Na een heel verhaal weer gedelete te hebben, het meeste is toch wel gezegd. Dit seizoen geeft mij een nare wansmaak. Het rommelen op bestuurlijk niveau, nouja, het is wat het is. En we hebben er wel eens slechter voor gestaan. Ik denk met de waarde die we in ieder geval in de selectie hebben, we in het ergste geval op 0 moeten beginnen om een sluitende begroting te krijgen. Mijn gevoel zegt, dat de fundering onder de club, die Gun gelegd heeft, opzich solide is. Alleen met de investeerders om de groei te versnellen gaat het steeds mis.
Ik stoor me meer aan het team. Onder Ultee bijv keek ik met veel meer beleving naar de wedstrijden. En laten we eerlijk zijn. Hoeveel wedstrijden heeft Flemming nog op het eind voor ons uit het vuur gesleept?
Het is continu hetzelfde probleem: we beginnen een seizoen met een niet fitte selectie, gooien na een aantal wedstrijden de coach uit. Nieuwe coach stroomt in en de selectie wordt langzaam fit en er komt resultaat. En dan, hij heeft ze wel fit gekregen. Ja duh. Onder Ultee bleven we ook tot het eind gaan. En ja, hij wisselde te passief en hield te lang vast aan zijn idee. Maar er was tenminste een idee
kom op volgens Gun zijn we de best geleide profclub in nederland.....proest
Hij kan altijd lekker praten maar als je ook echt luistert en kritisch bent merk je hoeveel blabla erin zit. Het is niet voor niks dat de sterkhouders altijd na 2-3 jaar gedesillusioneerd weggaan dat het project wat hun voorgeschoteld is niet van de grond komt.
Die desillusie slaat nu ook over op vaste supporters. Niet heel vreemd.
Dat “slechte” gevoel met Gun heb ik ook, al een paar jaar. Ook met jouw opmerking over de vertrekkende spelers ben ik het met jou eens, Rick 😉.
kom op volgens Gun zijn we de best geleide profclub in nederland.....proest
Hij kan altijd lekker praten maar als je ook echt luistert en kritisch bent merk je hoeveel blabla erin zit. Het is niet voor niks dat de sterkhouders altijd na 2-3 jaar gedesillusioneerd weggaan dat het project wat hun voorgeschoteld is niet van de grond komt.
Die desillusie slaat nu ook over op vaste supporters. Niet heel vreemd.
Dat “slechte” gevoel met Gun heb ik ook, al een paar jaar. Ook met jouw opmerking over de vertrekkende spelers ben ik het met jou eens, Rick 😉.
fijn dat je het eens bent maar rick??
Ik haak pas af als we weer middenmoot KKD worden.
Ik haak pas af zodra we ons inschrijven voor de Europese Super League.
Hier hetzelfde.
Hoewel ik zeker snap dat mensen zich ergeren aan zaken die rond de club spelen vraag ik me ook af in welke realiteit er geleefd wordt. Er is maar een handvol clubs in de Eredivisie waar - momenteel - geen gezeik is. Misschien alleen GAE waar het echt stabiel is geweest. RKC en Sparta zitten nu goed, maar hebben de afgelopen jaren ook genoeg gezeik gehad. Bij de topclubs is er altijd gezeik op sportief en bestuurlijk gebied. Twente (fraude), Heerenveen (bestuur), Vitesse (wat niet), NEC (Bestuur en stadion), Volendam (bestuur), Emmen (ook altijd wat), Groningen (ik hoef maar Fledderus te zeggen en naar de stand te kijken), Cambuur, Utrecht.... en als laatste Excelsior waar gewoon nooit iets gebeurt.
En dan kijk ik naar Fortuna, allemaal gezeik in dezelfde categorie. Alleen zeiken wij in de middenmoot. Er zijn zo veel clubs aan elkaar gewaagd momenteel, we zijn praktisch één overwinning van veilig af en het is half maart... tuurlijk is er van alles mis bij ons. Dat is bij élke club zo. Als de spelers wat beter waren, de club stabieler én we beter speelden, voetbalden we nu om Europees. Is dat realistisch? Wanneer is het genoeg?
Of is onze fanbase gewoon langzaam aan het veranderen in die van Roda?
