Belangrijke informatie kaartverkoop uitwedstrijden!

De sportieve opmars van Fortuna Sittard heeft dit seizoen al meermaals gezorgd voor volle uitvakken, iets waar ook wij als vereniging super trots op zijn! Fortuna SC bestaat op dit moment 4,5 jaar en het aantal leden is dit seizoen explosief toegenomen: van een goede 400 naar een kleine 700 leden (inclusief onze jongste supporters). Zoals bekend krijgen leden van Fortuna SC voorrang bij het kopen voor tickets van uitwedstrijden. Nu Fortuna Sittard al zeker is van deelname aan de play offs, heeft Fortuna SC het volgende besluit genomen.

De voorrangsregeling voor leden van Fortuna SC blijft onveranderd, ook bij play-off wedstrijden en zelfs bij een eventuele kampioenswedstrijd (dromen mag). Het is echter niet uit te sluiten dat we in de play-offs tegen clubs spelen met maar een beperkte capaciteit in het uitvak (bijvoorbeeld Telstar). In dit soort gevallen is het aantal beschikbare kaarten kleiner dan ons huidige ledenbestand.

Om onze meest trouwe supporters enige mate van voordeel te laten behouden, zullen de supporters die na 31 januari 2018 nog lid worden van Fortuna SC gedurende het seizoen 2017-2018 geen gebruik meer kunnen maken van de voorrangsregeling bij uitwedstrijden. Deze leden zullen dan ook voor dit seizoen geen ledenpas meer ontvangen en bij aanvang van het seizoen 2018-2019 hun eerste ledenpas ontvangen. 

Mocht je nog geen lid zijn, maar wel voorrang willen krijgen bij de kaartverkoop voor de resterende uitwedstrijden inclusief play-offs? Dan dien je dus uiterlijk 31 januari 2018 lid te worden van ons prachtige collectief. Alle informatie omtrent het lidmaatschap en het online inschrijfformulier kun je hier vinden! Let op: de prijs van het lidmaatschap verandert niet naar rato van het aantal verstreken maanden in een seizoen.

Bestuur Fortuna SC

Rico
vrijdag 12 januari 2018 / 11:43

Hoe zit het eigenlijk met personen die ruim voor de feestdagen lid zijn geworden, krijgen die wel een ledenpas? Ik ben namelijk sinds november/december lid maar heb nog geen ledenpas ontvangen.
FortunaBorn
vrijdag 12 januari 2018 / 13:45

Rico schreef:
Hoe zit het eigenlijk met personen die ruim voor de feestdagen lid zijn geworden, krijgen die wel een ledenpas? Ik ben namelijk sinds november/december lid maar heb nog geen ledenpas ontvangen.


Iedereen die voor 31 januari 2018 lid is geworden krijgt nog dit seizoen een ledenpas. We zullen hierover nog communiceren!
Sp33lfiets
vrijdag 12 januari 2018 / 13:54

Ik heb mij nog snel even aangemeld!
046joost
vrijdag 12 januari 2018 / 14:27

Zeer zonde van dit systeem.

Supporters die al jaren alles gaan, moeten nu hopen dat ze kaarten krijgen bij een beperkt aantal kaarten, terwijl mensen die al jaren niet gaan nu opeens door lid te worden ook een kaart kunnen bemachtigen en dus mogelijk naast het potje pissen.

Zou zeker geen slecht idee zijn om dit voor het volgende seizoen eens goed te bekijken.
Denk hierbij aan een gold, silver, en bronze kaart, gebaseerd op een puntensysteem op basis van het aantal uitwedstrijden die mensen gaan en de daarbij behorende afstand.

Hierbij zorg je ervoor dat supporters die altijd en al jaren gaan dus ook nu gewoon kunnen gaan ipv dagjesmensen waarmee een vak dadelijk deels vol zit en de diehard supporter plat gezet de lul is.
Gohf
vrijdag 12 januari 2018 / 14:37

Waarom ? Je bent er zelf bij als je geen lid bent geworden voor 31 januari. Zijn al genoeg kansen geweest om lid te worden.
Rdorenberg
vrijdag 12 januari 2018 / 14:45

Het zou wat zijn zeg dat ik al 20 jaar bij Fortuna kom zowel uit als thuis en al enkele jaren lid ben van fortuna SC dat ik straks naast de pot pist een geen kaart zou krijgen en iemand die vorig jaar lid is geworden wel kan gaan tijdens uitwedstrijden in de play offs. :mrgreen: De supporters die in de magere jaren ook bij fortuna kwamen moeten voorrang krijgen en beloond worden tijdens uitwedstrijden als er te weinig kaarten beschikbaar zouden zijn.
Dannie
vrijdag 12 januari 2018 / 14:47

046joost schreef:
Zeer zonde van dit systeem.

Supporters die al jaren alles gaan, moeten nu hopen dat ze kaarten krijgen bij een beperkt aantal kaarten, terwijl mensen die al jaren niet gaan nu opeens door lid te worden ook een kaart kunnen bemachtigen en dus mogelijk naast het potje pissen.

Zou zeker geen slecht idee zijn om dit voor het volgende seizoen eens goed te bekijken.
Denk hierbij aan een gold, silver, en bronze kaart, gebaseerd op een puntensysteem op basis van het aantal uitwedstrijden die mensen gaan en de daarbij behorende afstand.

Hierbij zorg je ervoor dat supporters die altijd en al jaren gaan dus ook nu gewoon kunnen gaan ipv dagjesmensen waarmee een vak dadelijk deels vol zit en de diehard supporter plat gezet de lul is.


Je hebt een keuze toch om lid te worden. Dit krijg je als je als club aan het groeien bent. Prima systeem en het feit dat iemand in het verleden iets gedaan heeft is kul want dat zou betekenen dat je meer rechten hebt omdat je uit support doet.
Rico
vrijdag 12 januari 2018 / 14:48

FortunaBorn schreef:
Rico schreef:
Hoe zit het eigenlijk met personen die ruim voor de feestdagen lid zijn geworden, krijgen die wel een ledenpas? Ik ben namelijk sinds november/december lid maar heb nog geen ledenpas ontvangen.


Iedereen die voor 31 januari 2018 lid is geworden krijgt nog dit seizoen een ledenpas. We zullen hierover nog communiceren!


Bedankt voor de info! :D
Arthur Hoyer
vrijdag 12 januari 2018 / 14:55

Niks mis mee zou Gijp zeggen.
Ik begrijp sowieso niet dat er nog mensen zijn die geen lid zijn van FSC, zeker als je ziet wat ze allemaal voor ons supporters gedaan hebben de laatst jaren. Bovendien krijg je korting op kaartjes en het magazine in de bus. Mooi om te zien dat het ledenaantal zo fors gegroeid is, dat is zeer verdiend!
Sp33lfiets
vrijdag 12 januari 2018 / 15:13

046joost schreef:
Zeer zonde van dit systeem.

Supporters die al jaren alles gaan, moeten nu hopen dat ze kaarten krijgen bij een beperkt aantal kaarten, terwijl mensen die al jaren niet gaan nu opeens door lid te worden ook een kaart kunnen bemachtigen en dus mogelijk naast het potje pissen.

Zou zeker geen slecht idee zijn om dit voor het volgende seizoen eens goed te bekijken.
Denk hierbij aan een gold, silver, en bronze kaart, gebaseerd op een puntensysteem op basis van het aantal uitwedstrijden die mensen gaan en de daarbij behorende afstand.

Hierbij zorg je ervoor dat supporters die altijd en al jaren gaan dus ook nu gewoon kunnen gaan ipv dagjesmensen waarmee een vak dadelijk deels vol zit en de diehard supporter plat gezet de lul is.


Er zijn ook supporters die al jaren gaan, zonder lid te zijn geweest/worden. ;)
Rdorenberg
vrijdag 12 januari 2018 / 16:41

Om onze meest trouwe supporters enige mate van voordeel te laten behouden, zullen de supporters die na 31 januari 2018 nog lid worden van Fortuna SC gedurende het seizoen 2017-2018 geen gebruik meer kunnen maken van de voorrangsregeling bij uitwedstrijden. Deze leden zullen dan ook voor dit seizoen geen ledenpas meer ontvangen en bij aanvang van het seizoen 2018-2019 hun eerste ledenpas ontvangen.

Welke voorrang kun je die nieuwe leden nog geven terwijl er al 700 leden in totaal zijn? Zullen geen uitwedstrijden komen waar we met zoveel supports aanwezig kunnen/zullen zijn? Fortuna SC heeft straks +- 750 leden. Stel dat we in de play offs +- maar 400 uitsupporters mee mogen nemen met een ledenaantal van 750...hoe gaat Fortuna SC daarmee om(is geen kritiek maar eerder nieuwschierig)?
Gohf
vrijdag 12 januari 2018 / 17:19

Rdorenberg schreef:
Om onze meest trouwe supporters enige mate van voordeel te laten behouden, zullen de supporters die na 31 januari 2018 nog lid worden van Fortuna SC gedurende het seizoen 2017-2018 geen gebruik meer kunnen maken van de voorrangsregeling bij uitwedstrijden. Deze leden zullen dan ook voor dit seizoen geen ledenpas meer ontvangen en bij aanvang van het seizoen 2018-2019 hun eerste ledenpas ontvangen.

Welke voorrang kun je die nieuwe leden nog geven terwijl er al 700 leden in totaal zijn? Zullen geen uitwedstrijden komen waar we met zoveel supports aanwezig kunnen/zullen zijn? Fortuna SC heeft straks +- 750 leden. Stel dat we in de play offs +- maar 400 uitsupporters mee mogen nemen met een ledenaantal van 750...hoe gaat Fortuna SC daarmee om(is geen kritiek maar eerder nieuwschierig)?


