Forum

Geruchten/transfern...

Geruchten/transfernieuws 2019-2020  

Pagina 605 / 649

LevPen
(@levpen)
Panos Vouis
Lid geworden: 1 jaar geleden
15 december 2019 12:44  

Weet je wat ik mij vanmorgen realiseerde.....

Vorig jaar was iedereen vol lof over Fortuna na 17 wedstrijden. Er werd zelfs naar boven gekeken ipv naar beneden (na 17 wedstrijden). Iedereen weet dat het na de winterstop bergafwaarts ging met Fortuna en dat we ons net nog veilig gespeeld.

Dit seizoen is het andersom. Iedereen heeft nu een gevoel van "tweede seizoenshelft kan haast niet slechter".

Maar... als je de punten vergelijkt....

Vorig seizoen na 17 wedstrijden 20 punten met een euforisch gevoel van "dit gaat super goed".
Dit seizoen na 17 wedstrijden 18 punten met een k*t gevoel van, "tweede seizoenshelft moet en gaat met een paar aankopen beter worden".

En toch maar 2 puntjes verschil met vorig jaar. 

ReageerCitaat
Zitterd-VakD
(@zitterd-vakd)
Fuat Usta
15 december 2019 12:50  

Vorig jaar hadden we wel bijna alle topploegen al thuis gehad voor de winter. Nu krijgen we nog Ajax, AZ, PSV, Heerenveen, Utrecht en Vitesse op bezoek: wedstrijden die je 'normaal gesproken' niet wint. Maar goed, dat is Feyenoord normaal gesproken ook niet. PEC en Emmen MOET je thuis verslaan en tegen de overige concurrenten in uitwedstrijden puntjes sprokkelen...

ReageerCitaat
Wim Houben
(@wim-houben)
Panos Vouis
15 december 2019 12:56  

Clint had het de eerste helft heel moeilijk tegen de beste voetballer van RKC. Maar Passlack was enorm slecht en gaf geen enkele steun aan Clint. Hetzelfde is van toepassing voor de overige op ons middenveld, Smeets en Tekie.  Daarbij Angha onderschept wel redelijk wat ballen, maar speelt of kopt dan meestal naar de verkeerde kleur.  De tweede helft heeft Clint Essers zich redelijk hersteld, en wel zodanig , dat Sno zelfs gewisseld werd.

Inderdaad mee eens, Damascan, maar ook Ciss, vastleggen voor langere tijd. Ook Cox deed het naar behoren. Wellicht dadelijk links op het middenveld zetten, zodat Pinto en hij een wisselwerking kunnen hebben bij aanval en verdediging.

ReageerCitaat
LevPen
(@levpen)
Panos Vouis
15 december 2019 13:05  
Geplaatst door: @zitterd-vakd

Vorig jaar hadden we wel bijna alle topploegen al thuis gehad voor de winter. Nu krijgen we nog Ajax, AZ, PSV, Heerenveen, Utrecht en Vitesse op bezoek: wedstrijden die je 'normaal gesproken' niet wint. Maar goed, dat is Feyenoord normaal gesproken ook niet. PEC en Emmen MOET je thuis verslaan en tegen de overige concurrenten in uitwedstrijden puntjes sprokkelen...

Dat is dan ook weer helemaal waar.

ReageerCitaat
Paul Jans
(@paul-jans)
Dorel Zegrean
15 december 2019 14:26  
Geplaatst door: @levpen

Weet je wat ik mij vanmorgen realiseerde.....

Vorig jaar was iedereen vol lof over Fortuna na 17 wedstrijden. Er werd zelfs naar boven gekeken ipv naar beneden (na 17 wedstrijden). Iedereen weet dat het na de winterstop bergafwaarts ging met Fortuna en dat we ons net nog veilig gespeeld.

Dit seizoen is het andersom. Iedereen heeft nu een gevoel van "tweede seizoenshelft kan haast niet slechter".

Maar... als je de punten vergelijkt....

Vorig seizoen na 17 wedstrijden 20 punten met een euforisch gevoel van "dit gaat super goed".
Dit seizoen na 17 wedstrijden 18 punten met een k*t gevoel van, "tweede seizoenshelft moet en gaat met een paar aankopen beter worden".

En toch maar 2 puntjes verschil met vorig jaar. 

Het heeft natuurlijk ook te maken met de manier waarop we spelen. Vorig jaar speelde ze veel verzorgder en leuker. Nu is het knots boem op hoop van zegen en thuis veel vechtlust.

