Forumoverzicht Nieuwsberichten Fortuna op jacht naar nieuwe overwinning

Fortuna op jacht naar nieuwe overwinning

Nuujtsberichte die vur op de website publiceren

Bericht wo dec 06, 2017 12:43 pm
Webmaster Geregistreerde gebruikers

Fortuna Sittard staat weer op de kaart, sinds tijden komt de club weer met regelmaat positief in het nieuws. De ploeg van Sunday Oliseh staat op de tweede plaats van de Jupiler League en heeft achtereenvolgens Go Ahead Eagles, Helmond Sport en Jong PSV verslagen. Vrijdag kan Fortuna voor de vierde keer op rij een competitiewedstrijd winnen. Wanneer de laatste keer is dat Fortuna dit heeft gepresteerd, is voor de auteur een vraagteken. In de periodetitel deelt Fortuna na vijf wedstrijden de eerste plaats met NEC. Aanstaande vrijdag wacht nummer vijftien RKC Waalwijk. De Waalwijkers begonnen waardeloos aan het seizoen, maar raken in de tweede periode op stoom: met tien punten in vijf wedstrijden behoort RKC tot één van de concurrenten in de race om de tweede periode. In uitwedstrijden wil het nog niet echt vlotten bij de Rooms Katholieke Combinatie Waalwijk, er werd nog geen enkel uitduel gewonnen. Weet Fortuna vrijdag een belangrijke slag te slaan op weg naar een periodetitel?

Vorig seizoen was RKC tweemaal te sterk voor Fortuna (0-1 en 3-0). Eind 2015 won Fortuna voor het laatst van de Waalwijkers, Loen (nu FC Emmen) schoot een vrije trap binnen en bezorgde Fortuna een 1-0 overwinning. Van de toenmalige selectie staan alleen Vlijter, Saddiki en Hutten nog onder contract bij Fortuna.

RKC Waalwijk

RKC kent tot op heden een teleurstellend seizoen. De grootste zwakte van RKC lijkt het scorend vermogen te zijn, hetgeen opmerkelijk genoemd kan worden gezien de spelers waarover RKC beschikking heeft. Voskamp en Bergkamp troffen in het verleden vaak veelvuldig doel in de Jupiler League. Beide spitsen waren dit seizoen pas twee keer trefzeker. Centraal op het middenveld bij RKC zien we een 'grote' naam: de 35-jarige Greene heeft in het verleden voor Feyenoord gespeeld. Verwachte opstelling RKC Waalwijk: Vaessen, Ndefe, Lammers, Drost, Quasten; Greene, Baggerman, Mulder; Amatkarijo, Voskamp, Seys.

Fortuna Sittard

Aan de kant van Fortuna staat rondom de inzetbaarheid van meerdere spelers een vraagteken. De langdurig geblesseerde Vlijter maakt in ieder geval geen deel uit van de selectie. Vidigal, Malsa, Özer en Tinnemans ontbraken tegen Jong PSV. Bovendien viel basisspeler Saddiki geblesseerd uit. Of de bovenstaande spelers tegen Wolluk in actie kunnen komen, is nog niet bekend. Saddiki geeft op zijn Instagram account op de vraag hoe het met zijn blessure is aan dat het goed gaat. Mocht Saddiki vrijdag nog geen deel uitmaken van de basisopstelling, is de verwachting dat Braun zijn plaats inneemt. In dit geval neemt of Braun plaats op het middenveld of schuift Schuurs een linie door. Verwachte opstelling Fortuna Sittard: Santos, Essers, Schuurs, Dammers, Ospitalieri; Saddiki/Braun, Smeets; Semedo, Dianessy, Askovski/Vidigal; Stokkers.

Voorspelling

Na een zwakke seizoenstart komt RKC langzaam in vorm, het is dus van belang dat de Waalwijkers niet onderschat worden. Met Seys beschikt de ploeg over een prima rechtsbuiten, waar Essers zijn handen vol aan zal hebben. De oud speler van Club Brugge en FC Twente is in vorm de laatste weken. Als de voorhoede van Fortuna vrijdag wel met scherp schiet, moeten de drie punten zeker te pakken zijn. Voorspelling auteur: 2-1.

Sp33lfiets Geregistreerde gebruikers

Indien Saddiki niet fit is, hoop ik toch dat Braun rechtsback staat en Essers op het middenveld. Dat werd ook de opstelling tegen Jong psv en dat werkte goed. Laat Dammers maar samen met Schuurs achterin staan. Dat staat redelijk goed.
Remember yesterday, dream about tomorrow, but live today!

Rdorenberg Geregistreerde gebruikers

Sp33lfiets schreef:
Indien Saddiki niet fit is, hoop ik toch dat Braun rechtsback staat en Essers op het middenveld. Dat werd ook de opstelling tegen Jong psv en dat werkte goed. Laat Dammers maar samen met Schuurs achterin staan. Dat staat redelijk goed.

Met Sadikki gaat het de goede kant op. Vandaag hebben ze niet getraind. Hij heeft niet veel last meer. Morgen weten we meer.

AT-AT Avatar gebruiker
Geregistreerde gebruikers

‘Het is niet over totdat vrouwe Fortuna zingt’
7 December 2017 om 11:25
Drie doelpunten maken in het laatste half uur van de wedstrijd. Fortuna Sittard deed het afgelopen maandagavond in de gewonnen uitwedstrijd (2-3) tegen Jong PSV. Toeval ? Nee, want, zo blijkt uit de statistieken van Opta: scoren in het laatste half uur is dit seizoen één van de sterke punten van Fortuna!

