Forum

Transfers(speculati...

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Transfers(speculatie)topic 2022-2023

9,516 Berichten
113 Gebruikers
3186 Likes
133.7 K Bekeken
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member
Deelgenomen: 3 maanden geleden

Geplaatst door: @fortuna54
Geplaatst door: @sf

Fortuna reserves hebben geoefend tegen KV Mechelen O23.

Cordoba en Pinto speelden de wedstrijd, zou dat beteken dat zij tegen Twente op de bank beginnen?

Ik denk dat er geen aanleiding is om te wisselen tegen Twente.

als Córdoba fit is, altijd Córdoba boven Noslin.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member
Deelgenomen: 4 jaren geleden

Geplaatst door: @fsyouth

Fortuna reserves hebben geoefend tegen KV Mechelen O23.

Cordoba en Pinto speelden de wedstrijd, zou dat beteken dat zij tegen Twente op de bank beginnen?

Ik denk dat er geen aanleiding is om te wisselen tegen Twente.

als Córdoba fit is, altijd Córdoba boven Noslin.

Cordoba moet zich bewijzen dat hij beter is als Noslin! Op termijn zie ik dat ook wel gebeuren. Dat ze maar vechten voor een basis plek en de beste moet spelen.   

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden 2 keer door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

@fortuna54 noslin vindt ik een leuke invaller, heeft zich goed ontwikkelt en als invaller kan die het verschil maken, komt ook omdat zijn uithoudingsvermogen gewoon laag is, tegen Ajax zie je dat duidelijk, na 35 minuten had ie het zichtbaar moeilijk vond ik.

En Cordoba ga je uiteraard meer aan verdienen in de toekomst als er niks raars gebeurt 

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

@fortuna54 noslin vindt ik een leuke invaller, heeft zich goed ontwikkelt en als invaller kan die het verschil maken, komt ook omdat zijn uithoudingsvermogen gewoon laag is, tegen Ajax zie je dat duidelijk, na 35 minuten had ie het zichtbaar moeilijk vond ik.

En Cordoba ga je uiteraard meer aan verdienen in de toekomst als er niks raars gebeurt 

Allemaal leuk en aardig maar Cordoba moet zich eerst bewijzen.  Vandaag tegen Mechelen soms een leuke actie maar verder onzichtbaar. Geef hem even de tijd fitter te worden en wie weet speelt hij Noslin uit de basis(wat ik dus verwacht). Als Noslim zich goed ontwikkelt kan daar ook genoeg aan verdiend worden(heeft bijna niks gekost). 

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
Tom De Vries
(@tom-de-vries)
Eminent Member
Deelgenomen: 1 jaar geleden

Diemers is naar emmen 🙃 

BeantwoordenCiteren
DashingHazelnut
(@dashinghazelnut)
Reputable Member

Hoe concreet is de interesse van Fortuna in Van Kaam? Voor de breedte fijn om erbij te hebben. 

BeantwoordenCiteren
Borussia Zitterd
(@borussia-zitterd)
Estimable Member

Prima dat Fortuna afhaakte als Diemers te veel salaris vroeg, maar het steekt wel dat hij vervolgens naar een club als Emmen gaat... Had hem liever naar Vitesse zien gaan.

BeantwoordenCiteren
Boy de Kort
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Deelgenomen: 12 maanden geleden
Topic starter  
Geplaatst door: @borussia-zitterd

Prima dat Fortuna afhaakte als Diemers te veel salaris vroeg, maar het steekt wel dat hij vervolgens naar een club als Emmen gaat... Had hem liever naar Vitesse zien gaan.

Eerste optie was altijd Bassett geweest diemers was een van de volgende. Ging niet om salaris.

BeantwoordenCiteren
Borussia Zitterd
(@borussia-zitterd)
Estimable Member

Geplaatst door: @boy-de-kort

Eerste optie was altijd Bassett geweest diemers was een van de volgende. Ging niet om salaris.

