Forum

Selectie & geruchte...

Selectie & geruchten/transfernieuws 18-19  

Pagina 146 / 157

ForzaZitterd
(@roger-konings)
Pascal Averdijk
Lid geworden: 9 maanden geleden
22 april 2019 14:56  

Wij zijn niet in de positie om een zak geld te weigeren, daar zijn we als club nog steeds te klein voor. Als andere clubs hier met een grote zak geld komen rammelen aan de poort, kunnen ze meenemen wie ze willen. 

Diemers zal niet meer willen blijven, dus die kun je dan maar beter verkopen aan een goed bedrag. Koselev heeft de pech dat hij de meest gepasseerde keeper van de eredivisie is, buiten zijn schuld om overigens. 

Essers en Ciranni proberen te verhuren aan een KKD club, want die zijn erg ver verwijderd van het eredivisieniveau. MacIntosch kan niet voetballen, maar is verdedigend erg sterk. Ramirez vind ik positioneel best goed, maar die krijgt zo weinig kansen dat je hem beter terug kunt laten gaan naar Zuid-Amerika. Ninaj vind ik positioneel nog steeds erg slecht, hoewel het wel al iets verbeterd is. Heerings is traag, maar heeft het naar behoren gedaan dit seizoen. Ospi mag weg en Syrhe hebben we nog steeds niet gezien. Ik zou opteren voor een links en rechtsback, en een CV indien Syhre niet goed genoeg blijkt te zijn. 

Rodriquez kan denk ik fluiten naar zijn topsalaris, of hij moet al in de zandbak of in China gaan spelen. Goede speler voor ons, maar veel meer is het ook niet. El-Messi zou als vervanger van Diemers gehaald kunnen worden in een aanvallende rol; Balic mag het van mij in de serie C gaan proberen. Smeets zeker houden en verdedigend op het middenveld versterking halen. 

Nova zou ik niet kopen, past gewoon niet in ons systeem, is geld weggooien. Lamprou zal niet te houden zijn en Dianessey moet eerst maar eens fit proberen te blijven. Stokkers heeft het naar behoren gedaan, Semedo is gigantisch door het ijs gezakt dit jaar. Ciss heeft wel talent maar is nog wat onbeholpen (maar wel razendsnel). Vlijter mag vertrekken van mij. Ik zou opteren voor een spits en twee flankspelers. 

Nuujsjtadt vond het leuk
ReageerCitaat
Marc Brouwers
(@marc-brouwers)
Arie van der Padt
22 april 2019 21:45  

Gaat inderdaad een lastige transfer zomer worden. Wel heel erg goed en knap dat we nu al volledig kunnen kijken naar een ere-divisie waardige selectie. Doordat we ons al redelijk vroeg " veilig gespeeld hebben" , hebben we ook relatief snel een duidelijk beeld van de begroting van komend seizoen. 

Vervelend is dat veel van de vaste eerste elftal spelers gehuurd zijn (Lamprou, Messaouidi, Rodriguez, Novacovich), of dermate goed gepresteerd hebben dat het erg lastig gaat worden om ze  te houden (Diemers, Kosolev). Beetje pech en we verliezen dus de helft van ons basiselftal. 

Omdat een behoorlijk aantal spelers dat niet tot de basis behoort ook nogal duidelijk heeft laten zien dat ze hier ook geen enkele aanspraak op maken (Essers, Ciranni, Ospi, Semedo, Ciss) en de jeugdopleiding nog lang niet dermate op pijl is dat er een degelijk stroom talenten voor het eerste elftal van afkomstig is, kunnen we concluderen dat er komende transferwindow heel veel moet gebeuren. 

Met Otztapal hadden we vorig seizoen nog iemand in de gelederen die ik dat graag toevertrouwde en waar ik me weinig zorgen maakte over de spelers die gehaald gingen worden, dat vertrouwen heb ik nu geheel niet. 

Ik denk dat het verstandig is om eerst door te selecteren in de technische staf, voordat er spelers gehaald gaan worden, want de scouting en de td hebben mij nog niet kunnen overtuigen van hun kwaliteiten.

Beetje negatief verhaal, maar we hoeven maar naar onze zuiderburen te kijken, geld aan spelers uitgeven is heel gemakkelijk. Geld uitgeven aan spelers die samen een team gaan vormen een heel stuk moeilijker

ReageerCitaat
Paul Jans
(@paul-jans)
Fuat Usta
Lid geworden: 10 maanden geleden
22 april 2019 23:15  
Geplaatst door: Fortuna54
Geplaatst door: ichnusa

Ik ben met het oog op volgend seizoen ook benieuwd wat er met al onze huurlingen gaat gebeuren. Of ze allemaal terug gaan naar hun eigen club, want met het te verwachten vertrek van Diemers en Kosalev zijn we zo 5-6 basisspelers kwijt. 

