Pakt Fortuna punten in Leeuwarden?

Na twee weken zonder officieel duel komt Fortuna aanstaande vrijdag eindelijk weer in actie. Cambuur Leeuwarden is de tegenstander van de ploeg van Sunday Oliseh. Met een verzwakte selectie speelde Fortuna afgelopen vrijdag 2-2 gelijk tegen EVV Echt. Schuurs, Engin en Vidigal verlieten Sittard om interlands te spelen. Santos en Semedo kregen vrijaf en rezen voor enkele vrije dagen af naar Portugal. Opponent Cambuur is bezig aan een zeer zwak seizoen: de ploeg uit Leeuwarden staat op de zeventiende plaats en wist pas twee maal te winnen. In eigen huis wist Cambuur nog geen enkele wedstrijd te winnen. Ons Fortuna staat bij aanvang van de dertiende speelronde op de derde plaats. Op basis van de resultaten van dit seizoen is Fortuna de favoriet, iets wat voorafgaand aan het seizoen door niet veel mensen voorspeld zou zijn.

Op basis van onderlinge resultaten in het verleden wacht Fortuna een moeilijke avond. Van de laatste veertien keer dat Fortuna naar Leeuwarden afreisde, wist het slechts één keer drie punten mee naar huis te nemen. Vijf keer wist Fortuna één puntje mee naar Sittard te nemen. Vorig seizoen bleven Fortuna en Cambuur in evenwicht: 1-1.

SC Cambuur

Tegenstander Cambuur beschikt op papier over een goede ploeg. Echter, veel spelers lijken consequent hun niveau niet te halen. Vorig seizoen blonken Van Kippersluis (Volendam) en Daniels (Dordrecht) met regelmaat uit, bij Cambuur komen beide vleugelspelers nog niet uit de verf. Ook Bryan Smeets maakt geen indruk dit seizoen. Verwachte opstelling SC Cambuur: Cummins, van Deelen, Steenvoorden, Schilder, Peersman; Mannes, Boerlage, Smeets; Daniëls/Kallon, van Kippersluis, Barto.

Fortuna Sittard

Fortuna Sittard beschikt voor zover bekend over een bijna complete selectie. De geblesseerde Vlijter en Heerings ontbreken. De enige positie waar het nog onzeker lijkt te zijn wie de eerste keus is, is de linksbuiten positie. Naar verwachting mag Askovski net als tegen FC Oss starten en begint Vidigal op de bank. Verwachte opstelling Fortuna Sittard: Santos, Braun, Schuurs, Dammers, Ospitalieri; Saddiki, Smeets; Semedo, Dianessy, Askovski; Stokkers.

vlinderstraatjes
dinsdag 14 november 2017 / 20:50

ik vrees dat cambuur uitgerekent tegen Fortuna haar eerste thuis winst binnen sleept, ze zijn uit vorm dat wel maar hebben op papier goede spelers en zullen aan het eind van de competitie boven meedraaien gok ik toch zo, als Fortuna goed speeld en haar kansen benut moet het mogelijk zijn om te winnen, er zijn zeker mogelijkheden. kom op gaef gaaaas zitterd
YGA
dinsdag 14 november 2017 / 21:49

0-3
Rdorenberg
dinsdag 14 november 2017 / 21:49

Het zegt eigenlijk niks dat Cambuur thuis nog niet gewonnen heeft. Het wordt voor Fortuna gewoon een moeilijke wedstrijd ongeacht de stand. En als Cambuur uitgerekend de eerste thuisoverwinning boekt tegen Fortuna dan is dat maar zo. Cambuur uit kun je gewoon verliezen, geen schande.
shef
dinsdag 14 november 2017 / 22:38

Beetje vroeg voor een voorbeschouwing. Kan nog zoveel gebeuren. Maar goed, das mijn mening.

Heerings traint weer volop met de groep mee btw!
AT-AT
dinsdag 14 november 2017 / 22:45

shef schreef:
Beetje vroeg voor een voorbeschouwing. Kan nog zoveel gebeuren. Maar goed, das mijn mening.

Heerings traint weer volop met de groep mee btw!

Voor vrijdag gaat er niet meer zo veel gebeuren denk ik :P Goed nieuws dat Heerings er weer bij is!

Gaat een moeilijke uitwedstrijd worden ben ik bang, maar ik dacht dat het tegen Oss ook wel moeilijker zou zijn. 0-1 is dus al genoeg, gewoon lekker doorgaan in de huidige vorm :mrgreen:
Sjors
dinsdag 14 november 2017 / 23:02

shef schreef:
Beetje vroeg voor een voorbeschouwing. Kan nog zoveel gebeuren. Maar goed, das mijn mening.

Heerings traint weer volop met de groep mee btw!


Goed nieuws!
Ik mag die knaap wel :)
Marco@Stein
woensdag 15 november 2017 / 00:44

Rdorenberg schreef:
Het zegt eigenlijk niks dat Cambuur thuis nog niet gewonnen heeft. Het wordt voor Fortuna gewoon een moeilijke wedstrijd ongeacht de stand. En als Cambuur uitgerekend de eerste thuisoverwinning boekt tegen Fortuna dan is dat maar zo. Cambuur uit kun je gewoon verliezen, geen schande.



