verder is dit absoluut geen kritiek jegens Gün of wie dan ook. Er moet vanaf 0 iets opgebouwd worden en dat kost nou eenmaal tijd. Wat dat betreft zijn we zeker al stappen aan het maken.
GeleanDeGekste
woensdag 12 april 2017 / 15:51

KNVB MAFFIA! FC Twente komt overal mee weg, en die moffen ook!!! We horen al 10 jaar dat het volgend seizoen beter gaat.. Mijn ervaringen met Turken in Nederland en Turkye zijn niet zo goed (ga daar ook niet meer op vakantie) maar het enigste wat ons rest is naar de pijlen van Gun dansen. Dat ziet er voorlopig goed uit. Kunnen we die man niet eens een broodje kebab ofzo aanbieden ;)
Ivanhooo
woensdag 12 april 2017 / 16:51

Gohf schreef:
Gün kan moeilijk anders dan zeggen dat we er financieel "sterk" voor staan. Ik wil hem rustig geloven hoor, maar wil eerst nog wel eens zien dat we in categorie 2 geplaatst worden. Hoe kan Fortuna er in hemelsnaam "financieel sterk" voorstaan ? Er zitten nauwelijks betalende supporters en de sponsorgelden zijn die zo veel verbeterd tov vorig jaar ? Ik betwijfel het. Laat staan dat we 2 complete elftallen op de loonlijst hebben staan.

Mijn persoonlijke invulling is dat er met "financieel sterk" voorstaan word bedoeld dat Gün er genoeg geld in duwt om alles draaiende te houden. Ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten. Verder is dit absoluut geen kritiek jegens Gün of wie dan ook. Er moet vanaf 0 iets opgebouwd worden en dat kost nou eenmaal tijd. Wat dat betreft zijn we zeker al stappen aan het maken.

'Helaas' hebben wij als supporter geen beeld van de boekhouding van Fortuna. We zullen dit seizoen zeker geen winst maken met die tegenvallende sponsorgelden/bezoekersaantallen. Maar er zullen in de boekhouding in ieder geval wijzigingen zijn aangebracht tov het verleden, anders kun je nooit ineens in categorie 2 terecht komen.

Die categorie-indeling is gebaseerd op 10 punten:
- Buffer liquide middelen o.b.v. historie
- Buffer liquide middelen o.b.v. toekomst
- Werkkapitaalpositie
- Solvabiliteit
- Historische netto marge
- Historische bruto marge
- Toekomstige netto marge
- Toekomstige bruto marge
- Personeelskostenratio
- Begrotingsdiscipline

Dit lijken me niet direct punten waarin we goed scoren indien er niets is veranderd.
Groen geel
woensdag 12 april 2017 / 17:37

silvio62 schreef:
Heb er alle vertrouwen in,gaat een mooie periode aankomen,zeker weten,effe het restafval dumpen en op naar een nieuwe toekomst.Onze nieuwe eigenaar is een man van aanpakken,alle vertrouwen in,houd alles goed in de gaten!

Ken je hem persoonlijk? Eerst zien dan geloven.. Ik hen financieel nog geen goed nieuws gehoord.
wumke
woensdag 12 april 2017 / 17:40

M.i. hoeven we over we dit jaar / seizoen nog geen stadionhuur te betalen.
Volgend jaar / seizoen komt deze kostenpost er nog eens extra bij.
En dan praat je toch over een +/- 200.000 euro!
Jasper Waalkens
woensdag 12 april 2017 / 18:01

Fortuna heeft structureel jaarlijks een tekort. Gelet op het aantal toeschouwers en sponsors in dit seizoen zal het tekort over afgelopen jaar nog groter zijn dan normaal. De enige manier om over enkele maanden in categorie 2 te komen, zijn dan ook keiharde financiele garantstellingen van Gun en/of andere grote sponsors ter afdekking van dit tekort. Zo niet, dan is het einde verhaal.

Waarop Gun baseert dat Fortuna een sterke financiele positie heeft, is voor mij onduidelijk. Veel keuze heeft de beste man ook niet. Hij zal er fors geld in moeten stoppen om iets structureels te kunnen opbouwen, anders is de club weg en is hij zijn investering kwijt.
Snotter
woensdag 12 april 2017 / 19:29

Ach anders worden we Red Bull Sittard
AT-AT
woensdag 12 april 2017 / 19:54

Snotter schreef:
Ach anders worden we Red Bull Sittard

Maar dan mogen we geen Europees voetbal spelen als Leipzig en Salzburg dat ook halen!! :cry: :cry: :lol:
Marco@Stein
woensdag 12 april 2017 / 20:32

Don Leo schreef:
Marco@Stein schreef:
Er moet gewoon eens duidelijke taal uitgesproken worden. We gaan het halen of niet! Een tussenweg is er niet meer.


Hoe schat jij onze kansen op dit moment in Marco? Gaan we het redden of is het nu toch echt einde verhaal?


