Forum

Transfers(speculati...

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Transfers(speculatie)topic 2022-2023

11.4 K Berichten
120 Gebruikers
3512 Vind-ik-leuks
198.9 K Bekeken
FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member
Deelgenomen: 7 maanden geleden

@marcfranssen1973 ik vind niet dat je Burak moet verkopen, belangrijke speler en inspirator voor jonge gasten in het team.

Daarnaast gaat Burak nooit weg naar Turkije, anders zou die wel vorige zomer bij Galatasaray of Besiktas terug zijn gekeerd.

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Fortuna in onderhandeling met Stipe Radic voor de CV positie.

Seuntjens kan nog alle kanten op, uitloop contract dan transfervrij weg, tussentijds verlengen of met de winterstop verkassen.

Aldus DDL

Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1

BeantwoordenCiteren
Drik Heffels
(@drik-heffels)
Reputable Member

Geplaatst door: @jo-bux

Seuntjens kan nog alle kanten op, uitloop contract dan transfervrij weg, tussentijds verlengen of met de winterstop verkassen.

Aldus DDL

Verdere info uit artikel zonder het te delen i.v.m. eventuele problemen:

Er wordt met Cox gesproken over verlenging. Ligt een aanbod, maar non-EU maakt het iets ingewikkelder m.b.t. werkvergunning.

Verschillende Belgische clubs durfden het niet aan met Radic uit angst voor juridische complicaties, maar met de info die Fortuna van Belgische bond heeft ontvangen, verwachten ze geen problemen. Ben benieuwd! 

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

Geplaatst door: @drik-heffels

Aldus DDL

Er wordt met Cox gesproken over verlenging. Ligt een aanbod, maar non-EU maakt het iets ingewikkelder m.b.t. werkvergunning.

Verschillende Belgische clubs durfden het niet aan met Radic uit angst voor juridische complicaties, maar met de info die Fortuna van Belgische bond heeft ontvangen, verwachten ze geen problemen. Ben benieuwd! 

Zo is de inhoud compleet gedeeld inderdaad zonder het te kopiëren 😉 

Mijn eerste wedstrijd!

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Aldus DDL

Wat ik mij wel afvraag hè waarom durfde andere clubs het niet met Radic? Die kunnen toch ook heel simpel contact zoeken met de Belgische bond? Hopelijk levert het geen verdere problemen op zodra hij bij ons tekent. Benieuwd wie ze op de korrel hebben voor in de aanval want daar hebben we ook echt iemand nodig.

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden 2 keer door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
Drik Heffels
(@drik-heffels)
Reputable Member

Geplaatst door: @fortuna54

Aldus DDL

Wat ik mij wel afvraag hè waarom durfde andere clubs het niet met Radic? Die kunnen toch ook heel simpel contact zoeken met de Belgische bond? Hopelijk levert het geen verdere problemen op zodra hij bij ons tekent. Benieuwd wie ze op de korrel hebben voor in de aanval want daar hebben we ook echt iemand nodig.

Mee eens, ben ook benieuwd hoe dat afloopt... En ja, 10 of 9 is meer dan welkom. Liefst een 10 die ook op de flanken uit de voeten kan. 

BeantwoordenCiteren
Frodootje
(@frodootje)
Reputable Member

Lijkt mij een geschil tussen Radic en zijn oude club waar Fortuna geen rol in speelt, maar wel last van kan krijgen. Als Fortuna in zijn contract de juiste ontbindende voorwaarden opneemt dan is het voor Fortuna verder geen probleem aangezien zij de toetsing bij de Belgische bond gedaan hebben.

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door Frodootje

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Aldus DDL

Mee eens, ben ook benieuwd hoe dat afloopt... En ja, 10 of 9 is meer dan welkom. Liefst een 10 die ook op de flanken uit de voeten kan. 

Ik denk dat er nog wel meer bij komt dan alleen die aanvaller en verdediger waarover werd gesproken alleen roepen ze dat niet hardop. Als Van Osch & Seuntjens(en Bassett niet vergeten) en nog wat overbodige spelers vertrekken dan blijft het echt niet bij 2 spelers…

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

@fortuna54 

Juich het alleen maar toe als er door gepakt gaat worden. Verwacht nl dat men niet stil heeft gezeten de afgelopen maanden.

