Forum

Transfers(speculati...

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Transfers(speculatie)topic 2022-2023

13 K Berichten
122 Gebruikers
3865 Vind-ik-leuks
242.6 K Bekeken
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Deelgenomen: 1 jaar geleden
Topic starter  

Oke 150 spam accounts en 4700 topics verwijderd.

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door Boy de Kort

califortuna reageerde
BeantwoordenCiteren
(@paul-jans)
Noble Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Geplaatst door: @boy-de-kort

Oke 150 spam accounts en 4700 topics verwijderd.

is e rniet iets in te stellen van max 2 berichten per uur?

BeantwoordenCiteren
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Topic starter  

@paul-jans nee wel spam protection die heb ik wat scherper gezet en geen nieuwe registraties.

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member
Deelgenomen: 10 maanden geleden

Ben benieuwd of Cambuur Ultee nog gaat vervangen want dit kan eigenlijk echt niet meer, toch...

BeantwoordenCiteren
(@wim-houben)
Estimable Member

Geplaatst door: @rick-janssen2017

Ben benieuwd of Cambuur Ultee nog gaat vervangen want dit kan eigenlijk echt niet meer, toch...

ik heb er geen enkel probleem mee.
Ook als de situatie bij Groningen niet veranderd. 😉

BeantwoordenCiteren
(@boy-de-kort)
Illustrious Member Admin
Topic starter  

Voorlopig een heel goed weekend voor ons zo.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @boy-de-kort

Voorlopig een heel goed weekend voor ons zo.

Was pas goed als wij zelf hadden gewonnen.  Nu is het vooral fijn dat de schade beperkt blijft en de concurrentie onderin ook niet winnen.  

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden 2 keer door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
(@zitterd79)
Prominent Member

@fortuna54 

Gewoon 1 punt uitgelopen op Cambuur en denk ook wel Groningen😉

BeantwoordenCiteren
(@martijn-hrmns)
Prominent Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Welke schade?

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @martijn-hrmns

Welke schade?

In de zin van dat we niet zijn uitgelopen op de rest maar dat is helemaal niet erg. Op naar Emmen ✌️✌️

BeantwoordenCiteren
FSYouth
(@fsyouth)
Noble Member
Deelgenomen: 9 maanden geleden

positief punt, emmen speelt woensdag voor de beker nog tegen PSV.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @fsyouth

positief punt, emmen speelt woensdag voor de beker nog tegen PSV.

Mike Ter Wierik geschorst tegen Fortuna. Ik denk dat ze in Emmen de beker niet al te serieus nemen..

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door Fortuna54

BeantwoordenCiteren
SF
 SF
(@sf)
Honorable Member

Kalley en Lundqvist bij Groningen uit selectie gezet. Willen hen verkopen. Als dat niet lukt grote kans dat contracten worden ontbonden. Zijn zij dan nog opties voor Fortuna?

Eerste wedstrijd: Fortuna Sittard - PSV 1-2 | 18 aug 2018

BeantwoordenCiteren
(@gladiool)
Prominent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Welke meerwaarde zouden ze hebben dan?

BeantwoordenCiteren
(@zitterd79)
Prominent Member

@sf 

Nee dank je,we hoeven geen afdankertjes van een degradatiekandidaat,Die tijd zijn we inmiddels voorbij.

BeantwoordenCiteren
(@martijn-hrmns)
Prominent Member

Is er iemand op zoek naar een parkeerkaart voor rkc uit? Ik heb er een over. De eerste die reageert is de gelukkige winnaar.

BeantwoordenCiteren
(@mickele-lalieu)
New Member

@martijn-hrmns graag! Jeroencolbers@hotmail.com

BeantwoordenCiteren
(@martijn-hrmns)
Prominent Member

Kaart is weg. 

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Gaan we dit nu elke week zien? 

1675718296-5131A7BD-1C82-4C88-93CA-B087F909D5E8.gif

BeantwoordenCiteren
(@paul-jans)
Noble Member

@fortuna54 als hij het elke wedstrijd weer doet wel

Fortuna54 reageerde
BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

Geplaatst door: @sf

Kalley en Lundqvist bij Groningen uit selectie gezet. Willen hen verkopen. Als dat niet lukt grote kans dat contracten worden ontbonden. Zijn zij dan nog opties voor Fortuna?

