Forum

Transfers(speculati...

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Transfers(speculatie)topic 2022-2023

10.4 K Berichten
114 Gebruikers
3337 Vind-ik-leuks
168 K Bekeken
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member
Deelgenomen: 4 jaren geleden

Als we straks een begroting hebben van +-20 miljoen(als het er überhaupt van komt) dan heeft Fortuna ook meer als 10 miljoen spelersbudget. Bij Fortuna is algeheel duidelijk dat een groot gedeelte van de totale begroting naar de selectie toe kan gaan -ik meen mij te herinneren dat het 70% was- waar het percentage bij andere clubs veel lager ligt(hoge huur voor stadion(stadion is eigendom van Fortuna) /meer personeel en duurdere jeugd opleiding & andere overige kosten die bij veel clubs hoger liggen).

Maw: Als club X 5 miljoen hogere begroting heeft dan club Y  wilt niet zeggen dat ze ook meer spelersbudget hebben en dat is kan het verschil zijn voor Fortuna tov andere clubs dat Europees voetbal cq linker rijtje zeker tot de mogelijkheden behoord.  

Voor nu rest maar één ding: Winnen in Arnhem!!! 

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden 3 keer door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

Geplaatst door: @martijn-hrmns

Paul maakt er weer z’n eigen verhaaltje van. Mag wel hoor, geen probleem. 

haha beetje zwakte bod niet. Inhoudelijk weer erg 0,0

Jij gaat er even vanuit dat we die 25 miljoen wel halen over 3 jaar. Want dat is wel een voorwaarde om kans te maken op standaard meedoen voor europees. Ik vind dat voorlopig vooral veel gedroom. Als dit bij een willekeurige andere club de plannen zouden zijn (bijvoorbeeld ten zuiden van ons) dan zou je heel anders reageren over de plannen denk daar maar eens over na..

Gladiool reageerde
BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

@paul-jans 18-20-25 miljoen who cares. Ambitie is om voor het linkerrijtje en Europees voetbal te gaan en of het uit eindelijk gaat lukken gaan we zien.  Er is nergens een regel geschreven dat je perse 25 miljoen nodig moet hebben om Europees voetbal te halen.

BeantwoordenCiteren
Martijn Hrmns
(@martijn-hrmns)
Honorable Member
Deelgenomen: 3 jaren geleden

Ga je Fortuna nu vergelijken met die luchtfietserij in Kerkrade 😂 zware belediging voor Azerion! Bovendien hebben ze stap 1 al waargemaakt, dus waarom zou ik dan over de vervolgstappen moeten twijfelen??

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Prominent Member
Deelgenomen: 6 maanden geleden

Ga je Fortuna nu vergelijken met die luchtfietserij in Kerkrade 😂 zware belediging voor Azerion! Bovendien hebben ze stap 1 al waargemaakt, dus waarom zou ik dan over de vervolgstappen moeten twijfelen??

In een pyramid scheme word je ook in het begin altijd uitbetaald en verlies je daarna al je geld 😉

BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Prominent Member

Ben het gewoon helemaal eens met Paul. Het is hyperambitieus, en da's prima. Maar kritiek daarop is ook prima, en dat schuif je niet aan de kant met wat dooddoeners of een persoonlijke aanval.

De uitspraken van Aytekin worden hier volledig omarmd of plotseling afgezwakt, afhankelijk van hoe het uitkomt. Ik heb zelf prima gehoord wat ie heeft gezegd. 25 miljoen en Europees. Klinkt prachtig. En dat mag ie waar gaan maken. Krijgt ie ook alle kans toe. Ik ben wel razend benieuwd hoe en of dat gaat lukken.

Dat hier dan plots gesproken wordt van '15 miljoen is ook goed' heeft geen klap te maken met wat Aytekin allemaal roept.

En @Martijn: Korataev maakte zijn eerste stap ook waar. Nu wil ik de heren daar absoluut niet mee vergelijken qua profiel, maar de eerste stap waarmaken betekent niet dat de rest ook waarheid wordt. Eerst zien, dan geloven.

sittard68 reageerde
BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Aytekin heeft letterlijk gezegd tussen de 20 en 25 miljoen en of dat allemaal haalbaar is moet de toekomst uitwijzen, het is niet onmogelijk in ieder geval. Over 3 jaar komen we er achter 👍🏻

Ik stop deze discussie ook voor nu en dan zien we het de komende jaren wel hoe we er dan voor staan 🙂

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member
Deelgenomen: 5 maanden geleden

begroting zegt me niet zoveel, spelers budget vindt ik veel interessanter.

