Cambuur had op papier zeker kunnen winnen van sparta. Op papier kunnen wij ook van psv en az winnen. En op papier kunnen we ook nog heel makkelijk alles verliezen en zijn we gedegradeerd. Ow hellup, paniek!!!
Zonde dat we onze wedstrijden op gras spelen dan, kunnen beter een paar A4 vellen in het stadion neer gaan leggen.
Cambuur had op papier zeker kunnen winnen van sparta. Op papier kunnen wij ook van psv en az winnen. En op papier kunnen we ook nog heel makkelijk alles verliezen en zijn we gedegradeerd. Ow hellup, paniek!!!
heb je wel vaker last van realisme en een kritische blik verwarren met paniek.
Je kunt ook als een blinde blijven rond lopen, dat is een keuze val ik je niet op aan in tegenstelling wat jij continu doet.
Zucht, na vanmiddag zit je op de helft en heb je minimaal 16 punten vergaard. Hoezo paniek met de wetenschap dat we m.i. kwalitatief sterker zijn geworden in de winterwindow.
Benieuwd naar de instelling vanmiddag, hoop op strijd.
Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1
@paul-jans Exact jij bent degene die aanvoelt wat ik wil uitspreken een realistische kijk op wat tot nu toe door Fortuna Sittard is voorgeschoteld op het veld. Ik heb dit vaak genoeg op dit forum onderbouwd. Wegkijken zit niet in mijn pakket. Ik hoop overigens dat de winterverplichtingen enigszins het broodnodige voetbal en de nog te weinig ontbrekende strijdlust binnen het elftal opwaarderen.
als Fortuna zich nog kan versterken met Jens Petter Hauge dan zijn we zeker de winnaar van de transferperiode op papier, maar we hebben vaker op papier goede spelers gehaald (Balic) die er geen klote van konden
Het is wel grappig dat wanneer je hier terechte kritiek levert op het afschuwelijke veldspel en de manier waarop een trainer(sstaf) zich manifesteert, dat je dan gelijk in paniek bent. Ik waardeer het positivisme ook wel, maar we staan 'maar' 4 punten van de streep met inderdaad nog 17 wedstrijden voor de boeg die lastiger gaan worden dan de 17 die we reeds gespeeld hebben. Om dan te doen alsof ons niets kan overkomen is natuurlijk wel een beetje naïef. Maar in paniek ben ik zeer zeker niet.
Edit: iets meer in paniek nu want Ozzy kan wss niet spelen lees ik op Fortuna Online.
@rick-janssen2017 2 wedstrijden in een korte tijd is teveel van het goede, snap niet waarom hij nog niet 100% is als we zoveel stafleden hebben
Gelukkig was Verrips toch waardevol voor Fortuna vanmiddag. Mede dankzij hem verloor Groningen met 3-1 bij Heerenveen en zo blijft Groningen voorlopig onder ons staan 😉
als Fortuna zich nog kan versterken met Jens Petter Hauge dan zijn we zeker de winnaar van de transferperiode op papier, maar we hebben vaker op papier goede spelers gehaald (Balic) die er geen klote van konden
Basset
Zo dat was het dan voor vandaag.Op naar woensdag.
Jij bent wat te snel !
Och, 98e minuut 2-2. Prima toch.
De voorzetten worden totaal niet eruit gehaald,word totaal niet verdedigd.
Hopen dat die Hauge naar beide teams (groningen en fortuna) heeft gekeken en dan bedenkt dat hij naar Sittard moet komen (wil daar niet mee zeggen dat wij veel beter zijn dan groningen)
Eerste wedstrijd: Fortuna Sittard - PSV 1-2 | 18 aug 2018
Navarro en Radic ondermaats. Aanvallend wederom onmachtig. We kunnen nog 3 verdedigers en wat aanvallers halen, als je wekelijks de kansen blijft weggeven en aanvallend vrijwel niets creëert komen we maar niet los van de onderste plekken. Wellicht wat vroeg, maar komende week is nu al cruciaal. Een puntendeling tegen Heerenveen en winst bij Cambuur geeft wat rust. Misschien ben ik te negatief of te realistisch. De tijd zal het leren. Enfin we hebben de schade tegen een AZ, dat het kalm aandeed, beperkt gehouden.
