Je hebt het vandaag volledig aan jezelf te danken. Als je uit 370 voorzetten slechts 1x een kopbal(letje) recht op de keeper kan produceren, weet je waar op getraind moet worden komende week.
Velazquez durfde wel aanvallend te wisselen, maar we blijven onmachtig. Alleen Noslin een voldoende vandaag (en Pandur misschien, Cordoba heel misschien). Die tweelingbroer van Pinto is toch 4 klassen minder dan Ivo, wat was die dramatisch vandaag.
Wat een onnodige nederlaag alweer. Brengen onszelf continu in de problemen. Afgelopen weken zo vaak inspelen op een gedekte man die dan soms net wel soms net niet een bal kan controleren. Pinto, Bistrovic en vooral Burak zeer matig. Noslin stak er alweer eens bovenuit, maar was helemaal op de laatste 10 minuten. Cordoba ook prima eerste helft, had wat pech in de tweede.
pandur zag bij beide goals niet goed uit. Noslin de beste, Middenveld slecht
Gelukkig is degraderen bijna onmogelijk.
Netjes dat Julio zo rustig blijft en goede wissels.
degraderen misschien niet. Nacompetitie wel.
nee ook niet programma's maken dat bijna onmogelijk en dan moet de rest heel veel winnen. Dat kan niet met tegen elkaar spelen.degraderen misschien niet. Nacompetitie wel.
Wissels snapte ikzelf niet helemaal. Duarte eruit en hij zet Cordoba ongeveer als verdedigende middenvelder neer?
tja het werkte wel. Je had wat meer geluk moeten hebben.Wissels snapte ikzelf niet helemaal. Duarte eruit en hij zet Cordoba ongeveer als verdedigende middenvelder neer?
hadden we een coach voor standaard situaties? ik zie er helemaal niks van. meer dan 10 hoekschoppen en de een nog dramatischer dan de ander.
Burak weer zeer dramatisch maar gladon bracht ook niks.
Noslin is echt een diamant.
kom er maar in Martijn met Julio europa in ole ole
of toch niet.....tegen groningen verliezen en daarna az en psv en je kan zomaar weer net boven de streep staan. Net als vorig jaar waar we een wonderbaarlijke uit overwinning tegen twente hebben die ons red kan nu de wonderbaarlijke (gezien stand en kwaliteit op veld) uitwinst in utrecht ons net redden. Schandalig met het geld dat er in gepompt is.
met dit voetbal krijgen ze niet veel punten meer.
Alle respect voor Burak als persoon en hoe hard hij werkt, maar voetballend de laatste wedstrijden kan toch echt niet meer? Hij doet meer fout dan goed, staat 80% van zijn acties buitenspel. Als je zo uit vorm bent, start dan eens van de bank...
kunstgras teit ook mee een aantal spelers zijn daar niet de spelers voor. nog 5 punten ( als het al nodig is)met dit voetbal krijgen ze niet veel punten meer.
Burak is niet uit vorm. Hij houdt het gewoon geen 90 minuten meer vol.Alle respect voor Burak als persoon en hoe hard hij werkt, maar voetballend de laatste wedstrijden kan toch echt niet meer? Hij doet meer fout dan goed, staat 80% van zijn acties buitenspel. Als je zo uit vorm bent, start dan eens van de bank...
nee ook niet programma's maken dat bijna onmogelijk en dan moet de rest heel veel winnen. Dat kan niet met tegen elkaar spelen.degraderen misschien niet. Nacompetitie wel.
zou ik niet zo zeker van zijn. volendam gae en vitesse gaan ons de komende 3 wedstrijden al voorbij. Groningen zie ik ook nog wel voorbij komen. Dan moet je cambuur excelsior en emmen onder je houden. Cambuur lijkt verslagen, emmen heeft een erg zwaar programma en excelsior draait slecht dus dat moet kunnen maar de sleutel wedstrijd lijkt wel tegen excelsior de enerlaatse ronde. Echt schandalig met dit elftal!