Ai klinkt niet echt hoopvol. Slecht voorgevoel?
Don Leo
woensdag 15 november 2017 / 01:00

Rdorenberg schreef:
Het zegt eigenlijk niks dat Cambuur thuis nog niet gewonnen heeft. Het wordt voor Fortuna gewoon een moeilijke wedstrijd ongeacht de stand. En als Cambuur uitgerekend de eerste thuisoverwinning boekt tegen Fortuna dan is dat maar zo. Cambuur uit kun je gewoon verliezen, geen schande.


Kom op wel een beetje ambitieus blijven, laten we toch minimaal inzetten op een gelijkspel.
Rdorenberg
woensdag 15 november 2017 / 01:00

Marco@Stein schreef:
Rdorenberg schreef:
Het zegt eigenlijk niks dat Cambuur thuis nog niet gewonnen heeft. Het wordt voor Fortuna gewoon een moeilijke wedstrijd ongeacht de stand. En als Cambuur uitgerekend de eerste thuisoverwinning boekt tegen Fortuna dan is dat maar zo. Cambuur uit kun je gewoon verliezen, geen schande.



Ai klinkt niet echt hoopvol. Slecht voorgevoel?


Mwa, ik weet niet wat ik ervan moet denken. 0-1 teken ik voor.
Rdorenberg
woensdag 15 november 2017 / 01:07

Don Leo schreef:
Rdorenberg schreef:
Het zegt eigenlijk niks dat Cambuur thuis nog niet gewonnen heeft. Het wordt voor Fortuna gewoon een moeilijke wedstrijd ongeacht de stand. En als Cambuur uitgerekend de eerste thuisoverwinning boekt tegen Fortuna dan is dat maar zo. Cambuur uit kun je gewoon verliezen, geen schande.


Kom op wel een beetje ambitieus blijven, laten we toch minimaal inzetten op een gelijkspel.


Cambuur zie ik gewoon linkerrijtje eindigen. Ik weet niet op welk niveau ik Cambuur moet plaatsen. Score weinig(12 x) en 2 x maar gewonnen, maar toch hebben ze paar leuke spelers. Laten we hopen dat Fortuna vrijdag avond de bus instapt met wat punten :lol:
Dennis the Menace
woensdag 15 november 2017 / 01:42

vlinderstraatjes schreef:
ik vrees dat cambuur uitgerekent tegen Fortuna haar eerste thuis winst binnen sleept, ze zijn uit vorm dat wel maar hebben op papier goede spelers en zullen aan het eind van de competitie boven meedraaien gok ik toch zo, als Fortuna goed speeld en haar kansen benut moet het mogelijk zijn om te winnen, er zijn zeker mogelijkheden. kom op gaef gaaaas zitterd


mijn voorgevoel zegt ook dat Cambuur uitgerekend tegen ons zijn vorm gaat hervinden. Ben dan ook blij als we een gelijkspel wegslepen.
Marco@Stein
woensdag 15 november 2017 / 06:48

Rdorenberg schreef:
Marco@Stein schreef:
Rdorenberg schreef:
Het zegt eigenlijk niks dat Cambuur thuis nog niet gewonnen heeft. Het wordt voor Fortuna gewoon een moeilijke wedstrijd ongeacht de stand. En als Cambuur uitgerekend de eerste thuisoverwinning boekt tegen Fortuna dan is dat maar zo. Cambuur uit kun je gewoon verliezen, geen schande.



Ai klinkt niet echt hoopvol. Slecht voorgevoel?


Mwa, ik weet niet wat ik ervan moet denken. 0-1 teken ik voor.


Nou hoe je het hierboven beschrijft lijkt het wel of je rekent op een nederlaag. Of dat je je tenminste er op voorbereid.
Marco@Stein
woensdag 15 november 2017 / 06:51

Dennis the Menace schreef:
vlinderstraatjes schreef:
ik vrees dat cambuur uitgerekent tegen Fortuna haar eerste thuis winst binnen sleept, ze zijn uit vorm dat wel maar hebben op papier goede spelers en zullen aan het eind van de competitie boven meedraaien gok ik toch zo, als Fortuna goed speeld en haar kansen benut moet het mogelijk zijn om te winnen, er zijn zeker mogelijkheden. kom op gaef gaaaas zitterd


mijn voorgevoel zegt ook dat Cambuur uitgerekend tegen ons zijn vorm gaat hervinden. Ben dan ook blij als we een gelijkspel wegslepen.



Raar is dat dat we toch dat "oude" Fortuna gevoel blijven houden,zelfs Dorenberg hierboven. Eigenlijk zou Fortuna daar ook eens mee moeten afrekenen,met die primeurs.
Rdorenberg
woensdag 15 november 2017 / 06:53


Nou hoe je het hierboven beschrijft lijkt het wel of je rekent op een nederlaag. Of dat je je tenminste er op voorbereid.