Als Umut en Atilla geld wouden verdienen bleven ze wel bij die club uit Amsterdam.

maar ze willen echt wel een verschil maken, dat blijkt ook uit hun actie om een vrouwentak op te starten.

of de plannen reeel zijn is voor iedereen afwachten uiteraard, maar een club zonder ambitie, daar is ook niks aan

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

https://tpo.nl/2012/10/06/fortuna-sittard-en-de-overname-uit-qatar-een-reconstructie/

Zo kan het ook 😂😂

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
Drik Heffels
(@drik-heffels)
Reputable Member

Geplaatst door: @fortuna54

https://tpo.nl/2012/10/06/fortuna-sittard-en-de-overname-uit-qatar-een-reconstructie/

Zo kan het ook 😂😂

Morgen 10 jaar geleden. Toeval? 🤣

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

ben benieuwd wat onze Spaanse vriend gaat doen voor Vitesse uit, genoeg dilemma’s in ieder geval.

Ga je Seuntjens erin zetten, maar wie haal je eruit, en waar kan Seuntjens überhaupt spelen, want een positie voor hem vinden schijnt lastig te zijn.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @fsyouth

ben benieuwd wat onze Spaanse vriend gaat doen voor Vitesse uit, genoeg dilemma’s in ieder geval.

Ga je Seuntjens erin zetten, maar wie haal je eruit, en waar kan Seuntjens überhaupt spelen, want een positie voor hem vinden schijnt lastig te zijn.

Zondag om 18.45 komt de opstelling naar buiten. Velazquez is niet de persoon om de tegenstander wijzer te maken en dus zal er geen opstelling vooraf bekend zijn. Zo houdt hij er de spanning wel in 🙂

BeantwoordenCiteren
Douwe
(@douwe)
Honorable Member
Deelgenomen: 2 jaren geleden

Voor mij, met de blessure van Duarte en Erdogan, die niet superslecht is, maar geen spelverdeler is. En wel in die rol inviel afgelopen week. Dan zie ik liever Ozzy in die rol, met Mats ervoor, zodat Burak ook wat ondersteuning heeft. Alleen is dan de vraag of je met Ferrati als enige verdedigende bijtertje voldoende hebt controlerend

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @douwe

Voor mij, met de blessure van Duarte en Erdogan, die niet superslecht is, maar geen spelverdeler is. En wel in die rol inviel afgelopen week. Dan zie ik liever Ozzy in die rol, met Mats ervoor, zodat Burak ook wat ondersteuning heeft. Alleen is dan de vraag of je met Ferrati als enige verdedigende bijtertje voldoende hebt controlerend

Erdogan is niet geblesseerd, en ik verwacht dat hij Duarte zal vervangen. Toen Duarte geblesseerd raakte afgelopen zondag was het Erdogan die voor hem erin kwam en dat deed hij wel oké, dan denk ik niet dat Velaszques nu iets anders gaat doen. Zonder Duarte en Erdogan zou het wel heel aanvallend worden.

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

persoonlijk denk ik niet dat je het tandem Burak-Ozzy uit elkaar moet halen, die kennen elkaar al lang en weten precies hoe ze lopen etc, vooral Ozzy van Burak.

Seuntjens moet gewoon vanaf de bank starten, althans dat zou ik doen, en Córdoba en Úmaro erin laten, vooral omdat ze beide echt stappen aan het maken zijn, vooral Córdoba, als Úmaro elke week z’n ballen aanneemt en gevaarlijk is, dan hebben we regelrecht goud

BeantwoordenCiteren
Douwe
(@douwe)
Honorable Member
Deelgenomen: 2 jaren geleden

Sorry, ik verwoorde het verkeerd. Met de blessure van Duarte, zou ik toch niet voor Erdogan kiezen, was eigenlijk de strekking. En ik denk gewoon dat Ozzy dat beter invult, het spel verdelen. En dan de tandem Ozzy met Burak uit elkaar halen, mwah. Vond dat nu ook niet heel spectaculair afgelopen week eigenlijk. Ik denk dat je met Oz een linie naar achter veel meer voetbal in je team hebt en dat hij dan een stuk beter kan profiteren van de ruimtes. Seuntjes op 10 kan nog een mannetje uitspelen en de bal vasthouden en denk ook, dat hij nu beter tot zijn recht kan komen, met betere voetballers om zich heen