Burak is niet uit vorm. Hij houdt het gewoon geen 90 minuten meer vol.Alle respect voor Burak als persoon en hoe hard hij werkt, maar voetballend de laatste wedstrijden kan toch echt niet meer? Hij doet meer fout dan goed, staat 80% van zijn acties buitenspel. Als je zo uit vorm bent, start dan eens van de bank...
Het is niet iets van de laatste 10 minuten, de laatste wedstrijden laat hij vanaf het begin bijzonder weinig zien. Hoeveel ballen springen er van zijn voet bij een aanname, simpele breedtepasses die niet aankomen. Hoe graag ik het ook positief zie...
ik noem toch ook geen tijd. Hij wil teveel maar zijn lichaam kan het niet meer ( respect hoor met zijn leeftijd . Hij is maar 3 jaar jonger dan mij)Burak is niet uit vorm. Hij houdt het gewoon geen 90 minuten meer vol.Alle respect voor Burak als persoon en hoe hard hij werkt, maar voetballend de laatste wedstrijden kan toch echt niet meer? Hij doet meer fout dan goed, staat 80% van zijn acties buitenspel. Als je zo uit vorm bent, start dan eens van de bank...
Het is niet iets van de laatste 10 minuten, de laatste wedstrijden laat hij vanaf het begin bijzonder weinig zien. Hoeveel ballen springen er van zijn voet bij een aanname, simpele breedtepasses die niet aankomen. Hoe graag ik het ook positief zie...
sorry??? Waarom zouden Volendam kowet en Vitesse ons voorbij komen en Groningen?. Enige die een beetje in goede doen zijn is kowet en Volendam ( thuis)nee ook niet programma's maken dat bijna onmogelijk en dan moet de rest heel veel winnen. Dat kan niet met tegen elkaar spelen.degraderen misschien niet. Nacompetitie wel.
zou ik niet zo zeker van zijn. volendam gae en vitesse gaan ons de komende 3 wedstrijden al voorbij. Groningen zie ik ook nog wel voorbij komen. Dan moet je cambuur excelsior en emmen onder je houden. Cambuur lijkt verslagen, emmen heeft een erg zwaar programma en excelsior draait slecht dus dat moet kunnen maar de sleutel wedstrijd lijkt wel tegen excelsior de enerlaatse ronde. Echt schandalig met dit elftal!
Ik zie dat niet gebeuren. last Sjors maar nog wat winnen tegen die clubs.
sorry??? Waarom zouden Volendam kowet en Vitesse ons voorbij komen en Groningen?. Enige die een beetje in goede doen zijn is kowet en Volendam ( thuis)
ik ben zeer verbaasd dat jij dit zo onwaarschijnlijk vind maar goed we zullen zien
je geeft aan binnen 3 wedstrijden. Ze spelen nog tegen elkaar dus dat is bijna onmogelijk Grün zou bij volgende 3 keer winst ook meer dan 10 doelpunten moeten goed maken.sorry??? Waarom zouden Volendam kowet en Vitesse ons voorbij komen en Groningen?. Enige die een beetje in goede doen zijn is kowet en Volendam ( thuis)
ik ben zeer verbaasd dat jij dit zo onwaarschijnlijk vind maar goed we zullen zien
ik noem toch ook geen tijd. Hij wil teveel maar zijn lichaam kan het niet meer ( respect hoor met zijn leeftijd . Hij is maar 3 jaar jonger dan mij)
volgens mij zei je dat hij het geen 90 minuten volhoud dus daar noem je toch een tijd. Terwijl hij al van minuut 1 ballen van zijn voet laat springen, buitenspel staat en passes over 5 meter nog te zacht zijn.
je geeft aan binnen 3 wedstrijden. Ze spelen nog tegen elkaar dus dat is bijna onmogelijk Grün zou bij volgende 3 keer winst ook meer dan 10 doelpunten moeten goed maken.sorry??? Waarom zouden Volendam kowet en Vitesse ons voorbij komen en Groningen?. Enige die een beetje in goede doen zijn is kowet en Volendam ( thuis)
lees nog eens. Ik zeg nergens dat groningen in 3 wedstrijden ons voorbij is. kan niet eens als je 12 punten achterstaat maar ik zie ze aan het einde wel boven ons staan ja. Hebben zich goed versterkt en spelen veel beter nu. Die halen de komende 5 wedstrijden 9 punten en ik zie ons niet zo snel punten halen dus dan komt het op laatste 2 wedstrijden aan.
dat doelsaldo zal ook positief worden tov ons als ze de 12 punten ingehaald hebben.
