Forumoverzicht Wedstrijden & sfeer Atikel Oliseh

Atikel Oliseh

(Taktische) analiezes van de wedstriejer en sfeer gerelateerde discussies

Bericht di nov 14, 2017 1:24 pm
L H Aan'M

Perfect verwoord door eigen accountje. Het taallesje had inderdaad achterwege mogen blijven (ongeacht of je het nu met de schrijver eens bent of niet). Het tweede inhoudelijke deel is echter 'spot on'! Klasse!

Wat een geluk dat wij én dhr. Gün én dhr. Oliseh binnen onze gelederen hebben. Dat realiseerde ik me eens temeer toen ik gisteravond die voorzittert van MVV en side-kick Erik Meijer bij Avondgasten (L1) een wanhopige poging zag doen om MVV te promoten (iets met 'Maastricht is zo'n mooie stad'). Daarbij konden ze hun jaloezie over onze club maar nauwelijks verbergen. Mooi man...

Bericht di nov 14, 2017 2:10 pm
AT-AT Avatar gebruiker
Geregistreerde gebruikers

L H schreef:
Perfect verwoord door eigen accountje. Het taallesje had inderdaad achterwege mogen blijven (ongeacht of je het nu met de schrijver eens bent of niet). Het tweede inhoudelijke deel is echter 'spot on'! Klasse!

Wat een geluk dat wij én dhr. Gün én dhr. Oliseh binnen onze gelederen hebben. Dat realiseerde ik me eens temeer toen ik gisteravond die voorzittert van MVV en side-kick Erik Meijer bij Avondgasten (L1) een wanhopige poging zag doen om MVV te promoten (iets met 'Maastricht is zo'n mooie stad'). Daarbij konden ze hun jaloezie over onze club maar nauwelijks verbergen. Mooi man...
Ze draaien wel al een aantal jaar positieve cijfers, afgelopen seizoen €180000,- winst. Maar ze geven zelf ook aan dat ze structureel minimaal €500000,- nodig hebben om te kunnen groeien. Dat Gün op korte termijn al goed bezig is zorgt natuurlijk wel voor 'jaloerse' blikken, zie je ook wel op het MVV forum, wel met de terechte opmerking dat je het op de lange termijn ook moet laten zien. Maar wat ik over Gün lees en als ik hem hoor praten heeft hij een duidelijke realistische visie voor de toekomst.

Bericht di nov 14, 2017 2:36 pm
Wie sjrifs doe dich Avatar gebruiker

Even zitten luisteren naar die MVV-voorzitter Bert Kersten bij Avondgasten (https://l1.nl/avondgasten-bert-kersten-133285/). Wat een ontzettende sjmetser!

Bericht di nov 14, 2017 2:58 pm
Loos Avatar gebruiker
Supporter

AT-AT schreef:
L H schreef:

Ze draaien wel al een aantal jaar positieve cijfers, afgelopen seizoen €180000,- winst. Maar ze geven zelf ook aan dat ze structureel minimaal €500000,- nodig hebben om te kunnen groeien. Dat Gün op korte termijn al goed bezig is zorgt natuurlijk wel voor 'jaloerse' blikken, zie je ook wel op het MVV forum, wel met de terechte opmerking dat je het op de lange termijn ook moet laten zien. Maar wat ik over Gün lees en als ik hem hoor praten heeft hij een duidelijke realistische visie voor de toekomst.

Die winst van MVV is toch ook wel iets om jaloers op te zijn. Wij zijn als club jammer genoeg nog niet zover, waarbij er intern wel hard gewerkt wordt om structureel zwarte cijfers te schrijven. Nieuwe businessclub(s), een betere indeling van de businessruimte en scheiding tussen types sponsoren (iedereen waar bieden voor geld), uitverkochte diners voor vrijwel thuiswedstrijd, uitgebreide catering (we lopen hierbij ruim voor op begroting), etc etc.

