Forum

Geruchten/transfern...

Geruchten/transfernieuws 2019-2020  

Pagina 323 / 605

Gladiool
(@gladiool)
Panos Vouis
Lid geworden: 10 maanden geleden
15 augustus 2019 08:22  
Geplaatst door: @m

Waar ik Fortuna tekort in vind schieten is de scouting in de KKD. Daar zijn jaarlijks zoveel leuke spelers op te pikken. Als je daar de beste van plukt kun je een goed elftal creëren. 

Denk aan v d boomen, Schouten, novakovic, diemers, die keeper van Telstar die naar az is gegaan etc etc. Ik begrijp wat Sjoerd zegt, ze liggen vast en kosten daarom geld. Maar er moet eerder toegeslagen worden. Die v d boomen voetbalt ook niet voor niks bij Eindhoven, dit omdat zij eerder toesloegen toentertijd. 

Vaak zie je clubs spelers vastleggen rond de winter als er contracten aflopen waardoor je gratis de spelers kunt oppikken. In de KKD kun je veel spelers gratis oppikken in die periode omdat ze niet met lange contracten werken. Echter Fortuna begint pas half juni met het vastleggen van spelers.

Met alle respect, maar deze reactie laat precies zien dat hier maar wat wordt geroepen. Dat je dit na het artikel over Ars uit je vingers kan krijgen vind ik erg creatief.

- Fortuna heeft al diverse malen aangegeven niet graag een transfersom neer te leggen. Voor die 3 ton kun je ook een speler als Diemers een jaar betalen.
- Novakovich heeft al jaren een contract bij Reading en was verhuurd aan Fortuna en Telstar. Dus niet haalbaar.
- Met AZ en clubs als Vitesse, Utrecht is niet te concurreren.
- Van de Boomen had op het moment dat ie vrij was een waardeloos seizoen bij Heerenveen gedraaid. Fortuna heeft op dat moment Diemers gehaald waar iedereen vet blij om was. Dat van de Boomen zó goed zou zijn in de KKD had niemand verwacht.
- Diemers is gewoon gehaald en was letterlijk die kwalitatief zeker én haalbaar was in dat rijtje.
- Een speler een halfjaar vantevoren vastleggen kan bijna niet, omdat het bij Fortuna zwaar onzeker is of ze volgend seizoen Eredivisie voetballen. Je weet niet welk niveau je gaat ballen en wat je uit kunt geven. Voor een speler is dat ook een hoop onduidelijkheid. Sowieso gebeurt Bosman-arrest op ons niveau buiten FM juist zéér weinig.

Het is lekker allemaal met hindsight kijken en een stok zoeken om mee te slaan. De simpele waarheid blijkt dat we weinig hebben om uit te geven, en andere clubs dus met spelers aan de haal gaan die we ook willen.

Remco Hannen, Drik Heffels en Roel vonden het leuk
ReageerCitaat
Roel
 Roel
(@roel)
Pascal Averdijk
Lid geworden: 7 maanden geleden
15 augustus 2019 08:25  

@gladiool

iets met een spijker en kop 😉 

ReageerCitaat
Rory
 Rory
(@rory)
Pascal Averdijk
Lid geworden: 5 maanden geleden
15 augustus 2019 08:29  

Ergens ook blij om te horen dat er extra gelden vrij gemaakt zijn binnen de vereniging voor het ophogen van het spelersbudget. Of dit een plan B was wat er al de hele tijd lag of dat dit een noodgreep is na de eerste wedstrijden is mij niet geheel duidelijk. 

Het blijft uiteindelijk een bedrijf waar de medewerkers voetballers zijn. Iemand die bij de Librije of de McDonalds werkt; beiden werken ze in de horeca maar het verwachtingspatroon (en daarbij de betaling) is wel compleet anders. Het komt maar zelden voor dat een chefkok van de Librije besluit om bij de Mac te gaan werken. Zo realistisch moeten we ook zijn. Het niveau in de verschillende bedrijven kan verschillen. 

Nu begint ook voor vele voetballers de tijd te dringen, er moet bij de meeste toch gewoon een belegde boterham op tafel komen iedere dag. Contractloze spelers zullen ook hun eisen verlagen maar ook verenigingen die spelers liever kwijt dan rijk zijn zullen hun eisen gaan verlagen.

De tijd tikt door maar alsnog maak ik mij geen extreme zorgen. 2 toppers huren + 1 speler zelf aantrekken. Ruim voldoende!

ReageerCitaat
Drik Heffels
(@drik-heffels)
Panos Vouis
15 augustus 2019 09:31  

Ik gooi maar eens een balletje op, aangezien uit het artikel van gisteren lijkt dat Sjoerd Ars mee leest haha (hij hoort de namen El Jebli en Van den Boomen...). Josh McEachran (ex-Vitesse en Chelsea) is transfervrij. Afgelopen seizoen in Championship regelmatig gespeeld en ik vond dat altijd een zeer getalenteerde jongen. Denk ook niet dat hij de hoofdprijs qua salaris kost, dus misschien dat hij een optie is voor het middenveld. 

@Sjoerd Ars, lees je mee 😜?