Ik zie dat als een luxe probleem. Het is half april en Fortuna kan nu al toewerken naar een eredivisie met Fortuna. Welke spelers mogen blijven en vertrekken is afwachten. 

Als Koselev en Diemers vertrekken dan zal daar ook flink betaald voor moeten worden, lijkt mij ook heel logische. Je verlies dan wel 2 geweldige spelers maar ze hebben beide nog een 2 jarig contract, dus goedkoop zullen ze niet zijn. Drukke zomer voor Fortuna. 

Een luxe probleem? een luxe probleem is als je 3 goede hebt voor 1 positie. Aan een heel nieuw elftal beginnen voor volgend seizoen is verre van een luxe probleem. Nova, lamprou, el messa en rodriguez gaan gewoon weer terug naar hun club. Balic ook maar daar lig ik niet wakker van. Als je dan ook Diemers en kosolev kwijt raakt mis je dus 6/7 basis spelers. Daarnaast gaan Hutten Stokkers en Semedo echt niet blijven. Ciss zie ik ook wel vertrekken. Dus naast de 6/7 basis gaat ook bijna alle back up weg. De enige eredivisie waardige spelers zijn dan Smeets (vooral op basis van inzet want voetballend kan je over discussiëren), Pinto en Dammers ( maar die mis je zeker een helft van de competitie). De verdediging zijn we het volgens mij allemaal over eens dat daar nieuwe moeten komen (al ben ik wel van mening dat de laatste 2 thuiswedstrijden (ADO, NAC) onze verdediging redelijk goed presteerde.)

Maar kortom bijna het hele elftal moet vervangen worden en de goed back-ups waarschijnlijk ook. Hoe je dat een luxe probleem kan noemen kan ik werkelijk niet bij.

Zeker niet als je ziet wat we in de winterstop gehaald hebben aan zogenaamde buitenkansjes.

ReageerCitaat
Fortuna54
(@fortuna54)
Dorel Zegrean
22 april 2019 23:44  
Geplaatst door: Paul Jans
Geplaatst door: Fortuna54
Geplaatst door: ichnusa

Ik ben met het oog op volgend seizoen ook benieuwd wat er met al onze huurlingen gaat gebeuren. Of ze allemaal terug gaan naar hun eigen club, want met het te verwachten vertrek van Diemers en Kosalev zijn we zo 5-6 basisspelers kwijt. 

Ik zie dat als een luxe probleem. Het is half april en Fortuna kan nu al toewerken naar een eredivisie met Fortuna. Welke spelers mogen blijven en vertrekken is afwachten. 

Als Koselev en Diemers vertrekken dan zal daar ook flink betaald voor moeten worden, lijkt mij ook heel logische. Je verlies dan wel 2 geweldige spelers maar ze hebben beide nog een 2 jarig contract, dus goedkoop zullen ze niet zijn. Drukke zomer voor Fortuna. 

Een luxe probleem? een luxe probleem is als je 3 goede hebt voor 1 positie. Aan een heel nieuw elftal beginnen voor volgend seizoen is verre van een luxe probleem. Nova, lamprou, el messa en rodriguez gaan gewoon weer terug naar hun club. Balic ook maar daar lig ik niet wakker van. Als je dan ook Diemers en kosolev kwijt raakt mis je dus 6/7 basis spelers. Daarnaast gaan Hutten Stokkers en Semedo echt niet blijven. Ciss zie ik ook wel vertrekken. Dus naast de 6/7 basis gaat ook bijna alle back up weg. De enige eredivisie waardige spelers zijn dan Smeets (vooral op basis van inzet want voetballend kan je over discussiëren), Pinto en Dammers ( maar die mis je zeker een helft van de competitie). De verdediging zijn we het volgens mij allemaal over eens dat daar nieuwe moeten komen (al ben ik wel van mening dat de laatste 2 thuiswedstrijden (ADO, NAC) onze verdediging redelijk goed presteerde.)

Maar kortom bijna het hele elftal moet vervangen worden en de goed back-ups waarschijnlijk ook. Hoe je dat een luxe probleem kan noemen kan ik werkelijk niet bij.

Zeker niet als je ziet wat we in de winterstop gehaald hebben aan zogenaamde buitenkansjes.

