Forum

Transfers(speculati...

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Transfers(speculatie)topic 2022-2023

6,202 Berichten
96 Gebruikers
2433 Likes
88.2 K Bekeken
Lucas Hermans
(@lucas-hermans)
Reputable Member
Deelgenomen: 3 jaren geleden

En nu door naar de grote 🐟

BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Honorable Member
Deelgenomen: 4 jaren geleden

Ik zie het heel simpel. In het 'ergste geval' huren we een Amerikaans international en betalen we zijn salaris. Omdat ie niet bij ons onder contract staat is dat maximaal het salaris dat ie bij Colorado verdient. Oftewel. We huren gewoon een speler zoals we dat zo vaak hebben gedaan, eigenlijk hetzelfde als een eenjarig contract zonder tekengeld.

In een beter geval hoeven we niet alles te betalen, hebben we ook iets van een koopoptie of percentage bemiddeld.

Zolang Bassett gewoon levert is het nooit ongunstig of duurder dan een andere 10 halen. 

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

hangt natuurlijk af van huurbedrag en salariskosten

BeantwoordenCiteren
Borussia Zitterd
(@borussia-zitterd)
Estimable Member

Ik heb Bassett niet genoeg zien spelen om er zelf echt een mening over te vormen, maar ik lees veel verontwaardigde Feyenoord-reacties. Dat maakt dat ik toch wel hoopvol ben 🙂

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Zolang Bassett levert boeit het niet wat hij kost(dat zullen we toch niet te weten komen). Maar er is nog meer op komst 😀

BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Honorable Member

Nou. Kan ik een hint kopen?

BeantwoordenCiteren
Roel75
(@roel75)
Estimable Member

@fortuna54 José Rodriquez?

BeantwoordenCiteren
M
 M
(@m)
Estimable Member

Erg veel moeite in een speler die we dus klaarblijkelijk gaan huren. Het zal best een leuke speler zijn, maar meer naar de toekomst. Koop of optie tot koop zou fantastisch zijn, nu stomen we hem alleen maar klaar zonder daarvan te profiteren in euro’s. Zoals de berichten nu zijn in ieder geval. 

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

Geplaatst door: @fortuna54

Zolang Bassett levert boeit het niet wat hij kost(dat zullen we toch niet te weten komen). Maar er is nog meer op komst 😀

ook op de 10? De grote vis?  beland Basset dan op de bank?

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

laat xavi simons bij ons maar speelminuten maken

Dit bericht is gewijzigd 5 dagen geleden door Paul Jans

BeantwoordenCiteren
Douwe
(@douwe)
Honorable Member
Deelgenomen: 2 jaren geleden

Ik kan me niet voorstellen dat we het zonder doorverkooppercentage doen, maarja

BeantwoordenCiteren
S R
 S R
(@s-r)
Estimable Member
Deelgenomen: 2 maanden geleden

@paul-jans Laat Simons maar zitten waar hij zit.

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Reputable Member

Simons verdiende bij PSG wss meer dan de hele selectie van Fortuna elkaar.

BeantwoordenCiteren
S R
 S R
(@s-r)
Estimable Member

Geplaatst door: @fsyouth

Simons verdiende bij PSG wss meer dan de hele selectie van Fortuna elkaar.

1M per jaar.

BeantwoordenCiteren
Wil Peters
(@wil-peters)
Reputable Member

Geplaatst door: @roel75

Ik.mag toch hopen dat wij niet met dit misbaksel in zee gaan. Die gast heeft ons niet alleen aan het lijntje gehouden  maar ons ook veel punten gekost. Nu er geen interesse is in meneer is Fortuna ons weer interessant. Ga lekker naar Ajax daar pas je qua neus lekker bij.