Ondertussen gaat het fantastisch draaiende Groningen weer lekker nat tegen Heerenveen, heeft Emmen ook weer verloren. Dan ben ik toch blij met dit seizoen.
Ik haak pas af zodra we ons inschrijven voor de Europese Super League.
Hier hetzelfde.
Hoewel ik zeker snap dat mensen zich ergeren aan zaken die rond de club spelen vraag ik me ook af in welke realiteit er geleefd wordt. Er is maar een handvol clubs in de Eredivisie waar - momenteel - geen gezeik is. Misschien alleen GAE waar het echt stabiel is geweest. RKC en Sparta zitten nu goed, maar hebben de afgelopen jaren ook genoeg gezeik gehad. Bij de topclubs is er altijd gezeik op sportief en bestuurlijk gebied. Twente (fraude), Heerenveen (bestuur), Vitesse (wat niet), NEC (Bestuur en stadion), Volendam (bestuur), Emmen (ook altijd wat), Groningen (ik hoef maar Fledderus te zeggen en naar de stand te kijken), Cambuur, Utrecht.... en als laatste Excelsior waar gewoon nooit iets gebeurt.
En dan kijk ik naar Fortuna, allemaal gezeik in dezelfde categorie. Alleen zeiken wij in de middenmoot. Er zijn zo veel clubs aan elkaar gewaagd momenteel, we zijn praktisch één overwinning van veilig af en het is half maart... tuurlijk is er van alles mis bij ons. Dat is bij élke club zo. Als de spelers wat beter waren, de club stabieler én we beter speelden, voetbalden we nu om Europees. Is dat realistisch? Wanneer is het genoeg?
Of is onze fanbase gewoon langzaam aan het veranderen in die van Roda?
Ondertussen gaat het fantastisch draaiende Groningen weer lekker nat tegen Heerenveen, heeft Emmen ook weer verloren. Dan ben ik toch blij met dit seizoen.
Dit dus. Zijn absoluut genoeg zaken waar je je aan kunt ergeren en/of die voor verbetering vatbaar zijn. Ik verkies me echter bezig te houden met het supporten van deze club, op de rest heb ik toch 0,0% invloed.
Soms valt me écht niks meer in als je de tendens leest hier. Het dieptepunt wordt wel bereikt als je teksten leest als 'Groningen gaat ons nog voorbij want die spelen plots zo goed'. 😆 Gelukkig staan ze geen 12(!) punten achter en zijn ze vandaag meteen de juiste weg ingeslagen tegen Heerenveen.
Flink in de degradatiezorgen, waardeloos technisch beleid met een flinke begroting, uitlekken Lukkien, supporters die op het veld willen en een speler slaan... man, was ik maar Groningen-fan ipv Fortunees.
Flink in de degradatiezorgen, waardeloos technisch beleid met een flinke begroting, uitlekken Lukkien, supporters die op het veld willen en een speler slaan... man, was ik maar Groningen-fan ipv Fortunees.
Welke Fortuna speler zou je het liefst slaan? 😉
wat een geluk dat we een club hebben gevonden waar het nog slechter gaat. Dat maakt het bij ons allemaal goed.
Mooi dat we over 2 weken over groningen heen gaan walsen en veilig zijn.
Kan iedereen weer in polonaise dat het allemaal zo goed is.
We kunnen naar andere clubs kijken wat daar allemaal speelt maar we hebben toch echt de laagste frs score (al 4 jaar op rij) het negatiefste eigen vermogen, elk jaar een negatieve balans en spelers van waarde die transfervrij vertrekken. we zijn volledig afhankelijk van de garanties van heren die een onderzoek tegen zich hebben lopen. Gelukkig maar dat er 3 clubs sportief nog slechter draaien en we weer een jaar gered zijn.
Volgend jaar punten aftrek dus 34 punten is dan niet meer genoeg. We hebben 2 bejaarden op het veld staan die volgend jaar nog een jaar ouder zijn. Geen geld om versterkingen aan te trekken. En maar hopen dat principon nog genoeg geld heeft om weer met een paar miljoenen te strooien voor de buitenkansjes..
Er beseffen blijkbaar weinige welk zwaard er boven ons hangt. Maar het kump good
Paultje wordt lekker Ajax fan dan doe je elk jaar gegarandeerd mee in de top 3.