In dat geval hoop ik dat Bassett het vertrouwen dat Fortuna in hem heeft terug kan betalen. Hij heeft alles nog te bewijzen, terwijl je bij Diemers weet welke kwaliteiten je in huis haalt. En bovendien huur je Bassett... Ik blijf het een gekke keuze vinden, maar ik hoop echt dat Bassett me de mond snoert 😀

BeantwoordenCiteren
Richard
(@richard-coenen-2)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 maanden geleden

Jammer had Diemers toch graag erbij gehad. Benieuwd naar Bassett die moet toch echt goed zijn, zeker met deze voor mij rare constructie waarbij wij huren vd Amerikanen en Feyenoord de koopoptie heeft. Zou toch graag de exacte constructie weten, hoop dat Bassett echt goed is.

BeantwoordenCiteren
Albert Eijkenboom
(@albert-eijkenboom)
Reputable Member
Deelgenomen: 3 jaren geleden

@richard-coenen-2  Nu hoop ik dat het hoofdstuk Diemers afgesloten is.

Jan Boers reacted
BeantwoordenCiteren
Richard
(@richard-coenen-2)
Estimable Member

Zou soms willen dat er hier hoofdstukken werden afgesloten inderdaad!

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

Allemaal leuk en aardig maar Cordoba moet zich eerst bewijzen.  Vandaag tegen Mechelen soms een leuke actie maar verder onzichtbaar. Geef hem even de tijd fitter te worden en wie weet speelt hij Noslin uit de basis(wat ik dus verwacht). Als Noslim zich goed ontwikkelt kan daar ook genoeg aan verdiend worden(heeft bijna niks gekost). 

heb je de oefenpot gezien dan?

was dacht ik besloten 

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @richard-coenen-2

Zou soms willen dat er hier hoofdstukken werden afgesloten inderdaad!

Open jij dan een nieuw hoofdstuk ?😄👍🏻

BeantwoordenCiteren
Boy de Kort
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Deelgenomen: 12 maanden geleden
Topic starter  

Jammer dat Hendrix naar het andere fortuna gaat. Had hem graag hier gezien als limbo.

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door Boy de Kort

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

Diemers officieel nu bij Emmen, wordt gehuurd daar dus dat betekent dat Emmen niet heel z’n salaris kon betalen.

nu kijken wie de betere nummer 10 van Feyenoord heeft gehaald, Fortuna of Emmen.

Ik denk het al te weten, al moet het in de praktijk nu gaan uitwijzen 

BeantwoordenCiteren
Albert Eijkenboom
(@albert-eijkenboom)
Reputable Member

@fortuna54 Zullen we eens beginnen met wie wordt die grote nieuwe vis.

Wil Peters reacted
BeantwoordenCiteren
Loos
 Loos
(@loos)
Trusted Member Admin Registered

Geplaatst door: @boy-de-kort

Ging niet om salaris.

Are you sure though? Ik vind 8 tot 9 ton gewoon buitensporig. Denk dat Feyenoord nu eieren voor haar geld kiest en dan maar genoegen neemt met huur om zo deel salaris weg te kunnen strepen.

Fortuna54 reacted
BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @albert-eijkenboom

@fortuna54 Zullen we eens beginnen met wie wordt die grote nieuwe vis.

Dan moet die eerst gevangen worden 🎣

BeantwoordenCiteren
LU
 LU
(@lu)
Reputable Member

Ik vermoed dat met die grote vis Bassett bedoeld werd. 

In de transferperiode zoek je spelers voor de basis en voor de breedte. Deze periode mikt Fortuna hoger dan andere jaren. Spelers van een niveau dat voorheen voor de basis goed zou zijn, worden nu gehaald voor de breedte en voor de basis haalt men spelers die voorheen de kartrekkers moesten worden, zoals bij Diemers, Seuntjens, Polter en Rienstra. Dat waren voor Fortuna  "grote vissen".