Dan lijkt mij die Hauge al een goede toevoeging. Daar heb je meer aan dan een Vita
Het is een apart seizoen. Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar als je bij de stand even het doelsaldo erbij pakt enzo, zijn we gewoon onderkant middenmoot. Het aantal tegengoals is niet zo dramatisch als de afgelopen jaren en de goals voor toch ook meer dan de rechtstreekse concurrenten. Maar 1 slechte periode kan je echt nekken, dit jaar. Net zoals Sparta vorig jaar in de laatste paar wedstrijden nog 4/5 plekken steeg. Dit soort grapjes zie ik dit jaar ook wel weer gebeuren. Laten we hopen dat wij die goede reeks pakken ergens de komende periode..
Mooie sportieve ambities voorafgaand aan het seizoen van onze Turkse vrienden. Buiten het verkwisten van kapitaal (Fortuna lijkt wel een start up met een hoge burn rate) is nog geen enkele doelstelling gerealiseerd. Het is gewoon een verloren seizoen qua sportieve ontwikkeling en het wordt wederom een kwestie van sportief overleven. Dit elftal komt echter niet verder dat wat balletjes breed. Iedere diepe bal is meteen voor de tegenstander. Aanvallend lijkt het nog steeds nergens op, terwijl het er verdedigend ook niet al te solide uitziet. We maken onszelf belachelijk door Burak iedere wedstrijd 90 minuten te laten staan, terwijl die geen pepernoot raakt. Gelukkig zijn er nog nooit zoveel degradatiekandidaten geweest. Dat maakt handhaving dit jaar een stuk makkelijker. Al zal handhaving met dit elftal en deze trainer nog een hele klus worden. Alles is nog mogelijk (we zitten ten slotte pas op 17 wedstrijden), maar we spelen wel Russische roulette.
Ga me niet meer al te veel herhalen. Er zit geen enkel vernuft in dit team. Yilmaz is zich voor zichzelf en de buitenwereld aan het belachelijk maken. De flegmatieke Ozzy gezien die nog geen fatsoenlijke bal over vijf meter kan geven? Een sloffer ala Seuntjens.Ik kan begrijpen dat er geen enkele Nederlandse trainer met capaciteiten hier intrapt die niets te vertellen heeft.
jullie zullen me wel voor gek verklaren maar deze wedstrijd geeft mij meer vertrouwen dan tegen psv. Ja we verliezen kansloos maar heb toch wel aardige dingen gezien. Cordoba had leuke acties. Er werden mooie combinaties gespeeld (ver van de goal en zonder kans te creëren dat wel). Maar en ja ook ik blijf me herhalen zo lang Burak erin staat gaat het heel lastig worden. Wat was hij vaak weer het eindstation van een veel belovende aanval. De penalties schiet hij er cool in maar dat is echt ook het enige wat hij goed doet al diverse wedstrijden achter elkaar. Het is te hopen dat Atakin een turkse club koopt en Burak daar heel snel manager wordt. Nog 1 seizoen Yilmaz trek ik echt niet. Turkse eigenaren grijp in en laat Burak op de bank gezet worden. GAPPY GAPPY gaat het niet doen.
En toch gaan we ons gewoon handhaven.En Velasquez,die is aan het eind van het seizoen weg,of we ons nu handhaven of niet.
@paul-jans Bij iedere andere trainer die het echt voor het zeggen had zat Yilmaz al lang op de bank. Wat is hem beloofd. Schijnbaar staat hij er zo te zien alleen in voor penalties en vrije trappen. Fortuna speelt hierdoor voortdurend in ondertal.Waarom haal je een Buitink, van reservebank naar reservebank. Er is geen touw aan vast te knopen mbt het aankoopbeleid. Kopen kopen maar geen gesmeed team.
.t
En toch gaan we ons gewoon handhaven.En Velasquez,die is aan het eind van het seizoen weg,of we ons nu handhaven of niet.
Juist zo zie ik het ook. GAPPY en zijn circus vertrekken na het seizoen waarin we ons inderdaad gaan handhaven.
Paul heeft een punt, bij vlagen zag je een betere combinaties dan de afgelopen 2 wedstrijden, inderdaad zonder verder gevaarlijk te worden. We spelen weliswaar zonder plan, uiteindelijk hebben we gewoon by far meer kwaliteit op de mat staan dan menig concurrent. Plek 13/14 zal het wel worden. Hopelijk dat een Bistrovic ons daarin die extra zet kan geven.
Mij baart de linksbackpositie de meeste zorgen, los van een eventueel vertrek van Cox. Ook met het aanblijven van Cox is dat een aandachtspunt.
Mijn eerste wedstrijd!
Over die linksbackpositie ben ik het met je eens, daar maak ik mij ook zorgen om.
Cox is de nummer 1. Of hij echt de juiste man is laat ik even in het midden. Het gaat mij vooral om degene erachter. Als Cox niet speelt wordt de halve achterhoede verschoven om Navarro daar neer te zetten en Radic erin. Dan krijg je hetzelfde als wat er bij Ajax gebeurt. De halve achterhoede wordt verdraaid en daardoor loopt het ook voor geen meter.
Als je dan toch gaat schuiven dan zou ik Pinto daar neer zetten, heeft vorig jaar ook meerdere malen daar gestaan en toen goed gespeeld.
Daarnaast haal je ook nog een Vita die blijkbaar niet eens linksback kan spelen terwijl hij dat toch echt blijkt te zijn. Dan zet je hem links aan de buitenkant, maar daar heb je aanvallend zeer weinig aan.
Heeft iemand toevallig meer info inzake Bistrovic? Zou die woensdag speelgerechtigd zijn?
Mijn eerste wedstrijd!
Gemende gevoelens bij de meesten, nha bij mij niet. Gewoon top wedstijd (sarcasme), schoolvoorbeeld hoe het niet moet. Ja we tikte rond, maar denk eens na, AZ staat 3-1 voor, ziet dat Fortuna geen stootkracht heeft en moet over 3 dagen weer spelen. Ja dan als slimme voetballer ga je inderdaad achterover zitten. Dit beeld zie je heel goed bij de verdedigers die gewoon stil staan op bepaald moment en zitten te lachen bij AZ. Maar 1 ding valt mij op maar ik zie niet veel mensen hier iets over zeggen & verbeter als ik het fout zie maar bekijk eerst even de wedstijd opnieuw of bekijk woensdag deze speler eens heel goed:
Duarte is niet onze missing link, hij is het die het moeilijk maakt in deze wedstrijden, hij weet niet waar hij moet lopen, tijdens de aanval van de tegenstander zakt hij tussen de centrale verdedigers, staan we opeens met 5 man op 1 lijn. Dit komt ook omdat de verdediging te ver terugzakt trouwens. Maar je geeft de tegenstander gewoon de kans om je te laten omsingelen. Maar ik geef Duarte hier het voordeel van de twijfel omdat ik niet weet wat de trainer zijn tactiek is. Het gene waar ik me echt erg aan stoor is dat Duarte de bal niet durft te vragen. Hij eist niks op, verstopt zich achter de spelers (en dat is niet alleen tegen AZ) maar hij loopt gewoon achter een speler van de tegenstander en blijft daar staan wachten. En als die de bal krijgt zit er geen risico in, bal naar achter, of naar link of rechts. Ferati ja, ik ga het zeggen, Ferati is onze beste middenvelder en deze man komt van de 3e bundesliga. Hij wint zelfs het duel van Ozzy. Ik zeg niet dat Ferati beter is met de voeten (ofja soms lijkt het er wel heel sterk op) maar die mentaliteit van die gast + hij neemt risico waardoor wel eens iets gebeurt.
Het kan zijn dat je mijn mening niet apprecieert, maar bekijk de wedstijden met duarte of let op hem in de volgende wedstijden. Die man kan vervangen worden door eender wie en er is geen verschil, eist de bal niet op, neemt geen risico, kan geen bal bijhouden, een pas heeft die niet. Soms maakt die een leuke verdedigende actie maar dan zie je dat Erdogan dit ook kan.
Ons middenveld is het probleem, geen aansluiting tussen verdediging en aanval --> geen stootkracht naar voor --> Yilmaz op een eiland --> tegenstander niet bang voor counter --> backs komen mee naar voren van tegenstander --> onze flanks moeten naar achter --> We staan vast (net schaken).
Ik hoop dat die Kroaat iets te brengen heeft. Maar geen idee wie dan nog op het middenveld moet gezet worden, Ferati er langs gaat niet want dan speel je met 3 meer aanvallend ingestelde spelers, we hebben nou werkelijk geen defensieve middenvelder. (Ja, erdogan maar ja, werken als een paard maar niet meer dan dat).
@deuzfortuna ik denk dat je analyse wel aardig klopt. Ferati is momenteel zeker onze beste middenvelder. Durft zich tussen de linies aan te bieden en te voetballen. Zoekt ook altijd de oplossing vooruit in tegenstelling tot bv Duarte. Die nieuwe Kroaat is hopelijk echt een versterking maar moeten we eerst maar eens zien.
Ik zou dan op het middenveld spelen met Erdogan-Bistrovic-Ferati-Özyakup.
Verder valt me op dat onze verdedigers amper het middenveld kunnen/durven inspelen. Guth en Cox kunnen regelmatig Ferati of Özyakup aanspelen die zich laten inzakken om zo verder te voetballen maar het lijkt wel alsof ze dit niet durven. En dan komt er maar weer een risicoloze breedtepass of een kansloze lange bal.
Zag ergens snel voorbijkomen dan Blackburn Rovers interesse heeft in Cox
Rienstra op proef bij Cambuur
Ik ben het ook wel eens met het relaas van Deuzfortuna, in zoverre dat het middenveld echt hét probleem is momenteel. Op Duarte heb ik niet specifiek gelet en als zo'n speler me dan niet opvalt dan kan ie óf zijn taken heel goed uitvoeren, óf heel erg modaal spelen óf ik heb te veel gedronken en krijg niks meer mee. Wel ben ik het eens met dat Ferati de enige is die wat extra's brengt op het midden. Durft eens een actie te maken, een risicovolle pass te geven, durft het spel ineens te versnellen. Dat zie ik bij Ozyakup ook niet. Die viel gisteren echt in alsof we een trainingspartijtje speelden.
Het rare is dat je totaal geen vuist kon maken gisteren en AZ het inderdaad wel geloofde na de 3-1, maar het laatste kwartier begonnen wij dan wel weer wat te blaffen zonder door te bijten. Als je nu daar in de 84e minuut de 3-2 maakt dan zie ik het zo nog gebeuren dat je ook nog gelijk maakt. AZ was het namelijk helemaal kwijt, iedereen was vermoeid bij hun. In dat opzicht vond ik de wissel van 4 spelers in één keer van Velazquez niet zo vreemd als de commentator, want opeens hadden wij een duidelijk energie-overwicht (zo leek het althans). Embalo stichtte wat gevaar, Buitink speelde ongelukkig maar bracht wel wat extra's, Gladon maakte het AZ wat moeilijker. Je had daar zo maar kunnen toeslaan.
Ik was dit weekend wat ziekjes en heb dus toevallig heel veel wedstrijden gekeken. Cambuur - Sparta bijvoorbeeld, uiteraard De Klassieker, en Arsenal - Manchester United (maar dat is natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal want tov dat niveau zijn wij vrouwenvoetbal). Verder wat zitten zappen en specifiek op het middenveld van teams gelet. Wat je bij ons ziet, dat zie je gewoon nergens. De bezetting is totaal verkeerd. In de omschakeling kom je steevast mensen te kort. Hierdoor komen onze backs in de problemen want die gaan dan naar binnen knijpen, waardoor er dus ook constant vrije voorzetten gegeven mogen worden. Ik vraag me af hoe we dat gaan fiksen...
En Remy Vita, sorry hoor jongens, maar die kan er echt geen pepernoot van. Ik snap niet wat die in de basis doet.
Rienstra op proef bij Cambuur
weet die iets van ultee dat geheim moet blijven?
GAPPY GAPPY is niks maar met Ultee zouden we het zeker niet redden.
George Cox in gesprek met Blackburn Rovers voor een eventuele transfer komende zomer.
George Cox in gesprek met Blackburn Rovers voor een eventuele transfer komende zomer.
Jammer dat we er niks aan verdienen maar prima dat hij gaat, als hij terug naar Engeland wilt gaan.
Ik vind het persoonlijk niet zo erg als hij weg zou gaan. Was een leuke speler toen de ambitie puur handhaving was als snelle opvolger van Pinto, maar voetballend en aanvallend te weinig. Hoop dat we in zijn plaats een back krijgen die ook aanvallend gevaar kan stichten en een voorzet kan afleveren.
En Cantwell naar Rangers...
Ik vind het persoonlijk niet zo erg als hij weg zou gaan. Was een leuke speler toen de ambitie puur handhaving was als snelle opvolger van Pinto, maar voetballend en aanvallend te weinig. Hoop dat we in zijn plaats een back krijgen die ook aanvallend gevaar kan stichten en een voorzet kan afleveren.
Precies! Cox is een simpele doorsnee linksback waar niks bijzonders aan is op dit moment.
@fortuna54 Remy Vita gaat op de plek van Cox allereerst zijn kans krijgen denk ik als Cox zou vertrekken. Daar is hij in eerste instantie ook voor gehaald als linkervleugelverdediger. Op een of andere manier ben ik gecharmeerd van de kwaliteiten van Remy Vita zeker ook gezien het spelpeil van de andere spelers binnen de selectie.
ik zou, zeker als Cambuur degradeert, proberen Alex Bangura te halen.
Vita heeft potentie, niet voor niks bij Bayern gespeeld en in het Championsship ervaring op gedaan, maar die moet m.i. eerst meters gaan maken in de KKD. Te mager om die LB positie structureel in te vullen. Geldt in mindere mate ook voor Cox.
Dus prio 1 voor misschien wel nog dit seizoen een nieuwe linksback.
Mijn eerste wedstrijd!
@fsyouth als Fortuna degradeert, zou ik als Cambuur zijnde proberen om Guth te halen. Laten we eerst maar eens proberen om er zelf in te blijven. Dat gaat al lastig genoeg worden.
En toch....
Hadden we vooraf getekend voor 1 punt uit de afgelopen 2 wedstrijden.
En toch...
Is Vita al wel belangrijk geweest met zijn doelpunten en in Alkmaar werd de overtreding op hem gemaakt.
Ik vond Georgie en leuke speler om te zien maar het rendement is er al een tijd niet meer helaas.
Alleen is hij nu met afstand de beste hoekschopnemer.
Maar die krijgen we niet zo veel.....
Op een of andere manier ben ik gecharmeerd van de kwaliteiten van Remy Vita zeker ook gezien het spelpeil van de andere spelers binnen de selectie.
Als je zo snel gecharmeerd bent van iemand als Vita dan wil ik je vrouw niet zien 🤣
Ik vind het wel grappig. Spitsen bij Fortuna worden altijd afgezeken. Een Polter of Novakovich scoorden er allebei toch rond de 10 in een seizoen en gaven ook nog een handjevol assists. Burak Yilmaz staat nu op 6 goals en 2 assists. Goed, het zijn vooral penalty's, maar ze zitten er wel in. Die wordt overal weer afgezaagd dat ie er niks van kan en niks doet (ondanks dat ie verdedigend bij corners ook weet ik hoeveel ballen wegwerkt), maar een Remy Vita, die echt gewoon helemaal niks ervan kan, die wordt dan toch geprezen omdat ie "twee keer op de goeie plek heeft gestaan." En oh ja, ze hielden hem vast bij een voorzet waar ie nooit bij had gekund... Schiet mij maar lek.
Ik denk dat het voornaamste zit in de vergelijking tussen verwachting en werkelijkheid bij Burak. Je hoort dat een wereldspits naar Fortuna komt. Je denkt terug aan alle mooie momenten die je van hem hebt gezien en je prijst je intens gelukkig.
Vervolgens zie je dat het een man op zijn retour is, bij wie de jaren beginnen te tellen. Bovendien een man die het gewend is dat hij alleen maar eindstation van een aanval hoeft te zijn.
Het verschil tussen verwachting en werkelijkheid is dan dusdanig groot dat er leuzen volgen als "hij kan er niks van" en "daar hebben we helemaal niets aan".