We moeten niet de illusie hebben dat Cambuur een slechte ploeg heeft. Alles is mogelijk en ook 3 punten voor Sittard. Hopelijk komt de omkeer van Cambuur op een ander moment.
Rdorenberg
woensdag 15 november 2017 / 06:56

Marco@Stein schreef:
Dennis the Menace schreef:
vlinderstraatjes schreef:
ik vrees dat cambuur uitgerekent tegen Fortuna haar eerste thuis winst binnen sleept, ze zijn uit vorm dat wel maar hebben op papier goede spelers en zullen aan het eind van de competitie boven meedraaien gok ik toch zo, als Fortuna goed speeld en haar kansen benut moet het mogelijk zijn om te winnen, er zijn zeker mogelijkheden. kom op gaef gaaaas zitterd


mijn voorgevoel zegt ook dat Cambuur uitgerekend tegen ons zijn vorm gaat hervinden. Ben dan ook blij als we een gelijkspel wegslepen.



Raar is dat dat we toch dat "oude" Fortuna gevoel blijven houden,zelfs Dorenberg hierboven. Eigenlijk zou Fortuna daar ook eens mee moeten afrekenen,met die primeurs.


Tuurlijk moet Fortuna afrekenen met die primeurs, de statistieken daarvan hebben spelers en trainer geen weet van.
TheStick
woensdag 15 november 2017 / 09:13

Simpelweg winnen en concentreren op Go Ahead!
Kuppes
woensdag 15 november 2017 / 09:26

Voor de thuisblijvers; Cambuur - Fortuna komt vrijdag live op FoxSports 5
YGA
woensdag 15 november 2017 / 13:04

Gewoon winnen. Puntje is matig. Verliezen slecht.
Frenky
woensdag 15 november 2017 / 13:24

Marco@Stein schreef:
Dennis the Menace schreef:
vlinderstraatjes schreef:
ik vrees dat cambuur uitgerekent tegen Fortuna haar eerste thuis winst binnen sleept, ze zijn uit vorm dat wel maar hebben op papier goede spelers en zullen aan het eind van de competitie boven meedraaien gok ik toch zo, als Fortuna goed speeld en haar kansen benut moet het mogelijk zijn om te winnen, er zijn zeker mogelijkheden. kom op gaef gaaaas zitterd


mijn voorgevoel zegt ook dat Cambuur uitgerekend tegen ons zijn vorm gaat hervinden. Ben dan ook blij als we een gelijkspel wegslepen.



Raar is dat dat we toch dat "oude" Fortuna gevoel blijven houden,zelfs Dorenberg hierboven. Eigenlijk zou Fortuna daar ook eens mee moeten afrekenen,met die primeurs.


Is ook gewoon een vervelende uitwedstrijd. Kom je na 4 uur busreis aan in dat krakkemikkige koude stadion vol met lelijke Friezen en hebben ze ook nog kunstgras. Dan sta je met 1-0 achter voor je begint, ongeacht je vorm.
roepie-roepie
woensdag 15 november 2017 / 13:56

Voor de thuisblijvers is de wedstrijd natuurlijk live te volgen via Radio Fortuna SC.
vlinderstraatjes
woensdag 15 november 2017 / 14:27

nee hoor ik zit zeker niet in het oude Fortuna gevoel Marco, integendeel, dit Fortuna is vernieuwd en speeld, over alle wedstrijden heengekeken, over het algemeen super goed, dan nog is er een kans dat cambuur wint, er is ook een grote kans dat wij winnen als we in ons eigen spel kunnen vechten. als ik in het oude Fortuna zou denken, zou ik zeggen, een grote kans dat we daar verliezen.
Rdorenberg
woensdag 15 november 2017 / 14:51

Het ouwe Fortuna verloor makkelijk met 3-0/4-0 van Cambuur en dat zie ik nu echt niet gebeuren.
Fortuna045
woensdag 15 november 2017 / 16:07

roepie-roepie schreef:
Voor de thuisblijvers is de wedstrijd natuurlijk live te volgen via Radio Fortuna SC.


Én het is weer live op Fox. Waar bovenin meedoen allemaal niet goed voor is he? :D
Rdorenberg
woensdag 15 november 2017 / 19:34

Fortuna045 schreef:
roepie-roepie schreef:
Voor de thuisblijvers is de wedstrijd natuurlijk live te volgen via Radio Fortuna SC.


Én het is weer live op Fox. Waar bovenin meedoen allemaal niet goed voor is he? :D


Voor de mensen die de busreis te lang vinden of moeilijk verlof krijgen van werk ect is dit een mooi alternatief. Hoevaak zijn we nu live op fox geweest?3/4 keer? levert dat eigenlijk extra inkomsten op die livewedstrijden?
Marco@Stein
woensdag 15 november 2017 / 21:53

vlinderstraatjes schreef:
nee hoor ik zit zeker niet in het oude Fortuna gevoel Marco, integendeel, dit Fortuna is vernieuwd en speeld, over alle wedstrijden heengekeken, over het algemeen super goed, dan nog is er een kans dat cambuur wint, er is ook een grote kans dat wij winnen als we in ons eigen spel kunnen vechten. als ik in het oude Fortuna zou denken, zou ik zeggen, een grote kans dat we daar verliezen.


Kijk als we de statistieken bekijken,Cambuur 5 thuiswedstrijden, 3 verloren tegen Jong ajax,Jong psv en Fc oss,en 2 keer een gelijkspel tegen jong utrecht en rkc. Dan zou je zeggen een gelijkspel moet zeker kunnen Jammer zou dan weer zijn ,als het WEER Fortuna is die voor de primeur zorgt en cambuur de eerste 3 punten thuis afstaat.
YGA
woensdag 15 november 2017 / 22:21

jij steeds met je primeur... we staan derdes. ook al verliezen we daar. so what.
Marco@Stein
woensdag 15 november 2017 / 22:32

YGA schreef:
Gewoon winnen. Puntje is matig. Verliezen slecht.


jij steeds met je primeur... we staan derdes. ook al verliezen we daar. so what.


