Forum

Transfers(speculati...

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Transfers(speculatie)topic 2022-2023

11.4 K Berichten
120 Gebruikers
3512 Vind-ik-leuks
199 K Bekeken
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Geplaatst door: @pierrecremers

Helemaal gelijk. Probleem is het middenveld die geen bal vragen en vasthouden. Naast Bistrovic (hoop dat die kwaliteiten heeft) zou er nog een goede middenvelder bij moeten.

Valt me wel tegen dat er zo weinig waardering voor Cox is. In tegenstelling tot de meesten hier vind ik het jammer als hij zou vertrekken. Is in mijn ogen één van de sterkdragers bij Fortuna. Verzaakt zelden. Is ook geen toeval dat alle trainers hem opstellen. Voor diegene die het maar een doorsnee speler vinden: Succes met het zoeken naar een betere (die überhaupt voor Fortuna zou willen spelen)

Cox speelt altijd omdat Fortuna geen alternatief heeft voor die positie.  Rémy vita is daar te licht voor.  Cox was in het begin echt wel van meerwaarde en deed Pinto vergeten(die wat nu bij Sparta speelt) maar het komt er nu niet meer uit helaas.

Een goeie/betere linksback moet echt wel te vinden zijn in de zomer, vooral als wij erin blijven. Een middenvelder gaat er niet meer komen wel naar alle waarschijnlijkheid een buitenspeler.  

BeantwoordenCiteren
Drik Heffels
(@drik-heffels)
Reputable Member

Geplaatst door: @fortuna54

Zolang wij geen spelers hebben waardoor Fortuna aanvallend iets te weeg kan brengen blijft de discussie rondom Yilmaz aanzwengelen dit seizoen. Yilmaz is een spits die in en rondom de 16 moet zijn maar daar zijn wij amper te vinden waardoor Burak gaat zwerven.  Zoals Danny in de podcast zei ‘ Noslin & Embalö zijn leuk om er bij te hebben maar ze zijn nog niet constant dus Fortuna doet er goed aan om nog een buitenspeler aan te trekken(die gaat nog wel komen!). Het is niet fair om Yilmaz te beoordelen op facetten waar hij niet goed in is. Wellicht moeten de pijlen gericht worden op het aankoopbeleid cq trainer waarom wij aanvallend niks in te brengen hebben! Zet Burak in een elftal dat vaker op de helft van de tegenstander is dan schiet hij er minimaal 15 erin..Zolang dat niet is bij Fortuna hebben wij niks aan zo’n dure spits en of dat de komende weken gaat veranderen is natuurlijk de vraag? Laten we maar hopen van wel.  

Oké, tussen de soep en de aardappelen door drop je een stiekem bommetje. Er komt nog een buitenspeler!? En je noemt meestal geen namen, dus ik hou hem iets cryptischer: is het iemand die al eerder met ons in verband is gebracht of is het een nieuwe naam? 

Offff is er nog geen concrete naam en is het een kandidaat van het lijstje "buitenkansjes" van ons aller Sjoerd?

BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Prominent Member

Ik speel ook wel eens buiten, dus wellicht sta ik ook op dat lijstje.

Denk dat het probleem vooral op het middenveld ligt en de onderlinge afspraken. Tegen GAE viel het gewoon ontzettend op: 4 man achterin die rondtikten, Yilmaz, Gladon, Cordoba en nog iemand (Embalo?) stonden op de middellijn geplakt, Erdogan en Ozzy tegen de middencirkel. Een gat van 30 meter. Er was totaal geen afspeelmogelijkheid. Dan lijkt het alsof de backs klote zijn, maar die kunnen geen enkele bal fatsoenlijk kwijt. Alles staat stil, niemand duikt in een gat of creëert er een. Het begint dus met kei- en keihard werken. De longen uit je lijf lopen en fit zijn. Maar dat, plus vaste looplijnen en patronen, ontbreekt m.i. volledig. Iedereen doet maar wat (of helemaal niks). Dat vind ik ook Velazquez aan te rekenen overigens.

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

@fortuna54 

Wellicht toch Hauge?

Daar is de afg dagen verder geen gerucht meer over gedropt op de socials.

Groningen, Fortuna of toch elders?

Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1

BeantwoordenCiteren
Perry Jessen
(@perry-jessen)
Estimable Member

Emmen wint van PSV. Die hebben pas inzet. 