Terwijl er, inderdaad, als we met die realistische bril die iedereen steeds zegt te hebben op dit forum, ernaar kijken valt het toch allemaal wel mee?
Wat ik probeer te zeggen; tuurlijk valt het tegen afgezet tegen de grote naam die hij heeft. Maar hij heeft er 6 in liggen, is bij veel doelpunten betrokken, bindt altijd verdedigers waardoor anderen ruimte krijgen (als die een keer mee naar voren zouden lopen) en werkt keihard.
Mist hij kansen? Ja. Kansen die hij eigenlijk niet mag missen? Zelfs dat, ja! Loopt hij vaak buitenspel? Ja. Zou hij soms (meestal) eerder gewisseld moeten worden? Ja, kan. Is hij iets eerder vermoeid dan gehoopt? Yes, logisch als je 37 bent. Valt het tegen? Ja.
Maar wil dat zeggen dat hij er helemaal niets van kan? Nee. Dat Gladon een betere spits is? Nee. Dat het allemaal aan hem ligt? Nee. Dat we met 10 man spelen? Nee.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat wanneer we hoger zouden voetballen en we hadden twee voetballende middenvelders (voetballende 8 naast Duarte/Erdogan en een voetbalintelligente 10), had hij er al meer dan 10 in liggen. Nu heb ik met Ferati een goede optie voor voetballende 8 gezien, hopelijk hervindt Ozzy zijn vorm of blijft Bistrovic een schot in de roos óf komt die Hauge (nog nieuws?), dan ben je misschien een keer in staat om het spel te maken.
Zodat Burak spelers om zich heen heeft die tweede ballen op kunnen vangen. Zodat onze verdedigers eens een vrije man kunnen inspelen en we van daaruit kunnen voetballen. Zodat aanvallers een keer weggestoken kunnen worden en Burak gewoon alleen op de goede plek hoeft te staan (want hij staat wel vaak op de goede plek, ook als hij mist; NEC beker, bal op de lat tegen PSV, mislukte omhaal Vitesse). Dan hebben we als "degradatiekandidaat nummer 1 (ik hoor het jullie nog zeggen)" gewoon een spits in huis die meer dan 10 doelpunten maakt, teken ik voor.
Zo, dit betoog is iets langer geworden dan verwacht. Maar ik erger me groen en geel (padum tss) aan die mensen die niet zien welke waarde die man voor ons heeft, zowel sportief als commercieel. Ondanks dat we meer hadden verwacht, want dat had ik zelf ook, zeker na zijn vliegende start.
Goed verhaal, Drik!
Waar ik me vooral aan irriteer is dat mensen die kwaliteiten hebben bij Fortuna al na twee wedstrijden worden afgeschreven. Alsof we het in Sittard gewend zijn om de Europese clubtopscorers onder contract te hebben gehad of zo.
- Novakovich scoorde thuis tegen PSV mooie kapgoal, iedereen was enthousiast, drie wedstrijden later werd ie uitgefloten en zong men elke week om Stokkers (die overal waar ie na ons naartoe is gegaan nergens een basisplek heeft afgedwongen).
- Semedo won de gouden stier van de Jupiler League, schoot ons eigenhandig naar de divisie waar we nu in zitten, speelt drie wedstrijden slecht en wordt door het publiek uitgefloten.
- Een spits als Polter die bij clubs als Union Berlin (104 wedstrijden, 46 goals) en Queens Park Rangers en Bochum geweldig tot prima gerendeerd heeft wordt hier na drie wedstrijden uitgefloten en afgezeken dat het een houten klaas is die de bal niet kan vasthouden.
- Burak Yilmaz, ik denk niet dat ik zijn carriere en statistieken hoef uit te leggen, maar een spits die in Turkije meer dan 1 op 2 loopt, die er onlangs bij Lille in een kampioensjaar nog 25 inschoot wordt hier door supporters behandeld alsof het het gehandicapte neefje van Colin Cramb is.