Pinto speelde idd zijn minste wedstrijd na de winterstop.Goede wissel van Velasquez om bij de eerste wissel ook de 2 slechtste Cox en Buitink er vanaf te halen.Bistrovic ook niet gezien vandaag,en zijn corners blijven dramatisch.Gladon is helaas een spits voor onderkant Eredivisie top KKD.Van Groningen zal nu gewonnen moeten worden over 2 weken.
Cox was toch niet slecht? Prima eerste helft, een klein foutje waardoor de bal uitrolt, maar anders dan dat prima inzet en passes. Buitink ook hard gewerkt maar was wat ongelukkig.
Zouden de mannen van Principion bij Fortuna ook een putoptie hebben genomen om de vrije val te stoppen? Wat een kapitaalvernietiging! De beste selectie in de afgelopen 20 jaar en onze el payaso Velazquez is alleen maar in staat om met deze selectie punten te pakken door middel van afbraakvoetbal. Hopelijk hebben de mannen van Principion hun investering wederom beschermd met die putoptie, anders worden we het Heracles van het seizoen 22/23. Ik neem aan dat Burak geblesseerd was vanavond, want vandaag leek die wel 52 jaar i.p.v. 38 jaar.
Bij deze nodig ik de voltallige selectie uit om een training bij te wonen vannonze E- puppillen.
inzet is passing in de voeten over 10 meter en bal aanname.
vergeet jullie sport kleding niet
Er zijn gewoon afspraken gemaakt dat bepaalde spelers gewoon moeten spelen in mijn ogen. Yilmaz kan echt niet meer. Een zichzelf respecterende trainer zou hem ernaast zetten..Er zit ook totaal geen ontwikkeling in het elftal qua voetbal. De punten zijn merendeels behaald door toevals-afbraakvoetbal. Moet je Velasquez gaan handhaven omdat hij Fortuna eventueel erin houdt of kijken naar de ontwikkeling van het elftal hetgeen nog steeds geen gesmeed geheel is. Als je naar de echte reden van het ontslag van Ultee (geen ontwikkeling) kijkt denk ik dat Velasquez het volgend seizoen niet meer voor de groep staat. Cordoba en Noslin waren gisteren de enige spelers die zich realiseerden dat er nog 5 punten behaald moesten worden. De rest denkt gezapig nog de 5 punten binnen te halen. Het Heracles syndroom van vorig seizoen zou zomaar Fortuna ten deel kunnen vallen. Cordoba wordt echt misbruikt op het middenveld m.b.t. zijn vleugelcapaciteiten. Ik vind sowieso dat Fortuna er een handje van heeft spelers die bij andere clubs furore maakten op een bepaalde positie op afwijkende posities te zetten.
Dit keer was het niet best, klopt!
Dit keer was het niet best, klopt!
Martijn niet alleen dit keer. Ik denk dat we net 2 of 3 goede wedstrijden hebben gehad. voor de rest hangt het van toevalligheden aan elkaar.
Groningen uit was 80 minuten niks, niet om aan te zien, in de laatste 10 minuten draaien we het om dankzij Gladon en Noslin en iedereen loopt in polonaise. Dat zelfde had nu in volendam kunnen gebeuren. Maar dat maakt het allemaal niet goed.
Als we straks niet van froningen winnen ga je gewoon weer richting de streep.
en NEE ik zeg niet dat we degraderen dus kom niet volgende maand weer met een lange neus dat ik zei dat we zouden degraderen. Maar het gaat weer kantje boord worden dankzij ongelofelijke gelijkspelen tegen psv en feyenoord.
En dat is met deze ploeg gewoon schandalig. Onze beste speler is Noslin die er is dankzij Sneijder en niet dankzij ons gebreukelijke netwerk.
