Forumoverzicht Fanzone Nieuws bij andere clubs in Nederland

Nieuws bij andere clubs in Nederland

Praotcafé veur alle ongerwerpe neet direk gerelateerd aan os clupke

Bericht vr jan 12, 2018 12:00 pm
Rdorenberg Avatar gebruiker
Geregistreerde gebruikers

Marco@Stein schreef:
Rdorenberg schreef:
smeets schreef:
Laten we eerst zelf winnen zowel uit als thuis.
Zo gemakkelijk zal het nu niet meer gaan. Tegenstanders gaan anders voetballen tegen ons.

Dat las ik halverwege de eerste helft van de competitie ook :lol:

Als ploegen zich gaan ingraven en het initiatief bij Fortuna gaan laten,dan worden de wedstrijden wel moeizamer. Kijk tegen utrecht,heel veel mensen kwamen hier met monster uitslagen voorspellingen vooraf,want het was toch tegen de nummer laatst. En de werkelijkheid was toch wel wat moeizamer. Een nette 3-1 dat wel,en ik was tevreden,maar die 7-0 die hier voorbij kwam die was het zeker niet. Benieuwd wat ze vanavond gaan laten zien.

Tegen Utrecht was inderdaad moeizaam maar vind ik niet gek, 90 minuten lang bikkelen tegen AZ 3 dagen tevoren. Zelfde als tegen De graafschap in eerste seizoenshelft, op dinsdags Go ahead en 3 dagen later weinig in te brengen bij De Graafschap(ook al kregen enkele spelers rust). Gelukkig kan alle aandacht nu naar de competitie.
‘ stap voor stap en elke stap brengt ons verder ‘ Isitan Gün

Snotter Avatar gebruiker
Moderator

Denk dat we voortaan het wonder van leeuwarden kunnen gebruiken voor dord. Als ze doorkomen.zijn wij in ieder geval niet de directe degradatie kandidaat
op naar de ere!

Snotter schreef:
Denk dat we voortaan het wonder van leeuwarden kunnen gebruiken voor dord. Als ze doorkomen.zijn wij in ieder geval niet de directe degradatie kandidaat

Hoezo dat? Omdat het een keer in de 15 jaar voorkomt? Maak je geen illusies die spelen komend seizoen gewoon Jupiler, daar staat die wereld prestatie van gisteren los van.

Snotter Avatar gebruiker
Moderator

Rdorenberg schreef:
Snotter schreef:

Hoezo dat? Omdat het een keer in de 15 jaar voorkomt? Maak je geen illusies die spelen komend seizoen gewoon Jupiler, daar staat die wereld prestatie van gisteren los van.

Ik hoop dat dord of almere doorkomen dat zou alléén maar goed voor ons zijn.
op naar de ere!

Snotter schreef:
Rdorenberg schreef:
Snotter schreef:

Ik hoop dat dord of almere doorkomen dat zou alléén maar goed voor ons zijn.

Ik hoop zoveel, wel realistische blijven. Is nog een lange weg te gaan om het onmogelijke waar te maken voor hun. Ik zie het niet gebeuren in ieder geval(helaas). Dordrecht en Almere is en blijft matig.

FortunaSC Sponsoren

GeleanDeGekste Geregistreerde gebruikers

Hopelijk halen die kneuzen uit Dordt het, maar ik hoop vooral dat Almere die klote moffen eruit schoppen! Hoe zwakker de eredivisie, hoe beter voor ons!!
*da zal vergaan, mvv onderaan, nooit met vvv samengaan, wij zingen nooit FC Limburg!

Bericht zo mei 06, 2018 10:42 am
Krupa6Ways Avatar gebruiker

Het zou geweldig zijn als Almere ten koste van *oda promoveert en Dordrecht ten koste van NEC en Sparta.
Hoewel er in de playoffs wel vaker wonderen verricht worden zie ik het niet snel gebeuren.
Fortuna heeft het voordeel dat Almere en Dordrecht gaan strijden om de degradatie te ontlopen.
Een ander groot voordeel is dat ik dan *oda niet zo snel meer zie promoveren de eerste jaren met concurrentie van Twente,Sparta, NEC, Cambuur, Go Ahead en De Graafschap

