@lu Als je hem alleen gaat beoordelen op zijn laatste seizoen bij Heracles en op 2 maanden Groningen waarbij die heibel had met Fledderus, die gewoon een slechte selectie heeft afgeleverd.
Niet dat ik het een heel bijzondere trainer vind, maar hij mag wel wat credits hebben ook voor de jaren dat heracles gewoon boven zichzelf uitsteeg. Heeft het met de middelen daar gewoon prima gedaan. Het is gewoon nu eenmaal een club die zo nu en dan weer degradeert.
Waarom een nieuwe trainer. Nu hebben we een trainer die er voor gaat. Van mij mag hij nog langer blijven. Liever een fanatieke trainer dan een soft als Koeman.
Ze hebben alvast wat voor julio gedaan.
Ook zijn er wat zaken opgehelded voor scheidsrechters. Als een wisselspeler of staflid een meter in het veld staat tijdens een gemaakt doelpunt, maar verder geen deel uitmaakt van het spel, dan hoeft de treffer niet meer te worden afgekeurd
Als ze wat voor Julio willen doen, moeten ze eens zorgen dat de scheidsrechters die regels naleven ipv hun eigen regels te verzinnen.
Als ze wat voor Julio willen doen, moeten ze eens zorgen dat de scheidsrechters die regels naleven ipv hun eigen regels te verzinnen.
Misschien omdenken: Velasquez moet zich maar aanpassen.
dat er scheidsrechters zijn die er niks van kunnen en dat ze allemaal hun eigen interpretaties hebben is al sinds voetbal bestaat. Daar kunnen andere trainers ook mee omgaan. Af en toe niet in emotie vallen kan en mag. Maar dugouts probren te slopen. wilt op je stoel slaan en dure aparatuur mee gaan gooien heb ik erg weinig trainers zien doen. Dus wie is de echte rare eend in de groep en moet zich misschien eens wat aanpassen.
Zoals ze dat deze week in de zitterd allein podcast goed hebben besproken hebben wij een zeer ervaren selectie die allemaal een flink salaris verdienen en dan zou je toch denken dat zo’n groep ook goed moet kunnen voetballen zonder een trainer die zo druk is langs de zijlijn. Er zijn ook zat voorbeelden waarbij ploegen goed presteren zonder dat een trainer als een gek langs de kant staat de rennen en zich misdraagt.
Ik denk dat er straks 3 punten belangrijk zijn voor Fortuna of ze wel of niet met hem willen doorgaan.
1: punten aantal.
2. gedrag
3. of het voetbal aantrekkelijk is.
Da's allemaal leuk, maar niet mijn punt. Julio moet zich ook lekker aanpassen en normaal doen. Zijn we 't allemaal over eens, heb ik eerder al gezegd.
Waar ik wat van vind is dat ze continue de regels veranderen en van alles verzinnen om het 'beter of eerlijker' te maken, maar het geen zin heeft als elke scheids maar wat doet. Als ze de scheidsrechters eens fatsoenlijk zouden begeleiden, aanspreken, trainen en bestraffen zou dat veel uitmaken. Maar nu worden die gasten nog de hand boven het hoofd gehouden als ze een dramatische pot fluiten en bewust dingen tegen de regels in doen. Focus ligt imo dus verkeerd daar.
(Omdat bewerken te lang duurde)
Mogen van mij best werken naar een situatie als bij andere sporten waar veel meer onderling respect is. Scheids gewoon goed opgeleid, hanteert de regels. Fatsoenlijk opgeleide VAR die kan ondersteunen en niet bang is de scheids terecht te wijzen. Levert al een stuk minder gerotzooi op. Tegelijkertijd ook gewoon op het veld harder straffen. Al dat natrappen, mekkeren, blessures faken, tijdrekken, etteren, kaarten vragen, etc gewoon direct bestraffen ipv 'even afwachten' of mild zijn. Zelfde geldt voor Julio die een dugout verbouwt, hup rood, en weg.
