Forum

Transfers(speculati...

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Transfers(speculatie)topic 2022-2023

12.9 K Berichten
121 Gebruikers
3835 Vind-ik-leuks
238.5 K Bekeken
belsj
(@belsj)
Reputable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Heerlijke partij vandaag. Met name tevreden over:
- Pandur; wat een wereldkeeper en eigenlijk steekt hij iedere wedstrijd erboven uit.

- Guth; rustige uitstraling, maar ook hoe vaak die schoten blokt is niet normaal.

- Dogan; enorme inzet/werklust, rode kaart was wat zwaar (vergelijk dat maar eens met een overtreding bij Volendam die geel krijgt). Lees wat meer gematigde reacties hier, maar hij was diegene met de draaiactie waaruit die goal valt. 

- Cordoba; zelfs los van zijn goal echt top gevoetbald aan rechterkant (laten staan daar!); ook werklust maar ook goede acties.

- Radic; prima debuut.

- Burak wat ongelukkig, maar wat blijft die koel in de 98e minuut; als we wat meer durven opschuiven als team, dan komt die klasse er toch uit. 

Persoonlijk vond ik Duarte wat minder (vergelijkend met zijn eerdere niveau). Maar zeker laten staan want als die wat wedstrijdritme opdoet, denk ik dat hij de missing link gaat worden om wat meer rust in het middenveld te krijgen, eventueel samen met Ferati als die weer fit is.

Martijn Hrmns reageerde
BeantwoordenCiteren
(@martijn-hrmns)
Prominent Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Dit is het spel dat we willen zien. Passie en strijd. Zo zie je maar dat we voldoende kwaliteit hebben om middenmoot te spelen. Net Emmen-Cambuur gezien. Het is nu wel overduidelijk dat we ons over degradatie geen zorgen hoeven maken. 

En weer genoten van Velasquez. Heerlijk hoe hij tekeer gaat langs die lijn. 

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden 2 keer door Martijn Hrmns

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member
Deelgenomen: 10 maanden geleden

Geplaatst door: @martijn-hrmns

Het is nu wel overduidelijk dat we ons over degradatie geen zorgen hoeven maken. 

Ik zeg dat toch pas liever als we een wedstrijd of zes voor het einde 15 punten voorstaan 😛

BeantwoordenCiteren
(@fritsemeran)
Reputable Member
Deelgenomen: 9 maanden geleden

Voetballend gezien was het geen wereldpot, maar goed dat had ik persoonlijk ook niet verwacht tegen psv.

wat mij erg beviel vandaag was de werklust van eigenlijk de meeste uit het team.

cordoba wat een sterke pot,de beste tot nu toe!! Top gespeeld.

pandur top gekeept.

daarnaast wil ik in tegenstelling tot andere hier een compliment uitdelen aan duarte en Dogan. Ja wat een domme overtreding van dogan en wat een anti voetbal maar hij staat daar voor onderscheppingen en ballen af te pakken en dat deed hij met overmacht. Je hebt echt een voetballende 10 nodig om voor dogan en duarte te zetten dan zou zo nn dogan mischien best anders renderen. Maar buiten dat om neem ik hem die overtreding echt wel kwalijk hoor.

daarnaast aub de komende wedstrijd radic zo laten staan met navarro en pinto als backs ook die vond ik prima zo. Guth toch weer met 1 been vaak moeilijke situaties maar ook hij had een rdelijke pot.

wat ik niet snap is dat yilmaz die zich suf gewerkt heeft niet vervangen werd door biytinck……zo goed zat burak wederom niet in de wedstrijd, al hoop ik dat na de penalty wat vertrouwen in hem kruipt!

noslin en gladon vielen echt sterk in wat mij betreft. Gladon perfect voor 20 a 30 minuten en noslin aan de aftrap zou ik zeggen!

op naar alkmaar en daarna komen weer wat wedstrijden waarvan ik vind dat we met dit team om zijn minst punten moeten pakken

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Geplaatst door: @fritsemeran

e hebt echt een voetballende 10 nodig om voor dogan en duarte te zetten dan zou zo nn dogan mischien best anders renderen.