Ai,last van meerdere persoonlijkheden?! Of je spreekt jezelf vaker tegen?!
YGA
woensdag 15 november 2017 / 22:35

Marco@Stein schreef:
YGA schreef:
Gewoon winnen. Puntje is matig. Verliezen slecht.


jij steeds met je primeur... we staan derdes. ook al verliezen we daar. so what.


Ai,last van meerdere persoonlijkheden?! Of je spreekt jezelf vaker tegen?!


nee hoor. allemaal mijn woorden, en spreek niks tegen.
Sjors
woensdag 15 november 2017 / 22:47

Altijd een angstgegner geweest en zeker away...Dus 1-1 zou al heel fantastisch zijn!
Marco@Stein
woensdag 15 november 2017 / 23:04

Sjors schreef:
Altijd een angstgegner geweest en zeker away...Dus 1-1 zou al heel fantastisch zijn!



Je kunt er eigenlijk geen touw meer aan vast knopen. Fc Oss wint bij cambuur nog niet zo lang geleden met 1-3. En Fortuna pakt FC Oss thuis met 4-0.
Marco@Stein
woensdag 15 november 2017 / 23:06

@YGA

"verliezen slecht" "ook al verliezen we daar,so what"

Ah ok. En wat is het nou?! Weet je het nou al?
Rdorenberg
woensdag 15 november 2017 / 23:08

Marco@Stein schreef:
vlinderstraatjes schreef:
nee hoor ik zit zeker niet in het oude Fortuna gevoel Marco, integendeel, dit Fortuna is vernieuwd en speeld, over alle wedstrijden heengekeken, over het algemeen super goed, dan nog is er een kans dat cambuur wint, er is ook een grote kans dat wij winnen als we in ons eigen spel kunnen vechten. als ik in het oude Fortuna zou denken, zou ik zeggen, een grote kans dat we daar verliezen.


Kijk als we de statistieken bekijken,Cambuur 5 thuiswedstrijden, 3 verloren tegen Jong ajax,Jong psv en Fc oss,en 2 keer een gelijkspel tegen jong utrecht en rkc. Dan zou je zeggen een gelijkspel moet zeker kunnen Jammer zou dan weer zijn ,als het WEER Fortuna is die voor de primeur zorgt en cambuur de eerste 3 punten thuis afstaat.


Marco, Waarom ben je er steeds(als enige)zo mee bezig? Is geen schande om te verliezen in Leeuwarden. Ja Cambuur heeft thuis nog niet gewonnen, maar die komen wel weer bovendrijven. Hopelijk nog niet vrijdag. En ik zeg niet dat we geen kans maken of kansloos verliezen.
YGA
woensdag 15 november 2017 / 23:14

Marco, ga nou maar met knikkende knieën naar de radio luisteren... of we wellicht de 4e nederlaag in een jaar tijd aan ons broekje krijgen :D ik ga uit vd zoveelste overwinning 8-)
Rdorenberg
woensdag 15 november 2017 / 23:16

YGA schreef:
Marco, ga nou maar met knikkende knieën naar de radio luisteren... of we wellicht de 4e nederlaag in een jaar tijd aan ons broekje krijgen :D ik ga uit vd zoveelste overwinning 8-)


Geen radio maar teletekst :mrgreen: :roll:
YGA
woensdag 15 november 2017 / 23:18

En ja, als we verliezen maakt dat geen zakje uit want we staan nog altijd goed op 830. Maar jong pfffffd...... wat ben jij vermoeiend.
Rdorenberg
woensdag 15 november 2017 / 23:27

YGA schreef:
En ja, als we verliezen maakt dat geen zakje uit want we staan nog altijd goed op 830. Maar jong pfffffd...... wat ben jij vermoeiend.


Mee eens. Trots zijn we sowieso, primeur of geen primeur.
Don Leo
woensdag 15 november 2017 / 23:45

YGA schreef:
En ja, als we verliezen maakt dat geen zakje uit want we staan nog altijd goed op 830. Maar jong pfffffd...... wat ben jij vermoeiend.


Wat een onzin, tuurlijk maakt het uit als we verliezen. Met zo'n slappe instelling hoef je de wedstrijd niet eens te spelen... :roll:
Rdorenberg
donderdag 16 november 2017 / 00:06

Don Leo schreef:
YGA schreef:
En ja, als we verliezen maakt dat geen zakje uit want we staan nog altijd goed op 830. Maar jong pfffffd...... wat ben jij vermoeiend.


