Forum

Transfers(speculati...

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Transfers(speculatie)topic 2022-2023

13 K Berichten
122 Gebruikers
3865 Vind-ik-leuks
242.5 K Bekeken
 mave
(@mathvedder12)
Trusted Member
Deelgenomen: 11 maanden geleden

@rick-janssen2017 Volgens mij ligt er voor dit seizoen wederom een nieuwe grasmat, die wel voldoet. Uiteraard mag daar iets van gezegd worden.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Feyenoord heeft Patrik Walemark bij FC Emmen aangeboden.  

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Nieuws bij Fortuna Sittard: daar ligt een nieuw contract klaar voor Tijjani Noslin. De verwachting is dat de aanvaller zeer spoedig zijn krabbel zet onder een nieuwe, opgewaardeerde verbintenis. #L1

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member
Deelgenomen: 9 maanden geleden

@fortuna54 ik heb z’n gevoel dat Fortuna alleen spelers wilt huren als ze hem daarna kunnen kopen, lijkt me in z’n geval als Wålemark dus niet.

Maar prima alleen is dat niet echt een linksvoor he 

BeantwoordenCiteren
(@drik-heffels)
Reputable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Geplaatst door: @fsyouth

rigoberto rivas van reggina zouden we interesse in hebben 

Volgens wie?

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member

@drik-heffels Italiaanse media en z’n journalist uit Honduras

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Verdere stand van zaken bij Fortuna: de club loert nog altijd op een buitenkansje, iemand die het team echt beter maakt. En dan kijkt Fortuna vooral naar vleugelaanvallers.

Jens Petter Hauge kan definitief van het lijstje, die komt niet. #L1 #FortunaSittard

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Fortuna: geen Hauge, wel een buitenkansje?

Alhoewel technisch manager Sjoerd Ars een rustige avond verwacht, is het niet uitgesloten dat Fortuna Sittard toch nog een speler aan de selectie gaat toevoegen. "Maar het moet iemand zijn die ons beter maakt en binnen het plaatje past. We gaan geen onverantwoorde risico's nemen."

En dus kom je dan in de categorie 'buitenkansjes' terecht. En dan mikt Fortuna met name op één linie: "We kijken met name naar een vleugelaanvaller", zegt Ars. Eerder zong de naam van voormalig AC Milan-speler Jens Petter Hauge rond. Dat hij naar Sittard komt, is op dit moment echter uitgesloten.

De afgelopen dagen is door Fortuna nog gekeken of spelers die weinig minuten maken, nog (tijdelijk) elders gestald konden worden. Dan moet gedacht worden aan bijvoorbeeld Mike van Beijnen en Richie Musaba. Tot een akkoord met een andere club kwam het echter (nog) niet

BeantwoordenCiteren
(@tjoeboe)
Active Member

@fortuna54 misschien Patrik Walemark die mag verhuurd worden bij Feyenoord

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

Die Rivas zal niet goedkoop zijn lijkt me. Gewoon houden wat we hebben en geld in de tas houden.

Playoffs gaan we dit jaar niet halen, degraderen gaan we ook niet doen.

Van Beijnen en Musaba gratis stallen ergens. 

Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Honorable Member

Geplaatst door: @tjoeboe

@fortuna54 misschien Patrik Walemark die mag verhuurd worden bij Feyenoord

Is al aangeboden bij Emmen en Sparta. 

Eerste wedstrijd: Fortuna Sittard - PSV 1-2 | 18 aug 2018

BeantwoordenCiteren
(@fortu-nato)
Estimable Member

Tekie contract ontbonden bij GAE. Gaat terug naar Zweden, mist plezier in voetbal (Nu.nl).

facebook.com/stompinfo
facebook.com/barnbelle

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member

Noslin verlengt zijn contract !

Wil Peters reageerde
BeantwoordenCiteren
(@wim-houben)
Estimable Member

contractverlenging Noslin is dikverdiend. 

