Goedemorgen Albert, ik zal eens een voorzetje geven voor een eventueel persbericht.
Fortuna Sittard en Julio Velasquez hebben na goed onderling overleg besloten om de samenwerking per 1 juni te beëindigen.
Fortuna dankt Velasquez voor zijn passie zijn tomeloze inzet en vernieuwende inzichten. "Mede dankzij Velasquez en zijn staf zijn wij verzekerd van nog een jaar eredivisie. Zij hebben het team in veilige haven geloodst"
Velasquez dankt Fortuna voor de hem geboden kans.
" Ik ben trots dat Fortuna mij deze kans geboden heeft. Ik heb mijn doelstelling bereikt en zoek een nieuwe uitdaging. Ik heb in Sittard een fantastische tijd gehad en dank de trouwe fans voor hun nimmer aflatende steun. Het was een voorrecht om met toppers als Burak en Seuntjens te mogen werken. I wish Sittard all the Luck"
Zoiets zal het worden Karel of gaan ze ons toch nog verrassen? 😉
Zoiets zal het worden hoop ik toch...want nog een seizoen met deze poppenkast trek ik niet😃
@wil-peters Ja Wil. Velasqeus liet zelf al doorschemeren dat hij na dit seizoen weg is. Nou is het maar te hopen dat er iemand met gezag en kennis voor de troep komt te staan. En ze moeten de rotzooi weg jagen. Dan maar met wat mindere klasse maar wel spelers die voor de club gaan en geen zakken vullers.
Wat zou je anders willen dan? Dat Fortuna, Burak en Julio uitgebreid de vuile was over elkaar buiten hangen? Met 100 VP, VI en AD artikelen die ons imago verder afbreken tot gevolg?
Op dit punt zou ik dat bijna hopen, ja. 🤣
Waarom denk je dat er zo weinig Nederlandse spelers naar Sittard komen? Omgeving spreekt niet aan, ambitie van de club spreekt niet aan. Wil je die overtuigen naar Limburg te komen dan moet er een zak geld op tafel. Hofland heeft zijn beklag hier eerder over gedaan. Buitenlanders komen naar hier in de hoop hun carrière nieuw leven in te blazen. Het was in de jaren 80,90 enzo echt niet beter! Wat denk je waarom het toen financieel kut was?! We zijn nu eenmaal een marginale club en dat zal helaas altijd blijven. Ook ik had goede hoop bij de azerion deal. Maar het is niet anders. Gün neem ik niks kwalijk, doet er alles aan om ons op de rit te krijgen en loopt tegen een hoop obstakels aan.
Ik geloof daar niet helemaal in dat er geen spelers naar ons toe willen komen en dat daar perse een zakgeld tegenover moet staan. Fortuna zegt steeds dat Nederlandse spelers zo duur zijn, maar de (verkeerde)spelers die ze nu steeds halen verdienen hier tonnen, een smak geld zonder resultaat dus.
Welk signaal geef je trouwens af als een onbekende Portugees( Américo Branco) (straks) de touwtjes in handen krijgt op technische vlak? Vanwaar de keuze op een onbekende buitenlandse TD?
En nee, als Fortuna 7 van de 10 spelers haalt uit het buitenland, en ze voegen iets toe, en er zit bepaalde spirit in het team hoor je mij absoluut niet klagen. Nu klaag ik wel omdat het erg slecht is, dat ze lak hebben aan de supporters- althans zo lijkt het- en dat we een hansworst van een trainer hebben….
Wat een negativiteit hier van de normaal zo door een geel groene bril kijkende supporters.
Dat er een flink aantal spelers vertrekken is niks nieuws toch? Bovendien zijn een aantal spelers nu niet de beste of meest geliefde spelers volgens de supporters. En ze verdienen meer dan ze waard zijn.
Enige wat me al zorgen baart is dan de onzekere toekomst op financieel gebied.
Verder is niet veel nieuws onder de zon, afwachten, afwachten en nog eens afwachten. Geen tot bijna geen communicatie.