Laat ze eens meer investeren in talenten uit de KKD in plaats van dure buitenlanders. De winsten die we gemaakt hebben zijn op schuurs, flemming, diemers en nu in potentie (moeten we ook nog afwachten) Noslin. Daar staat alleen ciss tegenover uit netwerk Gun en consorten ...... En over Ciss kunne we kort zijn daar hebben we geluk met kortsluiting bij fransen.
en dan Braikovic die laat 2 goede wedstrijden zien maar daarna heb ik heb toch ook heel wat zien schutteren. hoekschoppen slaan nergens op en gisteren vrije trappen die over iedereen heen gingen en meteen over de achterlijn.
Als burak niet die ene actie heeft in ene wedstrijd dan speel je gewoon met 10 en de tegenstander heeft er 12 omdat hij de ballen steeds inlevert.
Feyenoord, Lyon en meer clubs interesse in Hansson, ik hoop dat we daar een goed aantal doorverkoop percentage op hebben
Feyenoord, Lyon en meer clubs interesse in Hansson, ik hoop dat we daar een goed aantal doorverkoop percentage op hebben
ben benieuwd ja. volgens mij waren we toen blij dat hij weg was dus vrees ervoor.
een van de vele die goedkoop de deur kon uitlopen omdat hij ontevreden was.
Overigens bij hem toen wel terecht want bakte er weinig van bij ons. Maar misschien ligt dat ook aan hofland en ultee die wel vaker spelers verkeerd gebruikte.
@paul-jans Dat is een zeer essentioneel punt de opmerking dat Ultee en Hofland Hansson verkeerd gebruikte. Die trent zet zich nu voort met Cordoba. Het kleeft al seizoenen, zoals ik al eerder schreef, aan Fortuna. Bovendien je hebt Gladon, in mijn ogen een prima spits als hij ook goed bedient wordt. Je haalt een tweede spits Buitink en je hebt Yilmaz. Wat gebeurt ? Gladon raakt in de vergetelheid . Buitink speelt als een veredelde linksbuiten en Yilmaz blijft in de spits staan die nog geen deuk in een pakje boter trapt .Zodoende wordt ook een prima vleugelspeler als Cordoba opgebruikt in het middenveld. Een aantoonbaar verkeerd beleid van Fortuna via ook haar trainers de laatste seizoenen. Af en toe vraag je je af of je dit beleid met ook nog zoals het er nu uitziet Yilmaz volgend seizoen in de spits als seizoenkaarthouder nog moet blijven steunen. Natuurlijk blijf je je diehartclub Fortuna steunen in de hoop dat ook de scouting eens naar binnen kijkt en de club standvastig goed dwingend voetbal op de mat brengt.
Wat essentieel is, is dat het lulkoek is dat Hansson verkeerd werd gebruikt. Hij stond gewoon linksbuiten, net als nu bij Heracles. Vorig jaar raakte hij net als bij ons ook geen pepernoot bij Heracles. Hij was goed bij RKC en dit jaar bij Heracles. Het verschil? In de KKD tegen zeer matige backs voetballen vs fatsoenlijke voetballers in de Eredivisie. Feyenoord moet vooral nóg een keer geld aan hem weggooien. Weer een mooie in de categorie 'Anderen doen alles goed, Fortuna alles kut'.
Nu mijn gemoederen enigszins bedaard zijn kom ik tot de conclusie dat onze spelers helemaal niet zo goed zijn als wij wel denken. Ik vraag mij af of buiten, groeibrillant Noslin (als wissel vooralsnog) eender welke speler van Fortuna een basisplaats zou veroveren bij Heerenveen, Utrecht en al zeker niet bij Sparta of Twente.
Wij zijn het minst aantrekkelijke team om naar te kijken, bieden met name de thuisfans absoluut geen spektakel (muv thuis tegen Psv en Utrecht). Guth, Cordoba en Duarte kan je er goed bijhebben. Pandur oogt rustig en plukt Hoekschoppen aardig uit de lucht. Is niet echt schuldig aan tegengoals, maar pakt eerlijk gezegd geen punten voor ons. En dan hebben we het niet eens over zijn dramatische spelhervattingen. Cox staat stil in zijn ontwikkeling. Siovas en Navarro zijn over de top. Pinto raast als een dolle langs de lijn en stapelt verdedigend fout op fout.