Bericht zo mei 06, 2018 11:44 am
Marco@Stein Geregistreerde gebruikers

Krupa6Ways schreef:
Het zou geweldig zijn als Almere ten koste van *oda promoveert en Dordrecht ten koste van NEC en Sparta.
Hoewel er in de playoffs wel vaker wonderen verricht worden zie ik het niet snel gebeuren.
Fortuna heeft het voordeel dat Almere en Dordrecht gaan strijden om de degradatie te ontlopen.
Een ander groot voordeel is dat ik dan *oda niet zo snel meer zie promoveren de eerste jaren met concurrentie van Twente,Sparta, NEC, Cambuur, Go Ahead en De Graafschap

joda gaat echt niet eruit geknikkerd worden door almere. Kijk als je in een volgende ronde tegen de graafschap moet,dan word het wat lastiger,maar ook daar zie ik geen problemen voor die wannabe duitsers. Ze spelen op het moment gewoon niet zo slecht om er uit geknikkerd te kunnen worden.

Bericht zo mei 06, 2018 12:07 pm
Achter Fortuna Geregistreerde gebruikers

Dordrecht zal niet de enigste verrassing blijven in de playoffs.

Bericht zo mei 06, 2018 12:15 pm
Pats Geregistreerde gebruikers

Krupa6Ways schreef:

Piep piep hallo... de Calimero-gedachte...
Het eierdopje mag wat mij betreft echt wel van het koppie af nu.

Fortuna staat er zeker niet slechter voor dan bv. clubs als VVV en NAC. PEC Zwolle krijgt een enorme leegloop, die moeten ook het team helemaal opnieuw opbouwen. VVV heeft alles eruit geperst wat erin zat en krijgt het met hetzelfde spelersbudget als Fortuna gewoon enorm moeilijk een representatieve spelersgroep op de been te brengen. Zonder Leemans, Thy en evt. Van Crooy blijft daar weinig over hoor. In Breda is het afwachten wat er uit de hoge hoed van de Manchester Sjeiks wordt getoverd. Totaal geen peil op te trekken dus.

Fortuna heeft gewoon een goede groep die weliswaar een kwaliteitsinjectie kan gebruiken, maar de basis staat er en heeft samen behoorlijk wat meegemaakt. Dat is met name in mentaal opzicht en qua teambuilding een groot voordeel t.o.v. deze clubs. Afhankelijk van wie erbij komt of erin blijft gaan R*da, Sparta, Graafschap of NEC het zowiezo ook moeilijk krijgen. Dan heb je dus een club of 5, 6 die heel dicht bij elkaar komen te staan.

Juup wordt zowiezo superinteressant komend jaar, hoe meer 'groten' hoe groter de druk. Maar Fortuna speelt in de moddafokkin eredivisie (toch nog ff knijpuh hoor) en dat gáát me toch een feest worden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

FortunaSC Sponsoren

Krupa6Ways Avatar gebruiker

Pats schreef:
Krupa6Ways schreef:

Piep piep hallo... de Calimero-gedachte...
Het eierdopje mag wat mij betreft echt wel van het koppie af nu.

Fortuna staat er zeker niet slechter voor dan bv. clubs als VVV en NAC. PEC Zwolle krijgt een enorme leegloop, die moeten ook het team helemaal opnieuw opbouwen. VVV heeft alles eruit geperst wat erin zat en krijgt het met hetzelfde spelersbudget als Fortuna gewoon enorm moeilijk een representatieve spelersgroep op de been te brengen. Zonder Leemans, Thy en evt. Van Crooy blijft daar weinig over hoor. In Breda is het afwachten wat er uit de hoge hoed van de Manchester Sjeiks wordt getoverd. Totaal geen peil op te trekken dus.

Fortuna heeft gewoon een goede groep die weliswaar een kwaliteitsinjectie kan gebruiken, maar de basis staat er en heeft samen behoorlijk wat meegemaakt. Dat is met name in mentaal opzicht en qua teambuilding een groot voordeel t.o.v. deze clubs. Afhankelijk van wie erbij komt of erin blijft gaan R*da, Sparta, Graafschap of NEC het zowiezo ook moeilijk krijgen. Dan heb je dus een club of 5, 6 die heel dicht bij elkaar komen te staan.

