Forum

Transfers(speculati...

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Transfers(speculatie)topic 2022-2023

9,516 Berichten
113 Gebruikers
3186 Likes
133.7 K Bekeken
Leo Van Gansewinkel
(@leo-van-gansewinkel)
Honorable Member
Deelgenomen: 3 jaren geleden

Zondag live op ESPN 12.15 u Fortuna Sittard - Feijenoord. Vrouwen Eredivisie.Toch ga ik supporten.

Fortuna54 reacted
BeantwoordenCiteren
Leo Van Gansewinkel
(@leo-van-gansewinkel)
Honorable Member

Geplaatst door: @fortuna54

Eens kijken vanavond of Pandur minuten mag maken bij Jong Kroatië, zou wel leuk voor hem en Fortuna zijn.  Zijn grootste concurrent is Kotarski(ex Ajax) die vaste waarde is bij Kroatië.  

Kotarski in de goal. Pandur reserve.

BeantwoordenCiteren
Leo Van Gansewinkel
(@leo-van-gansewinkel)
Honorable Member

Eens kijken vanavond of Pandur minuten mag maken bij Jong Kroatië, zou wel leuk voor hem en Fortuna zijn.  Zijn grootste concurrent is Kotarski(ex Ajax) die vaste waarde is bij Kroatië.  

Kotarski in de goal. Pandur reserve.

BeantwoordenCiteren
Wim Houben
(@wim-houben)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaren geleden

Heeft Fortuna een optie tot koop opgenomen in het contract met Pander?

BeantwoordenCiteren
sittard68
(@sittard68)
Honorable Member
Deelgenomen: 3 maanden geleden

Geplaatst door: @wim-houben

Volgens de berichtgeving in de media destijds wel ja

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

ja, meen me te herinneren dat ie rond en nabij de miljoen licht

BeantwoordenCiteren
Wim Houben
(@wim-houben)
Estimable Member

Geplaatst door: @fsyouth

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

1 miljoen is onzin. Veel lager.

BeantwoordenCiteren
Wim Houben
(@wim-houben)
Estimable Member

Dan Pandur heel erg gauw vastleggen. Geweldige sprongkracht heeft deze jongen. Hier compenseert hij zijn kleinere lichaamslengte mee.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Dan Pandur heel erg gauw vastleggen. Geweldige sprongkracht heeft deze jongen. Hier compenseert hij zijn kleinere lichaamslengte mee.

Pandur is trouwens ongeveer 10 cm groter als Van Osch! Het heeft geen zin om hem snel vast te leggen. Waarom? Fortuna heeft toch al de optie.

Dit bericht is gewijzigd 5 dagen geleden door Fortuna54

Wil Peters reacted
BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

@fortuna54 ja en precies wanneer je hem vast legt krijgt hij een geweldige vorm dip, laten we kijken of dit vorm is of kwaliteit, als het het 2e is dan kunnen we idd stellen dat we hem gelijk moeten vast leggen.

we hoeven pas in mei te beslissen erover dus gewoon aankijken lijkt me

van osch is trouwens 183 en Pandur 187, 10 cm is dus wat te veel 

Dit bericht is gewijzigd 5 dagen geleden door FSYouth

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

@fortuna54 ja en precies wanneer je hem vast legt krijgt hij een geweldige vorm dip, laten we kijken of dit vorm is of kwaliteit, als het het 2e is dan kunnen we idd stellen dat we hem gelijk moeten vast leggen.

Als ze beide naast elkaar staan en de handen omhoog doen scheelt dat minimaal 10 cm ook al zit er op papier maar enkele centimeters tussen.

BeantwoordenCiteren
Richard
(@richard-coenen-2)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 maanden geleden

Beker toernooi, dat verkrachte toernooi vd KNVB.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

NEC-Fortuna voor de beker.  

BeantwoordenCiteren
Sjoerd Bormans
(@sjoerd-bormans)
Eminent Member

Slechts mogelijke loting ongeveer. Jammer.