Wat een onzin, tuurlijk maakt het uit als we verliezen. Met zo'n slappe instelling hoef je de wedstrijd niet eens te spelen... :roll:


Verliezen is nooit leuk ongeacht de tegenstander.
Marco@Stein
donderdag 16 november 2017 / 00:08

Rdorenberg schreef:
Marco@Stein schreef:
vlinderstraatjes schreef:
nee hoor ik zit zeker niet in het oude Fortuna gevoel Marco, integendeel, dit Fortuna is vernieuwd en speeld, over alle wedstrijden heengekeken, over het algemeen super goed, dan nog is er een kans dat cambuur wint, er is ook een grote kans dat wij winnen als we in ons eigen spel kunnen vechten. als ik in het oude Fortuna zou denken, zou ik zeggen, een grote kans dat we daar verliezen.


Kijk als we de statistieken bekijken,Cambuur 5 thuiswedstrijden, 3 verloren tegen Jong ajax,Jong psv en Fc oss,en 2 keer een gelijkspel tegen jong utrecht en rkc. Dan zou je zeggen een gelijkspel moet zeker kunnen Jammer zou dan weer zijn ,als het WEER Fortuna is die voor de primeur zorgt en cambuur de eerste 3 punten thuis afstaat.


Marco, Waarom ben je er steeds(als enige)zo mee bezig? Is geen schande om te verliezen in Leeuwarden. Ja Cambuur heeft thuis nog niet gewonnen, maar die komen wel weer bovendrijven. Hopelijk nog niet vrijdag. En ik zeg niet dat we geen kans maken of kansloos verliezen.




Hahahaha,ik zeg nergens dat dat een schande is volgens mij toch? Cambuur is een goede club,die normaal altijd bovenin meedraaien,en zeker hoger gaan eindigen als waar ze nu staan. Dit gaat gewoon over het principe over clubs die bijvoorbeeld meerdere wedstrijden achter elkaar niet gewonnen hebben of zoals nu in het geval van cambuur,nog geen thuis wedstrijd gewonnen hebben,dat Fortuna dan vaker de tegenstander is waartegen dat dan net weer wel lukt. Ben gewoon benieuwd of dat dan nu eens niet zo is. Cambuur draait niet,en ik hoop niet dat zn hun vorm weer vinden in de tegenstander fortuna. Snap je me nu wel?!
Marco@Stein
donderdag 16 november 2017 / 00:12

YGA schreef:
Marco, ga nou maar met knikkende knieën naar de radio luisteren... of we wellicht de 4e nederlaag in een jaar tijd aan ons broekje krijgen :D ik ga uit vd zoveelste overwinning 8-)



Nee ik heb toch best vertrouwen. Maar "verliezen is slecht" ,jouw citaat die houden we erin hehehe.
Marco@Stein
donderdag 16 november 2017 / 00:13

Don Leo schreef:
YGA schreef:
En ja, als we verliezen maakt dat geen zakje uit want we staan nog altijd goed op 830. Maar jong pfffffd...... wat ben jij vermoeiend.


Wat een onzin, tuurlijk maakt het uit als we verliezen. Met zo'n slappe instelling hoef je de wedstrijd niet eens te spelen... :roll:




Tjah "verliezen is slecht" schreef ie eerder nog! :lol:
Rdorenberg
donderdag 16 november 2017 / 00:16

Hahahaha,ik zeg nergens dat dat een schande is volgens mij toch? Cambuur is een goede club,die normaal altijd bovenin meedraaien,en zeker hoger gaan eindigen als waar ze nu staan. Dit gaat gewoon over het principe over clubs die bijvoorbeeld meerdere wedstrijden achter elkaar niet gewonnen hebben of zoals nu in het geval van cambuur,nog geen thuis wedstrijd gewonnen hebben,dat Fortuna dan vaker de tegenstander is waartegen dat dan net weer wel lukt. Ben gewoon benieuwd of dat dan nu eens niet zo is. Cambuur draait niet,en ik hoop niet dat zn hun vorm weer vinden in de tegenstander fortuna. Snap je me nu wel?!


Ik snap je heel goed, ik ben daar niet mee bezig dat Fortuna soms de ideale tegenstander is voor sommige ploegen om uit die negatieve spiraal te komen. De selectie en technische staf zijn daar gelukkig ook niet mee bezig. Cambuur blijft wel Cambuur, een club met een begroting van 5.5 miljoen en waar elke wedstrijd 7500/8000 man op de tribune zitten. Gewoon voetballen en van eigen kracht uitgaan en dan kan het een mooie avond worden.
Marco@Stein
donderdag 16 november 2017 / 00:19

Rdorenberg schreef:
Hahahaha,ik zeg nergens dat dat een schande is volgens mij toch? Cambuur is een goede club,die normaal altijd bovenin meedraaien,en zeker hoger gaan eindigen als waar ze nu staan. Dit gaat gewoon over het principe over clubs die bijvoorbeeld meerdere wedstrijden achter elkaar niet gewonnen hebben of zoals nu in het geval van cambuur,nog geen thuis wedstrijd gewonnen hebben,dat Fortuna dan vaker de tegenstander is waartegen dat dan net weer wel lukt. Ben gewoon benieuwd of dat dan nu eens niet zo is. Cambuur draait niet,en ik hoop niet dat zn hun vorm weer vinden in de tegenstander fortuna. Snap je me nu wel?!


Ik snap je heel goed, ik ben daar niet mee bezig dat Fortuna soms de ideale tegenstander is voor sommige ploegen om uit die negatieve spiraal te komen. De selectie en technische staf zijn daar gelukkig ook niet mee bezig. Cambuur blijft wel Cambuur, een club met een begroting van 5.5 miljoen en waar elke wedstrijd 7500/8000 man op de tribune zitten. Gewoon voetballen en van eigen kracht uitgaan en dan kan het een mooie avond worden.