Op basis van inschrijfdatum is een optie. Of gewoon wie het eerst komt het eerst maalt.
FortunaBorn
vrijdag 12 januari 2018 / 17:46

Rdorenberg schreef:
Om onze meest trouwe supporters enige mate van voordeel te laten behouden, zullen de supporters die na 31 januari 2018 nog lid worden van Fortuna SC gedurende het seizoen 2017-2018 geen gebruik meer kunnen maken van de voorrangsregeling bij uitwedstrijden. Deze leden zullen dan ook voor dit seizoen geen ledenpas meer ontvangen en bij aanvang van het seizoen 2018-2019 hun eerste ledenpas ontvangen.

Welke voorrang kun je die nieuwe leden nog geven terwijl er al 700 leden in totaal zijn? Zullen geen uitwedstrijden komen waar we met zoveel supports aanwezig kunnen/zullen zijn? Fortuna SC heeft straks +- 750 leden. Stel dat we in de play offs +- maar 400 uitsupporters mee mogen nemen met een ledenaantal van 750...hoe gaat Fortuna SC daarmee om(is geen kritiek maar eerder nieuwschierig)?


Voor dit seizoen geldt inderdaad 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt'. De optie om te kijken naar de lidmaatschapsnummers is besproken, maar hiervoor hebben we bewust niet gekozen. Immers: we hebben nooit gecommuniceerd dat je lidmaatschapsnummer in een latere fase van belang zou kunnen gaan zijn voor (bijvoorbeeld) voorrang bij uitwedstrijden. We willen niet 'de spelregels veranderen tijdens het spel' door nu ineens waarde aan het lidmaatschapsnummer te koppelen. Indien we dit vooraf hadden gecommuniceerd, dan hadden supporters hier rekening mee kunnen houden en lid kunnen worden met het oog op de lange termijn.

We beseffen ons dat er ook argumenten zijn om vóór volgorde op lidmaatschapsnummer te kiezen, maar het 'sluiten van de inschrijving voor voorrang' is de variant waarvoor we nu als bestuur hebben gekozen.

Indien we als vereniging de stap kunnen zetten naar digitale kaartverkoop, dan biedt dit weer andere mogelijkheden om bijvoorbeeld het aantal wedstrijden dat een supporter bezoekt te monitoren en zodoende een nieuwe voorrangsregeling op te zetten. Hiervoor dienen we echter bij het begin te beginnen: het überhaupt overstappen naar digitale verkoop. Dit is zeker iets waar we ons als vereniging op aan het oriënteren zijn, maar helaas nog niet in een vergevorderd stadium.

Om terug te komen op je vraag 'welke voorrang kunnen we de leden nog geven' is de beantwoording daarvan heel simpel: leden hebben het eerste recht op het kopen van een kaart. Niet-leden weten in elk geval dat ze alle leden voor zich zullen moeten dulden alvorens voor een kaart in aanmerking te kunnen komen, hetgeen bij een klein uitvak zal betekenen dat je naast de pot pist. De garantie bieden dat je dan vervolgens als lid zijnde een kaart hebt, kunnen we door de groei van het aantal leden helaas niet meer altijd. Zo kent het succes ook zijn keerzijde zullen we maar zeggen, al heb ik het er graag voor over!
vlinderstraatjes
vrijdag 12 januari 2018 / 18:12

prachtig systeem, hulde Fortuna, klante binding puur sang dit systeem. Fortuna weet ook dat er veel te verdiennen valt in bloeiende jaren, vele zullen voor 31 januari nog lid worden vermoed ik .zij die in de gelegenheid zijn om het te kunnen betalen zeg ik er wel bij. en mensen je krijgt voor die 25 euro, zoveel terug een heel jaar lang. 3keer per jaar Fortuna magazine- korting winkels- korting bus reizen uitwedstrijden, ga zo maar door. ook heel belangerijk, Fortuna krijgt eindelijk weer eens wat spek op de borstkas, om het zo uit te drukken, daar kunnen we trots op zijn na alle magere jaren. wat we nu te zien krijgen is dit dubbel en dik waard, tel uit je winst.
Sp33lfiets
vrijdag 12 januari 2018 / 18:15

vlinderstraatjes schreef:
prachtig systeem, hulde Fortuna, klante binding puur sang dit systeem. Fortuna weet ook dat er veel te verdiennen valt in bloeiende jaren, vele zullen voor 31 januari nog lid worden vermoed ik .zij die in de gelegenheid zijn om het te kunnen betalen zeg ik er wel bij. en mensen je krijgt voor die 25 euro, zoveel terug een heel jaar lang. 3keer per jaar Fortuna magazine- korting winkels- korting bus reizen uitwedstrijden, ga zo maar door. ook heel belangerijk, Fortuna krijgt eindelijk weer eens wat spek op de borstkas, om het zo uit te drukken, daar kunnen we trots op zijn na alle magere jaren. wat we nu te zien krijgen is dit dubbel en dik waard, tel uit je winst.


Yup, ik ben ook maar lid geworden. Al jaren naar uitwedstrijden gegaan zonder lidmaatschap. Nu hebben zich toch te veel mensen aangemeld, waardoor ik ook genoodzaak ben om een lidmaatschap aan te vragen. :D
silvio62
vrijdag 12 januari 2018 / 18:28

Zou Fortuna ergens uit kampioen kunnen worden,uitvak uitverkocht of niet,ben erbij,al moet ik een pruik opzetten,maar binnen kom ik. :D :D :D
wumke
vrijdag 12 januari 2018 / 18:47

En je hebt zo'n mooie krullen!
046joost
zaterdag 13 januari 2018 / 15:39

Helemaal niets prima aan deze regeling.
Waarom denk je dat er bij de grote clubs gold zilver card etc zijn.Juist om de vaste supporters te belonen zoals RDorenberg enigzins aangeeft.

Geniet mensen die ik ken die al.15jaar non stop gaan maar omdat je je nu lid maakt van het Collectief heb je netzoveel rechten?
Die verschillende kaarten bij de grote club zijn er niet zomaar.
Rdorenberg
zaterdag 13 januari 2018 / 15:48

vlinderstraatjes schreef:
prachtig systeem, hulde Fortuna, klante binding puur sang dit systeem. Fortuna weet ook dat er veel te verdiennen valt in bloeiende jaren, vele zullen voor 31 januari nog lid worden vermoed ik .zij die in de gelegenheid zijn om het te kunnen betalen zeg ik er wel bij. en mensen je krijgt voor die 25 euro, zoveel terug een heel jaar lang. 3keer per jaar Fortuna magazine- korting winkels- korting bus reizen uitwedstrijden, ga zo maar door. ook heel belangerijk, Fortuna krijgt eindelijk weer eens wat spek op de borstkas, om het zo uit te drukken, daar kunnen we trots op zijn na alle magere jaren. wat we nu te zien krijgen is dit dubbel en dik waard, tel uit je winst.


Dit systeem is niet prachtig naar mijn idee. De vaste uitsupporters die al decennia lang uitwedstrijden bezoeken kunnen wellicht buiten de boot vallen met dit systeem, dat lijkt me absoluut niet de bedoeling. Ik heb er respect voor dat iedereen zich verbindt aan Fortuna/Fortuna SC(hoe meer hoe, hoe beter). De trouwe supporters horen in ieder geval als eerste benaderd te worden voor eventuele uitwedstrijden in de play offs. Aan Fortuna SC misschien de taak om dit op een eerlijke manier te laten verlopen.

Ik was al lid van Fortuna SC toen het bar en bar ging slecht ging met onze club, Toen niemand Isitan Gun nog kende, toen Fortuna ontzettend vaak slecht in het nieuws kwam en de club aan een zijde draadje hing, zo zijn er nog vele mensen die er toen bij waren, juist die supporters moeten voorrang krijgen naar mijn idee.
Sp33lfiets
zaterdag 13 januari 2018 / 19:21

Rdorenberg schreef:
vlinderstraatjes schreef:
prachtig systeem, hulde Fortuna, klante binding puur sang dit systeem. Fortuna weet ook dat er veel te verdiennen valt in bloeiende jaren, vele zullen voor 31 januari nog lid worden vermoed ik .zij die in de gelegenheid zijn om het te kunnen betalen zeg ik er wel bij. en mensen je krijgt voor die 25 euro, zoveel terug een heel jaar lang. 3keer per jaar Fortuna magazine- korting winkels- korting bus reizen uitwedstrijden, ga zo maar door. ook heel belangerijk, Fortuna krijgt eindelijk weer eens wat spek op de borstkas, om het zo uit te drukken, daar kunnen we trots op zijn na alle magere jaren. wat we nu te zien krijgen is dit dubbel en dik waard, tel uit je winst.


Dit systeem is niet prachtig naar mijn idee. De vaste uitsupporters die al decennia lang uitwedstrijden bezoeken kunnen wellicht buiten de boot vallen met dit systeem, dat lijkt me absoluut niet de bedoeling. Ik heb er respect voor dat iedereen zich verbindt aan Fortuna/Fortuna SC(hoe meer hoe, hoe beter). De trouwe supporters horen in ieder geval als eerste benaderd te worden voor eventuele uitwedstrijden in de play offs. Aan Fortuna SC misschien de taak om dit op een eerlijke manier te laten verlopen.

Ik was al lid van Fortuna SC toen het bar en bar ging slecht ging met onze club, Toen niemand Isitan Gun nog kende, toen Fortuna ontzettend vaak slecht in het nieuws kwam en de club aan een zijde draadje hing, zo zijn er nog vele mensen die er toen bij waren, juist die supporters moeten voorrang krijgen naar mijn idee.