BeantwoordenCiteren
ouwe trouwe
(@patrick-coumans)
Estimable Member

Weet nog niet zo wat ik van Dogan moet vinden. Vond hem vorige week goed invallen, de keren ervoor aan de bal matig. Maar het valt me wel op(wellicht toeval) dat als hij niet mee doet(Cambuur, dacht ik) of gewisseld word(Utrecht meen ik) dat het dan qua tegendoelpunten erg hard gaat. Duarte oogt wat eleganter, makkelijker aan de bal, maar Dogan is misschien een betere teamplayer( of breker) door een beter spelinzicht. Zie die twee trouwens als concurrenten, twee van dit soort spelers op het middenveld vind ik op termijn wat te veel van het goede. Als Fortuna naar het linker rijtje wil en daarvoor meer initiatief aan de bal wil hebben dan mogen ze gerust een gokje wagen om 1 van de 2 in te wisselen voor een aanvallender type. Vermoed ook dat Duarte sowieso aan het einde van dit jaar met nog een jaarcontract een transfer gaat maken.

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

Geplaatst door: @patrick-coumans

Maar het valt me wel op(wellicht toeval) dat als hij niet mee doet(Cambuur, dacht ik) of gewisseld word(Utrecht meen ik) dat het dan qua tegendoelpunten erg hard gaat.

tegen cambuur kwam hij in de 80ste minuut erin en daarna volgde nog 2 tegendoelpunten in 10 minuten ,  ....dus mwa

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden 4 keer door Paul Jans

BeantwoordenCiteren
ouwe trouwe
(@patrick-coumans)
Estimable Member

Geplaatst door: @paul-jans
Geplaatst door: @patrick-coumans

Maar het valt me wel op(wellicht toeval) dat als hij niet mee doet(Cambuur, dacht ik) of gewisseld word(Utrecht meen ik) dat het dan qua tegendoelpunten erg hard gaat.

tegen cambuur kwam hij in de 80ste minuut erin en daarna volgde nog 2 tegendoelpunten in 10 minuten ,  ....dus mwa

Heb het ook over de wedstrijd tegen Utrecht waarin hij in de rust word gewisseld en we met Duarte na de pauze 4 goals tegenkrijgen. Kan zelfs een objectieve realist als u moeiteloos wegstrepen tegen die invalbeurt van 10 minuten bij een achterstand 😑

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Het is wel bizar dat Vitesse in mum van tijd zoveel kwaliteit is verloren. Eerst hadden ze nog altijd wel een paar leuke voetballers maar daar is helemaal niks meer van over wat ik tot dusver heb gezien van hun.  Alleen Bero/Meulensteen & Cornelisse zouden wellicht bij ons in de basis staan 🙂 Als we Vitesse een keer kunnen pakken uit dan is het zondag wel! 

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden 2 keer door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Prominent Member

Het is wel bizar dat Vitesse in mum van tijd zoveel kwaliteit is verloren. Eerst hadden ze nog altijd wel een paar leuke voetballers maar daar is helemaal niks meer van over wat ik tot dusver heb gezien van hun.  Alleen Bero/Meulensteen & Cornelisse zouden wellicht bij ons in de basis staan 🙂 Als we Vitesse een keer kunnen pakken uit dan is het zondag wel! 

Die Manhoef is ook niet verkeerd.

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

vidovic en kozlowski lijken me ook niet verkeerd, maar kan je idd niet vergelijken met een Doekhi (1ste in de bundesliga nu) en Bazoer

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

https://youtu.be/1VLwmbl6QZc

Gün bij Fortuna SC TV

BeantwoordenCiteren
ichnusa
(@adriano)
Estimable Member

https://youtu.be/1VLwmbl6QZc

Gün bij Fortuna SC TV

Leuk om te zien, maar de vragen mogen wel een beetje kritischer....want dit leek gewoon wel een lijstje wat voorafgesproken was afwerken.

Als voorbeeld de vraag over het trainingscomplex. Daar bleef hij erg vaag over de locatie. Daar had wel wat doorgevraagd kunnen worden. Is dat het Anker? Want er wordt gezegd dat er veranderingen gekomen zijn ten aanzien van de locatie voor het complex. Dat kan van alles betekenen.....vooral aangezien Gun zegt dat de omgeving blij is als ze komen.......

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door ichnusa

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

@adriano Locatie gaat Buchten worden.  Daar gaat alles op de schop en daar zal een nieuw sportcomplex gebouwd worden voor zowel De mannen/De jeugdopleiding & de vrouwen van Fortuna.