Als je zou degraderen met dure spelerscontracten dan zou je pas echt in de problemen komen. Nu is het half april geweest en Fortuna kan zich gaan voorbereiden op het seizoen van volgend jaar. En ja, er gaan spelers weg maar het is veel te vroeg om nu al conclusies te trekken.  

Dat Fortuna komende weken/maanden aan de bak moet daar zijn wij het allemaal over eens. Een nieuwe TD lijkt mij prioriteit nummer 1. Laten wij de komende maanden eens afwachten wat er gaat gebeuren. Nog een lange weg te gaan, maar nog tijd genoeg om te anticiperen op bepaalde dingen. 

This post was modified 1 maand geleden by Fortuna54

ReageerCitaat
Erwin Stachowiak
(@erwin-stachowiak)
Panos Vouis
23 april 2019 08:01  

Geen overhaaste beslissingen nemen!!

Alle puntjes op de welbekende i zetten in alle rust.

Keeper Kosolev zou ik graag zien blijven in Sittard maar zal een lastig verhaal worden, ook betreffende 2e keeper Ozer die zal wel vertrekken, dus een goede back-up is een must.

Verdediging moet op diverse posities vervangen worden, Essers mag zeker blijven is een jonge gast uit eigen jeugd die in de Juup league zijn waarde bewezen heeft maar heeft het enorm lastig gehad in de Eredivisie. Ciranni mag wat mij betreft verhuurd worden, komt te kort. Mac Intosh heeft het na behoren gedaan maar komt te kort dus helaas.... Ninaj moet zeker blijven. Heerings komt op alle vlakken te kort, heeft het voor zijn kwaliteiten goed gedaan. Ramirez helaas speelt met zijn hart maar komt te kort, Ospi komt helaas te kort op dit niveau. Dammers mits fit onze beste verdediger.

Smeets is een must, Rodriguez indien mogelijk absoluut behouden, Diemers zie ik graag blijven maar zal waarschijnlijk vertrekken, dus cashen en daar gebruik van maken, El Messa zie ik ook graag blijven, Hutten is een speler die met passie speelt maar toch handelingssnelheid te kort komt maar mag wat mij betreft blijven, Ciss ik hoop het eens te zien wat de technische staff denkt maar ik zie het niet, Semedo hoop dat hij weer in vorm komt en vertrouwen krijgt het kan niet zijn dat hij het verleerd is, Lamprou zal niet behouden kunnen worden, Vlijter blessurevrij komt te kort, Dianessy hopelijk eindelijk eens blessurevrij, Stokkers hoop echt dat die jongen blijft, Novakovich hoop ik ook echt dat hij behouden kan worden met de juiste aanvoer voor Fortuna een goede spits.

De technische staff mag wat mij betreft ook vervangen worden, zijn toch behoorlijk te kort geschoten in vele opzichten.

Mocht ik iemand vergeten zijn, komt dat zeker aan bod

Wil Peters vond het leuk
ReageerCitaat
Rick Janssen
(@rick-janssen)
Arie van der Padt
23 april 2019 11:02  

Redelijke opluchting dat we ons afgelopen zondag veilig gespeeld hebben (al weet je het met Fortuna nooit, want bij een comfortabele 2-0 voorsprong wilden ze het zichzelf ook zondag weer moeilijk maken door zo'n kutgoal te incasseren). Ik zie Graafschap en Excelsior geen 9 punten pakken, en denk dat er voor Fortuna ook nog wel wat te halen valt. Utrecht is de laatste tijd zwaar ondermaats, Feyenoord hebben we het uit 2 keer heel moeilijk gemaakt dus thuis moet dat ook kunnen, en Groningen is praktisch uitgevoetbald. Ik zeg niet dat we die potjes makkelijk resultaat halen, maar ook met het licht op het terugkeren van Jose Rguez is er weer iets meer mogelijk. Beetje geluk dat het met de VAR een beetje meezit en we geen oliedom rood pakken in de eerste helft, zoals afgelopen zondag, en dan liggen er zeker kansen.