Wil Peters en sittard68 reageerden
BeantwoordenCiteren
(@sittard68)
Prominent Member

Geplaatst door: @wim-houben

contractverlenging Noslin is dikverdiend. 

Absoluut ja!

BeantwoordenCiteren
(@wim-houben)
Estimable Member

Mijnans van Sparta naar AZ!

Kom op Fortuna, vrijdag drie punten!!

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door Wim Houben

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Iedereen kan op tijd naar bed vanavond.  

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member
Deelgenomen: 10 maanden geleden

Helemaal niet erg. Een extra buitenspeler was nog leuk geweest, maar het betekent dat we verder de selectie aardig voor elkaar hebben en niet weer de Benschops en Botaka's van deze wereld hoeven te halen, of die Johnson die Cambuur moet gaan redden. Ben veel blijer met de contractverlenging van Noslin.

Drik Heffels en mave reageerden
BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @rick-janssen2017

Helemaal niet erg. Een extra buitenspeler was nog leuk geweest, maar het betekent dat we verder de selectie aardig voor elkaar hebben en niet weer de Benschops en Botaka's van deze wereld hoeven te halen, of die Johnson die Cambuur moet gaan redden. Ben veel blijer met de contractverlenging van Noslin.

Precies! Jammer maar niet meer dan dat.  Laat Noslin & Embalö zich maar ontwikkelen op die positie.

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

Is geen verlenging (helaas) maar betere arbeidsvoorwaarden.

Mooi gebaar en ook verdiend.

Mijn eerste wedstrijd!

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Honorable Member

Geplaatst door: @jo-bux

Zal nu gekeken worden hoe hij zich ontwikkeld, doet hij dat goed dan zal zijn contract weer verlengd worden, of er zit zelfs een optie dan Fortuna het contract dan kan verlengen met 1 jaar erbij

Aanpassing:

zie nu net op transfermarkt dat Fortuna al een + 1 jaar optie heeft

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door SF

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @jo-bux

Hij ligt langer vast(waarschijnlijk tot 2026 ipv 2024).  

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member

@jo-bux neem toch aan dat er een paar jaartjes aan toe gevoegd gaan worden want volgend jaar loopt het af dacht ik

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Honorable Member

Transfermarkt zegt 2024 met cluboptie + 1 jaar. 

BeantwoordenCiteren
(@douwe)
Honorable Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Die van Bommel/van Marwijk sentimenten zijn toch niet zo heel raar. Tenminste ik heb van Marwijk nooit gezien als echte clubicoon, omdat hij daar zelf veel te nuchter voor is. Zijn successen als trainer zijn natuurlijk wel bij ons begonnen, dus het heeft wel iets speciaals, maar die man heeft tig seizoenen bij MVV rondgerend en woont in Meerssen. Mark is veel meer een cluicoon, maar ook heel nuchter. Dus gezien de situatie en het verleden, denk ik niet dat Ruben en Thomas veel waarde hechten aan wat papa en opa betekend hebben voor de club, maar welke club komt met het beste verhaal en het beste perspectief. En de afgelopen jaren, hebben gewoon nog geen blijk gegeven dat spelers jonge spelers veel kansen krijgen, ook omdat de club heel snel moest en zou groeien qua eerste elftal. Bijna de hele talentenpool de afgelopen jaren, die we hebben gehad lijkt nu alleen Noslin echt aan te haken. En Tasci heeft de potentie. De rest is of stilzwijgend weer vertrokken, of loopt nog ergens verloren rond en heeft gewoon het niveau niet. 

Eigenlijk nu pas, nu ik het gevoel heb dat we een eredivisie waardig elftal hebben, met wat breedte op de bank, kun je gericht talenten in gaan passen. In plaats van lukraak schieten en hopen dat je beet hebt. Met dit alles gezegd hebbende, zou ik in hun situatie ook eerder naar de bekende opleidingsclubs kijken. Waarbij Sparta en AZ bijv heel hoog op het wensenlijstje zouden staan.

