Forum

Transfers(speculati...

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Transfers(speculatie)topic 2022-2023

6,202 Berichten
96 Gebruikers
2433 Likes
88.2 K Bekeken
SF
 SF
(@sf)
Reputable Member
Deelgenomen: 2 maanden geleden

Hopen dat als het team punten pakt en goed begint te draaien Seun zijn contract wil verlengen

Eerste wedstrijd: Fortuna Sittard - PSV 1-2 | 18 aug 2018

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Reputable Member

Derrick Luckassen van PSV een reële optie?

Kan centraal achterin, defensief middenveld en rechtsback. Gaat niet spelen bij PSV.

BeantwoordenCiteren
tijnirr
(@tijnirr)
Active Member
Deelgenomen: 1 maand geleden

@gladiool collado gaat naar elche brengt fabrizio romano naar buiten dus die kan van t potentiele lijstje af

Gladiool reacted
BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Reputable Member

deze zou denk ik ook wel aanvallende 8 kunnen zijn, wat Sjors er graag bij wilt.

kan daarnaast ook alle aanvallende opties in principe 

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member
Deelgenomen: 4 jaren geleden

BREAKING: Ajax op het punt om volledige overeenstemming te bereiken met Torino over de transfer van Per Schuurs. De club uit Italië zou € 9,5 miljoen gegarandeerd betalen en € 3,5 miljoen aan bonussen + Ajax krijgt 15% procent van de volgende verkoop. [ @MikeVerweij ]

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Reputable Member

@fortuna54 kassa rinkelt ik Sittard

BeantwoordenCiteren
Boy de Kort
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Deelgenomen: 10 maanden geleden
Topic starter  

Het is rond!

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=406951

Succes Perr en dank je wel tot over een aantal jaar!

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Reputable Member

@fsyouth laat die multifunctionele middenvelder/aanvaller maar komen dan 💵💵

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Reputable Member

@sf van dat geld zou je hem nu kunnen halen.

BeantwoordenCiteren
Boy de Kort
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Topic starter  

Solidariteitsbijdrage Ajax ‘22/‘23 *BIJNA*  Perr Schuurs (22 )  Ajax -> Torino - €9.5-13mln  12e-18e: Fortuna Sittard (2.5%) / 19e-22e: Ajax (2%)  Fortuna ontvangt €237.5-325K, Ajax mag €190-260K ‘houden’

BeantwoordenCiteren
Phil van Roij
(@phil-van-roij)
Active Member

@boy-de-kort als ik het goed begrijp heeft Ajax ook een doorverkoop percentage. Betekend dit, wanneer Perr nog een transfer zou maken, Fortuna ook de 15% (huidige deal tussen Ajax en Fortuna) op het doorverkooppercentage van Ajax en Torino krijgt?

BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Honorable Member

Nee. Doorverkooppercentage gaat alleen over de eerstvolgende transfer.

BeantwoordenCiteren
Boy de Kort
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Topic starter  
Geplaatst door: @gladiool

Ligt aan de deal he plus we krijgen er altijd iets verplicht uit

BeantwoordenCiteren
sittard68
(@sittard68)
Reputable Member

Geplaatst door: @boy-de-kort

Ligt aan de deal he plus we krijgen er altijd iets verplicht uit

Is inderdaad maar net hoe je het uitonderhandeld hebt. Vooral in Zuid Amerika is het redelijk gebruikelijk dat doorverkooppercentage mee overgaat naar iedere toekomstige club.

Maar of dat bij Fortuna en Perr ook het geval is betwijfel ik.

BeantwoordenCiteren
Fritske emeran
(@fritsemeran)
Estimable Member

Ruud vormer transfervrij wegbij bruggu…..

Joe Pesci reacted
BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Prominent Member

Geplaatst door: @fritsemeran

Ruud vormer transfervrij wegbij bruggu…..

Goede speler. Zal vwb salaris vrees ik nog hoger liggen dan Diemers. Is inmiddels 34.

Hoop dat men verder kijkt.

Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1

sittard68 reacted
BeantwoordenCiteren
DashingHazelnut
(@dashinghazelnut)
Estimable Member

Even voor de dromers onder ons, Collado is op huurbasis naar Elche.

Frankie Tao reacted
BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

in principe geldt die 15% die ajax nu opneemt natuurlijk als voorwaarde voor de eerstvolgende transfer tov zijn gang naar ajax.

zou toch wel raar zijn als we dara niks van krijgen want als ajax dus 2 miljoen had gevraagd en 50% doorverkoop hadden we niks gehad? lijkt me sterk maar weet er ook het fijne niet van natuurlijk.

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

Ik lees dat fortuna Basset in de winterstop terug mag sturen als ze niet tevreden zijn. Dat is wel goede zet kunnen we in de winterstop naar iets beters opzoek mocht het nodig zijn.

Diemers overigens op huurbasis naar emmen dat betekend dus dat Diemers zijn salaris wat hij bij feyenoord verdient ook als eis bij een transfer heeft gesteld en Emmen dat (terecht) niet wilde betalen. Omdat geen enkele club dat wil zal feyenoord dus een deel salaris blijven betalen. Interessant wat de salaris eis van diemers volgend jaar is en waar hij dan terecht komt. Wel jammer dat hij het niet gemaakt heeft bij feyenoord want we hadden ongetwijfeld dara ook een doorverkoop %

BeantwoordenCiteren
Frankie Tao
(@frankie-tao)
Reputable Member
Deelgenomen: 3 jaren geleden

Het is Ghobo 😜 

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Reputable Member

Geplaatst door: @frankie-tao

Het is Ghobo 😜 

Zou hem zeker toejuichen. Heeft contract tot 2023. Zou een waarde hebben van 2,5 mil volgens Transfermarkt. 
zou een goede concurentie zijn voor op de flank en op 10. Dan kan Ferati ook doorschuiven naar 8.

Als ik naar de selectie kijk van Rennes dan zal hij daar wel weg mogen. Veel te veel concurrentie.

Dit bericht is gewijzigd 13 uur geleden door SF

BeantwoordenCiteren
Robin
(@the-flying-dutchman)
Eminent Member

Geplaatst door: @frankie-tao

Het is Ghobo 😜 

volgens wie

BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Honorable Member

Geplaatst door: @paul-jans

in principe geldt die 15% die ajax nu opneemt natuurlijk als voorwaarde voor de eerstvolgende transfer tov zijn gang naar ajax.

zou toch wel raar zijn als we dara niks van krijgen want als ajax dus 2 miljoen had gevraagd en 50% doorverkoop hadden we niks gehad? lijkt me sterk maar weet er ook het fijne niet van natuurlijk.

Voor zover ik weet geldt een doorverkoopclausule alleen voor de initiële transfersom en bonussen, niet voor een nieuwe doorverkoopclausule. Mocht een speler dan meerdere keren transfereren is het ook nauwelijks meer rendabel om zo'n clausule op te nemen, omdat dan alle voorgaande clubs steeds een stukje van de taart zou kunnen krijgen. Maar goed, dat zal wel precies in de papieren zijn opgenomen wat wel en niet geldt.

Over het tweede stuk, dan doe je zelf natuurlijk ook de aanname dat de clausule van Fortuna over de winst gold en niet het totaalbedrag. In dat eerste geval: Ja, dan zou Fortuna waarschijnlijk niks krijgen.
Echter, het enige wat de Limburger toen gemeld heeft, is dat Fortuna een doorverkooppercentage had. Er werd niets gemeld dat het een doorverkooppercentage over de winst was. Beide komen regelmatig voor, dus dat is inderdaad koffiedik kijken. En zullen we ook nooit achterkomen gok ik.

Ik vind ook niet superinteressant zelf wat we nog krijgen. Mogelijk dat dat ooit nog eens in de jaarcijfers terug te lezen/rekenen valt.

Bottomline is vooral dat we een mooi bedrag nog eens overhouden aan Schuurs. 🤗 

BeantwoordenCiteren
Fortunees1990
(@remco-hannen)
Reputable Member

Bottomline is vooral dat we een mooi bedrag nog eens overhouden aan Schuurs. 🤗 

Ik denk dat we ook blij mogen zijn dat een speler vanuit de Fortuna kweekvijver zo'n mooie transfer maakt. Hoelang is dat geleden.

Fortuna supporter sinds 1999
Eerste wedstrijd: Afscheidswedstrijd Mark van Bommel - De Baandert

BeantwoordenCiteren
Frankie Tao
(@frankie-tao)
Reputable Member

Miljaar wat is het voorin matig, niks in te brengen met Ferati en niemand naast Gladon. Formatie lijkt vandaag tegen een Twente helemaal niet te kloppen. 
ingecalculeerd zo zonder Bassett en een halve Buruk nog maar toch.. en ja Siovas nu 2x te laat naar het staat niet goed

Dit bericht is gewijzigd 9 uur geleden door Frankie Tao

BeantwoordenCiteren
Maurice I
(@maurice-indemans)
Estimable Member

Wat slecht! Seuntjes ferati tirpan jezus wat zijn ze aan t doen. Geen zin ofzo???

BeantwoordenCiteren
fsc68
(@zitterd79)
Prominent Member

Kunnen we Tirpan nog verkopen AUB!Ook Noslin laat weer zien nog te kort te komen op dit niveau.Maar goed op dit moment verdiend geen enkele speler een voldoende.

BeantwoordenCiteren
Frodootje
(@frodootje)
Reputable Member

Seuntjes maakt meer indruk in de krant dan op het veld..

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Reputable Member

@zitterd79 verkoop nog niet gelijk. Wissel voor Pinto is voor nu al prima.

BeantwoordenCiteren
fsc68
(@zitterd79)
Prominent Member

@sf In ieder geval voorlopig niet meer binnen de lijnen de komende weken.

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Reputable Member

Volgensmij is de tactiek “geen druk zetten”

BeantwoordenCiteren
Fritske emeran
(@fritsemeran)
Estimable Member

@frankie-tao 

jij hebt het over voorin maar siovas compleet met andere dingen bezig. Cox en tirpan nix waard

BeantwoordenCiteren
Wil Peters
(@wil-peters)
Reputable Member

Geplaatst door: @zitterd79

Kunnen we Tirpan nog verkopen AUB!Ook Noslin laat weer zien nog te kort te komen op dit niveau.Maar goed op dit moment verdiend geen enkele speler een voldoende.

Voor die Tirpan gaat geen enkele club geld betalen . Veel werk aan de winkel nog voor Ultee. Guth en Siovas zijn nog niet ingespeeld. Middenveld komt te kort. Of Bassett dat oplost is de vraag.  Aanvallend onmachtig en te statisch. Voldoende voor Gladon als enige. Volgende week staat ercal gelijk druk op tegen Cambuur

BeantwoordenCiteren
mave
 mave
(@mathvedder12)
Eminent Member
Deelgenomen: 3 maanden geleden

Alweer geel voor onze aanvoerder, lekker handig.

BeantwoordenCiteren
Maurice I
(@maurice-indemans)
Estimable Member

Seuntjes dramatisch en dom. Maar wat een drama

BeantwoordenCiteren
Albert Eijkenboom
(@albert-eijkenboom)
Reputable Member

@maurice-indemans Echt Seuntjes geen aanvoerder waardig ongeïnteresseerd rondlopen en ook nog geel pakken. Schop onder zijn kont en niet meer terug komen

Dit bericht is gewijzigd 8 uur geleden door Albert Eijkenboom

BeantwoordenCiteren
Leo Van Gansewinkel
(@leo-van-gansewinkel)
Reputable Member

Ja Seuntjes is boos op anderen maar vergeet zichzelf in het interview.

BeantwoordenCiteren
fsc68
(@zitterd79)
Prominent Member

@wil-peters Dan maar verhuren aan Telstar of Dordrecht.

BeantwoordenCiteren
fsc68
(@zitterd79)
Prominent Member

En idd,mocht er een bod komen voor Seuntjes meteen opzouten met die gast.Hij moet eerst maar eens leren om zelf in de spiegel te kijken.

BeantwoordenCiteren
belsj
(@belsj)
Estimable Member

Geplaatst door: @leo-van-gansewinkel

Ja Seuntjes is boos op anderen maar vergeet zichzelf in het interview.

Precies dit, als aanvoerder moet je voorbeeld geven. Zijn lichaamshouding maar ook het de hele tijd laten lopen van zijn tegenstander; totaal onacceptabel. Weinig positiefs gezien vandaag; Erdogan, Duarte, Gladon nog ok…

BeantwoordenCiteren
belsj
(@belsj)
Estimable Member

Snap ook de overdreven reacties op Tirpan niet echt; ja gaat af en toe dingen fout. Maar altijd volle beleving en een perfecte voorzet op Noslin; had zomaar de aansluitingstreffer kunnen zijn…

BeantwoordenCiteren
DashingHazelnut
(@dashinghazelnut)
Estimable Member

Gewoon op alle fronten afgetroefd, Twente gaat gewoon meedoen voor een plek in de top 5. 

Volgende week tegen Cambuur moet er echter wel uit een ander vaatje worden getapt.

Wil Peters reacted
BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Reputable Member

met alle respect, om nu iedereen af te zeiken is onnodig, seizoen is pas net begonnen.

alleen zou ik Pandur de kans geven, 2de wedstrijd op rij een/meerdere fouten van van Osch, hoeveel kansen wil je een keeper blijven geven, ook in je t achterhoofd dat dit vorig seizoen ook vaak gebeurde?

BeantwoordenCiteren
pierrecremers
(@pierrecremers)
Eminent Member

Blijkbaar is het voor sommige belangrijk om spelers die ze niet hoog zitten hebben af te kraken na zo een wedstrijd. Geef dan liever aan wie wel een voldoende halen ipv aan te geven wie er gefaald heeft. Gladon (vooral 1e helft), Erdogan en ja hoor van Osch deden het naar mijn bescheiden mening naar behoren.

BeantwoordenCiteren
Phil van Roij
(@phil-van-roij)
Active Member

Ben ook wel verbaast hoeveel mensen negatief zijn en onze spelers afvallen. Natuurlijk was vandaag geen top, maar je speelt ook tegen de nummer 4 van vorig seizoen (3e zelfs als we geen 6 punten tegen ze hadden gepakt). 

Ajax was het spel met momenten hoopvol, vandaag niet! Ik laat me graag verrassen tegen Cambuur, hopelijk kunnen ze, met de steun van de 12e man, laten zien wat ze in huis hebben!   

BeantwoordenCiteren
Patrick Laheije
(@patrick-laheije)
Reputable Member

Denk dat er bij velen te hoge verwachtingen zijn als ik de "afzaag" reacties lees.

Vorige week redelijk tevreden over de mannen, en nu kunnen ze er niks meer van.

Je hebt gewoon 2 hele zware tegenstanders de 1e potten. 

Je merkt wel dat wanneer er wordt verzaakt dat je het kan vergeten. Wat als Noslin wel 1-1 maakt ipv de 2-0 tegen..   Dan nogeens die fucking kut warmte ...mag geen excuus zijn, maar bij 2-0 voel je die wss 2x zoveel en Twente voelt die helemaal niet meer.