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Prominent Member

Als ze beide naast elkaar staan en de handen omhoog doen scheelt dat minimaal 10 cm ook al zit er op papier maar enkele centimeters tussen.

Uhhhh, wat? 🤣

sittard68 reacted
BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

NEC-Fortuna voor de beker.  

deja vu

BeantwoordenCiteren
sittard68
(@sittard68)
Honorable Member

Makkie!

BeantwoordenCiteren
Ralf Jacobs
(@ralf-jacobs)
Trusted Member

@fortuna54 

Dat is een hele goeie, wordt bij een scouting/medische keuring van een keeper ook naar zijn arm lengte gekeken. Langere mensen hebben meestal langere armen, maar dat hoeft niet…. Een T-Rex vs een aap. Belangrijke waarde is niet direct de lengte van de keeper, maar de lengte van de vingertoppen tot de grond wanneer hij zijn armen uitgerekt heeft. En dat scheelt denk ik ook meer dan 10 cm.

Maar goed, Pandur is nu al een zeer goede keeper, potentiële topper! Gaan we veel plezier aan beleven. 💛💚💪🏻

Fortuna54 reacted
BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @ralf-jacobs

@fortuna54 

Dat is een hele goeie, wordt bij een scouting/medische keuring van een keeper ook naar zijn arm lengte gekeken. Langere mensen hebben meestal langere armen, maar dat hoeft niet…. Een T-Rex vs een aap. Belangrijke waarde is niet direct de lengte van de keeper, maar de lengte van de vingertoppen tot de grond wanneer hij zijn armen uitgerekt heeft. En dat scheelt denk ik ook meer dan 10 cm.

Maar goed, Pandur is nu al een zeer goede keeper, potentiële topper! Gaan we veel plezier aan beleven. 💛💚💪🏻

Dat bedoelde ik dus om maar eens aan te geven dat de centimeters op internet niks zeggen over de werkelijke lengte van een keeper als hij helemaal gestrekt is. Hopelijk houdt Pandur dit niveau vast dan gaan wij inderdaad veel plezier aan hem beleven.  Zeiden we ook niet over Van Osch na zijn eerste optredens in het Fortuna shirt ‘ daar gaan we veel plezier aan beleven’? Toen hij erin kwam voor Kosolev..😬

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

@fortuna54 hebben we toch ook plezier aan beleeft?

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

@fortuna54 hebben we toch ook plezier aan beleeft?

Dat klopt zeker  alleen kwam er ook weer links en rechts (te snel) kritiek(deels terecht). Dat Pandur het fantastisch doet is een zege voor Fortuna, nog nog doortrekken over een heel seizoen.

Dit bericht is gewijzigd 4 dagen geleden door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
LU
 LU
(@lu)
Reputable Member

Zeiden we ook niet over Van Osch na zijn eerste optredens in het Fortuna shirt ‘ daar gaan we veel plezier aan beleven’? Toen hij erin kwam voor Kosolev..

Nee.

BeantwoordenCiteren
ouwe trouwe
(@patrick-coumans)
Estimable Member

@lu Plezier aan beleven is wat overdreven, maar de meeste onder ons waren toch blij dat hij tussentijds verlengde. Eerste jaar heeft Yannick bijna foutloos gekeept dan ook(op het einde tegen AZ uit eerste blunder), iets wat je tegenwoordig zelden ziet. Pandur heeft ontegenzeglijk meer potentieel, maar gaat natuurlijk ook foutjes maken, benieuwd hoe we dan reageren....Die jongen bij Groningen doet het ook behoorlijk en lijkt me ook beter, uiteindelijk raar dat de conservatieve Sjors zo lang heeft vastgehouden aan Van Osch. Van keepers heeft Ultee schijnbaar niet veel verstand, of hij laat zich slecht adviseren door de keeperstrainer.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Op de een of andere manier krijgen keepers bij ons na een goeie start een vorm dip. Wintjens Kaya Kosolev & Van Osch zijn daar goede voorbeelden van. David Meul vond ik de meest constante die we hebben gehad en Kaya was op sommige momenten ook fantastisch! Benieuwd naar Pandur op de langer termijn.  