Het is daarbij ook goed dat Gün niet zomaar alles gaat bijlappen en veel druk intern zet om begroting te halen. Is er niet genoeg geld voor nieuwe ballen bij de jeugd? Dan moet daar in de jeugdcommissie iets gebeuren en zij zelf zorgen voor hun (extra) inkomsten. Dit zorgt ervoor dat er niet achterover geleund wordt en iedereen keihard moet blijven werken.

Bericht di nov 14, 2017 3:04 pm
Ragnar Sittard blok Avatar gebruiker

The Real One schreef:
Ik heb mij behoorlijk gestoord aan het vandaag geplaatste artikel van Ron Langenveld in dagblad de Limburger met als kop. "
"Solide trainer trainer, complex persoon."

Ik voelde mij geroepen om hem een mail te versturen. Hieronder de verzonden mail,

Beste Ron of geachte heer Langenveld.

Ik betreur uw analyse over Sunday Oliseh. Ik vraag mij af waarom u een dergelijke analyse plaatst.
Gaat het naar uw mening soms te goed met Fortuna. Heeft u als R*da mindend dagblad wellicht te veel kritiek gekregen vanuit Kerkrade, onder het mom “jullie aandacht voor Fortuna doet ons geen goed, daar betalen wij jullie niet voor” . “Probeer ze eens even in een kwaad daglicht te stellen en stook wat onrust binnen de gelederen”. Een andere reden kan ik mij immers niet voorstellen.
Fortuna komt eindelijk eens, na jaren van ellende, positief in het nieuws met goed en aantrekkelijk voetbal. Het staat met een beperkt budget op plaats 3.
En plots komt u op de proppen met een verhaal dat als strekking heeft om onrust te stoken. Ik zeg niet dat uw verhaal op onwaarheden of foutieve aannames berust. Maar het is slechts een storm in een glas water. Een storm die u wellicht met uw verhaal wil laten uitgroeien tot een heuse orkaan en dat louter en alleen om de boel te laten ontsporen, of om zand te strooien in een geoliede machine.
Sunday Oliseh heeft de confrontatie gezocht met bepaalde spelers en mensen binnen zijn staf, die in zijn ogen niet functioneerden. Dit is echter verleden seizoen gebeurd waarom komt u daar nu pas mee op de proppen.
Oliseh is de top gewend en schroomt niet om harde maatregelen te nemen. Maatregelen die nodig zijn om naar een professioneel niveau door te groeien.
Dat Limburgers, waar ik er ook een van ben, daar niet tegen kunnen en liever zalvend door het leven trekken zegt alles over de instelling die er bij de Limburgse clubs leeft. Topsport, althans de weg ernaar toe vergt nu eenmaal slachtoffers. En wat o.a. Tiny Ruys betreft is die niet overal met gelazer vertrokken?
Verder denkt u uw gram te halen op Oliseh door te berichten van een uit de hand gelopen mening verschil met eigenaar Gün. Nogmaals mijn vraag waarom plaatst u een dergelijk artikel. Opdracht van boven of zit er toch een ander idee achter. Ik had dat graag geweten.

Ik irriteer me al jaren aan de limburger en L1, schaamteloos hoe ze altijd de negatieve kant zien van alles wat goed gaat bij Fortuna. Misschien tijd dat we de Limburgse pers gewoon keihard gaan weren. Dat ze eens leren dat het niet zonder gevolg kan blijven. Ik heb iig dagblad de Limburger opgezegd, was de waardeloze artikelen beu...alsmede de overmatige aandacht van het waardeloze voetbal in Duitsland...wie staat daar op te wachten?

FortunaSC Sponsoren

Bericht di nov 14, 2017 3:16 pm
Panos Geregistreerde gebruikers

Loos schreef:
AT-AT schreef:
L H schreef:

Die winst van MVV is toch ook wel iets om jaloers op te zijn. Wij zijn als club jammer genoeg nog niet zover, waarbij er intern wel hard gewerkt wordt om structureel zwarte cijfers te schrijven. Nieuwe businessclub(s), een betere indeling van de businessruimte en scheiding tussen types sponsoren (iedereen waar bieden voor geld), uitverkochte diners voor vrijwel thuiswedstrijd, uitgebreide catering (we lopen hierbij ruim voor op begroting), etc etc.

