Forumoverzicht Nieuwsberichten Reminder: Belangrijke informatie uitwedstrijden!

Reminder: Belangrijke informatie uitwedstrijden!

Nuujtsberichte die vur op de website publiceren

Webmaster Geregistreerde gebruikers

De sportieve opmars van Fortuna Sittard heeft dit seizoen al meermaals gezorgd voor volle uitvakken, iets waar ook wij als vereniging super trots op zijn! Fortuna SC bestaat op dit moment 4,5 jaar en het aantal leden is dit seizoen explosief toegenomen: van een goede 400 naar een kleine 700 leden (inclusief onze jongste supporters). Zoals bekend krijgen leden van Fortuna SC voorrang bij het kopen voor tickets van uitwedstrijden. Nu Fortuna Sittard al zeker is van deelname aan de play offs, heeft Fortuna SC het volgende besluit genomen.

De voorrangsregeling voor leden van Fortuna SC blijft onveranderd, ook bij play-off wedstrijden en zelfs bij een eventuele kampioenswedstrijd (dromen mag). Het is echter niet uit te sluiten dat we in de play-offs tegen clubs spelen met maar een beperkte capaciteit in het uitvak (bijvoorbeeld Telstar). In dit soort gevallen is het aantal beschikbare kaarten kleiner dan ons huidige ledenbestand.

Om onze meest trouwe supporters enige mate van voordeel te laten behouden, zullen de supporters die na 31 januari 2018 nog lid worden van Fortuna SC gedurende het seizoen 2017-2018 geen gebruik meer kunnen maken van de voorrangsregeling bij uitwedstrijden. Deze leden zullen dan ook voor dit seizoen geen ledenpas meer ontvangen en bij aanvang van het seizoen 2018-2019 hun eerste ledenpas ontvangen. 

Mocht je nog geen lid zijn, maar wel voorrang willen krijgen bij de kaartverkoop voor de resterende uitwedstrijden inclusief play-offs? Dan dien je dus uiterlijk 31 januari 2018 lid te worden van ons prachtige collectief. Alle informatie omtrent het lidmaatschap en het online inschrijfformulier kun je hier vinden! Let op: de prijs van het lidmaatschap verandert niet naar rato van het aantal verstreken maanden in een seizoen.

Bestuur Fortuna SC

Rico Geregistreerde gebruikers

Hoe zit het eigenlijk met personen die ruim voor de feestdagen lid zijn geworden, krijgen die wel een ledenpas? Ik ben namelijk sinds november/december lid maar heb nog geen ledenpas ontvangen.

FortunaBorn Avatar gebruiker
Supporter

Rico schreef:
Hoe zit het eigenlijk met personen die ruim voor de feestdagen lid zijn geworden, krijgen die wel een ledenpas? Ik ben namelijk sinds november/december lid maar heb nog geen ledenpas ontvangen.

Iedereen die voor 31 januari 2018 lid is geworden krijgt nog dit seizoen een ledenpas. We zullen hierover nog communiceren!
Vak R4

Sp33lfiets Geregistreerde gebruikers

Ik heb mij nog snel even aangemeld!
Remember yesterday, dream about tomorrow, but live today!

046joost Geregistreerde gebruikers

Zeer zonde van dit systeem.

Supporters die al jaren alles gaan, moeten nu hopen dat ze kaarten krijgen bij een beperkt aantal kaarten, terwijl mensen die al jaren niet gaan nu opeens door lid te worden ook een kaart kunnen bemachtigen en dus mogelijk naast het potje pissen.

Zou zeker geen slecht idee zijn om dit voor het volgende seizoen eens goed te bekijken.
Denk hierbij aan een gold, silver, en bronze kaart, gebaseerd op een puntensysteem op basis van het aantal uitwedstrijden die mensen gaan en de daarbij behorende afstand.

Hierbij zorg je ervoor dat supporters die altijd en al jaren gaan dus ook nu gewoon kunnen gaan ipv dagjesmensen waarmee een vak dadelijk deels vol zit en de diehard supporter plat gezet de lul is.

FortunaSC Sponsoren

Gohf Aan'M

Waarom ? Je bent er zelf bij als je geen lid bent geworden voor 31 januari. Zijn al genoeg kansen geweest om lid te worden.

Rdorenberg Avatar gebruiker
Geregistreerde gebruikers

Het zou wat zijn zeg dat ik al 20 jaar bij Fortuna kom zowel uit als thuis en al enkele jaren lid ben van fortuna SC dat ik straks naast de pot pist een geen kaart zou krijgen en iemand die vorig jaar lid is geworden wel kan gaan tijdens uitwedstrijden in de play offs. :mrgreen: De supporters die in de magere jaren ook bij fortuna kwamen moeten voorrang krijgen en beloond worden tijdens uitwedstrijden als er te weinig kaarten beschikbaar zouden zijn.
‘ stap voor stap en elke stap brengt ons verder ‘ Isitan Gün

Dannie Geregistreerde gebruikers

046joost schreef:

Supporters die al jaren alles gaan, moeten nu hopen dat ze kaarten krijgen bij een beperkt aantal kaarten, terwijl mensen die al jaren niet gaan nu opeens door lid te worden ook een kaart kunnen bemachtigen en dus mogelijk naast het potje pissen.