Zeker geen klein clubje,maar dat hebben ze dit seizoen thuis nog niet laten zien.
Rdorenberg
donderdag 16 november 2017 / 00:23

Marco@Stein schreef:
Rdorenberg schreef:
Hahahaha,ik zeg nergens dat dat een schande is volgens mij toch? Cambuur is een goede club,die normaal altijd bovenin meedraaien,en zeker hoger gaan eindigen als waar ze nu staan. Dit gaat gewoon over het principe over clubs die bijvoorbeeld meerdere wedstrijden achter elkaar niet gewonnen hebben of zoals nu in het geval van cambuur,nog geen thuis wedstrijd gewonnen hebben,dat Fortuna dan vaker de tegenstander is waartegen dat dan net weer wel lukt. Ben gewoon benieuwd of dat dan nu eens niet zo is. Cambuur draait niet,en ik hoop niet dat zn hun vorm weer vinden in de tegenstander fortuna. Snap je me nu wel?!


Ik snap je heel goed, ik ben daar niet mee bezig dat Fortuna soms de ideale tegenstander is voor sommige ploegen om uit die negatieve spiraal te komen. De selectie en technische staf zijn daar gelukkig ook niet mee bezig. Cambuur blijft wel Cambuur, een club met een begroting van 5.5 miljoen en waar elke wedstrijd 7500/8000 man op de tribune zitten. Gewoon voetballen en van eigen kracht uitgaan en dan kan het een mooie avond worden.



Zeker geen klein clubje,maar dat hebben ze dit seizoen thuis nog niet laten zien.


Laten we hopen dat we 3 punten meepikken uit Leeuwarden dan doen we goede zaken. De Graafschap-NEC staat ook op het programma. Gelijkspel in Doetinchem en wij de 3 punten, waar kan ik tekenen? :mrgreen:
Richard Coenen
donderdag 16 november 2017 / 08:50

alsje drie punten pakt doe je altijd goede zaken.
Rdorenberg
donderdag 16 november 2017 / 13:24

Bij #Cambuur ontbreken Rosheuvel, Robertha en Kip.
Narsingh en Kallon zijn nog niet topfit, maar zitten wel op de bank.
#camfor #OmropFryslan
Don Leo
donderdag 16 november 2017 / 14:14

Rdorenberg schreef:
Bij #Cambuur ontbreken Rosheuvel, Robertha en Kip.
Narsingh en Kallon zijn nog niet topfit, maar zitten wel op de bank.
#camfor #OmropFryslan


Waarvan akte! :mrgreen:
Rdorenberg
donderdag 16 november 2017 / 14:51

Don Leo schreef:
Rdorenberg schreef:
Bij #Cambuur ontbreken Rosheuvel, Robertha en Kip.
Narsingh en Kallon zijn nog niet topfit, maar zitten wel op de bank.
#camfor #OmropFryslan


Waarvan akte! :mrgreen:


Ik weet ook niet wie van bovenste namen wel hebben gespeeld en/of ze niet al langer geblesseerd zijn.
Don Leo
donderdag 16 november 2017 / 15:02

Rdorenberg schreef:
Don Leo schreef:
Rdorenberg schreef:
Bij #Cambuur ontbreken Rosheuvel, Robertha en Kip.
Narsingh en Kallon zijn nog niet topfit, maar zitten wel op de bank.
#camfor #OmropFryslan


Waarvan akte! :mrgreen:


Ik weet ook niet wie van bovenste namen wel hebben gespeeld en/of ze niet al langer geblesseerd zijn.


Ach we zien het wel, laten we gewoon uit gaan van eigen kracht.
Johnsen96
donderdag 16 november 2017 / 16:11

Leeuwarder hier (woonde heel vroeger in Limbricht)

Jullie hebben morgen echt niks te vrezen hier in Leeuwarden..Ons trainer stelt stelselmatig matige spelers op in de basis (Boerlage,Mannes) en houd kwaliteit op de bank. Ook is er in 4 maanden tijd nog totaal geen lijn in het spel gekomen.. een heel ander elftal dan vorig seizoen, toen we echt hadden moeten promoveren natuurlijk met dat geweldige team.

Misschien enige waar jullie voor moeten vrezen zou zijn dat wij op voorsprong komen, er weer wat zelfvertrouwen in het team komt en het publiek er massaal achter gaat staan, dan kan het lastig worden voor jullie.

Ik zelf geloof daar niet in en denk dat jullie in de eerste helft al met een nulletje of 1 of 2 voor staan. En dan wordt het makkelijker voetballen natuurlijk voor jullie.

Ach ja we zien het allemaal wel.. we hebben de punten hard nodig om ook maar in de buurt van de PO te komen (9de,10e).. schandalig dat het zo slecht gaat maar uiteindelijk zal het allemaal wel weer goed komen!