De Limburgers scoorden tot nu toe al twintig goals in het laatste half uur van een wedstrijd en er is geen enkele ploeg in de Jupiler League die ze dat nadoet. Daar komt nog bij dat Fortuna Sittard in dat laatste half uur defensief de boel ook op orde heeft. Slechts vijf tegentreffers incasseerde de ploeg dit seizoen in de laatste dertig minuten van een wedstrijd. Alleen RKC doet het defensief beter met 4 tegengoals na minuut 60.

Stefan Askovski is de meest scorende Fortuna speler als het gaat om het laatste half uur: al zes keer scoorde hij. Ook Vidigal (vier goals) , Stokkers en Dammers (allebei drie goals) dragen een essentiële steen bij.

Nóg een bijkomend voordeel van het sterke Fortuna-slot-van de wedstijd: het levert de ploeg ook concreet punten op. Inmiddels pakten de Limburgers al acht punten door hun doelpunten na minuut zestig. Alleen N.E.C. (10 punten) en FC Eindhoven (9 punten) deden dat beter. Daarnaast is Fortuna Sittard de enige club die nog geen enkel punt verloor door doelpunten tegen in het laatste half uur.

http://www.jupilerleague.nl/nieuws/is-vrouwe-fortuna-zingt/

Vooral dat dik gedrukte stuk gaat leuk worden om naar te kijken vrijdag!

Zitterd11 Avatar gebruiker

Shuurs en Dammers niks aan doen! Beste duo uit jup en menig eredivisieclub had die twee kunnen gebruiken.
Nee, aan die positie´s zou ik niks aan doen. Wissel maar op andere positie´s zou ik zeggen. Zo een sterk blok laten staan aub.
Zitterd till I die

FortunaSC Sponsoren

vlinderstraatjes Geregistreerde gebruikers

ik denk een dikke overwining voor ons taem, wel onder droge omstandigheden, bij veel sneeuw zal de uitslag alle kanten op kunnen, zal sterk in ons nadeel werken, omdat we het spel willen maken thuis. we zullen zien.

Rdorenberg Geregistreerde gebruikers

Vrijdagavond (20.00 uur) staat voor de Sittardenaren gewoon weer de volgende competitiewedstrijd tegen RKC op het programma. En dus was er donderdag werk aan de winkel. Om te voorkomen dat de voorbereiding door de opmerkelijke transfer van Schuurs door belangstellenden en media al te veel zou worden verstoord, koos de club voor een besloten training.

Inzetbaar
In stilte werkten de Fortunezen op de velden van Centrum Boys hun laatste oefeningen af. Andre Vidigal, die vorige week vanwege een blessure nog ontbrak, trainde deze week weer gewoon mee en is vrijdagavond in het eigen stadion weer inzetbaar tegen de nummer vijftien op de ranglijst.
Hersteld. Ook Dries Saddiki, die tegen Jong PSV hinkend van het veld moest, is waarschijnlijk voldoende hersteld om in actie te kunnen komen. Wint Fortuna van RKC, dan boeken de Sittardenaren de vierde zege op rij. 

Achter Fortuna Geregistreerde gebruikers

Saddiki waarschijnlijki nog iets te vroeg . Vidigal oke.

Don Leo Geregistreerde gebruikers

Zitterd11 schreef:
Shuurs en Dammers niks aan doen! Beste duo uit jup en menig eredivisieclub had die twee kunnen gebruiken.
Nee, aan die positie´s zou ik niks aan doen. Wissel maar op andere positie´s zou ik zeggen. Zo een sterk blok laten staan aub.

Precies, onze centrale verdediging staat echt als een huis, dat is het fundament van het hele elftal.

nuujsjtadt Avatar gebruiker
Supporter

Zitterd11 schreef:

Precies! Niet uit elkaar trekken daar achterin! Staat goed zo. We zullen zien morgen ;)

FortunaSC Sponsoren

Rico Geregistreerde gebruikers

Aan'm! Ik ga voor een 3-1 overwinning vanavond.

AT-AT Avatar gebruiker

Afbeelding

YGA Avatar gebruiker
Aan'M

5-0
Laatst bijgewerkt door YGA op vr dec 08, 2017 11:35 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

smeets Geregistreerde gebruikers

Zonder sadiki wordt het zwaar. Ik hoop een overwinning

FortunaSC Sponsoren

Dannie Geregistreerde gebruikers

smeets schreef:
Zonder sadiki wordt het zwaar. Ik hoop een overwinning

Serieus?

freaky Supporter

wie is koot?

langewallie Geregistreerde gebruikers

Wie twijfelt er nog of schuurs wel iets voor Ajax is?

langewallie Geregistreerde gebruikers

Ik zeg direct basis.

GeleanDeGekste Geregistreerde gebruikers

Heerlijk! Wij zijn fortuna, wij zijn de beste! En Nek puntloos vandaag!!!

Dannie Geregistreerde gebruikers

GeleanDeGekste schreef:
Heerlijk! Wij zijn fortuna, wij zijn de beste! En Nek puntloos vandaag!!!

Ja vandaag wel maar dat is logisch als je wedstrijd is afgelast.

Volgende

Keer terug naar Nieuwsberichten