Mijn eerste wedstrijd!

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member

word huren, geen fan van tenzij het een speler is die echt wat toevoegt gelijk, of je moet een doorverkoop % hebben zoals PSV dat doet

BeantwoordenCiteren
Douwe
(@douwe)
Honorable Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Spelers die niets toevoegen verhuren snap ik nog wel, maar spelers met minder speeltijd , op dit moment niet. Ik snap dat iedere speler wilt spelen, maar we hebben net een beetje opties op de bank, het is dadelijk allemaal minimaal een half jaar samen. En dan moeten die spelers ook weer vervangen worden, want je moet er toch niet aan denken dat v Osch verhuurd wordt en 1 week na de transferwindow einde raakt Pandur geblesseerd, bijvoorbeeld. Ik ben wel heel benieuwd hoe ze dit gaan managen. Ik denk dan dat je eigenlijk beter in dat soort gevallen meteen kan verkopen, aangezien je ook niet een vervanger gaat zoeken die minder is, in onze situatie, dan de verhuurde speler en dan zit je in de zomer weer te kijken.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Aldus DDL

Ik denk dat er nog wel meer bij komt dan alleen die aanvaller en verdediger waarover werd gesproken alleen roepen ze dat niet hardop. Als Van Osch & Seuntjens(en Bassett niet vergeten) en nog wat overbodige spelers vertrekken dan blijft het echt niet bij 2 spelers…

Sourlis was ik ook nog vergeten…

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @douwe

Spelers die niets toevoegen verhuren snap ik nog wel, maar spelers met minder speeltijd , op dit moment niet. Ik snap dat iedere speler wilt spelen, maar we hebben net een beetje opties op de bank, het is dadelijk allemaal minimaal een half jaar samen. En dan moeten die spelers ook weer vervangen worden, want je moet er toch niet aan denken dat v Osch verhuurd wordt en 1 week na de transferwindow einde raakt Pandur geblesseerd, bijvoorbeeld. Ik ben wel heel benieuwd hoe ze dit gaan managen. Ik denk dan dat je eigenlijk beter in dat soort gevallen meteen kan verkopen, aangezien je ook niet een vervanger gaat zoeken die minder is, in onze situatie, dan de verhuurde speler en dan zit je in de zomer weer te kijken.

De spelers die vertrekken zijn op te vangen naar mijn idee. Er gaan geen basis spelers weg & spelers als Bassett & Sourlis zijn makkelijk te vervangen en voor Van Osch zal een vervangen moeten komen die minimaal gelijkwaardig is, mits er een club is die interesse heeft in hem(wat ik betwijfel) en die met een goede transferbedrag over de brug komt.

Veel zal ook afhangen hoe we de eerste wedstrijden in januari doorkomen, bij een goed resultaat zal de druk om spelers te moeten halen minimaal zijn, verlies tegen GAE en Fortuna gaat zich extra roeren op de transfermarkt(wat te begrijpen is).

BeantwoordenCiteren
Mvm77
(@mike)
Estimable Member
Deelgenomen: 2 jaar geleden

@fortuna54  dan haal je Verrips terug… voor volgend seizoen bedoel ik. Zeker als Pandur terug naar Italië gaat..

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @mike

@fortuna54  dan haal je Verrips terug… voor volgend seizoen bedoel ik. Zeker als Pandur terug naar Italië gaat..

Hoezo Verrips terug halen? Ze gaan echt wel hun best doen om Pandur vast te leggen als hij zo blijft keepen als eerste seizoenshelft.  

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member

@fortuna54 Verrips komt toch sowieso terug, zeker omdat hij bij Groningen geen eerste keeper is.