Ik ben nog nooit lid geweest van Fortuna SC, maar ga wel al jaren mee met uitwedstrijden. Dus er moet op een andere manier naar gekeken gaan worden. Niet alleen maar omdat je maar lid bent van Fortuna SC ;)
Rdorenberg
zaterdag 13 januari 2018 / 19:26

Sp33lfiets schreef:
Rdorenberg schreef:
vlinderstraatjes schreef:
prachtig systeem, hulde Fortuna, klante binding puur sang dit systeem. Fortuna weet ook dat er veel te verdiennen valt in bloeiende jaren, vele zullen voor 31 januari nog lid worden vermoed ik .zij die in de gelegenheid zijn om het te kunnen betalen zeg ik er wel bij. en mensen je krijgt voor die 25 euro, zoveel terug een heel jaar lang. 3keer per jaar Fortuna magazine- korting winkels- korting bus reizen uitwedstrijden, ga zo maar door. ook heel belangerijk, Fortuna krijgt eindelijk weer eens wat spek op de borstkas, om het zo uit te drukken, daar kunnen we trots op zijn na alle magere jaren. wat we nu te zien krijgen is dit dubbel en dik waard, tel uit je winst.


Dit systeem is niet prachtig naar mijn idee. De vaste uitsupporters die al decennia lang uitwedstrijden bezoeken kunnen wellicht buiten de boot vallen met dit systeem, dat lijkt me absoluut niet de bedoeling. Ik heb er respect voor dat iedereen zich verbindt aan Fortuna/Fortuna SC(hoe meer hoe, hoe beter). De trouwe supporters horen in ieder geval als eerste benaderd te worden voor eventuele uitwedstrijden in de play offs. Aan Fortuna SC misschien de taak om dit op een eerlijke manier te laten verlopen.

Ik was al lid van Fortuna SC toen het bar en bar ging slecht ging met onze club, Toen niemand Isitan Gun nog kende, toen Fortuna ontzettend vaak slecht in het nieuws kwam en de club aan een zijde draadje hing, zo zijn er nog vele mensen die er toen bij waren, juist die supporters moeten voorrang krijgen naar mijn idee.



Ik ben nog nooit lid geweest van Fortuna SC, maar ga wel al jaren mee met uitwedstrijden. Dus er moet op een andere manier naar gekeken gaan worden. Niet alleen maar omdat je maar lid bent van Fortuna SC ;)


Gelukkig ben je het er mee eens dat er naar gekeken moet worden. Het gaat mij niet zo zeer om het Fortuna SC lid, maar dat de mensen die al vele jaren uitwedstrijden(vooral toen het zo slecht ging en kut met peren was) bezoeken dat die gewoon voorrang dienen te krijgen tijdens de play off wedstrijden, als we die nog moeten spelen :lol:
langewallie
zaterdag 13 januari 2018 / 19:45

toen we de vorige keer kampioen konden worden en Velzen kregen we gewoon zoveel kaarten als we nodig hadden en kon iedereen mee. Nu is alles bekrompen en is de lokale driehoek bang dat er een supportertje teveel naar hun stad komt. Het wordt tijd dat de lokale overheden het voetbal weer terug geeft aan de supporters en stopt met de betutteling dan hoeven deze discussies helemaal niet plaats te vinden.
langewallie
zaterdag 13 januari 2018 / 19:46

Gelukkig was ik er de vorige keer bij.
Gohf
zaterdag 13 januari 2018 / 19:46

Rdorenberg schreef:
vlinderstraatjes schreef:
prachtig systeem, hulde Fortuna, klante binding puur sang dit systeem. Fortuna weet ook dat er veel te verdiennen valt in bloeiende jaren, vele zullen voor 31 januari nog lid worden vermoed ik .zij die in de gelegenheid zijn om het te kunnen betalen zeg ik er wel bij. en mensen je krijgt voor die 25 euro, zoveel terug een heel jaar lang. 3keer per jaar Fortuna magazine- korting winkels- korting bus reizen uitwedstrijden, ga zo maar door. ook heel belangerijk, Fortuna krijgt eindelijk weer eens wat spek op de borstkas, om het zo uit te drukken, daar kunnen we trots op zijn na alle magere jaren. wat we nu te zien krijgen is dit dubbel en dik waard, tel uit je winst.


Dit systeem is niet prachtig naar mijn idee. De vaste uitsupporters die al decennia lang uitwedstrijden bezoeken kunnen wellicht buiten de boot vallen met dit systeem, dat lijkt me absoluut niet de bedoeling. Ik heb er respect voor dat iedereen zich verbindt aan Fortuna/Fortuna SC(hoe meer hoe, hoe beter). De trouwe supporters horen in ieder geval als eerste benaderd te worden voor eventuele uitwedstrijden in de play offs. Aan Fortuna SC misschien de taak om dit op een eerlijke manier te laten verlopen.

Ik was al lid van Fortuna SC toen het bar en bar ging slecht ging met onze club, Toen niemand Isitan Gun nog kende, toen Fortuna ontzettend vaak slecht in het nieuws kwam en de club aan een zijde draadje hing, zo zijn er nog vele mensen die er toen bij waren, juist die supporters moeten voorrang krijgen naar mijn idee.


Dit systeem is niet prachtig net zoals democratie als bestuursvorm niet perfect werkt. Beide zijn echter wel de beste opties gezien de omstandigheden.

Hoe wil je anders in godsnaam meten wie "er vanaf het begin is bij geweest" ? Wil je mee naar uitwedstrijden en voorrang ? Prima dan word je lid voor 31 Januari. Wil je zeker weten dat je een kaartje hebt voor een uitwedstrijd waar het aanbod beperkt is ? Dan zorg je desnoods dat je er 2 uur eerder bent. Diegene die echt een kaartje wil hebben komt er wel aan. Het is maar net wat je er voor over hebt. Is dit onzinnige gedoe nu klaar ?
Rdorenberg
zaterdag 13 januari 2018 / 19:57

Gohf schreef:
Rdorenberg schreef:
vlinderstraatjes schreef:
prachtig systeem, hulde Fortuna, klante binding puur sang dit systeem. Fortuna weet ook dat er veel te verdiennen valt in bloeiende jaren, vele zullen voor 31 januari nog lid worden vermoed ik .zij die in de gelegenheid zijn om het te kunnen betalen zeg ik er wel bij. en mensen je krijgt voor die 25 euro, zoveel terug een heel jaar lang. 3keer per jaar Fortuna magazine- korting winkels- korting bus reizen uitwedstrijden, ga zo maar door. ook heel belangerijk, Fortuna krijgt eindelijk weer eens wat spek op de borstkas, om het zo uit te drukken, daar kunnen we trots op zijn na alle magere jaren. wat we nu te zien krijgen is dit dubbel en dik waard, tel uit je winst.


Dit systeem is niet prachtig naar mijn idee. De vaste uitsupporters die al decennia lang uitwedstrijden bezoeken kunnen wellicht buiten de boot vallen met dit systeem, dat lijkt me absoluut niet de bedoeling. Ik heb er respect voor dat iedereen zich verbindt aan Fortuna/Fortuna SC(hoe meer hoe, hoe beter). De trouwe supporters horen in ieder geval als eerste benaderd te worden voor eventuele uitwedstrijden in de play offs. Aan Fortuna SC misschien de taak om dit op een eerlijke manier te laten verlopen.

Ik was al lid van Fortuna SC toen het bar en bar ging slecht ging met onze club, Toen niemand Isitan Gun nog kende, toen Fortuna ontzettend vaak slecht in het nieuws kwam en de club aan een zijde draadje hing, zo zijn er nog vele mensen die er toen bij waren, juist die supporters moeten voorrang krijgen naar mijn idee.


Dit systeem is niet prachtig net zoals democratie als bestuursvorm niet perfect werkt. Beide zijn echter wel de beste opties gezien de omstandigheden.

Hoe wil je anders in godsnaam meten wie "er vanaf het begin is bij geweest" ? Wil je mee naar uitwedstrijden en voorrang ? Prima dan word je lid voor 31 Januari. Wil je zeker weten dat je een kaartje hebt voor een uitwedstrijd waar het aanbod beperkt is ? Dan zorg je desnoods dat je er 2 uur eerder bent. Diegene die echt een kaartje wil hebben komt er wel aan. Het is maar net wat je er voor over hebt. Is dit onzinnige gedoe nu klaar ?


Jij mag het onzin vinden geen enkel problemen mee, ik kom wel aan mijn kaartje. Denk ook eens aan die andere +-200 supporters in die jaren en niet alleen aan jezelf. Stel je voor dat jij een collega van je werk bijvoorbeeld even lid maakt deze maand van Fortuna SC en mee mag gaan en iemand die al 5-10 jaar uitwedstrijden bezoekt buiten te boot valt om wat voor reden dan ook, dat is toch krom?

ik wil duidelijk aangeven dat ik geen enkel kritiek verder heb op Fortuna SC. Ook dit is nieuw voor Fortuna SC en dat het aantal leden fors is gestegen afgelopen jaren is geweldig. We leven tenslotte in een vrij land waar iedereen zijn mening mag geven toch? :lol:
Waldorf
zaterdag 13 januari 2018 / 20:29

Ben het vaak met je eens Gohf, maar over dit onderwerp verschillen we toch van mening. Toegegeven, ik besef dat er geen makkelijke oplossing is voor dit probleem, aangezien de kaartverkoop wordt geregeld door vrijwilligers die hun uiterste best doen, maar dat wil niet zeggen dat ik de huidige gang van zaken echt eerlijk vind richting de echte die hard away supporter. Tot nu toe heeft het mijn inziens en zeker niet op persoonlijk vlak voor problemen gezorgd inzake wedstrijdbezoek, maar dat zou in de toekomst wellicht wel kunnen gebeuren.

