Forum

Geruchten/transfern...

Geruchten/transfernieuws seizoen 2020/21  

Pagina 74 / 87

Fortuna54
(@fortuna54)
Ruud Kool
Lid geworden: 2 jaar geleden
29 juni 2020 18:27  
Geplaatst door: @rick-janssen

Damascan had ik ook niet gedaan. Veel te duur. Dan betaal je meer voor een spits die niet eens onbetwist basisspeler was vorig seizoen dan Groningen voor Diemers wilde betalen.

Verder is het natuurlijk positief dat we eens een keer voor de verandering nerveus zijn over een investering in plaats van bang zijn of we wel een licentie krijgen. Ik weet zelf nog niet wat ik er precies van moet vinden. Ik heb wel vertrouwen in Gün, maar dat hele Turkse gedoe, het voelt voor mij niet als Fortuna. Maar goed, als er daadwerkelijk kneten binnenkomen dan is het goed, I guess.

Wat ik dan weer niet verstandig vind is dat Gün nu in de pers al van de daken gaat schreeuwen dat we de komende jaren vooruit gaan en er komen spelers die de wereld gaan veranderen, dit dat. Het begint toch een beetje Korotaev-esque te worden op deze manier. Misschien eerst even wachten tot de inkt op het contract droog is?

En met betrekking op die cijfers van transfers; ik zit een beetje tussen de mening van Paul en Dorenberg (ik zeg dat ook maar gewoon nu) in. Gün schetst het iets te florisant want er zijn ook wel wat missers gemaakt, maar je kan dan ook weer niet verwachten dat iedere transfer goud is.

Ik laat me graag verrassen.

Fortuna heeft inderdaad vele miskopen gehad.  Daar kan je een elftal van maken. Hoeveel transfersommen(kleine?) daarvoor betaald zijn dat weet niemand en of daar überhaupt ooit voor betaald is.  Ik denk dat de ‘schade’ wel meevalt en dat het Fortuna vooral ‘veel’ aan salaris kwijt was aan de vele miskopen. Elke club heeft te maken met miskopen maar zodra een club enkele spelers verkoopt heeft ‘niemand’ het er meer over.  Ajax heeft ook genoeg miskopen begaan, maar als hun dan weer spelers verkopen voor 50 miljoen wordt Overmars bejubeld, enigszins terecht! 

Als Ilicali straks in Fortuna stapt -zodra de KNVB akkoord geeft- krijgt Fortuna er een Turkse fanbase bij gratis en voor niks.  Geen idee als wij daar blij mee moeten zijn.  Het valt mij wel op dat er ontzettend veel ‘Turken’ reageren op Twitter als het over Fortuna & Ilicali gaat.  Ik kan mij voorstellen dat Fortuna straks veel Turkse sponsoren erbij heeft(daar zijn ze al volop mee bezig overigens).  Slechter zal Fortuna er niet van worden. Maar het moet inderdaad niet teveel ‘ Turks’ worden. 

Ik vind Gün een slimme vent vergelijken t andere eigenaren die veel te hoog van de toren blazen. Ik geloof daarom ook niet dat Gün letterlijk heeft gezegd dat Schuurs nu 20 miljoen waard is.  Iedereen weet dat het (nog) niet zo is.  Daar kan komende jaren wel verandering in komen.  Als hij 1-2 jaar bij Ajax in de basis speelt en zich ontwikkeld kan het wel richting de 20 miljoen gaan, zaak is wel dat Schuurs kansen blijft krijgen & pakt + dat hij zijn contract verlengd, anders is hij over 2 jaar transfervrij en krijgt Fortuna helemaal niks.  

This post was modified 6 dagen geleden 2 times by Fortuna54

ReageerCitaat
Remco Hannen
(@remco-hannen)
Panos Vouis
29 juni 2020 19:10  
Geplaatst door: @fortuna54

Ik kan mij voorstellen dat Fortuna straks veel Turkse sponsoren erbij heeft(daar zijn ze al volop mee bezig overigens).  Slechter zal Fortuna er niet van worden. Maar het moet inderdaad niet teveel ‘ Turks’ worden. 