Met het oog op volgend seizoen qua spelersmateriaal (dat regelmatig heeft gespeeld):

Koselev: Aan deze man hebben we eigenlijk alles te danken. Na de eerste partij tegen Excelsior hield ik mijn hart vast, want zeer onzekere indruk en leek zwak op voorzetten. Werd echter met de week scherper en maakt zelden echte blunders, wel hier en daar een schoonheidsfoutje, maar welke keeper doet dat niet. Pakt constant punten met katachtige saves en heerst steeds meer in het strafschopgebied. Enige zwakke punt zijn spelhervattingen. Elke wedstrijd toch wel een paar hachelijke momenten met een uittrap. Stokkers zal hem tegen NAC ook wel dankbaar zijn geweest voor die kanonskogels die met 500 kilometer per uur aan kwamen vliegen, kan je als spits niks mee. Ook soms bij het pakken van een corner van de tegenstander de bal uitrollen terwijl je als ploeg 9 tegenstanders in de eigen 16 hebt. Maar goed, voor Fortuna een held en speler van het jaar in mijn ogen. Ik hoop dat we hem kunnen houden. Hij heeft wel de meeste goals tegen dit jaar in de competitie dus misschien dat clubs dat een beetje afschrikt.

Essers: Jammer maar helaas. Was vorig seizoen al niet echt een rots in de branding maar bleef in de Jupiler League wel nog overeind dankzij Dammers en Schuurs naast zich. Werd dit jaar door zowat elke aanvaller voorbijgelopen alsof ie het startschot voor een marathon gaf. Had dan ook niet het geluk dat er van rugdekking dit seizoen geen kloten klopte. Had toch verwacht, met een ex-topverdediger als trainer, dat dit wel wat meer snor zou zitten. Misschien handig om als absolute backup te houden, maar het feit dat hij zelfs met alle personele problemen van de 2e seizoenshelft niet speelde, zegt eigenlijk wel al genoeg. Mag van mij vertrekken.

Dammers: Ik ben ervan overtuigd dat het een leuk seizoen onderin het linkerrijtje was geworden als onze captain niet geblesseerd was geraakt. Niet dat het verdedigend strak zat toen hij speelde, maar hij was wel een rots in de branding, zette de lijnen uit en kon nog een beetje opbouwen. Weet niet hoe lang het duurt voor ie weer volledig fit is. Als ie dat nog wordt, want je ziet vaak genoeg mensen kampen met terugvallen (Vlijter, Dianessy) of het oude niveau nooit meer bereiken (legio voorbeelden). Anyway, Wessel moeten we houden.

Heerings: Op het begin van het seizoen had ik durven wedden dat we met een basisplaats voor Kai sowieso gingen degraderen. Het (officieuze) feit dat dit niet gebeurd is, geeft aan dat hij me positief heeft verrast. Het zal nooit een Virgil van Dijk of Chiellini worden, maakt nog zat foutjes en opbouwend heb je echt helemaal niets aan hem, maar stond toch vaker dan niet zijn mannetje. Laatste wedstrijden zag het er verdedigend sowieso beter uit, en hij was een van de weinigen die geen oliedom rood pakte en penalty's veroorzaakte, dus credits voor dat. Geen zekerheidje, maar op basis van dit seizoen moet Heerings blijven. Heeft ie verdiend.

Ninaj: Ja, wat moet je met Brani. Er zit zeker wel iets in deze gozer (zeker sinds ie zijn knotje heeft speelt ie beter). Is fysiek sterk, nog best redelijk rap, aanvallend koppend gevaarlijk en ook heel goed in de onschuld zelve spelen als ie weer eens een terechte penalty of overtreding heeft veroorzaakt. Opbouwend is het echter een zenuwpees eerste klas, en dat helpt niet wanneer de rest van je verdediging ook niet kan opbouwen. Heft ook te vaak buitenspel op. Laatste wedstrijden verdedigend sterk, maar is ook een paar wedstrijden finaal door de mand gevallen. Vooral De Graafschap uit staat op mijn netvlies, waar ie met grote open ogen constant in paniek om zich heen keek alsof de zondvloed op hem af kwam, en hij een pseudo-spits als Serrarens de dag van zijn leven bezorgde. Toch heeft ie zijn waarde, met een paar belangrijke goals en goede optredens, en bleek ook op de RB positie niet tegen te vallen. Mag dus ook blijven.

Ospitalieri: Zelfde verhaal als Essers. Al is dit natuurlijk niet heel verrassend, want vorig jaar was Ospi al één van de mindere goden die geen onomstreden basisplaats had. Zeer nerveus aan de bal, verdedigend 1 tegen 1 zwak, en voor iemand die verondersteld een goede traptechniek heeft schoot ie meer ballen over de (soms eigen) achterlijn en uit het stadion als Ruud Kool in zijn hele carriere. Komt niveau te kort, zeker zonder toppers naast hem. Mag vertrekken.