BeantwoordenCiteren
Martijn Hrmns
(@martijn-hrmns)
Honorable Member

Koop die boeren uit en bouw bij het stadion. Wij zijn niet Fortuna Buchten. 

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

weet niet of dat toegestaan is.

Gemeente Sittard als het gaat om Fortuna 💩 

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

De plannen die Fortuna voor ogen heeft passen niet op dat stuk land bij het Fortuna stadion hoe jammer het ook is, ik zag daar ook liefste het nieuwe complex.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

weet niet of dat toegestaan is.

Gemeente Sittard als het gaat om Fortuna 💩 

Heeft niks met de gemeente te maken hoor,  maar om de prijs per m2 die abnormaal hoog is en de grond is niet van de gemeente.

BeantwoordenCiteren
Martijn Hrmns
(@martijn-hrmns)
Honorable Member

Maar goed, op naar Arnhem. Zondag grootste kans ever om in het GelreDome te winnen.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Maar goed, op naar Arnhem. Zondag grootste kans ever om in het GelreDome te winnen.

Als je geld wilt verdienen moet je voor zondag 100 euro op Fortuna zetten dan krijg je €465 uitbetaald 😀 enorm hoge quotering geen idee op basis waarvan!

Vorig jaar speelde we gelijk in Arnhem met Baghdadi en Sambou in de aanval en Vitesse in flink verzwakt.  Cocu gaat wel een ander systeem spelen als 5-3-2.  

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

@fortuna54 de verdediging van Vitesse is al niet veel, met 2 veel te aanvallende backs in mijn mening, dat zou ons echt alleen maar in de kaart spelen als Phillip dat gaat doen

BeantwoordenCiteren
Drik Heffels
(@drik-heffels)
Reputable Member

@adriano Locatie gaat Buchten worden.  Daar gaat alles op de schop en daar zal een nieuw sportcomplex gebouwd worden voor zowel De mannen/De jeugdopleiding & de vrouwen van Fortuna.

Er is bij mijn cluppie VV Born een aantal weken geleden gestemd om (met het mes op de keel van de gemeente) te verhuizen naar Buchten om daar (weliswaar als aparte verenigingen), naast HBC ook trainingen en wedstrijden af te gaan werken. 

Ik vraag me af hoe dat allemaal samen gaat als Fortuna daar ook hevig uit gaat breiden. Vooral omdat de gemeente garandeerde dat het één niet ten koste gaat van het ander. Wellicht niet iets om hier te bespreken, maar ik hoop wel dat hier open en transparant over wordt gecommuniceerd voordat er straks twee amateurclubs naar de kloten gaan door de ambitieuze plannen. 

En als je meer info hebt, bespreek ik dat wel graag elders.

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

Verkeerde topic, maar toch een vraag omdat men bij Fortuna mij het antwoord niet kon geven.... Kun je met je membershipcard van FRS ook Zuid bezoeken? Wil met paar maten gaan zaterdag maar losse tickets op de FRS zijn tegenwoordig een collecters item lijkt wel 😀 

Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @jo-bux

Verkeerde topic, maar toch een vraag omdat men bij Fortuna mij het antwoord niet kon geven.... Kun je met je membershipcard van FRS ook Zuid bezoeken? Wil met paar maten gaan zaterdag maar losse tickets op de FRS zijn tegenwoordig een collecters item lijkt wel 😀 

Dat gaat helaas niet. Seizoenskaart kan alleen op de FRS gebruikt worden. Voor de FRS zijn elke wedstrijd maar 200 kaarten te koop en die zijn altijd zo weg.

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

@fortuna54 

Ok Thx.

Op zich wel apart te zien dat er ruim een week van te voren al diverse oproepen voorbij komen voor kaarten. Kan me de tijd nog herinneren dat er 700 in zijn totaliteit aanwezig waren. Misschien toch maar eens denken aan die 2e ring 🤣 🤣 

Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @jo-bux

@fortuna54 

Ok Thx.

Op zich wel apart te zien dat er ruim een week van te voren al diverse oproepen voorbij komen voor kaarten. Kan me de tijd nog herinneren dat er 700 in zijn totaliteit aanwezig waren. Misschien toch maar eens denken aan die 2e ring 🤣 🤣 

Alleen maar een goede ontwikkeling dat er tribunes ‘uitverkocht’ raken zo snel dan stromen de andere tribunes van zelf wel voller.

BeantwoordenCiteren
Lucas Hermans
(@lucas-hermans)
Reputable Member

@fortuna54 maar wel ergerlijk als 'uitverkochte' tribunes/vakken niet uitverkocht blijken te zijn maar je toch geen kaartje meer kunt krijgen.

Overigens, Flemming weer 2x gescoord vandaag voor Millwall. Begint al status van 'fenomeen' te worden. We hadden toch doorverkooppercentage op hem he?

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

De limburger vermoedt dezelfde opstelling tegen Vitesse als dat we speelde tegen Volendam

BeantwoordenCiteren
Martijn Hrmns
(@martijn-hrmns)
Honorable Member

Zag net een interview met Gün. Hij irriteert zich mateloos aan de media die Fortuna al 5 jaar als degradiekandidaat ziet. En die er dus al 5 jaar naast zitten. Moest op de een of andere manier aan sommige forum leden denken🤭 

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

@martijn-hrmns klein verschil is alleen dat de mensen hier zich niet landelijk als voetbal expert opstellen.

BeantwoordenCiteren
Lars van Roij
(@lars-van-roij)
Estimable Member

@fsyouth Dat lijkt me sterk. Duarte is volgens mij nog steeds geblesseerd.

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

Geplaatst door: @lars-van-roij

@fsyouth Dat lijkt me sterk. Duarte is volgens mij nog steeds geblesseerd.

ja klopt foutje 😅 Dogan ipv Duarte, ff dikke error haha

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Reputable Member

@fsyouth Maar verder lijkt het mij logisch dat dezelfde opstelling wordt. 

Ik ben er na lange tijd weer bij om ze live te zien. Wel in een vak van Vitesse (naast uitvak). Scheelt dat er altijd genoeg plekken vrij blijven daar.

Eerste wedstrijd: Fortuna Sittard - PSV 1-2 | 18 aug 2018

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @lucas-hermans

@fortuna54 maar wel ergerlijk als 'uitverkochte' tribunes/vakken niet uitverkocht blijken te zijn maar je toch geen kaartje meer kunt krijgen.

Overigens, Flemming weer 2x gescoord vandaag voor Millwall. Begint al status van 'fenomeen' te worden. We hadden toch doorverkooppercentage op hem he?

Fortuna is nog niet zo ver dat er een systeem is dat je jouw seizoenskaart voor 1 wedstrijd kunt ‘verkopen’ zodat het stoeltje door iemand anders wordt overgenomen als je keer verhinderd bent, zoiets werkt alleen overigens als je elke week een uitverkocht bent   

Als Fortuna communiceert dat zuid tribune is  uitverkocht dan is het gek als er veel lege plekken zijn.  Fortuna deelt veel gratis kaarten uit aan verenigingen maar die maken er vervolgens geen gebruik van en dat is een terugkerend ‘probleem’.  

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Prominent Member

Wel mooi hoe selectief onze geweldige media is in Nederland. Burak bemoeit zich met opstellingen en tactiek en wordt wekenlang door het slijk getrokken. Tadic staat als een malloot langs de lijn te coachen en heel de pers vindt het geweldig: 'kijk hoe begaan ie is met z'n team.'

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @rick-janssen2017

Wel mooi hoe selectief onze geweldige media is in Nederland. Burak bemoeit zich met opstellingen en tactiek en wordt wekenlang door het slijk getrokken. Tadic staat als een malloot langs de lijn te coachen en heel de pers vindt het geweldig: 'kijk hoe begaan ie is met z'n team.'

Inderdaad Rick. Zo zie je maar hoe het gaat met onze media.  Niks van aantrekken dus. Kijken welke journalist dit ook oppikt maar ik denk niemand!

ton.horn reageerde
BeantwoordenCiteren
mave
 mave
(@mathvedder12)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 maanden geleden

@rick-janssen2017 Dat en spreekt vervolgens zeer slecht Nederlands na 10 jaar Voetbal in Nederland. 😜

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door mave

ton.horn reageerde
BeantwoordenCiteren
Leo Van Gansewinkel
(@leo-van-gansewinkel)
Honorable Member

Navarro naast Duarte en Siovas geblesseerd?

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Prominent Member

@leo-van-gansewinkel alleen Duarte, Siovas is terug (maar zal niet spelen gezien Julio z’n uitspraak dat ze geen risico willen nemen, en Navarro nooit geblesseerd geweest in z’n Fortuna tijd)

BeantwoordenCiteren
Pagina 195 / 209