Doelstellingen die te rooskleurig leken lijken nu ook te rooskleurig, ach ja we zijn Fortuna Sittard dus viel te verwachten. Nee ben maar blij als we als Fortuna elk seizoen erin blijven met soms een uitschieter tot onderkant eerste rijtje. Dat is Fortuna Sittard of je het nu leuk vind of niet.
spelers onder contract bij Fortuna zijn er echt voldoende, en dan laat ik Burak weg.
een 2e keeper is wel nog een must, een linkercentrale, 2e (of eerste) linksback, een backup rechtsback.
liefste 2 nieuwe middenvelders, en een 2e spits + buitenspeler.
dan is de selectie goed gebalanceerd in mijn ogen, en dan is degradatie echt niet nodig
Nee ben maar blij als we als Fortuna elk seizoen erin blijven met soms een uitschieter tot onderkant eerste rijtje. Dat is Fortuna Sittard of je het nu leuk vind of niet.
Klopt, dat is Fortuna Sittard anno 2023. Nog maar 7 jaar geleden was Fortuna heel iets anders. De norm is dus al enorm opgeschoven in positieve zin. Dat heeft Gün toch maar mooi bereikt. Over nog eens 7 jaar vinden we het waarschijnlijk heel normaal om structureel linkerrijtje te spelen.
Trainer Julio Velázquez weg bij Fortuna Sittard https://www.1limburg.nl/sport/2192715/trainer-julio-velazquez-weg-bij-fortuna-sittard #1limburg
- Och ja van een kant toch wel respect voor die man. Ben een paar keer nd trainingen gaan kijken. Aimabele en rustige man dan. En verder zie dat team met ego's als Burak Seuntjes, Pinto, Erdogan, Ozyakup en Bistrovic maar te managen. Tel daarbij spelers die vooralsnog tekort komen, zoals Vita, Embalo, Navarro, Buitink en wat al niet meer. Dat gehijg van onze Turkse machthebbers in je nek en een vijandige pers enz. Salarissen die niet tijdig zijn overgemaakt, onderlinge onvrede etc. Ik geef het je te doen. Ik pleit zeker niet voor het aanblijven van Julio, verre van dat. Hij speelde anti voetbal, hing de dorpsgek uit ( net als Simone, Tuchel, Guardiola en Mourinho) en nog een dergelijk seizoen kan je de fans niet aandoen. Mijns inziens gaf hij alles voor de club en dat kunnen we van bepaalde spelers niet zeggen. Daarom toch van mij uitveen voorzichtig "Julio en co bedankt"
Achja. 1Limburg heeft uit bronnen begrepen dat ze een open deur kunnen intrappen. Nieuwswaarde: 0.
Achja. 1Limburg heeft uit bronnen begrepen dat ze een open deur kunnen intrappen. Nieuwswaarde: 0.
Idem voor VI die komen daar ook net mee, ook met Burak
Eerste wedstrijd: Fortuna Sittard - PSV 1-2 | 18 aug 2018
Reiziger mag in ieder geval van de lijst af als hij er al op stond
Ach ja. Heeft Fortuna doorbetaald if Principion? 🤣
Serieus? 1,3 miljoen? Hij kwam toch zijn Turkse vrienden helpen om Fortuna erin te houden? Hij kwam hier toch omdat hij hier zijn eerste stappen als trainer kon zetten? Hij wist toch dat ie een niveautje lager ging ballen? Hij wist toch dat hij op een leeftijd was gekomen dat zelfs Hull City al te fysiek voor hem was? En dan nog 1,3 miljoen per jaar opstrijken?
Niet raar dat hij spelers bonussen van 1000 euro belooft bij winst want dat is toch echt een achterlijk salaris om te verdienen bij een club als Fortuna. Dan is het zelfs nóg wanstaltiger dat ie zo veel kaarten voor praten heeft gekregen en dat hij zich niet bij de media wilde melden om de club uit te dragen aan het begin van het seizoen. Moet je je voorstellen wat voor spelers je bij Fortuna in de spits gehad zou kunnen hebben voor dat salaris. Daar had je Zian Flemming misschien nog wel mee kunnen houden en nog een spits kunnen halen. Of Principion, Azerion, Rydell Poepon of Fortuna dit nu betaalt, dat is echt buitenproportioneel veel geld voor een club in het rechterrijtje. Voor hetzelfde geld had je gewoon Sebastian Polter twee seizoenen extra gehad. Niet dat hij nu de beste spits ooit was maar wel één van de duurst betaalde spelers ooit voordat Burak ons kwam verblijden met zijn aanwezigheid.