Je ziet hier wel een patroon ontstaan volgens mij. Dan tel ik overigens de "mindere" spitsen als Stokkers, Damascan, Sambou, Karjalainen, Benschop en dat soort typetjes niet mee. Maar zouden deze bewezen spitsen naar Fortuna komen en ineens niet kunnen voetballen? Of zou het misschien aan Fortuna liggen dat spitsen hier niet renderen? Misschien moet er een trainer komen die wel in een systeem kan voetballen waar Burak in rendeert? Maar het helpt niet om altijd na 5 wedstrijden een speler weg te honen alsof we hier Haaland, Lewandowski, Kane of Oshimen groot hebben zien worden.
Diezelfde supporters die elke week zeiken dat Burak hun niet komt bedanken bij een uitwedstrijd maken hem op internet zelf elke week met de grond gelijk. En ik zeik zelf persoonlijk op spelers als Remy Vita, maar dat zijn onbewezen spelers, ik zie daar persoonlijk weinig in, maar spelers als Burak hebben al lang en breed bewezen dat ze goed zijn. We hebben hier in Nederland zelfs jarenlang een Burak-complex gehad.
En had ik meer verwacht van Burak? Ja, eerlijk gezegd wel. Maar kijk naar al deze spelers in het rijtje hierboven en vraag je af: als Yilmaz 3 jaar jonger was geweest, had ie dan bij Fortuna gespeeld? Als Polter naast een kei in het meeverdedigen te zijn ook nog alle ballen vasthield, goals voorbereidde en er dan zelf ook nog 19 had ingelegd, had ie dan bij Fortuna gespeeld? Als Novakovich een eindstation was geweest die er elk seizoen 18 maakt, was ie dan naar Fortuna gekomen? Nee. En aan de andere kant kan je wel een competitietopscorer in je gelederen hebben en alsnog degraderen (groetjes uit Venlo).
Zolang wij geen spelers hebben waardoor Fortuna aanvallend iets te weeg kan brengen blijft de discussie rondom Yilmaz aanzwengelen dit seizoen. Yilmaz is een spits die in en rondom de 16 moet zijn maar daar zijn wij amper te vinden waardoor Burak gaat zwerven. Zoals Danny in de podcast zei ‘ Noslin & Embalö zijn leuk om er bij te hebben maar ze zijn nog niet constant dus Fortuna doet er goed aan om nog een buitenspeler aan te trekken(die gaat nog wel komen!). Het is niet fair om Yilmaz te beoordelen op facetten waar hij niet goed in is. Wellicht moeten de pijlen gericht worden op het aankoopbeleid cq trainer waarom wij aanvallend niks in te brengen hebben! Zet Burak in een elftal dat vaker op de helft van de tegenstander is dan schiet hij er minimaal 15 erin..Zolang dat niet is bij Fortuna hebben wij niks aan zo’n dure spits en of dat de komende weken gaat veranderen is natuurlijk de vraag? Laten we maar hopen van wel.
Ik denk dat de sleutel tot het aanvallende spel begint bij onze backs. Die zijn te gemakkelijk te verdedigen waardoor alles vast staat. Je ziet dat Pinto er 2 a 3 keer per wedstrijd overheen komt en dat zijn dan meestal de gevaarlijkste momenten die we creëren in zo'n partij. Dat moet veel beter maar dat gaat met Cox en Navarro en in mindere mate Pinto niet gebeuren. Op dat moment zijn onze buitenspelers te makkelijk te verdedigen. Verder hebben onze buitenspelers heel veel moeite met hun verdedigende taken en lopen die constant verkeerd waardoor de druk op de verdediging en middenveld te groot wordt en er gaten ontstaan. Hoe dat op te lossen met de huidige groep? Goeie vraag.
Helemaal gelijk. Probleem is het middenveld die geen bal vragen en vasthouden. Naast Bistrovic (hoop dat die kwaliteiten heeft) zou er nog een goede middenvelder bij moeten.
Valt me wel tegen dat er zo weinig waardering voor Cox is. In tegenstelling tot de meesten hier vind ik het jammer als hij zou vertrekken. Is in mijn ogen één van de sterkdragers bij Fortuna. Verzaakt zelden. Is ook geen toeval dat alle trainers hem opstellen. Voor diegene die het maar een doorsnee speler vinden: Succes met het zoeken naar een betere (die überhaupt voor Fortuna zou willen spelen)