Eens en Willems zal denk ik echt wel op de radar staan bij onze staf.
Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1
Denk inderdaad dat hij ook op de lijst staat.
Als Fortuna een transfervrije aankoop doet dan hoop ik wel dat het snel gebeurd. Anders ben je weer een tijd verder en heb je er nog weinig aan
Eerste wedstrijd: Fortuna Sittard - PSV 1-2 | 18 aug 2018
Onze staf heeft geen flauw idee wie Willems is, maar dat is ook logisch. George Cox gaat misschien toch bijtekenen. Benieuwd of hij toch langer hier wilt blijven of dat Fortuna toch een transfersom wilt.
Onze staf heeft geen flauw idee wie Willems is, maar dat is ook logisch. George Cox gaat misschien toch bijtekenen. Benieuwd of hij toch langer hier wilt blijven of dat Fortuna toch een transfersom wilt.
Misschien als in dat denk je of misschien als in dat heb je opgevangen?
Misschien als in dat denk je of misschien als in dat heb je opgevangen?
Opgevangen! Cox staat er positief tegenover.
Ik zou het niet erg vinden maar ik hoop wel dat Fortuna blijft kijken naar nóg een andere back voor komend seizoen, want ik denk dat Cox een prima back is voor onderkant Eredivisie maar als je toch wil aansluiten bij middenmoot/subtop zal er toch iemand moeten komen die aanvallend iets bepalender is.
Wat betreft Nieling denk ik ook niet dat dit het seizoen is om die jongen te brengen. Voorbereiding was leuk maar als er vanaf het begin van het seizoen direct degradatiedruk vol opstaat en een trainer na drie wedstrijden wordt vervangen, dan kies je voor ervaring. Pech voor hem dat Guth, Siovas, Navarro en Radic momenteel allemaal voor hem in de pikorde staan, maar van Navarro verwacht ik dat ie na dit seizoen weer vertrekt en Siovas heeft ook niet het eeuwige leven. Denk dat als je volgend jaar uit de eerste 5 wedstrijden al eens 7 a 9 punten zou halen, dat het dan ook een stuk makkelijker is om zo'n jongen te brengen. Ben het wel eens dat ie misschien wel verhuurd had moeten worden aan onderkant KKD, want daar sta je constant onder druk en hadden we kunnen zien waar zijn sterke punten en tekortkomingen lagen.
Zou het geen optie zijn om te Jetro Willems.
Nu heb je een half jaar de tijd om het fit te krijgen en dan vervolgens als Cox weggaat heb je hem als vervanging.
In VI gaf hij aan een korte pauze te hebben ingelast maar nu weer zichzelf klaarstomen
Het is inderdaad geen optie 😉
Maar even serieus, een dergelijke speler mits fit en weer op niveau, is een meerwaarde voor iedere eredivisieclub buiten de top 3. Kijk maar naar een Brenet bijv.
En onze keepers en onze achterhoede moet deels vernieuwd worden. De contracten van Pandur, van Osch, Cox, Navarro, Pinto, Janssen en van Beijnen lopen immers af.
Dan houden we Guth, Radic en Siovas (blessure gevoelig) over.
Liever dus een echt jong talent, die in de toekomst geld gaat opbrengen.
In principe zie ik alleen Guth, Cordoba, Noslim en wellicht Radic in de toekomst als verdien object. Om break even te draaien of desnoods winst te maken, moet je kapitaal op het veld staan. We hebben immers een negatief eigen vermogen van bijna 8 miljoen en alleen maar rekenen op investeerders die de jaarlijkse tekorten aanvullen is balanceren op een dun koord.
Die Cox is me er ook een. Na René maessen de langst zittende back bij Fortuna?
Cox heeft het naar z’n zin in Brunssum 🤣 In tegenstelling tot Diemers. Alhoewel Diemers laatst aangaf de leukste en gezelligste tijd bij Fortuna gehad te hebben.
Cox heeft het naar z’n zin in Brunssum 🤣 In tegenstelling tot Diemers. Alhoewel Diemers laatst aangaf de leukste en gezelligste tijd bij Fortuna gehad te hebben.
Waar gaf ie dat aan?
In een interview. Weet even niet meer waar.
Ik zou het niet erg vinden maar ik hoop wel dat Fortuna blijft kijken naar nóg een andere back voor komend seizoen, want ik denk dat Cox een prima back is voor onderkant Eredivisie maar als je toch wil aansluiten bij middenmoot/subtop zal er toch iemand moeten komen die aanvallend iets bepalender is.