De basis was onlangs al bijna compleet. Er ontbrak alleen nog een nummer 10. Men was dus op zoek naar nog één grote vis waarover ze al over aan het onderhandelen waren en die nu is aangetrokken: Bassett.

Dat is hoe ik het inschat. Voor mensen die op Messi of zo iemand zitten te wachten, is dat misschien teleurstellend. Wel verwacht ik dat Fortuna, zoals gezegd, op buitenkansjes aast en dat er nog wat versterkingen voor de breedte bij komen.

BeantwoordenCiteren
Quix
 Quix
(@quix)
Eminent Member

Cole Bassett is nog steeds Feyenoorder

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

@lu Wat ik las wat Bassett niet de grote vis.

+ daarbij heb je gewoon 13/14 spelers nodig voor de basis, want dan is je bank automatisch sterker.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

@lu Wat ik las wat Bassett niet de grote vis.

+ daarbij heb je gewoon 13/14 spelers nodig voor de basis, want dan is je bank automatisch sterker.

13-14 spelers zitten we nu al aan met Noslin/Ferati/Pinto/Vita. Maar dat is nog te magertjes.  Er komt nog een middenvelder bij + Bassett en dan zullen ze nog speuren naar een aanvaller en centrale verdediger.

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden 2 keer door Fortuna54

Loos reacted
BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @quix

Cole Bassett is nog steeds Feyenoorder

Morgen niet meer 😛

Robin, Drik Heffels and Loos reacted
BeantwoordenCiteren
Loos
 Loos
(@loos)

Waarom staren zovelen zich hier blind op de uitspraak over een 'Grote vis', terwijl dat nooit door (iemand bij) de club uitgesproken is en het bovendien een erg subjectieve uitspraak is?

BeantwoordenCiteren
LU
 LU
(@lu)
Reputable Member

Geplaatst door: @loos

Waarom staren zovelen zich hier blind op de uitspraak over een 'Grote vis', terwijl dat nooit door (iemand bij) de club uitgesproken is en het bovendien een erg subjectieve uitspraak is?

Dat is wat ik min of meer wil zeggen. Alleen zou die uitspraak volgens Geert Transfermarkt wel door de club zijn gedaan.

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door LU

BeantwoordenCiteren
Joe Pesci
(@joe-pesci)
Reputable Member

Ja inderdaad,ze maken de vis zelf zo groot dat elke nieuwe aanwinst de "grote" vis niet kan zijn 🤣

Loos reacted
BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Is een buitenkansje - hoe de club het noemt- het zelfde als een grote vis? 

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

@fortuna54 Ja

BeantwoordenCiteren
Loos
 Loos
(@loos)

Geplaatst door: @lu

wel door de club zijn gedaan.

Maar dat zegt alsnog helemaal niks. Enerzijds is dit 'horen van', nu al weken geleden, kan het letterlijk iedereen zijn en blijft het een subjectief.

BeantwoordenCiteren
Loos
 Loos
(@loos)

Subjectief wederom. Ik vind dat zeker niet per definitie.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Subjectief wederom. Ik vind dat zeker niet per definitie.

Burak & Guth zijn grote vissen & Cordoba is een buitenkans? 😛

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

@fortuna54 Burak buitenkans en Guth en Cordoba grote vissen zou ik eerder zeggen

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

@fsyouth Of alle 3 grote vissen.  Heel subjectief inderdaad!

BeantwoordenCiteren
Richard
(@richard-coenen-2)
Estimable Member

Burak Guth en Cordoba noem ik Fortunezen.

Drik Heffels, Gladiool, Tom De Vries and 5 people reacted
BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Reputable Member

Ik zie al een paar keer voorbij komen dat mensen het niet snappen waarom wij Bassett huren terwijl we geen koopoptie of geen 1ste koopoptie zouden hebben. Dat is op zich wel begrijpelijk. 
Ik vergelijk het met de situatie Till bij Feyenoord. Die hebben ze ook alleen gehuurd vorig jaar. Mede door hem speelde Feyenoord goed (o.a. Conferenceleague) waardoor het gehele team meer waard werd en er dus ook geld binnen rolde vanwege de Europese wedstrijden en transfers. Dan is het nog wel jammer dat we geen koopoptie zouden hebben, maar als hij er mede voor zorgt dat we een goede eindklassering hebben dan neem ik dat voor lief.

Eerste wedstrijd: Fortuna Sittard - PSV 1-2 | 18 aug 2018

BeantwoordenCiteren
Leo Van Gansewinkel
(@leo-van-gansewinkel)
Honorable Member

@boy-de-kort Ben ingenomen met Bassett de box to box speler t.o.v. de draaikont Diemers die het spel vertraagd. Speelde Fortuna vorig jaar met een 10? Moet me vergissen. Dacht het niet.

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Reputable Member

@leo-van-gansewinkel Flemming was de 10 maar sloot bij in de spits

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Reputable Member

Is al bekend wanneer Bassett gepresenteerd wordt?

BeantwoordenCiteren
Drik Heffels
(@drik-heffels)
Reputable Member

Is al bekend wanneer Bassett gepresenteerd wordt?

Fortuna54 zei net dat hij morgen geen Feyenoorder meer is. Dus vandaag of morgen lijkt me dan, ik zou gokken op morgen.

Gladiool reacted
BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

@drik-heffels zal ongetwijfeld al Fortunees zijn, maar ons media team is van een hoog niveau, dus die zullen een leuk idee hebben, en dan zal er een video vanavond in elkaar worden gezet met het nodige edit werk, dan zal die morgen klaar zijn

BeantwoordenCiteren
Drik Heffels
(@drik-heffels)
Reputable Member

@drik-heffels zal ongetwijfeld al Fortunees zijn, maar ons media team is van een hoog niveau, dus die zullen een leuk idee hebben, en dan zal er een video vanavond in elkaar worden gezet met het nodige edit werk, dan zal die morgen klaar zijn

Precies dat. Denk dat hij al Fortunees is en op de achtergrond al hard aan het papierwerk gewerkt wordt. Aangezien hij dit weekend toch sowieso niet kan spelen, maakt het dan ook niet zo veel uit wanneer hij gepresenteerd wordt. Als hij maar gepresenteerd wordt!

BeantwoordenCiteren
Frodootje
(@frodootje)
Reputable Member

Ik zie al een paar keer voorbij komen dat mensen het niet snappen waarom wij Bassett huren terwijl we geen koopoptie of geen 1ste koopoptie zouden hebben. Dat is op zich wel begrijpelijk. 
Ik vergelijk het met de situatie Till bij Feyenoord. Die hebben ze ook alleen gehuurd vorig jaar. Mede door hem speelde Feyenoord goed (o.a. Conferenceleague) waardoor het gehele team meer waard werd en er dus ook geld binnen rolde vanwege de Europese wedstrijden en transfers. Dan is het nog wel jammer dat we geen koopoptie zouden hebben, maar als hij er mede voor zorgt dat we een goede eindklassering hebben dan neem ik dat voor lief.

We kennen natuurlijk niet de details van de afspraken, maar stel dat Bassett een topseizoen speelt dan raken we hem kwijt aan Feyenoord omdat die de koopoptie hebben. Als hij een k*&@ seizoen heeft dan zal hij terug gaan naar Colorado en alles daar tussenin is mogelijk een koopoptie voor Fortuna maar dan moet je je afvragen of de investering het waard is aangezien het een niet EU speler is.

De verwachtingen zijn hoog gespannen en we gaan dus uit van een topseizoen. In dat geval hoop ik gewoon dat wij een aandeel krijgen uit de koopoptie, of nu een niet al te hoge huur betalen zodat we buiten de sportieve resultaten er ook financieel nog iets mee opschieten.

BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Prominent Member

We huren gewoon een speler. Zijn salaris bij Colorado is 4,5 ton ongeveer, dus grote kans dat we die gewoon betalen. In het slechtste geval nog een kleine vergoeding er bovenop. Zouden we een andere 10 halen mag je rustig een hoger salaris én een transfersom/tekengeld rekenen.