Zou zeker geen slecht idee zijn om dit voor het volgende seizoen eens goed te bekijken.
Denk hierbij aan een gold, silver, en bronze kaart, gebaseerd op een puntensysteem op basis van het aantal uitwedstrijden die mensen gaan en de daarbij behorende afstand.

Hierbij zorg je ervoor dat supporters die altijd en al jaren gaan dus ook nu gewoon kunnen gaan ipv dagjesmensen waarmee een vak dadelijk deels vol zit en de diehard supporter plat gezet de lul is.

Je hebt een keuze toch om lid te worden. Dit krijg je als je als club aan het groeien bent. Prima systeem en het feit dat iemand in het verleden iets gedaan heeft is kul want dat zou betekenen dat je meer rechten hebt omdat je uit support doet.

Rico Geregistreerde gebruikers

FortunaBorn schreef:
Rico schreef:

Iedereen die voor 31 januari 2018 lid is geworden krijgt nog dit seizoen een ledenpas. We zullen hierover nog communiceren!

Bedankt voor de info! :D

Arthur Hoyer Geregistreerde gebruikers

Niks mis mee zou Gijp zeggen.
Ik begrijp sowieso niet dat er nog mensen zijn die geen lid zijn van FSC, zeker als je ziet wat ze allemaal voor ons supporters gedaan hebben de laatst jaren. Bovendien krijg je korting op kaartjes en het magazine in de bus. Mooi om te zien dat het ledenaantal zo fors gegroeid is, dat is zeer verdiend!

FortunaSC Sponsoren

046joost schreef:

Er zijn ook supporters die al jaren gaan, zonder lid te zijn geweest/worden. ;)

Om onze meest trouwe supporters enige mate van voordeel te laten behouden, zullen de supporters die na 31 januari 2018 nog lid worden van Fortuna SC gedurende het seizoen 2017-2018 geen gebruik meer kunnen maken van de voorrangsregeling bij uitwedstrijden. Deze leden zullen dan ook voor dit seizoen geen ledenpas meer ontvangen en bij aanvang van het seizoen 2018-2019 hun eerste ledenpas ontvangen.

Welke voorrang kun je die nieuwe leden nog geven terwijl er al 700 leden in totaal zijn? Zullen geen uitwedstrijden komen waar we met zoveel supports aanwezig kunnen/zullen zijn? Fortuna SC heeft straks +- 750 leden. Stel dat we in de play offs +- maar 400 uitsupporters mee mogen nemen met een ledenaantal van 750...hoe gaat Fortuna SC daarmee om(is geen kritiek maar eerder nieuwschierig)?

Gohf Aan'M

Rdorenberg schreef:
Om onze meest trouwe supporters enige mate van voordeel te laten behouden, zullen de supporters die na 31 januari 2018 nog lid worden van Fortuna SC gedurende het seizoen 2017-2018 geen gebruik meer kunnen maken van de voorrangsregeling bij uitwedstrijden. Deze leden zullen dan ook voor dit seizoen geen ledenpas meer ontvangen en bij aanvang van het seizoen 2018-2019 hun eerste ledenpas ontvangen.

Welke voorrang kun je die nieuwe leden nog geven terwijl er al 700 leden in totaal zijn? Zullen geen uitwedstrijden komen waar we met zoveel supports aanwezig kunnen/zullen zijn? Fortuna SC heeft straks +- 750 leden. Stel dat we in de play offs +- maar 400 uitsupporters mee mogen nemen met een ledenaantal van 750...hoe gaat Fortuna SC daarmee om(is geen kritiek maar eerder nieuwschierig)?

Op basis van inschrijfdatum is een optie. Of gewoon wie het eerst komt het eerst maalt.

FortunaBorn Avatar gebruiker
Supporter

Rdorenberg schreef:

Voor dit seizoen geldt inderdaad 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt'. De optie om te kijken naar de lidmaatschapsnummers is besproken, maar hiervoor hebben we bewust niet gekozen. Immers: we hebben nooit gecommuniceerd dat je lidmaatschapsnummer in een latere fase van belang zou kunnen gaan zijn voor (bijvoorbeeld) voorrang bij uitwedstrijden. We willen niet 'de spelregels veranderen tijdens het spel' door nu ineens waarde aan het lidmaatschapsnummer te koppelen. Indien we dit vooraf hadden gecommuniceerd, dan hadden supporters hier rekening mee kunnen houden en lid kunnen worden met het oog op de lange termijn.

We beseffen ons dat er ook argumenten zijn om vóór volgorde op lidmaatschapsnummer te kiezen, maar het 'sluiten van de inschrijving voor voorrang' is de variant waarvoor we nu als bestuur hebben gekozen.