Pinto: Ik zie hem graag spelen. Niet elke wedstrijd even sterk, maar speelt het met hart op de schoen en het mes tussen de tanden. Instelling en energie in wedstrijd perfect, en niet makkelijk te passeren. Brengt ook vuur over op de rest van de ploeg, is een soort van leider, en je hebt het gevoel dat het hem ook echt boeit hoe Fortuna voor de dag komt. Voor Fortuna een goede speler, waarvan ik me kan voorstellen dat er interesse voor is vanuit andere clubs. Puur eenbenig en geen echte passeerbeweging, maar toch semi-gevaarlijk wanneer ie mee opstoomt. Pinto is een blijvertje.

Ciranni: Is me echt heel zwaar tegengevallen. Leek me echt een goede aanwinst, zeker omdat we hem transfervrij konden oppikken en hij bij MVV toch bij de betere spelers behoorde. Heeft best een leuke voorzet, maar verdedigend is het echt een ramp. Bron van onrust in de defensie, makkelijk te passeren en heeft ook zijn lengte niet mee. Buitenspelers van de tegenstanders hebben steevast 20 meter ruimte om een bal aan te nemen en op hem af te lopen, en vervolgens geheel onaangevallen voor te geven. Heeft echt het hele seizoen geen enkele voorzet eruit weten te halen. Ik was blij dat ie op de bank plaats mocht nemen. Ik weet dat ie een contract heeft, maar misschien wil Roda hem wel ofzo. Strikje erom.

Ramirez: Toch iets te weinig van gezien om een echt oordeel over te hebben, maar ik vind toch dat, wanneer je een speler uit notabene Venezuela aantrekt, hij wel iets moet brengen. Ramirez is van de botte bijl en waar gehakt wordt vallen spaanders. Je hebt constant het idee dat een rode kaart gaat vallen wanneer hij speelt (al is dat eigenlijk bij de hele verdediging het geval). Weet niet hoe duur hij is, maar heeft denk ik niemand overtuigd. De keren dat hij speelde viel het me nog alleszins mee, maar dat is eigenlijk een beetje hetzelfde als met Ciss. Je verwacht er weinig van, dus wat heeft het voor zin om te behouden.

Mac-Intosh: De definitie van het woord 'paniekaankoop', maar in de Sittardse verdediging waren the nights dark and full of terror en Mac-Intosh stond er eigenlijk vanaf seconde 1. Opbouwend opnieuw ook geen meesterbrein, maar verdedigend inzicht is goed genoeg voor een club als Fortuna. Ook fysiek sterk en durft, ondanks magere voetballende kwaliteiten, wel mee te voetballen. Van origine een CV maar ook als back heel bruikbaar (beetje zoals Ninaj ook is). Heeft mij in elk geval voldoende overtuigd. Jaarcontractje.

Smeets: Voorafgaande aan het seizoen was ik bang dat Jorrit degene was die moeilijk zou kunnen aanhaken bij het hogere niveau in de Eredivisie, en de eerste wedstrijden leek dit ook zo te zijn, maar heeft vriend en vijand aangenaam verrast. Kuitenbijtertje, waarbij de handelingssnelheid gedurende het seizoen exponentieel omhoog ging. Fuck, er waren zelfs momenten dat hij me een beetje aan Wesley Sneijder deed denken, hoe ie in de bal kwam, draaide en kaatste. Maar goed, hij is natuurlijk geen Sneijder. Houdt ook van de club, al moet je uitkijken om hem dat in het openbaar te noemen, want dan krijg je wellicht die blonde nicht uit Aachen-Noord op je dak. Enige kleine minpuntje is dat ie blessuregevoelig blijft, maar is wel een echte aanjager die voor de balans goed is. Wanneer ie zo blijft groeien qua voetballer, zit er voor hem zelfs nog wel een mooie transfer in. Houden!

El Messaoudi: Knuffelmarokkaan. In tijden ook niet meer zo een technische speler bij Fortuna gezien. Zoals afgelopen pot tegen NAC, is het elke wedstrijd wel 2 of 3 keer smullen hoe elegant Ahmed wegdraait en 3 tegenstanders te kakken zet. Zie ook zijn goal tegen Feyenoord. Genot voor het oog. Afmaker van de, in mijn ogen, mooiste goal die Fortuna dit jaar maakte (de 1-1 uit bij NAC). Die wedstrijd, die aanval, die goal, gaf me voor het eerst echt vertrouwen dat handhaving zou moeten lukken. Datzelfde oog ziet wel ook dat het shirtje een beetje strakker om zijn torso zit dan bij zijn ploeggenoten. Lijkt me ook het hele seizoen al niet conditioneel fit, en dat is raar, wanneer er 31 wedstrijden op de teller staan en je elke dag traint. Het nadeel van zijn elegantie is dat dit soms ook omslaat naar nonchalance en hij duidelijk niet in de wieg is gelegd om duels uit te vechten. Schuwt deze en trekt zijn been terug. Toch geniet ik met volle teugen van hem, dus ik hoop dat er een manier is om hem ook voor volgend seizoen te strikken.