Juup wordt zowiezo superinteressant komend jaar, hoe meer 'groten' hoe groter de druk. Maar Fortuna speelt in de moddafokkin eredivisie (toch nog ff knijpuh hoor) en dat gáát me toch een feest worden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Dat ben ik ook wel met je eens.
Met een 3/4 goede versterkingen gaan we zeker niet onder doen voor clubs uit het rechter rijtje eredivisieclubs.
Ik weet ook zeker dat Gün en zijn mannen weer de juiste spelers weet te halen.
Toch geeft het wel een gerust gevoel als Almere en Dordrecht naar de eredivisie gaan.
Je weet nooit hoe een seizoen loopt wat betreft blessures en geluk/pech.
Maar nogmaals ik denk niet dat het zover komt. *oda zal het helaas wel redden denk ik en NEC of Sparta gaan voor die andere plek strijden.

FC Den Bosch staat op het punt verkocht te worden. Dat meldt het Brabants Dagblad. De Jupiler League-club valt waarschijnlijk in handen van Levan Jordania.

Het Brabants Dagblad baseert zich op 'meerdere betrouwbare bronnen'. Jordania is de zoon van Merab Jordania, voormalig eigenaar van Vitesse. De connectie is snel gemaakt: Paul van der Kraan, algemeen directeur van FC Den Bosch, zat nog bij Vitesse in het Jordania-tijdperk.

Van der Kraan bevestigt dat Den Bosch met mogelijke kopers in gesprek is en dat de acht aandeelhouders de voorwaarden voor een 'mogelijke verkoop' zwart op wit hebben gezet. Hij wil niet zeggen of Jordania de koper is. "Ik ga niet in op namen. En er is nog geen enkel akkoord", zegt hij.

Jordania betaalt naar verluidt 2,5 miljoen euro voor Den Bosch. De club, die afgelopen seizoen in de Jupiler League op de elfde plek eindigde, heeft een tekort van 900.000 euro

Al maanden vergaderen kopstukken uit de Eredivisie over vernieuwingen die moeten leiden tot een attractievere, sterkere en rijkere competitie. Woensdag komen de clubs samen voor een presentatie van de veranderplannen die zijn vormgegeven door de stuurgroep met Ajax-directeur Edwin van der Sar (namens de topclubs, foto), FC Groningen-directeur Hans Nijland (subtop) en PEC-voorzitter Adriaan Visser (rechterrijtje).
Deze brigade werd eind 2017 aangesteld. Een werkgroep over het opruimen van kunstgras was toen mislukt. Geconcludeerd werd dat de kunstgrasdiscussie moest worden ingebed in een breder plan, met daarin ook afspraken over de competitieopzet, tv-geldverdeling en de jeugdopleidingen. Doel is deze zomer een package-deal te sluiten die de aanzet geeft voor een economisch en sportief sterkere Eredivisie die straks weer kan concurreren in Europa.
Van der Sar, Nijland en Visser gingen onder meer op bezoek bij de Belgen, die hun competitie inkrompen naar zestien clubs en play-offs spelen om het kampioenschap. Het idee is nu om ook hier vanaf het seizoen 2020/21 zowel de Eredivisie als Eerste Divisie te verkleinen naar zestien clubs. De beloftenteams zouden dan verdwijnen uit de Jupiler League. Voor deze teams wordt gestreefd naar een internationale competitie met beloften uit andere landen.
Onderdeel van het voorstel is tevens een sterkere promotie- en degradatieregeling (twee directe plaatsen en twee via play-offs) en een kampioensgroep voor de zes beste Eredivisie-clubs die in een onderlinge competitie om de titel spelen. De winnaar van de poule met de overige tien clubs zou volgens de plannen een Europa League-ticket krijgen. Verder wordt beoogd in 2021 afscheid te nemen van kunstgras en hogere vergoedingen voor jeugdtransfers in te voeren.
Achter de schermen is al wrevel ontstaan over het compromisvoorstel van de stuurgroep. Het rechterrijtje moet het meeste slikken, toch proberen de topclubs het plan nog in hun voordeel aan te passen. Ze hebben moeite met het weggeven van een Europa League-ticket, willen minder mediageld afstaan en zien graag een garantie voor hun beloften, mocht een internationale competitie niet van de grond komen. Woensdag zal het overigens nog niet tot een besluit komen.

Bericht wo mei 09, 2018 11:19 am
Les Supporter

De laatste alinea zegt alles over de huidige staat van het Nederlandse voetbal. Ikke, ikke, ikke.