De verhalen komen op zich positief over. Maar dat hebben we al vaker meegemaakt.Ik kan verder niet kijken achter de schermen.
Marco@Stein
woensdag 12 april 2017 / 20:35

Maarja nu de komende deadline geen categorie 2 betekent einde oefening voor de club?
Lu
woensdag 12 april 2017 / 22:56

De volgende keer dat Fortuna de afspraken die in het plan van aanpak zijn gemaakt niet nakomt, kan de KNVB de licentie intrekken. Wel of niet in categorie 2 ingedeeld worden staat los van die afspraken en is een verhaal op zich.
Rdorenberg
woensdag 12 april 2017 / 23:18

Ik geloof Gün op zijn woord, wij weten niet wat er afgelopen maanden allemaal is gebeurt en wat ze aan doen zijn. Ik vind het prima dat het zo rustig is, laat ze maar in alle stilte werken en op ten duur zullen we een en ander te komen weten.
Don Leo
woensdag 12 april 2017 / 23:41

Rdorenberg schreef:
Ik geloof Gün op zijn woord, wij weten niet wat er afgelopen maanden allemaal is gebeurt en wat ze aan doen zijn. Ik vind het prima dat het zo rustig is, laat ze maar in alle stilte werken en op ten duur zullen we een en ander te komen weten.


We hebben ook geen andere keuze dan op Gün te vertrouwen, zonder hem is het sowieso einde verhaal.
Rdorenberg
woensdag 12 april 2017 / 23:53

Don Leo schreef:
Rdorenberg schreef:
Ik geloof Gün op zijn woord, wij weten niet wat er afgelopen maanden allemaal is gebeurt en wat ze aan doen zijn. Ik vind het prima dat het zo rustig is, laat ze maar in alle stilte werken en op ten duur zullen we een en ander te komen weten.


We hebben ook geen andere keuze dan op Gün te vertrouwen, zonder hem is het sowieso einde verhaal.


Als ik geen hoop had, of Gün kwam zijn beloftes niet na en hij maakte er een puinhoop van dan was iedereen tegen hem geweest en hadden mensen hun mond open getrokken, ook al is hij onze redder. Gün heeft zich op een bijzondere manier laten gelden en daarom accepteert iedereen hem ook en is hij toegevoegd tot de Fortuna familie.
Don Leo
donderdag 13 april 2017 / 00:44

Rdorenberg schreef:
Don Leo schreef:
Rdorenberg schreef:
Ik geloof Gün op zijn woord, wij weten niet wat er afgelopen maanden allemaal is gebeurt en wat ze aan doen zijn. Ik vind het prima dat het zo rustig is, laat ze maar in alle stilte werken en op ten duur zullen we een en ander te komen weten.


We hebben ook geen andere keuze dan op Gün te vertrouwen, zonder hem is het sowieso einde verhaal.


Als ik geen hoop had, of Gün kwam zijn beloftes niet na en hij maakte er een puinhoop van dan was iedereen tegen hem geweest en hadden mensen hun mond open getrokken, ook al is hij onze redder. Gün heeft zich op een bijzondere manier laten gelden en daarom accepteert iedereen hem ook en is hij toegevoegd tot de Fortuna familie.


Je hoort mij ook absoluut niet klagen over Gün hoor! Heb al vanaf het begin meer vertrouwen in hem dan in de vorige 10 bestuurders bij Fortuna...
Marco@Stein
donderdag 13 april 2017 / 15:56

Maar word nu alleen eens langzaam tijd dat het vruchten gaat afwerpen.
Don Leo
donderdag 13 april 2017 / 16:22

Marco@Stein schreef:
Maar word nu alleen eens langzaam tijd dat het vruchten gaat afwerpen.


Eens, het is nu of nooit, er zullen nu resultaten geboekt moeten worden, zowel sportief als financieel!
jori
donderdag 13 april 2017 / 17:24

Marco@Stein schreef:
Maar word nu alleen eens langzaam tijd dat het vruchten gaat afwerpen.


Misschien moet je effe de samenvatting van na de winterstop terug kijken, blijkbaar heb je een aantal maanden gemist :roll:
Groen geel
donderdag 13 april 2017 / 17:49

jori schreef:
Marco@Stein schreef:
Maar word nu alleen eens langzaam tijd dat het vruchten gaat afwerpen.


Misschien moet je effe de samenvatting van na de winterstop terug kijken, blijkbaar heb je een aantal maanden gemist :roll:



Heb je ook een financiële samenvatting?
jori
donderdag 13 april 2017 / 18:10

Groen geel schreef:
jori schreef:
Marco@Stein schreef:
Maar word nu alleen eens langzaam tijd dat het vruchten gaat afwerpen.


Misschien moet je effe de samenvatting van na de winterstop terug kijken, blijkbaar heb je een aantal maanden gemist :roll:



Heb je ook een financiële samenvatting?


Dat wordt vanzelf bekend bij het volgende meetmoment.
Marco@Stein
donderdag 13 april 2017 / 19:00

jori schreef:
Marco@Stein schreef:
Maar word nu alleen eens langzaam tijd dat het vruchten gaat afwerpen.