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Honorable Member

Te Wierik contract ontbonden bij Groningen. Aangezien Fortuna eerder ook interesse heeft gehad, poging wagen hem erbij te halen of is het achterin goed zo? 

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member

@sf alleen als er nog een linkspoot ergens vrij is kan ik het snappen maar we hebben zoveel verdedigers voor centraal eig al:

-Siovas

- Radic 

- Guth

- Navarro

- Janssen

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Ik denk dat de belangrijkste vraag is of Van Bommel zichzelf op een appartement ziet zitten,  want dat is een ontzettend grote stap voor zo’n kereltje op zo’n leeftijd, zomaar uit het niets. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat talenten bij Fortuna amper de kans krijgen om zich te ontwikkelen. Gaat Ruben zich thuis voelen tussen alle buitenlandse spelers? Hoe denkt de familie Van Bommel/Van Marwijk over een transfer naar Fortuna? Ik denk dat het een kansloze missie wordt voor Fortuna als ik alles op een rijtje zet, vooral ook dat er meer als 10 andere clubs interesse hebben in hem. Lastige keuze voor hem..

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden 3 keer door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @sf

Te Wierik contract ontbonden bij Groningen. Aangezien Fortuna eerder ook interesse heeft gehad, poging wagen hem erbij te halen of is het achterin goed zo? 

Gaat echt niet gebeuren. Ook Fortuna moet op de centen letten. Als Fortuna iets zou willen(wie weet na de transfer deadline)dan is het alleen een buitenspeler.  

BeantwoordenCiteren
(@douwe)
Honorable Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Basisspeler van Groningen, die onderaan staan en dan contract ontbonden? Daar speelt al meer. Ik zag een gerucht dat hij naar de zandbak kan en dan zal er wel iets zijn waarom het niet voor de deadline afgerond kan worden. 

Sowieso deed hij het in zijn 2e periode niet denderend, mag van mij fijn wegblijven

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Honorable Member

Elvis Manu naar Groningen, had ik ook wel bij Fortuna willen zien. Heeft redelijke statistieken in Bulgarije

BeantwoordenCiteren
(@paul-jans)
Noble Member

Geplaatst door: @fortuna54

Ja hij moet morgen weer vroeg op om zonnepanelen te verkopen.

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Geplaatst door: @paul-jans

Ja hij moet morgen weer vroeg op om zonnepanelen te verkopen.

🤣

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Elvis Manu naar Groningen, had ik ook wel bij Fortuna willen zien. Heeft redelijke statistieken in Bulgarije

Afgaand op een naam van tien jaar terug. Bulgarije is niet te vergelijken met hier. Ik zeg niet dat ie het niet goed kan doen maar in principe zijn we wel op elke positie voorzien mits er geen echt gekke dingen gebeuren met bijvoorbeeld én Bistrovic én Ozyakup én Ferati tegelijkertijd geblesseerd.

Ik vind het wel mooi om te zien wat er allemaal speelt met namen die hier de laatste jaren genoemd zijn, waar wij als versterking op hoopten of spelers die zijn weggegaan. Zo is die Ferro van Benfica die ipv Fortuna voor Vitesse koos afgelopen zomer ook een kat in de zak en niet goed genoeg gebleken. Toch blij dat we dan voor Guth zijn gegaan. Zelfde als die Dario Dumic die bij Twente en Utrecht gespeeld heeft en twee of drie seizoenen geleden zou komen, ook achteraf niet rouwig om. Of wat te denken van Mike te Wierik die hier op een lijstje stond twee seizoenen terug en nu zijn contract ontbindt bij Groningen terwijl die in een helse degradatiestrijd verwikkeld zijn.