Op zich is het helemaal niet erg als buitenlandse bedrijven bij Fortuna sponsoren. Kijk naar Huawei, dat is ook een chinees bedrijf dat Ajax sponsort. Het merk Beko (toevallig ook Turks), is een van de grotere sponsoren van FC Barcelona. Emirates, een bedrijf uit  Verenigde Arabische Emiraten, is hoofdsponsor van Milan. Uiteindelijk zwicht iedereen voor het geld wat er met een sponsordeal binnengesleept kan worden.
De vraag is ook hoeveel invloed de sponsor heeft op de club. Is het enkel een sponsor die geld in de club steekt in ruil voor naamsbekendheid, of zit er een investeringsplan achter. Vragen die wij als normale supporters toch niet te weten (moeten) komen.
Ik ben benieuwd waar het nieuwe seizoen ons zowel sportief als commercieel gaat brengen.

Aan'm!

Fortuna supporter sinds 1999

Fortuna54 vond het leuk
ReageerCitaat
Frodootje
(@frodootje)
Panos Vouis
29 juni 2020 20:52  

Ik ben wel benieuwd naar de samenwerking tussen Gun en Ilicali. Ilicali heeft natuurlijk Gun en Targan nodig vanwege hun netwerk en kennis. Gun heeft Ilicali weer nodig om financieel te kunnen groeien. Het zijn echter wel 2 heel verschillende types en dat kan ook wel eens botsen. 

Waar de sponsors vandaan komen maakt mij verder ook niet zoveel uit want er zijn weinig ploegen meer met een echt lokale identiteit. In Engeland lopen meerdere clubs met een Chinese tekst op de borst en dat is echt niet voor de Chinezen op dat eiland. 

Fortuna54 vond het leuk
ReageerCitaat
Patrick Verheesen
(@patrick-verheesen)
Panos Vouis
Lid geworden: 11 maanden geleden
29 juni 2020 23:09  

Ik reken mij nog totaal niet rijk met betrekking tot Ilicali. Het verbaast mij een beetje dat velen ervan uitgaan dat het goed komt met de deal tussen Fortuna en Ilicali én dat het budget van Fortuna hierdoor (fors) stijgt. Ik heb nog nergens gelezen dat zij overeenstemming bereikt hebben. Wél allerlei geruchten en aannames, maar géén keiharde feiten. Wél gesprekken en onderhandelingen, maar géén handtekeningen. Ik zal vast cynisch en achterdochtig zijn, maar ik kijk er niet van op als het feest straks niet doorgaat.

Joe Pesci vond het leuk
ReageerCitaat
Wil Peters
(@wil-peters)
Panos Vouis
29 juni 2020 23:35  

@patrick-verheesen

Patrick ik ben het volledig met je eens. Vooropgesteld we hebben er vaak slechter voorgestaan.  Maar puur kijkend naar de huidige situatie. De deal met Ilicali is nog lang niet rond.  Ik hoop niet op een de la Vega of Korateev scenario. Wij zijn trots op 2000 verkochte seizoen kaarten. Op Venlo en RKC na de minste in de eredivisie . Diemers en Ciss voor veel geld verkocht. Nee dus het armetierige NEC verkoopt een kkd spelertje voor een vergelijkbaar bedrag. Wij zijn Diemers, Dammers,  Ciss, Damascan, Carbonel en Passlack kwijt. Wat hebben wij er tot heden voor terug. Een talentvolle reserve doelman, good old Roel Janssen en een prima buitenspeler.  Komt de deal met Ilicali rond zijn wij wellicht spekkoper en komen er idd aantrekkelijke (Turkse) spelers bij. Maar vooralsnog missen we een echte cv. Een bepalende middenvelder en een echte spits. Ik hoop dat mijn negatieve insteek snel ontzenuwd wordt. Overigens ik heb min  seizoenskaart allang besteld. Dat terzijde