Zucht, worden er elke vrije spelers welke gewoon via de standaard nieuwssites hier serieus genoemd als vraag of dit een een versterking is??

Niveau 0, niet forumwaardig, sorry SF. Niet doen wij lezen dat zelf ook wel en zijn helaas niet zo enthousiast als jij. Inderdaad, niet goed genoeg voor Groningen dus zeker wel voor ons? Dat antwoord kun je toch zelf ook verzinnen? 

Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1

Martijn Hrmns en fsc68 reageerden
BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Feyenoord gelijk tegen de hele top 5 én tegen Fortuna. Betekent dat dat we te laag staan? 🤣 

Drik Heffels reageerde
BeantwoordenCiteren
(@fritsemeran)
Reputable Member

@jo-bux 

ik verwacht geen versterking meer. Wellicht dat ze inzetten op zomerse inkopen

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

Accute versterking is m.i. ook niet nodig. Is een transfervrije speler die eerst weer enige tijd opgetraind moet worden, heb je niks aan.

Gewoon richten op komend seizoen, weer een jaar eredivisie.

Mijn eerste wedstrijd!

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Fortuna moet aan bepaalde voorwaarden doen richting de KNVB om de financiën op orde te krijgen dus er gaan geen spelers meer komen. Er zou alleen iemand gehaald worden als die speler ook echt met kop en schouders er bovenuit zou steken dan de rest(lees buitenkans). Die speler is dus niet gevonden.

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Geplaatst door: @fortuna54

Fortuna moet aan bepaalde voorwaarden doen richting de KNVB om de financiën op orde te krijgen dus er gaan geen spelers meer komen. Er zou alleen iemand gehaald worden als die speler ook echt met kop en schouders er bovenuit zou steken dan de rest(lees buitenkans). Die speler is dus niet gevonden.

In principe moet je nu met de huidige selectie, zeker na komst Bistrovic, ook in staat zijn om tussen plek 10 en 15 te eindigen. Als je zo'n Bistrovic en Pandur kan houden voor volgend seizoen zou je gestaag kunnen gaan bouwen aan een selectie met een echte transferwaarde. Ook een Buitink zou ik dan houden (mits hij wil) en dan met een Guth, Pandur, Bistrovic, Noslin, Embalo etc heb je genoeg jong grut wat met een puike winst doorverkocht zou kunnen worden).

Als handhaving een feit is nog op een paar posities de sterke basis die we al hebben aanvullen. Op het eerste gezicht zijn de andere ploegen onder ons, misschien op Groningen na, niet extreem veel sterker geworden na de transferperiode. Maar goed, we zijn er pas als het dikke wijf jodelt (lees: als het mathematisch onmogelijk is om te degraderen).

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden 2 keer door Karl Pilkington

BeantwoordenCiteren
Jo Bux
(@jo-bux)
Noble Member

@rick-janssen2017 

Maakt het wel spannend, zeker als je zoals nu aan de goede zijde staat van het degradatiespook.

Nog 14 wedstrijden te gaan waarin wij nog tegen Ajax, Feyenoord, PSV, AZ en Twente mogen. Groningen nog tegen Ajax, Feyenoord, AZ en PSV. Cambuur nog AZ, Twente en Feyenoord. Even naar de top 5 gekeken.

Zonder verrassingen met 9 punten voorsprong op plek 17 mag dit niet fout gaan.

Er van uitgaande dat tegen deze ploegen geen punten worden gehaald en met 34 punten als voorwaarde voor handhaving:

Groningen mag dan gaan voor 21 punten uit 10 wedstrijden

Cambuur 22 punten uit 11 wedstrijden

Ga er maar aan staan.... Zeker als je na 20 wedstrijden nu op 13 en 12 punten staat

Mijn eerste wedstrijd!