BeantwoordenCiteren
ouwe trouwe
(@patrick-coumans)
Estimable Member

Geplaatst door: @paul-jans

laat xavi simons bij ons maar speelminuten maken

Zeer realistisch weer. Die jongen ruikt de champions league premies(geteld bij zijn toch waarschijnlijk niet bepaald hongerloontje), en dan zou hij na een paar weken psv verruilen voor Fortuna...... 🤨  

Maar zou nou toch wel verdomd graag willen weten wie de big fish is, heb werkelijk geen idee waar we dan aan moeten denken. 

BeantwoordenCiteren
S R
 S R
(@s-r)
Estimable Member

wie is de big fish.. Zarko ‘zorro’ Grabovac, Shakison (goal tegen Helmond trouwens, wat een sprint, Bale deed hem jaren later na) Taner Taktak of Aziz Moutawakil ? Of komt Hoesen terug of is het gewoon Bassett ? 

JerletWater reacted
BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Reputable Member

Vraag me af of Feyenoord Bassett nog wel wilt hebben. Ze zijn bezig met een vervanger voor hem aan te trekken. 

Eerste wedstrijd: Fortuna Sittard - PSV 1-2 | 18 aug 2018

BeantwoordenCiteren
sittard68
(@sittard68)
Reputable Member

Geplaatst door: @sf

Vraag me af of Feyenoord Bassett nog wel wilt hebben. Ze zijn bezig met een vervanger voor hem aan te trekken. 

Wie weet hebben wij wel tweede optie. Dat als Feyenoord besluit koopoptie niet te lichten, wij de eerste keus hebben. Of we nemen hem over van Feyenoord.

BeantwoordenCiteren
Albert Eijkenboom
(@albert-eijkenboom)
Reputable Member

@sittard68 Wij zijn allemaal maar wat aan het roepen en weten niks. Zo weinig als naar buiten kwam van voor het bericht zoveel zal er ook naar buiten komen op welke voorwaarden hij nu komt.

LU and Wil Peters reacted
BeantwoordenCiteren
Frankie Tao
(@frankie-tao)
Reputable Member

In de Limburger staat het antwoord, Feyenoord heeft de huur opgezegd maar behoud wel de koopoptie, Fortuna huurt dus rechtstreeks van de Amerikanen

BeantwoordenCiteren
Lars van Roij
(@lars-van-roij)
Trusted Member

Geplaatst door: @wil-peters

Ik.mag toch hopen dat wij niet met dit misbaksel in zee gaan. Die gast heeft ons niet alleen aan het lijntje gehouden  maar ons ook veel punten gekost. Nu er geen interesse is in meneer is Fortuna ons weer interessant. Ga lekker naar Ajax daar pas je qua neus lekker bij.

Wat een belachelijke opmerking!
Je mag vinden van Rodriguez wat je wil, maar om je in zulke bewoordingen over iemand uit te drukken, slaat nergens op.

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Reputable Member

serge aurier is transfervrij 😂

BeantwoordenCiteren
Loos
 Loos
(@loos)
Bestuurslid FSCredacteur Registered

Geplaatst door: @s-r

1M per jaar.

oooh, dat moet Diemers al bijna kosten per jaar. Dat valt dus mee.

Verder natuurlijk totale onzin om dit soort namen hier te laten vallen. Is geen gerucht, is geen speculatie en daarnaast al helemaal geen optie.

Dit bericht is gewijzigd 5 dagen geleden door Loos

S R reacted
BeantwoordenCiteren
pierrecremers
(@pierrecremers)
Eminent Member

Inderdaad. Geen leuke opmerking. Voor mij is Jose Rodriguez van harte welkom. Voor Fortuna een fantastische speler.⁵

JerletWater reacted
BeantwoordenCiteren
Tim
 Tim
(@tim)
Eminent Member
Deelgenomen: 12 maanden geleden

Wat José heeft geflikt, was natuurlijk niet oké.

Maar voor Fortuna is hij nog steeds een hele goede toevoeging, al zie ik liever Tekie terugkomen.

Jan Boers reacted
BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Reputable Member

Zijn er nog namen gevallen als aanvallende (breedte) versterking?