Hij komt nu gewoon te vaak in de positie dat hij de speler op het middenveld is die de passing moet verzorgen en dat kan ie gewoon niet. Hij moet eigenlijk gewoon voor de verdediging staan en dan de bal inleveren, eigenlijk wat Duarte vandaag deed. En zijn werklust valt niks van te zeggen. Hij ziet eruit als een moordenaar en hij gaat er 300% voor, maar daar is dan ook alles mee gezegd (mijn mening dus niet zaligmakend). 

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Euforie om de nog onverwachte 2-2 ook hier.

Volg jullie opmerkingen helemaal behalve Erdogan.

Dju, die was echt slecht vandaag. Elke 2e bal wordt ingeleverd, onbeholpen kleumen in elke bal en dan die stomme actie die onterecht met rood werd beloond 

Met of zonder Dogan, vandaag geen verschil. Spijt me, maar Duarte is gewoon paar levels verder.

Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1

BeantwoordenCiteren
belsj
(@belsj)
Reputable Member

Dogan idd paar ongelukkig passes, maar met zijn drive en inzet zorgt die er wel een paar keer voor dat een aanval geblokt wordt of dat iemand niet de rust krijgt om een bal te controleren. Hij was ook overal op het veld te vinden... Techniek niet altijd verfijnd, alhoewel die actie bij de goal wel prima was. In de vorige wedstrijd tegen Go Ahead snapt ik ook niet waarom hij een paar keer zo hard ingespeeld werd terwijl hij gedekt stond (vind het dan niet altijd een fout van Dogan). 

BeantwoordenCiteren
(@djpietersnl)
Trusted Member

Als je deze wedstrijd 100 keer speelt verlies je 99 keer met 0-4 of 0-5. Eerst helft weten we de schade te beperken door Pandur. We konden wederom de bal niet in de ploeg houden. Maximaal 2 - 3 keer en we waren de bal alweer kwijt, waardoor er weer veel druk op de verdediging stond. Verder heel weinig druk op de bal. PSV kon iedere keer de bal rustig in de 16 meter krijgen. Navarro liep de hele wedstrijd achter Madueke aan. Die liep Navarro toch een keer of 10 vandaag gewoon voorbij vandaag. We hadden weer geen middenveld en Burak speelde weer erg ongelukkig. Tweede helft hetzelfde verhaal. Pas na de 1-2 gingen we opportunistischer spelen met Noslin en Gladon en werden we af en toe zowaar gevaarlijk. Ik zie voetballend nog weinig verbetering. 1 gestolen punt maakt nog geen zomer. Het schuift allemaal in elkaar nu en het kan nog alle kanten op. We zijn nog lang niet veilig zeker als er geen creatieve middenvelder / box to box speler bij komt. Wellicht dat dit punt de selectie wat vertrouwen geeft. Ik zie echter nog geen enkele reden tot euforie. Als er wat meer rust aan de bal komt dan ga je je vanzelf onder de druk van tegenstanders uitspelen. Zolang dat niet gebeurt blijft het iedere keer weer kunst en vliegwerk.  

BeantwoordenCiteren
(@paul-jans)
Noble Member

Dit is het spel dat we willen zien. Passie en strijd. Zo zie je maar dat we voldoende kwaliteit hebben om middenmoot te spelen. Net Emmen-Cambuur gezien. Het is nu wel overduidelijk dat we ons over degradatie geen zorgen hoeven maken. 

En weer genoten van Velasquez. Heerlijk hoe hij tekeer gaat langs die lijn. 

hahaha clown

het zal wel aan mij liggen maar vond het echt niet goed. 80 minuten sta je gewoon achter als een muur en mag je gewoon psv danken dat ze zo slordig zijn en pandur met geweldige reddingen. Met iedere andere keeper was het gewoon 7-2 geworden ondanks dat psv zo slordig was.

eerste helft 1 aanval aan daar valt een doelpunt uit. 

pas de laatste 10 minuten plus blessure tijd begonnen ze te voetballen net als tegen groningen. Laten ze dat eens een hele wedstrijd of helft zien dan kan je tevreden zijn.

Het resultaat vergoed blijkbaar veel bij iedereen en verbloemt het waardeloze spel. Ja gelijk tegen psv is mooi meegenomen en niet verwacht maar denk dat elke andere eredivisie ploeg gewonnen had van dit psv als ze onze keeper hadden.

en wat betreft Dogan. Het is alles of niets bij hem. Hij heeft soms echt wel leuke acties en wegdraai momenten waardoor er zee van ruimte ontstaat. Ook de pass vandaag voor doelpunt was zeer goed. Maar hij levert ook mega veel ballen in en is soms zo onbeholpen dat hij rood ervoor krijgt, nu tweede keer dat zijn onkunde hem een rode kaart oplevert.

lichtpunten:

embola viel goed in. Maar denk dat we hem echt als invaller moeten blijven gebruiken.

Noslin viel goed in laat die starten vanaf nu

pandur!!!!!!!!!

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Buiten dat Pandur redding bracht schoten respectievelijk Simons en Luuk de Jong ook nog even voor open doel over...

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member

ik vond Özyakup toch zo rustig aan de bal, echt een verademing, de perfecte nummer 10 voor dit Fortuna in mijn ogen, alleen moet hij wat meer inhoud kweken zodat hij 90min z’n klasse kan laten zien.

op 10 misschien minder aan de bal maar dan komt zijn zwakke punt (verdedigen) niet aan het licht.

BeantwoordenCiteren
(@martijn-hrmns)
Prominent Member

Komt hij weer Paultje de praatjesmaker 😴

BeantwoordenCiteren
(@paul-jans)
Noble Member

Geplaatst door: @fsyouth

ik vond Özyakup toch zo rustig aan de bal, 

deed hij mee dan? 

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Toch wel mooi hoe iedereen het anders kan zien. De één vond Dogan goed, de ander niet. De één vond Ozzy goed, persoonlijk vind ik hem de laatste weken té onzichtbaar.

BeantwoordenCiteren
(@leo-van-gansewinkel)
Prominent Member

@paul-jans Naast eindelijk passie en strijd waar ik van genoten heb verhuldt het niet de  problemen waar het elftal nog steeds in verkeert waardoor het wegkomen uit de onderste regionen een hell of a job blijft. We hebben totaal geen aanval. Los van de goal van Yilmaz was het voor de zoveelste keer weer niets met hem. Bij elke andere trainer of denktank binnen een club was Yilmaz al regelmatig op de bank beland. Ozzy voegt niets toe met zijn gesjok. Let eens op als hij niet aan de bal is. Hij loopt nauwelijks een looplijn van een tegenstander dicht. 

Pandur, Cordoba (wat een werkpaard) en Duarte met Guth speelden een prima pot.

BeantwoordenCiteren
(@frodootje)
Reputable Member

Komt hij weer Paultje de praatjesmaker 😴

Totaal zinloze opmerking Martijn. Laten we elkaars mening gewoon respecteren en op inhoud de discussie voeren!

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Geplaatst door: @leo-van-gansewinkel

Los van de goal van Yilmaz was het voor de zoveelste keer weer niets met hem.

Wat had hij dan moeten doen vandaag moederziel alleen in de aanval?

Joe Pesci en Fortu Nato reageerden
BeantwoordenCiteren
(@phil-van-roij)
Trusted Member

@leo-van-gansewinkel de kritiek op yilmaz vind ik maar deels terecht! Ten eerste staat yilmaz vaak op een eiland en krijgt hij weinig/tot geen goede aanvoer. Daarnaast merk je wel dat Yilmaz vaak 2 verdedigers aan zich weet te klampen waardoor andere spelers meer ruimte krijgen en uiteindelijk is yilmaz bij zowel de 1-0 als 2-2 belangrijk 

Vandaah ook genoten de beleving, dit miste ik enorm tegen wedstrijd als Go Ahead en Emmen en frustreert ook dat dit tegen Ajax, Feyenoord en PSV wel kan.

Joe Pesci reageerde
BeantwoordenCiteren
(@mike)
Estimable Member

Ik vond het een vermakelijk potje, Pandur wederom top! Ik vind Dogan een prima stofzuiger op het middenveld en had zelf het gevoel dat de rode kart domweg ongelukkig was in zijn enthousiasme om die etterbak van een de Jong te blokken.

Ik stoorde me meer aan de leiding die vanuit Zeist weer deze kant op gestuurd was. Het was weer allemaal pro psv gefloten. Dat hij ondanks het gescheld vanaf de tribune ons de pingel toekende sprak dan weer voor hem.

komend weekend weer gas erop en dan hopen op nog een bonuspunt of meer..

BeantwoordenCiteren
(@drik-heffels)
Reputable Member

Hoe veel mensen waren er eigenlijk gisteren? Kan me niet herinneren dat ik het zo vol heb gezien op CDE, business tribune ook aardig gevuld. Staat deze in de top 5 sinds we terug zijn in de Eredivisie?

Had het wel verwacht door de naam van PSV, maar had ook wel wat thuisblijvers verwacht na de blamage van vorige week. Goed om te zien!

BeantwoordenCiteren
Maurice I
(@maurice-indemans)
Estimable Member

Natuurlijk, heb je wat geluk en een uitstekende Pandur!

Door werklust en toch naat voren op het laatste moment, pak je een punt.

Erdogan makelijk balverlies, maar hij werkt zich kapot, zit er veel tussen en maakt toch actie waar een doelpunt uitvalt. Radic sterk debuut. Cordoba beste westrijd tot nu toe. Yilmaz met alle respect, gaat geen duel aan, bijna alle ballen kwijt, dus waar dat ongelukkige in zit, zie ik niet! Wel zeker met pingel. Ozzy ook te min, maar je ziet dat hij kan ballen(tja wat bij de Seun ook). Een goei middenvelder en buitenspeler erbij en het ziet er beter uit. Die middebvelder had er in mijn ogen al moeten zijn. Duurt te lang en wat krijg je nu nog?

BeantwoordenCiteren
(@pennywafel)
Estimable Member

Bohhhh die Pandur! 
Hoeveel is die aankoop-optie eigenlijk?
Meteen lichten zou ik zeggen!

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Geplaatst door: @pennywafel

Bohhhh die Pandur! 

In de Limburger staat dat Pandur graag wil blijven dus ik ga ervan uit dat dit snel zal gebeuren. Hopelijk gaat ie niet Van Osch en Koselev achterna met een sterk startseizoen en vervolgens niks meer pakken.

BeantwoordenCiteren
Ralf Jacobs
(@ralf-jacobs)
Estimable Member

@drik-heffels 

Volgens NOS Teletekst 11.534 toeschouwers.

https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=825-2

Drik Heffels reageerde
BeantwoordenCiteren
(@leo-van-gansewinkel)
Prominent Member

Ivor Pandur  in het week-klassement van de Telegraaf

BeantwoordenCiteren
(@zitterd79)
Prominent Member

Erdogan 2 wedstrijden geschorst. 

BeantwoordenCiteren
(@drik-heffels)
Reputable Member

Geplaatst door: @pennywafel

Bohhhh die Pandur! 

Volgens mij heb ik destijds gehoord dat het 1,3 miljoen was, maar weet ik niet zeker. Meteen doen, als die Rulli al 8 miljoen waard is... 👀🤣

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

!!

1673890478-Schermafbeelding-2023-01-16-om-183400.png

BeantwoordenCiteren
(@drik-heffels)
Reputable Member

Geplaatst door: @rick-janssen2017

!!

Goed ingevoerde bron als hij denkt dat het een aanvaller is...

Nee, maar lijkt wel waar, heb het van verschillende kanten gehoord. PSV is iets kapitaalkrachtiger natuurlijk.

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Wel een aanvallend ingestelde speler natuurlijk. Volgens mij stond hij in zijn beste Premier League-seizoen bij Norwich toen linksbuiten als een soort inverted winger.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @leo-van-gansewinkel

Ivor Pandur  in het week-klassement van de Telegraaf

Lars Unnerstall hield destijds VVV in de eredivisie. Een goeie keeper helpt enorm als je vecht voor handhaving,  Met Pandur in de goal is kans dat wij volgend jaar eredivisie spelen ook een stuk groter. Wat een toppertje is het ondanks dat hij wat kleiner is 👏💪

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

@fortuna54 

Daarom hoop ik oprecht dat de middelen er zijn om hem vast te leggen. Was het 2 mln? Hoop geld, dat wel.

Mijn eerste wedstrijd!

BeantwoordenCiteren
(@leo-van-gansewinkel)
Prominent Member

@fortuna54 

Ook in de VI in het doel

BeantwoordenCiteren
(@sittard68)
Prominent Member

Geplaatst door: @jo-bux

@fortuna54 

Daarom hoop ik oprecht dat de middelen er zijn om hem vast te leggen. Was het 2 mln? Hoop geld, dat wel.

Meen ergens gelezen te hebben dat het significant minder zou zijn dan het bedrag dat afgelopen zomer werd geopperd. Volgens mij was dat in De Limburger.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

@fortuna54 

De bedragen die hier genoemd worden kloppen niet.  Het zit er niet eens in de buurt. Koopoptie gaat gewoon gelicht worden als hij geen zware blessure krijgt.

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden 2 keer door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

Geplaatst door: @fortuna54

@fortuna54 

De bedragen die hier genoemd worden kloppen niet.  Het zit er niet eens in de buurt. Koopoptie gaat gewoon gelicht worden als hij geen zware blessure krijgt.

Nog beter dus. Vastleggen.

https://www.soccernews.nl/news/mvv-doet-talentvolle-van-bommel-telg-contractvoorstel/

Moeten we hier actie ondernemen?

Mijn eerste wedstrijd!

Martijn Hrmns reageerde
BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @fortuna54

@fortuna54 

Nog beter dus. Vastleggen.

https://www.soccernews.nl/news/mvv-doet-talentvolle-van-bommel-telg-contractvoorstel/

Moeten we hier actie ondernemen?

Dat is toch geen nieuws meer of wel? Tuurlijk probeert MVV hem te verleiden met een contract. Bij Fortuna staat/stond hij ook op een lijstje maar geen idee hoe de omgeving(Van Marwijk & Mark) van Ruben van Bommel denkt over een overstap naar Fortuna. 

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

@fortuna54 

Dus wel degelijk nieuws.

Stap vooruit, maar idd de gewenste stap?

Mijn eerste wedstrijd!

BeantwoordenCiteren
(@djpietersnl)
Trusted Member

Azerion heeft intussen de wind behoorlijk tegen. Sterker nog donkere wolken pakken zich samen. De beursgang via een spac is vorig jaar financieel uitgelopen op een fiasco. Vervolgens is in 2022 de beurskoers met 51% gedaald en dit jaar nog eens met 20%. De deal met LDA capital eind vorig jaar is niet uit weelde gesloten en daar komt nu de mogelijk schadevergoeding van 30mio aan Bidstack bij. Ben benieuwd of de focus van Umut en Atilla nog wel op de mooie plannen voor Fortuna ligt. Ze zullen hun handjes vol hebben aan de problemen bij Azerion. De verhalen in de wandelgangen doen het ergste vrezen voor al die mooie visionaire plannen die de heren hadden bedacht. Wie weet bij wie de aandelen dan weer terecht gaan komen. Hopelijk hebben ze snel weer alles onder controle bij Azerion, waardoor ze ook verder kunnen bouwen aan de plannen die ze voor Fortuna in gedachte hebben. De tijd zal het uitwijzen hoe een en ander uitpakt.

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Goh, ga je me nu vertellen dat de luchtfietserij allemaal op luchtkastelen is gebouwd? Wie had dat gedacht. Misschien ook de reden dat de KNVB nog niks heeft goedgekeurd, al zal men je hier vertellen dat alles slechts een formaliteit is, net als de Ilicali-deal die ons Ajax' en PSV's grootste nachtmerrie zou gaan maken.

BeantwoordenCiteren
(@richard-coenen-2)
Estimable Member

Tja dan snap je waarom er nog geen creatieve 10 is 😉

BeantwoordenCiteren
(@sittard68)
Prominent Member

Oh oh, nu gaan we degraderen en vervolgens failliet. Paniek!!! Paniek!!! PANIEK!!! 🤣 

BeantwoordenCiteren
(@zatonaki-scyllo)
Active Member
Deelgenomen: 7 maanden geleden

Geplaatst door: @sittard68

Oh oh, nu gaan we degraderen en vervolgens failliet. Paniek!!! Paniek!!! PANIEK!!! 🤣 

Sef Vergoosen zit alweer kwijlend te denken aan FC Limburg?

Eerder verwacht ik dat Gun weer andere vrienden vindt....

sittard68 reageerde
BeantwoordenCiteren
(@richard-coenen-2)
Estimable Member

Begin maar al een loten verkoop of verkoop nootjes 😉

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Nu wij hoger staan dan Roda, betekent dit dat wij hun jeugdopleiding opslokken en we in ons stadion gaan spelen dan?

BeantwoordenCiteren
(@zatonaki-scyllo)
Active Member
Deelgenomen: 7 maanden geleden

Geplaatst door: @richard-coenen-2

Begin maar al een loten verkoop of verkoop nootjes 😉

Of collecteren voor Fortuna bij uitwedstrijden. 

Oude tijden herleven 

BeantwoordenCiteren
(@wil-peters)
Reputable Member

Geplaatst door: @djpietersnl

Azerion heeft intussen de wind behoorlijk tegen. Sterker nog donkere wolken pakken zich samen. De beursgang via een spac is vorig jaar financieel uitgelopen op een fiasco. Vervolgens is in 2022 de beurskoers met 51% gedaald en dit jaar nog eens met 20%. De deal met LDA capital eind vorig jaar is niet uit weelde gesloten en daar komt nu de mogelijk schadevergoeding van 30mio aan Bidstack bij. Ben benieuwd of de focus van Umut en Atilla nog wel op de mooie plannen voor Fortuna ligt. Ze zullen hun handjes vol hebben aan de problemen bij Azerion. De verhalen in de wandelgangen doen het ergste vrezen voor al die mooie visionaire plannen die de heren hadden bedacht. Wie weet bij wie de aandelen dan weer terecht gaan komen. Hopelijk hebben ze snel weer alles onder controle bij Azerion, waardoor ze ook verder kunnen bouwen aan de plannen die ze voor Fortuna in gedachte hebben. De tijd zal het uitwijzen hoe een en ander uitpakt.

Ik vraag mij af wat de bedoeling van deze post is. Trots op jezelf dat je iets weet wat anderen niet weten? Paniek zaaien? Onrust stoken? Geen idee eigenlijk. Realiseer je wel dat deze site regelmatig geraadpleegd wordt door journalisten. Die zullen ongetwijfeld onraad ruiken en verder gaan spitten. Dit zal de rust binnen de gelederen van Azerion en Fortuna niet ten goede komen. Kortom ik vind het niet al te slim, wellicht denken anderen daar anders over. 

BeantwoordenCiteren
(@djpietersnl)
Trusted Member

Niemand weet wat de gevolgen zullen zijn van de situatie bij Azerion. Umut en Atilla financieren Fortuna vanuit hun holding en niet via Azerion. De heren zullen weer geld in Azerion moeten stoppen zeker omdat de beursgang niet heeft opgeleverd wat ze er van gedacht hadden. De broekriem zal bij Azerion aangetrokken moeten worden en er zullen wellicht medewerkers ontslagen moeten worden etc. etc. Dat gebeurt overigens bij veel techbedrijven. Externe financieringen zijn duur vanwege de hoge rente, waardoor ook de waarderingen flink lager uitvallen. Dat betekent niet dat ze meteen de stekker uit Fortuna zullen trekken, maar er zullen wel strategische keuzes gemaakt moeten worden. Het geld kan maar 1 keer uitgegeven worden en wat heeft nu het grootste belang. We zullen zien hoe dit op de lange termijn uitpakt. Geen reden om paniek, maar ik zie ook geen reden om hier lachwekkend om te doen daar is al veel te veel voor gebeurt bij Fortuna de afgelopen 20 jaar.  

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Geplaatst door: @wil-peters

Ik vraag mij af wat de bedoeling van deze post is. Trots op jezelf dat je iets weet wat anderen niet weten? Paniek zaaien? Onrust stoken? Geen idee eigenlijk. Realiseer je wel dat deze site regelmatig geraadpleegd wordt door journalisten. Die zullen ongetwijfeld onraad ruiken en verder gaan spitten. Dit zal de rust binnen de gelederen van Azerion en Fortuna niet ten goede komen. Kortom ik vind het niet al te slim, wellicht denken anderen daar anders over. 

Don't shoot the messenger, Wil. Ik wil dit juist wel lezen omdat de supporters vanuit Fortuna niet hoeven te rekenen op transparantie mbt zo ongeveer alles. Dan kun je wat djpietersnl schrijft nog altijd met een korreltje zout nemen, want het staat ook vol met aannames zoals "de broekriem zal aangetrokken moeten worden, wellicht medewerkers ontslagen," die puur rusten op hypotheses vanuit de poster en niet op feitelijke kennis. Als we daarnaast ook nog moeten uitkijken met wat we schrijven omdat journalisten meelezen dan kunnen we hier zo ongeveer niks meer schrijven. Hoewel ik De Limburger niet hoog inschat zou het toch wel echt armoe troef zijn als ze hier van een stuk of twintig forumleden die emotioneel reageren hun stukjes komen halen.

BeantwoordenCiteren
(@djpietersnl)
Trusted Member

@wil-peters 

Beste Wil, je mag het natuurlijk noemen zoals je wilt. Als Azerion er over twee maanden de stekker uittrekt (wat ik overigens niet verwacht) dan roept iedereen hier waarom ze het niet wisten. Ik heb zelf een bedrijf in Amsterdam (ben overigens al 30 jaar seizoenskaarthouder bij Fortuna) en heb contacten met goed ingevoerde Amsterdamse journalisten. Kortom onder journalisten is dit allemaal bekend, dus don't worry. Het duurt schijnbaar alleen wat langer voordat het Limburg bereikt. Deze ontwikkelingen  "kunnen" (ik zeg niet dat het zo is) invloed hebben op de toekomst van Fortuna. Dan zou ik het als supporter wel willen weten, tenzij we liever in luchtkastelen willen blijven geloven. Ik ben, net als jij, gewoon een bezorgde en trouwe supporter. 

Jo Bux en Karl Pilkington reageerden
BeantwoordenCiteren
Pagina 222 / 259