Wat betreft Nieling denk ik ook niet dat dit het seizoen is om die jongen te brengen. Voorbereiding was leuk maar als er vanaf het begin van het seizoen direct degradatiedruk vol opstaat en een trainer na drie wedstrijden wordt vervangen, dan kies je voor ervaring. Pech voor hem dat Guth, Siovas, Navarro en Radic momenteel allemaal voor hem in de pikorde staan, maar van Navarro verwacht ik dat ie na dit seizoen weer vertrekt en Siovas heeft ook niet het eeuwige leven. Denk dat als je volgend jaar uit de eerste 5 wedstrijden al eens 7 a 9 punten zou halen, dat het dan ook een stuk makkelijker is om zo'n jongen te brengen. Ben het wel eens dat ie misschien wel verhuurd had moeten worden aan onderkant KKD, want daar sta je constant onder druk en hadden we kunnen zien waar zijn sterke punten en tekortkomingen lagen.
Vind het nog steeds moeilijk inschatten. Over Pinto praatten we hetzelfde, als zijnde matige back met de nodige tekortkomingen en die staat steevast in de basis bij Sparta, dat aansluiting heeft bij de top.
Dus ik zou Cox niet te snel afserveren. Ik denk dat als we een trainer krijgen met een aanvallendere speelstijl, waarin de backs ook echt weer op mogen stomen en geen gele kaart krijgen als ze over de middellijn stappen (zoals het nu soms voelt), Cox wel weer een grote meerwaarde kan zijn.
Ik mag hem wel, geeft altijd alles, heeft een aardige traptechniek en kan aanvallend iets toevoegen. Verdedigend geen held, maar hoe veel linksbacks in de Eredivisie zijn dat wel?
Ik denk dat we hem gaan missen als hij er niet meer is, vooral omdat de "betere" backs niet voor het oprapen liggen, dan blijf je met blind paard Vita (ja, 2x gescoord, maar gewoon te licht op dit moment) zitten.
Dus als hij wil verlengen, heel graag. Hij mag van mij als langstzittend selectielid sowieso de nieuwe cultheld van Fortuna worden.
Te Wierik naar Emmen 🤣
Vind het nog steeds moeilijk inschatten. Over Pinto praatten we hetzelfde, als zijnde matige back met de nodige tekortkomingen en die staat steevast in de basis bij Sparta, dat aansluiting heeft bij de top.
Ja, daar heb je dan ook wel weer gelijk in, maar ten tijde van Pinto en toen vervolgens Cox als zijn opvolger kwam streden we zwaar tegen degradatie. Nu heeft Fortuna de ambities om het linkerrijtje aan te vallen dus dan hoort daar in mijn ogen ook vernieuwd elan op de backposities bij. Maar je hebt gelijk dat een betere vinden nog niet zo simpel gaat zijn.
Emmen,Cambuur en Groningen zijn kampioen paniekaankopen doen deze transfermaand.
Ha, eindelijk steun van iemand op deze site mbt Cox. Binnen mijn vriendenkring zien we hem als 1van de betere bij Fortuna. Geeft altijd alles en ondanks dat niet alle voorzetten aankomen is hij het toch die ook vrije trappen en corners neemt. Schakelde toch Anthony en Tavsan helemaal uit.
Ha, eindelijk steun van iemand op deze site mbt Cox. Binnen mijn vriendenkring zien we hem als 1van de betere bij Fortuna. Geeft altijd alles en ondanks dat niet alle voorzetten aankomen is hij het toch die ook vrije trappen en corners neemt. Schakelde toch Anthony en Tavsan helemaal uit.
Cox is vergelijkbaar met Philipp Max (daarmee wil ik niet zeggen zelfde niveau), ze kunnen beide leuke dingen aan de bal, maar het zijn niet de echte verdedigende backs. Daar is niets mis mee, alleen als zij de volledige wedstrijd in de verdediging moeten dan kunnen ze het moeilijk krijgen.
Als Cox zeer goed kon aanvallen en verdedigen, dan speelde die niet bij Fortuna.
Voor Fortuna vind ik het een zeer waardevolle speler.
Alleen hij moet zijn momenten van aanvallen wat beter kiezen, en iets meer rust aan de bal, zou daarbij ook prettig zijn.
Ik vind het een toppertje, die weer een beetje zijn oude ritme heel langzaam terug krijgt.
Hier nog iemand van de pro George Cox club. In mijn ogen een meer dan prima linksback voor Fortuna. 👍
Had het toevallig over Cox met onze groep tegen Cambuur. Conclusie: Cox is goed in een draaiend elftal, waar ie lekker mee kan voetballen en er ook ruimte gemaakt wordt zodat ie op kan komen. Cox is op zichzelf echter geen dragende speler, dus als het elftal niet goed draait en vooral verdedigt, komt ie ook niet uit de verf. Maar trekt ie de rest ook niet mee.