Paultje wordt lekker Ajax fan dan doe je elk jaar gegarandeerd mee in de top 3.
ach daar hebben we spuit 11 ook weer die niks anders kan zeggen dan dit...lekker inhoudelijk ook sjapoo
geeft ook weer aan hoe goed je me kent.
mij interesseert het geen klap hoe hoog we staan en ik heb zelfs al eerder gezegd ik supporter net zo lief fortuna in de kkd als er mooi en leuke wedstrijden zijn dan dit gebraggel in de eredivisie. Maar het allerliefst zie ik een financieel goed beleid zodat we blijven bestaan.
wat een geluk dat we een club hebben gevonden waar het nog slechter gaat. Dat maakt het bij ons allemaal goed.
We kunnen naar andere clubs kijken wat daar allemaal speelt maar we hebben toch echt de laagste frs score (al 4 jaar op rij) het negatiefste eigen vermogen, elk jaar een negatieve balans en spelers van waarde die transfervrij vertrekken. we zijn volledig afhankelijk van de garanties van heren die een onderzoek tegen zich hebben lopen. Gelukkig maar dat er 3 clubs sportief nog slechter draaien en we weer een jaar gered zijn.
Volgend jaar punten aftrek dus 34 punten is dan niet meer genoeg. We hebben 2 bejaarden op het veld staan die volgend jaar nog een jaar ouder zijn. Geen geld om versterkingen aan te trekken. En maar hopen dat principon nog genoeg geld heeft om weer met een paar miljoenen te strooien voor de buitenkansjes..
Er beseffen blijkbaar weinige welk zwaard er boven ons hangt. Maar het kump good
Zoals eerder gezegd, ook ik besef dat er genoeg zaken niet goed gaan bij Fortuna en absoluut beter geregeld moeten gaan worden. En die FRS rating is inderdaad zorgelijk en dat Principion verhaal zit ook mij niet lekker.
Maar ik heb daar als supporter totaal geen invloed op en niemand van ons weet hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen de komende maanden/jaren. Echter, deze club in de steek laten? Nooit zolang ig nog in laeve bin, blief ig eine Fortuna fan. Dat anderen daar anders over denken prima, maar waarom hier dan nog de aandacht zoeken? En dan maakt het mij niet uit of je 5 of 50 jaar supporter bent.
Maar ook dat is natuurlijk weer puu mijn persoonlijke mening. Dat iedereen vooral doet waar hij zichzelf goed bij voelt.
Zoals eerder gezegd, ook ik besef dat er genoeg zaken niet goed gaan bij Fortuna en absoluut beter geregeld moeten gaan worden. En die FRS rating is inderdaad zorgelijk en dat Principion verhaal zit ook mij niet lekker.
Maar ik heb daar als supporter totaal geen invloed op en niemand van ons weet hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen de komende maanden/jaren. Echter, deze club in de steek laten? Nooit zolang ig nog in laeve bin, blief ig eine Fortuna fan.
Dat anderen daar anders over denken prima, maar waarom hier dan nog de aandacht zoeken? En dan maakt het mij niet uit of je 5 of 50 jaar supporter bent.
Maar ook dat is natuurlijk weer puur mijn persoonlijke mening. Dat iedereen vooral doet waar hij zichzelf goed bij voelt.
hey Paul waar is de wederopstanding van Groningen.Paultje wordt lekker Ajax fan dan doe je elk jaar gegarandeerd mee in de top 3.
ach daar hebben we spuit 11 ook weer die niks anders kan zeggen dan dit...lekker inhoudelijk ook sjapoo
geeft ook weer aan hoe goed je me kent.
mij interesseert het geen klap hoe hoog we staan en ik heb zelfs al eerder gezegd ik supporter net zo lief fortuna in de kkd als er mooi en leuke wedstrijden zijn dan dit gebraggel in de eredivisie. Maar het allerliefst zie ik een financieel goed beleid zodat we blijven bestaan.