Ik hoop op een multifunctionele aanvaller die zowel op 7, 11, 9 en misschien nog op 10 kan. Zou mooi zijn.

Eerste wedstrijd: Fortuna Sittard - PSV 1-2 | 18 aug 2018

BeantwoordenCiteren
sittard68
(@sittard68)
Reputable Member

@albert-eijkenboom Natuurlijk, maar daarom is dit toch ook een forum. Iedereen heeft zo zijn ideeën en verwachtingen. Vooral niet te serieus nemen allemaal.

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Reputable Member

Sontje Hansen halen?

Kan hier uitgroeien tot een steunpilaar, mits hij het goed heeft zitten in de bovenkamer.

meen wel dat ajax hem niet wou laten gaan, maar dat kan uiteraard ook gezegd worden om de prijs bij een eventuele verkoop op te laten lopen 

BeantwoordenCiteren
S R
 S R
(@s-r)
Estimable Member

@loos ik heb Simons niet geroepen. Kwam gister ter sprake dat iemand heb liever hier minuten ziet maken maar hij mag van mij blijven zitten waar hij zit.

BeantwoordenCiteren
Wil Peters
(@wil-peters)
Reputable Member

Geplaatst door: @lars-van-roij

Je mag vinden van Rodriguez wat je wil, maar om je in zulke bewoordingen over iemand uit te drukken, slaat nergens op.

Sorry dat jij je aan deze opmerking gestoord hebt. Maar er worden hier soms ergere dingen geroepen. Van iemand die mijn club zo aan het lijntje gehouden heeft en ons de nodige punten heeft gekost door zijn gedrag heb ik geen hoge pet op. En de vraag is of hij zijn gedrag/temperament inmiddels op orde heeft.

BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Honorable Member

Als je daarmee bedoelt dat hij in de afgelopen jaren nauwelijks kaarten heeft gepakt en zowat alles heeft gespeeld, dan heeft ie alles op orde ja. 

Los daarvan snap ik wel wat je zegt hoor.

Wil Peters reacted
BeantwoordenCiteren
Patrick Laheije
(@patrick-laheije)
Reputable Member

Rodrigues vond ik ondanks zijn onbezonnen acties toch wel een meerwaarde destijds voor ons team.

Ik denk zeker dat hij in ons huidige team alsnog van meerwaarde kan zijn.

Maar....is dit een "serieus" gerucht of zijn het gewoon reacties op deze "naam"?

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Prominent Member

De terugkeer van Rodrigues is de afgelopen jaren steeds weer een issue. Ook dit keer verwacht ik dat hij niet gaat komen. Hij vindt het blijkbaar leuk om op insta wat zaakjes te insinueren. Van mij is hij welkom, maar indien hij weer niet komt, ook prima.

Meer benieuwd naar wat er nog mogelijk gaat komen, erg stil in geruchtencircuit.

Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Prominent Member

Ga lekker naar Ajax daar pas je qua neus lekker bij.

Sorry dat jij je aan deze opmerking gestoord hebt. Maar er worden hier soms ergere dingen geroepen. 

En Wil, lul het niet recht, deze opmerking is absoluut not done kerel. Walgelijk.

Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1

BeantwoordenCiteren
Wim Houben
(@wim-houben)
Estimable Member

"Walgelijk"?
Ik vind het niet walgelijk, wat Wil Peters schrijft.
Ik ben het volledig met hem eens.

Weet je wat walgelijk is, de actie van Fortuna t.o.v. Charlison Benschop.
Hoe zet je iemand letterlijk bij het huisvuil aan de straat!
Dit verdient de schoonheidsprijs echt niet!

Wil Peters reacted
BeantwoordenCiteren
sittard68
(@sittard68)
Reputable Member

Goh een opmerming over de neus van José Rodrigues in combinatie met Ajax. Poeh poeh, het moet echt niet schandaliger worden hier.