Succes morgen en tot morgen in Leeuwarden voor diegenen die helemaal afreizen naar hier, respect voor de mensen die gaan!
Don Leo
donderdag 16 november 2017 / 16:37

Johnsen96 schreef:
Leeuwarder hier (woonde heel vroeger in Limbricht)

Jullie hebben morgen echt niks te vrezen hier in Leeuwarden..Ons trainer stelt stelselmatig matige spelers op in de basis (Boerlage,Mannes) en houd kwaliteit op de bank. Ook is er in 4 maanden tijd nog totaal geen lijn in het spel gekomen.. een heel ander elftal dan vorig seizoen, toen we echt hadden moeten promoveren natuurlijk met dat geweldige team.

Misschien enige waar jullie voor moeten vrezen zou zijn dat wij op voorsprong komen, er weer wat zelfvertrouwen in het team komt en het publiek er massaal achter gaat staan, dan kan het lastig worden voor jullie.

Ik zelf geloof daar niet in en denk dat jullie in de eerste helft al met een nulletje of 1 of 2 voor staan. En dan wordt het makkelijker voetballen natuurlijk voor jullie.

Ach ja we zien het allemaal wel.. we hebben de punten hard nodig om ook maar in de buurt van de PO te komen (9de,10e).. schandalig dat het zo slecht gaat maar uiteindelijk zal het allemaal wel weer goed komen!

Succes morgen en tot morgen in Leeuwarden voor diegenen die helemaal afreizen naar hier, respect voor de mensen die gaan!


Erg leuk dat je hier een berichtje schrijft!!! En goed om alvast te horen dat we 3 punten gaan pakken daar! ;)
Rdorenberg
donderdag 16 november 2017 / 23:56

Fortuna staat op dit moment derde en is bezig aan een goed seizoen, maar Dijkhuizen vindt niet dat de Leeuwarders bang hoeven te zijn. "Zij hebben het minste balbezit gemiddeld van de hele competitie dus we moeten scherp zijn in de omschakeling. Als wij voetballend brengen wat we kunnen zijn we niet kansloos." Dijkhuizen zegt verder niet al te veel te willen veranderen aan de opstelling. Furdjel Narsingh en Issa Kallon zijn niet volledig fit maar zitten wel op de bank.


Ik heb er niet zo stil bij gestaan, maar klopt het dat wij een van de ploegen zijn met het minste balbezit? Het is me nog niet echt opgevallen, maar als dat zo is is het juist nog mooier dat we 3e staan.

http://omroepleo.nl/voorbeschouwing-sc- ... sittard-2/
voorbeschouwing met trainer Dijkhuizen en Van Kippersluis
Don Leo
vrijdag 17 november 2017 / 00:02

Rdorenberg schreef:
Fortuna staat op dit moment derde en is bezig aan een goed seizoen, maar Dijkhuizen vindt niet dat de Leeuwarders bang hoeven te zijn. "Zij hebben het minste balbezit gemiddeld van de hele competitie dus we moeten scherp zijn in de omschakeling. Als wij voetballend brengen wat we kunnen zijn we niet kansloos." Dijkhuizen zegt verder niet al te veel te willen veranderen aan de opstelling. Furdjel Narsingh en Issa Kallon zijn niet volledig fit maar zitten wel op de bank.


Ik heb er niet zo stil bij gestaan, maar klopt het dat wij een van de ploegen zijn met het minste balbezit? Het is me nog niet echt opgevallen, maar als dat zo is is het juist nog mooier dat we 3e staan.

http://omroepleo.nl/voorbeschouwing-sc- ... sittard-2/
voorbeschouwing met trainer Dijkhuizen en Van Kippersluis


Zou goed kunnen kloppen, we zijn vooral sterk in de omschakeling vanwege onze snelle flankspelers. Fortuna laat de tegenstander daarom graag aan de bal.
Rdorenberg
vrijdag 17 november 2017 / 00:08

Don Leo schreef:
Rdorenberg schreef:
Fortuna staat op dit moment derde en is bezig aan een goed seizoen, maar Dijkhuizen vindt niet dat de Leeuwarders bang hoeven te zijn. "Zij hebben het minste balbezit gemiddeld van de hele competitie dus we moeten scherp zijn in de omschakeling. Als wij voetballend brengen wat we kunnen zijn we niet kansloos." Dijkhuizen zegt verder niet al te veel te willen veranderen aan de opstelling. Furdjel Narsingh en Issa Kallon zijn niet volledig fit maar zitten wel op de bank.


Ik heb er niet zo stil bij gestaan, maar klopt het dat wij een van de ploegen zijn met het minste balbezit? Het is me nog niet echt opgevallen, maar als dat zo is is het juist nog mooier dat we 3e staan.

http://omroepleo.nl/voorbeschouwing-sc- ... sittard-2/
voorbeschouwing met trainer Dijkhuizen en Van Kippersluis


Zou goed kunnen kloppen, we zijn vooral sterk in de omschakeling vanwege onze snelle flankspelers. Fortuna laat de tegenstander daarom graag aan de bal.