Eindstand onderin
Emmen ( eruit na playoffs)
Groningen
Cambuur
En wij. We blijven op deze plaats staan.
ga je nu echt op deze tour Boy wat een zwakte bod is dat.
echt erg onnozel dit.
ja ok groningen had ik van verwacht dat ze zich zouden op richten maar er zijn nog 8 wedstrijden en over 2 weken komen we ze tegen.
ik zou als ik jou was daar even op wachten. En dan mag je lekker los gaan en ben ik de eerste die toegeeft dat ik daar ernaats zat. Maar nu na een wedstrijd tegen heerenveen. waw het zit je diep blijkbaar.
Maar ik pak je straks wel net zo hard weer terug als we geen 12de zijn geworden no worries. Maar waarschijnlijk blok je me dan hier omdat je er niet tegen kan als iemand weerwoord geeft.
wil je dat ik serieus hier op reageer ?ga je nu echt op deze tour Boy wat een zwakte bod is dat.
echt erg onnozel dit.
ja ok groningen had ik van verwacht dat ze zich zouden op richten maar er zijn nog 8 wedstrijden en over 2 weken komen we ze tegen.
ik zou als ik jou was daar even op wachten. En dan mag je lekker los gaan en ben ik de eerste die toegeeft dat ik daar ernaats zat. Maar nu na een wedstrijd tegen heerenveen. waw het zit je diep blijkbaar.
Maar ik pak je straks wel net zo hard weer terug als we geen 12de zijn geworden no worries. Maar waarschijnlijk blok je me dan hier omdat je er niet tegen kan als iemand weerwoord geeft.
Blokken? Omdat jij een andere mening hebt en geen 12de ook goed we degraderen niet de rest is te ver weg of slechter.
volgens mij heb ik dat ook al aangegeven dat we niet degraderen omdat emmen cambuur en excelsior te slecht draaien.
groningen denk ik nog steeds dat er weg gaat komen. Maar ook ik kan er wel eens naast zitten ja.
Cambuur en Emmen, denk ik ook wel
Plaats 16?
Embalo. Wat valt die me oprecht zwaar tegen zeg.
Wellicht schuilt hier ook het probleem bij onze selectie.
Als je dit ooit gedaan zou hebben bij ene Huub Smeets of (de echte) Jo Bux of ene John Linford, dan had je echt een probleem gehad. 😂😂
Embalo. Wat valt die me oprecht zwaar tegen zeg.
Zeg dat. Dacht echt dat we een ster in huis hadden gehaald. Een vleugelflitser. Niks van te zien.
Het is veel ernstiger dan zich druk te maken over de positie in de rangschikking. Daarin heeft Paul Jans volkomen gelijk. Het een heeft met het ander te maken als je beseft dat je ook zomaar teruggezet kan worden naar de KKD of erger. Bovendien wegkijken van de realiteit is bang zijn voor de werkelijkheid. Bovendien vind ik dat mensen die op dit forum open en bloot hun mening verkondigen met hun volledige naam enorm te prijzen zijn t.o.v van degenen die onder een nick- name fungeren. Ik dacht ook dat dit de bedoeling was t.o.v. het vorige forum. Als je met elkaar praat stel je je voor met je eigen naam. Fatsoenlijk toch.!!!!!wat een geluk dat we een club hebben gevonden waar het nog slechter gaat. Dat maakt het bij ons allemaal goed.
@leo-van-gansewinkel Over de rangschikking hebben wij geen invloed en ook geen zicht erop wat er moet gebeuren om uit de gevarenzone te komen. Misschien zijn die 15 punt wel makkelijker te behalen dan men hier denkt en houdt Fortuna zich nu niet aan die norm omdat het voor nu nog geen gevolgen heeft. Wanneer is het eerste meetmoment? Waar moet je als Fortuna precies aan voldoen om aan de 15 punt te komen bij het eerste meetmoment? Dat zijn cruciale vragen waar we allemaal geen antwoord op hebben. Dat het er niet rooskleurig uit ziet dat zien we allemaal maar misschien zijn die 15 punt straks snel te behalen.
Degraderen doen we niet meer (we zullen echt nog wel wat punten halen) en play-offs halen we ook niet meer na het drama in Volendam. Wat nu belangrijker is, is om de situatie buiten het veld op te lossen.
Heel eerlijk had ik dit niet zien aankomen na het interview van Aytekin aan het begin van het seizoen. Hoe en wat de club nu allemaal achter de schermen aan het doen is om het op te lossen weet ik niet, maar ik heb wel het gevoel dat onze Turkse vrienden van Azerion (Prinsipion) en Gün ons niet zomaar laten vallen. Ze zullen echt wel "strijden" voor onze club.