Misschien moet je effe de samenvatting van na de winterstop terug kijken, blijkbaar heb je een aantal maanden gemist :roll:



Dan begrijp je niet waar ik op doel blijkbaar. :roll:
RonB
donderdag 13 april 2017 / 19:17

Dit van de KNVB is een oude rekening vereffenen denk ik,maar blijft belachelijk .
Neem de bond al jaren niet meer serieus .
Zij kunnen de .................... krijgen .
Sjors
donderdag 13 april 2017 / 21:00

Off-topic


Sittard collaboreerd met Roda JC?
:roll:

https://www.wijlimburg.nl/nieuws-overzi ... ngensborn/


De perfecte plaats voor Kiprich mss om eens te gaan buurten??? Er is namelijk nieuw bier verkrijgbaar dat eens geproefd moet worden :mrgreen:
AT-AT
donderdag 13 april 2017 / 21:30

Sjors schreef:
Off-topic


Sittard collaboreerd met R*da JC?
:roll:

https://www.wijlimburg.nl/nieuws-overzi ... ngensborn/


De perfecte plaats voor Kiprich mss om eens te gaan buurten??? Er is namelijk nieuw bier verkrijgbaar dat eens geproefd moet worden :mrgreen:

Je zegt het zelf al.. Off-topic. Zoek gewoon in nieuwsberichten het juiste topic en zet die onzin daar neer. Andere topic staat een linkje, niet zo moeilijk om te zoeken/vinden.
Sjors
vrijdag 14 april 2017 / 01:52

AT-AT schreef:
Sjors schreef:
Off-topic


Sittard collaboreerd met R*da JC?
:roll:

https://www.wijlimburg.nl/nieuws-overzi ... ngensborn/


De perfecte plaats voor Kiprich mss om eens te gaan buurten??? Er is namelijk nieuw bier verkrijgbaar dat eens geproefd moet worden :mrgreen:

Je zegt het zelf al.. Off-topic. Zoek gewoon in nieuwsberichten het juiste topic en zet die onzin daar neer. Andere topic staat een linkje, niet zo moeilijk om te zoeken/vinden.


Rustig maar...


Hoe dan mij lukt het toch niet om dit terug te vinden. In ieder geval niet.
Sjors
vrijdag 14 april 2017 / 01:54

Jasper Waalkens schreef:
Fortuna heeft structureel jaarlijks een tekort. Gelet op het aantal toeschouwers en sponsors in dit seizoen zal het tekort over afgelopen jaar nog groter zijn dan normaal. De enige manier om over enkele maanden in categorie 2 te komen, zijn dan ook keiharde financiele garantstellingen van Gun en/of andere grote sponsors ter afdekking van dit tekort. Zo niet, dan is het einde verhaal.

Waarop Gun baseert dat Fortuna een sterke financiele positie heeft, is voor mij onduidelijk. Veel keuze heeft de beste man ook niet. Hij zal er fors geld in moeten stoppen om iets structureels te kunnen opbouwen, anders is de club weg en is hij zijn investering kwijt.


Dus wel kunnen alweer bijna uitgaan van nieuwe puntenaftrek komend seizoen?
Rdorenberg
vrijdag 14 april 2017 / 05:41

Sjors schreef:
Jasper Waalkens schreef:
Fortuna heeft structureel jaarlijks een tekort. Gelet op het aantal toeschouwers en sponsors in dit seizoen zal het tekort over afgelopen jaar nog groter zijn dan normaal. De enige manier om over enkele maanden in categorie 2 te komen, zijn dan ook keiharde financiele garantstellingen van Gun en/of andere grote sponsors ter afdekking van dit tekort. Zo niet, dan is het einde verhaal.

Waarop Gun baseert dat Fortuna een sterke financiele positie heeft, is voor mij onduidelijk. Veel keuze heeft de beste man ook niet. Hij zal er fors geld in moeten stoppen om iets structureels te kunnen opbouwen, anders is de club weg en is hij zijn investering kwijt.


Dus wel kunnen alweer bijna uitgaan van nieuwe puntenaftrek komend seizoen?


Elke club heeft last van teruglopend toeschouwers aantallen en minder sponserinkomsten. Laten we gewoon wachten tot de KNVB over enkele weken met de uitslag komt. Fortuna en Gün gaan uit van cat 2, prima toch. Daar richt ik mij op en niet op de makkelijke inkoppertjes dat er te weinig mensen komen en te weinig sponserinkomsten binnen komt.

Mocht Fortuna geen cat 2 halen-wat de reden ook is- dan hebben we iets om over te discussiëren. gewoon even laten rusten en afwachten.
RonB
vrijdag 14 april 2017 / 09:02

Lekker weer punten eraf maar ja je speelt toch nergens meer voor ,degraderen doen we niet en
Playoff halen we niet dus lekker uitspelen en nu verlies pakken .
Weet ook dat de Club het zelf schuld is maar de KNVB doet ook niks voor te helpen .
Zelf is de bond nu 1 grote puinhoop .
Geloof wel Gun dat hij een doorstart gaat maken met onze club ,zoniet is het einde verhaal ,
waar ik niet vanuit ga .Kump GOOD een Fortunees al jarennn . :D
Jasper Waalkens
vrijdag 14 april 2017 / 10:08

Rdorenberg schreef:
Sjors schreef:
Jasper Waalkens schreef:
Fortuna heeft structureel jaarlijks een tekort. Gelet op het aantal toeschouwers en sponsors in dit seizoen zal het tekort over afgelopen jaar nog groter zijn dan normaal. De enige manier om over enkele maanden in categorie 2 te komen, zijn dan ook keiharde financiele garantstellingen van Gun en/of andere grote sponsors ter afdekking van dit tekort. Zo niet, dan is het einde verhaal.