Van Kippersluis geeft trouwens aan dat Fortuna vaak het eerste half uur 30 % balbezit heeft maar dat ze dan wel al 3/4 keer bij het doel van de tegenstander zijn geweest. Zolang deze tactiek werkt en ploegen het daar lastig mee hebben is het goed. Stokkers-askovski-Semedo-Vidigal-Dianessy heerlijke combinatie.
Don Leo
vrijdag 17 november 2017 / 01:33

Rdorenberg schreef:
Fortuna staat op dit moment derde en is bezig aan een goed seizoen, maar Dijkhuizen vindt niet dat de Leeuwarders bang hoeven te zijn. "Zij hebben het minste balbezit gemiddeld van de hele competitie dus we moeten scherp zijn in de omschakeling. Als wij voetballend brengen wat we kunnen zijn we niet kansloos." Dijkhuizen zegt verder niet al te veel te willen veranderen aan de opstelling. Furdjel Narsingh en Issa Kallon zijn niet volledig fit maar zitten wel op de bank.


Ik heb er niet zo stil bij gestaan, maar klopt het dat wij een van de ploegen zijn met het minste balbezit? Het is me nog niet echt opgevallen, maar als dat zo is is het juist nog mooier dat we 3e staan.

http://omroepleo.nl/voorbeschouwing-sc- ... sittard-2/
voorbeschouwing met trainer Dijkhuizen en Van Kippersluis


Haha zie nu pas dat die website omroepleo.nl heet, goede voorbeschouwing! :mrgreen:
Don Leo
vrijdag 17 november 2017 / 01:34

Rdorenberg schreef:
Don Leo schreef:
Rdorenberg schreef:


Ik heb er niet zo stil bij gestaan, maar klopt het dat wij een van de ploegen zijn met het minste balbezit? Het is me nog niet echt opgevallen, maar als dat zo is is het juist nog mooier dat we 3e staan.

http://omroepleo.nl/voorbeschouwing-sc- ... sittard-2/
voorbeschouwing met trainer Dijkhuizen en Van Kippersluis


Zou goed kunnen kloppen, we zijn vooral sterk in de omschakeling vanwege onze snelle flankspelers. Fortuna laat de tegenstander daarom graag aan de bal.


Van Kippersluis geeft trouwens aan dat Fortuna vaak het eerste half uur 30 % balbezit heeft maar dat ze dan wel al 3/4 keer bij het doel van de tegenstander zijn geweest. Zolang deze tactiek werkt en ploegen het daar lastig mee hebben is het goed. Stokkers-askovski-Semedo-Vidigal-Dianessy heerlijke combinatie.


Precies, met deze tactiek benutten de we de specifieke kwaliteiten (vooral snelheid) van onze spelers optimaal!
Fritske emeran
vrijdag 17 november 2017 / 12:59

3 punten zeer belangrijke wedstrijd om bij de top te blijven
TheStick
vrijdag 17 november 2017 / 14:10

Fritske emeran schreef:
3 punten zeer belangrijke wedstrijd om bij de top te blijven


Klopt, wedstrijden als deze moet je gewoon 3 punten pakken. Zo min mogelijk punten laten liggen tegenover de topclubs, in de hoop dat die dat wel doen.
Marco@Stein
vrijdag 17 november 2017 / 14:39

TheStick schreef:
Fritske emeran schreef:
3 punten zeer belangrijke wedstrijd om bij de top te blijven


Klopt, wedstrijden als deze moet je gewoon 3 punten pakken. Zo min mogelijk punten laten liggen tegenover de topclubs, in de hoop dat die dat wel doen.



Cambuur draait niet dus je zou zeggen dat er iets te halen zou moeten zijn.
Fritske emeran
vrijdag 17 november 2017 / 18:29

Marco@Stein schreef:
TheStick schreef:
Fritske emeran schreef:
3 punten zeer belangrijke wedstrijd om bij de top te blijven


Klopt, wedstrijden als deze moet je gewoon 3 punten pakken. Zo min mogelijk punten laten liggen tegenover de topclubs, in de hoop dat die dat wel doen.



Cambuur draait niet dus je zou zeggen dat er iets te halen zou moeten zijn.



Zou je zeggen ja echter cambuur is altijd een goede ploeg en speelt altijd top juup
Rdorenberg
vrijdag 17 november 2017 / 18:38

ik benader Cambuur gewoon als een topclub van de jupiler legeau en niet als een klein clubje dat onderaan staat. hoge Quotering bij toto voor Fortuna en Cambuur favoriet :mrgreen:
Johnsen96
zaterdag 18 november 2017 / 00:04

Nee.
Marco@Stein
zaterdag 18 november 2017 / 00:46

Wat moet je zeggen. Het lag in de verwachtingen. Jammer en gelukkig hebben de graafschap en telstar ook verloren. Hopelijk herstellen ze zich volgende week tegen de Eagles.
Lu
zaterdag 18 november 2017 / 00:55

Waarom kreeg Dammers eigenlijk geel? Ik heb niks verkeerds gezien.
AT-AT
zaterdag 18 november 2017 / 01:06

Lu schreef:
Waarom kreeg Dammers eigenlijk geel? Ik heb niks verkeerds gezien.

Gebruikelijk om bij een opstootje beide spelers een kaart te geven, wellicht heeft Dammers ook iets gezegd of zo. Rode kaart was overigens gewoon terecht.
Les
zaterdag 18 november 2017 / 01:51

Dammers gaf Smeets anders een flinke duw. Lijkt me dat ie daar geel voor kreeg.
Reageer ook op dit bericht:

U dient ingelogd te zijn om een bericht achter te laten.
Nog geen account:Klik hier om een account aan te maken