FortunaSC Sponsoren

Pats Geregistreerde gebruikers

Krupa6Ways schreef:
Roooda zal het helaas wel redden denk ik en NEC of Sparta gaan voor die andere plek strijden.

Ik weet het nog niet zo net. De stemming in het PLS is toch anders dan in andere seizoenen. Het gevoel alsof ze het wel even gaan redden. Ja, ze zijn intrinsiek beter dan vorige keren maar ik heb een raar gevoel bij het optimisme. Zou nog wel es flink tegen kunnen vallen, zeker tegen een knokploeg als De Graafschap.

NEC zag ik al niet promoveren maar nu Groeneveld een hamstringblessure heeft opgelopen, het seizoen voor Rahyi en Schuurman al voorbij is en de ronduit vreemde beslissing om juist nu de 1e keeper te vervangen wordt de kans alleen maar kleiner in mijn ogen. Naar buiten toe wordt de hele 2e seizoenhelfs al poep gepraat, dus geloof ik geen klapt van het geveinsde optimisme. Z

Zou me niks verbazen als Dordt uiteindelijk met de eer gaat strijken. Daar is afgelopen week iets gebeurd wat je als tegenstander liever niet hebt. Die zouden zomaar door kunnen stoten. Zou wel lachen zijn als twee clubs met een gezamenlijke begroting minder dan de helft van NEC de eredivisie halen :mrgreen:

Withoot Avatar gebruiker
Supporter

De selectie van Twente ondergaat deze zomer een metamorfose. Acht spelers gaan sowieso vertrekken. Het gaat om Adam Maher, Mounir El Hamdaoui (transfervrij), Hidde ter Avest, Marko Kvasina en de huurlingen Thomas Lam, Adnane Tighadouini, Cristián Cuevas en Luciano Slagveer.

Twente hoopt Assaidi en Jensen te behouden. De twee aanvallers waren dit seizoen een van de weinige lichtpuntjes in Enschede. Met Assaidi en Jensen hoopt Twente binnen een jaar terug te keren naar de Eredivisie.

Twente wil Assaidi en Jensen aan hun contract houden, maar ben benieuwd of ze daar zelf ook zin in hebben. Misschien pikt een club deze 2 wel op.

Maar er is genoeg werk aan de winkel om een nieuw team daar op te zetten. Interessant om de ontwikkelingen daar te volgen!
Voetbal is een spel van fouten. Wie de minste fouten maakt wint.

Withoot schreef:
De selectie van Twente ondergaat deze zomer een metamorfose. Acht spelers gaan sowieso vertrekken. Het gaat om Adam Maher, Mounir El Hamdaoui (transfervrij), Hidde ter Avest, Marko Kvasina en de huurlingen Thomas Lam, Adnane Tighadouini, Cristián Cuevas en Luciano Slagveer.

Twente hoopt Assaidi en Jensen te behouden. De twee aanvallers waren dit seizoen een van de weinige lichtpuntjes in Enschede. Met Assaidi en Jensen hoopt Twente binnen een jaar terug te keren naar de Eredivisie.

Twente wil Assaidi en Jensen aan hun contract houden, maar ben benieuwd of ze daar zelf ook zin in hebben. Misschien pikt een club deze 2 wel op.

Maar er is genoeg werk aan de winkel om een nieuw team daar op te zetten. Interessant om de ontwikkelingen daar te volgen!

Twente boeit me helemaaal niets. Al voetballen ze nog 10 jaar Jupiler.

Withoot Avatar gebruiker
Supporter

Rdorenberg schreef:
Withoot schreef:

Twente boeit me helemaaal niets. Al voetballen ze nog 10 jaar Jupiler.

Mij boeit het wel en misschien anderen die het nog volgen. Je bent niet alleen op de wereld en dit Forum is ook niet van jou alleen.

Na 16 jaar Jupiler tijd voor iets nieuws: eredivisie :lol:

Withoot Avatar gebruiker
Supporter

Rdorenberg schreef:
Na 16 jaar Jupiler tijd voor iets nieuws: eredivisie :lol:

Dit topic is voor andere clubs dus mag je daar over praten. Als ik of andere mensen nog over de jupiler leaugue willen spreken wie ben ij dan om ons de mond te snoeren?

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanzone