Forumoverzicht Nieuwsberichten Nieuw hybride grasmat in Fortuna stadion

Nieuw hybride grasmat in Fortuna stadion

Nuujtsberichte die vur op de website publiceren

rambo1990 Avatar gebruiker
Geregistreerde gebruikers

Loos schreef:
rambo1990 schreef:
Is er bekend in welk station de grasmatten liggen van dezelfde leverancier? Kunnen wij mooi een vergelijking maken hoe het veld erbij ligt bij de laatste wedstrijden in dat stadion..

De grasmatten? Niets speciaals eigenlijk.

http://www.hendriks-graszoden.nl/sport- ... eferenties

Alianz Arena, San Siro, De Kuip, Borussia Park, Philips Stadion, Bernabeu etc.

Misschien wat verkeerd verwoord. In welke WK stadions worden dezelfde hybride velden gebruikt? Dus niet zo zeer de mat maar de combinatie grasmat/kunstgras. Dit gezien deze velden nu intensief gebruikt worden.
Het team dat de minste fouten maakt wint de wedstrijd!

Loos Avatar gebruiker
Supporter

- Kazan Arena
- Nizhy Novgorod Stadium
- volgograd Arena (Nu wedstrijd Engeland)

Hebben alle drie een hybride mat van Grassmaster Solutions/Tarkett

Rdorenberg Avatar gebruiker

We gaan hoe dan ook een mooie hybride grasmat krijgen, met verwarming.
Laatst bijgewerkt door Rdorenberg op ma jun 18, 2018 8:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
‘ stap voor stap en elke stap brengt ons verder ‘ Isitan Gün

Loos schreef:
- Kazan Arena
- Nizhy Novgorod Stadium

Je hebt 5-6 verschillende soorten Hybride matten, lastig te zeggen welke(prijsklasse) bij Fortuna erin komt, terwijl ik gok dat in het Volgograd de beste(duurste) hybride mat erin ligt. Hopelijk krijgt de mat bij ons de juiste verzorging(iets voor From The Wilderness :mrgreen: ?)

Loos Avatar gebruiker
Supporter

Rdorenberg schreef:
Loos schreef:
- Kazan Arena
- Nizhy Novgorod Stadium

Je hebt 5-6 verschillende soorten Hybride matten, lastig te zeggen welke(prijsklasse) bij Fortuna erin komt, terwijl ik gok dat in het Volgograd de beste(duurste) hybride mat erin ligt. Hopelijk krijgt de mat bij ons de juiste verzorging(iets voor From The Wilderness :mrgreen: ?)

Nee je hebt verschillende soorten gras (en dan nog de optie zaaien/matten). De hybride strengen zijn gelijk. Welke grasmatten we krijgen weet ik niet, maar alles van Hendriks is prima en topniveau.

FortunaSC Sponsoren

Loos schreef:
Rdorenberg schreef:
Loos schreef:
- Kazan Arena
- Nizhy Novgorod Stadium

Nee je hebt verschillende soorten gras (en dan nog de optie zaaien/matten). De hybride strengen zijn gelijk. Welke grasmatten we krijgen weet ik niet, maar alles van Hendriks is prima en topniveau.

Dat zeker weten, topkwaliteit. Ik maak me meer zorgen over de verzorging van de mat, haha.

http://fieldmanager.nl/nieuws.asp?id=17-20751

Het bedrijf dat het onderhoud van het veld gaat verzorgen is ook bekend!

Don Leo Geregistreerde gebruikers

rambo1990 schreef:

Uitstekend nieuws dat het veld professioneel wordt onderhouden, we zullen dus het hele seizoen een goed veld houden!

Don Leo schreef:
rambo1990 schreef:

Uitstekend nieuws dat het veld professioneel wordt onderhouden, we zullen dus het hele seizoen een goed veld houden!

Weten we meteen bij wie we moeten zijn als het niet bijgehouden is :lol: 8-)

Als je kijkt op fb bij arjan knottnerus (eigenaar/directeur fieldturf) en je ziet wat voor mooie projecten hij heeft (Ajax Genk Feyenoord(5 jaar op rij beste grasmat), geeft maar weer eens aan dat Fortuna voor kwaliteit gaat en iemand die hoog staat aangeschreven in NL nauw betrokken is bij de grasmat van Fortuna. 20 juli gaan ze beginnen met de graszoden. Ik kan niet wachten op het eindresultaat 8-)

Als Fortuna het kan betalen, waarom kan dat niet ook bij andere clubs(terwijl die een hogere begroting hebben)? Heracles Zwolle VVV?

FortunaSC Sponsoren

Frenky Avatar gebruiker

Rdorenberg schreef:
Als je kijkt op fb bij arjan knottnerus (eigenaar/directeur fieldturf) en je ziet wat voor mooie projecten hij heeft (Ajax Genk Feyenoord(5 jaar op rij beste grasmat), geeft maar weer eens aan dat Fortuna voor kwaliteit gaat en iemand die hoog staat aangeschreven in NL nauw betrokken is bij de grasmat van Fortuna. 20 juli gaan ze beginnen met de graszoden. Ik kan niet wachten op het eindresultaat 8-)

Als Fortuna het kan betalen, waarom kan dat niet ook bij andere clubs(terwijl die een hogere begroting hebben)? Heracles Zwolle VVV?