Een systeem zoals in Engeland, waar de club de kaartverkoop regelt tackelt dat probleem voor een groot deel. Daar werkt men met een soort van loyalty systeem. Hoe meer uitwedstrijden je bezoekt, hoe eerder je aan kaarten komt voor andere wedstrijden. Ook is er bij onder meer Leeds United ooit een proef geweest met een seizoenkaart voor uitwedstrijden. Snap dat zoiets bij Fortuna/in Nederland moeilijk te regelen zal zijn, met een kaartverkoop die geregeld wordt, en dat is met alle respect bedoeld, vrijwiligers van het collectief.

Toch zou ik het bijzonder moeilijk te verkroppen vinden, als ik in de nabije toekomst een wedstrijd zou moeten missen, omdat ik geen kaart heb weten te bemachtigen, daar waar ik voorheen, en ik denk dat dat nog heel erg voorzichtig geschat is, minstens 80% van alle uitwedstrijden in de laatste 25 jaar heb bezocht.

Maar natuurlijk heb je ergens gelijk als je stelt dat je een kaart altijd zal kunnen bemachtigen als je dat 100% wilt. Ook ik zou daar natuurlijk 2 uur voor in de rij gaan staan, maar dat is een verre van ideale oplossing. Tegelijkertijd echter ook een enorm luxeprobleem dat we ons daar tegenwoordig mee bezig moeten houden. ;)
Gohf
zaterdag 13 januari 2018 / 21:09

Waldorf schreef:
Ben het vaak met je eens Gohf, maar over dit onderwerp verschillen we toch van mening. Toegegeven, ik besef dat er geen makkelijke oplossing is voor dit probleem, aangezien de kaartverkoop wordt geregeld door vrijwilligers die hun uiterste best doen, maar dat wil niet zeggen dat ik de huidige gang van zaken echt eerlijk vind richting de echte die hard away supporter. Tot nu toe heeft het mijn inziens en zeker niet op persoonlijk vlak voor problemen gezorgd inzake wedstrijdbezoek, maar dat zou in de toekomst wellicht wel kunnen gebeuren.

Een systeem zoals in Engeland, waar de club de kaartverkoop regelt tackelt dat probleem voor een groot deel. Daar werkt men met een soort van loyalty systeem. Hoe meer uitwedstrijden je bezoekt, hoe eerder je aan kaarten komt voor andere wedstrijden. Ook is er bij onder meer Leeds United ooit een proef geweest met een seizoenkaart voor uitwedstrijden. Snap dat zoiets bij Fortuna/in Nederland moeilijk te regelen zal zijn, met een kaartverkoop die geregeld wordt, en dat is met alle respect bedoeld, vrijwiligers van het collectief.

Toch zou ik het bijzonder moeilijk te verkroppen vinden, als ik in de nabije toekomst een wedstrijd zou moeten missen, omdat ik geen kaart heb weten te bemachtigen, daar waar ik voorheen, en ik denk dat dat nog heel erg voorzichtig geschat is, minstens 80% van alle uitwedstrijden in de laatste 25 jaar heb bezocht.

Maar natuurlijk heb je ergens gelijk als je stelt dat je een kaart altijd zal kunnen bemachtigen als je dat 100% wilt. Ook ik zou daar natuurlijk 2 uur voor in de rij gaan staan, maar dat is een verre van ideale oplossing. Tegelijkertijd echter ook een enorm luxeprobleem dat we ons daar tegenwoordig mee bezig moeten houden. ;)


Ik ben het zeker met je eens dat het niet perfect werkt, maar gezien de omstandigheden is dit momenteel denk ik de minst slechte oplossing.

Loyalty systeem zou een uitstekende oplossing zijn voor de toekomst maar zolang de club niet de kaarten verkoopt word dat lastig. En ook dat werkt niet meteen perfect omdat ie pas vanaf een bepaald moment de loyalty gaat meten. Dan kan jij of ik bij wijze van spreke alsnog buiten de boot vallen.

Ik denk niet dat er een oplossing is die het bezoek van away support in het verleden kan registreren...ik snap dat het niet ideaal is om bijv 2 uur in de rij te gaan staan maar hoe vaak zou dat nou echt nodig zijn dadelijk in de play offs ? Het was maar een extreem voorbeeld in een extreme situatie..

Wie een oplossing heeft mag het zeggen...
Waldorf
zaterdag 13 januari 2018 / 21:14

Gohf schreef:
Waldorf schreef:
Ben het vaak met je eens Gohf, maar over dit onderwerp verschillen we toch van mening. Toegegeven, ik besef dat er geen makkelijke oplossing is voor dit probleem, aangezien de kaartverkoop wordt geregeld door vrijwilligers die hun uiterste best doen, maar dat wil niet zeggen dat ik de huidige gang van zaken echt eerlijk vind richting de echte die hard away supporter. Tot nu toe heeft het mijn inziens en zeker niet op persoonlijk vlak voor problemen gezorgd inzake wedstrijdbezoek, maar dat zou in de toekomst wellicht wel kunnen gebeuren.

Een systeem zoals in Engeland, waar de club de kaartverkoop regelt tackelt dat probleem voor een groot deel. Daar werkt men met een soort van loyalty systeem. Hoe meer uitwedstrijden je bezoekt, hoe eerder je aan kaarten komt voor andere wedstrijden. Ook is er bij onder meer Leeds United ooit een proef geweest met een seizoenkaart voor uitwedstrijden. Snap dat zoiets bij Fortuna/in Nederland moeilijk te regelen zal zijn, met een kaartverkoop die geregeld wordt, en dat is met alle respect bedoeld, vrijwiligers van het collectief.

Toch zou ik het bijzonder moeilijk te verkroppen vinden, als ik in de nabije toekomst een wedstrijd zou moeten missen, omdat ik geen kaart heb weten te bemachtigen, daar waar ik voorheen, en ik denk dat dat nog heel erg voorzichtig geschat is, minstens 80% van alle uitwedstrijden in de laatste 25 jaar heb bezocht.

Maar natuurlijk heb je ergens gelijk als je stelt dat je een kaart altijd zal kunnen bemachtigen als je dat 100% wilt. Ook ik zou daar natuurlijk 2 uur voor in de rij gaan staan, maar dat is een verre van ideale oplossing. Tegelijkertijd echter ook een enorm luxeprobleem dat we ons daar tegenwoordig mee bezig moeten houden. ;)


Ik ben het zeker met je eens dat het niet perfect werkt, maar gezien de omstandigheden is dit momenteel denk ik de minst slechte oplossing.

Loyalty systeem zou een uitstekende oplossing zijn voor de toekomst maar zolang de club niet de kaarten verkoopt word dat lastig. En ook dat werkt niet meteen perfect omdat ie pas vanaf een bepaald moment de loyalty gaat meten. Dan kan jij of ik bij wijze van spreke alsnog buiten de boot vallen.

Ik denk niet dat er een oplossing is die het bezoek van away support in het verleden kan registreren...ik snap dat het niet ideaal is om bijv 2 uur in de rij te gaan staan maar hoe vaak zou dat nou echt nodig zijn dadelijk in de play offs ? Het was maar een extreem voorbeeld in een extreme situatie..

Wie een oplossing heeft mag het zeggen...

Nee, in zoverre ben ik dat absoluut met je eens, maar iedereen weet wel van elkaar wie die dertig 'gekken' waren die op een ijskoude vrijdag/maandagavond in januari afreisden naar bijvoorbeeld Veendam, Emmen of Cambuur. Maar inderdaad, het is makkelijk om kritiek te hebben op het systeem, een oplossing bedenken is andere koek.
Rdorenberg
zaterdag 13 januari 2018 / 21:27

Het is inderdaad zeer lastig om een oplossing hiervoor te vinden. Dit probleem zal alleen maar groter worden als Fortuna(sc) maar blijft groeien, dus voor in de toekomst is het misschien wel handig dat hier naar gekeken gaat worden. Zal vast wel een slimmerik tussen het Fortuna SC bestuur zitten die hier wat op kan bedenken/verzinnen. Wellicht dat er in de toekomst online kaarten/omwisseltickets gekocht kan worden voor uitwedstrijden. Dat zou ook al een giganstische stap zijn + gold/silver/brons systeem. En nee, dit is geen kritiek maar het viel me gewoon op.
vlinderstraatjes
zaterdag 13 januari 2018 / 21:47

mooie discusie over dit onderwerp, vele weten vaak meer als één, al is dit lastig op te lossen, ik kan me wel vinden in de mening van enkele suporters hier, zij die in alle barre omstandigheden, Fortuna uit steeds na zijn gegaan in uitwedstrijden, mogen wat dat betreft bes wat voordeel hebben hierin, de vraag is alleen of je nu alles kunt veranderen, terwijl het bij aansteling van het litmaatschap niet is besproken is, zou wel wat voor het nieuwe seizoen kunnen zijn om hier wat aan te doen. ben benieuwt hoe het word opgepakt nu of later.
Sp33lfiets
zaterdag 13 januari 2018 / 22:08

Rdorenberg schreef:
Het is inderdaad zeer lastig om een oplossing hiervoor te vinden. Dit probleem zal alleen maar groter worden als Fortuna(sc) maar blijft groeien, dus voor in de toekomst is het misschien wel handig dat hier naar gekeken gaat worden. Zal vast wel een slimmerik tussen het Fortuna SC bestuur zitten die hier wat op kan bedenken/verzinnen. Wellicht dat er in de toekomst online kaarten/omwisseltickets gekocht kan worden voor uitwedstrijden. Dat zou ook al een giganstische stap zijn + gold/silver/brons systeem. En nee, dit is geen kritiek maar het viel me gewoon op.