In plaats daarvan krijgen we Joey waarvan 3 rode kaarten achter elkaar geseponeerd worden en hebben we spelers die alleen maar schoppen, over de grond rollen en trainers die alleen maar bij de 4e man op de tenen staan te schreeuwen.
Zoals ze dat deze week in de zitterd allein podcast goed hebben besproken hebben wij een zeer ervaren selectie die allemaal een flink salaris verdienen en dan zou je toch denken dat zo’n groep ook goed moet kunnen voetballen zonder een trainer die zo druk is langs de zijlijn. Er zijn ook zat voorbeelden waarbij ploegen goed presteren zonder dat een trainer als een gek langs de kant staat de rennen en zich misdraagt.
Ik denk dat er straks 3 punten belangrijk zijn voor Fortuna of ze wel of niet met hem willen doorgaan.
2. gedrag
3. of het voetbal aantrekkelijk is.
En de belangrijkste drie punten zijn die van komend weekend tegen Groningen! 😉
Laten we daar eens mee beginnen.
2. gedrag
3. of het voetbal aantrekkelijk is.En de belangrijkste drie punten zijn die van komend weekend tegen Groningen! 😉
Laten we daar eens mee beginnen.
Wij spelen ook nog eens als laatste op zondag 16.45. Hopelijk beseffen de spelers wat er op het spel staat. Bij winst is handhaving voor 99,9 % een feit maar Groningen zal ook gemotiveerd zijn want voor hun is het ook een van hun laatste zo niet hun laatste kans.
Zag de spelersbus van NAC bij Geleen-zuid staan. Speelt Fortuna stiekem een oefenduel?
facebook.com/stompinfo
facebook.com/barnbelle
Voor Hansson volgens ingewijden interesse van Feijenoord, Olympique Lyon, Koln, Eintracht Frankfurt.
Wat doet Fortuna verkeerd, zie ook Stokkers hoe hij zich handhaaft met ook veel diepgang. En ook nu een bevrijde Seuntjens.
Verkeerde trainers? Posities? Daar heeft Fortuna in mijn ogen een beetje een handje van.
Wat Fortuna verkeerd doet? Aan een Hansson die zowel hier als bij Heracles in de Eredivisie als linksbuiten geen pepernoot raakte? Stokkers die er toch alweer 3! In heeft liggen dit seizoen? Of Seuntjens die het bij ons ook fantastisch deed totdat ie zelf irritant begon te doen?
Helemaal gelijk Leo. Ligt altijd aan Fortuna. Niet aan bepaalde supporters die alles maar verdraaien zodat ze weer kunnen zeiken. Heb die onzin over Hansson eerder al een keer weerlegd, maar blijkbaar heb je het te druk met azijn drinken om andermans posts te lezen...
Ben ik het niet mee eens, volgens mij hebben een aantal spelers, waaronder juist stokkers, maar ook hutten, diemers, el messaoudi, dammers bijv. hun beste wedstrijden net wel bij ons gespeeld en komen zij bij andere clubs minder uit de verf. Smeets was te slecht voor Roda maar promoveert als aanvoerder met ons of flemming die bij pec niet aan de bak kwam. Het gebeurt dus zeker ook andersom. Er moet gewoon een klik zijn, die is er soms niet bij fortuna maar soms ook wel. Seuntjens heeft bij ons ook een top periode gehad.
@gladiool Ik probeer gewoon een discussie op gang te brengen m.b.t. Hansson,Stokkers en Seuntjens. Jouw taalgebruik is niet de mijne daarom verstop je je waarschijnlijk ook onder een nick- name. Laat je nu gewoon links liggen . Je voegt niets toe met je taalgebruik en wordt door mij niet meer serieus genomen.
@gladiool Ik probeer gewoon een discussie op gang te brengen m.b.t. Hansson,Stokkers en Seuntjens. Jouw taalgebruik is niet de mijne daarom verstop je je waarschijnlijk ook onder een nick- name. Laat je nu gewoon links liggen . Je voegt niets toe met je taalgebruik en wordt door mij niet meer serieus genomen.
