Forum

Transfers(speculati...

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Transfers(speculatie)topic 2022-2023

6,202 Berichten
96 Gebruikers
2433 Likes
88.2 K Bekeken
Drik Heffels
(@drik-heffels)
Reputable Member
Deelgenomen: 3 jaren geleden

Diemers zou voetballend natuurlijk een aanwinst zijn, maar vraag me af of Seuntjens en Diemers in één elftal werkt. Enerzijds met hun karakters die ik zie botsen en anderzijds omdat je dan 2 spelers hebt die niet bekend staan om het meeverdedigen. 

Als we als Fortuna zijnde meer van eigen kracht uit willen gaan en daarmee wellicht meer op de helft van de tegenstander wil gaan voetballen, moet je wel ook alert zijn in de omschakeling. Dan lijkt Burak, Seun en Diemers mij iets te veel voor één elftal. 

Maar ik ben blij dat ik me om dit soort dingen druk kan maken en niet om of er een Macedonisch of een Armeens jeugdinternational uit het 3de of 4de niveau van Frankrijk gehaald wordt.

Inderdaad mooie, spannende periode om Fortuna supporter te zijn. 

Jan Boers reacted
BeantwoordenCiteren
pierrecremers
(@pierrecremers)
Eminent Member
Deelgenomen: 2 maanden geleden

Diemers is goud waard voor Fortuna. Je hebt ook spelers nodig die de bal vast kunnen houden en daar is hij uitermate geschikt voor.

BeantwoordenCiteren
Frodootje
(@frodootje)
Reputable Member
Deelgenomen: 4 jaren geleden

Geplaatst door: @pierrecremers

Diemers is goud waard voor Fortuna. Je hebt ook spelers nodig die de bal vast kunnen houden en daar is hij uitermate geschikt voor.

Ik denk dat we, in tegenstelling tot de vorige periode van Diemers, nu voldoende spelers voorin hebben die een bal vast kunnen houden (Seuntjes, Yilmaz). Met Duarte en Erdogan heb je vooral een speler nodig die kan versnellen en de diepte zoeken zoals Tekie deed. Dat zie ik Diemers helaas nog niet doen, maar wellicht heeft hij wat geleerd in Rotterdam.

Jan Boers reacted
BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Reputable Member

Antony Musaba moet je nou net niet hebben, die heeft echt helemaal geen rendement op het hoogste niveau.

Robin reacted
BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Reputable Member

Geplaatst door: @fsyouth

Antony Musaba moet je nou net niet hebben, die heeft echt helemaal geen rendement op het hoogste niveau.

Lijkt mij Sabbi inderdaad beter. 

Eerste wedstrijd: Fortuna Sittard - PSV 1-2 | 18 aug 2018

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Reputable Member

@sf zag dat ie op een Fortuna account had gekeken, nou zegt dat he-le-maal niks maar dat dacht je bij Guth ook haha

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Reputable Member

@fsyouth zag het ook voorbij komen.

Kan betekenen dat hij geïnteresseerd is wat over hem geschreven wordt of dat hij echt wil komen/in gesprek is

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Reputable Member

@sf wie wil nou niet naar Fortuna haha, nee ik zou t niet erg vinden als ie komt aangezien die ook nog een italiaans paspoort kan aanvragen werd me verteld.

Hij zal weer meer spelen bij NEC (lijkt) me

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Reputable Member

@fsyouth hij heeft wat weg van Okita. Zou voor hen een 1 op 1 vervanger zijn

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Reputable Member

als Bassett én Diemers komen ben ik wel benieuwd wie die ‘grote’ vis moet zijn.

Het liefste dan een echt goede keeper, maar dan denk ik gelijk aan een type Jasper Cillessen, dat vindt ik dan echt een grote vis.

Of wellicht Arda Turan 🤣🤣

BeantwoordenCiteren
Martijn Hrmns
(@martijn-hrmns)
Reputable Member

Diemers lijkt me groot zat.

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Prominent Member

Feyenoord heeft 2 jaar geleden 1,3 mln uit gegeven voor Diemers. Hiervan meen ik dat wij 950k hebben ontvangen, rest was tekengeld.

Mocht hij terugkomen, dan wil jij zeggen dat hij geen grote vis is?

Sommige mensen zijn hier toch echt de realiteit heel snel verloren de afgelopen 3 weken....

Diemers is garantie voor kwaliteit, wat er destijds aan randzaken speelde, who cares?

Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1

Mike van Megen, Gladiool, Wil Peters and 2 people reacted
BeantwoordenCiteren
Leo Van Gansewinkel
(@leo-van-gansewinkel)
Reputable Member

@fortuna54 Anthony Musaba speelde een prima pot voor Heerenveen in het thuisduel tegen Heerenveen . Rendement kan zomaar in een andere ploeg wel komen. Flemming kwam bij Pec ook niet uit de voeten.

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Reputable Member

@jo-bux diemers is niet de grote vis las ik op twitter 

BeantwoordenCiteren
sittard68
(@sittard68)
Reputable Member

We hebben geen plaats meer voor CR7 🤔 

Jo Bux reacted
BeantwoordenCiteren
sittard68
(@sittard68)
Reputable Member

Geplaatst door: @leo-van-gansewinkel

@fortuna54 Anthony Musaba speelde een prima pot voor Heerenveen in het thuisduel tegen Heerenveen . Rendement kan zomaar in een andere ploeg wel komen. Flemming kwam bij Pec ook niet uit de voeten.

Was dat oefenduel? 😉 

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Niet zoveel op Twitter lezen(Geert).  

Dit bericht is gewijzigd 2 weken geleden door Fortuna54

Tom De Vries reacted
BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Reputable Member

@fortuna54 gelukkig doe jij dat ook niet 😉

Robin reacted
BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Prominent Member

Wat moeten we dan gaan verwachten?

Neemt Burak nog iemand mee op sleeptouw?

Mijn eerste wedstrijd!

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Reputable Member

@jo-bux weet niet voor welke positie Sjoerd nog een topper wilt halen dan.

Ben helemaal voor gezonde concurrentie maar er is ook iets zoals teveel concurrentie + als een dure speler niet speelt is het kapitaal vernieling 

BeantwoordenCiteren
Martijn Hrmns
(@martijn-hrmns)
Reputable Member

Musaba direct halen als we de kans krijgen. Uitstekende vleugelaanvaller. Maar dat kan ik me niet voorstellen. Diemers er ook nog bij gaat me al boven de pet. 

Fortuna54 reacted
BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @jo-bux

Feyenoord heeft 2 jaar geleden 1,3 mln uit gegeven voor Diemers. Hiervan meen ik dat wij 950k hebben ontvangen, rest was tekengeld.

Mocht hij terugkomen, dan wil jij zeggen dat hij geen grote vis is?

Sommige mensen zijn hier toch echt de realiteit heel snel verloren de afgelopen 3 weken....

Diemers is garantie voor kwaliteit, wat er destijds aan randzaken speelde, who cares?

Precies dit! Diemers was 2 jaar geleden onze beste speler, hij zal alleen maar beter renderen met betere spelers om zich heen. En dat hij een mondige speler is en soms zegt wat hij denkt(onhandige uitspraken) moeten wij maar voor lief nemen. Hoe meer goeie voetballers in Sittard hoe hoger wij eindigen. Dat ze maar snel gepresenteerd worden zodat de technische staf aan de slag kan om er een team van te smeden want dat zal enige tijd duren.   

Dit bericht is gewijzigd 2 weken geleden 3 keer door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Reputable Member

@fortuna54 ligt eraan of de spelersgroep het accepteert, toen ie de man was accepteert iedereen dat uiteraard maar nu die een van de 11 is want hij zal niet als de uitblinker komen, zal die eerst weer krediet moeten verdienen.

Daarnaast denk ik dat Bassett altijd de voorkeur voor Diemers moet krijgen, maar dat zullen jullie ongetwijfeld onderhand wel weten haha.

Bassett en Diemers die moeten uitmaken wie de nummer 10 wordt als alles goed loopt, dat was vorig seizoen ondenkbaar 

ouwe trouwe reacted
BeantwoordenCiteren
Douwe
(@douwe)
Honorable Member
Deelgenomen: 2 jaren geleden

Ferrati is toch een best fel manneke. Is die niet geschikt als 6? Aangezien hij ook als linksback gebruikt is, zou hij toch van achteruit het spel kunnen verdelen en een beetje kunnen verdedigen

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Reputable Member

@douwe precies dit!

ik denk dat je hier al een creatieve 6/8 aan hebt

BeantwoordenCiteren
ouwe trouwe
(@patrick-coumans)
Estimable Member

@fsyouth Mee eens. Als hij nu weer alle vrije trappen gaat opeisen, zou zonde zijn van de kwaliteiten van de rest. En we hebben bij Feijenoord gezien wat er overblijft als hij die vrije ballen niet meer mag nemen: een technisch goede, maar anonieme speler. Is ook geen jongen qua persoonlijkheid die zich makkelijk schikt in een andere rol, en gezien recentelijke voorkeuren van hem voor andere clubs(gaf aan dat hij als geboren Fries erg graag wil afsluiten bij Cambuur) vraag je je af wat zijn motivatie dan nu is: alleen maar geld is niet de goede motivatie. Nee, geef die Basset maar een echte kans, ben daar erg benieuwd na.