BeantwoordenCiteren
Perry Jessen
(@perry-jessen)
Estimable Member

Wat mis ik Diemers

BeantwoordenCiteren
Mvm77
(@mike)
Estimable Member
Deelgenomen: 2 jaar geleden

Geplaatst door: @perry-jessen

Emmen wint van PSV. Die hebben pas inzet. 

of is PSV gewoon zwaar bagger?! Dit is dus war Rick bedoeld, we zien overal het goede, bij ons is het allemaal kut!

Phil van Roij reageerde
BeantwoordenCiteren
Perry Jessen
(@perry-jessen)
Estimable Member

laat dit een voorbeeld voor morgen zijn

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

Geplaatst door: @paul-jans

Het resultaat vergoed blijkbaar veel bij iedereen en verbloemt het waardeloze spel. Ja gelijk tegen psv is mooi meegenomen en niet verwacht maar denk dat elke andere eredivisie ploeg gewonnen had van dit psv als ze onze keeper hadden.

zelfs niet met onze keeper. Als zelfs emmen wint.....

BeantwoordenCiteren
djpietersnl
(@djpietersnl)
Trusted Member
Deelgenomen: 8 maanden geleden

Tja Burak heeft een mooie carrière gehad respect daarvoor. Prestaties uit het verleden geven echter geen enkele garantie voor de toekomst. Op basis van zijn salaris is hij de best betaalde spits ooit bij Fortuna. Dan mag je best stellen dat het rendement op de investering erg laag is. Hij is gehaald voor zijn ervaring en om jonge spelers beter te maken, maar ook om in een mindere competitie er nog 20 in te leggen. De vraag is dus of Burak niet rendeert door zijn medespelers of zorgt Burak (onder de grootste boom groeit niks) ervoor dat zijn medespelers om hem heen niet renderen of ligt het gewoon aan Julio of lag het daarvoor aan Sjors. Zijn kwaliteiten staan bij niemand ter discussie, maar zijn aanwezigheid binnen de club werkt althans zo lijkt het verlammend op alles en iedereen. We kunnen er nog 17 wedstrijden over discussiëren. Het feit is dat de degradatie streep steeds dichterbij komt en dat er dus de komende twee wedstrijden punten gepakt moeten worden. Emmen pakt gewoon 3 punten tegen PSV. Laat de echte leider Burak nu maar opstaan. Nu is het namelijk echt nodig is. 

BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Prominent Member

Het resultaat vergoed blijkbaar veel bij iedereen en verbloemt het waardeloze spel. Ja gelijk tegen psv is mooi meegenomen en niet verwacht maar denk dat elke andere eredivisie ploeg gewonnen had van dit psv als ze onze keeper hadden.

zelfs niet met onze keeper. Als zelfs emmen wint.....

Mag je vooral PSV voor bedanken. Wat een lamzakken.

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

nou ja wij mochten ook psv bedanken voor dat 1ene punt of vond je dat we dat verdiend hadden?

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 maanden geleden

Fortuna was destijds toch geintresseerd in die linksback van Excelsior, Tjoe-A-On

Maar die zal nu niet verkocht worden

Dit bericht is gewijzigd 4 dagen geleden 2 keer door SF

Eerste wedstrijd: Fortuna Sittard - PSV 1-2 | 18 aug 2018

BeantwoordenCiteren
Lucas Hermans
(@lucas-hermans)
Reputable Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

@paul-jans psv met en zonder Madueke en De Jong vergeet je voor het gemak maar even...

BeantwoordenCiteren
fsc68
(@zitterd79)
Prominent Member

Dat Emmen van PSV wint ligt meer aan PSV dan aan Emmen.

BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Prominent Member

nou ja wij mochten ook psv bedanken voor dat 1ene punt of vond je dat we dat verdiend hadden?

Nee, maar we speelden tegen 11 voetballers die vooral wat pech hadden. 49 van de 50 keer winnen ze van ons en van Emmen als ze zo voetballen. Vandaag kwamen er 10 zoutzakken opdagen. Die had ik liever gehad. 

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

Geplaatst door: @lucas-hermans

@paul-jans psv met en zonder Madueke en De Jong vergeet je voor het gemak maar even...

de jong was echt in vorm tegen ons ja. en Madueke was betrokken bij d egoals maar verder ook heel matig. tig keer de bal over zijn voet over de zijlijn.