Stokkers is niet beter als Paul Gladon(zinloze discussie), Hanson heeft zat kansen gehad maar heeft het niet laten zien in de vele minuten die hij heeft gekregen en Seuntjens was gewoon uitgekeken op Fortuna en hij is dan niet de persoon die er nog het beste van probeert te maken ondanks teleurstellingen. Zian Flemming was ook teleurgesteld toen een transfer niet doorging maar daarna herpakte hij zich wel, iets waar Seuntjens een voorbeeld aan kan nemen. Hanson & Seuntjens spelen bij hun nieuwe club gewoon op een positie die ze bij Fortuna ook hebben gespeeld. KKD is een prima competitie voor spelers die net te kort komen voor de eredivisie.
Stokkers is niet beter als Paul Gladon(zinloze discussie), Hanson heeft zat kansen gehad maar heeft het niet laten zien in de vele minuten die hij heeft gekregen en Seuntjens was gewoon uitgekeken op Fortuna en hij is dan niet de persoon die er nog het beste van probeert te maken ondanks teleurstellingen. Zian Flemming was ook teleurgesteld toen een transfer niet doorging maar daarna herpakte hij zich wel, iets waar Seuntjens een voorbeeld aan kan nemen. Hanson & Seuntjens spelen bij hun nieuwe club gewoon op een positie die ze bij Fortuna ook hebben gespeeld. KKD is een prima competitie voor spelers die net te kort komen voor de eredivisie.
Inderdaad, volledig mee eens. Hoewel mijn persoonlijke voorkeur uitgaat naar Stokkers boven Gladon. Kwalitatief lood om oud ijzer, maar puur op persoonlijk gevoel.
Hahahaha... Waarom lukte het dan niet om de vorige keer te reageren toen ik erop reageerde dat Hansson precies dezelfde rol vervulde bij Fortuna? En waarom lukte het niet om te reageren toen ik netjes uitlegde waarom ik reageer onder een nickname?
Beide keren had je allerlei aannames had gemaakt die niet bleken te kloppen. Daarna was er stilte. En nu ik weer reageer met de feiten over die spelers voel je je aangevallen en dan is het 'ik neem je niet meer serieus'.
Als je een discussie wil starten, bereid je er dan op voor dat je mening met feiten weerlegd kan worden. Zeker als je zomaar wat roept. Als je je zo aangevallen voelt omdat ik zeg dat je azijn drinkt, mijn excuses. Dan zal ik dat schokkende 'taalgebruik' achterwege laten en het anders verwoorden: valt me op dat je op tactisch en technisch niveau vaak zeer negatief bent. Maar die mening is vaak doordrenkt van aannames en onjuistheden. Als je een discussie wil starten, stel dan eens wat vragen i.p.v. een bak aannames met een vraag erachter waar je maar één antwoord op accepteert.
En voor het geval je het gemist had: op een vorige iteratie van dit forum kon je zien wie ik was. Ik werd daardoor behoorlijk lastiggevallen op andere plekken door een 'medesupporter'. Dat is het me niet waard. Wat mij betreft is de inhoud belangrijker dan de naam. Ik ken de meeste van jullie niet, dus of er Leo of FSYouth of weetikwat staat maakt voor mij geen verschil. Als voor jou de persoon belangrijker is dan het verhaal, zegt dat voor mij ook wel wat.
Het ziet ernaar uit dat Cox na dit seizoen vertrekt, wie denken jullie die een goede vervanger is? Ik zat te denken aan die Boy Kemper van ADO, na dit seizoen transfervrij.
Het is het alom bekende en inmiddels beruchte Stockholm syndroom van Fortuna-supporters. Als ze bij ons spelen worden ze constant afgezeken, uitgefloten en kunnen ze er niks van. Gaan ze vervolgens naar een andere club en scoren ze een keertje, dan is Fortuna dom geweest om ze weg te doen. Ik heb dat hier al zo vaak benoemd. Waarom vindt niet iedereen hetzelfde eten lekker, waarom valt niet iedereen op dezelfde vrouwen? Hetzelfde als: waarom renderen sommige spelers bij de ene club beter dan bij de andere.