Waarop Gun baseert dat Fortuna een sterke financiele positie heeft, is voor mij onduidelijk. Veel keuze heeft de beste man ook niet. Hij zal er fors geld in moeten stoppen om iets structureels te kunnen opbouwen, anders is de club weg en is hij zijn investering kwijt.


Dus wel kunnen alweer bijna uitgaan van nieuwe puntenaftrek komend seizoen?


Elke club heeft last van teruglopend toeschouwers aantallen en minder sponserinkomsten. Laten we gewoon wachten tot de KNVB over enkele weken met de uitslag komt. Fortuna en Gün gaan uit van cat 2, prima toch. Daar richt ik mij op en niet op de makkelijke inkoppertjes dat er te weinig mensen komen en te weinig sponserinkomsten binnen komt.

Mocht Fortuna geen cat 2 halen-wat de reden ook is- dan hebben we iets om over te discussiëren. gewoon even laten rusten en afwachten.


Je hebt de korte en de lange termijn. Voor de korte termijn gelden de volgende 2 doemscenario’s die per direct leiden tot de intrekking van de licentie:
- Fortuna voldoet meer dan vier keer dit seizoen niet aan afspraken uit het plan van aanpak ter verbetering van de financiële positie van de club. Op dit moment staat de teller op 4 keer. Elke volgende misstap is dus fataal.
- Fortuna behaalt meer dan negenmaal een cat 1 score gedurende de laatste 15 meetmomenten. Mijn inschatting is dat Fortuna de komende 2 meetmomenten positief dient te scoren om de direct noodzakelijke overstap naar cat 2 te kunnen realiseren.

Mocht Fortuna dus niet de komende 2 meetmomenten cat 2 scoren, dan is er dus niets meer om over te discussiëren. Ik hoop dat Gun voldoende expertise heeft om het complexe licentiesysteem te doorgronden, aangezien elke fout op dit gebied nu catastrofaal zal zijn.
Voor meer informatie over de situatie van Fortuna m.b.t. het licentiesysteem:
http://lb03.net/zeister-bossen-logica/

Voor de lange termijn is een (bijna) sluitende begroting cruciaal voor het bestaansrecht van Fortuna. Aan de kostenkant is er de laatste jaren al flink gesneden. De vaste inkomsten (o.a. tv-inkomsten) kun je niet beïnvloeden. Echter de variabele inkomsten, zoals toeschouwers- en sponsorsinkomsten zullen de komende seizoenen sterk moeten stijgen om zo een gezonde(re) en evenwichtige(re) financiele huidhouding te krijgen en op den duur een hernieuwde kennismaking met het licentiesysteem te vermijden, ervan uitgaande dat het hierboven geschetste scenario voor de korte termijn goed afloopt.
Dannie
vrijdag 14 april 2017 / 10:15

Laten wij ons nu maar richten op de wedstrijden en de ploeg steunen. We hebben naar jaren weer eens om ergens naar uit te kijken (na de winterstop) en daar geniet ik van. Alles dat achter het bureau gebeurd zijn zaken waar wij a geen inzicht in hebben en b ook geen invloed op uit kunnen oefenen. Elke winst die we halen en dag dat we er nog zijn omarm ik en wat er gebeurd mochten wij ooit omvallen zijn zorgen voor dat moment.
Zitterd11
vrijdag 14 april 2017 / 19:38

srry
Marco@Stein
vrijdag 14 april 2017 / 19:42

Zitterd11 schreef:
hoor toch minder goede geluiden! Maar laten we maar afwachten. als de geluiden kloppen zal dat maandag zeker opvallen.



En die geluiden zijn?
Zitterd11
vrijdag 14 april 2017 / 19:53

......
starbert
vrijdag 14 april 2017 / 20:00

Zitterd11 schreef:
hoor toch minder goede geluiden! Maar laten we maar afwachten. als de geluiden kloppen zal dat maandag zeker opvallen.