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

Geplaatst door: @fsyouth

@fortuna54 Verrips komt toch sowieso terug, zeker omdat hij bij Groningen geen eerste keeper is.

is daar wel eerste keeper alleen laatste paar wedstrijden geblesseerd

BeantwoordenCiteren
fsc68
(@zitterd79)
Prominent Member

Ik dacht dat voor Pandur een vast transferbedrag was afgesproken van 2 miljoen euro bij overname?Dat gaat Fortuna echt wel betalen voor deze topper ga ik vanuit. 

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member

@zitterd79 Sourlis had een afkoopsom van 2 miljoenPandur veel minder, maar ik zat er niet naast toen het werd afgesproken maar 2 miljoen sowieso nirt

BeantwoordenCiteren
fsc68
(@zitterd79)
Prominent Member

@fsyouth 

Ow oke.In ieder geval snel vastleggen die Pandur voor een jaar of 5.😉

BeantwoordenCiteren
Drik Heffels
(@drik-heffels)
Reputable Member

Geplaatst door: @zitterd79

@fsyouth 

Ow oke.In ieder geval snel vastleggen die Pandur voor een jaar of 5.😉

Yannick mag weer een keer meedoen en liggen er weer 3 in. Kan toeval zijn (heb het niet gezien), maar we krijgen gemiddeld toch meer doelpunten tegen met Yannick op doel dan met Ivor. Dus snel vastleggen!

BeantwoordenCiteren
fsc68
(@zitterd79)
Prominent Member

@drik-heffels 

Ik geloof er niet meer in dat het bij van Osch toeval is. 

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member

verdediging veel onzekerder met Yanick achter hun dan met Pandur, en met alle respect naar Yanick toe maar Pandur zit wel 3 niveaus hoger dan hem

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

FC Groningen heeft een optie om Verrips definitief vast te leggen, dus dat hij sowieso terug komt, is geen sprake van…

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

verdediging veel onzekerder met Yanick achter hun dan met Pandur, en met alle respect naar Yanick toe maar Pandur zit wel 3 niveaus hoger dan hem

Benieuwd als Pandur zijn niveau weet vast te houden. Kaya Kosolev & Van Osch hebben het bij momenten ook goed gedaan bij ons en daarna werd het minder. 

BeantwoordenCiteren
Douwe
(@douwe)
Honorable Member

In fm23 is de afkoopsom die ze hebben opgenomen voor Pandur gewoon 5milj 😫. Zo ongelooflijk jammer, als je uberhaubt maar 2milj op de balans hebt 🙄

BeantwoordenCiteren
sittard68
(@sittard68)
Honorable Member

Benieuwd als Pandur zijn niveau weet vast te houden. Kaya Kosolev & Van Osch hebben het bij momenten ook goed gedaan bij ons en daarna werd het minder. 

Kaya valt mijn inziens weinig te verwijten. Die arme gast werd zo ongeveer een depressie ingekeeped door zijn teamgenoten. Maakte 3-4 topreddingen in eerste 20 minuten van een wedstrijd, keek vervolgens naar scorebord achter zich en zag daar dan 0-3 voor tegenstander staan. 🤣

Echt een legend in mijn ogen! Ook door zijn tijdrekken in het PLS destijds. 👍

BeantwoordenCiteren
LU
 LU
(@lu)
Reputable Member

En dan moeten die spelers ook weer vervangen worden, want je moet er toch niet aan denken dat v Osch verhuurd wordt en 1 week na de transferwindow einde raakt Pandur geblesseerd, bijvoorbeeld. Ik ben wel heel benieuwd hoe ze dit gaan managen.

Maak je maar geen zorgen: Piet Velthuizen is nog vrij.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @lu

En dan moeten die spelers ook weer vervangen worden, want je moet er toch niet aan denken dat v Osch verhuurd wordt en 1 week na de transferwindow einde raakt Pandur geblesseerd, bijvoorbeeld. Ik ben wel heel benieuwd hoe ze dit gaan managen.

Maak je maar geen zorgen: Piet Velthuizen is nog vrij.

Ferhat Kaya ook….😀

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

FC Groningen heeft een optie om Verrips definitief vast te leggen, dus dat hij sowieso terug komt, is geen sprake van…

dus gewoon twee foute in een post, en hij is geblessseerd en niet gepasseerd en er is een koopoptie zodat als die gelicht wordt hij niet terug kan komen. Nog afgezien of hij dat uberhaupt wil gezien wat er gebeurd is.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @paul-jans

dus gewoon twee foute in een post, en hij is geblessseerd en niet gepasseerd en er is een koopoptie zodat als die gelicht wordt hij niet terug kan komen. Nog afgezien of hij dat uberhaupt wil gezien wat er gebeurd is.

Juist. Verrips gaat niet meer voor Fortuna keepen ook al licht Groningen die koopoptie niet(schijnt €500.000 te zijn). Of hij blijft bij Groningen of hij gaat naar een andere club, en dat staat los van of Pandur blijft.  

BeantwoordenCiteren
ouwe trouwe
(@patrick-coumans)
Estimable Member

Verdomd moeilijk ook om een tweede goalie te vinden die zich kan schikken in zijn lot als tweede keus. Pandur/Verrips zou nooit werken, zelfs als Verrips gedwongen word terug te komen(hij heeft gewoon een langdurig contract, dus als Groningen de optie om één of andere reden niet licht in beginsel weinig zelf te kiezen): ze zullen beide eerste goalie willen zijn, en als dat er niet in zit, zal de gedupeerde wel een transferverzoek indienen. Vind maar eens een fatsoenlijke goalie die een jaar alleen de bank warm wil houden, ik ken hem niet.  

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

Misschien eerst maar eens Pandur vastleggen lijkt mij. En van Osch is ook nog niet weg, maar goed dat kan snel gebeuren.

Hebben we geen aanstormend talent onder de lat? Zo een jonge gast vertrouwen geven als 2e doelman. Mocht het noodlot toeslaan dat Pandur uit de running gaat zijn dan kun je ook ergens een transfervrije keeper opduikelen.

Mijn eerste wedstrijd!

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Misschien eerst maar eens Pandur vastleggen lijkt mij. En van Osch is ook nog niet weg, maar goed dat kan snel gebeuren.

Hebben we geen aanstormend talent onder de lat? Zo een jonge gast vertrouwen geven als 2e doelman. Mocht het noodlot toeslaan dat Pandur uit de running gaat zijn dan kun je ook ergens een transfervrije keeper opduikelen.

Transfervrije keepers halen is geen succes. Gewoon Van Osch aan zijn contract houden tot einde van t seizoen, dan is er niks aan de hand.  Waarom zou je het jezelf moeilijk maken als het niet nodig is? 

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @patrick-coumans

Verdomd moeilijk ook om een tweede goalie te vinden die zich kan schikken in zijn lot als tweede keus. Pandur/Verrips zou nooit werken, zelfs als Verrips gedwongen word terug te komen(hij heeft gewoon een langdurig contract, dus als Groningen de optie om één of andere reden niet licht in beginsel weinig zelf te kiezen): ze zullen beide eerste goalie willen zijn, en als dat er niet in zit, zal de gedupeerde wel een transferverzoek indienen. Vind maar eens een fatsoenlijke goalie die een jaar alleen de bank warm wil houden, ik ken hem niet.  

Bij NEC zit een goede tweede keeper die schikt in zijn rol en die niet voor moeilijkheden en onrust zorgt…

BeantwoordenCiteren
Boy de Kort
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Deelgenomen: 1 jaar geleden
Topic starter  

Gorter of scherpen huren.

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

@boy-de-kort 

Scherpen zit in Arnhem dit seizoen, Gorter gaat naar Heerenveen op moment dat Ajax Noppert haalt voor 10 mln.

Laat van Osch maar lekker blijven.

Mijn eerste wedstrijd!

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member

of je pakt gewoon Tom Hendriks als 2e keeper, dan kan je geld vangen voor van Osch.

hoeveel slechter kan Hendriks het nou doen als van Osch in deze vorm.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

of je pakt gewoon Tom Hendriks als 2e keeper, dan kan je geld vangen voor van Osch.

hoeveel slechter kan Hendriks het nou doen als van Osch in deze vorm.