Ik vind dat gezeik over die nicknames trouwens wel erg triest worden. Het is hier toch geen strafrechtelijke zaak? Het is een forum waar over voetbal geluld wordt. Of wil je met een fakkel naar iemands huis als je het oneens bent met hetgeen iemand hier schrijft? Vind je Prince ook een slechte artiest omdat ie zijn eigen naam niet gebruikte?
Naar aanleiding van het onderzoek van de AFM naar koersmanipulatie van Principion heb ik me wat meer in de zaak verdiept en ik maak me toch wel zorgen. Niet zozeer om de de gevolgen van het onderzoek, maar meer om de situatie bij Azerion in het algemeen.
Principion heeft een overeenkomst gesloten met de Amerikaanse onderneming LDA om hun de komende 3 jaar 10 miljoen aandelen te mogen verkopen tegen een prijs die volgens een bepaalde formule berekend wordt. Over hoe die formule luidt, is geen mededeling gedaan, behalve dat die afhankelijk is van de koers. Nu heeft LDA zich in het verleden al vaker schuldig gemaakt aan koersmanipulatie en dat is ook nu weer gebeurd. De vraag is of Principion bewust een beroep heeft gedaan op de “expertise” van LDA op het gebied van koersmanipulatie of dat Principion zelf slachtoffer is geworden van LDA. Het lijkt op het eerste.
Als Principion inderdaad schuldig wordt bevonden aan koersmanipulatie heeft dat hoogstwaarschijnlijk een boete tot gevolg en hoeft dat verder niet veel consequenties te hebben en zeker niet voor Fortuna. Een half jaar geleden kwamen er ook witwaspraktijken naar buiten bij Jumbo, maar de resultaten van de wielerploeg hebben daar niet onder geleden. Het probleem zit hem echter in de aanleiding van het voorval. Azerion staat er lang niet zo rooskleurig voor als de heren Aytekin en Akpinar willen doen geloven. Volgend jaar lopen door Azerion uitgegeven obligaties af en die moeten opnieuw gefinancierd worden. Met de toegenomen rente en de afgenomen kredietwaardigheid wordt dat een probleem. Ook komt er een Europese regulering op het gebied van computerspelletjes die erg ongunstig uitpakt voor het verdienmodel van Azerion Verder loopt er nog een rechtzaak die is aangespannen door een Engels bedrijf over te betalen rekeningen. Kortom, er doemen grote financiéle problemen op en het is de vraag of Azerion een failissement kan voorkomen. Het lijkt erop dat ADL in de arm is genomen om nog zoveel mogelijk van hun kapitaal te redden.
Wat zijn de eventuele gevolgen hiervan voor Fortuna? Allereerst is de kans groot dat de KNVB niet akkoord gaat het beoogde meerderheidsbelang door Principion (terwijl de KNVB zelf in zee is gegaan met Azerion m.b.t. de vrouwencompetitie). Gün zal dan op zoek moeten gaan naar een andere investeerder of alsnog zelf hoofdaandeelhouder moeten blijven. Verder bestaat de kans dat de beide heren hun huidige belang van 20% niet meer kunnen of willen handhaven. In principe zullen ze dan zelf naar een koper op zoek moeten, al zou dat dan waarschijnlijk in samenwerking met Isitan Gün gebeuren. Dit alles hoeft voor Fortuna nog geen verstrekkende gevolgen te hebben. Zeker niet als er een nieuwe investeerder kan worden gevonden. Maar Fortuna hoeft er dan niet meer op te rekenen dat de heren extra geld in Fortuna steken, zodat de begroting omlaag zal moeten. Bovendien komt de garantstelling van Principion dan op losse schroeven te staan.
Toch wel reden om je zorgen te maken. En mochten er mensen van Fortuna hier meelezen dan raad ik hun aan om sowieso zo snel mogelijk op zoek te gaan naar een nieuwe investeerder.