ReageerCitaat
LevPen
(@levpen)
Panos Vouis
Lid geworden: 1 jaar geleden
15 augustus 2019 09:47  

Ik heb gehoord dat Gün maandag met Ars en de staf heeft gepraat en plotseling is het budget verhoogd. Nu vroeg ik een mede-supporter hiernaar (die soms wat inside info heeft). Nu zegt hij niets te weten hier over, maar hij vermoedt wel het volgende...

Hij denkt dat Gün in eerste instantie Ars (en de staf) de opdracht heeft gegeven om een mix te maken van een ere-divisie waardige basis en jonge transfervrije talenten voor de toekomst (met doorverkoop potentie). Dat tweede (die talenten) lijkt gelukt met o.a. Raitanen en Ugur... Maar dat eerste is tot op heden niet gelukt. Gün had daar een budget voor toegezegd aan Ars. Gün is nu ontevreden over het resultaat van die ere-divisie waardige peilers (duh!) en is na Heracles het gesprek aangegaan met de staf en Ars. Ars geeft daarin aan dat met het potje wat nog over is, de spelers die ere-divisie waardig zijn niet komen naar een Fortuna. Gün heeft daarom besloten het potje aan te vullen zodat er alsnog die ere-divisie waardige verdediger, middenvelder en hopelijk ook nog creatieve aanvaller (in die volgorde) aangetrokken of gehuurd kan worden.

Nogmaals dit zijn vermoedens en zeker geen feiten...

Wat denken jullie? Zou dit kunnen kloppen?

ReageerCitaat
M
 M
(@m)
Panos Vouis
15 augustus 2019 10:00  
Geplaatst door: @gladiool
Geplaatst door: @m

Waar ik Fortuna tekort in vind schieten is de scouting in de KKD. Daar zijn jaarlijks zoveel leuke spelers op te pikken. Als je daar de beste van plukt kun je een goed elftal creëren. 

Denk aan v d boomen, Schouten, novakovic, diemers, die keeper van Telstar die naar az is gegaan etc etc. Ik begrijp wat Sjoerd zegt, ze liggen vast en kosten daarom geld. Maar er moet eerder toegeslagen worden. Die v d boomen voetbalt ook niet voor niks bij Eindhoven, dit omdat zij eerder toesloegen toentertijd. 

Vaak zie je clubs spelers vastleggen rond de winter als er contracten aflopen waardoor je gratis de spelers kunt oppikken. In de KKD kun je veel spelers gratis oppikken in die periode omdat ze niet met lange contracten werken. Echter Fortuna begint pas half juni met het vastleggen van spelers.

Met alle respect, maar deze reactie laat precies zien dat hier maar wat wordt geroepen. Dat je dit na het artikel over Ars uit je vingers kan krijgen vind ik erg creatief.

- Fortuna heeft al diverse malen aangegeven niet graag een transfersom neer te leggen. Voor die 3 ton kun je ook een speler als Diemers een jaar betalen.
- Novakovich heeft al jaren een contract bij Reading en was verhuurd aan Fortuna en Telstar. Dus niet haalbaar.
- Met AZ en clubs als Vitesse, Utrecht is niet te concurreren.
- Van de Boomen had op het moment dat ie vrij was een waardeloos seizoen bij Heerenveen gedraaid. Fortuna heeft op dat moment Diemers gehaald waar iedereen vet blij om was. Dat van de Boomen zó goed zou zijn in de KKD had niemand verwacht.
- Diemers is gewoon gehaald en was letterlijk die kwalitatief zeker én haalbaar was in dat rijtje.
- Een speler een halfjaar vantevoren vastleggen kan bijna niet, omdat het bij Fortuna zwaar onzeker is of ze volgend seizoen Eredivisie voetballen. Je weet niet welk niveau je gaat ballen en wat je uit kunt geven. Voor een speler is dat ook een hoop onduidelijkheid. Sowieso gebeurt Bosman-arrest op ons niveau buiten FM juist zéér weinig.

Het is lekker allemaal met hindsight kijken en een stok zoeken om mee te slaan. De simpele waarheid blijkt dat we weinig hebben om uit te geven, en andere clubs dus met spelers aan de haal gaan die we ook willen.

Misschien is mijn stuk wat onduidelijk. De spelers die ik noem zijn voorbeelden van goede KKD spelers die het niveau van de Eredivisie (waarschijnlijk) aankunnen. Die vijver zit vol goed vis.

Ik begrijp hartstikke goed dat Fortuna geen transfersommen kan betalen. Daarom moet je eerder zijn om dit te voorkomen. Een jongen als Schouten die een topjaar had bij Telstar wordt relatief vroeg door kleinduimpje Excelsior op 2 mei binnengehaald.

Het verhaal van Nova ken ik,  ik bedoel niet dat hij nu gehaald moet worden maar dit was juist een voorbeeld van een goede KKD speler die het niveau aankan evenals Diemers, dat beide kwamen is juist wat ik toejuich. Ook Ciranni was op het eerste oog een prima aankoop, ik denk ook dat hij samen met passlack een goede rechterkant zou hebben kunnen zijn, Ciranni als rechtshalf.

