Forum

Transfers(speculati...

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Transfers(speculatie)topic 2022-2023

13 K Berichten
122 Gebruikers
3865 Vind-ik-leuks
242.6 K Bekeken
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member
Deelgenomen: 10 maanden geleden

Geplaatst door: @lucas-hermans

Maar ook van Velazquez en zijn performance coaches waar soms wat lacherig over wordt gedaan.

Nou ja, er wordt over Velazquez en zijn coaches niet lacherig gedaan om hun keuzes op tactisch gebied (hoewel het spel nog niet zo is zoals we allen graag zouden zien haalt hij wel de punten). Enige waar ik ooit vraagtekens bij had was de uitwedstrijd bij Sparta toen ineens de hele verdediging gehusseld werd ten koste van Guth. Ik denk dat het meer gaat om dat Velazquez slecht Engels kan, zich niet geweldig naar de media presenteert, als een gek langs de lijn rent en op dug-outs slaat terwijl hij cameramensen omver loopt. En Jaime Mut die bij een voorsprong stoelen uit een dug-out trapt en een performance coach die langs de zijlijn gele kaarten krijgt omdat hij zich met het spel bemoeit.

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door Karl Pilkington

BeantwoordenCiteren
(@martijn-hrmns)
Prominent Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Ik vind het allemaal even prachtig. Beter dan een paar van die dooie honden😁

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Geplaatst door: @martijn-hrmns

Beter dan een paar van die dooie honden

Confirmation bias 🤣 

BeantwoordenCiteren
(@lucas-hermans)
Honorable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Geplaatst door: @rick-janssen2017

Maar ook van Velazquez en zijn performance coaches waar soms wat lacherig over wordt gedaan.

Nou ja, er wordt over Velazquez en zijn coaches niet lacherig gedaan om hun keuzes op tactisch gebied (hoewel het spel nog niet zo is zoals we allen graag zouden zien haalt hij wel de punten). Enige waar ik ooit vraagtekens bij had was de uitwedstrijd bij Sparta toen ineens de hele verdediging gehusseld werd ten koste van Guth. Ik denk dat het meer gaat om dat Velazquez slecht Engels kan, zich niet geweldig naar de media presenteert, als een gek langs de lijn rent en op dug-outs slaat terwijl hij cameramensen omver loopt. En Jaime Mut die bij een voorsprong stoelen uit een dug-out trapt en een performance coach die langs de zijlijn gele kaarten krijgt omdat hij zich met het spel bemoeit.

Noem het passie, noem het gestoord. Het gaat uiteindelijk om resultaat en vooruitgang, de rest vind ik bijzaak en subjectief.

LU en Karl Pilkington reageerden
BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Honorable Member
Deelgenomen: 9 maanden geleden

Lees dat Emmen Locadia transfervrij wil halen. Is dat nog een optie voor Fortuna? Kan volgens mij ook vanaf de zijkant spelen.

Eerste wedstrijd: Fortuna Sittard - PSV 1-2 | 18 aug 2018

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Geplaatst door: @sf

Lees dat Emmen Locadia transfervrij wil halen. Is dat nog een optie voor Fortuna? Kan volgens mij ook vanaf de zijkant spelen.

Die zal niks toevoegen bij Fortuna, laat maar lekker naar Fc Emmen gaan. Zijn laatste wedstrijd was in oktober, daarnaast is hij geen buitenspeler waar Fortuna naar op zoek was. Tjop tjop Noslin ✌️✌️

Wil Peters reageerde
BeantwoordenCiteren
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Deelgenomen: 1 jaar geleden
Topic starter  

https://www.itwm.nl/lastige-klus-in-sittard/

Jammer van de opmerking. Verder leuk bericht.

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Die jongen wordt al een jaar of vier elke winterstop bij elke club die in de degradatiezone staat genoemd, zo ook bij ons al een jaar of twee en bij Emmen is dat niet anders. Die verwacht nog altijd een vorstelijk salaris, terend op dat ie ooit een paar keer bij Oranje heeft gezeten. Ook de laatste jaren maar marginaal gespeeld. Hij zal beter zijn dan Botaka of die Italiaan die we gehaald hebben maar nodig hebben we hem niet.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Nice! 

1675416898-6246BFE9-18FC-4868-9EFA-4074EBC66098.jpeg

Fritske emeran reageerde
BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Honorable Member

Heeft hij zeker verdiend.

