Forum

Transfers(speculati...

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Transfers(speculatie)topic 2021/2022

Pagina 74 / 220

Fortuna54
(@fortuna54)
Ruud Kool
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Geplaatst door: @paul-jans

hmmm toch had ik sambou er graag bij gehad.

Schijnbaar vinden ze Samy Baghdadi (test speler) beter als Sambou en moeten ze een keuze maken. We hebben ook nog Kastrati Polter en Seuntjens die in de spits kunnen spelen. Achteraf zal blijken of het een goede keuze is geweest  😋 

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden 2 keer door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
Thies Beckers
(@thies-beckers)
Panos Vouis

Het valt allemaal reuze mee hoor, die communicatie rondom Celtik, het enige wat ze zeggen is dat ie van een gerenommeerde jeugdopleiding komt, jeugd international is, en dat ie moeilijk te betalen was voor fortuna zonder hulp van Turkse connecties. Letterlijk.

Ze zeggen nergens wat ze van hem verwachten, ook is het woord toptalent nooit geuit. Tenminste niet in op de website van Fortuna zelf. 

vwbt het halen van jeugdige spelers; als je goed kijkt dan probeert Fortuna wel degelijk talentvolle spelers met een redelijke staat van dienst te halen (gedurende de jeugdjaren); en je ziet ook dat Fortuna niet gokt op één talentje... Maar juist inziet dat een voetballer kan slagen of falen. Dat is nu eenmaal iets wat je van te voren niet kunt garanderen. Dus halen ze er een aantal (zie Flemming, Cox Ciss, Parkes, Musaba, van Osch etc etc.)

En daar is helemaal niets mis mee. Dit is slim, want je haalt een heleboel spelers voor betrekkelijk weinig geld, en als je één klapper van een transfer maakt dan heb je geld weer terug verdient.

Het is bijzonder spijtig dat nu Rienstra een groot vraagteken geworden is, maar we hebben nog een behoorlijk team staan waarin steunpilaren zitten (Janssen, Angha, Cox, Teki, Seuntjens, Polter, Flemming). (Daarom hoop ik persoonlijk ook dat zowel Fortuna als Flemming in zien dat het contract openbreken en een jaar verder gaan misschien wel goed voor beide partijen kan zijn).

Joe Pesci liked
BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Ruud Kool

Geplaatst door: @thies-beckers

Het valt allemaal reuze mee hoor, die communicatie rondom Celtik, het enige wat ze zeggen is dat ie van een gerenommeerde jeugdopleiding komt, jeugd international is, en dat ie moeilijk te betalen was voor fortuna zonder hulp van Turkse connecties. Letterlijk.

Ze zeggen nergens wat ze van hem verwachten, ook is het woord toptalent nooit geuit. Tenminste niet in op de website van Fortuna zelf. 

vwbt het halen van jeugdige spelers; als je goed kijkt dan probeert Fortuna wel degelijk talentvolle spelers met een redelijke staat van dienst te halen (gedurende de jeugdjaren); en je ziet ook dat Fortuna niet gokt op één talentje... Maar juist inziet dat een voetballer kan slagen of falen. Dat is nu eenmaal iets wat je van te voren niet kunt garanderen. Dus halen ze er een aantal (zie Flemming, Cox Ciss, Parkes, Musaba, van Osch etc etc.)

En daar is helemaal niets mis mee. Dit is slim, want je haalt een heleboel spelers voor betrekkelijk weinig geld, en als je één klapper van een transfer maakt dan heb je geld weer terug verdient.

Het is bijzonder spijtig dat nu Rienstra een groot vraagteken geworden is, maar we hebben nog een behoorlijk team staan waarin steunpilaren zitten (Janssen, Angha, Cox, Teki, Seuntjens, Polter, Flemming). (Daarom hoop ik persoonlijk ook dat zowel Fortuna als Flemming in zien dat het contract openbreken en een jaar verder gaan misschien wel goed voor beide partijen kan zijn).

Sorry Thies ik ben het vaak met je eens maar dit keer helaas niet.  Fortuna heeft afgelopen jaren jeugdige ‘talent’ volle spelers gehaald die verre van goedkoop waren(Kojic/Malsa/Engin bijvoorbeeld).  Daar hebben ze mee gegokt en verloren.  Gelukkig is Fortuna daar vorig jaar enigszins vanaf gestapt om van die jonge spelers naar Fortuna te halen a)Fortuna heeft niet de jeugd trainers om die spelers te ontwikkelen. b)0 rendement c) Om te overleven in de eredivisie heb je kerels nodig die weten wat er gevraagd wordt om te vechten tegen degradatie.

Cox & Flemming hadden de juiste leeftijd toen ze naar Fortuna kwamen.  Ik zie Fortuna juist liever investeren in spelers van 21/23 dan spelers van 17-18-19 waarvan de kans groot is dat ze verzuipen bij Fortuna en weinig zicht hebben op speelminuten waardoor je investering verdampt.

Flemming is het perfecte voorbeeld waar ik graag zie dat ze daar verder op borden: 22 jaar, 117 wedstrijden( 62 ere, 49 KKD, 6 beker). Er valt ook genoeg te verdienen voor Fortuna op zulke spelers ipv die jeugdige spelers die uitkomen bij de jeugd elftallen van hun land waar je grote vraagtekens bij kunt zetten.

Ik zou het niet erg vinden als Fortuna wat meer scout in de KKD. Daar breken elk jaar genoeg spelers door. Alleen je moet er op tijd bij zijn want als de subtop clubs zich er mee gaan bemoeien dan gaat het inderdaad lastig en duur worden.