Wil Peters, ga je diep schamen! 😉 

Dit bericht is gewijzigd 4 dagen geleden door sittard68

Wil Peters reacted
BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

Geplaatst door: @jo-bux

De terugkeer van Rodrigues is de afgelopen jaren steeds weer een issue. Ook dit keer verwacht ik dat hij niet gaat komen. Hij vindt het blijkbaar leuk om op insta wat zaakjes te insinueren.

nou ja het zijn bepaalde supporters die achter elke post iets zoeken he. Hij post een autorit naar het westen van belgie en wij worden er weer aan gelinkt. Hij traint in fortuna kleren en hij heeft al zowat getekend terwijl het duidelijk een grap/afspraak tussen vd weerde en hem was.

en voor wat de neus betreft, er worden hier echt wel ergere dingen gezegd.

Ik zal in iedergeval nooit de dwaze acties van hem vergeten en dat hij in laatste seconden geel pakte in een wedstrijd omdat hij de volgend eniet op kunstgras wilde spelen terwijl we hem heel hard nodig hadden. En natuurlijk zijn belachelijke actie om letterlijk in de laatste seconden zich te bedenken en niet op het vliegtuig te stappen terwijl alles geregeld was door fortuna.

Wil Peters reacted
BeantwoordenCiteren
DashingHazelnut
(@dashinghazelnut)
Estimable Member

Geplaatst door: @patrick-laheije

Rodrigues vond ik ondanks zijn onbezonnen acties toch wel een meerwaarde destijds voor ons team.

Maar....is dit een "serieus" gerucht of zijn het gewoon reacties op deze "naam"?

Voorlopig niet serieus.

Instapost van Jose liet zien dat hij onderweg was naar België/Nederland. Precieze locatie is niet zichbaar, maar aangezien hij Union volgt op Insta is de kans groot dat hij daar heen gaat.

BeantwoordenCiteren
Drik Heffels
(@drik-heffels)
Reputable Member

Geplaatst door: @patrick-laheije

José Rodriguez gaat gewoon naar Union Saint-Gilloise, zoals iemand eerder al zei. Komt niet naar Sittard!

BeantwoordenCiteren
sittard68
(@sittard68)
Reputable Member

Als we het dan toch over het terughalen van oud spelers hebben. Misschien El Messaoudi? Heeft niet veel gespeeld vorig seizoen voor zijn Turkse club. Weet niet wat de reden daarvoor was, blessures of iet anders, maar zou wel die spreekwoordelijke grote vis kunnen zijn.

BeantwoordenCiteren
Albert Eijkenboom
(@albert-eijkenboom)
Reputable Member

@paul-jans Iedereen heeft wel een speler die niet zo goed in het straatje valt en dat mag je gerust laten blijken. Maar die dat dan niet op de persoon of uiterlijk. Doe dat op zijn spel of iets wat je dwars zit maar laat de mens in zijn waarde. Paul heeft wat Rodrieges en ik heb wat met Diemers  maar laat ze wel in hun waarde 

Dit bericht is gewijzigd 4 dagen geleden door Albert Eijkenboom

BeantwoordenCiteren
Zostere
(@zostere)
Trusted Member
Deelgenomen: 1 maand geleden

Geplaatst door: @fsyouth

Sontje Hansen halen?

Kan hier uitgroeien tot een steunpilaar, mits hij het goed heeft zitten in de bovenkamer.

meen wel dat ajax hem niet wou laten gaan, maar dat kan uiteraard ook gezegd worden om de prijs bij een eventuele verkoop op te laten lopen 

Die heeft zelf geen enkele interesse in fortuna..ik heb het hem een tijdje geleden al rechtstreeks gevraagd en is nu niet anders...ik wil hem best proberen over te halen, maar dat gaat niet lukken. Hij heeft zelf een ander traject in zijn hoofd...kort gezegd wil hij wachten op ajax1...terwijl uitgeleend worden aan een eredivisieclub goed voor zijn voor zijn ontwikkeling zou zijn...Hij prefereert iets anders, en zowieso geen laagvlieger eredivisie..."degradatievoetbal past niet bij hem"