Het probleem is vooral dat het altijd met de hand word gedaan als ik het goed heb begrepen en niet via bijvoorbeeld een Excel-bestand. Dan had je makkelijk kunnen kijken wie al gaat sinds wanneer. De problematiek is juist hetgeen dat er zover ik weet niet zo'n registratie is. Als dat er wel is, zou je een systeem kunnen toepassen.
In dat opzicht zou je kunnen zeggen dat men vanaf de wedstrijden na 1 januari een bestand maken, er gecontroleerd kan worden welke mensen vaker een wedstrijd bezoeken. De vraag is of er ICT mensen in het Fortuna SC zitten die dit kunnen. Anders wil ik graag bekijken of ik een dergelijk bestand kan aanmaken.
Ondanks dat, blijft het bijna onmogelijk om te weten wie bij wijze van al 20 jaar elke wedstrijd gaat of bijvoorbeeld 20 jaar 80% of wie al 10 jaar naar uitwedstrijden gaat en dergelijke. Natuurlijk kun je dat onderling weten, maar dan heb je ook weer kans op 'vriendjes' politiek. Ik zeg kans he, dus hoeft niet perse, maar neem aan dat iedereen die discussie wilt vermijden.
Gohf
zaterdag 13 januari 2018 / 22:15

Het is een oplossing maar dan moeten de vrijwilligers dus ook nog eens een laptop gaan meenemen en handmatig die lijst up to date gaan houden + iedereen moet persoonlijk zijn kaartje gaan kopen ipv dat je het voor 2 of 4 personen tegelijk doet. Kost ook weer extra tijd. Als zoiets ingevoerd word kan dat denk ik alleen automatisch via een digitaal automatisch systeem.
Rdorenberg
zaterdag 13 januari 2018 / 22:28

Het is gewoon een ontzettend lastige kwestie en een oplossing ervoor vinden is ontzettend moeilijk. Het zou zomaar kunnen dat 1000+ supporters mee willen naar de uitwedstrijd(en) in de play offs, terwijl er maar plek is voor 300-400-500 fans. Gelukkig weten we(inclusief Fortuna SC) tijdig dat we verzekerd zijn van play offs, en hoef niet alles last minute geregeld te worden. Ik wens ze alle succes en wijsheid toe, wetende dat je het nooit goed kan doen voor iedereen, luxeprobleempje dus. Een zorg voor later zullen we maar zeggen :mrgreen:
Sp33lfiets
zaterdag 13 januari 2018 / 22:40

Gohf schreef:
Het is een oplossing maar dan moeten de vrijwilligers dus ook nog eens een laptop gaan meenemen en handmatig die lijst up to date gaan houden + iedereen moet persoonlijk zijn kaartje gaan kopen ipv dat je het voor 2 of 4 personen tegelijk doet. Kost ook weer extra tijd. Als zoiets ingevoerd word kan dat denk ik alleen automatisch via een digitaal automatisch systeem.


Hoeft niet perse. Men kan de lijst alsnog handmatig doen en gewoon de namen opschrijven die gaan. Op een later tijdstip kunnen de namen die gaan in het Excel-bestand gezet worden en het programmaatje doet de rest. Het is niet zo dat je dan een naam zelf 10x moet invullen en dan zelf elke wedstrijd moet afgaan om te kijken of hij er 10x instaat.
Je kan een programma maken, waarbij je dan alleen de lijst met namen erin hoeft te typen per wedstrijd en je daarna op het algemene blad alle info krijgt die je nodig hebt over het gehele seizoen etc.
Het is maar een begin tot er een digitaal systeem zou komen. Dan heb je wel de registratie.

Daarvoor hoeft dus ook niet iedereen zelf zijn kaartje te halen en kan je alsnog voor 2 of meerdere personen halen.

Zo zijn er diverse mogelijkheden met Excel. Ligt er ook maar net aan wat Fortuna SC zelf wilt.
PieveSjtiemel
zondag 14 januari 2018 / 09:29

Kijk eerst maar eens dat alle kaarten voor Dordt verkocht worden voordat er van die ajax-systemen bedacht worden
Hillanoff
zondag 14 januari 2018 / 12:57

PieveSjtiemel schreef:
Kijk eerst maar eens dat alle kaarten voor Dordt verkocht worden voordat er van die ajax-systemen bedacht worden

Er bestaat volgens mij een klein verschil tussen een uitwedstrijd tegen dordrecht, een eerste wedstrijd in de derde periode, en een uitwedstrijd wat een kampioenswedstrijd is of play off wedstrijd... ben er zelfs van overtuigd dat de uitwedstrijd tegen dordrecht ver uitverkocht zal raken!
Ik ben ook van mening dat de voorrangsregeling voor kaartjes voor uitwedstrijden eens flink onder de loep genomen moet worden...
Frenky
zondag 14 januari 2018 / 16:14

Hoe doen andere clubs dat? Bij Eredivisie clubs zal het aanbod van tickets per definitie lager zijn de vraag cq het aantal leden.

Persoonlijk ben ik tegen elke vorm van categoriseren, zeker als de voorwaarden (lees contributie) gelijk zijn. Puntensysteem zou helemaal bezopen zijn. Dan kom je er als nieuwe fan dus nooit meer tussen.

Respect voor de mensen die elke week in de bus zitten hoor. Ik krijg dat al een aantal jaar niet meer gecombineerd met prive. Word wel moe van mensen die daar vervolgens status aan denken te ontlenen. Het is vraag en aanbod en dus zul je als trouwe bezoeker ook wat meer moeite moeten doen als je erbij wil zijn, lijkt me geen probleem toch?
silvio62
zondag 14 januari 2018 / 16:26

Mee eens frenky,ik kom al heeel lang bij Fortuna,gingen alle uit en thuiswedstrijden,vriendschappelijk,Europees enz,zelfs toen ze stijf onderaan stonden,nu door gezondsheidsproblemen kan ik moeilijk lang in de bus blijven zitten,met eigen vervoer was dat helemaal geen probleem,paar keer stoppen,helaas klote combi’s .Op basis van mensen voorrang geven die iedere uitwedstrijden gaan vind ik ook kul .
Waldorf
zondag 14 januari 2018 / 16:34

Frenky schreef:
Hoe doen andere clubs dat? Bij Eredivisie clubs zal het aanbod van tickets per definitie lager zijn de vraag cq het aantal leden.

Persoonlijk ben ik tegen elke vorm van categoriseren, zeker als de voorwaarden (lees contributie) gelijk zijn. Puntensysteem zou helemaal bezopen zijn. Dan kom je er als nieuwe fan dus nooit meer tussen.

Respect voor de mensen die elke week in de bus zitten hoor. Ik krijg dat al een aantal jaar niet meer gecombineerd met prive. Word wel moe van mensen die daar vervolgens status aan denken te ontlenen. Het is vraag en aanbod en dus zul je als trouwe bezoeker ook wat meer moeite moeten doen als je erbij wil zijn, lijkt me geen probleem toch?

Kan me daar tot op zekere hoogte in vinden. Zal zeker rekening moeten worden gehouden met nieuwe fans/jongere generatie. Van de andere kant, hoe vaak ik de afgelopen magere jaren 'geen tijd, werkverplichtingen en financieel onhaalbaar' als argumenten heb gehoord om geen uitwedstrijden te bezoeken. Nu het opeens beter gaat met de club lijken diezelfde personen echter wel tijd, geen last van werkverplichtingen en een oplossing voor die financiële obstakels te hebben gevonden.

Let wel, ik wil hiermee absoluut geen waarde oordeel vellen over de situatie van mijn mede fans, maar ergens vind ik dat de echte die hard uitfans die al jaren de club door stad en land en door weer en wind achterna reizen nu ook enige voorrang mogen krijgen.
Sp33lfiets
zondag 14 januari 2018 / 16:38

Frenky schreef:
Hoe doen andere clubs dat? Bij Eredivisie clubs zal het aanbod van tickets per definitie lager zijn de vraag cq het aantal leden.

Persoonlijk ben ik tegen elke vorm van categoriseren, zeker als de voorwaarden (lees contributie) gelijk zijn. Puntensysteem zou helemaal bezopen zijn. Dan kom je er als nieuwe fan dus nooit meer tussen.

Respect voor de mensen die elke week in de bus zitten hoor. Ik krijg dat al een aantal jaar niet meer gecombineerd met prive. Word wel moe van mensen die daar vervolgens status aan denken te ontlenen. Het is vraag en aanbod en dus zul je als trouwe bezoeker ook wat meer moeite moeten doen als je erbij wil zijn, lijkt me geen probleem toch?


Bij veel eredivisieclubs word juist zo'n systeem gehanteerd, waarbij categoriseert wordt.
vlinderstraatjes
zondag 14 januari 2018 / 16:49

tja, en wat doe je dan wanneer een nieuwe fanatieke suporter van plan is om alle uitduels te willen bezoeken, die zou dan buiten de boot vallen, gewoonweg omdat ie pas lid is, terwijl hij het zelvde bedrag aan geld betaald. en de supporter die al lang lid is en alle uitduels bezoekt voor moet laten gaan, ik ben benieuwt of je op die manier nog nieuwe leden krijgt. voor een en het zelvde geld bedrag moet iedereen gelijke kansen en rechten hebben denk ik zo.
Frenky
zondag 14 januari 2018 / 16:56

Waldorf schreef:

Let wel, ik wil hiermee absoluut geen waarde oordeel vellen over de situatie van mijn mede fans, maar ergens vind ik dat de echte die hard uitfans die al jaren de club door stad en land en door weer en wind achterna reizen nu ook enige voorrang mogen krijgen.


Ik volg je hoor, maar je ziet ook wel dat onderscheid maken op die manier vrijwel onmogelijk en ook nog eens subjectief is.

