Schreuder ontslagen
Dat zal lastig zat worden
ik zie het nog zomaar gebeuren dat we uit de volgende 4 wedstrijden 10 á 12 punten gaan pakken en ze het doelsaldo richting 0 gaan werken. Niks aan de hand in Sittard.
Je moet een beetje geluk hebben in het speelschema met wanneer je wie treft en we hebben het niet onaardig gedaan tegen de traditionele top 3 tot dusver, maar wat was het lekker geweest om in januari ook tegen Ajax te hebben gespeeld en PSV net een weekje later gehad te hebben...
Je moet een beetje geluk hebben in het speelschema met wanneer je wie treft en we hebben het niet onaardig gedaan tegen de traditionele top 3 tot dusver, maar wat was het lekker geweest om in januari ook tegen Ajax te hebben gespeeld en PSV net een weekje later gehad te hebben...
Klopt, zie net dat wij tegen Emmen moeten op 11 feb, op 8 feb moeten zij tegen PSV in de beker. Kan toch voordeel hebben.
Eerste wedstrijd: Fortuna Sittard - PSV 1-2 | 18 aug 2018
Victor Jensen (middenvelder) en Youri Regeer (middenvelder en rechtsback) zouden tijdelijk weg mogen bij Ajax.
Interessant voor Fortuna? Voornamelijk in de breedte dan indien nodig.
Victor Jensen (middenvelder) en Youri Regeer (middenvelder en rechtsback) zouden tijdelijk weg mogen bij Ajax.
Zie van beide de toegevoegde waarde niet op het moment. Tenzij er opties tot koop bedongen kunnen worden, wat waarschijnlijk niet is.
Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1
Zie van beide de toegevoegde waarde niet op het moment. Tenzij er opties tot koop bedongen kunnen worden, wat waarschijnlijk niet is.
Regeer zou nog wel voor de breedte kunnen op het middenveld en back posities. Maar voor hem zul je geen optie tot koop krijgen.
@fortuna54 wat is de meerwaarde van deze patrick of van de Limburger voor Nederland ? 🤣🤣
Nog een paar dagen tijd hebben we om iets op te pikken.
iemand een idee of er nog iets komt en welke namen er rond zingen?
Nog een goede en ervaren buitenspeler erbij voor de basis en de opmars kan beginnen. Bistrović lijkt me afgaande op zijn debuut wel eens de missing link op ons middenveld te kunnen zijn.
@fortuna54 Er zitten toch enkele ongenuanceerde opmerkingen bij het verhaal van Chef Sport Patrick Delait van de Limburger.
Delait is supporter van het Belgische Genk dat momenteel aan kop gaat en daar is niets mis mee.
Waarschijnlijk heeft de hautaniteit ten opzichte van Fortuna Sittard daar aan meegedragen door zijn deels ongenuanceerde uitspraken.
Genk speelde tijdens haar laatste duel op 17 januari tegen Westerlo met tien buiten landers met negen verschillende talen. Over een taalbarriere gesproken die Delait negatief toekent binnen de selectie van Fortuna.Graag hand in eigen boezem.
Wat voegt Genk dan toe in de Belgische competitie vooral op basis van doorstroming Belgische spelers binnen de selectie.
Genk heeft momenteel volgens Transfermarkt 28 selectiespelers waaronder acht Belgische spelers.
Fortuna Sittard heeft momenteel volgens Transfermarkt 26 selectiespelers waaronder acht Nederlandse spelers.
Daarnaast hebben beide clubs nog drie spelers met een dubbel paspoort waaronder een Belgisch en Nederlands paspoort.
Eens ben ik het met het het blamage- gedrag van Velasquez en zijn assistent en dat er weinig idee zit in het voetbal van Fortuna.
Bovendien moet je het woord toevoegen voor jezelf goed analyseren als je deels een club ongenuanceerd bekritiseerd.
Het zou zo maar kunnen zijn dat menigeen zich afvraagt wat de Limburger in het algemeen nog toevoegt als duplicaat van de Telegraaf.
Ik hoop dat dat verbetert.
We zullen het zien de komende 4 dagen.Hopelijk word deze ervaren buitenspeler gevonden.
Jens Petter Hauge maakt seizoen blijkbaar af in Gent. Die naam kunnen we dus doorstrepen
@sittard68 prima, iemand die Groningen verkiest boven Fortuna kunnen we missen als kiespijn.
Benieuwd of er nog een konijn uit de hoge hoed wordt getoverd voor dinsdag!
@sittard68 prima, iemand die Groningen verkiest boven Fortuna kunnen we missen als kiespijn.
Groningen Gent allebij met een G.
Bouchouari (van Emmen, gehuurd van Anderlecht) zou een leuke speler zijn voor komend seizoen.