Het allerergste is nog wat het je in hindsight nu heeft opgeleverd. Een bewogen jaar met aasgieren van de verschrikkelijke media die niet konden wachten om relletjes te creëren of aandikken, momenten op het veld waar je als supporter het schaamrood van op de kaken ging staan en als apotheose zijn gedrag de laatste weken. Als je dát geld verdient en dan gezellig in Lille in een krijtstrepen colbertje dat trendy was in de jaren '90 een ererondje gaat lopen, dan ben je geen knip voor de neus waard. Dat deze man nu "vereeuwigd" is in ons stadion naast spelers als Mark van Bommel, Fernando Ricksen, Perr Schuurs, Faas Wilkes en Willy Dullens is alsof je Anton Mussert eert op de Amerikaanse begraafplaats in Margraten.
Dit stemt mij niet hoopvol voor de beslissingen van onze de facto geldschieters die momenteel aan handen en voeten gebonden zijn voor potentieel frauduleuze zaken. Dit is een emotie-aankoop die niks dan slechts heeft gebracht en als je als Azerion, Principion of Marktmanipulation op emotie bereid bent om dit geld neer te leggen voor een veteraan, dan vraag ik mij af of dit wel zo'n goede partij is om mede-eigenaar te maken.
Als ik zeg 5 miljoen geloof je het dan ook?
Als jij het zegt wel, Martijn 🤣
Tja, klopt belachelijk veel geld.
Maar denk dat de Turkse heren dit natuurlijk heel graag wilde, denk dat Fortuna op zich hier weinig dan aan kan doen.
We spelen weer een jaar eredivisie daar gaat het om.
En ja wat een slecht jaar was dit, voetbal en alle randzaken.
Nou snel na zondag nieuwe trainer bekend maken. Grim ofzo 😉 en dan door met nieuwe selectie samenstellen.
Leuk voetbal en hopelijk weer veilig spelen op tijd en dan maar weer hopen steeds kunnen doorbouwen.
We gaan het zien.
Het leven van een Fortuna supporter.
Grim speelde verzorgd voetbal met matig rkc, zou hem de kans wel gunnen.
'AZ behoudt Martens en haalt vijf Youth League-winnaars naar hoofdmacht' - Voetbalprimeur
Maarten Martens wordt het sws ook niet...
Erg jammer. Echt een trainer die spelers beter laat functioneren. Dan wellicht Adil Ramzi, van jong Psv. Ook jong Psv speelt fris aanvallend voetbal. Denk ook niet dat z'n Schreuder Zwolle gaat verruilen voor Fortuna.
Overigens voordat Fortuna Ultee aanstelde was de club vrijwel rond met Mike Snoei meen ik Eens gelezen te hebben.
Verder Marquez en Bruyn vertrekken transfervrij bij Nec.
Grim speelde verzorgd voetbal met matig rkc, zou hem de kans wel gunnen.f
Dat klopt. Feit is dat vrijwel iedere trainer keurig, attractief en verzorgd voetbal speelt met Rkc. Iets van de juiste spelers aantrekken ondanks een beperkt budget tov Fortuna. Na enkele moeizame jaren is Rkc nu plots een model club. Hopelijk groeien wij ooit daar naar toe.
Burak heeft een bericht geplaatst op Insta....
Volgend jaar niet Fortuna en hij gaat snel uitleg geven over wat er precies is gebeurd allemaal. en benieuwd.
Burak heeft een bericht geplaatst op Insta....
Volgend jaar niet Fortuna en hij gaat snel uitleg geven over wat er precies is gebeurd allemaal. en benieuwd.
Daar komt de beerput. BY Beerput Yilmaz of Brace Yourselves?
Eens kijken of Paul Jans nog altijd blijft fluiten zodra Burak en Fortuna met de verklaring naar buiten komen. Mijn gevoel zegt van niet 🙊
Hij geeft in dit bericht al aan dat Azerion ermee te maken heeft, dus lang gissen zal niet nodig zijn....
Die verklaring van Burak en evt Fortuna volgt pas na zondag. Denk niet dat Paul in een leeg stadion gaat fluiten. Laten we hopen dat het enigszins mee gaat vallen. Binnenkort worden de de sponsoren en seizoenkaarthouders weer gevraagd om te verlengen. Erg negatieve publiciteit brent mensen aan het twijfelen vrees ik.