Mensen die in 2003/2004 naar alle uitwedstrijden gingen zijn dat grotere diehards dan de mensen die het afgelopen anderhalf jaar alle wedstrijden bezocht hebben? Zo kun je bezig blijven.
vlinderstraatjes
zondag 14 januari 2018 / 16:57

ik gun het natuurlijk wel degene die al jaren het team uit bezoek , zón voordeeltje, maar is dat haalbaar, met wat ik hierboven aanhaal?
Waldorf
zondag 14 januari 2018 / 16:59

Frenky schreef:
Waldorf schreef:

Let wel, ik wil hiermee absoluut geen waarde oordeel vellen over de situatie van mijn mede fans, maar ergens vind ik dat de echte die hard uitfans die al jaren de club door stad en land en door weer en wind achterna reizen nu ook enige voorrang mogen krijgen.


Ik volg je hoor, maar je ziet ook wel dat onderscheid maken op die manier vrijwel onmogelijk en ook nog eens subjectief is.

Mensen die in 2003/2004 naar alle uitwedstrijden gingen zijn dat grotere diehards dan de mensen die het afgelopen anderhalf jaar alle wedstrijden bezocht hebben? Zo kun je bezig blijven.

Begrijp je punt volledig hoor, en ik zie mezelf absoluut niet als een soort van superfan. Zoals ik al eerder heb aangegeven, het probleem aankaarten is makkelijk, een oplossing vinden een stuk gecompliceerder.
Rdorenberg
zondag 14 januari 2018 / 17:19

Naar mijn idee is het ook geen goed idee dat iedereen zich nu nog lid kan maken tot 31-01. Prima dat ze korting krijgen voor de busreizen tijdens uitwedstrijden, maar dat moet naar mijn idee niet geldig zijn tijdens de play off wedstrijden. Je moet alleen maar mensen teleurstellen straks helaas. Het nu kenbaar maken moet niet gezien worden als kritiek of een aanval, maar een tip voor in de toekomst(volgend seizoen). Hoe groter Fortuna SC(aantal leden) wordt hoe meer er bij komt kijken voor de vrijwilligers/bestuur.
FortunaBorn
zondag 14 januari 2018 / 17:24

Graag zou ik enkele nuanceringen willen aanbrengen op de discussie die in dit topic gaande is. Prima discussie overigens hoor, zoals in mijn eerdere post al aangegeven valt er veel voor andere meningen/systemen te zeggen!

Mocht er een kampioenswedstrijd gespeeld gaan worden, dan is het niet aannemelijk dat die eerder zal worden gespeeld dan de laatste of de één na laatste speelronde. De laatste speelronde spelen we thuis en de een na laatste speelronde moeten we uit naar Jong Utrecht. Vorig jaar werd deze wedstrijd in de Galgenwaard afgewerkt en de Galgenwaard heeft een uitvak met een capaciteit van 1200 plekken. Nog los van mogelijke extra kaarten die er dan kunnen worden verschaft, kunnen al onze leden met voorrang mee naar deze uitwedstrijd :D

Voor wat betreft de play-offs, kan het inderdaad voorkomen dat we in de tweede ronde (ik ga er vanuit dat we de eerste ronde overslaan) een club treffen met een uitvak dat minder capaciteit heeft dan het aantal leden. Een ticket voor de uitwedstrijd in deze ronde kunnen we als vereniging dan mogelijk niet garanderen aan onze leden. Het is echter altijd zo geweest dat we onze leden voorrang hebben beloofd, nooit is 'het garanderen van tickets' een belofte geweest vanuit de vereniging naar de leden toe.

Echter, voor de finale van de play-offs is dit een ander verhaal. Dit zijn de capaciteiten van de uitvakken van de huidige onderste vijf ploegen in de eredivisie:

Willem II: 600
NAC: 700
Twente: 1000
Sparta: 650
Aachen-Nord: 1000

Met ons huidige aantal van een krappe 700 leden kunnen we elk lid dus een kaart garanderen, alleen bij een finale tegen sparta of willem II kunnen we dat officieel niet garanderen, maar wetende dat van de 700 leden er 120 fortunior zijn zal ook tegen deze club elk lid een kaartje kunnen bemachtigen is mijn verwachting.

Kortom: indien we een wedstrijd spelen voor promotie (kampioenswedstrijd of finale play-offs) hoeven de leden zich weinig tot geen zorgen te maken en dat is uiteindelijk de achterliggende gedachte van het besluit van het bestuur.
FortunaBorn
zondag 14 januari 2018 / 17:26

Rdorenberg schreef:
Naar mijn idee is het ook geen goed idee dat iedereen zich nu nog lid kan maken tot 31-01. Prima dat ze korting krijgen voor de busreizen tijdens uitwedstrijden, maar dat moet naar mijn idee niet geldig zijn tijdens de play off wedstrijden. Je moet alleen maar mensen teleurstellen straks helaas. Het nu kenbaar maken moet niet gezien worden als kritiek of een aanval, maar een tip voor in de toekomst(volgend seizoen). Hoe groter Fortuna SC(aantal leden) wordt hoe meer er bij komt kijken voor de vrijwilligers/bestuur.


Dit is een bewuste keuze, omdat we als bestuur van mening zijn dat we het als vereniging niet kunnen maken de inschrijving abrupt te sluiten zonder enige vorm van aankondiging.
Rdorenberg
zondag 14 januari 2018 / 17:36

FortunaBorn schreef:
Graag zou ik enkele nuanceringen willen aanbrengen op de discussie die in dit topic gaande is. Prima discussie overigens hoor, zoals in mijn eerdere post al aangegeven valt er veel voor andere meningen/systemen te zeggen!

Mocht er een kampioenswedstrijd gespeeld gaan worden, dan is het niet aannemelijk dat die eerder zal worden gespeeld dan de laatste of de één na laatste speelronde. De laatste speelronde spelen we thuis en de een na laatste speelronde moeten we uit naar Jong Utrecht. Vorig jaar werd deze wedstrijd in de Galgenwaard afgewerkt en de Galgenwaard heeft een uitvak met een capaciteit van 1200 plekken. Nog los van mogelijke extra kaarten die er dan kunnen worden verschaft, kunnen al onze leden met voorrang mee naar deze uitwedstrijd :D

Voor wat betreft de play-offs, kan het inderdaad voorkomen dat we in de tweede ronde (ik ga er vanuit dat we de eerste ronde overslaan) een club treffen met een uitvak dat minder capaciteit heeft dan het aantal leden. Een ticket voor de uitwedstrijd in deze ronde kunnen we als vereniging dan mogelijk niet garanderen aan onze leden. Het is echter altijd zo geweest dat we onze leden voorrang hebben beloofd, nooit is 'het garanderen van tickets' een belofte geweest vanuit de vereniging naar de leden toe.

Echter, voor de finale van de play-offs is dit een ander verhaal. Dit zijn de capaciteiten van de uitvakken van de huidige onderste vijf ploegen in de eredivisie:

Willem II: 600
NAC: 700
Twente: 1000
Sparta: 650
Aachen-Nord: 1000

Met ons huidige aantal van een krappe 700 leden kunnen we elk lid dus een kaart garanderen, alleen bij een finale tegen sparta of willem II kunnen we dat officieel niet garanderen, maar wetende dat van de 700 leden er 120 fortunior zijn zal ook tegen deze club elk lid een kaartje kunnen bemachtigen is mijn verwachting.

Kortom: indien we een wedstrijd spelen voor promotie (kampioenswedstrijd of finale play-offs) hoeven de leden zich weinig tot geen zorgen te maken en dat is uiteindelijk de achterliggende gedachte van het besluit van het bestuur.


Dankjewel voor je keurige reactie. Ik snap jullie punt heel goed, prima verwoord. Verschillende meningen is soms prima. Ik ben wel benieuwd naar de toekomst hierin van Fortuna SC. Het lijkt me aannemelijk dat we binnen afzienbare tijd boven de 1000 leden uitkomen bij Fortuna SC(fantastische mijlpaal)!

Wanneer kan ik me inschrijven voor NEC uit? 550 plekken in het uitvak met 700 leden en 150 juniors. :mrgreen:
FortunaBorn
zondag 14 januari 2018 / 17:42

FortunaBorn schreef:
Rdorenberg schreef:
Om onze meest trouwe supporters enige mate van voordeel te laten behouden, zullen de supporters die na 31 januari 2018 nog lid worden van Fortuna SC gedurende het seizoen 2017-2018 geen gebruik meer kunnen maken van de voorrangsregeling bij uitwedstrijden. Deze leden zullen dan ook voor dit seizoen geen ledenpas meer ontvangen en bij aanvang van het seizoen 2018-2019 hun eerste ledenpas ontvangen.

Welke voorrang kun je die nieuwe leden nog geven terwijl er al 700 leden in totaal zijn? Zullen geen uitwedstrijden komen waar we met zoveel supports aanwezig kunnen/zullen zijn? Fortuna SC heeft straks +- 750 leden. Stel dat we in de play offs +- maar 400 uitsupporters mee mogen nemen met een ledenaantal van 750...hoe gaat Fortuna SC daarmee om(is geen kritiek maar eerder nieuwschierig)?


Voor dit seizoen geldt inderdaad 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt'. De optie om te kijken naar de lidmaatschapsnummers is besproken, maar hiervoor hebben we bewust niet gekozen. Immers: we hebben nooit gecommuniceerd dat je lidmaatschapsnummer in een latere fase van belang zou kunnen gaan zijn voor (bijvoorbeeld) voorrang bij uitwedstrijden. We willen niet 'de spelregels veranderen tijdens het spel' door nu ineens waarde aan het lidmaatschapsnummer te koppelen. Indien we dit vooraf hadden gecommuniceerd, dan hadden supporters hier rekening mee kunnen houden en lid kunnen worden met het oog op de lange termijn.

We beseffen ons dat er ook argumenten zijn om vóór volgorde op lidmaatschapsnummer te kiezen, maar het 'sluiten van de inschrijving voor voorrang' is de variant waarvoor we nu als bestuur hebben gekozen.