Zag trouwens op 1 van die foto’s Kay Tejan staan. Dacht dat hij naar buitenland was maar die speelt weer bij Top Oss

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Vandaag tegen een uitgekleed Sparta terwijl wij redelijk in vorm zijn. Ik heb er voor de verandering eens vertrouwen in. Als we vandaag winnen dan doe je jezelf (en de supporters met een hartconditie) een heel groot plezier voor de rest van het jaar. Aan 'm!

Fritske emeran, S R, Fortuna54 and 1 people reacted
BeantwoordenCiteren
(@sittard68)
Prominent Member

Vandaag tegen een uitgekleed Sparta terwijl wij redelijk in vorm zijn. Ik heb er voor de verandering eens vertrouwen in. Als we vandaag winnen dan doe je jezelf (en de supporters met een hartconditie) een heel groot plezier voor de rest van het jaar. Aan 'm!

Nooit met te goede hoop naar wedstrijden Fortuna gaan! 😉 🤣 

mave en Karl Pilkington reageerden
BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Honorable Member

Navarro en Janssen ontbreken vanavond

Opstelling zal wel dezelfde zijn als tegen Cambuur

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door SF

BeantwoordenCiteren
(@drik-heffels)
Reputable Member

Hopelijk met Noslin i.p.v. Embaló, nu Noslin ook extra restwaarde heeft gecreëerd. Een andere reden kan ik, na zijn prima invalbeurten, niet verzinnen om Embaló basis te zetten i.p.v. Tijjani. Beloon die jongen voor zijn opmars en contractverlenging en gun hem die basisplaats vanavond! 

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Honorable Member

@drik-heffels momenteel maakt Noslin het verschil als hij invalt. Dat deed hij al bij Groningen uit. De vraag blijft toch of hij het ook vanaf het begin kan. Als Embalo zou beginnen en Noslin zou weer invallen zou ik het wel kunnen begrijpen.

LU reageerde
BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @drik-heffels

Hopelijk met Noslin i.p.v. Embaló, nu Noslin ook extra restwaarde heeft gecreëerd. Een andere reden kan ik, na zijn prima invalbeurten, niet verzinnen om Embaló basis te zetten i.p.v. Tijjani. Beloon die jongen voor zijn opmars en contractverlenging en gun hem die basisplaats vanavond! 

Noslin verdiend gewoon wat meer credits en vertrouwen van de stad en niet meteen wisselen als hij een mindere wedstrijd zou spelen. Noslin laat  meer zien als Embalo dus dan is de keus makkelijk.   

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
(@wim-houben)
Estimable Member

@fortuna54 

Mee eens. Noslin vind ik beter dan Embalo. Aanvallend alsook verdedigend.

Maar toch zou ik beiden ongeveer een helft laten spelen, omdat ze allebei nog geen negentig minuten aankunnen.
Maak die back maar conditioneel kapot.
En Noslin altijd voor het tweede deel.

LU reageerde
BeantwoordenCiteren
(@sittard68)
Prominent Member

Geplaatst door: @wim-houben

@fortuna54 

Mee eens. Noslin vind ik beter dan Embalo. Aanvallend alsook verdedigend.

Maar toch zou ik beiden ongeveer een helft laten spelen, omdat ze allebei nog geen negentig minuten aankunnen.
Maak die back maar conditioneel kapot.
En Noslin altijd voor het tweede deel.

Denk dat ze allebei nog hun waarde gaan hebben voor Fortuna. Alleen is Noslin verder in zijn ontwikkeling (ook paar jaar ouder) en loopt hij al 1,5 jaar hier rond. Embalo komt daarbij uit ander land, andere (spel)cultuur. Met beiden gewoon geduld hebben naar mijn mening.

Fritske emeran reageerde
BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Honorable Member

Opzich ook wel leuk om te zien, Mica Pinto tegen Embalo en Ivo Pinto. Portugees onderonsje

BeantwoordenCiteren
(@martijn-hrmns)
Prominent Member

Embalo begint ook beter te spelen. Noslin is de ideale invaller. 

BeantwoordenCiteren
LU
 LU
(@lu)
Reputable Member

Dat vertrouwen had ik aanvankelijk ook, maar nu ik de statistieken van Lindhout m.b.t. wedstrijden van Fortuna heb gezien, heb ik er een hard hoofd in.

Ik ben er altijd vanuit gegaan dat scheidsrechters onpartijdig proberen te zijn, maar ik zag gisteren een compilatie van beslissingen die hij genomen heeft in wedstrijden van Fortuna en dat wekt bij mij sterke twijfels op. 