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

@rick-janssen2017 Wat ook fijn is met oog op de toekomst en volgend jaar is dat onze selectie grotendeels vast ligt, ook voor het nieuwe seizoen.  Fortuna heeft zelf de sleutel in handen met het verlengen van Pandur en Bistrovic. Zou fijn zijn als we eens met een fitte complete selectie starten aan begin competitie en met de huidige stand van zaken is dat zeker mogelijk. Met hoe het er nu voorstaat ziet het er goed uit voor volgend seizoen en kan er gericht gebouwd worden aan een nog beter Fortuna. Maar eerst dit seizoen goed eindigen(plek 9 tm 12) en dan eens benieuwd wat ze met de huidige staf gaan doen.  

BeantwoordenCiteren
(@perry-jessen)
Estimable Member

Laten we eerst de komende wedstrijden punten pakken

Wij zijn er nog lang niet

Wil Peters reageerde
BeantwoordenCiteren
(@fortu-nato)
Estimable Member

@jo-bux waar stond Heracles vorigseizoen na 24 speelrondes. 14 punten voor op plaats 17. Waar spelen ze nu?

1675773692-24788154-BDE2-495F-A3D1-A0FEFF6AAF57.jpeg
Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door Fortu Nato

facebook.com/stompinfo
facebook.com/barnbelle

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Geplaatst door: @jo-bux

Zonder verrassingen met 9 punten voorsprong op plek 17 mag dit niet fout gaan.

Het is nog een lang seizoen en er kan nog zat gebeuren wel. Ook wij kunnen tegen blessures en schorsingen aanlopen. De beslissing van de VAR bij Cambuur geeft maar aan hoe dun het lijntje is. Als ie daar gewoon Cambuur de penalty geeft en Guth rood staat het water je aan de lippen. Ik weet, als-als-als heb je niks aan, maar ik bedoel maar te zeggen dat het bijvoorbeeld zaterdag in Emmen (traditioneel) weer fout kan gaan en dan kan het ook weer heel lastig worden. Ook ben ik afgelopen seizoen niet vergeten waar de laatste wedstrijden alles onder ons ook punten pakten als wij een wonder bewerkstelligden zoals winnen in Enschede.

Nu moet ik wel zeggen dat het spel en vooral de werklust de laatste wedstrijden een stuk beter is en dat een paar jongens in vorm beginnen te raken. Het oogt allemaal wat stabieler. Maar goed, als Fortuna-supporter reken je je pas rijk wanneer het ook echt zo is.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

@rick-janssen2017 Als we de komende 2 wedstrijden 4 punten halen maak ik mij voor dit seizoen geen zorgen meer. Fortuna is echt wel een lastige tegenstander voor elke ploeg en kwaliteit komt nu echt wel bovendrijven. Hoeveel marge moeten we hebben voordat iedereen gerustgesteld is? 😃 Alleen een totale instorting zou Fortuna in de problemen brengen dit seizoen en dat zie ik niet gebeuren. Maar het lijntje is inderdaad dun. Zaterdag gaat een belangrijke worden, maar ik ben hoopvol 💪✌️.

FC Emmen weet niet te winnen van Vitesse & RKC en dat zijn toch de ploegen voor hun waar ze punten tegen moeten pakken willen ze zich handhaven in de eredivisie en daarmee zeg ik niet dat wij maar even winnen in Emmen, verre van zelfs maar het geeft wel aan dat we zeker kansrijk zijn om daar te winnen.  

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Geplaatst door: @fortu-nato

@jo-bux waar stond Heracles vorigseizoen na 24 speelrondes. 14 punten voor op plaats 17. Waar spelen ze nu?

Deze tabel klopt niet en is van twee seizoenen geleden. Wij stonden namelijk zelf nooit 9e en Emmen, VVV en ADO speelden vorig seizoen geen Eredivisie maar Cambuur en Go Ahead.

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Dit is de juiste stand van vorig seizoen na 24 wedstrijden en je ziet dat Heracles maar 5 punten af stond van de plek waar ze uiteindelijk eindigden.

1675774358-Schermafbeelding-2023-02-07-om-135141.png

Fortuna54 reageerde
BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Heracles stond na 31 wedstrijden nog 8 punten plus rianter doelsaldo voor op een nacompetitieplaats. Dan denk je dat je veilig bent want dat zijn in principe 9 punten en ze gingen er toch nog uit. Dus dat was een beetje wat zo raar was.

