Forumoverzicht Nieuwsberichten Fortuna gaat voor derde achtereenvolgende zege

Fortuna gaat voor derde achtereenvolgende zege

Nuujtsberichte die vur op de website publiceren

Loos Avatar gebruiker
Supporter

Je hebt helemaal gelijk als ik nu Cambuur terugkijk... Enige wedstrijd die ik niet live heb gezien, maar op tv niet kon aanzien. Totaal niet gedacht dat we daar uiteindelijk nog zoveel schoten incl op doel gehad hebben...

Gohf Aan'M

Loos schreef:
Je hebt helemaal gelijk als ik nu Cambuur terugkijk... Enige wedstrijd die ik niet live heb gezien, maar op tv niet kon aanzien. Totaal niet gedacht dat we daar uiteindelijk nog zoveel schoten incl op doel gehad hebben...

Wel zo goed als 0 uitgespeelde kansen.

Rdorenberg Geregistreerde gebruikers

Loos schreef:

Emmen was ook niet om aan te zien. Gelukkig was die niet live op tv en waren we erbij. :twisted:

Frenky Avatar gebruiker
Geregistreerde gebruikers

Sp33lfiets schreef:
Alleen Dianessy eruit halen is lastig, is toch een van de betere spelers.

Dat lijkt maar zo. Het is jammer dat er in de JL nauwelijks statistieken zijn van balverlies/passing, gewonnen duels, schotpercentage etc want dat zit hij wekelijks aan de onderkant.

fsc68 Avatar gebruiker
Aan'M

Dianessy speelt vrijdag gewoon weer.En voor mij hoeft hij er ook niet uit.

FortunaSC Sponsoren

Panos Geregistreerde gebruikers

Frenky schreef:
Sp33lfiets schreef:

Dat lijkt maar zo. Het is jammer dat er in de JL nauwelijks statistieken zijn van balverlies/passing, gewonnen duels, schotpercentage etc want dat zit hij wekelijks aan de onderkant.

Ben ik niet helemaal met je eens. Qua schotpercentage denk ik wel dat je gelijk hebt en dat moet absoluut beter. Zijn pass-percentage kan je echter niet vergelijken met een speler die verder naar achteren staat geposteerd. Als tien geef je uit een veel moeilijkere positie passes dan bijvoorbeeld een centrale verdediger en dat gaat ook vaker mis. Van mij mag Dianessy bij wijze van spreken 7 van zijn 10 passes naar de tegenstander spelen, als hij met de andere drie passes een speler voor de keeper zet. Iets dat Dianessy weldegelijk kan. Zie het tweede doelpunt van Vidigal tegen Helmond, het doelpunt van Stokkers tegen NEC en zo zijn er vast nog meer voorbeelden. Ook qua duels ben ik positiever over Dianessy. Doordat hij zowel snel als sterk is komt hij vaak in kansrijke positie. Twee van de vier enorme mogelijkheden komen voort uit het feit dat hij de bal afneemt bij een tegenstander, oftewel een duel wint. Het gaat er naar mijn mening bij iemand die op tien speelt om dat hij veel kansen creëert voor zichzelf of voor een andere speler. Een passingpercentage en een duelpercentage zegt mij vrij weinig voor iemand op zijn positie. Mijn voornaamste verbeterpunt voor Dianessy is dan ook dat hij wat vaker de rust moet bewaren voor het doel. In mijn ogen blijft hij een van de grootste groeibriljanten van dit elftal.

Frenky Avatar gebruiker
Geregistreerde gebruikers

Panos schreef:
Frenky schreef:
Sp33lfiets schreef:

Ben ik niet helemaal met je eens. Qua schotpercentage denk ik wel dat je gelijk hebt en dat moet absoluut beter. Zijn pass-percentage kan je echter niet vergelijken met een speler die verder naar achteren staat geposteerd. Als tien geef je uit een veel moeilijkere positie passes dan bijvoorbeeld een centrale verdediger en dat gaat ook vaker mis. Van mij mag Dianessy bij wijze van spreken 7 van zijn 10 passes naar de tegenstander spelen, als hij met de andere drie passes een speler voor de keeper zet. Iets dat Dianessy weldegelijk kan. Zie het tweede doelpunt van Vidigal tegen Helmond, het doelpunt van Stokkers tegen NEC en zo zijn er vast nog meer voorbeelden. Ook qua duels ben ik positiever over Dianessy. Doordat hij zowel snel als sterk is komt hij vaak in kansrijke positie. Twee van de vier enorme mogelijkheden komen voort uit het feit dat hij de bal afneemt bij een tegenstander, oftewel een duel wint. Het gaat er naar mijn mening bij iemand die op tien speelt om dat hij veel kansen creëert voor zichzelf of voor een andere speler. Een passingpercentage en een duelpercentage zegt mij vrij weinig voor iemand op zijn positie. Mijn voornaamste verbeterpunt voor Dianessy is dan ook dat hij wat vaker de rust moet bewaren voor het doel. In mijn ogen blijft hij een van de grootste groeibriljanten van dit elftal.