Wat is er maandag dan?
Zitterd11
vrijdag 14 april 2017 / 20:08

".....
jori
vrijdag 14 april 2017 / 20:11

Zitterd11 schreef:
ga niks zeggen als het dadelijk niks is, maar normaal waar rook is.
als het zo is dan zal het maandag rond de wedstrijd wel opvallen


Als je toch niks ga zeggen, loop dan ook niet interessant te doen met een wazige post waarin je wat geruchten loopt te maken. Want je gaat niks zeggen, maar je hebt ondertussen wel gezegd dat er maandag (waarschijnlijk) een bericht komt dat we financiële problemen hebben.
Fritske emeran
vrijdag 14 april 2017 / 20:29

jori schreef:
Zitterd11 schreef:
ga niks zeggen als het dadelijk niks is, maar normaal waar rook is.
als het zo is dan zal het maandag rond de wedstrijd wel opvallen


Als je toch niks ga zeggen, loop dan ook niet interessant te doen met een wazige post waarin je wat geruchten loopt te maken. Want je gaat niks zeggen, maar je hebt ondertussen wel gezegd dat er maandag (waarschijnlijk) een bericht komt dat we financiële problemen hebben.


Inderdaad mischien heb je gelijk ma ga dat hier niet roepen.
Er zijn supporters die met deze resultaten hopen op een positieve flow onder het publiek hiermee maak je dit kapot.
Zitterd11
vrijdag 14 april 2017 / 20:41

Fritske emeran schreef:
jori schreef:
Zitterd11 schreef:
ga niks zeggen als het dadelijk niks is, maar normaal waar rook is.
als het zo is dan zal het maandag rond de wedstrijd wel opvallen


Als je toch niks ga zeggen, loop dan ook niet interessant te doen met een wazige post waarin je wat geruchten loopt te maken. Want je gaat niks zeggen, maar je hebt ondertussen wel gezegd dat er maandag (waarschijnlijk) een bericht komt dat we financiële problemen hebben.


Inderdaad mischien heb je gelijk ma ga dat hier niet roepen.
Er zijn supporters die met deze resultaten hopen op een positieve flow onder het publiek hiermee maak je dit kapot.

verwijder
Vollegaas
vrijdag 14 april 2017 / 20:52

.
starbert
vrijdag 14 april 2017 / 21:04

Wat wil je dat we geloven dan? Iedereen zit weer allerlei geruchten te verspreiden, niemand die weet wat er werkelijk speelt.

Gün gaat toch niet een heel bericht aan de supporters op de site van Fortuna zetten en dan van alles voor zitten te liegen?
Don Leo
vrijdag 14 april 2017 / 21:14

Vollegaas schreef:
Naar verluid heeft Gün geen verstand van financiën, waardoor er een misverstand is gekomen binnen de club. In Turkije is geld geen geld, maar beton (zie stadion). Daarom dacht Gün dat we financieel sterk waren. Maandag is onze laatste wedstrijd.
Bron: kaartclub van van Marwijk


:o :shock: :? :cry: :x

Is het nu dan toch echt afgelopen???

Als het maandag onze laatste wedstrijd is, dan ben ik er hoe dan ook bij!
Don Leo
vrijdag 14 april 2017 / 21:17

Zitterd11 schreef:
ga niks zeggen als het dadelijk niks is, maar normaal waar rook is.
als het zo is dan zal het maandag rond de wedstrijd wel opvallen


Wat wil je hier nou meer bereiken? Wat is jouw belang hierbij?? Wil je soms dat de club kapot gaat???
Don Leo
vrijdag 14 april 2017 / 21:18

Vollegaas schreef:
Naar verluid heeft Gün geen verstand van financiën, waardoor er een misverstand is gekomen binnen de club. In Turkije is geld geen geld, maar beton (zie stadion). Daarom dacht Gün dat we financieel sterk waren. Maandag is onze laatste wedstrijd.
Bron: kaartclub van van Marwijk


Dat is sowieso onzin, want we hebben het stadion niet in eigen bezit. Dus beton is in dit geval zowel in Nederland als in Turkije geen geld voor Fortuna. Vollegaas heeft hier wel vaker domme dingen lopen roepen dus daar heb ik geen enkel vertrouwen in.
starbert
vrijdag 14 april 2017 / 21:21

Don Leo schreef:
Vollegaas schreef:
Naar verluid heeft Gün geen verstand van financiën, waardoor er een misverstand is gekomen binnen de club. In Turkije is geld geen geld, maar beton (zie stadion). Daarom dacht Gün dat we financieel sterk waren. Maandag is onze laatste wedstrijd.
Bron: kaartclub van van Marwijk


:o :shock: :? :cry: :x

Is het nu dan toch echt afgelopen???

Als het maandag onze laatste wedstrijd is, dan ben ik er hoe dan ook bij!



Iedereen ligt elkaar weer op te naaien hier, we moeten daar mee ophouden. Niemand weet hoe het werkelijk zit. Ik kan me niet voorstellen dat Gün de zaken anders voorspiegelt dan dat ze werkelijk zijn, of iemand moet hem vreselijk bedonderd hebben, zodat Gün denkt dat de zaken er rooskleuriger opstaan dan in werkelijkheid.
Vollegaas
vrijdag 14 april 2017 / 21:22

.
starbert
vrijdag 14 april 2017 / 21:25
Loos
vrijdag 14 april 2017 / 21:41

Willen de personen die hier onzin verspreiden even fijn stoppen? Isitan leest hier ook mee en vraagt zich af wat er mis met je is.
starbert
vrijdag 14 april 2017 / 21:43

Loos schreef:
Willen de personen die hier onzin verspreiden even fijn stoppen? Isitan leest hier ook mee en vraagt zich af wat er mis met je is.