Daar tegenover staat dan weer Dario van den Buijs die het bij RKC heel aardig doet en hier geen vaste basisplaats kon afdwingen omdat Roel Janssen (!!!) te veel in vorm was. Een Silvester van der Water werd ik afgelopen zomer heel nat van maar achteraf ook blij dat die niet gekomen is, die had echt niet gepast in ons systeem en ik ben nu zó veel blijer met Cordoba, al duurde het even voordat ie op gang kwam. Ook Noslin of zelfs Embalo zie ik liever dan Van Der Water. Of Van Kaam zal ook nog weleens achter de oren krabben nu ie toch wel bij Ultee speelt, maar toch zal schrikken als ie het team om hem heen ziet. Dan hebben we ook nog Michel Vlap die ons in de media te kakken zette met dat wij hem hadden benaderd en zelfs zo veel meer geld boden, die staat op het punt om uit de basis gespeeld te worden door Sem Steijn. Die zal het lachen ook snel vergaan.

Dan hebben we ook nog Tekie, die tegen ons nog redelijk speelde een paar weken geleden en tot de komst van Bistrovic nog een meerwaarde had kunnen zijn voor Fortuna, nu contract ontbonden en helemaal weg uit Nederland. Een Finn Stokkers die hier verafgood werd maar toch nergens een basisplaats afdwingt (hoewel toch elk jaar wel goed voor 6 a 7 goals). Seuntjens elke week in de basis in een 442-formatie bij RKC. Pinto die nu gewoon elk weekend basisklant is bij stuntploeg Sparta die gewoon voor Europees kunnen gaan tenzij wij ze vrijdag dwars zitten. Rienstra die er toch bij Cambuur uitziet alsof het heilige vuur uit is. Flemming die bij Millwall laat zien gewoon ook dat niveau aan te kunnen en die waarschijnlijk een leuke transfer gaat maken komende zomer. Grappig om allemaal te zien hoe het kan lopen.

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door Karl Pilkington

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Honorable Member

@rick-janssen2017 

Precies hoe je het zegt. Daarom kan ik altijd genieten van deze periodes.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

3 weken geleden kon Sjoerd Ars er nog geen kut van en nu krijgt hij links en rechts toch de credits. Het kan snel gaan haha.. Dat Fortuna nu 2 x heeft gewonnen afgelopen week, zal er ook wel aan hebben bijgedragen dat de nood voor versterkingen niet hoog was, als we die niet hadden gewonnen wat was er dan gekomen? Nu de kans voor Noslin/Embalö om zich te laten zien en wie weet hebben we volgend jaar de nieuwe buitenspeler al in huis.  

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden 2 keer door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member

@fortuna54 zijn die transfers door ars gedaan of Branco?

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

@fortuna54 zijn die transfers door ars gedaan of Branco?

Beide hebben zo hun ‘transfers’.  Ze hebben beide het zelfde data systeem waar spelers naar voren toe komen. Vergeet de rol van Oghan hier niet in.

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

3 weken geleden kon Sjoerd Ars er nog geen kut van en nu krijgt hij links en rechts toch de credits.

Dat is wel een hele vrije interpretatie van mijn woorden 🤣 

Overigens, nog eentje vergeten. Baden Frederiksen wist het hier nooit te maken, leek bij Vitesse te gaan slagen, het toch weer niet geworden en nu naar Ferencvaros.

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door Karl Pilkington

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Van deze foto kan ik wel genieten op de een of andere manier! Hoezo vreemde legioen? Goed voor de sfeer✌️

1675205654-C0E91BAA-0AFC-4EC5-A4AC-4036F08D5F21.jpeg

Karl Pilkington reageerde
BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @rick-janssen2017

3 weken geleden kon Sjoerd Ars er nog geen kut van en nu krijgt hij links en rechts toch de credits.

Dat is wel een hele vrije interpretatie van mijn woorden 🤣 

Overigens, nog eentje vergeten. Baden Frederiksen wist het hier nooit te maken, leek bij Vitesse te gaan slagen, het toch weer niet geworden en nu naar Ferencvaros.