Maar... Ik denk wel (nee weet zeker) dat het nu wel tijd is dat vooral Aytekin richting supporters een verklaring aflegt. Niet over zijn eigen bedrijf en het onderzoek. Daar hebben wij niets mee te maken. Maar er zijn zoveel beloftes gedaan aan het begin van het seizoen in het interview en nu lees je alleen maar ellende. Hoe staat het ermee? Wat is waar en wat niet? En wordt het opgelost en zo ja, hoe en wanneer?
Ik denk dat wij allemaal nu op zijn minst wel recht hebben op een situatieschets vanuit de club.
(dit is mijn persoonlijke mening, wees vrij om anders te denken).
Waar lees je alleen maar ellende? Dat lees je alleen maar hier van onbezorgde Fortuna supporters. Ik heb nog nergens in de media gelezen wat het nu daadwerkelijk en concreet voor Fortuna betekend? Ik weet wel dat ze bij Fortuna zich totaal geen zorgen maken, misschien moeten wij ook maar niet doen dan al is dat makkelijker gezegd als gedaan uiteraard. Ik denk dat Atilla(Of Isitan Gün) vanzelf wel op een gegeven moment naar buiten toe zal treden, hopelijk om de onrust weg te nemen. Enfin; Winnen van Groningen en de vlag kan uit.
Wat een ellende hier zeg. Ja afgelopen vrijdag was verschrikkelijk. Maar met nog 8 wedstrijden te gaan heb je dus een buffer van 12-13 punten op rechtstreekse degradatie. Dat gaan we echt niet meer weggeven. Komende wedstrijd is voor Groningen een must. Nou laten wij daar lekker van profiteren zou ik zeggen.
Vwb de perikelen omtrent Azerion/Principon, heb er geen weet van en kan dan ook geen inschatting maken. Niemand hier vermoed ik dus let it go.
Nu even 2 weken rust, wellicht dat dit even helpt.
Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1
Totaal geen zorgen maken in deze kritieke situatie en allerlei andere onzekere situaties is ook landelijk een veel gebruikte verzachtheid die de waarheid vaak geweld aandoet. Vb: We hebben nog alle vertrouwen in de trainer. De volgende dag of dagen staat hij op straat. Bovendien ben ik er niet van overtuigt dat Fortuna met het toevalsvoetbal zomaar van Groningen wint daar de Groningers meer vechtlust aan de dag leggen dan een obligaat spelend Fortuna. In deze degradatiestrijd waar ook Fortuna nog niet van degradatiezorgen gevrijwaard is wordt er meer gevraagd van fysieke vechtlust dan kwaliteit.Waar lees je alleen maar ellende? Dat lees je alleen maar hier van onbezorgde Fortuna supporters. Ik heb nog nergens in de media gelezen wat het nu daadwerkelijk en concreet voor Fortuna betekend? Ik weet wel dat ze bij Fortuna zich totaal geen zorgen maken, misschien moeten wij ook maar niet doen dan al is dat makkelijker gezegd als gedaan uiteraard. Ik denk dat Atilla(Of Isitan Gün) vanzelf wel op een gegeven moment naar buiten toe zal treden, hopelijk om de onrust weg te nemen. Enfin; Winnen van Groningen en de vlag kan uit.
@leo-van-gansewinkel Voor FC Groningen is de wedstrijd in Sittard ook van cruciaal belang. Bij hun staat de druk er flink op, nog meer als bij ons.
FC Emmen heeft nog een zwaarder programma als ons en gaan ons echt niet meer voorbij
FC Groningen moet 13 punt(Fortuna beter doelsaldo) goed maken tov Fortuna. Hoe dan in godsnaam met nog maar 8 wedstrijden?
Cambuur moet 14 punt inhalen om ons voorbij te gaan op de ranglijst. Ik wens ze heel veel succes..
Met andere woorden: Wij gaan niet degraderen en nee wij gaan ook geen play offs halen voor Europees voetbal. Ons seizoen zit er op en ik durf wel met 100 % zekerheid te zeggen dat wij niet degraderen.