Van de 13 wedstrijden die hij sinds de promotie heeft gefloten, speelde Fortuna 2 maal gelijk en verloor het 11 maal! Een van die gelijke spelen kan ik me nog herinneren; dat was tegen Groningen. Jorrit Smeets kreeg toen een rode kaart van hem die later geseponeerd werd.

Dus even afwachten wat hij nu voor ons in petto heeft. Gelukkig is er nu wel de VAR.

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Geplaatst door: @lu

Jorrit Smeets kreeg toen een rode kaart van hem die later geseponeerd werd.

Dus even afwachten wat hij nu voor ons in petto heeft. Gelukkig is er nu wel de VAR.

Ik heb het filmpje ook gezien en ben het met je eens. Enkel, die situatie met Smeets tegen Groningen werd juist rood door de VAR, want Lindhout zelf had er niet eens voor gefloten (dat was ook goed want het was geeneens een overtreding). Dat was in de tijd dat de VAR er net was en elke sliding ongeveer rood was.

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Honorable Member

Complimenten voor Gertjan Verbeek hoe hij over Fortuna praat. Bij de vraag vreemdelingenlegioen zegt hij ja welk team niet. Maar ook niet lacherig doen over interview Velazquez maar gewoon daar serieus op antwoorden.

BeantwoordenCiteren
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Topic starter  

Jammer van de 0-0, maar af en toe echt mooi spel gezien. De laatste minuten hebben we echt veel meer conditie dan andere teams. Heel slim van de staf om daarmee aan de slag te gaan en Noslin aub gewoon basis geven. Dan had je gewonnen.

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Honorable Member

Ben benieuwd wat ze gaan doen als Navarro weer terug is. Siovas eruit of toch zo laten staan.

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door SF

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Honorable Member

Geplaatst door: @boy-de-kort

Jammer van de 0-0, maar af en toe echt mooi spel gezien. De laatste minuten hebben we echt veel meer conditie dan andere teams. Heel slim van de staf om daarmee aan de slag te gaan en Noslin aub gewoon basis geven. Dan had je gewonnen.

Heb ook het idee dat wij in de breedte ook redelijk goed zijn. Zijn veel ploegen die toch veel mindere op de bank hebben zitten.

BeantwoordenCiteren
(@douwe)
Honorable Member

Ferrati was goed de eerste helft. Dat terugzakken tussen de centrale en vervolgens tussen de linies overal tussen zitten. Daardoor had Sparta in de eerste helft eigenlijk niks te zoeken. Alleen leidde het niet tot de gewenste grote kansen. Met Dogan verloor je heel veel controle aanvankelijk. Je had hier eigenlijk moeten winnen en doet jezelf te kort. Positief om te zien. En daar op voort bouwen.

BeantwoordenCiteren
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Topic starter  

Julio is ook bezig met zijn media presentatie. Veel rustiger en duidelijker Engels. Complimenten! Mooi dat pandur eens aan het woord kwam.

Fritske emeran reageerde
BeantwoordenCiteren
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Topic starter  

@sf Oh zeker maar de spelers die erin blijven Cox oa blijven doorgaan met jagen ect. Heerlijk om die vechtlust te zien. Gert-Jan zegt het goed. Fortuna moet naar boven kijken. Degradatie gaat echt niet gebeuren.

BeantwoordenCiteren
LU
 LU
(@lu)
Reputable Member

Ben benieuwd wat ze gaan doen als Navarro weer terug is. Siovas eruit of toch zo laten staan.

Ik vond Siovas vandaag uiterst matig in zijn passing. Hij was wel weer sterk in kopduels (behalve de gemiste kans).

BeantwoordenCiteren
(@fritsemeran)
Reputable Member

@lu 

siovas is gewoon een hele stabiele betrouwbare verdediger die je enkel en alleen moet laten opruimen. Maar wat een rust straalt die uit….

even uitlichten bistrovitch wat fijn dat hij naar fortuna is gekomen die speelde toch ern lekker potje!

afgelopen weken was ik zeer te spreken over cordoba, helaas gisteren een onvoldoendd voor mij.

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

Geen verkeerde wedstrijd, waarin wel duidelijk werd dat we mogen stoppen met roepen dat we omhoog moeten gaan kijken.

Dat Sparta speelde wel heel erg makkelijk, zij het tot aan de 16. Als je de samenvatting bekijkt dan waren wij heer en meester, zo heb ik het in het stadion echter niet ervaren. Qua dreiging en mogelijkheden hadden we absoluut kunnen winnen, maar pfoe wat hebben wij een moeite in de opbouw zeg. Alles begint bij Pandur die keer op keer heel veel tijd nodig heeft om de bal kwijt te raken, vrijwel alles met een lange bal naar voren. Op een enkele keer na is elke 1e of 2e bal vervolgens voor Sparta.

We hebben nu lucht en degraderen zie ik zeker niet gebeuren, zal ergens plek 9-13 worden denk ik omdat we zeker een surplus hebben tov de ploegen die daar voor strijden. Een stap omhoog, daar mist het nog te veel aan, wat op zich niet erg is natuurlijk.

Prima pot vwb inzet, goede sfeer en heb een leuke avond gehad. Ozyakup, mwah, buiten zijn mogelijkheid in het begin niet goed in het spel betrokken. Siovas? Een onoverwinnelijke muur achterin, echter puur vanwege zijn opruimkwaliteiten, alles wordt zonder voor opgezet plan weg geramd, als hij daar meer kwaliteiten had, waren we gelijk 20% sterker.

Met het inbrengen van Erdogan ging het beter lopen. Daarom blijf ik voorstander van beginnen met een extra man op het middenveld (en voor mij is dat Duarte ipv Erdogan) met voorin Burak en Cordoba. Je kunt dan later omschakelen naar een man op de vleugel (Noslin).

Emmen uit de volgende met vertrouwen, evenals RKC uit. 

Gisteren de beste wedstrijd van Fortuna dit seizoen volgens mij.

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door Jo Bux

Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1

BeantwoordenCiteren
(@martijn-hrmns)
Prominent Member

Fortuna had meer verdiend. Die bal van Cordoba in de 83e min had moeten hangen. Sparta speelde voor een punt. Jammer. 

BeantwoordenCiteren
(@lucas-hermans)
Honorable Member

Na het conditionele en fysieke aspect beginnen nu ook het voetbal en de automatismen te komen. Ijzersterk middenveld na de komst van missing link Bistrovich en Ferati die tussen de linies kunnen voetballen. Solide defensie met mannen waar je bang van wordt, klasse keeper. Nu voorin nog wat meer doortastendheid om dat ene kansje dat altijd komt te verzilveren. 

Zijn er eigenlijk nog steeds mensen die ons als degradatiekandidaat zien? 

BeantwoordenCiteren
(@mike)
Estimable Member

Bistrovich vind ik echt een topper, rust, overzicht en durf om te voetballen! Als je die definitief kunt overnemen dan graag snel in orde maken! Dit zijn de spelers de je verder helpen.

BeantwoordenCiteren
(@wil-peters)
Reputable Member

@jo-bux ik derk grotendeels je mening Jo. Ik vond Sparta ook verzorgerder voetballen. Bij ons is de opbouw met name van achteruit erg matig. Iedere spelhervatting van Pandur komt terecht bij de tegenstander. Siovas prima verdediger, maar aan de bal dramatisch. Verder roemt iedereen Ozyakup om zijn kwaliteiten, maar buiten die prima goal tegen Vitesse heb ik ze nog niet ontdekt. Verleden week hebben we een goede slag geslagen met die twee zeges. Maar niet te vroeg juichen.  Dat deden ze verleden seizoen bij Heracles ook en we weten hoe dat afgelopen is. Julio heeft er wel mentaliteit in gekregen. En van Guth, Noslin en Cordoba gaan we nog veel plezier krijgen. Ja en leuk dat Gladon een cultheld is, maar voetballend komt hij mijns inziens te kort. Nu de komende 2 duels in ieder geval niet verliezen.

BeantwoordenCiteren
(@wim-houben)
Estimable Member

Hoe moet je ook een bal kwijtraken, als je geen enkele diepgaande middenvelder hebt.

ik zou ook voorstander zijn van Cordoba ipv Ozyakup, en dan ook zoals gisteren rondom wat Yilmaz. Als een soort tweede spits.

Cordoba werkt veel harder, is erg balvaardig en heeft ook meer diepte, en dus doelgerichter. Cordoba moet nu vaak van te ver komen. Maar hij verovert ook veel meer ballen dan Ozyakup.
En dan Ozyakup naar de reservebank en daarvoor inderdaad een Duarte. Mag ook Erdogan zijn.

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door Wim Houben

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Na het conditionele en fysieke aspect beginnen nu ook het voetbal en de automatismen te komen. Ijzersterk middenveld na de komst van missing link Bistrovich en Ferati die tussen de linies kunnen voetballen. Solide defensie met mannen waar je bang van wordt, klasse keeper. Nu voorin nog wat meer doortastendheid om dat ene kansje dat altijd komt te verzilveren. 

Het ziet er allemaal goed uit! Heracles dacht vorig jaar ook dat ze veilig waren na een flinke voorsprong. Komende 2 wedstrijden 4 of 6 punten? Zou mooi zijn want, daarna krijgen we Feyenoord Utrecht & Twente! 

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden 3 keer door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @boy-de-kort

@sf Oh zeker maar de spelers die erin blijven Cox oa blijven doorgaan met jagen ect. Heerlijk om die vechtlust te zien. Gert-Jan zegt het goed. Fortuna moet naar boven kijken. Degradatie gaat echt niet gebeuren.

Naar boven kijken is leuk daarom zijn de komende 2 potjes cruciaal.  Als we het geluk aan onze zijde hebben en ze spelen zoals de afgelopen wedstrijden dan sluit ik niet uit dat we 6 punten pakken. Ik denk dat het namelijk nog alleen maar beter wordt met deze spelersgroep en we hebben tot nu toe redelijk geluk dat het minimaal is qua blessures bij ons.

Overigens vind ik het mooi hoe Noslin zich ontwikkelt bij Fortunna en ook hij wordt met de week beter.  

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @wim-houben

Hoe moet je ook een bal kwijtraken, als je geen enkele diepgaande middenvelder hebt.

ik zou ook voorstander zijn van Cordoba ipv Ozyakup, en dan ook zoals gisteren rondom wat Yilmaz. Als een soort tweede spits.

Cordoba werkt veel harder, is erg balvaardig en heeft ook meer diepte, en dus doelgerichter. Cordoba moet nu vaak van te ver komen. Maar hij verovert ook veel meer ballen dan Ozyakup.
En dan Ozyakup naar de reservebank en daarvoor inderdaad een Duarte. Mag ook Erdogan zijn.

Ik ben het gedeelte met je eens over de wisselingen maar ik vind juist dat we het nog even zo moeten laten staan, vooral het middenveld, het draait nu al 3 wedstrijden uitstekend tov wat we eerst te zien kregen.  

BeantwoordenCiteren
(@wim-houben)
Estimable Member

@fortuna54 

Ozyakup brengt helaas veel te weinig, zowel aanvallend maar zeker gezien ook verdedigend. Daarbij geeft hij ook nog eens veel te weinig steun aan Yilmaz.

En zal ook nooit een kopduel winnen. Kansen genoeg gehad, vind ik.

Daarom de aanval versterken, om ook verdedigend minder druk te krijgen.

BeantwoordenCiteren
(@douwe)
Honorable Member

@jo-bux ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt, maar de eerste helft had Sparta niks te vertellen en de 2e helft, nadat Dogan erin kwam, had Sparta het overwicht tot aan de 65ste minuut, toen Noslin en Vita gebracht werden. Toen kwam er weer dreiging en pakte we de wedstrijd weer terug in handen. Dus ik ben het totaal niet met je eens dat het beter ging lopen nadat Dogan erin kwam. Ferrati vulde het veel beter in, leverde zo goed als elke bal in bij de juiste kleur en had continu het overzicht wat om hem heen gebeurde en zat er vervolgens goed tussen steeds. Dogan had geen idee wat in zijn rug gebeurde

BeantwoordenCiteren
(@paul-jans)
Noble Member

Hoewel ik weet dat dit geen serieuse vraag is maar meer een uitlokking laat ik me in deze graag uitlokken 🙂

ligt eraan hoe je degradatiekandidaat definieert. Gaan we degraderen ik denk het niet daarvoor zijn er 2-3 te zwakke ploegen. Maar als je minder dan 34 punten haalt ben je wel gewoon kandidaat. En ik denk dat het nog steeds niet vanzelf sprekend is dat we de 34 punten halen aangezien we alle slechte uit krijgen en alle goede ploegen thuis.

BeantwoordenCiteren
(@fritsemeran)
Reputable Member

@douwe 

mAr toch speeldr dogan best een prima pot. Zatver vaak goed tussen en loste het juist op. Je moet nu eenmaal niet het creatieve wonder van hem verwachten maar hij geeft wel alles wat hij in zich heeft. Ik ben geen fan vanzijn voetballend vermogen maar wel fan van zijn passie en inzet

BeantwoordenCiteren
(@fritsemeran)
Reputable Member

Blijft overigens stil qua aanwinsten.

ik vermoed dat ze het zo laten nu

BeantwoordenCiteren
(@richard-coenen-2)
Estimable Member
Deelgenomen: 11 maanden geleden

Denk ik dat we een degradatiekandidaat zijn? Laat ik op vooropstellen dat ik denk dat Fortuna zich moet handhaven met deze selectie. Is het een zekerheid, nee, toch denk ik dat als Fortuna gevrijwaard blijft van vele blessures bij de basis elf en niet teveel onnodig tegen schorsingen aanloopt ze tot aan het einde boven de streep blijven. Blijft de teamspirit dan zo als de afgelopen paar wedstrijden dan is er geen vuiltje aan de lucht. Maar valt men terug door blessures/schorsingen/ en of verdwijnt de teamspirit dan zullen ze het nog steeds zwaar kunnen krijgen. Daar zijn simpel weg niet creatief genoeg voor al is dit ook verbeterd na de komst van Bistrovic. Ook Cordoba wordt steeds beter, Siovas die momenteel meer lijkt op de Siovas van zijn eerste periode bij Fortuna. als als, maar als kan ook veranderen in maar maar. Kortom momenteel denk ik dat Fortuna niet tot de top degradatiekandidaten meer hoort.

BeantwoordenCiteren
(@douwe)
Honorable Member

@fritsemeran Dogan werkt absoluut hard, maar reageert alleen op wat voor hem gebeurd en zal dus zelden een passlijn afdekken. En ja, met zijn 'agressief' druk zetten, zit hij er vaak tussen. Maar Ferrati, maakt het zichzelf makkelijker door continu goed opgesteld te staan en wat me heel sterk opviel, is dat als de back weg was, in de omschakeling van de tegenpartij, altijd in de hoek de man overnam en of de bal veroverde of de voorzet onmogelijk maakte. Dit scheelt zo ontzettend in de controle houden.
Fatsoenlijk opbouwen is dan de volgende fase.

Dogan, het spijt me zeer. Werklust van hier tot ginder, kan je niks van zeggen. En ja, als hij het duel aangaat, wint hij het wel, maar veel minder overzicht. En ja Ferrati heeft ook wel een bal ingeleverd, zo is het natuurlijk ook niet. Maar het is zo teleurstellend om Dogan een geweldige actie te zien maken, waarmee hij zichzelf en de bal vrijspeelt en vervolgens de pass volledig mislukt. Plus dat hij dus continu dat middengebied afdekt. Hij probeert het spel wel leuk te verleggen en dat is ook precies de reden waarom het heel wat lijkt, want hij staat in het midden en wordt er heel veel in betrokken, maar het viel me echt op, dat Sparta veel makkelijker voetbalde na de rust en ik kan dat niet los zien van de wissel. Misschien is het een gekleurde bril, want ik vond Ferrati echt goed gister. Maar zal er nu over ophouden. Het is geloof ik wel duidelijk xD

Uiteindelijk is Sparta gewoon een lastige tegenstander, ookal waren ze wat uitgekleed. Het is niet voor niks dat ze 6e staan met maar 17 goals tegen en zijn we op 1/2 momenten na geen moment echt in gevaar geweest. Op naar het lastig scorende Emmen, waar je altijd zult zien dat ze tegen ons wel gaan scoren. Zolang wij er dan maar meer maken 😉

BeantwoordenCiteren
(@douwe)
Honorable Member

Kijk nou, een chinese spambot.. Is dit het bewijs dat we langzaam een internationale club beginnen te worden? 🤣 

Damn, al meer dan 140 pagina's aan bs topics.. 

BeantwoordenCiteren
(@fritsemeran)
Reputable Member

@douwe 

ja ferrati is voetballend beter en biedt zich ook vaker aan om een bal te verdelen in ons toch al redelijk statische elftal. Hierin had ik meer verwacht en gehoopt van ozyakup maar helaas.

enige wat ik wilde zeggen met dogan is dat hij een prima speler is als je hem gebruikt waar die goed in is. Sommige mensen vallen hem behoorlijk af en daar ben ik het niet mee eens. 

bij mij zou hij geen basis staan maar het is toch fijn zo n zuiger achter de hand te hebben.

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

Hebben we Fong Wa weten te strikken als nieuwe sponsor? 🤣 🤣 

Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1

BeantwoordenCiteren
Pagina 234 / 261