Laten we hopen dat onze nieuwe Turkse aanwinst gaat slagen bij Fortuna en dat hij een succes zal zijn voor Fortuna.  In dit geval heeft Fortuna weinig te verliezen.  

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden 3 keer door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
F91
 F91
(@f91)
Panos Vouis
Deelgenomen: 11 maanden geleden

Ik overdrijf natuurlijk ook lichtelijk om mijn punt te maken. Ze zeggen idd zeker niet dat dit een toptalent is die het 100% gaat maken. 

Maar wat ze tussen de regels wel zeggen is dat dit een dergelijk groot talent is welke normaal gezien niet haalbaar is voor Fortuna. 

Ik snap dat je als club op een positieve manier wil communiceren. Maar ik denk gewoon niet dat dit slim is. 

Wat is nou het doel om dit op deze manier te communiceren? Positieve PR? Extra sponsoring? Verkoop scc? Persoonlijk aanzien technische staf?

Ik denk dat deze (te) positieve manier van communiceren juist averechts kan werken, omdat het op een gegeven moment ongeloofwaardig en doorzichtig wordt. 

Ik spreek uiteraard enkel wat mijn gevoel is bij deze communicatiestijl. Staat iedereen natuurlijk vrij om er een eigen mening over te hebben 👍

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Ruud Kool

.

op VP zegt iemand uit betrouwbare bron gehoord te hebben dat Rienstra binnekort groen licht gata krijgen en dat semedo in september terug wordt verwacht. Voor wat het waard is geen idee hoe betrouwbaar het is.

BeantwoordenCiteren
Frodootje
(@frodootje)
Panos Vouis

Naar mijn mening is het grote probleem met jeugdspelers dat wij geen geschikte ontwikkelmogelijkheden hebben. We halen veel 'talenten' binnen of hebben ze op het netvlies (Balde) maar kunnen onvoldoende mogelijkheden bieden om te ontwikkelen. Ugur heeft 1,5 jaar stilgestaan in U21 en heeft pas de 2de seizoenhelft bij Dordrecht op niveau kunnen spelen. Parkes, Raitanen etc. hebben maar heel beperkt gespeeld en Malsa heeft bij ons nooit een kans gehad.

Celtik komt nu volgens mij als niet-EU speler binnen waar dus net als Kojic een aardig (jeugd)salaris aan vast zit. Als hij goed is, zal hij minuten moeten maken in de KKD want de U21 zal toch niet zijn niveau zijn.

BeantwoordenCiteren
Boydk
(@boy-maria-de-kort)
Fuat Usta

https://eng.altinordu.org.tr/news/yigit-emre-celtik-will-play-eredivisie-team

Staat dat ze inderdaad 50 % krijgen

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Ruud Kool

Geplaatst door: @frodootje

Naar mijn mening is het grote probleem met jeugdspelers dat wij geen geschikte ontwikkelmogelijkheden hebben. We halen veel 'talenten' binnen of hebben ze op het netvlies (Balde) maar kunnen onvoldoende mogelijkheden bieden om te ontwikkelen. Ugur heeft 1,5 jaar stilgestaan in U21 en heeft pas de 2de seizoenhelft bij Dordrecht op niveau kunnen spelen. Parkes, Raitanen etc. hebben maar heel beperkt gespeeld en Malsa heeft bij ons nooit een kans gehad.

Celtik komt nu volgens mij als niet-EU speler binnen waar dus net als Kojic een aardig (jeugd)salaris aan vast zit. Als hij goed is, zal hij minuten moeten maken in de KKD want de U21 zal toch niet zijn niveau zijn.

Ik denk dat Celtik Fortuna nu niet zoveel kost aangezien Sjoerd Ars het had over Turkse connecties (nieuwe Turkse aandeelhouders?) en dat Fortuna dat normaal gesproken financieel niet kan ophoesten,  dus daar zijn gunstige voorwaardes die het mogelijk maken dat zo’n speler komt. Als Fortuna echt een niet EU salaris betaald en de mogelijkheden voor Fortuna zijn nihil zou ik dat geen slimme zet vinden..

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
Leo Van Gansewinkel
(@leo-van-gansewinkel)
Fuat Usta
Deelgenomen: 2 jaar geleden

Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat zowel Celtik als ook Musaba ( prima duels gezien bij Dordrecht) gaandeweg het seizoen grote concurrenten gaan worden voor het huidige middenveld en meer. Leeftijd speelt geen rol. Wat goed is komt snel. Vorig seizoen maakte de 16 jarige Rav van de Berg zijn debuut gaandeweg het seizoen bij Pec Zwolle. De broer van Sep van den Berg die op 17-jarige zijn debuut maakte bij Pec Zwolle.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Ruud Kool

Geplaatst door: @leo-van-gansewinkel

Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat zowel Celtik als ook Musaba ( prima duels gezien bij Dordrecht) gaandeweg het seizoen grote concurrenten gaan worden voor het huidige middenveld en meer. Leeftijd speelt geen rol. Wat goed is komt snel. Vorig seizoen maakte de 16 jarige Rav van de Berg zijn debuut gaandeweg het seizoen bij Pec Zwolle. De broer van Sep van den Berg die op 17-jarige zijn debuut maakte bij Pec Zwolle.

Helaas hebben wij geen goede ervaren in het opleiden van jonge spelers en dat ze een rol van betekenis kunnen zijn voor Fortuna.  Maar laten we ons op een positieve manier verassen.  

BeantwoordenCiteren
Pagina 74 / 220