Forum

roadmap nieuwe fort...
 

[Belangrijk] roadmap nieuwe fortunasc site  

Pagina 6 / 6
 

Don Leo
(@don-leo)
Panos Vouis
Lid geworden: 1 jaar geleden
Berichten: 177
08/10/2018 6:33 pm  
Geplaatst door: Paul Jans

@don leo kan je a.u.b on topic blijven. je post zelfs 2 posts achterelkaar die niet over het topic gaan. Je maakt er een puinhoop van zo.

Ik reageerde enkel op voorgaande berichten over de toegankelijkheid van het forum, waaronder een bericht van jou. Je maakt je dus zelf schuldig aan zowel dubbel posten als het plaatsen van posten die niet over het topic gaan. Pot verwijt de kerel.

This post was modified 12 maanden geleden 3 times by Don Leo

ReageerCitaat
Paul Jans
(@paul-jans)
Dorel Zegrean
Lid geworden: 1 jaar geleden
Berichten: 779
08/10/2018 6:36 pm  

ik zeg in mijn berichten toch duidelijk wel iets over Fortuna-emmen volgens mij. Maar ja lezen is lastig he. En als je het dan toch nog eens probeert te lezen zie je ook de verschillen in de posts dus geen spraken van dubbele posting.

This post was modified 12 maanden geleden by Paul Jans

ReageerCitaat
Janko Knops
(@janko-knops)
Panos Vouis
Lid geworden: 1 jaar geleden
Berichten: 70
08/10/2018 9:46 pm  
Geplaatst door: Pats

@Janko:

Twitter-login, Fortuna login of niet, feit is dat er 7 uur na de ronduit enerverende pot tegen Emmen zegge en schrijve één enkele post in dit topic te vinden is. Ergo: er is niets 'overdramatisch' aan de reactie van Lido, waar ik het helemaal mee eens ben.

Daarentegen is overdramatisering wel van toepassing op de wijze waarop de nieuwe site en forum zijn vormgegeven t.o.v. de oude site. Het is net als de implementatie van bv. nieuwe ERP-software in een bedrijf: verander je alles in één keer, kost je dat draagvlak op de werkvloer en krijg je problemen.

Slimmer was het geweest om een overgangsfase te creëren, waarin je als kijker/lezer/forum-reageerder stapsgewijs kunt wennen aan de nieuwe structuur, terwijl de oude structuur (tijdelijk /deels) gehandhaafd blijft. Zo is testen of veranderingen in de praktijk ook echt werken makkelijker en een stuk overzichtelijker en raak je de bezoeker niet kwijt omdat je hem van vandaag op morgen dwingt om vertrouwde patronen in te wisselen voor een compleet nieuwe werkwijze.

De oplossing is derhalve even simpel als effectief: creëer een forum pagina die eruit ziet als de bezoeker gewend was, eentje die werkt op de wijze waarop het oude forum werkte. Simpel, zonder technisch inhoudelijke en visuele poeha. Wedden dat het forum dan weer nieuw leven ingeblazen wordt?

Dan een uitgebreidere reactie op waarom hiervoor is gekozen: het team waarmee we dit gedaan hebben is precies 2 man groot. We waren en zijn dus extreem beperkt geweest in de uren (en als je het wil weten dit heeft mij alleen meer dan twee werkweken gekost, naast mijn reguliere 40+ urige werkweek). De oude site was niet herbruikbaar, idem voor het forum daarop. Er was dus, vanwege een technische achtergrond waar ik niet verder over ga uitweiden, geen optie om het anders te doen, als SV zijn we helaas beperkt in de middelen en de mankrachten die beschikbaar zijn. Dat is ook waarom ik het niet wil vergelijken met migraties bij grotere bedrijven (en ja, daar heb ik al redelijk wat jaren professionele ervaring mee).

Kortom: de oplossing is echt niet zo simpel als je even schetst en neem heel vrij van me aan dat ik en de collega die eraan heeft meegeholpen beide genoeg IT-er zijn om altijd te kiezen voor wat makkelijk is als dat een zinnige keuze zou zijn 😉

Wat een impact heeft is hoe je kunt inloggen en als twitter en google-accounts daaraan kunnen worden toegevoegd helpt dat een heel end. Dit zijn echter dingen die niet 'even' te doen zijn, dat zal getest moeten worden (waar ik al mee bezig ben, maar waar enkele zaken ook niet werkten en ik dus verder moest zoeken). Voor de rest speelt ook het sentiment mee, welke emotie er heerst, enz.