Het is daarbij ook goed dat Gün niet zomaar alles gaat bijlappen en veel druk intern zet om begroting te halen. Is er niet genoeg geld voor nieuwe ballen bij de jeugd? Dan moet daar in de jeugdcommissie iets gebeuren en zij zelf zorgen voor hun (extra) inkomsten. Dit zorgt ervoor dat er niet achterover geleund wordt en iedereen keihard moet blijven werken.

Weet jij toevallig ook op welk gemiddeld toeschouwersaantal is gerekend bij het opstellen van de begroting? Het kan toch niet anders dat we hier voorlopen op de verwachting. Helemaal gezien het feit dat we MVV nog thuis krijgen. Er veel mensen losse kaartjes kopen ipv seizoenskaart en met AZ een extra wedstrijd hebben waar we hoogstwaarschijnlijk over het gemiddelde heen gaan. En dan laat ik de aannemelijke kans dat we play-offs halen buiten beschouwing. Dit moet er toch wel voor zorgen dat we zwarte cijfers gaan schrijven.

Bericht di nov 14, 2017 6:04 pm
YGA Avatar gebruiker
Aan'M

Straks verkopen we Perr. Hebben we tien keer de winst van mvv in een klap.

Bericht di nov 14, 2017 7:45 pm
Les Supporter

jori schreef:

Als je namelijk de digitale variant van een brief bedoeld dien je een koppelteken te gebruiken.

En dan schrijf je zelf een hilarische dt-fout. :lol:

Wat betreft MVV; daar zijn ze ook al jaren prima beleid aan het voeren. Geen gekke uitgaven doen, netjes aan de begroting houden. Geen impulsieve keuzes maken. Wat dat betreft liggen ze natuurlijk jaren voor. Echter maken we op deze manier wel een flinke inhaalslag. Daar mogen we hartstikke trots op zijn. :D

Bericht di nov 14, 2017 10:21 pm
Rdorenberg Geregistreerde gebruikers

Les schreef:
jori schreef:

Als je namelijk de digitale variant van een brief bedoeld dien je een koppelteken te gebruiken.

En dan schrijf je zelf een hilarische dt-fout. :lol:

Wat betreft MVV; daar zijn ze ook al jaren prima beleid aan het voeren. Geen gekke uitgaven doen, netjes aan de begroting houden. Geen impulsieve keuzes maken. Wat dat betreft liggen ze natuurlijk jaren voor. Echter maken we op deze manier wel een flinke inhaalslag. Daar mogen we hartstikke trots op zijn. :D

Ik denk dat je pas over 1.5 jaar iets kunt zeggen of we MVV voorbij zijn gegaan ja of nee. En eerlijk gezegd ben ik daar ook niet mee bezig. Fortuna op de voet volgen en kijken welke ontwikkelingen de club maakt heb ik veel meer plezier aan. Dat we nu ruim boven MVV staan is leuk, maar meer ook niet.

Bericht di nov 14, 2017 10:29 pm
Sjors Geregistreerde gebruikers

Vak K schreef:
Wat een verfrissend inhoudelijk(!) stuk van Eigen accountje op deze site die overspoeld wordt door infantiel onderling gekibbel en een onverbeterlijke hang naar negativiteit in gouden tijden als deze.
Jammer dat Jori hem de les meent te moeten lezen op basis van wat spelfoutjes maar volledig voorbij gaat aan de inhoud.

That's jori.

FortunaSC Sponsoren

Bericht di nov 14, 2017 10:32 pm
Sjors Geregistreerde gebruikers

Se Busca schreef:
Onze taalpurist jori (of is het Jori?) lukt het zelfs om zijn voornaam 434x verkeerd te schrijven. Hulde!

On topic: goede tekst van De Dokter!

Is dat de good old "dokter"?
Is ie weer terug? ;)

Bericht wo nov 15, 2017 10:13 am
giacomo66 Geregistreerde gebruikers

jori schreef:
eigen accountje schreef:
Laat meneer Langenveld eerst maar eens fatsoenlijk Nederlands leren schrijven. In de eerste twee zinnen van het artikel is het gelijk raak. Een Nederlandse zin bevat nl. minimaal één werkwoord, anders is het geen zin. Let wel, dit is dus lesmateriaal basisschool. Deze fout maakt hij doorlopend.