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Heracles stond na 31 wedstrijden nog 8 punten plus rianter doelsaldo voor op een nacompetitieplaats. Dan denk je dat je veilig bent want dat zijn in principe 9 punten en ze gingen er toch nog uit. Dus dat was een beetje wat zo raar was.

Dat was inderdaad bizar en uniek. Zo vaak gebeurd dat niet. Niet teveel over nadenken 😂

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Het is alsof je een pokerronde begint met 2 azen en je tegenstander een 2 en een 9. Je denkt dat je dat nooit kan verliezen, er valt nog een aas in de flop maar uiteindelijk verlies je de hand met een fullhouse negens over tweeën 🤣 🤣 . De kans is echt achterlijk minimaal.

Je hoeft hier ook niet constant aan te denken natuurlijk. Heracles geloofde na hun uitoverwinning bij ons wel dat ze veilig waren en verloren alle wedstrijden daarna. Zo lang wij zelf gewoon blijven voetballen moet het goedkomen.

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door Karl Pilkington

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

@rick-janssen2017 Precies kerel. Als we gewoon onze wedstrijden blijven winnen is er niks aan de hand.  Heracles won vorig seizoen nog maar 2 van de laatste 10 wedstrijden dat zie ik bij ons never gebeuren, dus die vergelijking gaat een beetje mank haha 😂

Karl Pilkington reageerde
BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

@fortuna54 

Nou ja, de spirit zit de laatste weken wat meer in de ploeg, maar het is nog altijd niet zo dat wij dit seizoen ook maar één wedstrijd overtuigend een team met een nederlaag naar huis hebben gestuurd (Heerenveen was met die penalty in minuut 98 wat vertekend en Volendam stond vroeg met 10 man) of dat we een uitwedstrijd professioneel met een 0-2 voorsprong hebben kunnen uitvoetballen zodat je je ook niet zorgen hoeft te maken om die 18 minuten blessuretijd die we altijd tegen krijgen. Het hangt allemaal nog net iets te veel van toevalligheden aan elkaar.

We hebben kwalitatief goeie spelers en het begint zich qua sfeer en werklust voor elkaar ook zienderogen beter te pakken nu wat rotte appels uit de selectie weg lijken, maar echt een tegenstander het gevoel geven dat er niks te halen valt is nog niet gelukt dit jaar. Zoals een Sparta dat met 0-3 bij Cambuur wint of een RKC dat met 3-1 wint van AZ en de Eagles. Tot zo'n wedstrijd een keer aanbreekt moet je blijven uitkijken voor een balletje dat in de laatste minuut verkeerd kan vallen (zoals de bal op de paal uit bij Vitesse). Het zou gewoon eens fijn zijn wanneer we onszelf belonen en bij een wedstrijd met goed spel ook eens afgetekend winnen. Zoals we twee seizoenen geleden thuis tegen Twente deden bijvoorbeeld, of vorig seizoen thuis tegen Sparta.

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden 2 keer door Karl Pilkington

BeantwoordenCiteren
(@fortu-nato)
Estimable Member

Klopt, foutje bedankt. Maar de strekking lijkt mij duidelijk…….toch. 