Bassett zit gewoon een jaar in onze selectie en daar betalen we hem voor. Meer verwacht ik niet, maar is mooi meegenomen.

BeantwoordenCiteren
Loos
 Loos
(@loos)

Geplaatst door: @gladiool

We huren gewoon een speler. Zijn salaris bij Colorado is 4,5 ton ongeveer, dus grote kans dat we die gewoon betalen.

Zijn salaris is niet eens afhankelijk van Colorado. Hij MOET in Nederland minimaal € 435.000 omdat dat letterlijk de ondergrens is voor non-eu spelers.

Om die reden sta ik nooit echt te springen om spelers die geen EU of dubbel paspoort hebben. Zijn belachelijke bedragen voor, vaak jonge, spelers.

Ik zie hier best luchtig over salarissen van vele tonnen gedaan worden. Maar ter illustratie: 70% van de Eredivisieclubs heeft niet één speler die dat salaris verdient.

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden 2 keer door Loos

BeantwoordenCiteren
DashingHazelnut
(@dashinghazelnut)
Reputable Member

Een cowboy op een paard die een liedje zing, zou wel heel grappig zijn.

BeantwoordenCiteren
Wim Houben
(@wim-houben)
Estimable Member

@dashinghazelnut 

Wat dacht je van: Lucky Luke

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

dan zijn sambou celtik ugur etc etc dus ook allemaal grote vissen want die zijn ook buitenkansjes genoemd.

een grote vis vindt ik iemand die al bewezen heeft hte niveau aan te kunnen. Dus nee Basset vind ik ook geen grote vis heeft nog niks bewezen. Hij kan over 10 wedstrijden een grote vis blijken te zijn maar op dit moment nee.

Wil Peters reacted
BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @gladiool

We huren gewoon een speler. Zijn salaris bij Colorado is 4,5 ton ongeveer, dus grote kans dat we die gewoon betalen.

Zijn salaris is niet eens afhankelijk van Colorado. Hij MOET in Nederland minimaal € 435.000 omdat dat letterlijk de ondergrens is voor non-eu spelers.

Om die reden sta ik nooit echt te springen om spelers die geen EU of dubbel paspoort hebben. Zijn belachelijke bedragen voor, vaak jonge, spelers.

Ik zie hier best luchtig over salarissen van vele tonnen gedaan worden. Maar ter illustratie: 70% van de Eredivisieclubs heeft niet één speler die dat salaris verdient.

€450.000 is een belachelijk hoog bedrag, dat was enkele jaren geleden niet voor te stellen dat wij dat überhaupt zouden betalen voor één speler. Dit jaar is alles anders en wordt de lat hoger gelegd en dan gaan automatisch ook de salarissen(flink)omhoog.  Wij kunnen er veel van vinden maar voor bepaalde posities in het elftal ben je een godsvermogen kwijt - vooral als je als club nog flink wat stappen wilt zetten.  

Hopelijk zien we de grote investeringen straks terug op het veld, wellicht is elke euro die is uitgegeven het dan ook waard geweest. En trouwens; dit is pas het begin van Azerion/Aytekin. We moeten er maar aan wennen…

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden 3 keer door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @paul-jans

dan zijn sambou celtik ugur etc etc dus ook allemaal grote vissen want die zijn ook buitenkansjes genoemd.

een grote vis vindt ik iemand die al bewezen heeft hte niveau aan te kunnen. Dus nee Basset vind ik ook geen grote vis heeft nog niks bewezen. Hij kan over 10 wedstrijden een grote vis blijken te zijn maar op dit moment nee.

Klopt Paul, het is maar net hoe je er naar kijkt. Fortuna vist nu nadrukkelijk in een andere vijver dus de term buitenkans ‘grote vis’ hebben nu een andere lading.

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
Pagina 118 / 191