Forum

Transfers(speculati...

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Transfers(speculatie)topic 2022-2023

10.4 K Berichten
114 Gebruikers
3331 Vind-ik-leuks
165.6 K Bekeken
Boy de Kort
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Deelgenomen: 1 jaar geleden
Topic starter  

Nu we hebben gehandhaafd gaat er veel gebeuren.

Een ding wel al José Rodiguez zegt dat hij terugkomt en heeft de laatste wedstrijd ook veel gereageerd. Zijn contract bij Haifa loopt af.

Willen we hem nog terug?

https://twitter.com/ZIAN_NAZARIO/status/1525895680962723843?s=20

Citeren
Nuujsjtadt
(@nuujsjtadt)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaren geleden

Eerst zou ik eens willen weten wie er sowieso blijft. Seuntjens tekent dan wel bij maar zal wel gaan, net als Flemming. Noslin zie ik wel graag blijven. Heeft zich prima ontwikkeld en zal met iets meer ervaring alleen maar beter worden. Voor de rest weet ik even niet hoe het zit, niet echt bijgehouden.

BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Prominent Member

Seuntjens was verlengd via optie. Ik vermoed dat ie mag gaan bij een leuke optie, zodat ie wat geld oplevert. Flemming zal ook wel vetrekken - voor de hoofdprijs.

Semedo is contractsvrij, dus die zal wel weg gaan. Gladon loopt af, Benschop heeft nog een jaar. Siovas en Samaris lopen af.

Meest onduidelijke vind ik Cox. Kan me indenken dat die mag gaan bij een leuk bod. En dan hebben we nog de casus Verrips....

Overigens mag Rodriguez lekker wegblijven van me. Was echt een ongeleid projectiel, en heeft Fortuna al eens op het laatste moment afgezegd. Ik vraag me af of ie überhaupt nog iets toevoegt.

BeantwoordenCiteren
Boy de Kort
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Topic starter  

Ik zou benschop laten gaan en gladon behouden dat hakje!

Verder zal Siovas stoppen.

Rienstra gaat ook stoppen verwacht ik.

Angha en samaris behouden.

Flemming zal verkocht worden . Seun was misschien de intentie maar gezien zijn broer zal die zeker dicht bij huis willen blijven dus NL.

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

ander topic helemaal weggehaald?

BeantwoordenCiteren
belsj
(@belsj)
Reputable Member

Gaat iets niet helemaal goed met het forum, maar wat een middag... ben nog wat aan het bijkomen.

Wat speelde die Siovas weer een solide partij, Van Osch cruciale reddingen en Flemming de man van het seizoen voor mij. Hoe knap als je zo de knop kunt omzetten na een afgeketste transfer. En dan om zo belangrijk te zijn in je laatste wedstrijd geeft aan dat er nog veel rek in zit bij hem. Maar eigenlijk het hele team, als je ziet hoe ze zich voor iedere bal gooien, ongelooflijk!

BeantwoordenCiteren
Wil Peters
(@wil-peters)
Reputable Member

Laat aub die lamzak van Rodriguez wegblijven. Pflucke van Roda als hij wilt en mischien Sleegers van Eindhoven aantrekken. Sadikki terughalen mocht Duarte vertrekken.  En ja Flemming, Cox en wellicht ook Seuntjens zullen vertrekken. Angha bij laten tekenen en Siovas erbij houden. Zal niet iedere wedstrijd meer kunnen spelen, maar hij heeft ons mede gered. Ik verheug mij op de komende speculaties. 

BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Prominent Member

Siovas kun je vergeten. Die is volgens mij per direct gestopt met voetballen. Ultee heeft in ieder geval al bevestigd dat ie em na vanmiddag nooit meer ziet 🤣 .

Pflücke lijkt me wel een leuke opvolger van Flemming.

Samaris maar eens vragen of ie nog meer van dat soort vrienden heeft. En wellicht moet Sjors eens met Ten Hag bellen of we iets leuks kunnen huren uit Manchester.

Vanuit interview lijkt me wel duidelijk dat Ultee dit jaar eerder wil handelen. Gaf iig aan dat het vorig seizoen te lang duurde en te karig was allemaal.