Hoofdstuk Sontje kan gesloten worden 🙂

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

@albert-eijkenboom heb je door dat die opmerking niet van mij komt? ik zeg alleen dat er wel ergere dingen gezegd worden hier.

sittard68 reacted
BeantwoordenCiteren
Zostere
(@zostere)
Trusted Member

Over grote vis gesproken...ik ben fan van de voetballer tannane....ik weet ook wel dat hij bij iedere club zeik maakt en dat je problemen met die gast krijgt, maar dat zou ik nu de ideale nummer 10 voor ons vinden...maar zoals gezegd, daar hangt een heel groot risico aan...heel begrijpelijk dat een club daar niet aan begint...maar puur de voetballer zou precies zijn wat wij nodig hebben als creatieve en scorende 10...puur mijn mening uiteraard

BeantwoordenCiteren
Maurice I
(@maurice-indemans)
Estimable Member

Tannane, die nu bij NEC voetbalt en dus echt niet weg gaat daar!!!??

BeantwoordenCiteren
Zostere
(@zostere)
Trusted Member

@maurice-indemans 

Die ja....heb ook niet gezegd dat ie weggaat daar haha...maar die speler zou precies zijn wat sij nodig hebben imo...hij heeft echt alles, helaas ook een grote kronkel in zijn bovenkamer

BeantwoordenCiteren
Drik Heffels
(@drik-heffels)
Reputable Member

Geplaatst door: @sittard68

Als we het dan toch over het terughalen van oud spelers hebben. Misschien El Messaoudi? Heeft niet veel gespeeld vorig seizoen voor zijn Turkse club. Weet niet wat de reden daarvoor was, blessures of iet anders, maar zou wel die spreekwoordelijke grote vis kunnen zijn.

Qua postuur bedoel je dan? Verder is El Messaoudi niet echt een grote vis toch? Daarbij denk ik aan een ander kaliber... Maar wellicht verwacht ik dan te veel. Daarbij is het nog maar afwachten of grote vis verhaal klopt, want het kwam van Geert Transfermarkt, die soms ook gewoon blind vaart op zijn volgers. Al zei Fortuna54 wel nog iets over nog één keer stunten volgens mij?

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Rodriguez gaat echt niet komen hoe graag sommige ook zouden willen. Wie dan nog wel gaan komen? Dat is natuurlijk afwachten. Als Fortuna afgelopen jaren geïnteresseerd was in José dan was dat wel naar buiten gekomen, het is nu niet anders dan afgelopen jaren. Er zullen heus wel vergelijkbare of zelfs nog betere(goedkopere) spelers die interessant kunnen zijn voor Fortuna. Nog 21 dagen te gaan.  

Dit bericht is gewijzigd 4 dagen geleden door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
Lucas Hermans
(@lucas-hermans)
Reputable Member

Geplaatst door: @zostere

Over grote vis gesproken...ik ben fan van de voetballer tannane....ik weet ook wel dat hij bij iedere club zeik maakt en dat je problemen met die gast krijgt, maar dat zou ik nu de ideale nummer 10 voor ons vinden...maar zoals gezegd, daar hangt een heel groot risico aan...heel begrijpelijk dat een club daar niet aan begint...maar puur de voetballer zou precies zijn wat wij nodig hebben als creatieve en scorende 10...puur mijn mening uiteraard

Dat is dus echt precies niet wat wij nodig hebben! Je geeft zelf al aan waarom, dus voor mij een raadsel waarom je zo'n jongen graag bij ons zou willen zien. Mijn persoonlijke mening is trouwens dat hij een wedstrijd of 5 de aandacht op zich zal vestigen maar daarna horen we niet meer veel van hem.

BeantwoordenCiteren
Pagina 116 / 125