Vorig jaar gewoon goed gespeeld thuis tegen psv en ajax en inderdaad zoals gezegd toen hadden we juist de zwakkere broeders de tweede seizoenshelft thuis. Nu hebben we deze al gehad. Dat maakt een wereld van verschil.

Gisteren vooral Diemers Damascan en Ciss die het er voor ons uitslepen en natuurlijk weer Kosolev. Op het middenveld begin ik mij steeds meer te storen aan teki en Passlack. Vind ze al weken niet goed spelen en zeer weinig effectief. Hoevaak heeft slordige spel of onnodig gepingel achterin van Teki ons al doelpunten tegen gekost?

Wil Peters vond het leuk
ReageerCitaat
Erwin Stachowiak
(@erwin-stachowiak)
Dorel Zegrean
16 december 2019 08:33  

Een broodnodige driepunter!

Geweldig karakter getoond in een spannende maar ook slechte wedstrijd.

Onze spelers stonden in helft 1 veel te ver van de directe tegenstanders af en daardoor kon RKC in de omschakeling constant gevaarlijk worden, de 0-1 mag nooit vallen, wat een zwak verdedigen bij een corner tegen.

We tonen wel karakter door op zoek te gaan naar de gelijkmaker, tot 2x toe.

In helft 2 doe je jezelf zwaar te kort, je moet na de 3-2 (geweldige actie Ciss, nog mooier afgemaakt door Damascan) de 4e goal maken en je maakt het jezelf een stuk gemakkelijker.

Kosolev zoals altijd een top keeper voor ons.

Essers had het moeilijk maar herstelde zich super.

Ninaj ging bij de 0-1 niet vrijuit maar haalde wederom veel weg, een rots in de branding.

Angha ik vond hem onzeker ogen, toch denk ik dat hij veel beter kan, hij zou in mijn ogen leidinggevend moeten zijn.

Cox een solide back, een goede aanwinst, speelde een goede wedstrijd.

Tekie ik blijf erbij een top aanwinst maar terecht gewisseld, kan zich de 1-2 zeker aanrekenen, moet veel meer brengen en kan ook veel meer brengen.

Smeets bij vlagen top, bij vlagen ongelukkig, maar als stofzuiger op ons middenveld onmisbaar.

Passlack speelde 1 van zijn slechtste wedstrijden maar verbloemd veel door zijn enorme drive en inzet.

Diemers laat wederom zien waarom hij zo belangrijk is voor ons, wat een geweldige 1-1, bewust of onbewust, buitenspel of niet. Alleen zijn kappen en draaien is iets te, mag in mijn beleving het spel sneller verleggen.

Carbonell kan voetballend denk ik veel meer dan wij op dit moment zien, mist een mega kans op de wedstrijd op slot te gooien.

Ciss ik blijf een haat liefde verhouding met hem houden, soms magistraal soms oerdom, zeer belangrijk bij 2 treffers.

Damascan wat een klasbak, zijn loopacties, afwerking enz een topper voor ons.

Dammers gewoon blij dat wederom inviel ook al was het kort.

Sambou belangrijk bij de rode kaart, verder rest hard werken.....

Het laat wel  zien dat we niet kansloos zijn en best een serieuze kans maken op handhaving.

ReageerCitaat
Sjoerd Bormans
(@sjoerd-bormans)
Panos Vouis
16 december 2019 08:55  

Tekie is zeker een van de betere voetballers van Fortuna, maar is redelijk stijf rechts. Hij stond veelal op linkshalf, dus kwam vaak in de knoei met de opbouw. Om toch op rechts uit te kom ging hij vaak terug het midden in met alle gevolgen van dien.

Angha is inderdaad toch nog niet helemaal wat ik er na de eerste 2/3 wedstrijden van verwachtte. Hopelijk trekt hij of Ninaj zijn niveau omhoog als Dammers er echt weer bij is.

Erwin Stachowiak vond het leuk
ReageerCitaat
naoveure
(@naoveure)
Panos Vouis
16 december 2019 09:09  

Broodnodige 3 punten in het pot waar je zelf het spel moet maken. Iets wat liever niet doen, dat werd zaterdag wel duidelijk

Irriteer me wel aan het feit dat er achterin continu naar een voetballende oplossing gezocht moet worden. Waar in deze pot alleen maar lange ballen naar voren gepompt werden besluit Tekie precies het tegenovergestelde te gaan doen in eigen 16..

Verwacht toch wel dat Cox naar rb zal gaan zodra Pinto weer helemaal fit is. Essers geeft iedere buitenspeler zo ontiegelijk veel ruimte om maar niet in de duels hoeven te komen. Iets waar Ultee juist zo op hamert..