Principion/azerion kan en mag waarschijnlijk niet meer betalen
Alex Pastoor. Heeft Almere van de kelder naar de top van de Eerste divisie gebracht.
Kent iemand Co de Rood nog?
die speelt inderdaad ook leuk met zijn team en daarnaast een rustige mandie waarschijnlijk niet heel veel moet kosten
Maar ook een eigenwijze man die zich niet in stilzwijgen hult, zoals iedereen nu bij de club, als hem iets niet zint. En ook niet de man die luistert naar het bestuur over wie hij op moet stellen.
Daarom. Ideaal.
Eens kijken of Paul Jans nog altijd blijft fluiten zodra Burak en Fortuna met de verklaring naar buiten komen. Mijn gevoel zegt van niet 🙊
heb jij je ballen alweer terug in je broek gedaan dan?
Maar welke reden vind jij geoorloofd om onze club in negatief daglicht te plaatsen en medespelers en supporters te negeren en in de kou te laten staan?
Daarnaast er zal vast weer een gelikt communicatie praatje komen waar jij door je geel groene bril helemaal in mee gaat.
behalve dat mijn salaris van Burak nu al laag was geschat dat is 1.3 mil en hij kreeg ook nog doorbetaald.Achja. 1Limburg heeft uit bronnen begrepen dat ze een open deur kunnen intrappen. Nieuwswaarde: 0.
Idem voor VI die komen daar ook net mee, ook met Burak
en ik mag niet zeggen dat ze wanbeleid uitvoeren.
Ik snap dat pfennings niks te vertellen heeft als een paar turken graag hun droom willen verwezenlijke. maar je hebt ook nog zoiets als de eer aan je zelf houden. Maar blijkbaar zijn de kwaliteiten van pfennings erg matig dat hij niks anders weet te vinden of hij krijgt een veel te vorstelijk salaris.
Maar goed als het hele salaris van burak inderdaad een gift van azerion is prima ze mogen het geld zo veel als mogelijk weggooien wat ze willen interesseert mij niet. Ik vrees alleen dat het geen gift is en dat we het gewoon als lening moeten terug betalen.... achtergesteld of niet.
Even rustig op de verklaring wachten, wat dacht je daar van? Maar jij ratelt maar door als een kip zonder kop, ohne ende.
Even rustig op de verklaring wachten, wat dacht je daar van? Maar jij ratelt maar door als een kip zonder kop, ohne ende.
uhhh wie begon met op voorhand over de verklaring te mouwen hahahahahahaha. Maar je had weer niet terug van de reactie he
klein kind wat een plaat voor de kop heb jij!
je maakt jezelf volstrekt belachelijk.
🍟 🍻 laot goan, laot goan, hartstikke gezellig, ut is wknd!
overigens kunnen we ons de indianen verhalen van begin van het seizoen nog herinneren van de kranten. Die zeiden dat Burak mede eigenaar was omdat hij meedeed met principion...... Ben heel benieuwd of dat echt indianenverhalen waren of dat ze er toch niet ver naast zaten.
overigens kunnen we ons de indianen verhalen van begin van het seizoen nog herinneren van de kranten. Die zeiden dat Burak mede eigenaar was omdat hij meedeed met principion...... Ben heel benieuwd of dat echt indianenverhalen waren of dat ze er toch niet ver naast zaten.
Kranten? Dat was alleen Valentijn Driessen die daar mee kwam. Er zijn zoveel vragen maar antwoorden kunnen we op onze buik schrijven ben ik bang.
Misschien werd Yilmaz betaald in aandelen Azerion. Dat doet Azerion regelmatig. En die aandelen zijn het afgelopen jaar flink gezakt.
Overigens zijn ze woensdag opeens 25% gestegen, gisteren 15% en vandaag nog eens 28. Dat is samen 84%! Hebben de heren de zaak (weer?) handig weten te manipuleren of zou er toch echt goed nieuws op komst zijn?
Martijn, jij gelooft de media ook alleen als het jou uitkomt he 🤣
Dat ging er toch over dat Yilmaz wat aandelen in Azerion had, en Azerion in Fortuna.
Dan ben ik met m'n directe aandeeltje Fortuna nog meer eigenaar. Zal morgen wel een interview geven in de krant als mede-eigenaar.
nee het is echt anders gezegd