Het gaat om het onderhoud erna. Dat leggen zal het probleem niet zijn. Kunt nog zo’n goede mat hebben, als je onderhoud niet goed is is-ie na een half jaar weer naar de pietjes. Bij Feyenoord zijn een paar man alleen maar met het gras bezig, elke dag weer.

Frenky schreef:
Rdorenberg schreef:

Het gaat om het onderhoud erna. Dat leggen zal het probleem niet zijn. Kunt nog zo’n goede mat hebben, als je onderhoud niet goed is is-ie na een half jaar weer naar de pietjes. Bij Feyenoord zijn een paar man alleen maar met het gras bezig, elke dag weer.

Volgens mij gaat een extern bedrijf voor het onderhoud zorgen komend seizoen, dat is wat anders(met alle respect) als een vrijwilliger bijvoorbeeld dat doet eens in de zoveel tijd 8-)

Loos Avatar gebruiker
Supporter

Het is altijd ''onderhouden'' door een extern bedrijf. Ligt er wel aan of ze betaald werden :roll:

Loos schreef:
Het is altijd ''onderhouden'' door een extern bedrijf. Ligt er wel aan of ze betaald werden :roll:

Nooit door vrijwilligers van Fortuna? En FTW(forumgebruiker) dan? 8-)

Fijn dar er nu kundige mensen zich ontfermen over de onderhoud van de grasmat. Voorheen kon dat niet echt vanwege de financiële chaos waar we in zaten. Fortuna pakt het serieus op, top!

FortunaSC Sponsoren

Don Leo Geregistreerde gebruikers

Rdorenberg schreef:
Loos schreef:

Fijn dar er nu kundige mensen zich ontfermen over de onderhoud van de grasmat. Voorheen kon dat niet echt vanwege de financiële chaos waar we in zaten. Fortuna pakt het serieus op, top!

Nu doe je toch echt de mensen te kort die zich al die jaren voor de grasmat hebben ingezet met zeer beperkte middelen.

Don Leo schreef:
Rdorenberg schreef:
Loos schreef:

Nu doe je toch echt de mensen te kort die zich al die jaren voor de grasmat hebben ingezet met zeer beperkte middelen.

Niet de bedoeling uiteraard. Feit is wel dat het veld afgelopen jaren dramatische was, zal wel met vele factoren te maken hebben gehad. Gelukkig is dat opgelost. Zag er echt waardeloos uit soms.

paultje Geregistreerde gebruikers

over 2 weken een oefenwedstrijd in thuisstadion dat nog geen gras sprietje heeft. Wordt dit niet erg kortdag?

vlinderstraatjes Geregistreerde gebruikers

komt goet hoor,veldverwwarming en sprenkel-instalatie is klaar,alles wordt nu grondig aangedrukt zodat alle gaten en kieren weg zijn, zo voorkom je dat het veld niet inzakt als het af is. zijn nu bezig met de randen om het veld. waar de spelers warm lopen tijdens de wedstrijd, komen kunstgrasstroken, dat gebeurt komende week, daarna volgt meteen het echte gras in rollen, kijk eind van de week nog maar eens, grote kans dat je veel groen zult zien. het injecteren van de kunstgras vezels, gebeurt enkele weken nadat de grasmat is gelegt. alles kumt goot. hoop ig.

paultje Geregistreerde gebruikers

Maar dan ligt het gras maar 1 week voordat ze erop gaan spelen :s lijkt me vrij kort. Als het thuis wordt gelegd mag je er 2 weken niet eens op lopen. En Hier gaan ze meteen een wedstrijd erop spelen?

vraag me af hoe dat injecteren gaat en hoe diep die gaan. Zou wat zijn als ze daarmee die veldverwarming lekprikken.

Ik heb er geen verstand van en de leggers neem ik aan wel dus zal wel goed komen maar vroeg het me wel af.

Voor het WK in Duitsland destijds hebben ze toch ook de grasmat in 2 dagen, of ik meen zelfs een dag, vervangen. En dan heb je het over een mondiaal toernooi. Dus het is zeer zeker mogelijk. Op facebook zei iemand dat de matten 20 jullie zouden komen. Dus dan heeft de mat nog even om zich al iets te zetten. En hou er ook rekening mee dat deze matten wel ietsjes breder zijn dan onze eigen particuliere matten dus verschuiven zullen ze niet gaan doen. Kom allemaal goed.

Zie ook het onderstaande filmpje van Hendriks graszoden maar eens.
https://www.youtube.com/watch?v=3n_qPSagQ3c

De kunststofvezels die in het grasveld worden gespoten komen zon 20 cm diep in de grond te zitten aldus Fortuna zelf. Zie https://youtu.be/1VNiArKmJ10

Maar is het allemaal wel heel mooi, maar wat als je de grasmat om een of andere reden toch zou moeten vervangen. Dan ben je dus ook je kunststofvezels kwijt..

bekijk ook eens het onderstaande Facebookbericht. Daar zie je het heilige gras van Fortuna al: https://www.facebook.com/FortunaSittard ... 7098002943
Laatst bijgewerkt door rambo1990 op za jul 14, 2018 10:58 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuwsberichten