Forum

Transfers(speculati...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Transfers(speculatie)topic 2022-2023

14.1 K Berichten
123 Gebruikers
4195 Vind-ik-leuks
275.5 K Bekeken
(@martijn-hrmns)
Prominent Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Özyakup is een uitstekende 10. 

(@mike)
Estimable Member

Geplaatst door: @phil-van-roij

@leo-van-gansewinkel ja, en de corner die yilmaz verdiend levert de 2-3 op. Dus het is maar net hoe je de zaken wilt bekijken!

zeiken is gemakkelijker, n dan lullen over een punten reeks van Deventer?! 

Phil van Roij reageerde
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Deelgenomen: 2 jaar geleden
Topic starter  

Unuvar zat op de tribune tegen Groningen.  Onze nieuwe versterking?

(@martijn-hrmns)
Prominent Member

Winnen bij Vitesse en Groningen. Spelen gelijk in de Kuip. Staan op een keurige 12e plek. En nog zeiken ze alsof we kansloos onderaan in de kkd bungelen. Geweldig. Welke verwachtingen hebben deze mensen vraag ik me dan af. 

Mvm77 en Phil van Roij reageerden
FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member
Deelgenomen: 11 maanden geleden

@martijn-hrmns spel is natuurlijk niet goed, maar daar is nu meer dan genoeg tijd voor denk ik om dat te perfectioneren.

maar slecht spelen en winnen heb ik ook geen problemen mee, zolang we dan wel blijven winnen 🙂

(@paul-jans)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Geplaatst door: @martijn-hrmns

Winnen bij Vitesse en Groningen. Spelen gelijk in de Kuip. Staan op een keurige 12e plek. En nog zeiken ze alsof we kansloos onderaan in de kkd bungelen. Geweldig. Welke verwachtingen hebben deze mensen vraag ik me dan af. 

hahaha wat ben je toch een clown.

jij roept steeds europees voetbal. Uit vitesse wie wint daar dit jaar niet. uit groningen volledig onterecht winnen met 80 minuetn dramatisch spel. Uit feyenoord gewoon knappe prestatie maar daar houd het dan ook wel mee op. En bij jou is alles geweldig en we gaan europa in. Echt realiteitzin 0,0

We hebben 15 punten  krijgen voor eerste competitie helft nog az en psv en GAE dus als je op 18 komt heb je het goed gedaan. maar 18 punten is maar net boven de streep dus om over europees te praten dan ben je niet serieus te nemen. En we hebben volendam, emmen, excelsior en cambuur en straks GAE in de eerste seizoenshelft allemaal thuis gehad!

geen we in zware degradatie strijd komen nee denk het niet. hebben we met miljoenen gesmeten en mag je dan teleurgesteld zijn dat plaats 14-15 het hoogst haalbare lijkt ja vind ik van wel. Wat jij er ook van vind. 

(@martijn-hrmns)
Prominent Member

Europees voetbal over 3 jaar voor de zoveelste keer. Das ook de doelstelling. Moet zelfs een doofstomme als jij toch snappen. Miljoenen gesmeten? Voor Fortuna begrippen ja. Maar we staan op plek 11 qua begroting dus het is logisch en oké als we we rond die plek eindigen. Paultje Jans had blijkbaar voor het kampioenschap willen gaan. Oh oh onze realist. 

Lucas Hermans en Fortuna54 reageerden
(@zatonaki-scyllo)
Active Member
Deelgenomen: 9 maanden geleden

Ik heb er totaal geen probleem mee als er 80 minuten matig tot slecht wordt gespeeld en in de laatste 15 minuten de overwinning wordt gepakt. 

Met een wedstrijd als gisteren ga je alleen als supporter wat voor richting hartaanval.

(@leo-van-gansewinkel)
Prominent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

@paul-jans 

Grotendeels eens met je laatste stellingen waarbij ik er overigens nog steeds van overtuigd ben met deze selectie,en nogmaals met deze selectie, Fortuna een hevige strijd moet voeren om erin te blijven. 

Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

@leo-van-gansewinkel Feit blijft dat we ver verwijderd zijn van de laatste 2 plekken en dat ondanks dat het spel van van hoog niveau is.  De selectie en staf hebben straks voldoende tijd om zich te verbeteren met wat versterkingen erbij, kan het straks alleen maar beter! Uiteindelijk tellen voor nu de punten en dat is prima maar voor de langer termijn moet het spel beter.

Dit bericht is gewijzigd 7 maanden geleden door Fortuna54

Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member
Deelgenomen: 12 maanden geleden

@fortuna54 

Ver verwijderd is wel wat overdreven. 4 punten van een nacompetitieplek. We moeten niet in hetzelfde valletje lopen als Heracles vorig seizoen. Eigenlijk is het nu nog zuurder dat we van Emmen hebben verloren. Dan had je nu 9e gestaan met 10 punten los van nacompetitieplek en dan had je echt niet meer zo ver naar onderen hoeven kijken. Maar goed.

Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

@rick-janssen2017 Tuurlijk is het zuur dat wij de wedstrijden tegen Cambuur & Emmen niet hebben gewonnen, als we die 6 punten erbij zouden tellen dan zag de wereld er heel anders uit.  Maar dat wij 7 punten pakken bij Groningen/Vitesse & Feyenoord dat zegt ook wel iets. Fortuna pakt momenteel meer punten in uitwedstrijden( 8 pnt) dan thuiswedstrijden(7 pnt).

Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Waar we wel echt aan gaan moeten werken is wel vrij zichtbaar in de statistieken. Qua expected goals staan we 16e in de Eredivisie met 14,6 terwijl we er 18 maakten. Met het aantal grote kansen dat we hebben gecreëerd staan we ook op de 16e plaats, met 13 kansen. Eigenlijk staan we daar ook met Emmen gedeeld 17e mee, want enkel Vitesse creëerde minder kansen. Verder staan we wel eerste in de statistieken met gele kaarten die we kregen (30 stuks) en op de 2e plaats met het aantal overtredingen die we maken.

Qua balbezit staan we 15e met 44% balbezit en dit terwijl we veel laagvliegers al thuis hebben gehad en PSV en AZ bijvoorbeeld nog twee keer krijgen. Qua percentage aangekomen passes staan we 15e, terwijl we met aangekomen lange ballen dan weer 6e staan. Dat geeft wel weer welke spelopvatting we hebben. We hebben weinig pass completion dus ook weinig balbezit. Ook qua voorzetten doen we het goed (6e plaats), met 29% van de voorzetten die aankomen (al zou dat hoger zijn als Tirpan eerder weg was gegaan).

Tenslotte schieten we 3,7 keer per wedstrijd daadwerkelijk tussen de palen. Daarmee staan we 16e in de Eredivisie. Wat dit dus zegt is dat we eigenlijk bijna niks creëren en voornamelijk op de lange bal spelen. Verder zijn van die 30 gele kaarten er minimaal 6 voor praten. Het lijkt me dus verstandig om deze winterperiode wat te trainen op cohesie en misschien wat meer je bek houden als je een keer geen vrije trap krijgt, want we staan er niet onaardig voor, maar de statistieken geven wel aan dat het niet altijd overhoudt. Om maar aan te geven: qua expected goals staan we 16e met 14,6, maar ploegen als Volendam (10e met 17,0), NEC (8e met 18,8) en Cambuur (11e met 16,6) creëren dus een stuk meer dan ons.

Dit bericht is gewijzigd 7 maanden geleden 3 keer door Karl Pilkington

(@wim-houben)
Reputable Member

@rick-janssen2017 

Mag ik daaruit afleiden, dat we dan zeer efficiënt zijn voor de goal van de tegenstander en, dat wij een zeer goede sluitpost hebben in Pandur.

Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

@rick-janssen2017 Die cijfers spreken niet in ons voordeel, des te knapper is dat we nu 12de staan. Laten we hopen dat we na de winterstop wat meer op de helft van de tegenstander zijn waardoor we meer gaan creëren.

DashingHazelnut
(@dashinghazelnut)
Reputable Member

Een Yilmaz moet te veel over het veld zwerven om de bal te veroveren, waar hij eigenlijk gewoon voorin zou moeten blijven en loeren op kansen.

Komt mede omdat een Seuntjens als een 65+er over het veld sjokt. Hierdoor is er ook extra druk op onze andere middenvelders.

Waar Seuntjens gewoon een van onze beste spelers moet zijn valt hij nu volkomen door de mand. Zeker als aanvoerder is dit een kwalijke zaak. Zal er niet om rouwen als hij in de winterstop verkast.

Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Geplaatst door: @wim-houben

Mag ik daaruit afleiden, dat we dan zeer efficiënt zijn voor de goal van de tegenstander en, dat wij een zeer goede sluitpost hebben in Pandur.

We zijn in elk geval efficiënter voor de goal dan Volendam, Emmen, Vitesse, Groningen, Cambuur etc die allemaal onder ons staan maar wel veel meer kansen creëren. En we geven ook duidelijk een stuk minder doelpunten weg dan die ploegen. De keeper en verdediging is wat ons grotendeels op deze positie zet nu. Met Ninaj, Ciranni en Harries achterin had je nu laatste gestaan.

(@lucas-hermans)
Honorable Member

Geplaatst door: @rick-janssen2017

Geplaatst door: @wim-houben

Met Ninaj, Ciranni en Harries achterin had je nu laatste gestaan.

Zeker. Maar die staan er dus niet. Kun je nagaan waar we staan als we ook nog meer kansen gaan creëren en (nog) doeltreffender worden. Ik durf het bijna niet te zeggen...

FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member

tijden zijn wel eens anders geweest maar de verdediging staat beter dan de aanval 😂

(@paul-jans)
Famed Member

Europees voetbal over 3 jaar voor de zoveelste keer. Das ook de doelstelling. Moet zelfs een doofstomme als jij toch snappen. Miljoenen gesmeten? Voor Fortuna begrippen ja. Maar we staan op plek 11 qua begroting dus het is logisch en oké als we we rond die plek eindigen. Paultje Jans had blijkbaar voor het kampioenschap willen gaan. Oh oh onze realist. 

erg respectvol. dat je er nog likes voor krijgt is helemaal triest

Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @fsyouth

tijden zijn wel eens anders geweest maar de verdediging staat beter dan de aanval 😂

Bij Fortuna zullen ze hun ogen daar niet voor sluiten en ze willen zich aanvallend versterken.  

(@martijn-hrmns)
Prominent Member

Cordoba valt mij het meest tegen. Had echt gedacht dat hij de ster vh elftal zou worden gezien zijn prestaties bij gae. 

(@leo-van-gansewinkel)
Prominent Member

@martijn-hrmns 

Al eens nagedacht dat het aan het erbarmelijke spel  tactiek en no agressie kan liggen dat Cordoba nog niet op het niveau van Goahead zou kunnen zitten?

Ook de vaak onterechte wissels ten faveure van mindere turkse spelers kan hem onzeker maken en zelfs breken.

In een elftal met structuur, juiste lijnen en automatismen hetgeen bij Fortuna momenteel totaal ontbreekt met haar goed geluks voetbal zal Cordoba nog meer opbloeien.

Ondanks alles vind ik Cordoba de laatste duels een stijgende lijn vertonen  en dat pleit in mijn ogen voor zijn aanwezige klasse.

LU
 LU
(@lu)
Reputable Member

Geplaatst door: @fortuna54

Geplaatst door: @fsyouth

Bij Fortuna zullen ze hun ogen daar niet voor sluiten en ze willen zich aanvallend versterken.  

Onze aanvallers en middenvelders zijn goed genoeg. Ons zwakke punt is de verdediging. Jawel!

Het voorkomen van tegendoelpunten lukt weliswaar redelijk (vooral dankzij Pandur), maar  de bal bij een medespeler op de helft van de tegenstander afleveren kost de grootste moeite. Meestal wordt de bal achterin rondgespeeld totdat men niks beter weet de bedenken dan hem terug te leggen op Pandur die hem dan op goed geluk een hengst naar voren geeft. Vaak komt de bal dan gauw terug en op die manier blijf je onder druk staan zonder fatsoenlijk aan aanvallen toe te komen. 

Wat we nodig hebben is dus een of meer verdedigers die kunnen opbouwen.

Dit bericht is gewijzigd 7 maanden geleden 2 keer door LU

Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Geplaatst door: @lu

Wat we nodig hebben is dus een of meer verdedigers die kunnen opbouwen.

Daar ligt het probleem dus zeker niet. Je kan momenteel bij Fortuna Virgil van Dijk, Ruben Dias of Lisandro Martinez neerzetten, zolang er niemand tussen de linies zich aandient kun je ook niemand aanspelen. Ozyakup komt vaak een balletje halen maar kaatst die dan gelijk terug. Als Seuntjens de bal achterin komt ophalen is het ook steevast balverlies omdat ie gaat lopen of een pegel naar voren. Rodrigo Guth vind ik juist af en toe aardig inschuiven. Als je achterin onder druk wordt gezet en je hebt geen middenveld zoals bij Fortuna dit seizoen al het hele jaar het geval is, verwacht je dan een speler die eigenhandig richting 16 van de tegenstander soleert? En als zo'n speler al zou bestaan, zou ie dan in een Fortuna-shirt spelen?

Maurice I
(@maurice-indemans)
Estimable Member

Rick kan ik me redelijk in vinden, achterin is het echt ok! Middenveld en voorin ligt het probleem. Maar denk dat dit meer met de tactiek te maken heeft, verdedigend ballen en geen risico's mogen nemen. Cordoba inderdaad laatste weken beter aan het worden, nog niet gae niveau, maar goed stijgende lijn.

Hoop dat we meer van onze eigen kracht gaan voetballen, we hebben echt wel behoorlijke voetballers. En met 2 à 3 gerichte versterkingen, denk dan wel ook spelers weg of verhuren voordat dat gebeurd!

(@gladiool)
Noble Member

Waarheid ligt m.i. in het midden. Nuance is het sleutelwoord, en dat heb ik de afgelopen dagen in meerdere reacties wel gemist, zeg maar.

Verdedigend staat het ook ok. Daar begint echter wel het probleem. De spelers die we hebben zijn verdedigend ok, maar opbouwend is het matig. Laatste thuiswedstrijd viel me op hoe hoog Pinto direct ging staan bij balbezit, en daardoor onbereikbaar was. Verdedigende en aanvallende kwaliteiten staan gewoon los van elkaar.

Dan het volgende probleem: het middenveld. Er wordt te weinig gelopen. Of te veel gelopen. Ligt eraan over welke speler je het hebt. Ozzy en Seuntjens komen vaak de bal halen, waardoor ze zelf weg zijn op de plek waar de aanval verder moet. Duarte, Erdogan, Ferati staan vaak redelijk stil. Dogan is de enige die nog wel eens een actie wil maken om zichzelf vrij te maken.

En de aanval: Burak maakt vooral veel meters om af te jagen, maar weinig om zichzelf vrij te maken. De vleugelspelers voelen ook zo statisch als een pylon. Ik zie ZELDEN een actie om een speler voorbij te komen. Hoe vaak ik niet dacht bij Cordoba of Noslin of Embalo 'pak hem gewoon'. Zoek dat duel op en maak een actie. Nee, terugkappen, balletje terug.

Er ontbreekt gewoon wil, conditie en vermogen. Maak die meters, loop jezelf vrij. Maak acties, probeer iets.

DashingHazelnut
(@dashinghazelnut)
Reputable Member

@gladiool, helemaal mee eena

Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Het probleem is mijn inziens dat we geen creatieve loper tussen middenveld en spits hebben. Hierdoor kan de tegenstander makkelijk druk zetten en staan Ferati en Dogan altijd meteen onder volle druk. Dan moeten zij de bal wel terugspelen en dan krijg je inderdaad een lange bal (iets dat ook terug te zien is in de statistieken die ik hier eergisteren postte). Verder valt het me op dat de tegenstander altijd per wedstrijd minimaal 8 vrije voorzetten per wedstrijd krijgt. Dit in mijn ogen omdat Noslin, Embalo of Vita gewoonweg niet begrijpen hoe ze moeten staan en Cox en Pinto dan geen druk kunnen zetten op de back of buitenspeler van de tegenstander. Dit zijn in feite gewoon vrije corners die je weggeeft. Als je dit vergelijkt met hoe hard wij moeten knokken om een voorzet af te leveren...

Verder is Burak een spits die constant weg is uit de aanval. Hij trekt naar de buitenposities om ruimtes te trekken maar vervolgens is er geen type die daar in die getrokken gaten opduikt. Een mooi voorbeeld van iemand die dat wel doet, en die we ook nog heel goed kennen, is Zian Flemming. Als je een paar van zijn Millwall-goals bekijkt zie je dat de spits vaak wegtrekt en Zian dan als een duveltje uit een doosje opduikt, zoals ie dat bij ons ook deed. Hij deed dat ook vaak in de wedstrijden dat Polter geblesseerd/geschorst/gepasseerd was en Seuntjens in de spits stond, die ook constant wegtrok.

Heel vaak bij ons heeft Burak de bal aan de zijlijn en is er gewoon helemaal niemand in de 16 van de tegenstander. Dit zou je kunnen oplossen met Gladon naast hem zetten, maar da moet je een middenvelder gaan opofferen en 4-4-2 gaan spelen. Een andere optie zou zijn om 5-3-2 te spelen maar dan zit je met 4 buitenspelers in de selectie waar je niks meer aan hebt. Ik persoonlijk zou het huidige systeem aanhouden en in de plaats van Bassett liever een speler zien die wél in de gaten kan opduiken en waar je op het middenveld ook nog wat aan hebt. Want het kritieke punt blijft toch wel dat we vanaf wedstrijd 1 al op het middenveld overlopen worden. 

Dit bericht is gewijzigd 7 maanden geleden door Karl Pilkington

(@martijn-hrmns)
Prominent Member

@gladiool 

?

FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member

22 december oefenwedstrijd tegen MSV Duisburg

(@gladiool)
Noble Member

@gladiool 

?

Al m'n accounts waren gehackt door een ransomware aanval op mijn laptop 😑 .

Dat hier ook iets geks was gepost had ik niet verwacht en zie ik nu dus ook pas haha..

@boy: die vorige post mag je weghalen.

FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member

Bassett terug naar Rapids

Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

Helaas maar voor alle partijen het beste. Heeft te weinig laten zien. Geluk bij ongeluk dat we hem niet hebben vastgelegd destijds. 

Wel benieuwd of hij vervangen gaat worden en zo ja door wie.

Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1

Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

Ik las gisteren ergens dat we op zoek zijn naar een nieuwe nr 10 en een verdediger. 

Mijn eerste wedstrijd!

FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member

@jo-bux nummer 10 sowieso broodnodig want Bassett is weg, Seuntjens geen verlengen en als ze die weg kunnen doen zullen ze t wel doen mits t juiste bedrag komt.

Voor mij zou ik eerst Ferati verlengen, en verdediger voor Cox als die toch niet verlengt zoals Angha

(@martijn-hrmns)
Prominent Member

Van Bommel vandaag weer beslissend voor mvv. Haal die jongen voordat hij onbetaalbaar is. 

(@roel75)
Estimable Member

@martijn-hrmns Ben ik volledig met je eens. Geef die jongen een 5 jarig contract en laat hem nog 1,5 jaar bij MVV rijpen.

Sjoers Ars is al een tijdje geleden gewezen op deze speler maar tot nu toe geen actie. Geen idee waarom niet.

FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member

@roel75 precies laat hem lekker bij MVV ontwikkelen in de KKD en wie weet volgend jaar eredivisie, als die dan 19/20 is bij ons laten schitteren.

kan z’n vader volgend jaar gelijk trainer worden bij ons 😉

(@sittard68)
Prominent Member

@fsyouth Laat zijn vader lekker in Antwerpen. Doet daar geweldig werk.

Forza Racing!

yae reageerde
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Topic starter  

De u21 kan volgende week kampioen worden.

Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Ik hoop dat Sjoerd heeft opgelet bij de openingswedstrijd. Van Qatar zou ik elke speler wel graag naar Fortuna zien komen /s

Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

@rick-janssen2017 

Zeker, vooral die doelman 🤣🤣🤣

Mijn eerste wedstrijd!

FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member

@rick-janssen2017 is maar 1 speler die Fortuna van dat team zou kunnen gebruiken als basis speler en dat is die Akram Afif, oud Eupen speler kwam ik achter.

(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin

(@drik-heffels)
Honorable Member

Geplaatst door: @boy-de-kort

https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/11258418/schreuder-in-vergaande-gesprekken-met-fc-groningen

Zonde, zag hem wel als goede optie voor het komende seizoen, mocht de "magie" van Velazquez uitgewerkt zijn... 

FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member

zou als Fortuna zijnde wel al lijntjes uitleggen als je toch al weet dat je niet met Julio verder wilt.

Maar ik vind het ook prima als die blijft zitten, hoop dat hij het team nog meer kan laten draaien en ook aanvallend gevaarlijk worden zonder dat de verdediging daaronder lijdt

Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Zowel Schreuder als PEC weten van niets, dus misschien een beetje voorbarig.  

(@perry-jessen)
Estimable Member

ronaldo naar fortuna?

FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member

@perry-jessen wilt niet op de bank zitten 😉

Pagina 208 / 283