Diemers: Ik heb een haat-liefdeverhouding met Marky Mark, en ik ben daarin vast niet de enige vermoed ik. Enerzijds onmiskenbaar van vitaal belang met zijn doelpunten, assists en (doorgaans) goede aanvallende veldspel. Anderzijds echt zo een mannetje waar je zelf eens graag een pot tegen zou spelen om hem een schop te geven, met zijn tot over de knieen opgetrokken sokken en arrogante imago. Gezien over de gehele competitie de meeste overtredingen op hem zijn gemaakt, ben ik ook vast niet alleen met betrekking tot die mening. Vind zichzelf erg goed, steekt dat niet onder stoelen en banken en flirt al vanaf speeldag 1 zo hard met subtoppers dat het me aan mezelf doet denken, toen ik die ene dronken nacht in Bulgarije werd omgeven door Slavische high class model-escorts en ik onder hevig tegenstribbelen net op tijd door mijn vrienden werd weggetrokken voordat ik mijn beurs zou gaan trekken. Maar goed, dat terzijde. Je kan hem echter niet verwijten dat hij zijn arrogantie niet heeft waargemaakt, want is veruit de meest waardevolle speler gebleken. De crux is of je uberhaupt met Diemers door wil, al zal het probleem zicht vast zelf oplossen. Hopelijk krijgen we er dan een leuk bedragje voor, zodat we 17 Cosmin Maris'sen en Mahamadou Dembele's kunnen halen.

Ciss: Tsja, niet veel in actie gezien, maar krijg toch steeds meer het gevoel dat Fortuna van een derde partij (zijn makelaar of management ofzo) geld krijgt om hem te laten spelen. Heeft toch wel wat kansen gekregen, maar nimmer ook maar 1 seconde overtuigd (op zijn 'schitterende' assist tegen Utrecht-thuis na). Ziet er ook fysiek niet echt uit als een voetballer. Omdat hij niet kon overtuigen bleven we ook het hele seizoen opgezadeld met een hopeloos falende Semedo. Mag/moet vertrekken.

Hutten: Komt duidelijk te kort voor het niveau, maar net zoals met een andere (vroegere) cultheld (die nu tot de directie behoort) vind ik dat Lars moet blijven. Sommige wedstrijden kan hij toch wel iets brengen. Ik heb het over Feyenoord uit, en zijn invalbeurt tegen Vitesse thuis bracht zijn energie ons de ommekeer. Geen basisplaats waard, maar Lars gaat er wel altijd voor, heeft de gunfactor en ik vind hem een toffe peer. Blijven dus.

Rodriguez: Kwalitatief de beste speler van de selectie. De metamorfose naar verdediger heeft ons na het wegvallen van Dammers erin gehouden. Voetballend een topper, onverzettelijk en multi-inzetbaar. Veel te goed voor Fortuna. Waarom speelt ie dan voor ons? Nou, hij heeft duidelijk een smetje, en dat is dat ie waarschijnlijk de meest temperamentvolle voetballer van Spanje is, en dat zegt veel over iemand uit Spanje. Heeft ons punten opgeleverd met zijn klasse, maar ons ook punten verloren met oliedomme kaarten, en die elleboogstoot was een grof schandaal. Het is natuurlijk niet voor niets dat Rguez zowel bij Galatasaray als bij Mainz werd uitgekotst. Ook bij Mainz debiele overtredingen gemaakt waardoor hij weg mocht. Zal ook wel te duur zijn voor Fortuna, al heeft ie zichzelf met zijn actie tegen Den Haag qua transferwaarde flink gedevalueerd. Zou mooi zijn als ie zou blijven, en dan moeten we gewoon incalculeren dat we hem 30% van het seizoen gaan missen.

Balic: Ehhh nee.