Wil Peters reageerde
BeantwoordenCiteren
Boy de Kort
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Topic starter  

Ja, andere topic heb ik naar archief gezet snel het seizoen vergeten. Als iemand een seizoensafsluiting topic wil maken mag dat.

Ik vond het tijd het seizoen af te sluiten.

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

Geplaatst door: @de-kortziggo-nl

Ja, andere topic heb ik naar archief gezet snel het seizoen vergeten. Als iemand een seizoensafsluiting topic wil maken mag dat.

Ik vond het tijd het seizoen af te sluiten.

is het nog ergens terug te lezen wel?

lijkt van niet. wat ik een beetje vreemd vind.

BeantwoordenCiteren
Boy de Kort
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Topic starter  

@paul-jans ik heb ze neergezet in archief ik zal die van de laatste 10 wedstrijden weer terug zetten maar wel sluiten. Dan kan iedereen teruglezen

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

maar alle andere in "archief" topics zijn die ergens te vinden?

BeantwoordenCiteren
Boy de Kort
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Topic starter  

@paul-jans nee archief is alleen voor mod en admins. Zorgt voor het overzicht

Ik zal het transfertopic ook terug zetten maar gesloten.

Dit bericht is gewijzigd 6 maanden geleden door Boy de Kort

BeantwoordenCiteren
Frodootje
(@frodootje)
Reputable Member

Van Tekie, Angha, Musaba, Semedo, Galdon, Siovas en Samaris loopt het contract van af. 

Inhuur van Pinto, Lonwijk, Botaka, Johansson en Verrips loopt af.

Flemming, Duarte en Seuntjes liggen mogelijk goed in de verkoop.

Kortom, het wordt bouwen aan een compleet nieuwe elftal met mogelijk een redelijk lege portemonnee. 

Maar we mogen nog een jaartje door en dat is nu even veel belangrijker.

BeantwoordenCiteren
Boy de Kort
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Topic starter  

@frodootje waarom lege beurs?

Zian, seun, cox, duarte en vergeet ook Perr niet. Dan zou ook Linssen nog kunnen( jeugd)

Plus Azerion.

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

Zian, seun, cox, duarte en vergeet ook Perr niet. Dan zou ook Linssen nog kunnen( jeugd)

Plus Azerion.

lege beurs omdat we 8 miljoen schuld hebben misschien?

veel van de transferopbrengsten moeten gebruikt worden om de gaten te vullen. 

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

@paul-jans nee archief is alleen voor mod en admins. Zorgt voor het overzicht

Ik zal het transfertopic ook terug zetten maar gesloten.

haha ok voor het "overzicht"

BeantwoordenCiteren
Frodootje
(@frodootje)
Reputable Member

Geplaatst door: @paul-jans

Plus Azerion.

lege beurs omdat we 8 miljoen schuld hebben misschien?

veel van de transferopbrengsten moeten gebruikt worden om de gaten te vullen. 

Ik denk inderdaad dat een groot deel van de transferinkomsten voor schuldsanering gebruikt gaat worden.

Zag trouwens op transfermarkt staan dat Benschop 420k gekost heeft... Lijkt dan ook een redelijke paniekaankoop.

BeantwoordenCiteren
Frankie Tao
(@frankie-tao)
Reputable Member

420k voor Benschop, goedemiddag.. wie heeft die beslissing genomen? Maargoed we mogen nog een jaar, met een compleet nieuw elftal.

Van Osch, Noslin en aub Lake, heeft zich goed ontwikkeld bij MVV en verdiend een kans volgend jaar, zag ook dat Kaistrat 10 kilo spiermassa erbij heeft gekregen, eigen jeugd prima voor op de bank volgend jaar, Benschop zitten we nog aan vast, Duarte behouden, Tirpan zien we als enige verdediger ook nog terug… benieuwd wat we kunnen doen, Gladon jaartje verlengen?

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

Stokkers en Saddiki hebben beiden aflopende contracten. Mogen van mij absoluut terugkeren.

Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1

Paul Jans reageerde
BeantwoordenCiteren
Leo Van Gansewinkel
(@leo-van-gansewinkel)
Honorable Member

@jo-bux 

Volledig mee eens. Overigens nieuwe seizoenskaarten vanaf vandaag 12.00 uur te bestellen volgens een personeelslid van Fortuna.