Ozyakup is fysiek nooit fit. De na 2 duels geroemde Bistrovic acteert al weken als The Invisble man. Burak is over de top, Buitink en Gladon zijn spitsen van kkd niveau. Umbalo komt vooralsnog tekort. Hoe beperkt is die Radic als die er niet in slaagt om Siovas uit de basis te spelen. Paul Jans heeft het hier al eens min of meer aangegeven. Wij spelen degradatie voetbal, ondanks de behaalde punten en het feit dat wij erin blijven. Dat gegeven alsmede het financiele gelazer ieder keer maakt dat ik er even klaar mee ben. Er zal ongetwijfeld veel kritiek zijn op deze post. In mei hoop ik 70 te worden. Ik vraag mij af of ik me nog langer moet blijven ergeren.
https://www.1limburg.nl/nieuws/2155150/ongeregeldheden-na-wedstrijd-fortuna-en-volendam
lijkt erop dat fortuna fans ook niet helemaal lief waren. Wat was eerst de ruiten ingegooid of de ongeregeld heden?
Vier van de laatste vijf duels reeds verloren. Bij thuisverlies tegen Groningen dat meer waarschijnlijk is dan een zege met dit brak voetbal dan maar als laatste reddingsboei Velasquez ontslaan om dan maar als shockeffect de meerderheid van de ingedommelde selectie wakker te schudden. En niet verschuilen achter eventuele momenteel opspelende financiele perikelen. Degradatie is meer dan einde verhaal.
Emmen gaat het nu niet meer halen.
Groningen verliezen zou een schande zijn hoor die bakken er nog minder van.
Emmen gaat het nu niet meer halen.
gae is ons al voorbij.
groningen heb je denk ik al een tijdje niet zien spelen die hebben zich echt goed versterkt. Het zijn veel punten achterstand maar als ze van ons winnen is alles nog mogelijk voor groningen.
Ons cruciale wedstrijd is excelsior. dat is de enige die we hoeven en moeten winnen om veilig te zijn.
Groningen en of Excelsior gelijk of 5 gelijkspellen is ook goed. Ons doelsaldo helpt voor de clubs onder ons nog enorm. Kowet was niet beter vandaag dan Utrecht en ze zijn voorbij op doelsaldo. Wij kunnen in principe de clubs laten komen en tegenhouden de clubs onder ons moeten en dan ontstaan gaten.Emmen gaat het nu niet meer halen.
gae is ons al voorbij.
groningen heb je denk ik al een tijdje niet zien spelen die hebben zich echt goed versterkt. Het zijn veel punten achterstand maar als ze van ons winnen is alles nog mogelijk voor groningen.
Ons cruciale wedstrijd is excelsior. dat is de enige die we hoeven en moeten winnen om veilig te zijn.
@wil-peters Ja Wil ik heb dit jaar al geen seizoens kaart meer gekocht. Kan het geklooi niet meer aanzien. Een mindere wedstrijd kan gebeuren maar week na week dat kan niet. Kijk zelfs helemaal niet meer ben het echt zat Ben vanaf1952 tot vorig jaar supporter geweest maar sinds vorig is hèt over
@albert-eijkenboom is uiteraard je eigen keuze, maar toen ze zag wat voor spelers we haalde, werd je niet toen een beetje enthousiast en wou je het zien, kan uiteraard ook gewoon voor de TV hoor, niks mis mee
@wil-peters Ja Wil ik heb dit jaar al geen seizoens kaart meer gekocht. Kan het geklooi niet meer aanzien. Een mindere wedstrijd kan gebeuren maar week na week dat kan niet. Kijk zelfs helemaal niet meer ben het echt zat Ben vanaf1952 tot vorig jaar supporter geweest maar sinds vorig is hèt over
Laat ik voorop stellen dat ik alleen maar respect heb voor 70 jaar supporterschap. Ik heb er 'pas' 25 op de teller en ik kan alleen maar hopen dat ik je respectabele aantal (en daaraan gekoppelde leeftijd) mag halen. Hulde.