Van den Boomen speelt al 2 jaar bij Eindhoven dus je vergelijking met Diemers slaat nergens op. Branco was in de jeugd van Willem2 en later Ajax een groot talent, vanuit Ajax naar Eindhoven gegaan waar hij een goed jaar heeft gedraaid en de transfer naar Heerenveen heeft verdiend. Daar heeft hij het niet gered, en keerde toen weer terug bij Eindhoven. En precies daar had Fortuna het talent van hem moeten inzien en toeslaan, te laat dus.

Of heb jij liever voor dezelfde positie het toptalent Kojic? Daar hebben we dus een transfersom voor betaald en verdiend 100 procent meer salaris dan een v d boomen. Dat gelul dat Nederlandse spelers duurder zijn dan buitenlanders wordt alleen gebruikt omdat het ze goed uitkomt en niet vooruit durven te handelen.

Bijvoorbeeld een Ciss, die kan gewoon niet gescout zijn, daar willen we nu heel erg graag vanaf omdat hij op het spelersbudget drukt, een jaar na dato. Daar hebben we een transfersom voor betaald en verdiend een non eu salaris. Daar had je in de KKD een kwalitatief betere en goedkopere speler voor gevonden.

ReageerCitaat
Rory
 Rory
(@rory)
Pascal Averdijk
15 augustus 2019 10:03  

M ben het eens met je stuk.

Heb vorige week ook al eens een opsomming gemaakt van de nodige talenten die Fortuna overal vandaan trok die allen (helaas) roemloos weer vertrokken zijn. Het waren vaak de huurjongens die het verschil maakten in een seizoen.

ReageerCitaat
Gladiool
(@gladiool)
Panos Vouis
Lid geworden: 10 maanden geleden
15 augustus 2019 10:35  

@M: Je hebt gelijk. Van der Boomen voetbalde een jaar eerder al bij FC Eindhoven. Daar scoorde hij er 2 en gaf 4 assists. Wie had daar voor op de banken gestaan?

Ik snap je punt dat er leuke voetballers in de KKD rondlopen zeker. Maar van alle kanten hoor je dat het niet zo makkelijk is. Om je punt te onderbouwen haal je dan wat buitenlandse mislukkelingen erbij. Aan de ene kant wil je dat Fortuna jonge spelers haalt vóórdat iedereen doorheeft dat ze goed zijn, maar aan de andere kant moeten ze ook gearriveerd zijn en zijn ze dus veel moeilijker te halen.

Het voelt gewoon behoorlijk tegenstrijdig, maar bij Fortuna moeten de scouts blijkbaar slimmer zijn dan bij de tegenstander.

This post was modified 4 maanden geleden by Gladiool

ReageerCitaat
Gelaense Sjnaak
(@bert-adriaens)
Panos Vouis
15 augustus 2019 10:46  
Geplaatst door: @levpen

Ik heb gehoord dat Gün maandag met Ars en de staf heeft gepraat en plotseling is het budget verhoogd. Nu vroeg ik een mede-supporter hiernaar (die soms wat inside info heeft). Nu zegt hij niets te weten hier over, maar hij vermoedt wel het volgende...

Hij denkt dat Gün in eerste instantie Ars (en de staf) de opdracht heeft gegeven om een mix te maken van een ere-divisie waardige basis en jonge transfervrije talenten voor de toekomst (met doorverkoop potentie). Dat tweede (die talenten) lijkt gelukt met o.a. Raitanen en Ugur... Maar dat eerste is tot op heden niet gelukt. Gün had daar een budget voor toegezegd aan Ars. Gün is nu ontevreden over het resultaat van die ere-divisie waardige peilers (duh!) en is na Heracles het gesprek aangegaan met de staf en Ars. Ars geeft daarin aan dat met het potje wat nog over is, de spelers die ere-divisie waardig zijn niet komen naar een Fortuna. Gün heeft daarom besloten het potje aan te vullen zodat er alsnog die ere-divisie waardige verdediger, middenvelder en hopelijk ook nog creatieve aanvaller (in die volgorde) aangetrokken of gehuurd kan worden.

als dat zou kloppen dan is het ook schandalig dat er niet eerder aan de bel getrokken is.....Gün zei eerder weliswaar dat "Fortuna een slapende reus is", maar ik denk niet om letterlijk op te vatten (grapje)...

ReageerCitaat
LevPen
(@levpen)
Panos Vouis
15 augustus 2019 10:48  
Geplaatst door: @bert-adriaens
Geplaatst door: @levpen

als dat zou kloppen dan is het ook schandalig dat er niet eerder aan de bel getrokken is.....Gün zei eerder weliswaar dat "Fortuna een slapende reus is", maar ik denk niet om letterlijk op te vatten (grapje)...

Nogmaals, dit is een vermoeden van een andere supporter die ik sprak. Ik wilde alleen vragen wat jullie hierover denken, dus don't blame me als dit alles niet waar is.

Maar idd. Ik begrijp ook niet hoe het zover heeft kunnen komen. Zeker niet als dit zou kloppen.

ReageerCitaat
Pagina 323 / 605

Inloggen van Registreer aub