De focus kan op volgend seizoen en ik zou het niet erg vinden als Fortuna zsm bekend(na winst op Groningen Bijvoorbeeld) maakt dat ze afscheid nemen van onze huidige staf en dat ze de tijd nemen voor een opvolger.
@fortuna54 nee joh geen afscheid nemen van Velázquez, ik vind hem alsnog een goeie coach, tegen FC Volendam deed hij er alles aan om Fortuna zo opportunistisch mogelijk te laten spelen en sloopte hij geen dugout, 1 zwaluw maakt geen zomer maar ik denk dat het kwartje gevallen is.
Geef hem maar eens een hele voorbereiding, ik geloof er wel in dat hij dan echt een team naar zijn hand kan zetten, en hij heeft de kunst erin gekregen, slecht spelen en toch winnen (vitesse, groningen, utrecht om maar voorbeelden te noemen)
@fortuna54 nee joh geen afscheid nemen van Velázquez, ik vind hem alsnog een goeie coach, tegen FC Volendam deed hij er alles aan om Fortuna zo opportunistisch mogelijk te laten spelen en sloopte hij geen dugout, 1 zwaluw maakt geen zomer maar ik denk dat het kwartje gevallen is.
Geef hem maar eens een hele voorbereiding, ik geloof er wel in dat hij dan echt een team naar zijn hand kan zetten, en hij heeft de kunst erin gekregen, slecht spelen en toch winnen (vitesse, groningen, utrecht om maar voorbeelden te noemen)
Nee nee nee je moet zo snel mogelijk afscheid van hem nemen of in ieder geval einde van t seizoen. Hij heeft genoeg kansen gehad met zijn staf. Dus omdat hij zich in Volendam gedragen heeft mag hij blijven? Fortuna loopt alleen maar imago schade op met deze staf en ik moet er niet aan denken dat hij nog een seizoen blijft. Spelers en sponsoren denken wel 3 x na met zo’n trainer of ze wel of niet instappen. Daarnaast wint Fortuna inderdaad maar is het nog wachten op sprankelend voetbal. Qua punten aantal een voldoende. Qua vertoonde spel + gedrag(plus alle gele kaarten) = een onvoldoende. Tijd voor een nieuwe staf.
Dat wij winnen bij Utrecht Groningen met spelers als Guth Pandur Cordoba Bistrovic Siovas is niet zo verrassend toch? Dat mag je enigszins verwachten zo af en toe met alle investeringen die zijn gedaan. Fijn dat we daar de punten hebben gepakt - enigszins met mazzel- maar qua veldspel mag men echt niet tevreden zijn. Voor nu is het te accepteren maar geluk kan je niet altijd aan jouw kant hebben staan. NEC is een concurrent van ons maar voetbalt wel op een vele leukere manier en dat moet ook de norm bij ons worden, punten halen met lelijk voetbal is leuk, maar niet voor meerdere seizoenen.
Burak zijn tijd begint langzaam ten einde te komen. We hebben enkele keren punten gepakt waarbij hij betrokken was(geluk of geen geluk laat ik in het midden), maar of dat volgend seizoen weer kan met hem, dat betwijfel ik ten zeerste. Burak stelt mij teleur..
@fortuna54 mooi voetbal interesseert me echt geen reet, resultaat is heilig, dat beginnen teams langzaam in NL ook te snappen, NEC speelt leuk maar speelt meer gelijk dan wat anders.
Je kan wel zoals Cambuur altijd per de willen voetballen maar waar leidt dat toe.
goed veldspel is mooi meegenomen maar ik vindt dat de organisatie moet staan, vanuit daar kan je verder automatismes erin stampen.
@fortuna54 mooi voetbal interesseert me echt geen reet, resultaat is heilig, dat beginnen teams langzaam in NL ook te snappen, NEC speelt leuk maar speelt meer gelijk dan wat anders.
Je kan wel zoals Cambuur altijd per de willen voetballen maar waar leidt dat toe.
goed veldspel is mooi meegenomen maar ik vindt dat de organisatie moet staan, vanuit daar kan je verder automatismes erin stampen.
Als je niet goed speelt dan balanceer je op een dun lijntje en komt het aan op een toevalstreffer. Wil je daar afhankelijk van zijn, iedere keer opnieuw? En nee, ik wil niet zeiken en ja ik ben blij met het aantal punten wat we nu hebben, maar als we verder gaan kijken is het spel verre van goed. Voor dit seizoen acceptabel bij vele, waaronder ik. Handhaving telt nu als enige.
@fortuna54 ik begrijp je punt wel, maar op een begeven moment is het geen toeval meer, kijk bijvoorbeeld naar Mourinho (en ik wil Velázquez absoluut niet vergelijken met de GOAT van de trainers) die flikt het toch altijd weer, geen toeval meer.
Is het het leukste voetbal, nee
@fsyouth Wat heeft Mourinho nog gewonnen de laatste jaren? Hoevaak is hij weggestuurd? Zijn clubs worden ook ieder jaar minder & minder en dat is niet zomaar. Ik heb het over toeval omdat Burak een paar wedstrijden achter elkaar op de juiste plek stond en de juiste dingen deed waardoor wij punten pakte. Weetje dat Fortuna meer spelersbudget heeft als clubs dan Sparta RKC en NEC? Ik wil alleen maar aangeven wat er eventueel mogelijk kan zijn met het beschikbare budget wat wij ter beschikking hebben.
@fortuna54 De analyses van de puntenafstand van Emmen, Cambuur, Groningen cq Excelsior zie ik ook wel. De gelukspunten gaan samen met het niet beter worden van spelers in de selectie waarbij dan, hoe is het mogelijk, wel voortdurend nog de aandacht gaat naar een stresstrainer die wel beter gemaakt moet worden. Los van de financiele perikelen baart mij ook grote zorgen de grote impact van de Turkse scouting die allesbeslissend is.Met Yilmaz en Ozzy volgend seizoen in de basis, zoals het er nu uitziet, voorspel ik eenzelfde seizoen als nu met bovendien frisse sterke KKD ploegen. Een zich zelfrespecterende Nederlandse trainer gaat zich overigens hieraan niet branden. Zou bij grote verrassing Velasquez toch kunnen blijven dan hebben ze precies een trainer die in hun straatje past bij hun laatste overbruggingsseizoen.
@leo-van-gansewinkel denk niet dat Burak gelijk hoofdcoach wordt, of het moet een Ultee-Hofland scenario worden waar de assistent veel voor het zeggen heeft.
Senol Günes volgend seizoen laten komen en dat hij Burak wat wijzer maakt wat trainerschap inhoud etc, in Turkije heb je zo je trainers papieren, daar behandelen ze hem als een god
Het voetbal zal ook niet gauw veranderen.
De selectie bestaat een beetje veel, uit het zelfde soort voetballers.
Dezelfde centrale verdedigers, Siovas en Guth, die beide niet inschuiven naar het middenveld.
Dezelfde soort backs, Cox en Pinto, die zelfs vaak gelijktijdig veel te diep staan, waardoor het achteren helemaal open ligt. Maar ook beide geen echte goede voortzetting hebben door een voorzet op maat af te leveren.
Duarte is een zeer goede puinruimer, Erdogan ook, alleen te vaak met teveel ruimte in zijn rug.
Bistrovic, tja zeg het maar. Van alles wat, en eigenlijk ook net overal te weinig van. En verzuipt letterlijk de laatste weken.
Maar alle middenvelders, hebben GEEN enkele diepgang.
Ook Ferrati niet. Goede voetballer, maar net te traag voor de eredivisie.
En eigenlijk hebben we ook geen echte buitenspelers.
Embalo is bij Fortuna vergelijkbaar met in het verleden Hansson. Veel bewegingen, maar geen enkel rendement. En zeer waarschijnlijk eerder a.d rechterkant, dan a.d. linker kant spelende.
Noslin is van oorsprong een spits, en kon wel eens het goudhaantje van Fortuna worden.
En Cordoba, is in mijn ogen de allerbeste speler, verdedigend alsook aanvallend, maar die wordt letterlijk misbruikt.
Daarbij is alles afgestemd op Yilmaz. En die heeft het echt niet meer. En Ozyakup, is wellicht technisch gezien de allerbeste, maar kan het fysiek simpelweg niet meer aan.
Met Yilmaz en Ozyakup samen in het elftal, spelen we eigenlijk met 10 man. Zowel aanvallend, als verdedigend.