Indien we als vereniging de stap kunnen zetten naar digitale kaartverkoop, dan biedt dit weer andere mogelijkheden om bijvoorbeeld het aantal wedstrijden dat een supporter bezoekt te monitoren en zodoende een nieuwe voorrangsregeling op te zetten. Hiervoor dienen we echter bij het begin te beginnen: het überhaupt overstappen naar digitale verkoop. Dit is zeker iets waar we ons als vereniging op aan het oriënteren zijn, maar helaas nog niet in een vergevorderd stadium.

Om terug te komen op je vraag 'welke voorrang kunnen we de leden nog geven' is de beantwoording daarvan heel simpel: leden hebben het eerste recht op het kopen van een kaart. Niet-leden weten in elk geval dat ze alle leden voor zich zullen moeten dulden alvorens voor een kaart in aanmerking te kunnen komen, hetgeen bij een klein uitvak zal betekenen dat je naast de pot pist. De garantie bieden dat je dan vervolgens als lid zijnde een kaart hebt, kunnen we door de groei van het aantal leden helaas niet meer altijd. Zo kent het succes ook zijn keerzijde zullen we maar zeggen, al heb ik het er graag voor over!


@Rdorenberg

Zoals in bovenstaande post aangegeven, kijken we zeker naar de mogelijkheden van online verkoop: niet alleen als gevolg van de ledengroei, maar ook als service naar onze leden toe. Pas als dit zover is kunnen we statistieken gaan bijhouden en mogelijk met voorrang gaan werken. Dit nu handmatig bij gaan houden is simpelweg te veel belasting voor onze vrijwilligers die er al uren insteken en daarnaast kun je je afvragen of je bij ingang van volgend seizoen voorrang zou moeten krijgen op basis van tellingen uit één seizoenshelft (waarbij we meedoen om de prijzen). Enfin, weet in elk geval dat we hier als bestuur zeker oog voor hebben!

De kaartverkoop voor NEC zal door ons weer netjes in goede banen worden geleid! Deze zal zoals gebruikelijk rondom de uitwedstrijd gaan plaatsvinden, mogelijk in het 'mvv-format'.
Rdorenberg
zondag 14 januari 2018 / 17:48

FortunaBorn schreef:
FortunaBorn schreef:
Rdorenberg schreef:
Om onze meest trouwe supporters enige mate van voordeel te laten behouden, zullen de supporters die na 31 januari 2018 nog lid worden van Fortuna SC gedurende het seizoen 2017-2018 geen gebruik meer kunnen maken van de voorrangsregeling bij uitwedstrijden. Deze leden zullen dan ook voor dit seizoen geen ledenpas meer ontvangen en bij aanvang van het seizoen 2018-2019 hun eerste ledenpas ontvangen.

Welke voorrang kun je die nieuwe leden nog geven terwijl er al 700 leden in totaal zijn? Zullen geen uitwedstrijden komen waar we met zoveel supports aanwezig kunnen/zullen zijn? Fortuna SC heeft straks +- 750 leden. Stel dat we in de play offs +- maar 400 uitsupporters mee mogen nemen met een ledenaantal van 750...hoe gaat Fortuna SC daarmee om(is geen kritiek maar eerder nieuwschierig)?


Voor dit seizoen geldt inderdaad 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt'. De optie om te kijken naar de lidmaatschapsnummers is besproken, maar hiervoor hebben we bewust niet gekozen. Immers: we hebben nooit gecommuniceerd dat je lidmaatschapsnummer in een latere fase van belang zou kunnen gaan zijn voor (bijvoorbeeld) voorrang bij uitwedstrijden. We willen niet 'de spelregels veranderen tijdens het spel' door nu ineens waarde aan het lidmaatschapsnummer te koppelen. Indien we dit vooraf hadden gecommuniceerd, dan hadden supporters hier rekening mee kunnen houden en lid kunnen worden met het oog op de lange termijn.

We beseffen ons dat er ook argumenten zijn om vóór volgorde op lidmaatschapsnummer te kiezen, maar het 'sluiten van de inschrijving voor voorrang' is de variant waarvoor we nu als bestuur hebben gekozen.

Indien we als vereniging de stap kunnen zetten naar digitale kaartverkoop, dan biedt dit weer andere mogelijkheden om bijvoorbeeld het aantal wedstrijden dat een supporter bezoekt te monitoren en zodoende een nieuwe voorrangsregeling op te zetten. Hiervoor dienen we echter bij het begin te beginnen: het überhaupt overstappen naar digitale verkoop. Dit is zeker iets waar we ons als vereniging op aan het oriënteren zijn, maar helaas nog niet in een vergevorderd stadium.

Om terug te komen op je vraag 'welke voorrang kunnen we de leden nog geven' is de beantwoording daarvan heel simpel: leden hebben het eerste recht op het kopen van een kaart. Niet-leden weten in elk geval dat ze alle leden voor zich zullen moeten dulden alvorens voor een kaart in aanmerking te kunnen komen, hetgeen bij een klein uitvak zal betekenen dat je naast de pot pist. De garantie bieden dat je dan vervolgens als lid zijnde een kaart hebt, kunnen we door de groei van het aantal leden helaas niet meer altijd. Zo kent het succes ook zijn keerzijde zullen we maar zeggen, al heb ik het er graag voor over!


@Rdorenberg

Zoals in bovenstaande post aangegeven, kijken we zeker naar de mogelijkheden van online verkoop: niet alleen als gevolg van de ledengroei, maar ook als service naar onze leden toe. Pas als dit zover is kunnen we statistieken gaan bijhouden en mogelijk met voorrang gaan werken. Dit nu handmatig bij gaan houden is simpelweg te veel belasting voor onze vrijwilligers die er al uren insteken en daarnaast kun je je afvragen of je bij ingang van volgend seizoen voorrang zou moeten krijgen op basis van tellingen uit één seizoenshelft (waarbij we meedoen om de prijzen). Enfin, weet in elk geval dat we hier als bestuur zeker oog voor hebben!

De kaartverkoop voor NEC zal door ons weer netjes in goede banen worden geleid! Deze zal zoals gebruikelijk rondom de uitwedstrijd gaan plaatsvinden, mogelijk in het 'mvv-format'.


Okii, top bezig!
Waldorf
zondag 14 januari 2018 / 18:21

FortunaBorn schreef:
Graag zou ik enkele nuanceringen willen aanbrengen op de discussie die in dit topic gaande is. Prima discussie overigens hoor, zoals in mijn eerdere post al aangegeven valt er veel voor andere meningen/systemen te zeggen!

Mocht er een kampioenswedstrijd gespeeld gaan worden, dan is het niet aannemelijk dat die eerder zal worden gespeeld dan de laatste of de één na laatste speelronde. De laatste speelronde spelen we thuis en de een na laatste speelronde moeten we uit naar Jong Utrecht. Vorig jaar werd deze wedstrijd in de Galgenwaard afgewerkt en de Galgenwaard heeft een uitvak met een capaciteit van 1200 plekken. Nog los van mogelijke extra kaarten die er dan kunnen worden verschaft, kunnen al onze leden met voorrang mee naar deze uitwedstrijd :D

Voor wat betreft de play-offs, kan het inderdaad voorkomen dat we in de tweede ronde (ik ga er vanuit dat we de eerste ronde overslaan) een club treffen met een uitvak dat minder capaciteit heeft dan het aantal leden. Een ticket voor de uitwedstrijd in deze ronde kunnen we als vereniging dan mogelijk niet garanderen aan onze leden. Het is echter altijd zo geweest dat we onze leden voorrang hebben beloofd, nooit is 'het garanderen van tickets' een belofte geweest vanuit de vereniging naar de leden toe.

Echter, voor de finale van de play-offs is dit een ander verhaal. Dit zijn de capaciteiten van de uitvakken van de huidige onderste vijf ploegen in de eredivisie:

Willem II: 600
NAC: 700
Twente: 1000
Sparta: 650
Aachen-Nord: 1000

Met ons huidige aantal van een krappe 700 leden kunnen we elk lid dus een kaart garanderen, alleen bij een finale tegen sparta of willem II kunnen we dat officieel niet garanderen, maar wetende dat van de 700 leden er 120 fortunior zijn zal ook tegen deze club elk lid een kaartje kunnen bemachtigen is mijn verwachting.

Kortom: indien we een wedstrijd spelen voor promotie (kampioenswedstrijd of finale play-offs) hoeven de leden zich weinig tot geen zorgen te maken en dat is uiteindelijk de achterliggende gedachte van het besluit van het bestuur.


Dat verhaal is heel helder en denk ook dat het niet zo'n vaart zal lopen inzake uitverkochte utvakken/geen ticketd voor de leden van het collectief.


Toch heb ik persoonlijk heb al eens vaker nagedacht of een uitwedstrijden seizoenkaart wellicht een oplossing kan bieden? Er van uitgaande dat het minimaal aantal uitkaarten dit seizoen geloof ik 100 stuks waren (Jong Ajax) en er volgens mij is toegezegd vanuit Amsterdam dat dat er komend seizoen meer zullen worden, zou dat wellicht een optie kunnen zijn. Pakweg 100 seizoenkaarten voor de uitwedstrijden tegen een prijs van pak hem beet €220-€250. Op basis van wie het eerst komt die het eerst maalt. Die kaart geeft je het recht om als eerste een kaart aan te schaffen voor elke uitwedstrijd. Als je een keertje verhinderd bent, dat voor kaartverkoop aan te geven, zodat jouw kaartje verkocht kan worden aan andere supporters. Geef je het niet op tijd aan dan ook geen restitutie.