Wat een onzin zeg… Van Osch gewoon aan contract houden tot einde van het seizoen dan is er niks aan de hand.  

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

Las op twitter dat Steppe Radic heeft getekend.

Is dit juist en zo ja voor hoe lang, weet iemand dit?

Mijn eerste wedstrijd!

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Klopt!  Hij heeft gisteren zijn contract getekend.  

BeantwoordenCiteren
Drik Heffels
(@drik-heffels)
Reputable Member

Klopt!  Hij heeft gisteren zijn contract getekend.  

Mooi nieuws, hopen dat we niet in de juridische problemen komen. Vind het nog steeds vreemd dat wij met één check voldoende vertrouwen hebben, maar Belgische clubs ofwel niet op het idee zijn gekomen om die check te doen, ofwel na die check niet voldoende vertrouwen hadden. 

Daarnaast heel benieuwd naar zijn potentie, wordt positief over zijn kwaliteiten geschreven. Hebben we een idee van contractduur? En wanneer treedt de club met het nieuws naar buiten? Kan niet lang duren als het hier al "gelekt" mag worden, toch?

BeantwoordenCiteren
The Great Old
(@the-great-old)
Eminent Member
Deelgenomen: 9 maanden geleden

Seuntjens op weg naar de uitgang bij Fortuna Sittard

Seuntjens op weg naar de uitgang bij Fortuna Sittard (msn.com)

BeantwoordenCiteren
Martijn Hrmns
(@martijn-hrmns)
Honorable Member

Fortuna oefent zaterdag in Sittard tegen de nummer 1 van Polen. Er zijn geen toeschouwers welkom vanwege veiligheidsredenen. 

Alsof er ook maar 1 Pool naar Sittard komt?? Logica??

BeantwoordenCiteren
Drik Heffels
(@drik-heffels)
Reputable Member

We worden volgens een aantal Instagram pagina's door Spaanse media aan Randy Nteka gelinkt:

https://www.transfermarkt.nl/randy-nteka/profil/spieler/560483

Geen basisspeler bij Rayo Vallecano, maar dat hoeft niets te zeggen. Geen idee of het waar is en geen idee of hij iets kan, maar het is een transfergerucht, dus we zijn weer up and running! Nummer 10 die ook spits kan spelen, wel type dat we nodig hebben. 

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

Geplaatst door: @martijn-hrmns

Fortuna oefent zaterdag in Sittard tegen de nummer 1 van Polen. Er zijn geen toeschouwers welkom vanwege veiligheidsredenen. 

Alsof er ook maar 1 Pool naar Sittard komt?? Logica??

want er wonen hier ook helemaal geen Polen he.

zeg dan niks als je er geen verstand van hebt

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

@paul-jans 

Heel veel.Polen hier in Midden en Noord Limburg. Maar om dan uit veiligheidsredenen een besloten wedstrijd te organiseren?

Beetje ver gezocht lijkt mij.

Onvriendelijk voor je supporters. Dat was al in voorbereiding zomer en dat is ook weer nu.

Vind het reinste onzin en Fortuna onwaardig.

Mijn eerste wedstrijd!

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

@paul-jans 

Heel veel.Polen hier in Midden en Noord Limburg. Maar om dan uit veiligheidsredenen een besloten wedstrijd te organiseren?

Onvriendelijk voor je supporters. Dat was al in voorbereiding zomer en dat is ook weer nu.

dat  is een ander verhaal. Maar als je doet alsof er geen polen op af zouden komen dan sla je de plank behoorlijk mis.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @paul-jans

@paul-jans 

dat  is een ander verhaal. Maar als je doet alsof er geen polen op af zouden komen dan sla je de plank behoorlijk mis.

Valt toch wel mee, hoeveel Polen er op af zouden komen en daarnaast die Polen die zouden komen die zouden zich heus wel gedragen.

BeantwoordenCiteren
Martijn Hrmns
(@martijn-hrmns)
Honorable Member

Klopt Paul, het barst hier van de RKS Raków Częstochowa supporters!😂

BeantwoordenCiteren
Pagina 210 / 229