Scandinavische connectie bij FC Grøningen zal daarbij zeker hebben meegespeeld, maar is ook van 0,0 belang meer. Ben benieuwd of we nog wat weten te strikken voor het sluiten van de markt.
@sittard68 Hoezo voor het sluiten van de markt? Kan ook zomaar een speler zijn die zijn contract laat ontbinden en kan die mooi 2-3 februari tekenen 😬
Is Moussa Sylla van Utrecht een optie?
Heeft nog tot eind seizoen contract. Als Utrecht nog wat voor hem wil zou het kunnen.
MATCHDAY!
Zie net dat vandaag ook FC Groningen - FC Volendam is. Dan wordt overwinning nog crucialer, anders komt één van die twee dichterbij. Overwinning zou ademruimte geven, aansluiting bij linkerrijtje zelfs.
En kom op, moet potverdorie toch ook mogelijk zijn tegen Cambuur!? Come on you yellow-green!
Van waar al deze paniek?
Man man, 5 jaar Eredivisie en we zijn nog niks gewend? Lees hier reacties die werkelijk kant nog wal slaan.Alsof we op de Titanic staan, nou die fase ligt echt wel achter ons. Dit team zal niet degraderen.
Be my guest maar de forumdeelnemers van het eerste uur liggen hier niet wakker van vrees ik. Ik iig niet.
Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1
Tuurlijk degraderen we niet,daar hebben we te veel kwaliteit voor.
MATCHDAY!
Zie net dat vandaag ook FC Groningen - FC Volendam is. Dan wordt overwinning nog crucialer, anders komt één van die twee dichterbij. Overwinning zou ademruimte geven, aansluiting bij linkerrijtje zelfs.
En kom op, moet potverdorie toch ook mogelijk zijn tegen Cambuur!? Come on you yellow-green!
Fortuna moet gewoon naar zich zelf kijken en zelf de punten pakken. Als je steeds naar andere ploegen gaat kijken maak je je zelf gek. We gaan ons gewoon op eigen kracht handhaven en eerder als vorig jaar.
Ow, ik ben ook niet in paniek, Volendam krijgt veel te veel doelpunten tegen en Cambuur maakt ze nauwelijks (uitzondering bevestigt de regel?). Bij Groningen nemen ze een giga risico door die assistent de kans te geven en dat heeft ook nog geen vruchten afgeworpen. Dat zijn voor mij de favorieten voor degradatie dit jaar.
Maar de komende periode is wel belangrijk. Je kan je met 10/12 wedstrijden te gaan al zo goed als veilig spelen en dan wordt het heel interessant wat een team, zonder de druk van het absolute moeten, kan bereiken. Of wordt het toch weer wat hachelijke situaties en eindigen we het seizoen met 37 punten? Degradatie ben ik niet bang voor. De manier waarop het 2e deel van het seizoen gaat lopen, ben ik wel heeel nieuwsgierig naar.
Van waar al deze paniek?
Man man, 5 jaar Eredivisie en we zijn nog niks gewend? Lees hier reacties die werkelijk kant nog wal slaan.Alsof we op de Titanic staan, nou die fase ligt echt wel achter ons. Dit team zal niet degraderen.
Be my guest maar de forumdeelnemers van het eerste uur liggen hier niet wakker van vrees ik. Ik iig niet.
Dat we hier (moeten) praten over een mogelijke degradatiestrijd is sowieso al belachelijk. Sparta draait zo ongeveer het seizoen dat men van ons mocht verwachten.
Degraderen gaan we niet, maar ook met een twaalfde plek zal ik niet echt tevreden zijn. Denk dat de heren van Principion dat wel met me eens zullen zijn.
Hoe dan ook, het seizoen is nog lang en linkerrijtje in principe zeker nog mogelijk.
Van waar al deze paniek?
Dat we hier (moeten) praten over een mogelijke degradatiestrijd is sowieso al belachelijk. Sparta draait zo ongeveer het seizoen dat men van ons mocht verwachten.
Degraderen gaan we niet, maar ook met een twaalfde plek zal ik niet echt tevreden zijn. Denk dat de heren van Principion dat wel met me eens zullen zijn.
Hoe dan ook, het seizoen is nog lang en linkerrijtje in principe zeker nog mogelijk.
Ik denk als we 3-4 wedstrijden voor het einde ons handhaven dat Principion opzicht wel tevreden is na een moeilijke start. Vandaag is een belangrijke test voor de mannen. Kletsen ze er weer op vandaag zoals tegen Heerenveen- met veel kansen- of vallen ze terug naar het oude patroon? AAN’M! 💪
Een zeer zeer belangrijke bijkomende factor voor Fortuna Sittard in Leeuwarden zal passie en strijd moeten zijn. Zeker als Cambuur de Vibe terugkrijgt als een tijdje geleden tijdens het gewonnen thuisduel tegen PSV.