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

ja want als seuntjens of yilmaz een vrije trap willen nemen dan laten ze zich makkelijk aan de kant zetten door Diemers.....geloof je het zelf?

Verder als je de kwaliteiten van Diemers ontkent dan heb je duidelijk geen verstand van voetbal.

Dillinger and Fortuna54 reacted
BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @patrick-coumans

@fsyouth Mee eens. Als hij nu weer alle vrije trappen gaat opeisen, zou zonde zijn van de kwaliteiten van de rest. En we hebben bij Feijenoord gezien wat er overblijft als hij die vrije ballen niet meer mag nemen: een technisch goede, maar anonieme speler. Is ook geen jongen qua persoonlijkheid die zich makkelijk schikt in een andere rol, en gezien recentelijke voorkeuren van hem voor andere clubs(gaf aan dat hij als geboren Fries erg graag wil afsluiten bij Cambuur) vraag je je af wat zijn motivatie dan nu is: alleen maar geld is niet de goede motivatie. Nee, geef die Basset maar een echte kans, ben daar erg benieuwd na.

Afsluiten op je 28ste? Zoiets doe je als je in de 30 bent.  Voor spelers kan Fortuna aantrekkelijker zijn als Cambuur, en niet alleen op financieel gebied.  

Dit bericht is gewijzigd 2 weken geleden door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
Fritske emeran
(@fritsemeran)
Estimable Member

Heel realistisch basset en diemers dst zou heel mooi zijn.

dar kunnen we echt niet om klagen.

ja diemers is weggegaanen mischien diverse dingen gezegd, echter wat hij heeft gezegd hebben 10 andere gedacht.

diemers en basset zijn flinke jongens voor een club als fortuna.

nogmaals dat was ondenkbaar 2 jaar geleden.

daarnaast hebben we inderdaad dan diemers en seuntjes en burak.

3 spelers die niet van verdedigen houden.

begrijp me niet verkeerd maar ook seuntjes heeft vaak slechte wedstrijden gehad en ook dat komt mogelijk door het team om hem heen echter met diemers erbij is het ook weer wat concure tie voor hem.

persoonlijk drnk ik dat diemers en seuntjes niet voor rlkaar onder doen.

ik ben er erg blij mee.

alles wat nog komt is heeeel mooi nu denk ik

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Reputable Member

Geplaatst door: @paul-jans

ja want als seuntjens of yilmaz een vrije trap willen nemen dan laten ze zich makkelijk aan de kant zetten door Diemers.....geloof je het zelf?

Verder als je de kwaliteiten van Diemers ontkent dan heb je duidelijk geen verstand van voetbal.

denk dat iedereen anders naar voetbal kijkt Paul, ik ben meer fan van bijvoorbeeld een type Guus Til die voetballend misschien niet zo sterk is maar een ongekend loopvermogen heeft en altijd op de juiste plek staat, en jij misschien van een type Diemers of een andere nummer 10 die altijd de creatieve oplossing zoekt en de spits voor de goal zet.

Uiteindelijk telt er maar 1 ding en dat is de einduitslag, maar ik denk dat je in het teambelang meer hebt aan Cole Bassett omdat die veel meer vuile meters gaat maken dan Mark Diemers.

Ja Diemers heeft hier een goede periode gehad, dus laten we daar geen tegenvallende 2e periode aan vast plakken

Jan Boers reacted
BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Prominent Member

Blijkbaar 2 kampen pro en contra Diemers. Prima.

Mocht ie komen, dan tel ik mijn zegeningen na 20 jaar ellende. Ooit waren we blij met Danny Schreurs....

Waar hebben we het over, mijn god. Die gast is welkom bij elke club vanaf positie 4 in NL.

Mijn eerste wedstrijd!

Wil Peters, Mike van Megen, Paul Jans and 1 people reacted
BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Reputable Member

ik ben er super content mee als Bassett niet komt, komen Bassett en Diemers moet ik zeggen dat je altijd Bassett moet opstellen als er een koopoptie bij zit, wat er vgm wel is, aangezien je met hem waarde ook creëert.