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @patrick-coumans

@lu Plezier aan beleven is wat overdreven, maar de meeste onder ons waren toch blij dat hij tussentijds verlengde. Eerste jaar heeft Yannick bijna foutloos gekeept dan ook(op het einde tegen AZ uit eerste blunder), iets wat je tegenwoordig zelden ziet. Pandur heeft ontegenzeglijk meer potentieel, maar gaat natuurlijk ook foutjes maken, benieuwd hoe we dan reageren....Die jongen bij Groningen doet het ook behoorlijk en lijkt me ook beter, uiteindelijk raar dat de conservatieve Sjors zo lang heeft vastgehouden aan Van Osch. Van keepers heeft Ultee schijnbaar niet veel verstand, of hij laat zich slecht adviseren door de keeperstrainer.

Misschien tijd voor een nieuwe keeperstrainer😛

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

@fortuna54 kijken of Sieb terug wilt, aangezien die een conflict had met Sjors

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

@fortuna54 kijken of Sieb terug wilt, aangezien die een conflict had met Sjors

Of gewoon eens een nieuwe keeperstrainer ipv terug te vallen op mensen die al bij Fortuna hebben gezeten.  Overigens was het niet heel serieus bedoeld om Patrick Creemers(keeperstrainer van Fortuna) de deur te wijzen. Maar die is ook heel toevallig doorgeschoven na het eerste, na het vertrek van Sieb.  

Dit bericht is gewijzigd 4 dagen geleden 2 keer door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

Op de een of andere manier krijgen keepers bij ons na een goeie start een vorm dip. Wintjens Kaya Kosolev & Van Osch zijn daar goede voorbeelden van. David Meul vond ik de meest constante die we hebben gehad en Kaya was op sommige momenten ook fantastisch! Benieuwd naar Pandur op de langer termijn.  

Wel iets langer geleden, maar de allerbeste die we ooit onder de lat hebben gehad was toch echt Ruud Hesp, by far.

Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

Gisteren in Veronica Offside werd aan het einde nog even vermeld dat Dick Advocaat door 2 clubs recent is benaderd. Hij wilde het niet ontkennen, Vitesse en Fortuna werden genoemd. 

Je kunt je afvragen hoe desperate we zijn geweest.

Mijn eerste wedstrijd!

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

kunnen we niet afvallers van grote clubs die nog geen club hebben op proef laten komen zoals clubs als Emmen dat doen?

die laten nu z’n jongen van PSG op proef komen.

en bijvoorbeeld voor de centrale verdediger positie kunnen we nog wel wat gebruiken.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

kunnen we niet afvallers van grote clubs die nog geen club hebben op proef laten komen zoals clubs als Emmen dat doen?

die laten nu z’n jongen van PSG op proef komen.

en bijvoorbeeld voor de centrale verdediger positie kunnen we nog wel wat gebruiken.

Kunnen we niet eens gewoon tevreden zijn? De winterstop komt sneller als we denken.

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

@fortuna54 als je ambitie hebt kan je nooit stil zitten.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

@fortuna54 als je ambitie hebt kan je nooit stil zitten.

Als je nu een speler haalt die transfervrij is gaat die echt niet meer of nauwelijks spelen voor de winterstop. Dan kan je beter nu nog even wachten als de markt weer open gaat, dan zijn er ook meer en betere spelers beschikbaar.  Onzin om te roepen dat als je ambitie hebt dat je nooit moet stil zitten…

Zie je dat andere clubs zich nog aan roeren op de transfermarkt? Volgens mij alleen Emmen die een speler op stage heeft…

Dit bericht is gewijzigd 4 dagen geleden 2 keer door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
Richard
(@richard-coenen-2)
Estimable Member

Stilstand is achteruitgang 😉 

BeantwoordenCiteren
sittard68
(@sittard68)
Honorable Member

Geplaatst door: @richard-coenen-2

Stilstand is achteruitgang 😉 

Ook alleen maar als de rest in een voorwaartse beweging zit 😉

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Als de gehele selectie meer laat zien dan afgelopen wedstrijden dan is er ook vooruitgang. Daar hebben wij meer aan als een transfervrije centrale verdediger.  