Het korte antwoord is dus: we zijn vrijwilligers met veel passie om iets te doen, maar met minder middelen, tijd en mankracht dat wanneer het om een professionele omgeving ging. De voorstellen om het oude forum terug te zetten is voor de rest niet doenbaar vanwege technisch niet mogelijk. Het al dan niet posten ligt dan natuurlijk ook nog, naast al deze punten, bij de mensen zelf: als mensen niet willen posten, dan posten ze niet uiteindelijk.


ReageerCitaat
Janko Knops
(@janko-knops)
Panos Vouis
Lid geworden: 1 jaar geleden
Berichten: 70
08/10/2018 9:53 pm  
Geplaatst door: Bib Fortuna

Een vraagje, in het kader van meer activiteit/interactie creëren op de website. Is het mogelijk dat de reacties op nieuwsberichten ook zichtbaar zijn bij recente posts?

Persoonlijke berichten zijn ook fijn, maar is het mogelijk om dan ook een melding te krijgen/weergeven op de website, zodra je een bericht ontvangt? Bijvoorbeeld ook op het forum als iemand mij quote. 

ik heb een blokje erbij gezet op de frontpage, aan het rechter zijmenu, met de 5 laatste reacties van mensen op artikelen. Eens zien of dat bevalt.

Persoonlijke berichten staat op een lijstje, is een aparte module die erbij moet komen. Ik wil die zaken in bulk testen/doorvoeren en zal dat for sure hier ook melden wanneer die geactiveerd worden 🙂

De meldingen zal ik eens op graven, ik weet niet zeker of dat zo beschikbaar is. Je hebt in ieder geval de mogelijkheid om jezelf te 'subscriben' op een topic (ik zie hier dat vinkje staan terwijl ik een reactie aan het typen ben, give it a try).


ReageerCitaat
Don Leo
(@don-leo)
Panos Vouis
Lid geworden: 1 jaar geleden
Berichten: 177
08/10/2018 11:15 pm  

Dat blokje erbij is een goede verbetering, dat maakt het forum al weer wat prominenter zichtbaar op de frontpage.

Verder dank voor je uitleg, ik snap dat de tijd en middelen beperkt zijn. Kom altijd graag hier op het forum dus hoop dat het vanaf nu weer wat levendiger zal gaan worden.

This post was modified 12 maanden geleden by Don Leo

ReageerCitaat
Zijnet
(@zijnet)
Panos Vouis
Lid geworden: 1 jaar geleden
Berichten: 32
09/10/2018 11:36 am  

Goede toevoeging inderdaad! Volgens mij weten veel bezoekers niet dat je op artikelen kunt reageren.

Verder niets dan complimenten voor de leesbaarheid van de huidige layout, vooral op mobiel. Dat was toch wel een van de grootste ergernissen aan de vorige site, dus laten we daar vooral niet naar terug verlangen.. Ga zo door Janko en collega! 


Janko Knops vond het leuk
ReageerCitaat
Bib Fortuna
(@bib-fortuna)
Panos Vouis
Lid geworden: 1 jaar geleden
Berichten: 167
09/10/2018 12:00 pm  
Geplaatst door: Zijnet

Goede toevoeging inderdaad! Volgens mij weten veel bezoekers niet dat je op artikelen kunt reageren.

Verder niets dan complimenten voor de leesbaarheid van de huidige layout, vooral op mobiel. Dat was toch wel een van de grootste ergernissen aan de vorige site, dus laten we daar vooral niet naar terug verlangen.. Ga zo door Janko en collega! 

De website is een prima upgrade t.o.v. de vorige versie! Bedankt voor al het werk 👍 


ReageerCitaat
Paul Jans
(@paul-jans)
Dorel Zegrean
Lid geworden: 1 jaar geleden
Berichten: 779
09/10/2018 6:44 pm  

super werk met deze website. Veel duidelijker en overzichtelijker dan de andere. Bedankt aan de beheerders en ontwerpers! good job! 👍 


ReageerCitaat
Pagina 6 / 6
  
Bezig

Inloggen van Registreer aub