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

Geplaatst door: @jo-bux

Stokkers en Saddiki hebben beiden aflopende contracten. Mogen van mij absoluut terugkeren.

zeker dat deze mogen terugkomen. Stokkers hadden ze nooit weg moeten doen. 

Ben benieuwd of Ars het eindelijk begrijpt.

Of zal Ars weer eerst een maand op vakantie gaan op het moment dat ze moeten toeslaan?

Dit bericht is gewijzigd 6 maanden geleden 2 keer door Paul Jans

BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Prominent Member

En waar gaan we Saddiki en Stokkers neerzetten dan? Saddiki is het zelfde type voetballer als Duarte. Stokkers heeft er 4 gemaakt dit seizoen, en we hebben met Benschop al een dure bankzitter.

Als Ars iets heeft geleerd van afgelopen jaar gaat ie een fatsoenlijk gebalanceerde selectie bouwen in plaats van dure bankzitters halen en andere plekken onderbezet laten.

Wat mij betreft mag de focus dus eerst op posities die NIET bezet zijn in plaats van lukraak oude spelers terughalen.

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

nou stokkers heeft 7 wedstrijden compleet gespeeld waarvan hij er in 5 een doelpunt heeft gemaakt of assist heeft gegeven. Maar als jij het nieuwe seizoen in wilt gaan met geen goal maker Benschop ok dan heb ik een hele andere mening.

Op het middenveld is er echt wel plaats voor Saddiki en Duarte nu tekie wegvalt en we maar moeten afwachten of Rienstra volgend jaar bij ons speelt. Daarnaast acht ik de kans ook redelijk dat Duarte verkocht wordt.

verder is het niet lukraak maar zijn deze TRANSFERVRIJ en hebben ze in verleden aangegeven graag weer voor Fortuna te willen speler. Die spelers heb ik duizend keer liever dan types als sambou, park, etc etc etc

Nuujsjtadt reageerde
BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Prominent Member

Paul, je mag het niet met me eens zijn. Kun je wel op een volwassen manier een discussie aan gaan asjeblieft? Dat heeft namelijk geen zin als je dingen erbij gaat halen die ik niet heb gezegd om je eigen punt sterker te laten lijken. Die neiging heb je wel vaker, en da's gewoon niet nodig. Dus ik stel voor dat we fatsoenlijk lezen wat de ander zegt en daar open en eerlijk op in te gaan.

Ik zal mijn mening wat duidelijker maken.

Stokkers heeft over de afgelopen twee seizoenen 300 minuten nodig gehad per goal. Dit seizoen was iets beter met 275 minuten per goal... één goal per 5 uur wedstrijd is te weinig voor een eerste spits. Ik geef ook duidelijk aan dat ik Benschop als een dure bankzitter zie. Ik vind dat Fortuna een kwalitatief sterkere aanvalsleider moet halen. Da's niet Stokkers, dat is ook niet Benschop. Als ze Benschop kunnen lozen juich ik dat alleen maar toe en vind ik Stokkers wel een optie als reservespits. Overigens kunnen we Gladon ook nog een contract aanbieden, dat is óók gewoon een optie. Maar niet de eerste optie naar mijn mening.

Wat betreft Saddiki: die is hetzelfde type als Duarte. We hebben tot laat dit seizoen gezien dat we creatief veel te kort komen met twee van die types naast elkaar. Duarte en Rienstra had veel minder impact dan Duarte en Tekie, die wél vooruit kan denken. Met twee slopers wordt het weer hotseknotse beton achteruitloop voetbal. Hebben we niks aan in mijn beleving. Ja, misschien wordt Duarte verkocht. Heb ik eigenlijk nog niks over gehoord, maar zou zeker goed kunnen. Saddiki halen voordat Duarte serieus weg kan gaan vind ik gevaarlijk en mogelijk kapitaalvernietiging. Gaat Duarte weg dan zie ik in Saddiki inderdaad een prima vervanger.