@lu helder verhaal.
daar aan toe gevoegd. De heren hebben al vaker bedrijven gehad die het niet redden. De wolken boven azerion zijn al langer donker. Niet geheel toevallig dat ze vorig jaar een ander speeltje zijn gaan zoeken in de vorm van een voetbalclub. En om hun grootheidswaanzin kracht bij te zetten willen ze er maar even 7 over nemen. Overigens voor mensen me aanvallen op grootheidswaanzin, aytakin heeft dit over zich zelf gezegd waarom zijn vorig bedrijf failliet is gegaan (ok hij noemde het onvoorzichtig en roekeloos).
Ik hoop dat de garantstellingen waterdicht zijn anders kunnen de heren straks ook een failliete voetbalclub op hun lijst zetten. Of denken we echt dat hun clubliefde voor een club waar ze 3 jaar geleden waarschijnlijk nog nooit van hadden gehoord zo groot is? Voor hun telt alleen dat ze hun held Burak naar nederland hebben gehaald dat dat ons failliet betekend so be it.
ja ik heb net een liter azijn gedronken maar ben heel bang dat ik er niet eens ver naast zit.
@paul-jans Laten we gewoon eens afwachten hoe dit zich gaat ontwikkelen. We hebben allemaal 0,0 inzicht in deze casus laat staan wat het voor Fortuna gaat betekenen. Aan onderbuik gevoel hebben we niks aan. Misschien valt het mee en misschien valt het tegen.
Ach tis zeker mogelijk Paul. Ik vind het lastig inschatten, maar met al dat gezeik maak ik me ook zorgen.
Zoals Fortuna54 al zegt, tis koffiedik kijken. Vind bij dit soort zaken altiid frustrerend dat het heel lang onduidelijk blijft.
Aytekin heeft een bedrijf gehad dat failliet is gegaan.De heren hebben al vaker bedrijven gehad die het niet redden.
Ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat ik inmiddels wel het nodige inzicht heb in deze casus.We hebben allemaal 0,0 inzicht in deze casus
Ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat ik inmiddels wel het nodige inzicht heb in deze casus.We hebben allemaal 0,0 inzicht in deze casus
Dank je wel Lu.
En, het is de taak van Fortuna Sittard, om die onduidelijkheid zo snel mogelijk weg te nemen!
En dat is m.i. niet de taak van “Fortuna ‘54”.
Het is vooral de taak van de heren Aytekin en Akpinar om meer duidelijkheid te verschaffen (al zijn ze daarin beperkt tijdens het onderzoek). Fortuna zal niet veel meer weten dan ik. Misschien zelfs minder.Ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat ik inmiddels wel het nodige inzicht heb in deze casus.We hebben allemaal 0,0 inzicht in deze casus
Dank je wel Lu.
En, het is de taak van Fortuna Sittard, om die onduidelijkheid zo snel mogelijk weg te nemen!
En dat is m.i. niet de taak van “Fortuna ‘54”.
Ik denk dat het één grote samenzwering is van allemaal mensen die Fortuna niet mogen. ESPN, de KNVB, Hugo Borst, Voetbal International, het AFM, Bas Nijhuis, Joey Kooij, Hans Kraaij, Ronald Waterreus en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het zijn allemaal racisten die tegen Turken zijn en bij Fortuna doen ze altijd alles perfect, dus waarom schrijven ze altijd slecht over ons??? Kijk ook eens naar wat er goed gaat! We hebben bijvoorbeeld heel sterk plexiglas in de dug-outs! Maar daar hoor je ze allemaal niet over!
Het is voor ons niet te hopen dat Vitesse uit de competitie genomen wordt, want dan ben je die drie punten die je daar gehaald hebt kwijt...
Het is voor ons niet te hopen dat Vitesse uit de competitie genomen wordt, want dan ben je die drie punten die je daar gehaald hebt kwijt...
Dat valt wel mee, gezien de andere uitslagen van de mogelijke degradanten. Bepalend is in deze hoe het reglement dan is t.o.v. plek 16?
Wel of geen nacompetitie?
@rick-janssen2017 dit jaar worden die sowieso niet uit de competitie gezet, pas volgend seizoen dacht ik
Ik vind dat gezeik over die nicknames trouwens wel erg triest worden. Het is hier toch geen strafrechtelijke zaak? Het is een forum waar over voetbal geluld wordt.