Los daarvan: dan heb je ook heel wat meegemaakt. Heel wat. En dan is een jaartje rommelen (en het redden) in de Eredivisie het breekpunt?
Hoor van meerdere supporters om mij heen dat ze het zat zijn en twijfelen over het verlengen van een seizoenskaart. En het zijn meerendeels ook supporters die met maar 700 man, waaronder ik, de oorwassing tegen Emmen zaten te aanschouwen tijdens de jarenlange teloorgang van Fortuna. Verliezen van een KKD ploeg met zo een instelling en met Yilmaz die alles bepaalt en zijn plaats opeist ook voor volgend seizoen is schijnbaar teveel t.a.v. teleurgestelde supporters .Een herhaalbaar scenario als dit volgend seizoen is dan ook volgend seizoen denkbaar. Je kunt wel steeds blijven hopen op betere tijden en je gehoor geven aan de voorspelling van we gaan voor een stabiele middenmotor. Niets van dat is uitgekomen. Alleen maar onrust m.b.t. ook eventueel degraderen. Fortuna als club zit in mijn visie op velerlei gebied in een wurggreep. Het scoutingsapparaat faalt al tijden door de teveel onderlinge belangen in mijn ogen. Azerion/Principion is gewoon einde verhaal als ik het vanuit de mores van het bedrijfsleven bezie.
Precies Leo. Verliezen mag van mij. Ik ben na bijna 65 jaar fan zijn wel het een en ander gewend. Ik heb 8 jaar in Zundert bij Breda gewoond, maar was bijna iedere thuis en toen nog uitwedstrijden van de partij. Er waren tijden dat voor de wedstrijd het publiek net niet voorgesteld werd ipv de spelers. Zo weinig publiek hadden we. Maar dat eeuwige gekonkel, list en bedrog, financieel gelazer en stierlijk vervelend voetbal zonder plan breekt je op een gegeven moment op. Als je toch gisteren naar Rkc-Nec hebt gekeken zie je weer hoe leuk voetbal kan zijn. Of neem het enthousiasme van de Eagles met hun kabouter begroting. Dat wil ik zien strijd en passie. Het is niet die zgn k..krant of de Knvb "maffia"die ons dwarszit. Wij doen het ons zelf aan helaas.
met hun
kom op volgens Gun zijn we de best geleide profclub in nederland.....proest
Hij kan altijd lekker praten maar als je ook echt luistert en kritisch bent merk je hoeveel blabla erin zit. Het is niet voor niks dat de sterkhouders altijd na 2-3 jaar gedesillusioneerd weggaan dat het project wat hun voorgeschoteld is niet van de grond komt.
Die desillusie slaat nu ook over op vaste supporters. Niet heel vreemd.
@gladiool Ben als 14jarige als jeugd speler bij Sittardia begonnen. Tot 1961 toen naar Almania gegaan maar ben altijd Sittardia en alles wat daarna gekomen is trouw gebleven.. Heb ook met een dikke jas in de koude gezeten met 500 man. Maar nu is het goed geweest.
Ik herken mij in de verhalen van Wil en Leo. Ook ik twijfel hoe lang ik mij wil blijven ergeren. Fortuna zal altijd mijn club blijven, maar ik ben er zo onderhand wel klaar mee: het gedoe met Ilicali en nu met Azerion, het financiële wanbeleid, het gebrek aan communicatie en transparantie, het gebral over ‘best geleide club van Nederland’, de luchtfietserij over Europees voetbal, de slechte timing van het ontslag van Ultee, het waanzinnige besluit om een 37-jarige speler voor vijf jaar vast te leggen, het wangedrag van onze technische staf langs de lijn, de onaantastbaarheid van Yilmaz en het hemeltergend slechte voetbal.
Ik rij verdorie iedere twee weken meer dan 125 kilometer van mijn woonplaats naar Sittard om de thuiswedstrijden van Fortuna te bezoeken. Ik denk niet dat ik daar volgend seizoen nog zin in heb.