Overigens: Live vandaag in de eredivisie vrouwen om 12.15 uur op ESPN.
Feijenoord - Fortuna Sittard.
Thuis verloor een sterker Fortuna erg ongelukkig met 0-1.
Oh, ben niet in paniek hoor. Maar is toch zo dat overwinning vandaag wat ademruimte geeft? Dan hoef je minder dan beneden te kijken en voetballen we hopelijk iets vrijer.
Hier geen enkele paniek, ik geloof ook niet dat we gaan degraderen.
Tactiek voor vandaag: tijdens een helfs iets omzetten. Dan is Ultee gezien 🤣
Een zeer zeer belangrijke bijkomende factor voor Fortuna Sittard in Leeuwarden zal passie en strijd moeten zijn. Zeker als Cambuur de Vibe terugkrijgt als een tijdje geleden tijdens het gewonnen thuisduel tegen PSV.
Overigens: Live vandaag in de eredivisie vrouwen om 12.15 uur op ESPN.
Feijenoord - Fortuna Sittard.
Thuis verloor een sterker Fortuna erg ongelukkig met 0-1.
Zeker, in Leeuwarden is het altijd een heksenketel. Niet echt een ploeg/stadion dat Fortuna echt ligt. Toch reis ik vol vertrouwen af richting Friesland. Kijkend naar selectie, zijn we op elke positie kwalitatief beter. Zelfde inzet als tegen Heerenveen en we moeten zeker in staat zijn om de 3 punten mee te nemen naar Sittard.
belangrijk is om snel erop te zitten inderdaad en lekker diep gaan staan.
meteen klap uitdelen dan verwacht ik dat cambuur het lastig zal hebben met terug komen.
Mooie reactie van Ultee
Wat bedroevend zo de 1e helft…. Waar is het spel van heerenveen totaal geen druk naar voren
We zijn woensdag weer lekker aan het weggooien.Wat een zooi weer😡😡😡
Vind het helemaal niet verkeerd gaan. Beetje pech bij de tegen treffer. Als Cox nou op maat gaat voorzetten zoals Bistrovice bij de hoekschoppen dan win je gem als nog.
Vind het helemaal niet verkeerd gaan. Beetje pech bij de tegen treffer. Als Cox nou op maat gaat voorzetten zoals Bistrovice bij de hoekschoppen dan win je gem als nog.
welke wedstrijd ben je aan het kijken….
zeer slecht en geen enkele druk totaal geen voetbal
Het slaat idd weer helemaal nergens op.Als je vandaag verliest stelt afgelopen woensdag geen ruk meer voor en ben je weer terug bij af.Je moet GVD dit beperkt elftal op 10 punten zetten.
Precies wat ik zou kinnen verwachten Cambuur heeft de vibe te pakken waar Fortuna niet fatsoenlijk onderuit kan voetballen.
Het is gewoon een blamage die eerste helft met een Fortuna waar zoveel in is geinvesteerd tegen een doodgewoon ploegje dat alleen al met inzet en passie Fortuna aftroeft.
Ik blijf bij mijn mening dat Fortuna met dit obligaat voetbal eruit vliegt.
Vond het ook niet zo slecht eerste helft. Alleen zie je dat niet iedereen er vol voor gaat (mn Ozyakup viel me paar keer op en liep ook totaal niet mee terug in aanval waar de goal uit viel).
En analist Perez noemt Ozzy een geweldige voetballer. De zoveelste keer dat hij niet mee terugloopt.
Wat een gepruts!
Zo, mooi weer 3 punten. Kunnen we weer lekker negatief zeiken! Prima prestatie en niks anders!
Ik vond het ook niet zo slecht, zeker niet vergeleken met wat ik dit seizoen al voorbij heb zien komen. Kwam Cambuur een aantal keer goed tussen de linies, ja. Maar over het algeheel heb je op 10 min na de hele wedstrijd controle, wat niet tot grote kansen leidde inderdaad. Maar wel kansjes. Dan heb je vervolgens een terechte VAR ingreep nodig en dus weer een penalty, waarmee je de wedstrijd naar je toe trekt, omdat Cambuur alleen achteruit liep. Natuurlijk krijg je dan nog een opportunistische fase, waarin Cambuur alles of niets speelt. En ja. Het had daarin nog verkeerd kunnen vallen.
Maar hulde aan de VAR vandaag en is het verdiend. Niet sprankelend, maar wel beter dan de tegenstander. Prima eind van de maand Januari aan wat in je in punten vooraf ingeschat had.
Opluchting!Deze moest kost wat kost gewonnen worden.