Novakovich: Ik zal waarschijnlijk een van de weinigen zijn, maar ik erger me mateloos aan het constante gehuild op Fortuna-social-media omtrent Stokkers en de aversie jegens Nova. Ook Stokkers heeft zeker zijn waarde voor Fortuna, maar het lijkt me duidelijk dat Nova echt wel een klasse of 3 beter is dan Finn. Maakt oorlog in de 16 van de tegenstander, heeft toch belangrijke goals gemaakt en ik vind hem technisch, ondanks zijn lengte, best in orde. Niet elke wedstrijd even gelukkig, maar kan een bal vasthouden en dat is met onze huidige selectie van levensbelang. Het is ook niet raar dat hij de 2e seizoenshelft iets in teruggevallen, want na het wegvallen van Dammers (en de laatste wedstrijden Rguez) wordt hij ook aangespeeld met meteoriet-ballen waar Jan Koller of Peter Crouch nog niks mee zouden kunnen. Het zal een lastige kluif zijn om hem te houden, maar wanneer mogelijk, zie ik hem volgend jaar weer graag in het geel/groen.

Semedo: Wat was er dan met hem aan de hand? Heeft men hem afgelopen zomer toch stiekem verkocht en heeft hij zijn broer gestuurd? Houdt zijn pasgeboren kindje hem constant uit zijn slaap? Speelt al sinds wedstrijd 1 zonder vertrouwen, en dat is raar gezien hij ons vorig jaar singlehanded naar de Eredivisie schoot. Heeft ook niet te klagen over de gekregen kansen, want zou je zijn niveau in het maatschappelijk bedrijfsleven aan je baas overhandigen, dan was het na een maand enkeltje-UWV. Ik kreeg toch de laatste tijd langzaam een beetje het idee dat hij er weer wat aan zat te komen, maar toen besloten zijn teamgenoten ons te helpen en wat bewuste rode kaartjes te pakken, zodat ie gewisseld werd. Vorig jaar had je hem goed kunnen verkopen, nu kom je hem waarschijnlijk aan de straatstenen niet kwijt. Tenzij hij eenzelfde gedaanteverandering als afgelopen jaar ondergaat, lijkt het me duidelijk dat hij niveau Jupiler League is. Geef hem nog een jaar de kans, maar nu het publiek duidelijk ietwat tegen hem gekeerd is, zie ik eerder een Anthony-Lurling-bij-Feyenoord-scenario dan dat hij uit de as herrijst.

Stokkers: Vorig jaar in de Juup werd er vaak gehoond over Finn. Hij had te veel kansen nodig, was niet balvast genoeg. Kortom, niet goed genoeg voor de Ere. Dat hij dit jaar toch een fors aandeel heeft gehad, geeft aan dat hij zeker goed genoeg is voor de Eredivisie. Maar in mijn ogen wel als backup. Maakte belangrijke goals toen Nova afwezig was, met de beauty tegen Vitesse als apotheose. Moet het vooral hebben van inzet, maar was dit seizoen in tegenstelling tot vorig jaar bijna geniaal effectief. Toch vind ik hem voetballend geen completere speler dan Nova. Zijn invalbeurt tegen NAC afgelopen week gaf aan dat geen enkele spits het met deze aanvoer goed zou doen bij Fortuna. Toch is Finn een cultheld, en vind ik dat hij moet blijven. Hij zal er zeker een goal of 6/7 inprikken per jaar. Of ie wil blijven, is vraag 2 natuurlijk.

Lamprou: Duidelijk de man waarvan we het voorin moeten hebben. Deksels kereltje, met een geweldige dribbel en een plethora aan passeerbewegingen. Kan zeker nog wel een paar stappen hogerop, gezien zijn leeftijd. Enige valkuil is dat hij zichzelf wel ook heel, heel goed vindt, maar ja, dat is menselijk. Op goede dagen niet af te stoppen, op slechte dagen heeft ie toch altijd wel 2 of 3 acties waar je iets mee kan. De kans dat hij te halen is, is klein. Net zo klein als hemzelf. Mocht de mogelijkheid zich voordoen, dan zou ik het in elk geval proberen, want ik denk dat hij nog wel iets gaat bereiken in zijn carriere.