facebook.com/stompinfo
facebook.com/barnbelle

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

@fortu-nato 

Ja, maar 5 punten of 12 punten is toch wel een beetje een verschil 🤣 

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

@rick-janssen2017 Ik snap wat je wilt zeggen maar misschien is dat nu nog teveel gevraagd of die wedstrijden moeten nog komen in de komende weken. Zaterdag kan je een mokerslag geven aan FC Emmen en wellicht voetbalt het daarna ook wat makkelijker in de wedstrijden die daarna volgen.  Fortuna had het spel onder controle tegen Cambuur en Heerenveen naar mijn idee maar met 1 goal verschil is het lijntje filter dun(precies zoals jij dat omschrijft). Zaterdag lelijk winnen met de hakken over de sloot zou er best dik in kunnen zitten. Voor de spelers/trainers/club en meeste supporters telt maar één ding nu en dat zijn zoveel mogelijk punten pakken en het valt vaak de goede kant op voor ons met een minimaal marge van 1 doelpunt. Zou eens fijn zijn als we wedstrijden eens eerder kunnen beslissen en gewoon eens met 2/3 goals verschil winnen. Maar goed ook voor de spelers staat er bepaalde druk op elke wedstrijd en als we de komende weken resultaten halen dan wordt de druk ook minder en speelt dat makkelijker. Daarom hoop ik ook dat we eens fit en klaar zijn als het seizoen begint zodat je meteen punten pakt en niet meteen bij de onderste 5 ploegen staat na 3-4 wedstrijden.

BeantwoordenCiteren
(@fritsemeran)
Reputable Member

@fortuna54 

buiten de top 4a5 is fortuna nagenoeg gelijkwaardig qua spelers, dat het team nog moet groeien dat lijkt me duidelijk. 

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Geplaatst door: @fritsemeran

@fortuna54 

buiten de top 4a5 is fortuna nagenoeg gelijkwaardig qua spelers, dat het team nog moet groeien dat lijkt me duidelijk. 

Als we in de wedstrijden tegen Cambuur/Emmen/GAE/RKC meer punten hadden gepakt dan hadden we net zo’n top seizoen als Sparta. Raar dat we daar maar 1 punt tegen hebben gepakt. Doodzonde als ik daar nu over nadenk.

We worden alleen maar beter verwacht ik de komende weken en daar hebben we lang genoeg op gewacht. 

BeantwoordenCiteren
(@paul-jans)
Noble Member

Het is alsof je een pokerronde begint met 2 azen en je tegenstander een 2 en een 9. Je denkt dat je dat nooit kan verliezen, er valt nog een aas in de flop maar uiteindelijk verlies je de hand met een fullhouse negens over tweeën 🤣 🤣 . De kans is echt achterlijk minimaal.

Je hoeft hier ook niet constant aan te denken natuurlijk. Heracles geloofde na hun uitoverwinning bij ons wel dat ze veilig waren en verloren alle wedstrijden daarna. Zo lang wij zelf gewoon blijven voetballen moet het goedkomen.

uhm dus jij hebt twee Azen en de ander een 2 en 9

op de flop valt een A en heb je dus drie azen.

de ander kan alleen een fulhouse 9 over 2 hebben als er twee keer 9 en een keer een 2 valt

volgens mij heb jij dan fulhouse aas over 9 en win je alsnog 😛

BeantwoordenCiteren
Karl Pilkington
(@rick-janssen2017)
Noble Member

Geplaatst door: @paul-jans

uhm dus jij hebt twee Azen en de ander een 2 en 9

op de flop valt een A en heb je dus drie azen.

de ander kan alleen een fulhouse 9 over 2 hebben als er twee keer 9 en een keer een 2 valt

volgens mij heb jij dan fulhouse aas over 9 en win je alsnog 😛

Scherp Paul, haha.

BeantwoordenCiteren
(@martijn-hrmns)
Prominent Member

Waarom hebben ze eigenlijk dat wonderkind uit Italië gehaald?

BeantwoordenCiteren
(@drik-heffels)
Reputable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Is hij ooit een wonderkind genoemd? Dat waren Celtik, Sourlis en zo toch? Denk dat het goedkoop, risicoloos gokje was. Blijkt hij beter dan verwacht, prima. Blijkt hij het niet, ook prima. Eigenlijk bevalt me die strategie beter dan hem als wonderkind binnenhalen en paar jaar contract te geven om er daarna pas achter te komen dat hij er weinig van bakt. 

BeantwoordenCiteren
Fortuna54
(@fortuna54)
Illustrious Member

Zie het als een soort stage voor een half jaar.  
Is het niks gaat hij terug naar Italië en als het wel bevalt nemen ze hem over. Hij is echt niet gehaald met als doel dat hij dit seizoen minuten moet maken.

BeantwoordenCiteren
(@paul-jans)
Noble Member

tja, data zal vast hebben aangegeven dat hij heel goed is

BeantwoordenCiteren
Pagina 235 / 261