BeantwoordenCiteren
Douwe
(@douwe)
Honorable Member

@paul-jans PSV is toch ook al een paar jaar niet meer echt top qua selectie. Bijna altijd problemen als er iemand wegvalt. En dan vallen er nu 3 weg in 2 weken, terwijl het toch al niet lekker loopt. Dat is een mentale vertrouwenskwestie. Waarbij het wel degelijk scheelt als je een type als de Jong in het veld hebt staan, of die nu in vorm is of niet. En een Madueke, die maar 1 moment nodig heeft in een wedstrijd.

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

PSV?

Who cares, MATCHDAY IT IS

Mijn eerste wedstrijd!

BeantwoordenCiteren
Richard
(@richard-coenen-2)
Estimable Member

Wat een gelul weer hier, was gewoon een knappe prestatie van FC Emmen gisteren tegen PSV. Net zo goed als het knap was dat wij met 10 man nog een gelijkspel tegen PSV uit het vuur slepen.

Vandaag zullen we zien hoe goed we zijn.

BeantwoordenCiteren
fsc68
(@zitterd79)
Prominent Member

@richard-coenen-2 

Tegenwoordig is het niet meer knap om van PSV punten te pakken.Ze verliezen bij Cambuur,Groningen en Emmen.En ja wij deden dat met 10 man en Emmen tegen 10 man.Maar idd lekker boeiend allemaal,vanavond en zeker zondag moeten weer punten gepakt worden. 

BeantwoordenCiteren
Martijn Hrmns
(@martijn-hrmns)
Honorable Member

@douwe 

verspilde moeite. Paul weet dat ook wel maar wil altijd tegendraads zijn en zal je nooit gelijk geven. 

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Reputable Member

Lees net dat Ki-Jana Hoever weggaat bij PSV (huurdeal met Wolves) 

Hij blijft wel voorlopig bij PSV trainen. Zou dat geen optie zijn om erbij te halen, dan bijvoorbeeld om Pinto op linksback te zetten (heeft daar vorig jaar een aantal goede wedstrijden gespeeld)

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Reputable Member

Extra aanvulling:

Achter Pinto hebben wij niet veel. Navarro kan er spelen, maar dan ga je weer schuiven. Dat lijkt mij niet wenselijk. 
Dan is er ook nog van Beijnen, die lijkt te ligt en speelt ook nooit

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @sf

Extra aanvulling:

Achter Pinto hebben wij niet veel. Navarro kan er spelen, maar dan ga je weer schuiven. Dat lijkt mij niet wenselijk. 
Dan is er ook nog van Beijnen, die lijkt te ligt en speelt ook nooit

Vergeet cultheld Roel Janssen niet(25-1/ 1-3) 😃

BeantwoordenCiteren
Wim Houben
(@wim-houben)
Estimable Member

Navarro is toch gehaald als rechtsback, en staat nu eigenlijk niet op zijn positie.

En centraal hebben we Siovas, Guth en Radic.
En inderdaad in uiterste noodzaak ook nog Roel.

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Reputable Member

@wim-houben 

klopt. Zelf gaf Navarro aan geen aanvallende back te zijn. Als Siovas echt fit is, zie jij dan het liefst hem samen met Guth centraal en Navarro op rechtsback?

Dit bericht is gewijzigd 3 dagen geleden door SF

BeantwoordenCiteren
Wim Houben
(@wim-houben)
Estimable Member

@sf 
Tja, wat hebben we aan opkomende backs als er zelden een goede voorzet komt. Blijf dan simpelweg in positie.
Het liefste zie ik Siovas en Guth in het centrum, mits Siovas de vorm heeft van het afgelopen seizoen, anders Radic natuurlijk. 

Pandur.
Navarro -   Guth    - Siovas    -  Pinto (haalt ook op deze plaats altijd een voldoende)
         Radic of Duarte en Ferrati          
             Bistrovic.
   Buitink            Cordoba (beiden in een erg wisselende rol om Gladon heen)
              Gladon 

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Daarom is het goed dat Cox weg gaat bij Fortuna alleen jammer dat het weer transfervrij is. Fortuna had een redelijk bod op hem geweigerd(net als bij Seuntjens)en achteraf gezien hadden toen beide biedingen moeten accepteren dan hadden ze nu meer als 1 miljoen aan transfer geld gehad en had Fortuna op zoek kunnen gaan naar een betere linksback. Maar zoals ik al zei… dat is allemaal achteraf maar wel een dure misser.  