Okido, blijkbaar is er behoefte aan zo'n les.

Hij verzint uitdrukkingen die niet eens bestaan ("wekken van conflicten", die lagen zeker te slapen tot Oliseh voorbij kwam :lol: )

wek·ken (wekte, heeft gewekt)
1
wakker maken
2
opwekken, veroorzaken: onrust wekken

Het betreffende emailverkeer heb ik met eigen ogen mogen aanschouwen.

Het kan zijn dat je "emailverkeer" goed bedoeld, maar dan snap ik de context niet. Wat heeft namelijk een "glasachtige laag op een voorwerp" te maken met onze club of verkeer? Logischer is dus dat je het fout hebt geschreven en het "e-mailverkeer" moet zijn. Als je namelijk de digitale variant van een brief bedoeld dien je een koppelteken te gebruiken.

Vanuit cultuurhistorisch oogpunt is het in Limburg ontzettend moeilijk vergaande veranderingsprocessen in gang te zetten, laat staan te voltooien.

Waarom specifiek Limburg benoemen? Dit is een bekend gegeven dat de mens van nature geen fan van (vergaande) verandering is.

De 'recht door zee'- en 'my way or the highway'-managementstijl ...[/quote]
Ai, jammer. Een samenstelling met een zin staat niet tussen apostroffen maar dient met een koppelteken geschreven te worden. Een "recht-door-zee-managementstijl" is het dus.

Ik denk dat dit niet veel meer waard is dan een 3- .[/quote]

Het past allemaal prima bij dit topic : Atikel Oliseh :lol: :lol: :lol:

Bericht wo nov 15, 2017 7:39 pm
Rdorenberg Geregistreerde gebruikers

The Real One schreef:
Ik heb mij behoorlijk gestoord aan het vandaag geplaatste artikel van Ron Langenveld in dagblad de Limburger met als kop. "
"Solide trainer trainer, complex persoon."

Ik voelde mij geroepen om hem een mail te versturen. Hieronder de verzonden mail,

Beste Ron of geachte heer Langenveld.

Ik betreur uw analyse over Sunday Oliseh. Ik vraag mij af waarom u een dergelijke analyse plaatst.
Gaat het naar uw mening soms te goed met Fortuna. Heeft u als R*da mindend dagblad wellicht te veel kritiek gekregen vanuit Kerkrade, onder het mom “jullie aandacht voor Fortuna doet ons geen goed, daar betalen wij jullie niet voor” . “Probeer ze eens even in een kwaad daglicht te stellen en stook wat onrust binnen de gelederen”. Een andere reden kan ik mij immers niet voorstellen.
Fortuna komt eindelijk eens, na jaren van ellende, positief in het nieuws met goed en aantrekkelijk voetbal. Het staat met een beperkt budget op plaats 3.
En plots komt u op de proppen met een verhaal dat als strekking heeft om onrust te stoken. Ik zeg niet dat uw verhaal op onwaarheden of foutieve aannames berust. Maar het is slechts een storm in een glas water. Een storm die u wellicht met uw verhaal wil laten uitgroeien tot een heuse orkaan en dat louter en alleen om de boel te laten ontsporen, of om zand te strooien in een geoliede machine.
Sunday Oliseh heeft de confrontatie gezocht met bepaalde spelers en mensen binnen zijn staf, die in zijn ogen niet functioneerden. Dit is echter verleden seizoen gebeurd waarom komt u daar nu pas mee op de proppen.
Oliseh is de top gewend en schroomt niet om harde maatregelen te nemen. Maatregelen die nodig zijn om naar een professioneel niveau door te groeien.
Dat Limburgers, waar ik er ook een van ben, daar niet tegen kunnen en liever zalvend door het leven trekken zegt alles over de instelling die er bij de Limburgse clubs leeft. Topsport, althans de weg ernaar toe vergt nu eenmaal slachtoffers. En wat o.a. Tiny Ruys betreft is die niet overal met gelazer vertrokken?
Verder denkt u uw gram te halen op Oliseh door te berichten van een uit de hand gelopen mening verschil met eigenaar Gün. Nogmaals mijn vraag waarom plaatst u een dergelijk artikel. Opdracht van boven of zit er toch een ander idee achter. Ik had dat graag geweten.