Koffiedik kijken omdat we geen cijfers hebben maar gevoelsmatig is het op cruciale momenten niet best. Uiteindelijk win je thuis niet van Eindhoven omdat hij een ogenschijnlijk makkelijke pass op Vidigal verprutst in de laatste minuut.

De kansen die hij gisteren mist (op de kopbal na) komen voort uit onkunde. Ongecontroleerd en veel te wild allemaal.

De een wilt stokkers eruit de ander wilt Smeets eruit de ander wilt Braun terug zien en de ene wilt Dianessy eruit hebben....we staan op een verdiende tweede plek, wat willen we nog meer? 60 doelpunten in 19 wedstrijden? 20 doelpogingen ipv 15? Ik vind het prima zo, geen reden om veel te wisselen als we onze wedstrijden lekker winnen.

Panos Geregistreerde gebruikers

Koffiedik kijken omdat we geen cijfers hebben maar gevoelsmatig is het op cruciale momenten niet best. Uiteindelijk win je thuis niet van Eindhoven omdat hij een ogenschijnlijk makkelijke pass op Vidigal verprutst in de laatste minuut.

De kansen die hij gisteren mist (op de kopbal na) komen voort uit onkunde. Ongecontroleerd en veel te wild allemaal.[/quote]
Ja met die pass tegen Eindhoven had hij het verschil kunnen maken. Maar puntverlies lijd je, hoe cliché ook, niet door een fout van één speler. Die wedstrijd waren er meerdere spelers die grote kansen om zeep hielpen en dan kan je Dianessy niet alleen verantwoordelijk stellen doordat hij een foute pass geeft. Verder denk ik dat het geen onkunde is, maar onrust. Met wat meer vertrouwen en rust, is hij echt wel in staat om meer kansen te benutten, dan dat hij nu doet. Hoop en denk dat Oliseh hem gewoon laat staan.

Pats Geregistreerde gebruikers

Panos schreef:
Frenky schreef:
Sp33lfiets schreef:

Volledig met je eens. Om Dianessy af te rekenen op gebrek aan koelbloedigheid voor de goal is wat mij betreft te kort door de bocht. Meer rust voor het doel komt met de jaren. Vergeet niet dat een club als Fortuna bepaald niet de 1e of 2e garnituur talenten kan halen. In dat opzicht presteren spelers als Stokkers en Dianessy al ver boven wat je normaal gesproken mag verwachten.

Het aantal kansen dat Fortuna wekelijks afdwingt is indrukwekkend te noemen. Dat daaruit niet altijd gescoord wordt is logisch. Het zou me echter niets verbazen als dat rendement in de loop van het seizoen ook nog omhoog gaat. Heb zelden een team met zo'n steile ontwikkelingscurve gezien dan Fortuna onder Oliseh. Gisteren was wederom een bevestiging van de groei. Diepe buiging voor dit team!

FortunaSC Sponsoren

Mjweetje Geregistreerde gebruikers

Inderdaad, ik heb soms de indruk dat mensen de aantrekkingskracht die Fortuna heeft op spelers een beetje overschatten. Stokkers, Dianessy, Hutten, Semedo, Vidigal, Vlijter, Askovski, Dammers, Schuurs... Scoort er eens iemand moeilijk of niet, dan staat er opeens weer een andere speler op die ze erin knalt of kopt. Wat wil je nog meer als Fortuna? Feit dat je 20 kansen kunt creëren is al bovenmatig goed. Als ze er allemaal in zouden vliegen zouden we waarschijnlijk in de winterstop veel nieuwe spelers moeten gaan kopen..Hoewel we daar dan waarschijnlijk ook wel het geld voor zouden hebben...

vlinderstraatjes Geregistreerde gebruikers

vanavond om 9 uur op foxsport 5 jong psv Fortuna sittard,gehele wedstrijd, voor de liefhebbers. lekker na genieten.

Dries Sadikki heeft beetje last van de enkel. Hij hoop dat die vrijdag kan spelen.

Sp33lfiets Geregistreerde gebruikers

Rdorenberg schreef:
Dries Sadikki heeft beetje last van de enkel. Hij hoop dat die vrijdag kan spelen.

Waar heb je die informatie vandaan :?:
Remember yesterday, dream about tomorrow, but live today!

FortunaSC Sponsoren

Vorige

Keer terug naar Nieuwsberichten