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Daarom is het goed dat Cox weg gaat bij Fortuna alleen jammer dat het weer transfervrij is. Fortuna had een redelijk bod op hem geweigerd(net als bij Seuntjens)en achteraf gezien hadden toen beide biedingen moeten accepteren dan hadden ze nu meer als 1 miljoen aan transfer geld gehad en had Fortuna op zoek kunnen gaan naar een betere linksback. Maar zoals ik al zei… dat is allemaal achteraf maar wel een dure misser.  

Tja, dat is "achteraf een koe in de kont kijken."

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Ik lees net overigens dat Mauro Junior 2 wedstrijden geschorst is na die moordaanslag op die Emmen-speler. Dat is dus net zo veel als Dogan bij ons! Nu ben ik niet rouwig dat Dogan niet speelt, maar dat slaat toch nergens op als je die twee overtredingen vergelijkt. Die schandalige schop van die Mauro is echt een career ender.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @rick-janssen2017

Tja, dat is "achteraf een koe in de kont kijken."

Inderdaad…..

BeantwoordenCiteren
Wim Houben
(@wim-houben)
Estimable Member

@rick-janssen2017 

Hadden er minimaal 5 moeten zijn!

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Reputable Member

@fortuna54 

je zegt het en fortuna denkt, we zetten hem op youtube vandaag

https://youtu.be/Jlv8LGbI1T8  

BeantwoordenCiteren
Wim Houben
(@wim-houben)
Estimable Member

Geplaatst door: @sf

@fortuna54 

je zegt het en fortuna denkt, we zetten hem op youtube vandaag

https://youtu.be/Jlv8LGbI1T8  

Blijft toch een ontzettend leuk filmpje. 
En ik weet niet waarom? 😂😂😂

BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Prominent Member

Vanavond weer 442, zelfde tactiek als tegen GAE. Velazquez kan laten zien of ie leert. Als er weer 4 man achterin staan te tikken, en 6 op de middellijn staan te wachten, dan stap ik na een kwartier weer in de auto.

BeantwoordenCiteren
Wim Houben
(@wim-houben)
Estimable Member

@gladiool 

en die tactiek was erg succesvol tegen GAE, toch?

BeantwoordenCiteren
Gladiool
(@gladiool)
Prominent Member

Toch anders opeens 

BeantwoordenCiteren
Douwe
(@douwe)
Honorable Member

Eindelijk heb je een middenveld die een beetje okay staat en werkt. Eindelijk lukt het semi buitenspel lopen van Yilmaz een keer. Eindelijk zie je wat lijn in het spel en kansjes. Enige wat ik nog zou willen zien, is dat de buitenspelers in balbezit het veld wat breder houden. Vooral eind eerste helft werd het veld zo smal, dat er nauwelijks ruimte te vinden was

BeantwoordenCiteren
Drik Heffels
(@drik-heffels)
Reputable Member

Goaltje en assist, aardige spits hebben we 😜

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Geplaatst door: @douwe

Eindelijk heb je een middenveld die een beetje okay staat

Precies dit! We hebben een middenveld! En Velazquez kan ook beschikken over de beste Fortuna-bank ooit. Je kan gewoon Noslin, Radic, Duarte en Siovas inbrengen. En dan zitten mensen als Gladon en Buitink nog op de bank. Dat is wel effe anders dan de dagen van El Ablak en Sambou...

BeantwoordenCiteren
Douwe
(@douwe)
Honorable Member

Ja, die Bistrovic had echt een heel goed debuut. Je zag tegen het einde de intensiteit wegvloeien, maar dat is niet vreemd. Natuurlijk was het geen superpot en kan nu ineens de vlag uit. Maar met Bistrovic en de terugkeer van Ferrati, kwam zelfs Ozzy toe aan een beetje voetbal. En waar de eerste helft een beetje fifty-fifty was, was zeker het eerste deel van de 2e helft volledig voor Fortuna en geef je in de hele wedstrijd maar 3(?) echte kansen weg, tegen Heerenveen wat toch een redelijke vorm had. Dus dit is in ieder geval bemoedigend voor de wedstrijden tegen de echte concurrenten. vooraf had ik getekend voor 4 punten uit deze laatste 3 wedstrijden

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Geplaatst door: @douwe

Ja, die Bistrovic had echt een heel goed debuut. Je zag tegen het einde de intensiteit wegvloeien, maar dat is niet vreemd. Natuurlijk was het geen superpot en kan nu ineens de vlag uit. Maar met Bistrovic en de terugkeer van Ferrati, kwam zelfs Ozzy toe aan een beetje voetbal. En waar de eerste helft een beetje fifty-fifty was, was zeker het eerste deel van de 2e helft volledig voor Fortuna en geef je in de hele wedstrijd maar 3(?) echte kansen weg, tegen Heerenveen wat toch een redelijke vorm had. Dus dit is in ieder geval bemoedigend voor de wedstrijden tegen de echte concurrenten. vooraf had ik getekend voor 4 punten uit deze laatste 3 wedstrijden