Technische Staf: Hofland is gepromoveerd, en heeft Fortuna samen met Eijer (zo goed als zeker) erin weten te houden, en dat is een prestatie van formaat. Ik denk dat iedereen en zijn moeder aan het begin van het seizoen voor dit scenario had getekend. Toch vielen sommige beslissingen me bij tijd en wijlen flink tegen. Vooral het geschipper tussen 4-3-3 en 4-4-2 werkte averechts. Nu heeft Fortuna geen ploeg om zich in te graven, want verdediging is de zwakste linie. Toch had ik gehoopt dat Hofland met zijn verdedigende know-how wel wat accenten zou kunnen leggen. Verder vind ik het hele stroman-toneelstukje een beetje goedkoop, en komt Eijer nu niet echt op me over als een meester-tacticus in zijn interviews. Toch vind ik dat deze mannen onze support verdienen. We spelen volgend jaar (waarschijnlijk) Eredivisie, dus er is geen gegronde reden om je te ontdoen van mensen die hun doelstellingen met verve hebben behaald. Ik maak me echter wel zorgen om de technische mensen die spelers moeten aantrekken, want wat er in de winterstop gebeurde had veel weg van een Ton-Caanen-Roda-JC-effect, en we kunnen ons dit geen 2e seizoen veroorloven. Zeker met de leegloop die we kunnen gaan verwachten de komende weken.

Al met al ben ik zeer tevreden. Ik ben zelf helaas maar tot aan de thuiswedstrijd tegen PEC in het stadion kunnen zijn door een emigratie, maar heb (bijna) elke wedstrijd vanaf het internet meegekeken. Ik moet zeggen dat ik meer gevloekt heb dan gejuicht (maar kan ook aan het tijdsverschil liggen). Al met al een geweldige prestatie dat er gewoon weer Eredivisie is in Sittard volgend jaar, en ik hoop dat men leert van de gemaakte fouten dit jaar!

Nuujsjtadt, Toine Scheepers, Frans Janken en 2 personen vonden het leuk
ReageerCitaat
Zitterd-VakD
(@zitterd-vakd)
Panos Vouis
Lid geworden: 6 maanden geleden
23 april 2019 11:27  
Geplaatst door: Rick Janssen

...

Potverdorie Rick, niet gedacht dat ik me ooit in zó'n lang stuk tekst volledig kon vinden 😋 Maar werkelijk met elke letter helemaal eens. Mooie evaluatie.

Heb nu al zin in de transferzomer die eraan zit te komen...... Maar eerst nog drie potjes!

ReageerCitaat
Erwin Stachowiak
(@erwin-stachowiak)
Panos Vouis
23 april 2019 12:25  

@Rick Janssen

Geweldig verwoord en over bijna iedere speler denk ik er net zo over!

Lekker discussiëren over zulke dingen daar is het forum natuurlijk ook voor...... 

ReageerCitaat
Wil Peters
(@wil-peters)
Panos Vouis
23 april 2019 13:51  

Rick leuk weergegeven, soms iets te opgeleukt, maar dat mag. Ben het grotendeels eens met je mening. Bepaalde door jou genoemde spelers komen idd te kort. Macintosh kan je er komend seizoen goed bijhebben als standby. In thuisduels doet Heerings het na behoren. Dus ook backup. We hebben grotendeels een compleet nieuw centrum nodig. Dus laat die gasten blijven. Diemers mag blijven. Smeets een nieuw contract aanbieden. Messaoudi ook, wel laten doortrainen in de zomerstop. Rodriguez, persoonlijk zeg ik nee. Te duur en te vaak geschorst. Stokkers back-up. Alleen over Novakovich verschil ik van mening. Hij zal niet blijven, maar dat betreur ik niet. Kende een redelijke start. Zijn goals tegen Utrecht, Willem 2 en VVV thuis leverden ons een punt op, al was de rol van Kosolev hier groter in. Novakovich scoorde nog een paar goals in verloren duels en reeds gelopen wedstrijden. Verder slechts 2 assists. Hij verliest ondanks zijn lengte vrijwel ieder kopduel, mist duelkracht, doet verdedigend bijna niets en oogt zo nu en dan laks. Maar goed dat is mij  mening en die deelt niet iedereen (gelukkig). Het zal een leuke transferzomer worden. Ja en onze overige aankopen cq huurlingen hebben niet kunnen overtuigen (Ciss, Dobos, Zeka) of hoe ze ook mogen heten. Ik zie overigens Branco van den Boomen graag naar ons komen.

ReageerCitaat
Nuujsjtadt
(@nuujsjtadt)
Panos Vouis
23 april 2019 14:24  

Goed geschreven stuk Rick! Kan menig sportjournalist nog een puntje aan zuigen 🙂 . Daarnaast ook nog eens een goede analyse. Bijna overal kan ik me er in vinden behalve dat ik toch wel wat potentieel zie in Ciss maar misschien zou hij eerst een jaartje Eerste Divisie moeten spelen...

ReageerCitaat
Pagina 146 / 157

Bezig

Inloggen van Registreer aub