Goed, genoeg gezeken. Ik ging zaterdag na de wedstrijd nog even afpilsen in de stad. Wat me opviel is dat een berhoorlijk deel van de mensen op de markt een Fortuna-sjaaltje bij zich had. Ook dat is wel eens anders geweest. Kan je alleen maar trots maken dat de club weer beetje bij beetje terugkeert in het straatbeeld.

Erwin Stachowiak vond het leuk
ReageerCitaat
naoveure
(@naoveure)
Panos Vouis
16 december 2019 09:33  
Geplaatst door: @erwin-stachowiak

Een broodnodige driepunter!

Geweldig karakter getoond in een spannende maar ook slechte wedstrijd.

Onze spelers stonden in helft 1 veel te ver van de directe tegenstanders af en daardoor kon RKC in de omschakeling constant gevaarlijk worden, de 0-1 mag nooit vallen, wat een zwak verdedigen bij een corner tegen.

We tonen wel karakter door op zoek te gaan naar de gelijkmaker, tot 2x toe.

In helft 2 doe je jezelf zwaar te kort, je moet na de 3-2 (geweldige actie Ciss, nog mooier afgemaakt door Damascan) de 4e goal maken en je maakt het jezelf een stuk gemakkelijker.

Kosolev zoals altijd een top keeper voor ons.

Essers had het moeilijk maar herstelde zich super.

Ninaj ging bij de 0-1 niet vrijuit maar haalde wederom veel weg, een rots in de branding.

Angha ik vond hem onzeker ogen, toch denk ik dat hij veel beter kan, hij zou in mijn ogen leidinggevend moeten zijn.

Cox een solide back, een goede aanwinst, speelde een goede wedstrijd.

Tekie ik blijf erbij een top aanwinst maar terecht gewisseld, kan zich de 1-2 zeker aanrekenen, moet veel meer brengen en kan ook veel meer brengen.

Smeets bij vlagen top, bij vlagen ongelukkig, maar als stofzuiger op ons middenveld onmisbaar.

Passlack speelde 1 van zijn slechtste wedstrijden maar verbloemd veel door zijn enorme drive en inzet.

Diemers laat wederom zien waarom hij zo belangrijk is voor ons, wat een geweldige 1-1, bewust of onbewust, buitenspel of niet. Alleen zijn kappen en draaien is iets te, mag in mijn beleving het spel sneller verleggen.

Carbonell kan voetballend denk ik veel meer dan wij op dit moment zien, mist een mega kans op de wedstrijd op slot te gooien.

Ciss ik blijf een haat liefde verhouding met hem houden, soms magistraal soms oerdom, zeer belangrijk bij 2 treffers.

Damascan wat een klasbak, zijn loopacties, afwerking enz een topper voor ons.

Dammers gewoon blij dat wederom inviel ook al was het kort.

Sambou belangrijk bij de rode kaart, verder rest hard werken.....

Het laat wel  zien dat we niet kansloos zijn en best een serieuze kans maken op handhaving.

Op dit moment is Angha de voetballende cv van de 2. Iets waar niet meteen zijn kwaliteiten liggen. Als Dammers weer terug is kan hij de opbouw voor zijn rekening nemen en denk ik dat Angha ook wat beter uit de verf zal komen.

Ben wel benieuwd wie van de cv's bij 4-4-2 op de bank mag plaatsnemen. Ik gok, ondanks zijn prima spel, op Ninaj. Geeft je trouwens wel meer opties om (een soort) 5-3-2 te spelen. 

Carbonell verwacht ik ook wel meer van. Hij speelt bijna altijd de bal naar iemand in het groen/geel maar daar is ook wel alles mee gezegd.

Ookal speelde Passlack niet goed, door zijn loopvermogen en en drive is krijgt hij bij de cruciale 2-2 toch nog knap de bal op doel gewerkt vanuit die positie.

Verder blijf ik vinden dat Diemers net wat te diep staat. Ben van mening dat hij de kansen moet creëren. En niet moet afmaken. Op die prachtige voorzet die er zaterdag inviel na, vind ik hem veel dreigender op het middenveld.

This post was modified 1 maand geleden by naoveure

ReageerCitaat
Leo Van Gansewinkel
(@leo-van-gansewinkel)
Fuat Usta
Lid geworden: 9 maanden geleden
16 december 2019 10:00  

Exit van Bommel

ReageerCitaat
Pagina 605 / 649

Inloggen van Registreer aub