Kijk voor de aardigheid eens wat voor spelers wij de afgelopen 5 jaar hebben gehad en dan vooral de spelers die het niet gered hebben en dan vooral in de tijd dat we zonder extern geld ons moesten redden. We hebben hele exotische spelers geval van allerlei landen en ja soms zitten er wel eens brandhout spelers tussen dat je je afvraagt waar ze die vandaan hebben getoverd. Dit is echt wel de best samengestelde selectie van de afgelopen 5 jaar! Volgend jaar geen excuses meer als iedereen van basis 11 blijft. 

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden 2 keer door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
(@wil-peters)
Reputable Member

Vergeten we, om fff Karl Pilkington aan toevallen,  op de een of andere manier Hansson niet. Bij ons afgeschreven en nu volgens de punten in de Vi de beste speler in de kkd. En dan die Laursen of hoe die heet. We waren er vrijwel mee rond en plots koos hij voor Emmen, geloof ik. Nu vrijwel van de radar verdwenen. En hoe gaat het met al die (mislukte) huurlingen can de laatste jaren wiens naam ik vergeten ben. En die zgn supertalenten die met de modige bombarie werden aangetrokken om daarna met de noorderzon te vertrekken. Iemand enig idee? 

Fortuna54 reageerde
BeantwoordenCiteren
(@lucas-hermans)
Honorable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

@fortuna54 ziet er gezellig uit! Waar zijn de heren geweest? En waar is Bistrovic? En die gast met mutsje en bril, is dat Navarro?

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Honorable Member

@lucas-hermans 

Met muts en bril is inderdaad Navarro.

Bistrovic staat er inderdaad niet op. 

Lucas Hermans reageerde
BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Honorable Member

Opzich wel jammer dat spelers als Tasci, Van Beijnen, Musaba en Nieling niet verhuurd zijn. 
Tasci en Nieling zie ik nog wel minuten maken (einde competitie mits Fortuna zich veilig speelt)

Zie Musaba en Van Beijnen wel aan het eind van het seizoen transfervrij vertrekken

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member

ben benieuwd wat de koopoptie op Bistro bedraagt, zal wel geen 2,2 miljoen zijn zoals zijn marktwaarde is.

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Honorable Member

Zie dat Koselev ook weer vrij is

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Honorable Member

Zou het geen optie zijn om te Jetro Willems.

Nu heb je een half jaar de tijd om het fit te krijgen en dan vervolgens als Cox weggaat heb je hem als vervanging.

In VI gaf hij aan een korte pauze te hebben ingelast maar nu weer zichzelf klaarstomen

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Zou het geen optie zijn om te Jetro Willems.

Nu heb je een half jaar de tijd om het fit te krijgen en dan vervolgens als Cox weggaat heb je hem als vervanging.

In VI gaf hij aan een korte pauze te hebben ingelast maar nu weer zichzelf klaarstomen

Ondanks dat het niet de slechtste optie ooit zou zijn zou ik persoonlijk liever hopen dat Fortuna een linksback vindt die jonger is en die een potentiële toekomstige transferwaarde vertegenwoordigt. Een soort Van Ewijk zeg maar. Maar in principe zou dit geen slechte deal zijn, al hebben we bij spelers als Van Der Wiel, Janmaat en Van Rhijn gezien dat oud-internationals die een tijdje niet aan de bak zijn gekomen meestal niet goed uitpakken.

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

Opzich wel jammer dat spelers als Tasci, Van Beijnen, Musaba en Nieling niet verhuurd zijn. 
Tasci en Nieling zie ik nog wel minuten maken (einde competitie mits Fortuna zich veilig speelt)

Zie Musaba en Van Beijnen wel aan het eind van het seizoen transfervrij vertrekken

Nieling? Na zijn puike voorbereiding nooit meer bij selectie geweest geloof ik. Hoop het maar of dat reeel is?

Mijn eerste wedstrijd!

BeantwoordenCiteren
Pagina 232 / 261