Dit bericht is gewijzigd 3 dagen geleden door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

ik denk trouwens ook dat wat Fortuna wilt echt mogelijk is.

kijk naar clubs als Union sint Gilles en Union Berlin, die scouten ook net zoals ons alleen op data bijna, en kijk hoe het daar gaat.

BeantwoordenCiteren
Lucas Hermans
(@lucas-hermans)
Reputable Member

ik denk trouwens ook dat wat Fortuna wilt echt mogelijk is.

kijk naar clubs als Union sint Gilles en Union Berlin, die scouten ook net zoals ons alleen op data bijna, en kijk hoe het daar gaat.

Naamsverandering overwegen met Union in de naam? Fortunion misschien?

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

@lucas-hermans 

Als er al iets veranderd moet worden, dan aub terug naar oude logo. 

Mijn eerste wedstrijd!

Jan Boers reacted
BeantwoordenCiteren
Karsten
(@karsten)
Active Member
Deelgenomen: 2 weken geleden

Geplaatst door: @jo-bux

@lucas-hermans 

Als er al iets veranderd moet worden, dan aub terug naar oude logo. 

Onder het motto: met invoering van het "nieuwe" logo is de ellende begonnen (degradatie, onafgebouwd stadion op braakliggend terrein, jarenlang verblijf in de kelder van het betaald voetbal, financiële afgrond, etc.) en nu sluiten we weer aan op de vorige succesvolle eredivisieperiode!

Ik kan me nog goed herinneren dat ik de eerste enveloppe met een seizoenskaart kreeg destijds met het nieuwe logo erop, dat was effe schrikken zeg. Gelukkig intussen er wel aan gewend maar blijf het oude logo toch stukken mooier vinden.

BeantwoordenCiteren
mave
 mave
(@mathvedder12)
Eminent Member

Enkele Fortuna spelers begeleiden vanavond de training van de jeugd van RKAVC in Asenray (Roermond). 

BeantwoordenCiteren
sittard68
(@sittard68)
Honorable Member

Na zoveel jaar zit ik niet meer te wachten op terugkeer van het oude logo. Ben er inmiddels wel gewend aan Daarbij denk ik ook niet dat de mensen van de merchandise daar op zitten te wachten.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Fortuna

"Het tweetal houdt de optie open om in meer voetbalclubs te investeren "

Deze zomer zijn Aytekin en zijn zakenpartner voor twintig procent eigenaar geworden van eredivisieclub Fortuna Sittard. Aytekin legt uit dat het gaat om een investering met privégeld die dus buiten Azerion om gaat. Er mag qua financiering dan geen directe link zijn, de investering is wel degelijk bedoeld om toepassingen van Azerion te testen bij de Limburgse eredivisionist. Het gaat dan bijvoorbeeld om tools rondom de vermenging van digitale en fysieke concepten.

De ict-ondernemer legt uit dat hij probeert om het publiek van de club te verbinden met online adverteerders en vice versa. ‘We zijn bezig met een engagement-app en kijken hoe we de online en offline wereld kunnen verbinden. Bijvoorbeeld door supporters via een online platform inspraak te geven in transferbeleid of via crypto mee te laten investeren in spelers.’

Ook zijn er plannen om de inkomsten van de club te vergroten. Op de reclameborden aan de kant van het veld komen advertenties die via het online advertentiesysteem van Azerion worden verkocht. Hij heeft plannen om dat systeem bij alle clubs te gaan introduceren. ‘Nu heeft iedere club nog eigen verkopers, maar dat is te automatiseren.’