Ja, maar je ziet als een middenveld niet overlopen wordt dat je ook gewoon een prima pot kan spelen. Daar schortte het gewoon aan al het hele seizoen. Heerenveen was ook wel pover en één zwaluw maakt nog geen zomer, maar dit biedt idd hoop.

Leuk interview met Burak en Ozzy trouwens, maar volgens mij speelt Ozzy hier volgend jaar niet meer 😛

Dit bericht is gewijzigd 3 dagen geleden door Karl Pilkington

BeantwoordenCiteren
Douwe
(@douwe)
Honorable Member

Is Maaskant aan het solliciteren ofzo

BeantwoordenCiteren
belsj
(@belsj)
Reputable Member

Geplaatst door: @drik-heffels

Goaltje en assist, aardige spits hebben we 😜

Eindelijk weer eens een wedstrijd met een goede intensiteit gezien. Cordoba weer prima, maar ook wat mij betreft veel complimenten voor Yilmaz, wat heeft die gelopen. Zelfs in de paar laatste minuten nog een volle sprint terug om op het middenveld een aanval van Heerenveen te blokkeren en daarna nog de versnelling bij de penalty. Prima assist en weer een zekere penalty.

BeantwoordenCiteren
Paul Jans
(@paul-jans)
Noble Member

eindelijk eens een goede wedstrijd. Hopelijk wordt het doorgetrokken en winnen we ook van cambuur. Dat zal een stuk lekkerder spelen zijn. Yilmaz deed het goed bij de goal en de penalties zijn zeer zeker. Maar toch ook weer vaak het eindstation bij een aanval door een belachelijk vreemde pass of te zacht of te onzuiver. Ik vind het echt nog steeds te mager. Ma ja dat zal niemand met me eens zijn na deze wedstrijd.

Toch maar wel nog steeds heel veel oefenen op voorzetten voor de flankers want wat wordt e r veel blind gespeeld.

Maar wat deed die kale malloot op de bank nu weer nadat navarro eruit moest.. teste weer even of de bankjes in de dugout stevig vast zaten?

Jo Bux reageerde
BeantwoordenCiteren
belsj
(@belsj)
Reputable Member

Mee eens dat er ook wel wat mindere elementen waren; Guth vind ik normaal beter spelen en ook Ozyakup is na 65 minuten op. Vond dat er te lang werd gewacht met wisselen (ook bij Navarro en Cox). Voor hetzelfde geld moeten ze nog een ultieme actie maken en blesseren ze zich of loopt er een buitenspeler zomaar langs...

In ieder geval hopen dat de mensen in vorm op hun positie blijven spelen en dat niet het team weer door elkaar wordt gehusseld.

BeantwoordenCiteren
belsj
(@belsj)
Reputable Member

En Cambuur, daar moet die thuiswedstrijd nog worden rechtgezet! Die 1-4 doet me nog steeds pijn... Zou gewoon deze uitslag groot ophangen in de kleedkamer voor de wedstrijd.

Dit bericht is gewijzigd 3 dagen geleden door belsj

BeantwoordenCiteren
fsc68
(@zitterd79)
Prominent Member

Yilmaz speelde vandaag zijn beste wedstrijd van dit seizoen.

Dit bericht is gewijzigd 3 dagen geleden door fsc68

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

Lekker man, 3 punten! En een team wat er voor wilde gaan. Ook al was het freezing, bij vlagen (zeker 2e helft) een sterke pot van Fortuna.

Verrassend vond ik dat Duarte niet speelde, Had hem er zeker bij verwacht, ipv Embalo die een perfecte voorzet goed afwerkte.

Aandachtspunten? Blijf me verbazen om de staf. Een dubbele wissel 2 min voor tijd bij een hoekschop voor Heerenveen? Na de 1-0 niet meer vooruit voetballen? En please, stuur die kale Spaanse appelsien aub terug, wat een malloot (blijf het roepen).

19 uit 18, gewoon prima, perspectief voor Cambuur.

Mijn eerste wedstrijd!

BeantwoordenCiteren
Pagina 227 / 229