Indien we als vereniging de stap kunnen zetten naar digitale kaartverkoop, dan biedt dit weer andere mogelijkheden om bijvoorbeeld het aantal wedstrijden dat een supporter bezoekt te monitoren en zodoende een nieuwe voorrangsregeling op te zetten. Hiervoor dienen we echter bij het begin te beginnen: het überhaupt overstappen naar digitale verkoop. Dit is zeker iets waar we ons als vereniging op aan het oriënteren zijn, maar helaas nog niet in een vergevorderd stadium.

Om terug te komen op je vraag 'welke voorrang kunnen we de leden nog geven' is de beantwoording daarvan heel simpel: leden hebben het eerste recht op het kopen van een kaart. Niet-leden weten in elk geval dat ze alle leden voor zich zullen moeten dulden alvorens voor een kaart in aanmerking te kunnen komen, hetgeen bij een klein uitvak zal betekenen dat je naast de pot pist. De garantie bieden dat je dan vervolgens als lid zijnde een kaart hebt, kunnen we door de groei van het aantal leden helaas niet meer altijd. Zo kent het succes ook zijn keerzijde zullen we maar zeggen, al heb ik het er graag voor over!
Vak R4

FortunaSC Sponsoren

vlinderstraatjes Geregistreerde gebruikers

prachtig systeem, hulde Fortuna, klante binding puur sang dit systeem. Fortuna weet ook dat er veel te verdiennen valt in bloeiende jaren, vele zullen voor 31 januari nog lid worden vermoed ik .zij die in de gelegenheid zijn om het te kunnen betalen zeg ik er wel bij. en mensen je krijgt voor die 25 euro, zoveel terug een heel jaar lang. 3keer per jaar Fortuna magazine- korting winkels- korting bus reizen uitwedstrijden, ga zo maar door. ook heel belangerijk, Fortuna krijgt eindelijk weer eens wat spek op de borstkas, om het zo uit te drukken, daar kunnen we trots op zijn na alle magere jaren. wat we nu te zien krijgen is dit dubbel en dik waard, tel uit je winst.

vlinderstraatjes schreef:
prachtig systeem, hulde Fortuna, klante binding puur sang dit systeem. Fortuna weet ook dat er veel te verdiennen valt in bloeiende jaren, vele zullen voor 31 januari nog lid worden vermoed ik .zij die in de gelegenheid zijn om het te kunnen betalen zeg ik er wel bij. en mensen je krijgt voor die 25 euro, zoveel terug een heel jaar lang. 3keer per jaar Fortuna magazine- korting winkels- korting bus reizen uitwedstrijden, ga zo maar door. ook heel belangerijk, Fortuna krijgt eindelijk weer eens wat spek op de borstkas, om het zo uit te drukken, daar kunnen we trots op zijn na alle magere jaren. wat we nu te zien krijgen is dit dubbel en dik waard, tel uit je winst.

Yup, ik ben ook maar lid geworden. Al jaren naar uitwedstrijden gegaan zonder lidmaatschap. Nu hebben zich toch te veel mensen aangemeld, waardoor ik ook genoodzaak ben om een lidmaatschap aan te vragen. :D

silvio62 Supporter

Zou Fortuna ergens uit kampioen kunnen worden,uitvak uitverkocht of niet,ben erbij,al moet ik een pruik opzetten,maar binnen kom ik. :D :D :D

wumke Avatar gebruiker
Supporter

En je hebt zo'n mooie krullen!

046joost Geregistreerde gebruikers

Helemaal niets prima aan deze regeling.
Waarom denk je dat er bij de grote clubs gold zilver card etc zijn.Juist om de vaste supporters te belonen zoals RDorenberg enigzins aangeeft.

Geniet mensen die ik ken die al.15jaar non stop gaan maar omdat je je nu lid maakt van het Collectief heb je netzoveel rechten?
Die verschillende kaarten bij de grote club zijn er niet zomaar.

vlinderstraatjes schreef:

Dit systeem is niet prachtig naar mijn idee. De vaste uitsupporters die al decennia lang uitwedstrijden bezoeken kunnen wellicht buiten de boot vallen met dit systeem, dat lijkt me absoluut niet de bedoeling. Ik heb er respect voor dat iedereen zich verbindt aan Fortuna/Fortuna SC(hoe meer hoe, hoe beter). De trouwe supporters horen in ieder geval als eerste benaderd te worden voor eventuele uitwedstrijden in de play offs. Aan Fortuna SC misschien de taak om dit op een eerlijke manier te laten verlopen.

Ik was al lid van Fortuna SC toen het bar en bar ging slecht ging met onze club, Toen niemand Isitan Gun nog kende, toen Fortuna ontzettend vaak slecht in het nieuws kwam en de club aan een zijde draadje hing, zo zijn er nog vele mensen die er toen bij waren, juist die supporters moeten voorrang krijgen naar mijn idee.

Volgende

Keer terug naar Nieuwsberichten