Vond Cox dit seizoen niet veel meer. Laatste wedstrijden is er een stijgende lijn te zien.
Het eerste deel van dit seizoen vond ik Cox erg zwak.
Maar had dat ook niet te maken met die lakse houding van ene Seuntjens, die eigenlijk dezelfde looplijnen met Cox deelde. En die ook nog eens erg dominant in de groep aanwezig was, en zelfs letterlijk de aanvoerder van het elftal was.
Cox is aan een heel goed herstel bezig.
Het eerste deel van dit seizoen vond ik Cox erg zwak.
Maar had dat ook niet te maken met die lakse houding van ene Seuntjens, die eigenlijk dezelfde looplijnen met Cox deelde. En die ook nog eens erg dominant in de groep aanwezig was, en zelfs letterlijk de aanvoerder van het elftal was.
Cox is aan een heel goed herstel bezig.
Cox is gewoon voor fortuna nu een prima back en daarnaast mogen we blij zijn voor hetgeen deze jongen voor ons betekent heeft. Ik bedoel het is nog geen super held maar hij heeft toch redelijk wat wedstrijden in zeer slechte tijden voor fortuna in de benen. Dat hij er nu nog staat in betere tijden zegt ook wat over zijn prestaties denk ik. Wil je mee doen voor play offs in de toekomst zul je wel geduchte concurrentie voor hem halen. En cox als back up of wellicht dat hij zijn niveau dan ook kan opkrikken.
kunnen we nog een aanwinst verwachten voor het weekend?
Mats Seuntjens heeft het aardig op de heupen bij RKC.
Mats Seuntjens heeft het aardig op de heupen bij RKC.
Zoals we vooraf wel konden voorspellen. Bij ons was het gewoon uitgewerkt helaas. Iedereen weet dat Seuntjens wel kan voetballen, geen discussie over mogelijk.
Misschien is dat het beste voor Mats. Gewoon overal een half jaar contract tekenen. Blijkbaar is dat de tijdspanne waarin Seuntjens de motivatie kan opbrengen.
Ik denk dat het nu 2 jaar geleden is, dat ik riep dat Seuntjes in de spits moest ipv Polter. Je ziet nu bij RKC, dat als hij het aanspeelpunt is.. Hij kan zelf wat creeren, komt in die positie dichter bij het doel, sterk aan de bal en technisch begaafd genoeg om ook nog een vleugelspeler of AMC weg te steken. Als die de werklust gehad zou hebben van Woutje Weghorst.. Anyway, prettig voor hem. Maar opzich met zijn kwaliteiten niet heel vreemd dat hij in de spits wel rendeert.
Cox, voor mij zal altijd die pegel tegen Ajax op het netvlies staan. Voor Fortuna begrippen een prima back. En het is in Nederland bijna met ze allemaal, qua backs. Aanvallend leuk, verdedigend slecht. Enkele uitzondering na. Het moment dat de ploeg de controle niet heeft, hebben ze het moeilijk. Voorbeelden genoeg. En ik vind ook niet, dat je van Cox kan verwachten, dat als de slag op het middenveld continu verloren wordt, je de 2e bal niet opvangt, je ook de ruimte niet krijgt, als Cox zijnde, om van die snelle omschakeling te profiteren. Nu we 2 man op het middenveld hebben die en een bal af kunnen pakken en deze bij de goede kleur kunnen inleveren, met een goede trap en 2 man centraal achterin, die vaak wel proberen te voorkomen dat ze een bal lukraak wegkoppen, wordt het voor de backs ook iets makkelijker spelen.
Huub Pfennings heeft dertien seizoenen voor Fortuna gespeeld.Die Cox is me er ook een. Na René maessen de langst zittende back bij Fortuna?
mats gewoon een goede speler die kan gewoon mee bij een twente ofzo.
dat hij het niet meer kon opbrengen vindt ik ook niet heel gek. Hij heeft best wel wat meegemaakt bij fortuna. Gehaald onder de vleugels van icalli met veel beloftes en dan zakt het sls een pudding in elkaar en strijd je constant tegen degradatie.
ik snap best dat dat niet geheel motiveert, daarnaast was hij niet de enige rienstra ook gelijk gehaald en haalde nix meer na de blessure welliswaar maar deze mensen hebben gewoon pech gehad bij fortuna
Ik denk dat het nu 2 jaar geleden is, dat ik riep dat Seuntjes in de spits moest ipv Polter. Je ziet nu bij RKC, dat als hij het aanspeelpunt is.. Hij kan zelf wat creeren, komt in die positie dichter bij het doel, sterk aan de bal en technisch begaafd genoeg om ook nog een vleugelspeler of AMC weg te steken. Als die de werklust gehad zou hebben van Woutje Weghorst.. Anyway, prettig voor hem. Maar opzich met zijn kwaliteiten niet heel vreemd dat hij in de spits wel rendeert.
Seuntjens in de spits is toen ook welgeteld 2 van de 6 wedstrijden dat dat gebeurde goed gegaan, dat vergeten veel mensen. Verder speelden wij toen 433 als Seun in de spits stond en bij RKC spelen ze 442 of gisteren 532/352. Bij RKC kan Seun dus veel meer naar de zijkanten waar hij zich bij ons naar achter liet zakken en dan was er vaak niemand in de spits (zelfde wat Burak nu heeft). Ook waren Seun en Polter by far onze best betaalde spelers dus dan vind je een manier om ze samen te laten spelen. We hebben dat jaar het meest succesvolle jaar in zo ongeveer 22 jaar gehad dus achteraf was het ook helemaal niet nodig om in te grijpen en ging het prima.
Ik denk dat Seun gewoon goed klikt met jongens als Vaessen en Kramer, hij heeft een andere rol, hij woont dichter bij huis en het gaat een stuk beter met zijn broer. Maar bij Fortuna vergeten we vaak hoe het meestal werkelijk ging tov het geromantiseerde beeld in ons hoofd, want namelijk niet vergeten dat Seun hier ook (wederom) in zijn eerste seizoen na een wedstrijd of vijf werd uitgefloten door een deel van het Real Madrid-publiek waarna hij zelfs op de bank belandde. Niet dat Polter niet werd uitgefloten, die kon er ook niks van natuurlijk en werd ook elk weekend op social media doormidden gezaagd. En Semedo werd ook uitgefloten, die was ook slecht. En Burak was tot vorige week ook een melaatse die op de bank moest tov Gladon ( 🤣 🤣 🤣 ), maar nu is Burak top. Ik zie een patroon...
Ik zeg trouwens niet dat ik nooit emotioneel reageer hoor, bij Sjoerd ben ik dat soms ook weleens ten onrechte (sorry, lieve Sjoerd), maar bij Vita en Van Beijnen vind ik het wel gerechtvaardigd persoonlijk 🤣 .
Seuntjens is een gevoel mens en moet goed in zijn vel zitten om goed te voetballen. Wat de reden ook is hij was niet meer gelukkig bij Fortuna en dan kan je het beste afscheid nemen van hem en dat geld besparen wat je iedere maand kwijt bent. Het enige wat een smetje is, is dat hij transfervrij de deur uit is gegaan en dat staat haaks op zijn voetbal kwaliteiten. Dat hij het nu goed bij RKC is leuk voor Mats, liever dat hij hij zijn doelpunten maakt bij RKC dan bij een ploeg(Cambuur/Groningen) die tegen degradatie strijdt. Van interesse in Feyenoord & AZ naar RKC….
Seuntjens is een gevoel mens en moet goed in zijn vel zitten om goed te voetballen. Wat de reden ook is hij was niet meer gelukkig bij Fortuna en dan kan je het beste afscheid nemen van hem en dat geld besparen wat je iedere maand kwijt bent. Het enige wat een smetje is, is dat hij transfervrij de deur uit is gegaan en dat staat haaks op zijn voetbal kwaliteiten. Dat hij het nu goed bij RKC is leuk voor Mats, liever dat hij hij zijn doelpunten maakt bij RKC dan bij een ploeg(Cambuur/Groningen) die tegen degradatie strijdt. Van interesse in Feyenoord & AZ naar RKC….
Met een jaarsalaris van 7 ton (zoals hier voorbij kwam) moet het met dat gevoel wel goed hebben gezeten lijkt mij. We zijn gewoon voor de gek gehouden zo blijkt. Jammer, maar helaas. Laat het een dubbele les zijn. Na Tirpan een 2e misser dit seizoen.
Mijn eerste wedstrijd!
@jo-bux Geld is niet alles hoor, dan kan je nog ongelukkig zijn en niet goed in je vel zitten.
Maar laten we het eens over komende vrijdag hebben, dat is veel boeiender :-). Ik acht ons wel in staat om te winnen van Sparta. Benieuwd of we met de zelfde 11 starten. Geen reden om te wisselen zou je zeggen.
Ja mee eens, maar gaat me even over het grotere geheel. Vind echt dat we redelijk mild zijn omtrent de situatie rondom Seuntjens. Maar goed, is een afgesloten hoofstuk.
Vrijdag aan'm. Benieuwd naar de samenstelling van het middenveld. Bij Sparta ontbreken enkele basiskrachten begrijp ik.
Voorin Burak met Cordoba. Duarte op middenveld erbij. In later stadium kun je dan eventueel de vleugels vullen met Noslin/Embalo indien nodig.
Mijn eerste wedstrijd!
Ja mee eens, maar gaat me even over het grotere geheel. Vind echt dat we redelijk mild zijn omtrent de situatie rondom Seuntjens. Maar goed, is een afgesloten hoofstuk.
Vrijdag aan'm. Benieuwd naar de samenstelling van het middenveld. Bij Sparta ontbreken enkele basiskrachten begrijp ik.
Voorin Burak met Cordoba. Duarte op middenveld erbij. In later stadium kun je dan eventueel de vleugels vullen met Noslin/Embalo indien nodig.
Ik zou alleen Noslin erin zetten voor Embalo en voor de rest niks veranderen. Het gaat prima zo de laatste 2 wedstrijden dus lekker laten staan.
Laatste overwinning onder Lindhout was in 2018(2 x gelijkspel 11 x verloren). Hopelijk nu meer geluk.
Met een jaarsalaris van 7 ton (zoals hier voorbij kwam) moet het met dat gevoel wel goed hebben gezeten lijkt mij. We zijn gewoon voor de gek gehouden zo blijkt. Jammer, maar helaas. Laat het een dubbele les zijn. Na Tirpan een 2e misser dit seizoen.
Het is niet helemaal geworden wat beide partijen ervan verwacht hadden inderdaad, dat is jammer. Dat gebeurt in het bedrijfsleven ook weleens, verschillende mensen renderen gewoon in verschillende klimaten. Het enige irritante is dan dat óók hij weer transfervrij vertrekt en weer bij een club van hogere of dezelfde statuur aansluit (zie Tekie, Tirpan, Polter en in mindere mate Rienstra).
Het is jammer want met zijn kwaliteiten en zijn persoonlijkheid had Seuntjens eigenlijk ook zo op een doek in de hoeken van het stadion moeten staan, maar het is hem helaas niet geworden.
Wat Dieteren doet werkt want we zijn fitter dan ooit tevoren (lees: de Fortuna-spelers, want ik verre van) en pakken dit seizoen zélf meestal de winst of het gelijkspel in de laatste minuten waar Fortuna vroeger een club was die juist in de laatste minuten er nog eentje om de oren kreeg. Chapeau!
Ik zou helemaal niets veranderen aan de basis. Gaat prima zo. Ik verwacht een aantrekkelijke wedstrijd met veel doelpunten in een uitverkocht huis, 3-2😎
Sparta zonder mijnans is iets verzwakt maar nog steeds een sterke tegenstander.
maar zeker niet onklopbaar. Als fortuna voetbalt ipv terug trekt dan hebben ze gewoon een reeele kans
Zou er nieuwe confrontatie komen tussen Steijn & onze Spaanse vrienden?😂
Sparta heeft naast verlies Mijnans ook wel wat personele zorgen toch? Engels speelt er ook niet meer en volgens mij kan die Japanner niet spelen en vielen ook de centrale verdedigers uit afgelopen week.
Sparta heeft naast verlies Mijnans ook wel wat personele zorgen toch? Engels speelt er ook niet meer en volgens mij kan die Japanner niet spelen en vielen ook de centrale verdedigers uit afgelopen week.
Idd! daarnaast 2 x gelijk gespeeld tegen NEC en RKC. Genoeg redenen om vertrouwen te hebben dat we winnen en als dat gebeurd zetten we een reuze stap.
Idd! daarnaast 2 x gelijk gespeeld tegen NEC en RKC. Genoeg redenen om vertrouwen te hebben dat we winnen en als dat gebeurd zetten we een reuze stap.
Ja, als je morgen wint en je zou uit bij Emmen winnen dan ben je eigenlijk gewoon zo goed als veilig.
Off topic; iemand nog een kaartje over voor morgenavond voor FRS?
Interessant. Goed werk van Dieteren. Maar ook van Velazquez en zijn performance coaches waar soms wat lacherig over wordt gedaan. Vergeet niet dat het één van de eisen van Gün was dat de nieuwe coach moest zorgen voor meer inhoud en loopvermogen bij spelers. Nu hoorde ik Rob sporken van ddl in hun podcast vertellen dat wij ruim 40% van de doelpunten in de laatste 10 minuten maken. Toeval? Ik denk het niet. Voor mij een teken dat we als club weer een belangrijke stap gezet hebben en dat de technische staf goed bezig is.