Motivatie is belangrijk, maar kwaliteit meer. Zie Siovas. Spelers halen alleen omdat ze transfervrij zijn en hier graag willen voetballen noem ik dan inderdaad lukraak beleid. Dat is vooral gebaseerd op sentiment en opportunisme en daarmee creëer je juist waar we begin dit jaar over zeurden: 3 rechtsbacks en geen rechtsbuiten. Of in dit geval meerdere matige spitsen en stofzuigers. Het budget is gewoon beperkt. Niet elke keuze kan raak zijn, maar geen enkele keuze moet met zekerheid leiden naar geld weggooien. Naar mijn mening is het belangrijk dat we eens beginnen met een afgewogen selectie: een duidelijke, sterke basiself. Dan voor de rest aanvullen, in plaats van maar pakken wat we kunnen pakken en er dan achter komen dat het geld op is, sommige posities dubbel bezet zijn, en andere niet.

Je opmerking over Sambou en Parker kan ik ook niet helemaal plaatsen. Voor mij hoeven dat soort aankopen ook niet, heb ik ook niet gezegd. Ik ben het zeker met je eens dat spelers hier ook echt moeten wíllen voetballen en vechten voor de club. Dat gif hebben we nodig. Maar kwaliteit en balans lijken me minstens even hoog als prioriteit.

BeantwoordenCiteren
Perry Jessen
(@perry-jessen)
Estimable Member

Ik zou gaan voor Gladon. Is een zeer harde werker, staat heel vaak op de goede plaats. Stokkers is goed voor de KKD. Benschop heeft ook nog niet veel laten zien. 

Sadiki is hetzelfde als Duarte. Hoeft voor mij niet te solliciteren.

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

Gladiool gelukkig reageer jij altijd heel volwassen op mij.....

wie wil je dan aantrekken voor de spits die transfervrij is en meer doelpunten maakt en voor een modaal salaris komt (want we zijn het er blijkbaar beide over eens dat Benschop het niet is)? dan zit je echt in de categorie Stokkers. Je kan wel zeggen 1 goal per 275 min. maar waarom opeens in minuten en uren tellen en niet in wedstrijden. Het is namelijk gewoon 1 keer in de 3 wedstrijden en evenzoveel voorzetten. Niet eens zo heel slecht als je een heel seizoen speelt kunnen dat er zomaar 10 zijn. Weinig spitsen in de laatste jaren die dat halen bij ons. Ja polter maar die kosten ook 3 keer zoveel aan salaris. Daarnaast heeft Stokkers ook heel veel wedstrijden met minder dan 20 minuten wat over het algemeen niet zeer gunstig is voor de doelpunten productie (Dessers daargelaten).

En reageer dan eens op de cijfers: 7 wedstrijden compleet gespeeld waarvan hij er in 5 een doelpunt heeft gemaakt of assist heeft gegeven.....Maar ja dat was vast te lastig om daar iets gefundeerd over te zeggen.

Gladon vastleggen zou ik overigens  zeker ook toejuichen. Maar Stokkers ernaast zou prima zijn.

Over dingen erbij halen kan je er ook wat van. Ik zeg nergens dat ik geen creatieve speler erbij wil. Maar Saddiki en Duarte kunnen prima samen spelen met een type Tekie (Wel minder slordig)erbij. En ja ook ik weet dat het een combinatie van kwaliteit motivatie en er voor gaan moet zijn. Daarom dus Stokkers en Saddiki.

En volgens mij was juist ik degene die aan het begin van de competitie zei dat er geen balans was en dat ze meer hadden moeten doen op zwakke plekken dus ook daar sla je de plank wat mis.

Sambou en Park waren voorbeelden van wat wel echt duidelijk lukraak spelers halen was maar ja liever op mij inhakken dan even nadenken... 

Dit bericht is gewijzigd 6 maanden geleden 3 keer door Paul Jans

BeantwoordenCiteren
Frodootje
(@frodootje)
Reputable Member

Mijn indruk is dat Stokkers bij RKC vooral goed rendeerde met Kramer naast zich. Dat zou bij ons met Gladon kunnen maar dan moet je je spelsysteem wel aanpassen. Stokkers zou ook al in gesprek met Go-ahead zijn. Voor de spits zijn we echter voorzien van Benschop, Lake en mogelijk Gladon dus daar is de noodzaak niet zo hoog. 