Ik vond wel het Mats intervieuw erg schrijnend. Kritiek is okee. ..maar vergeet dan zeker niet jezelf te benoemen....of houdt dit binnenskamer en reageer "luchtig".

De 2 gele kaarten in 2 potten voor Mats zeggen genoeg denk ik, waarbij hij vorige week ook nog gespaard is gebleven.

Publiek, ondanks het vertoonde spel niet bedanken na zoon pot.....das natuurlijk net zo slecht. Wees trots erop als speler dat de mensen/supporters mee reizen en zeker in de huidige omstandigheden.

Al met al ...zeker niet goed, maar afzagen na 2 zeer zware potten....mwah........

Laten we na 8 wedstrijden eens een balans opmaken....Ik denk dat ze zaterdag zeer gebrand zijn op een goed resultaat...

Probeer positief te blijven. .ook al begrijp ik dat dit soms erg moeilijk is, zeker na vandaag...

BeantwoordenCiteren
sittard68
(@sittard68)
Reputable Member

Geplaatst door: @patrick-laheije

Denk dat er bij velen te hoge verwachtingen zijn als ik de "afzaag" reacties lees.

Vorige week redelijk tevreden over de mannen, en nu kunnen ze er niks meer van.

Je hebt gewoon 2 hele zware tegenstanders de 1e potten. 

Je merkt wel dat wanneer er wordt verzaakt dat je het kan vergeten. Wat als Noslin wel 1-1 maakt ipv de 2-0 tegen..   Dan nogeens die fucking kut warmte ...mag geen excuus zijn, maar bij 2-0 voel je die wss 2x zoveel en Twente voelt die helemaal niet meer.

Ik vond wel het Mats intervieuw erg schrijnend. Kritiek is okee. ..maar vergeet dan zeker niet jezelf te benoemen....of houdt dit binnenskamer en reageer "luchtig".

De 2 gele kaarten in 2 potten voor Mats zeggen genoeg denk ik, waarbij hij vorige week ook nog gespaard is gebleven.

Publiek, ondanks het vertoonde spel niet bedanken na zoon pot.....das natuurlijk net zo slecht. Wees trots erop als speler dat de mensen/supporters mee reizen en zeker in de huidige omstandigheden.

Al met al ...zeker niet goed, maar afzagen na 2 zeer zware potten....mwah........

Laten we na 8 wedstrijden eens een balans opmaken....Ik denk dat ze zaterdag zeer gebrand zijn op een goed resultaat...

Probeer positief te blijven. .ook al begrijp ik dat dit soms erg moeilijk is, zeker na vandaag...

Niets meer aan toe te voegen. Uitstekende conclusie. 👍

BeantwoordenCiteren
Albert Eijkenboom
(@albert-eijkenboom)
Reputable Member

@patrick-laheije Als aanvoerder ga je voorop in de strijd en als je zelf foutloos bent dan mag je krietiek hebben.

BeantwoordenCiteren
Patrick Laheije
(@patrick-laheije)
Reputable Member

Geplaatst door: @albert-eijkenboom

@patrick-laheije Als aanvoerder ga je voorop in de strijd en als je zelf foutloos bent dan mag je krietiek hebben.

Dat klopt helemaal! Maar op deze manier dat intervieuw ...pfffff. ....Ik snap best dat er emoties zitten....maar als je op deze manier vaak je teammates  publiekelijk afvalt en zelf geen noot hebt geraakt....dan gaat dat niet ten goede vd sfeer. Hopelijk ook een foutje en de volgende keer wat professioneler je zegje doen.

sittard68 reacted
BeantwoordenCiteren
fsc68
(@zitterd79)
Prominent Member

Tuurlijk zijn het 2 zware tegenstanders,maar op de manier hoe je vandaag verliest is onacceptabel.Vorige week strijdbaar verloren,en vandaag was het los zand en lieten ze mekaar allemaal in de stront zakken.

Wil Peters reacted
BeantwoordenCiteren
Pagina 123 / 125