Het is een forum en hier mag en moet zelf over voetbal geluld worden. Waar ik me zelf een klein tikkeltje aan stoor is dat alles in een groot topic gepropt wordt waardoor je verschillende verhaallijnen hebt. Hoe lastig is het om meerdere onderwerpen aan te maken en daar verder te discussiëren?
Sorry, dit moest er even uit.
Laten we ons eerst maar een gaan handhaven en ons dan druk gaan maken over de status van de investeerders en Fortuna. Ik verwacht dat Fortuna ook op commercieel vlak nu een stuk aantrekkelijker is dan voorheen en dat sponsoren misschien ook wel eerder bereid zijn om te investeren in Fortuna zijnde het in ieder geval in strategische/tenue sponsoren.
Fortuna supporter sinds 1999
Eerste wedstrijd: Afscheidswedstrijd Mark van Bommel - De Baandert
In het ergste geval gaan we gewoon weer lootjes verkopen en aandelen voor €36 aan de man brengen. 🙂
In het ergste geval gaan we gewoon weer lootjes verkopen en aandelen voor €36 aan de man brengen. 🙂
als dat idd het ergste is. Maar denk dat je een en ander wat onderschat.
de schipper van de titanic
Dat was Edward John Smith dus het lijkt me stug dat die Zittesj dialect sprak.
Waar ik me zelf een klein tikkeltje aan stoor is dat alles in een groot topic gepropt wordt waardoor je verschillende verhaallijnen hebt. Hoe lastig is het om meerdere onderwerpen aan te maken en daar verder te discussiëren?
Dit is meermaals geprobeerd maar het bleek dat er topics ondersneeuwden en dit juist nadelig was voor het verkeer op de site.
Masita kledingsponsor van Fortuna ook failliet.. Het zit niet mee met de partners van Fortuna😱
Ze hopen wel op een doorstart, benieuwd of deze gaat komen of dat het toch het einde van het tijdperk Masita betekend.
Fortuna supporter sinds 1999
Eerste wedstrijd: Afscheidswedstrijd Mark van Bommel - De Baandert
Masita kledingsponsor van Fortuna ook failliet.. Het zit niet mee met de partners van Fortuna😱
Ondanks dat ik het jammer vind dat een regionaal bedrijf de geest geeft moet ik zeggen dat ik als fervent shirtverzamelaar de shirts van Masita echt kwalitatief het meest goedkoop vond voelen en de pasvorm is ook niet geweldig. Ook zijn de shirts vaak te snel uitverkocht. Hopelijk rolt er nu een deal uit met een partij die echt vette designs maakt met fatsoenlijk materiaal.
Is er nog nieuws inzake de inzetbaarheid van spelers voor aanstaande zondag? Ozyakup weer aanwezig?
Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1
Ondanks dat ik het jammer vind dat een regionaal bedrijf de geest geeft moet ik zeggen dat ik als fervent shirtverzamelaar de shirts van Masita echt kwalitatief het meest goedkoop vond voelen en de pasvorm is ook niet geweldig. Ook zijn de shirts vaak te snel uitverkocht. Hopelijk rolt er nu een deal uit met een partij die echt vette designs maakt met fatsoenlijk materiaal.
Helemaal mee eens. Maar Masita hoort wel een beetje bij de club. Zou zonde zijn als die doorstart niet gaat lukken.
Mijn eerste wedstrijd!
1983 - 1984 Fortuna - DS'79 4-1
@jo-bux trainde wel weer, was ook te zien op de socials.
Ferati is ook weer terug, dus keuze genoeg op het middenveld in ieder geval
Helemaal mee eens. Maar Masita hoort wel een beetje bij de club.
Dan heb ik liever een extra Nederlandse speler en dan een Adidas als kledingsponsor om de identiteit weer uit te balanceren. Met alle respect, maar dat Masita-stof voelt echt als die goedkope nepshirts die je in Turkije (no offence, haha) overal kan kopen.