Saddiki lijkt mij inderdaad een goede optie naast Duarte en een nieuwe creatieve middenvelder als vervanging voor Tekie. Rienstra heeft nog een contract maar ik betwijfel sterk of hij zijn niveau nog gaat halen. Bij een afscheid van Flemming en Tekie zal hier zeker wat goeds bij moeten.

Grootste probleem zit echter al jaren centraal achterin! Met Siovas hebben we eindelijk een echte verdediger staan die het spel kan lezen en als je die niet kunt houden, heb je echt een uitdaging. Angha deed het goed naast hem maar is naar mijn mening vervangbaar zolang je een goede leider achterin krijgt.

Wil Peters en Nuujsjtadt reageerden
BeantwoordenCiteren
Boy de Kort
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Topic starter  

Ik zou ook een poging wagen bij Danny Hoesen 31 inmiddels speelt bij Austin 3de in de MLS West als invaller. 1 goal op 4 wedstrijden en net hersteld na 1.5 jaar.

Ideale vervanger voor Semedo en Noslin als backup, daarnaast kan die ook als tweede spits.

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

@de-kortziggo-nl 

Als we het toch hebben over oud-spelers, Diemers terug en Dammers ophalen in Tilburg.

Nee zonder gekheid, we gaan het zien allemaal. Saddiki en Stokkers werden genoemd omdat ze beiden transfervrij zijn.

Hoop echt dat Sjors zijn zin krijgt en dat het gaat lukken om dit keer tijdig de basis van je elftal bij elkaar te hebben. In ieder geval 11 basiswaardige spelers zoals hij aangeeft.

Pinto blijft begreep ik, Siovas heeft via de socials al afscheid genomen, die dus niet helaas.

Mijn eerste wedstrijd!

BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Prominent Member

Paul, helaas heb je niet begrepen wat ik vroeg. Ja, we hebben ons eerder behoorlijk wat afgesteggeld. Heb ik geen zin meer in en komt het forum ook niet ten goede. Daarom wil ik het anders doen, jij blijkbaar niet. Bij elke vorm van inhoudelijke discussie lijk je je nog steeds persoonlijk geraakt te voelen, ga je wijzen en persoonlijk aanvallen. Ik laat het hier dan ook verder bij en reageer niet meer op je posts. Dat lijkt me het beste.

BeantwoordenCiteren
Boy de Kort
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Topic starter  

Ben gewoon vriendelijk tegen elkaar.

Het is al zo stil hier nu en ruzies helpen niet om andere weer terug te krijgen.

We hebben nog zeker een jaar Eredivisie nu al jaar 5!

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

Met Siovas gaat men dus in ieder geval om tafel lees ik in DDL. Samaris vertrekt. Jammer, vond hem zeker van toegevoegde waarde.

Voor Cox en Flemming bestaat interesse. Dat ze dat dan maar snel concreet maken, zodat je weet wat er aan inkomsten wordt gegenereerd.

Mijn eerste wedstrijd!

BeantwoordenCiteren
Boy de Kort
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Topic starter  

@jo-bux andersom Siovas is al weg met Samaris gaan ze in gesprek , maar de kans is klein.

Dat Tekie toch mogelijk wil blijven zou mooi zijn.

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

@de-kortziggo-nl 

Ik lees toch echt dat ze met Siovas gaan proberen om hem hier te houden en dat Samaris heeft gekozen om weg te gaan....

Mijn eerste wedstrijd!

BeantwoordenCiteren
Boy de Kort
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Topic starter  

Soivas heeft ook al afscheid genomen op instagram dus lijkt me onwaarschijnlijk.

BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Prominent Member

Ik ga er in ieder geval van uit dat ze beide vertrekken. Maar het kan zeker geen kwaad om eens met ze te kletsen en te kijken wat hun plannen zijn.