Buitink weet ik even nog niet, maar echt niet als buitenspeler.
En als Gladon mee mag doen, dan alleen als diepe spits.
En eigenlijk hebben wij dus ook geen echte nummer tien. Een spelverdeler, die de bal opeist, en ook eens uit de tweede lijn scoort.
En dan hebben verder nog Navarro, Janssen, Tasci, van Beijnen, Cangiano, Vita.
Met alle respect geen echte pottenbrekers.
En Stipe Radic, hij zou goed zijn, maar zit op de bank. Waarom dan gehaald?
Er zitten weinig doordachte en getrainde looplijnen in het elftal. Men doet maar wat. Dat zie je ook af aan de armbewegingen van de begeleidende staf naast het veld. Maar er is ook geen variatie. Het is zo voorspelbaar allemaal.
De spelers, het aanvallen, het verdedigen, het uitkomen, en het terugzakken, etc.
Altijd dezelfde oplossingen, maar ook dezelfde fouten.
Niemand maakt elkaar onderling beter of sterker, of is een echte aanvulling t.o.v. elkaar.
Het is echt allemaal van hetzelfde.
@leo-van-gansewinkel denk niet dat Burak gelijk hoofdcoach wordt, of het moet een Ultee-Hofland scenario worden waar de assistent veel voor het zeggen heeft.
Senol Günes volgend seizoen laten komen en dat hij Burak wat wijzer maakt wat trainerschap inhoud etc, in Turkije heb je zo je trainers papieren, daar behandelen ze hem als een god
Burak zal nooit hoofdtrainer worden van Fortuna, daar durf ik wel om te wedden. Kijk eerst eens naar Nederlandse trainers die beschikbaar zijn en willen komen voordat we weer uitwijken naar een buitenlandse trainer.
@Leo: Wil best even inhaken op je sneer over anoniem posten. Wat heb je er precies aan om de echte naam van forumgebruikers te weten? Volgens mij vrij weinig. Ik heb andere ervaringen dan 'netjes voorstellen' met het vorige forum, waardoor ik het wel even prima vind om niet onder mijn echte naam te posten. Ik hecht wat meer waarde aan een fatsoenlijke reacties waarbij dingen onderbouwd worden i.p.v. het gebruikelijke geschreeuw, als dit, als dat, persoonlijke aanvallen en verzonnen autoriteitsargumenten.
Ieder z'n eigen voorkeuren. Wel beetje jammer om jezelf dan zo'n veer in je reet te steken in plaats van vragen te stellen. Wij van WC eend...
persoonlijk denk ik dat ze Radic meer met het oog op volgend jaar gehaald hebben, en als back up van Siovas die gewoon prima speelt de afgelopen tijd
Nee nee nee je moet zo snel mogelijk afscheid van hem nemen of in ieder geval einde van t seizoen. Hij heeft genoeg kansen gehad met zijn staf. Dus omdat hij zich in Volendam gedragen heeft mag hij blijven? Fortuna loopt alleen maar imago schade op met deze staf en ik moet er niet aan denken dat hij nog een seizoen blijft. Spelers en sponsoren denken wel 3 x na met zo’n trainer of ze wel of niet instappen. Daarnaast wint Fortuna inderdaad maar is het nog wachten op sprankelend voetbal. Qua punten aantal een voldoende. Qua vertoonde spel + gedrag(plus alle gele kaarten) = een onvoldoende. Tijd voor een nieuwe staf.
ben je nu echt aan het proberen om @FSyouth te overtuigen? je moet toch sinds Basset weten dat dat echt onbegonnen werk is hoe sterk en overtuigend je argumenten ook zijn. Lekker links laten liggen. Voor je het weet komen er weer 400 berichten van hem waarom toch vooral wel verlengen en dat hij Sjoerd er nog op aanspreekt dat het de allerbeste is etc etc.
@fsyouth kom op zeg. Laten we dat scenario met Gunez achterwege laten. Eerst maar eens afwachten of onze Turkse vrienden wel in de gelegenheid zijn om de beurs te trekken. Zorg er aub voor dat we ons weer onze identiteit terugkrijgen . Op dit moment hebben we alleen met Noslin een speler waar je voor gaat zitten. Aan de rest zit kraak nog smaak