Aytekin en Akpinar hebben bewust gekozen voor een aandeel van twintig procent. Zo houden ze de optie open om ook aandeelhouder te worden van andere clubs. Vanaf 25 procent mogen ze namelijk geen belang meer hebben in andere voetbalclubs uit de eredivisie. De Azerion-mannen zijn ook sponsor van in het e-sportsteam van Ajax. ‘We zijn voetbalfanaten en proberen graag nieuwe dingen uit’, lacht Aytekin.

Interessant artikel(ook al is het van enkele maanden geleden).

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

@fortuna54 artikel is inderdaad oud nieuws. Geeft naar mijn idee wel duidelijk aan dat Fortuna een speeltuin voor hun is waar ze dingen uitproberen. Ik vind dat verontrustend maar dat mag ik hier niet zeggen

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @paul-jans

@fortuna54 artikel is inderdaad oud nieuws. Geeft naar mijn idee wel duidelijk aan dat Fortuna een speeltuin voor hun is waar ze dingen uitproberen. Ik vind dat verontrustend maar dat mag ik hier niet zeggen

Tuurlijk mag je dat zeggen Paul, daar ben je vrij in. Ik vind het daarin tegen juist wel goed. Op het gebied van nieuwe inkomsten te genereren staat Fortuna al een x aantal jaar stil, vandaar dat ik alle nieuwe ideeën toejuich waarbij Fortuna profijt van heeft. Als Fortuna/Aytekin niks doet blijven we hangen bij een begroting van 7.5/9 miljoen euro en dan behoor je ten alle tijden bij de clubs onderin in de eredivisie. Of het goed uitpakt is te bezien, maar ik heb vertrouwen in de heren dat ze weten wat ze doen en dat ze er wel kaas van hebben gegeten hoe ze het allemaal willen aanpakken en dat zal met vallen en opstaan gaan..

Dit bericht is gewijzigd 2 dagen geleden door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
Perry Jessen
(@perry-jessen)
Estimable Member

wat interesseert mij nu het logo. Ik kom om van het voetbal te genieten, gezellig avond fortuna met steeds 3 punten.

Fortuna54 reacted
BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

@perry-jessen 

Ieder zijn ding, no offense.

Oude logo is voor mij nostalgisch en bewaar ik mooie herinneringen aan. Op zaterdagavond vanuit Puth, via Oud-Geleen naar Sittard, op terugweg een frietje bij friture de Bus, elke 2 weken.

Is het logo van de huidige club na de fusie, had men never nooit aan mogen tornen. De jongeren hier boeit het niet, logisch ze weten niet beter. Oude logo is Baandert, Europees voetbal, loeibroei op de T Jessentribune, Vak C. gebrande pinda's ,fietsenstalling, LU vervolgens Liga, supportershome naast de fietsenstalling en natuurlijk.... Jo Bux

Zonder gekheid, ook dit logo blijft het mooiste wat er bestaat in voetballend Nederland

Mijn eerste wedstrijd!

BeantwoordenCiteren
sittard68
(@sittard68)
Honorable Member

@jo-bux Logo is zeker belangrijk. Is toch wezenlijk onderdeel van een club. Was ook absoluut niet blij toen dat veranderd werd. Maar inmiddels zijn er zoveel jaren voorbij, dat een terugkeer naar oude logo voor mij niet echt meer hoeft. Denk ook dat het een vrij dure investering is tegenwoordig. Denk alleen maar eens aan het afschrijven van de huidige merchandise, want die wordt dan in een klap vrijwel waardeĺoos.

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

heb het oude logo niet mee gemaakt, maar ik zou het terug graag terug willen zien, qua marketing oogpunt kan het interessant zijn, zie Ajax die draaien bijna het beste jaar qua shirt verkoop dat het oude logo op het shirt te zetten.

het logo veranderen opnieuw kost wel veel geld, je moet in het stadion alle logo’s veranderen, en andere zaken.

het kan leuk zijn om het een jaar op het shirt te zetten, maar om het definitief om te gooien denk ik dat het meer geld kost dan dat t oplevert, en daar houden ze niet zo van 

BeantwoordenCiteren
Pagina 190 / 191