ReageerCitaat
Paul Jans
(@paul-jans)
Ruud Kool
30 juni 2020 00:02  

ach Ciss en Carbonel kan ik missen als kiespijn. Damascan heeft nu ook niet de sterren van de hemel gespeeld. Zeker een spits met neusje voor de goal maar dat is er maar weinig uitgekomen afgelopen jaar. Passlack ja zeker strijd passie inzet loopvermogen maar effectiviteit 0,0. Het compenseren van Diemers en Dammers in het team wordt lastig. Ik denk dat we naast Hansson en Janssen op 5 posities goede spelers moeten halen namelijk 2 ter vervanging van D&D en 3 op andere posities ter verbetering  (1CV, 2 middenvelders, 1 spits en 1 flanken flitser).

We hebben nog 2 maanden voor wat leuke spelers. 

Bij den bosch heeft het beoordelen van nieuwe investeerder 3 kwart jaar geduurd dus dat ooit iemand heeft kunnen denken dat onze john de mol wel even in 1 week goedgekeurd wordt is niet helemaal reëel bezig. 

Wat ik me nog afvraag over Schuurs. Er is blijkbaar 15% doorverkoop percentage. Maar er is toch ook nog zo iets als opleidingsvergoeding? Dat heeft rkc bijvoorbeeld een dele van de vele miljoenen van frenki aan te danken. Die opleidingsvergoeding komt er toch nog bovenop?

Op dit moment MW van 20 miljoen voor Schuurs noemen lijkt me niet helemaal reel van Gun.

ReageerCitaat
Boy-Maria de Kort
(@boy-maria-de-kort)
Panos Vouis
30 juni 2020 00:15  

https://www.instagram.com/p/CCCJtL6gEe4/?igshid=gm4f0pra1h9u

20 jarige middenvelder Yannick Debrah

ReageerCitaat
Paul Jans
(@paul-jans)
Ruud Kool
30 juni 2020 00:21  

deze stata al bij jong fortuna op transfermarkt

https://www.transfermarkt.nl/yannick-debrah/profil/spieler/452443

dit soort transfers moeten we het niet van hebben komend jaar.

ook welkom Yasin Sarikaya en Élio Costa Mário

This post was modified 6 dagen geleden 2 times by Paul Jans

ReageerCitaat
Fortuna54
(@fortuna54)
Ruud Kool
30 juni 2020 02:39  

Schijnbaar heeft Cox nu een contract tot 2023, althans dat is te lezen op deze site ‘ het nieuwe 2020-2021’. Goeie zet van Fortuna. Verder lopen de contracten van Kosolev Smeets Ninaj Angha af volgend jaar.  

This post was modified 6 dagen geleden 2 times by Fortuna54

Frankie Tao vond het leuk
ReageerCitaat
Frankie Tao
(@frankie-tao)
Panos Vouis
Lid geworden: 1 jaar geleden
30 juni 2020 10:23  

@paul-jans

Het is overduidelijk dat men bij Fortuna de onder 21 wilt vullen tot een volwaardig B elftal. Voeg daar Ugur, Raitanen, El Alblak, Broertjes Breukers, Ioannidis, die nieuwe Haïtiaanse 'Boom' en deze spelers aan toe en je hebt al bijna tien spelers. Verwacht dat hier nog eens tien spelers aan toegevoegd worden uit heinde en ver.. prima! Kun je volgend jaar doorselecteren, we hebben immers amper tot geen jeugd voor het betaalde voetbal dus met een extra 'gehaalde lichting' kunnen we weer wat stappen zetten voor het 7-jaar plan.

Cox gelicht en verlengd? Ik vind dit groot nieuws! Verwacht dat zoiets wel op de officiële site gepost mag worden. 

Weet iemand of de club in gesprek is met Ninaj, Koselev en Smeets?

ReageerCitaat
Pagina 74 / 87

Inloggen van Registreer aub