Diemers ga je hierna nooit meer voor een goed bedrag kunnen verkopen mi

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

ik ben er super content mee als Bassett niet komt, komen Bassett en Diemers moet ik zeggen dat je altijd Bassett moet opstellen als er een koopoptie bij zit, wat er vgm wel is, aangezien je met hem waarde ook creëert.

Diemers ga je hierna nooit meer voor een goed bedrag kunnen verkopen mi

Hoezo altijd Bassett opstellen? De beste moet spelen! Overigens denk ik niet dat ze alle 2 komen, ook al zegt VI dat ze met beide bezig zijn.  

Wil Peters reacted
BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Reputable Member

@fortuna54 volgens mij leg ik dat uit.

+ denk ik dat Bassett meer kan brengen aan dit team dan Diemers dat zou kunnen. redenen heb ik al uitgelegd 

Jan Boers reacted
BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Prominent Member

+ denk ik dat Bassett meer kan brengen aan dit team dan Diemers dat zou kunnen. redenen heb ik al uitgelegd 

Sorry fsyouth,

Maar wat een kwatsj. Diemers hebben we gezien, Basset niet.

Als beiden komen vechten ze er maar om. Luxe probleem voor Sjors.

Mijn eerste wedstrijd!

Wil Peters reacted
BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Ik blijf erbij dat jij, ik, of wie dan ook Bassett totaal niet kennen en wij weten niet wat voor voetballer het is en of hij überhaupt past bij Fortuna, laat staan dat je het al over zijn loopvermogen in die paar minuten dat hij op het veld stond bij Feyenoord. Het is onmogelijk om daar iets over te zeggen. Laten we dan alsjeblieft voorzichtig zijn en niet nu al de polonaise lopen voor een onbekende speler, oké? 👊

BeantwoordenCiteren
Fritske emeran
(@fritsemeran)
Estimable Member

Geplaatst door: @jo-bux

Sorry fsyouth,

Maar wat een kwatsj. Diemers hebben we gezien, Basset niet.

Als beiden komen vechten ze er maar om. Luxe probleem voor Sjors.

Wat een discussie.

precies wat jij zegt een luxe probleem voor sjors.

Wanneer hebben we dat nog eens gehad…

Fortuna54 reacted
BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

Diemers die twee jaar bewezen heeft onze beste speler te zijn (by far) en ons in iedergeval 1 seizoen in zijn eentje erin gehouden heeft en mocht corona er niet zijn geweest de enige die dat jaar ons kon redden.

versus

Bassat die nog helemaal niks heeft bewezen, alleen FSYouth heeft een grenzeloos vertrouwen in hem

moeilijke keuze

Martijn Hrmns, Gladiool, Fritske emeran and 2 people reacted
BeantwoordenCiteren
Fritske emeran
(@fritsemeran)
Estimable Member

@paul-jans 

mijne ook beide laten komen 😂🤣

BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Honorable Member

Lekker allebei laten komen, zeker. En allebei laten spelen. Diemers weet het zelf niet, maar wat mij betreft komt ie in deze ploeg beter tot zijn recht op 8. Kon bij Feyenoord ook niet altijd op 10 spelen. Als dat zij  eis is, jammer.

Wat ik me namelijk herinner van Diemers is dat ie behoorlijk wat afjoeg, wel degelijk meters maakte en regelmatig balletjes veroverde. Sterker nog, ik meen me te herinneren dat ie ook hoog in de lijst stond met onderscheppingen toen ie bij ons voetbalde.

BeantwoordenCiteren
Mike van Megen
(@mike-van-megen)
Trusted Member
Deelgenomen: 2 jaren geleden

Geplaatst door: @gladiool

Lekker allebei laten komen, zeker. En allebei laten spelen. Diemers weet het zelf niet, maar wat mij betreft komt ie in deze ploeg beter tot zijn recht op 8. Kon bij Feyenoord ook niet altijd op 10 spelen. Als dat zij  eis is, jammer.

Wat ik me namelijk herinner van Diemers is dat ie behoorlijk wat afjoeg, wel degelijk meters maakte en regelmatig balletjes veroverde. Sterker nog, ik meen me te herinneren dat ie ook hoog in de lijst stond met onderscheppingen toen ie bij ons voetbalde.

Dat was mijn gedachten ook! Zou geweldig zijn als hij terug zou komen! Met Duarte en Erdogan heb je twee man erachter die nog meer vuile meters maken.. gruwelijk goed middenveld hebben we dan!

BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Honorable Member

Ik zie Diemers dus naast Erdogan of Duarte, met Bassett er voor 😉 

BeantwoordenCiteren
ouwe trouwe
(@patrick-coumans)
Estimable Member

@fritsemeran Wanneer hebben dat nog eens gehad? Toen we een aantal jaar later aan de financiële en sportieve afgrond stonden.......  😣 😮(Hongaars voetballer van het jaar, Marco Boogers, Huub Driessen en nog wat van die gasten en paar jaar later waren we gedegradeerd). Een club met weinig eigen vermogen en lage begroting moet goed blijven nadenken over het samenstellen van de selectie, zo een club heeft geen luxe problemen.

BeantwoordenCiteren
sittard68
(@sittard68)
Reputable Member

Geplaatst door: @patrick-coumans

@fritsemeran Wanneer hebben dat nog eens gehad? Toen we een aantal jaar later aan de financiële en sportieve afgrond stonden.......  😣 😮(Hongaars voetballer van het jaar, Marco Boogers, Huub Driessen en nog wat van die gasten en paar jaar later waren we gedegradeerd). Een club met weinig eigen vermogen en lage begroting moet goed blijven nadenken over het samenstellen van de selectie, zo een club heeft geen luxe problemen.

Joszef Szalma, Anton Janssen en Marco Boogers. Huub Driessen werd geruild tegen Roger Reijners. Verwachtingen waren inderdaad enorm hoog gespannen, maar ging falikant fout uiteindelijk.

Toch denk ik dat plan en basis achter huidige ambitie beter doordacht is. Blijft uiteindelijk koffiedik kijken. We hebben er als fans weinig tot geen invloed op. Laten we maar hopen op het beste en gewoon genieten van het heden.

BeantwoordenCiteren
ouwe trouwe
(@patrick-coumans)
Estimable Member

@fortuna54 Je kunt de specifieke kwaliteiten van een speler best inschatten op basis van 2x een half uurtje, net als fsyouth heb ik Basset 2x bezig gezien op ESPN en op basis daarvan is het wel duidelijk dat dit meer een box to box player is, die qua stijl wel enigzins te vergelijken valt met Flemming. En dacht toch dat we voor de 10 een vervanger voor Zian zochten, dus geef die jongen een kans. Diemmers is in elk geval geen Flemming(en Flemming is geen Diemers). Marc lijkt me meer een vervanger voor De Seun(misschien gaat die nog weg) of een concurrent voor Duarte. 1 van die 3(of meer)op de bank zetten werkt niet op de iets langere termijn, krijg je alleen maar heibel van.

BeantwoordenCiteren
Tom Bijlsma
(@tom-bijlsma)
Active Member

Ik ben zelf maar even transfervrij grote vissen gaan zoeken.
Ik kom dan uit op de volgende spelers voor de 10 positie:

• Ben Arfa 35jaar oud en oud teamgenoot van Burak, en oud frans international
  • Adama Traore, meer dan 50 wedstrijden Ligue 1 en 50 Süper Liga
  • Zakaria Labyad, maar lijkt mij niet de gewenste speler
  • Farid Boulaya, 104 wedstrijden Ligue 2 en 85 Ligue 1
  • Ryad Boudebouz, 368 wedstrijden Ligue 1, met 49 doelpunten en 62 assists
  • Adem Ljajic, 225 wedstrijden Serie A , met 48 doelpunten en 40 assists en veel gespeeld in Turkije

Dit bericht is gewijzigd 2 weken geleden 2 keer door Tom Bijlsma

BeantwoordenCiteren
Albert Eijkenboom
(@albert-eijkenboom)
Reputable Member

Als ze nog spelers willen halen voor Zaterdag dan moet het toch vandaag gebeuren.

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Prominent Member

Geplaatst door: @albert-eijkenboom

Als ze nog spelers willen halen voor Zaterdag dan moet het toch vandaag gebeuren.

Wat er ook gaat komen Albert, die zal never nooit zaterdag al mee doen.

Mijn eerste wedstrijd!

fsc68 reacted
BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Reputable Member

@patrick-coumans precies, en daarbuiten denk ik dat het alleen maar kan tegenvallen als Diemers komt aangezien een meerendeel van de fans een hoge pet van hem op hebben

Jan Boers reacted
BeantwoordenCiteren
Albert Eijkenboom
(@albert-eijkenboom)
Reputable Member

@jo-bux Ja dan denk ik  aan Diemers die moet fit zijn en dan kun je hem vrijdag nog inpassen.

BeantwoordenCiteren
Pagina 105 / 125