Besef dat dit plan nog heel wat fine tuning kan gebruiken, maar wellicht wel een optie om te overwegen/verder uit te werken in de toekomst?
vlinderstraatjes
zondag 14 januari 2018 / 19:38

mooie, en duidelijke uitleg van het bestuur -Fortunaborn- hulde.
FortunaBorn
maandag 15 januari 2018 / 13:57

Waldorf schreef:
FortunaBorn schreef:
Graag zou ik enkele nuanceringen willen aanbrengen op de discussie die in dit topic gaande is. Prima discussie overigens hoor, zoals in mijn eerdere post al aangegeven valt er veel voor andere meningen/systemen te zeggen!

Mocht er een kampioenswedstrijd gespeeld gaan worden, dan is het niet aannemelijk dat die eerder zal worden gespeeld dan de laatste of de één na laatste speelronde. De laatste speelronde spelen we thuis en de een na laatste speelronde moeten we uit naar Jong Utrecht. Vorig jaar werd deze wedstrijd in de Galgenwaard afgewerkt en de Galgenwaard heeft een uitvak met een capaciteit van 1200 plekken. Nog los van mogelijke extra kaarten die er dan kunnen worden verschaft, kunnen al onze leden met voorrang mee naar deze uitwedstrijd :D

Voor wat betreft de play-offs, kan het inderdaad voorkomen dat we in de tweede ronde (ik ga er vanuit dat we de eerste ronde overslaan) een club treffen met een uitvak dat minder capaciteit heeft dan het aantal leden. Een ticket voor de uitwedstrijd in deze ronde kunnen we als vereniging dan mogelijk niet garanderen aan onze leden. Het is echter altijd zo geweest dat we onze leden voorrang hebben beloofd, nooit is 'het garanderen van tickets' een belofte geweest vanuit de vereniging naar de leden toe.

Echter, voor de finale van de play-offs is dit een ander verhaal. Dit zijn de capaciteiten van de uitvakken van de huidige onderste vijf ploegen in de eredivisie:

Willem II: 600
NAC: 700
Twente: 1000
Sparta: 650
Aachen-Nord: 1000

Met ons huidige aantal van een krappe 700 leden kunnen we elk lid dus een kaart garanderen, alleen bij een finale tegen sparta of willem II kunnen we dat officieel niet garanderen, maar wetende dat van de 700 leden er 120 fortunior zijn zal ook tegen deze club elk lid een kaartje kunnen bemachtigen is mijn verwachting.

Kortom: indien we een wedstrijd spelen voor promotie (kampioenswedstrijd of finale play-offs) hoeven de leden zich weinig tot geen zorgen te maken en dat is uiteindelijk de achterliggende gedachte van het besluit van het bestuur.


Dat verhaal is heel helder en denk ook dat het niet zo'n vaart zal lopen inzake uitverkochte utvakken/geen ticketd voor de leden van het collectief.


Toch heb ik persoonlijk heb al eens vaker nagedacht of een uitwedstrijden seizoenkaart wellicht een oplossing kan bieden? Er van uitgaande dat het minimaal aantal uitkaarten dit seizoen geloof ik 100 stuks waren (Jong Ajax) en er volgens mij is toegezegd vanuit Amsterdam dat dat er komend seizoen meer zullen worden, zou dat wellicht een optie kunnen zijn. Pakweg 100 seizoenkaarten voor de uitwedstrijden tegen een prijs van pak hem beet €220-€250. Op basis van wie het eerst komt die het eerst maalt. Die kaart geeft je het recht om als eerste een kaart aan te schaffen voor elke uitwedstrijd. Als je een keertje verhinderd bent, dat voor kaartverkoop aan te geven, zodat jouw kaartje verkocht kan worden aan andere supporters. Geef je het niet op tijd aan dan ook geen restitutie.

Besef dat dit plan nog heel wat fine tuning kan gebruiken, maar wellicht wel een optie om te overwegen/verder uit te werken in de toekomst?


Als bestuur gaan we richting het volgende seizoen alle mogelijke systemen/oplossingen op een rijtje zetten, ook dit concept zal de revue passeren. Persoonlijk voel ik meer voor een puntensysteem, omdat een scc voor uitwedstrijden voor een dergelijke prijs wel een hoge drempel vindt. Supporters die dit bedrag niet kunnen missen raak je hiermee, terwijl supporters met een kleine beurs die incidenteel wedstrijden bezoeken op die manier wel nog voorrang kunnen behalen zonder kosten bovenop de kosten van de uitwedstrijd zelf. Dit is echter op persoonlijke titel en (op dit moment) zeker geen standpunt van het bestuur. Voor nu staat de regeling voor dit seizoen echter vast en deze wijzigen we ook niet meer.
Waldorf
maandag 15 januari 2018 / 14:13

FortunaBorn schreef:
Waldorf schreef:
FortunaBorn schreef:
Graag zou ik enkele nuanceringen willen aanbrengen op de discussie die in dit topic gaande is. Prima discussie overigens hoor, zoals in mijn eerdere post al aangegeven valt er veel voor andere meningen/systemen te zeggen!

Mocht er een kampioenswedstrijd gespeeld gaan worden, dan is het niet aannemelijk dat die eerder zal worden gespeeld dan de laatste of de één na laatste speelronde. De laatste speelronde spelen we thuis en de een na laatste speelronde moeten we uit naar Jong Utrecht. Vorig jaar werd deze wedstrijd in de Galgenwaard afgewerkt en de Galgenwaard heeft een uitvak met een capaciteit van 1200 plekken. Nog los van mogelijke extra kaarten die er dan kunnen worden verschaft, kunnen al onze leden met voorrang mee naar deze uitwedstrijd :D

Voor wat betreft de play-offs, kan het inderdaad voorkomen dat we in de tweede ronde (ik ga er vanuit dat we de eerste ronde overslaan) een club treffen met een uitvak dat minder capaciteit heeft dan het aantal leden. Een ticket voor de uitwedstrijd in deze ronde kunnen we als vereniging dan mogelijk niet garanderen aan onze leden. Het is echter altijd zo geweest dat we onze leden voorrang hebben beloofd, nooit is 'het garanderen van tickets' een belofte geweest vanuit de vereniging naar de leden toe.

Echter, voor de finale van de play-offs is dit een ander verhaal. Dit zijn de capaciteiten van de uitvakken van de huidige onderste vijf ploegen in de eredivisie:

Willem II: 600
NAC: 700
Twente: 1000
Sparta: 650
Aachen-Nord: 1000

Met ons huidige aantal van een krappe 700 leden kunnen we elk lid dus een kaart garanderen, alleen bij een finale tegen sparta of willem II kunnen we dat officieel niet garanderen, maar wetende dat van de 700 leden er 120 fortunior zijn zal ook tegen deze club elk lid een kaartje kunnen bemachtigen is mijn verwachting.

Kortom: indien we een wedstrijd spelen voor promotie (kampioenswedstrijd of finale play-offs) hoeven de leden zich weinig tot geen zorgen te maken en dat is uiteindelijk de achterliggende gedachte van het besluit van het bestuur.


Dat verhaal is heel helder en denk ook dat het niet zo'n vaart zal lopen inzake uitverkochte utvakken/geen ticketd voor de leden van het collectief.


Toch heb ik persoonlijk heb al eens vaker nagedacht of een uitwedstrijden seizoenkaart wellicht een oplossing kan bieden? Er van uitgaande dat het minimaal aantal uitkaarten dit seizoen geloof ik 100 stuks waren (Jong Ajax) en er volgens mij is toegezegd vanuit Amsterdam dat dat er komend seizoen meer zullen worden, zou dat wellicht een optie kunnen zijn. Pakweg 100 seizoenkaarten voor de uitwedstrijden tegen een prijs van pak hem beet €220-€250. Op basis van wie het eerst komt die het eerst maalt. Die kaart geeft je het recht om als eerste een kaart aan te schaffen voor elke uitwedstrijd. Als je een keertje verhinderd bent, dat voor kaartverkoop aan te geven, zodat jouw kaartje verkocht kan worden aan andere supporters. Geef je het niet op tijd aan dan ook geen restitutie.

Besef dat dit plan nog heel wat fine tuning kan gebruiken, maar wellicht wel een optie om te overwegen/verder uit te werken in de toekomst?


Als bestuur gaan we richting het volgende seizoen alle mogelijke systemen/oplossingen op een rijtje zetten, ook dit concept zal de revue passeren. Persoonlijk voel ik meer voor een puntensysteem, omdat een scc voor uitwedstrijden voor een dergelijke prijs wel een hoge drempel vindt. Supporters die dit bedrag niet kunnen missen raak je hiermee, terwijl supporters met een kleine beurs die incidenteel wedstrijden bezoeken op die manier wel nog voorrang kunnen behalen zonder kosten bovenop de kosten van de uitwedstrijd zelf. Dit is echter op persoonlijke titel en (op dit moment) zeker geen standpunt van het bestuur. Voor nu staat de regeling voor dit seizoen echter vast en deze wijzigen we ook niet meer.

Heel duidelijk en bedankt voor de reactie.
RonB
maandag 15 januari 2018 / 23:11

Mag toch hopen dat er eerlijk gekeken wordt naar de kaartjes .
Snap ook dat er mensen teleurgesteld gaan worden ,maar wat geopperd op basis van uitwedstrijden ,
vind ik flauwekul dan kunnen wij zeggen bv ,wij gaan al heel lang naar Fortuna .
Blijft moeilijk iedereen tevreden te houden .
Positief is Fortuna leeft weer en is hot ,wij hebben ook iedere wedstrijd thuis gezien .
En stonden ook in slechte tijden daar, seizoen Peter v. vossen ergeren jawel wij stonden er toch .
En met ons nog 800-900- supporters .
Reageer ook op dit bericht:

U dient ingelogd te zijn om een bericht achter te laten.
Nog geen account:Klik hier om een account aan te maken