BeantwoordenCiteren
Rick Janssen
(@rick-janssen)
Estimable Member

SIOVAS en SAMARIS hebben ondanks dat ze fysiek broos zijn heel veel waarde gehad dit seizoen, en dan met name in hetgeen waar Nederlandse voetballers altijd slecht mee kunnen omgaan: het doodmaken van een wedstrijd. Kleine overtreding hier, opstootje daar, tijd rekken zus, blessure faken zo. Hoewel we tegen NEC en Twente uit ongeveer elke minuut een kans tegen kregen had ik toch constant een beetje zo'n onoverwinnelijk gevoel dat ie niet meer ging vallen. Dat was andere seizoenen wel anders. Dan was na de 1-1 van Twente de hele zooi in elkaar gestort en had je met 5-1 op de broek gekregen. Maar zo'n Siovas, daar zou ik ook voor knokken, als die achter me stond. Zo'n Griekse krijger uit de oudheid (hij lijkt ook echt op zo'n Grieks standbeeld met de piemel er vanaf) die op zijn oude dag als huurling wordt ingehuurd en nors zijn taak vervuld. Toch denk ik dat zo'n Samaris niet voor een appel en een ei komt voetballen, en vergeet niet dat ie na het middenveld-echec in Waalwijk eigenlijk nooit meer in de basis startte. Ook zijn beide heren dus blessuregevoelig, al zou ik als die ruimte er is beiden graag terugzien. Samaris heeft echt mijn hart gestolen bij dat opstootje in Twente en die keer dat ie Mats ongelofelijk hard uitschold in een thuiswedstrijd.

LONWIJK zou ik in principe gewoon terug laten keren. Hij ziet eruit als Virgil, hij heeft de nonchalance van Virgil, maar helaas (nog) niet de voetballende kwaliteiten van Virgil en was sneller in paniek dan Ninaj die een tsunami op zich af ziet komen. Ik was in de winterstop voor de komst van VERRIPS, maar god, wat heeft Yannick zich hersteld. Heeft ons echt erin gehouden met fraaie reddingen op cruciale momenten de tweede seizoenshelft. TEKIE blijft een hoofdpijndossier. We zullen nooit weten op welke plek we geëindigd waren als Rienstra in Utrecht niet zijn koppie gestoten had, maar ik denk dat een ex-trainer van Fortuna dan momenteel blijer zou zijn dan de huidige trainer van Fortuna. Tekie blijft geniale momenten afwisselen met ongelofelijk slechte acties, maar hij kan wel een impuls brengen, dus zou het niet erg vinden om hem te zien blijven.

Dan de spits, waar het hier ook weer fel om losgaat. Ik denk persoonlijk niet dat het een goed idee is om oude spelers terug te halen, tenzij ze in de tijd dat ze Fortuna verlieten aantoonbaar gegroeid zijn. Dat is bij SADDIKI wel het geval vind ik. Hij ging weg na het promotiejaar en is in Tilburg completer en sterker geworden. Maar goed, het ligt inderdaad ook aan wat DUARTE doet, want het is wel van hetzelfde laken een pak, en Duarte vond ik persoonlijk de revelatie van het jaar. Een STOKKERS heeft dat in mijn ogen een stuk minder gedaan en blijft een leuke Eredivisie-spits voor plek 14 t/m 18, maar die het nooit een heel seizoen kan laten zien. Het is niet voor niks dat geen enkele trainer bewust voor hem als basisklant heeft gekozen sinds ie Eredivisie speelt. Ik ben het wel eens met wat iemand hier zei, dat het misschien goed zou werken in een tandem met een lange targetman zoals BENSCHOP of GLADON, waar ik persoonlijk meer neig naar die laatste, maar de eerste nog een jaar contract heeft. Maar dan nog zou ik liever een completere spits komen dan Finn. Maar ja, waar haal je die?

SEUNTJENS heb ik een raar gevoel bij. Heb niet 100 procent het idee dat hij weg gaat. Goeie speler voor Fortuna, begon het seizoen indrukwekkend maar zakte toch een beetje weg naarmate het seizoen vorderde en FLEMMING zijn coronaperikelen inruilde voor de spotlights. Misschien dat Seun toch net te kort komt in consistentie wanneer ie naar een subtopper zou gaan, al kan ie het voetballend natuurlijk wel aan. Ik kreeg dit seizoen ook eindelijk meermaals het idee dat ie het wel naar zijn zin heeft in Sittard. SEMEDO was eigenlijk een paar jaar geleden al een gesloten boek, maar kende vorig jaar nog een sterke bounce in zijn prestaties. Dit seizoen was het echter echt op, zeker na zijn blessure. Die 2-0 had ie moeten maken zondag en ik zag hem ook nergens in het feestgedruis. Jammer, had het verdiend om door de voordeur te gaan.

Het klinkt gek maar ik heb persoonlijk het idee dat de verloren thuiswedstrijd tegen Heracles ervoor heeft gezorgd dat we er uiteindelijk in zijn gebleven. Na de clash tussen de supporters en Zian is men bij elkaar gaan zitten en vanaf de daaropvolgende wedstrijd, Utrecht-uit, zag je de synergie tussen de spelers en supporters, het vulde elkaar aan, er was passie, men wilde door het vuur gaan voor elkaar. Dat zag je ook na het laatste fluitsignaal in Nijmegen, iedereen sprintte gelijk naar het uitvak. Ik denk dat als dat niet was gebeurd, we nooit directe handhaving hadden veiliggesteld.

Flinke lap tekst weer, ik had eigenlijk nog meer, maar ik laat het hier maar even bij 😛

Dit bericht is gewijzigd 6 maanden geleden door Rick Janssen

BeantwoordenCiteren
Boy de Kort
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Topic starter  

@jo-bux . ik had het verkeerd gelezen. Je hebt gelijk.

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

Geplaatst door: @gladiool

Paul, helaas heb je niet begrepen wat ik vroeg. Ja, we hebben ons eerder behoorlijk wat afgesteggeld. Heb ik geen zin meer in en komt het forum ook niet ten goede. Daarom wil ik het anders doen, jij blijkbaar niet. Bij elke vorm van inhoudelijke discussie lijk je je nog steeds persoonlijk geraakt te voelen, ga je wijzen en persoonlijk aanvallen. Ik laat het hier dan ook verder bij en reageer niet meer op je posts. Dat lijkt me het beste.

lijkt me inderdaad het beste. want weer kom je vooral met een aanval (jij wil het anders doen en ik blijkbaar niet???) in plaats van zelf eens in de spiegel te kijken.

Geplaatst door: @gladiool

Paul, je mag het niet met me eens zijn. Kun je wel op een volwassen manier een discussie aan gaan asjeblieft? Dat heeft namelijk geen zin als je dingen erbij gaat halen die ik niet heb gezegd om je eigen punt sterker te laten lijken. Die neiging heb je wel vaker, en da's gewoon niet nodig. Dus ik stel voor dat we fatsoenlijk lezen wat de ander zegt en daar open en eerlijk op in te gaan.

lees dit nog eens vind je dat JIJ het hier anders doet?? Staat vol met aanvallen op mij. Maar dat zie jij vast anders. De neutrale lezer mag zijn eigen conclusie trekken

Dit bericht is gewijzigd 6 maanden geleden door Paul Jans

BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Prominent Member

Stokkers heeft inmiddels getekend bij Eagles.

BeantwoordenCiteren
LU
 LU
(@lu)
Reputable Member

Door de degradatie van Willem II en PEC Zwolle stijgt Fortuna twee plaatsen op de lijst met de verdeling van de tv-gelden. Als Heracles degradeert, komt daar nog een plaats bij, want de overige play-offsdeelnemers staan lager dan Fortuna.

Dit is de lijst:

1. Ajax 9,3 miljoen
2. PSV 8,3 miljoen
3. Feyenoord 7,5 miljoen
4. AZ 6,5 miljoen
5. Vitesse 5,8 miljoen
6. FC Utrecht 5,1 miljoen
7. FC Groningen 4,3 miljoen
8. SC Heerenveen 3,6 miljoen
9. Heracles Almelo* 3 miljoen
10. FC Twente 2,8 miljoen
11. Sparta Rotterdam 2,6 miljoen
12. Fortuna Sittard 2,4 miljoen
13. SC Cambuur 2,3 miljoen
14. NEC 2,1 miljoen
15. RKC Waalwijk 2 miljoen
16. FC Emmen 2 miljoen
17. Go Ahead Eagles 1,9 miljoen
18. FC Volendam 1,9 miljoen

Dit bericht is gewijzigd 6 maanden geleden door LU

BeantwoordenCiteren
DashingHazelnut
(@dashinghazelnut)
Reputable Member

V Osch/Verrips

Tirpan/Pinto-Angha-?-Cox/Pinto

Duarte-?

?

?-Gladon-?

Gladon zie ik wel blijven als onze spits, heeft het goed gedaan.

Voor lcv zou ik Mats Knoester, van Heracles halen indien ze degraderen.

Op de vleugelplekken Sleegers (Eindhoven) en Pflucke (****)

Crowley (W2) eventueel als cam.

BeantwoordenCiteren
DashingHazelnut
(@dashinghazelnut)
Reputable Member

Nuneley zou ook interessant zijn, is alleen nog enige tijd uit de roulatie.

BeantwoordenCiteren
Lucas Hermans
(@lucas-hermans)
Reputable Member
Deelgenomen: 3 jaren geleden

Jongens toch, ben vandaag pas echt een beetje bijgekomen van zondag. Niet te doen, die spanning. Maar wat een feest en wat een fantastische prestatie van ons clubje. Met het kleinste spelersbudget voor het 4e opeenvolgende jaar rechtstreekse handhaving met 35 punten, chapeau! 

Ik heb overigens het hele seizoen vertrouwen gehad in handhaving met deze selectie, technische staf en directie. Dit in tegenstelling tot iemand (ik noem geen naam) die zei dat rechtstreekse degradatie al een feit was toen de blaadjes nog van de bomen moesten vallen.

Het zou hem sieren als hij eens zou erkennen dat ik alweer 'gelijk' heb gekregen 😅

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

je overdrijft een beetje Lucas maar inderdaad je hebt gelijk dat we het gehaald hebben. Zoals ik al in een andere post al meteen zondag gezegd heb had ik dat in de winterstop niet verwacht. Dus dat sieren verhaal van je slaat nergens op.

maar het was wel door het oog van de naald tot de macht 100 want je kan 3 bladzijdes volschrijven over diverse hodini acts

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

Geplaatst door: @lu

Door de degradatie van Willem II en PEC Zwolle stijgt Fortuna twee plaatsen op de lijst met de verdeling van de tv-gelden. Als Heracles degradeert, komt daar nog een plaats bij, want de overige play-offsdeelnemers staan lager dan Fortuna.

Dit is de lijst:

1. Ajax 9,3 miljoen
2. PSV 8,3 miljoen
3. Feyenoord 7,5 miljoen
4. AZ 6,5 miljoen
5. Vitesse 5,8 miljoen
6. FC Utrecht 5,1 miljoen
7. FC Groningen 4,3 miljoen
8. SC Heerenveen 3,6 miljoen
9. Heracles Almelo* 3 miljoen
10. FC Twente 2,8 miljoen
11. Sparta Rotterdam 2,6 miljoen
12. Fortuna Sittard 2,4 miljoen
13. SC Cambuur 2,3 miljoen
14. NEC 2,1 miljoen
15. RKC Waalwijk 2 miljoen
16. FC Emmen 2 miljoen
17. Go Ahead Eagles 1,9 miljoen
18. FC Volendam 1,9 miljoen

den haag ook lager dan wij?

BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Prominent Member

Wat ik VI las zou ADO inderdaad ook boven ons staan qua tv-geld.

Eindhoven of Excelsior zou ons twee ton extra opleveren. En wellicht een extra zwakke broeder volgend seizoen.

BeantwoordenCiteren
Lucas Hermans
(@lucas-hermans)
Reputable Member

@paul-jans 

Nee ik overdrijf niet. Dat je het 'niet had verwacht' is iets heel anders dan de stellige uitspraken die je toen deed. Het gaat me natuurlijk ook niet om het gelijk krijgen maar om de erkenning dat Fortuna het na de winterstop geweldig heeft gedaan (8e plaats obv 2022) mede door enkele winterse versterkingen. Terwijl jij in de winterstop zelfs van mening was dat we het seizoen als verloren moesten beschouwen (want degradatie was al onafwendbaar) en geen cent meer in de selectie moesten investeren. Kun je je voorstellen wat het voor de club had betekend als ze zo kortzichtig waren geweest? Het zou je sieren als je daar eens kritisch op terug zou kunnen blikken.

BeantwoordenCiteren
Lucas Hermans
(@lucas-hermans)
Reputable Member

@gladiool 

Klopt. En promotie ehv/exc plus degradatie Heracles zou bijna een half miljoen extra opleveren!

BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 209