Forumoverzicht Nieuwsberichten Hutten blijft, 'Venezolanen komen', 'interesse in Semedo'

Hutten blijft, 'Venezolanen komen', 'interesse in Semedo'

Nuujtsberichte die vur op de website publiceren

Pats Geregistreerde gebruikers

rambo1990 schreef:
Ik heb nog nooit een promovendus gezien die direct in het eerste jaar fier boven de routiniers van de Eredivisie uitstaken (op een enkeling na misschien dan).

Laat ons nu net één van die enkelingen zijn :mrgreen:

In 1983 werd Fortuna na de promotie direct 7e. Als Huub Smeets dat seizoen niet een handvol pingels had gemist dat seizoen (Ajax, Utrecht, ik mis er nog 1 of 2) waren we gewoon 4e (!) geworden.

Legendarische wedstrijden in een volgepakte Baandert (20.000!), onder Körver pakte Fortuna thuis iedereen bij de strot. Ook Ajax (mét Cruyff) stond op omvallen in Sittard. Bij 1-1 miste Smeets een penalty en we verloren uiteindelijk eervol met 1-3. Zíék dat ik was... Halve week niet te genieten....

Feyenoord werd met 1-0 verslagen, doelpunt Gerrie Schrijnemakers. Dat doelpunt kan ik me niet meer herinneren, maar de actie van Huub Smeets na afloop staat nog zo op m'n netvlies. Een gefrustreerde Feyenoord-supporter kwam na het laatste fluitsignaal het veld op en gedroeg zich behoorlijk agressief. Nou, daar wist Smeets wel raad mee! In de middencirkel schopte hij de 'supporter' vol onder z'n kloten! En niet zo zachtjes ook. Kermend stortte hij ter aarde... Na 35 jaar zal het beeld best geromantiseerd zijn, goh wat zou ik dát graag nog eens terug zien.

Terug naar de actualiteit: natuurlijk ben ik dolgelukkig en tevreden als we ons handhaven dit seizoen. Maar onmogelijk is niks, zeker niet met genoeg ploegen die het in de eredivisie met 2 of 3 mln spelersbudget moeten doen. En het wordt steeds duidelijker dat het netwerk bij Fortuna bijzonder is. Voor mij is 15e worden méér dan genoeg, maar de eredivisie is ook wel weer slecht genoeg dat je zomaar door kunt stoten richting linkerrijtje. Ik verwacht het totaal niet, maar het kan gewoon wel. De omstandigheden zijn er gewoon naar.

Guus D. Geregistreerde gebruikers

Kleine correctie: Fortuna eindigde in 1983 op de 8e plaats na een legendarische slotwedstrijd, uit tegen kampioen Ajax. Het werd uiteindelijk 6-5 voor Ajax, maart Fortuna stal de show. Hub Smeets was dat seizoen topscoorder met 13 doelpunten en ondanks het missen van enkele penalty's, van grote waarde voor Fortuna. Bij een deel van het Fortunapubliek kon hij het echter nooit goed doen.

silvio62 Supporter

Strafschoppen van Smeets,lig er nog soms wakker van hahaha,maar wat een elftal toen!

Arthur Hoyer Geregistreerde gebruikers

Ken uw klassiekers

Glory days

laatste man Aan'M

Arthur Hoyer schreef:
Ken uw klassiekers

Glory days

Ik zat die wedstrijd op prikkeldraad hek boven onoverdekte noordtribune. Zag ik nog maar helft van het veld.
Die smeets heeft volgens mij wel eens penalty tegen ons gescoord in baandert. Was toen overgelopen naar onze kleine broer uit kerkrade

FortunaSC Sponsoren

berke Geregistreerde gebruikers

Guus D. schreef:
Kleine correctie: Fortuna eindigde in 1983 op de 8e plaats na een legendarische slotwedstrijd, uit tegen kampioen Ajax. Het werd uiteindelijk 6-5 voor Ajax, maart Fortuna stal de show. Hub Smeets was dat seizoen topscoorder met 13 doelpunten en ondanks het missen van enkele penalty's, van grote waarde voor Fortuna. Bij een deel van het Fortunapubliek kon hij het echter nooit goed doen.

Was er bij... wat een wedstrijd:
05. 0-1 Eleveld
08. 1-1 Vanenburg
15. 2-1 Lerby
17. 2-2 van Well
26. 2-3 Smeets
32. 3-3 Kieft
35. 4-3 Molby
45. 5-3 Olsen
60. 5-4 Smeets
78. 5-5 Smeets
81. 6-5 Ophof
Zo lang ich nog in laeve bèn,
bèn ich eine Fortuna fan!

Flitspaal Geregistreerde gebruikers

Ik kan t me ook nog herinneren.

Voor de volledigheid, Fortuna had zeker gelijkspel verdiend toen.

https://sport.infonu.nl/voetbal/175973-ajax-1982-1983-een-rumoerig-seizoen-eindigt-met-de-titel.html
Chaotische toestanden in de laatste wedstrijd
Op 14 mei eindigde Ajax de competitie met een thuiswedstrijd tegen Fortuna Sittard. Het werd een emotioneel en bijzonder duel voor slechts 10.000 toeschouwers in De Meer. Na een ruststand van 5-3 (!) won Ajax tenslotte met 6-5 (!) maar niemand sprak na afloop over deze uitslag of bijvoorbeeld over de drie doelpunten van Huub Smeets voor de Limburgers. Nee, er werd veel gesproken en gedemonstreerd over het naderende vertrek van Johan Cruijff (aartsrivaal Feyenoord was één van de kandidaten…), aanvoerder Søren Lerby en doelman Piet Schrijvers. De woede en frustratie van het publiek richtte zich vooral op voorzitter Ton Harmsen en het bestuur, die werden bewaakt door tientallen veiligheidsbeambten. Al na anderhalve minuut werd het spel al onderbroken omdat supporters op het veld kwamen om Piet Schrijvers een bloemenhulde te geven en op slag van rust werd Johan Cruijff op de schouders genomen. Diezelfde Johan Cruijff bleef in de rust achter in de kleedkamer maar de onrust bleef in het stadion. In de 56e minuut werd het duel vier minuten gestaakt omdat een supporter op de middenstip smeekte om het behoud van Johan Cruijff. Toen in de 87e minuut wederom het veld werd bestormd door honderden supporters om Søren Lerby en Piet Schrijvers op de schouders te nemen besloot arbiter Cees Bakker om het duel definitief tot een einde te brengen.

Vorige

Keer terug naar Nieuwsberichten