Helemaal gelijk heb je Loos!
Vollegaas
vrijdag 14 april 2017 / 21:43

.
Loos
vrijdag 14 april 2017 / 21:47

Vollegaas schreef:
Kan een grapje al niet meer? Damn, dacht dat m'n sarcasme wel duidelijk was. Weet niet tegen wie het bedoeld is, maar ik was iig niet serieus

In het Nederlands wel. Mensen die de taal niet volledig spreken nemen dit een stuk serieuzer.
Don Leo
vrijdag 14 april 2017 / 21:48

Vollegaas schreef:
Don Leo schreef:
Vollegaas schreef:
Naar verluid heeft Gün geen verstand van financiën, waardoor er een misverstand is gekomen binnen de club. In Turkije is geld geen geld, maar beton (zie stadion). Daarom dacht Gün dat we financieel sterk waren. Maandag is onze laatste wedstrijd.
Bron: kaartclub van van Marwijk


Dat is sowieso onzin, want we hebben het stadion niet in eigen bezit. Dus beton is in dit geval zowel in Nederland als in Turkije geen geld voor Fortuna. Vollegaas heeft hier wel vaker domme dingen lopen roepen dus daar heb ik geen enkel vertrouwen in.


Haha, jammer dit Don. Ik hoop dat je niet serieus inging op m'n post :lol:


Wat een idioot ben je toch, te dom om te snappen dat je met je leugens de club schade toebrengt.
Don Leo
vrijdag 14 april 2017 / 21:49

Loos schreef:
Vollegaas schreef:
Kan een grapje al niet meer? Damn, dacht dat m'n sarcasme wel duidelijk was. Weet niet tegen wie het bedoeld is, maar ik was iig niet serieus

In het Nederlands wel. Mensen die de taal niet volledig spreken nemen dit een stuk serieuzer.


Ook in het Nederlands slaat dit helemaal nergens op. "Grappen" maken over de financiële situatie van Fortuna is smakeloos na alles wat we de afgelopen jaren mee hebben gemaakt.
Vollegaas
vrijdag 14 april 2017 / 21:51

.
Vollegaas
vrijdag 14 april 2017 / 21:53

.
starbert
vrijdag 14 april 2017 / 21:54

Ok, als het een grapje was, dan lachen we allemaal even (ik heb inmiddels een hartverlamming) en dan delete de moderator deze berichtjes, om verwarring te voorkomen. Goed idee?
Vollegaas
vrijdag 14 april 2017 / 21:56

.
Don Leo
vrijdag 14 april 2017 / 21:58

Vollegaas schreef:
Hi Isitan,

Sorry for the inconvience. I was not serious in my earlier post, just having a laugh about some posts that were posted earlier. I want to make clear that I didn't meant anything negative. Really appriciate your hard work. My apologies.


Gelukkig zie je nu zelf in hoe stompzinnig je bericht was en ga je nu diep door het stof.
Don Leo
vrijdag 14 april 2017 / 21:59

starbert schreef:
Ok, als het een grapje was, dan lachen we allemaal even (ik heb inmiddels een hartverlamming) en dan delete de moderator deze berichtjes, om verwarring te voorkomen. Goed idee?


Lijkt me een heel goed plan. Hopelijk heeft Vollegaas hiervan geleerd...
Bas S. uit S.
vrijdag 14 april 2017 / 22:03

Een keiharde ban voor deze smakeloze 'grap'. Het moet maar eens afgelopen zijn met die onzin. Ach, laat die ban ook maar. Ik kijk echt nooit meer op deze site.
starbert
vrijdag 14 april 2017 / 22:04

Vollegaas schreef:
starbert schreef:
Ok, als het een grapje was, dan lachen we allemaal even (ik heb inmiddels een hartverlamming) en dan delete de moderator deze berichtjes, om verwarring te voorkomen. Goed idee?


Mijn welgemeende excuses, echt 1000% niet de bedoeling om mensen te laten schrikken.



Hahahaha, is al goed hoor! Vergeven en vergeten! :lol:
Vollegaas
vrijdag 14 april 2017 / 22:06

Don Leo schreef:
Vollegaas schreef:
Hi Isitan,

Sorry for the inconvience. I was not serious in my earlier post, just having a laugh about some posts that were posted earlier. I want to make clear that I didn't meant anything negative. Really appriciate your hard work. My apologies.


Gelukkig zie je nu zelf in hoe stompzinnig je bericht was en ga je nu diep door het stof.


Haha, sjezus. Ik maak een opmerking, valt niet in goede aarde, ik zet het recht. No hard feelings. Misschien moet je verhaal halen bij zitterd11 die begon met deze onzin. Maar goed, je reageert wel vaker negatief op mij, behalve als het inhoudelijk is. Dan is don leo nergens te bekennen.

Ik ga nu stoppen met deze discussie met jou, heeft niemand hier wat aan. Allen een prettige avond gewenst, nogmaals sorry voor mijn 'leuk' bedoelde opmerking.
Vollegaas
vrijdag 14 april 2017 / 23:42

.
Vollegaas
vrijdag 14 april 2017 / 23:44

.
starbert
zaterdag 15 april 2017 / 00:16

Kan een moderator dit topic nog eens effe doornemen en opschonen?
Snotter
zaterdag 15 april 2017 / 01:06

Al gebeurd
Groen geel
zaterdag 15 april 2017 / 10:03

starbert schreef:
Wat wil je dat we geloven dan? Iedereen zit weer allerlei geruchten te verspreiden, niemand die weet wat er werkelijk speelt.

Gün gaat toch niet een heel bericht aan de supporters op de site van Fortuna zetten en dan van alles voor zitten te liegen?


Hier zijn we vaker voorgelogen
Les
zaterdag 15 april 2017 / 10:07

Nou, prima. Iemand probeert lollig te zijn en biedt daarna zijn excuses aan. Ook richting Gün die dat vast wel heeft gelezen. Niks aan het handje, zand erover.

Om em positief in te zetten. Ik ben benieuwd naar de toekomst. Wie we gaan halen deze zomer, hoe we qua licentiepunten staan, etc. Hopelijk snel positief nieuws :)
Rdorenberg
donderdag 20 april 2017 / 15:35

Fortuna Sittard ontvangt positief licentienieuws

Positief nieuws uit Zeist: De licentiecommissie van de KNVB heeft Fortuna Sittard schriftelijk medegedeeld dat de club bij het laatste meetpunt genoeg punten had voor een plek in de veilige licentiecategorie II. Als Fortuna Sittard dit bij het volgende meetmoment herhaalt, verhuist de club daadwerkelijk naar categorie II. Fortuna Sittard verwacht bij het volgende meetmoment voldoende licentiepunten te hebben om deze stap daadwerkelijk te maken. Het volgende meetmoment betreft de begroting voor het seizoen 2017-2018.

De licentiecommissie beoordeelt de financiële situatie van clubs aan de hand van een puntensysteem. Per jaar zijn er drie meetmomenten. Clubs worden per meetmomenten ingedeeld in één van de drie categorieën. Vooralsnog verblijft Fortuna in categorie I, waarin het volgens een plan van aanpak werkt aan financieel herstel. Pas als een club in categorie I bij twee opeenvolgende meetmomenten genoeg punten heeft voor een plek in categorie II, verhuist de club naar de als voldoende bestempelde categorie.

Kuppes
donderdag 20 april 2017 / 15:53

Rdorenberg schreef:
Fortuna Sittard ontvangt positief licentienieuws

Positief nieuws uit Zeist: De licentiecommissie van de KNVB heeft Fortuna Sittard schriftelijk medegedeeld dat de club bij het laatste meetpunt genoeg punten had voor een plek in de veilige licentiecategorie II. Als Fortuna Sittard dit bij het volgende meetmoment herhaalt, verhuist de club daadwerkelijk naar categorie II. Fortuna Sittard verwacht bij het volgende meetmoment voldoende licentiepunten te hebben om deze stap daadwerkelijk te maken. Het volgende meetmoment betreft de begroting voor het seizoen 2017-2018.

De licentiecommissie beoordeelt de financiële situatie van clubs aan de hand van een puntensysteem. Per jaar zijn er drie meetmomenten. Clubs worden per meetmomenten ingedeeld in één van de drie categorieën. Vooralsnog verblijft Fortuna in categorie I, waarin het volgens een plan van aanpak werkt aan financieel herstel. Pas als een club in categorie I bij twee opeenvolgende meetmomenten genoeg punten heeft voor een plek in categorie II, verhuist de club naar de als voldoende bestempelde categorie.



Dat lijkt me pas mooi nieuws, zie je ook hoe de beeldvorming per week kan veranderen...

Waar haal je dit stuk vandaan?
maan51
donderdag 20 april 2017 / 16:06

Dit is wat Gün gezegd heeft. Daarom was hij ook zo boos, dar we ondanks dit, toch punten in mindering kregen.
We gaan dus eindelijk de goede kant op. :D :D
jori
donderdag 20 april 2017 / 17:39

Kuppes schreef:
Dat lijkt me pas mooi nieuws, zie je ook hoe de beeldvorming per week kan veranderen...

Waar haal je dit stuk vandaan?


De site van Fortuna zelf.
Kuppes
donderdag 20 april 2017 / 19:30

jori schreef:
Kuppes schreef:
Dat lijkt me pas mooi nieuws, zie je ook hoe de beeldvorming per week kan veranderen...

Waar haal je dit stuk vandaan?


De site van Fortuna zelf.


Dat had ik nu inmiddels ook gezien. Toen ik die vraag stelde, stond het er nog niet op :)
Rdorenberg
donderdag 20 april 2017 / 20:37

Wat ik gewoon eens wil weten en denk jullie ook, wat is er anders bij Fortuna dan een jaar geleden(en de jaren ervoor). Behalve dat Gün het nu voor het zeggen(en wat euro's heeft) heeft ben ik benieuwd wat Fortuna heeft gedaan dat ze er nu beter voor staan. Verder is het een goede zaak dat Fortuna op de juiste weg is.
Richard Coenen
donderdag 20 april 2017 / 20:47

Inderdaad geweldig nieuws vandaag maar wat is er nu daadwerkelijk veranderd verbeterd op financieel vlak bij Fortuna buiten de knaken van Gün. Dat is het enige waar ik antwoord op zou willen hebben.
Guus D.
vrijdag 21 april 2017 / 01:06

Uit doorgaans onbetrouwbare bron: het zijn toch echt de knaken van Gün die het verschil maken.
jori
vrijdag 21 april 2017 / 07:04

Guus D. schreef:
Uit doorgaans onbetrouwbare bron: het zijn toch echt de knaken van Gün die het verschil maken.



Afbeelding
RonB
vrijdag 21 april 2017 / 12:56

Goed nieuws wat waarschijnlijk vervolg krijgt op spelers vlak .
Dit lezen spelers en makelaars ook geloof ook in de ommekeer .
Je hebt al een goed elftal staan met 4a 5 versterkingen erbij.
Je merkt dat de mensen weer wat positiever over Fortuna zijn .
Let the good times come Fortuna 4 ever.
:D :D :D
from the wilderness
vrijdag 21 april 2017 / 22:34

Richard Coenen schreef:
Inderdaad geweldig nieuws vandaag maar wat is er nu daadwerkelijk veranderd verbeterd op financieel vlak bij Fortuna buiten de knaken van Gün. Dat is het enige waar ik antwoord op zou willen hebben.
JA Richard als er paar weg gestuurd worden wat toch een financiele invloed hadden, wat denk je wat het kost als iedere thuis wedstrijd een bepaald eiland en vrienden op kosten club tot 3 uur onder de tribune ligt te drinken !! en dat heel .seizoen lang jaar in jaar uit is maar klein voorbeeld.
Op kosten club uit wedstrijden bezochten zelfde zuipclubje he . ook maar klein voorbeeld!!! ik heb boven goed mijn ogen kost gegeven en bepaalde figuren betaalde nooit de penningen en een bepaalde madam kon er wat van en maakte gretig gebruik er van!! en had ook de regie onder de tribune het is maar goed dat deze eksters weg zijn !!!!
Het lijkt er op dat het toch gezonder word boven heeft het jaren niet gedeugd, zelfs toen we totaal niks meer hadden financieel schaamden deze personen zich er niet voor om met zuipclubje door te gaan op kosten van club hier heb ik me mateloos om kwaad zitten maken dat dit nooit werd gestopt .
Dit zijn de kleine dingetjes waar clubs aan kapot gaan want de mensen met de meesten jaren eigenen zich dit zelf toe en natuurlijk een slapend bestuur wat dit niet ziet !!!
from the wilderness
vrijdag 21 april 2017 / 22:43

from the wilderness schreef:
Richard Coenen schreef:
Inderdaad geweldig nieuws vandaag maar wat is er nu daadwerkelijk veranderd verbeterd op financieel vlak bij Fortuna buiten de knaken van Gün. Dat is het enige waar ik antwoord op zou willen hebben.
JA Richard als er paar weg gestuurd worden wat toch een financiele invloed hadden, wat denk je wat het kost als iedere thuis wedstrijd een bepaald eiland en vrienden op kosten club tot 3 uur onder de tribune ligt te drinken !! en dat heel .seizoen lang jaar in jaar uit is maar klein voorbeeld.
Op kosten club uit wedstrijden bezochten zelfde zuipclubje he . ook maar klein voorbeeld!!! ik heb boven goed mijn ogen kost gegeven en bepaalde figuren betaalde nooit de penningen en een bepaalde madam kon er wat van en maakte gretig gebruik er van!! en had ook de regie onder de tribune het is maar goed dat deze eksters weg zijn !!!
Het lijkt er op dat het toch gezonder word boven heeft het jaren niet gedeugd, zelfs toen we totaal niks meer hadden financieel schaamden deze personen zich er niet voor om met zuipclubje door te gaan op kosten van club hier heb ik me mateloos om kwaad zitten maken dat dit nooit werd gestopt .
Dit zijn de kleine dingetjes waar clubs aan kapot gaan want de mensen met de meesten jaren eigenen zich dit zelf toe en natuurlijk een slapend bestuur wat dit niet ziet !!

Als je prive wat voor iemand deed, kreeg je als tegenprestatie vip kaart boven en werd je zogenaamd als vrijwilliger en elektricien op je kaart terwijl je nog geen spotjes in kast kon draaien enz enz en dat waren dan de supporters wat met de club meeleefde daarom de meesten zijn aan de kant gezet maar er loopt nog een wat overal aan meedeed en mee liep en jammer genoeg die is weer slim de dans ontsprongen helaas !!
Reageer ook op dit bericht:

U dient ingelogd te zijn om een bericht achter te laten.
Nog geen account:Klik hier om een account aan te maken