En al reactie terug gekregen van Dhr Langenveld? Ik gok van niet.

Bericht do nov 16, 2017 10:11 am
Loos Avatar gebruiker
Supporter

En ondertussen blijven we ons voor schut zetten op mvvfans.nl en ons als arrogante Ajaxsupporters gedragen... Ik hoop van harte dat we onze vorm vol blijven houden en niet in de 2e seizoenhelft wegzakken op ranglijst.

Stop toch a.u.b. met die misplaatste arrogantie ...

FortunaSC Sponsoren

Bericht do nov 16, 2017 10:44 am
Waldorf Avatar gebruiker

Loos schreef:
En ondertussen blijven we ons voor schut zetten op mvvfans.nl en ons als arrogante Ajaxsupporters gedragen... Ik hoop van harte dat we onze vorm vol blijven houden en niet in de 2e seizoenhelft wegzakken op ranglijst.

Ik zit persoonlijk niet op mvvfans.nl, maar als Fortuna fans op dat forum al als arrogant worden beschouwd, moet het wel heel erg zijn :lol: :lol: :lol:
Lateral Boys-since 2003-

Bericht do nov 16, 2017 10:45 am
AT-AT Avatar gebruiker

Loos schreef:

Ik snap die behoefte ook niet, we doen het voor het eerst iets beter dan MVV en dan al zo'n praat... Lijken te vergeten dat MVV enorm veel blessures heeft waardoor ze punten verspeeld hebben, die 7 punten verschil kun je zo weer kwijt zijn.

Als Sjengen of R*da fans zouden komen praten over betere prestaties/beleid bij die clubs, zouden we dat ook idd zien als arrogant en irritant.

Bericht do nov 16, 2017 10:59 am
Loos Avatar gebruiker
Supporter

Waldorf schreef:
Loos schreef:

Ik zit persoonlijk niet op mvvfans.nl, maar als Fortuna fans op dat forum al als arrogant worden beschouwd, moet het wel heel erg zijn :lol: :lol: :lol:

Niet alleen daar... Ik word er echt niet goed van als ik zie wat er overal gezegd wordt. Kunnen we niet gewoon eens dankbaar zijn en genieten van het moment? De dieptepunten komen vast wel weer.

Bericht do nov 16, 2017 11:05 am
Waldorf Avatar gebruiker

Loos schreef:
Waldorf schreef:
Loos schreef:

Niet alleen daar... Ik word er echt niet goed van als ik zie wat er overal gezegd wordt. Kunnen we niet gewoon eens dankbaar zijn en genieten van het moment? De dieptepunten komen vast wel weer.

Ik bekijk het graag positief en ga ervan uit dat we die diepe dalen voorgoed achter ons hebben liggen. Hoop dat mijn ongelijk in deze nooit bewezen gaat worden. ;) Maar idd, die misplaatste arrogantie is nergens voor nodig.
Lateral Boys-since 2003-

Bericht do nov 16, 2017 11:20 am
maasgouw Avatar gebruiker

Loos schreef:

Eens Loos,
Ik word er persoonlijk ook moe van. Alle kanalen waarop mensen verkondigen dat we in mei op de markt staan met de titel..

Bericht do nov 16, 2017 11:47 am
Don Leo Geregistreerde gebruikers

Loos schreef:

We blijven ons ook voor schut zetten met dat debiele R*da topic hier op het forum. Met dat kinderachtige gedrag zetten we onszelf steeds weer weg als Calimero. Sportieve rivaliteit is prima (graag zelfs), maar die blinde haat en obsessie die sommigen hier keer op keer spuien t.o.v. R*da is van een bedroevend laag niveau. Ontzettend sneu dat "volwassenen" zich hiertoe verlagen.

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden & sfeer