Forum

Fortuna-RKC(22-12-2...

Fortuna-RKC(22-12-2020)  

Pagina 1 / 9

Fortuna54
(@fortuna54)
Dorel Zegrean
Lid geworden: 2 jaar geleden
20 december 2020 18:00  

Door de schorsing van Lazaros Rota kon trainer Sjors Ultee tegen FC Utrecht nog iedereen te vriend houden. Dat zal in de toekomst wel anders zijn. De vraag is hoe hard Ultee durft te zijn.
Fortuna had de afgelopen weinig te willen. Gechargeerd: wie de bal drie keer kon hooghouden en wist naar welke kleur de bal moest, speelde ook. Het maakte de taak van trainer Sjors Ultee zeker niet makkelijker, maar het stelde hem wel in staat iedereen te vriend te houden. Dat gaat de komende tijd veranderen. Te beginnen tegen RKC. Neem Ben Rienstra, hij moest tegen FC Utrecht verkassen naar de plek centraal achterin. Iets wat hij met frisse tegenzin deed vanwege de schorsing van Lazaros Rota. Dinsdag is de Griekse back weer van de partij en zal Rienstra een dergelijke rol moeilijker kunnen verkroppen.

Mats Seuntjens

Met Rienstra op het middenveld moeten er andere knopen doorgehakt worden. Zian Flemming, Tesfaldet Tekie, Jorrit Smeets (al zal die voorlopig nog niet kunnen beginnen), Ben Rienstra en Mats Seuntjens, voor slechts drie van hen is op dit moment plek in de as van het veld. Ultee lijkt er niet aan te ontkomen om beslissingen te nemen die tot boze gezichten gaan leiden. Bij Seuntjens bijvoorbeeld. De topaankoop van deze zomer is inmiddels zo ongeveer de enige aankoop die nog steeds niet rendeert. Aanvallend is hij weinig beslissend en verdedigend is Seuntjens ronduit kwetsbaar.

De vraag is of Ultee het aandurft hem te passeren. Een speler van statuur waarbij het maar de vraag is hoe hij reageert op een plekje op de bank. In die zin zou Ultee het zichzelf makkelijk kunnen maken. Tekie slachtofferen of Lisandro Semedo of Emil Hansson passeren ten faveure van Seuntjens, het is de weg van de minste weerstand. De vraag is of het ook voor Fortuna het beste is. Zeker omdat beide vleugelspelers meer en meer voor diepgang en gevaar zorgen.

Boze spelers

Wie het Ultee vraagt, krijgt als antwoord dat hij maar wat blij is met het luxeprobleem. „Ik kan veel meer gaan kijken wat we per wedstrijd nodig hebben. En vergeet niet; er komt een januarimaand aan met zeven wedstrijden in drieëneenhalve week. Natuurlijk, er zullen af en toe jongens boos zijn. Dat is alleen maar goed.”

Het klinkt logisch, maar stiekem zal Ultee de komende week voor het eerst echt wakker liggen van de opstelling.

Bron: De Limburger.  

Komende dinsdag winnen en wij doen uitstekende zaken op de ranglijst. Het zal niet gemakkelijk worden want ik vind RKC prima voetballen tot nu toe. 10 uit 4 ... Het kan zomaar gebeuren 🙏

This topic was modified 1 maand geleden 2 times by Fortuna54

Citaat
Fortuna54
(@fortuna54)
Dorel Zegrean
20 december 2020 18:03  

Erg benieuwd of Ultee harde keuzes durft te maken komende week en na de winterstop met nieuwe spelers erbij. Over keuzes maken doet Ultee het prima. Iedereen weet dat Rienstra liever niet achterin wilt spelen en toch kiest Ultee daar voor, de gemakkelijkste weg voor Ultee zou zijn om Ninaj achterin te zetten zodat Rienstra op het middenveld kon spelen. 

Ik zou zo spelen komende week tegen RKC. 

Van Osch Cox Janssen Angha Rota Rienstra Flemming Tekie Hansson Polter Semedo.  

This post was modified 1 maand geleden by Fortuna54

ReageerCitaat
Hendrik Hohnen
(@hendrik-hohnen)
Panos Vouis
Lid geworden: 6 maanden geleden
20 december 2020 18:42  

@fortuna54

Ik sluit mij hier volledig bij aan!

This post was modified 1 maand geleden by Hendrik Hohnen

ReageerCitaat
Frodootje
(@frodootje)
Panos Vouis
20 december 2020 20:46  
Geplaatst door: @hendrik-hohnen

@fortuna54

Inderdaad, geef Seuntjes maar eens de tijd om over zijn eigen functioneren na te denken. Ik heb me tegen Utrecht ook weer gigantisch lopen ergeren. Het is een meester in schijnverdedigen en zonder bal doet hij veel te weinig..

ReageerCitaat
F91
 F91
(@f91)
Panos Vouis
Lid geworden: 3 maanden geleden
20 december 2020 21:24  
Geplaatst door: @fortuna54

Erg benieuwd of Ultee harde keuzes durft te maken komende week en na de winterstop met nieuwe spelers erbij. Over keuzes maken doet Ultee het prima. Iedereen weet dat Rienstra liever niet achterin wilt spelen en toch kiest Ultee daar voor, de gemakkelijkste weg voor Ultee zou zijn om Ninaj achterin te zetten zodat Rienstra op het middenveld kon spelen. 

Ik zou zo spelen komende week tegen RKC. 

Van Osch Cox Janssen Angha Rota Rienstra Flemming Tekie Hansson Polter Semedo.  

Deze opstelling gaat het natuurlijk ook worden. Je zou nog kunnen discussiëren over Smeets vs Tekie, maar Smeets zal zijn kans weer moeten pakken tijdens wissels/blessures. In een team dat punten pakt ga je niet onnodig wisselen. Smeets gaat zijn minuten zeker nog maken.

Seuntjens lijkt niet droog getraind. Op de 2 cm posities zie ik daarom ook geen plek voor hem. Hij is daarvoor te traag en te log, verdedigend heb je er weinig aan. Voetballen kan ie wel, dus denk dat hij in dit team op 10 (evt nog 9) zal renderen. Voetballend is het gewoon prima bij hem. Pech voor hem dat Flemming daar zijn kans heeft gepakt door keer op keer heel veel energie in de wedstrijd te leggen. 

Denk daarom beter om hem als wissel te brengen, maar dan wel in een aanvallende rol centraal in het veld. 

Frankie Tao vond het leuk
ReageerCitaat
Remco Hannen
(@remco-hannen)
Panos Vouis
20 december 2020 21:24  
Geplaatst door: @frodootje

@fortuna54

Inderdaad, geef Seuntjes maar eens de tijd om over zijn eigen functioneren na te denken. Ik heb me tegen Utrecht ook weer gigantisch lopen ergeren. Het is een meester in schijnverdedigen en zonder bal doet hij veel te weinig..

Je zag vandaag vaker dat Seuntjes de bal rond het middenveld verloor door eigen onkunde en vervolgens sjokt/loopt hij wat richting de verdediging ipv dat hij doorrent en zijn fout probeert te herstellen. Seuntjes is denk ik meer een verdeler voor het midden maar daar heb je iemand nodig met loopvermogen en dat ontbreekt op dit moment helaas 🙁

Fortuna supporter sinds 1999

ReageerCitaat
Hendrik Hohnen
(@hendrik-hohnen)
Panos Vouis
Lid geworden: 6 maanden geleden
20 december 2020 21:49  

Ik vond seuntjes vooral goed coachend naast het veld.. vrees wel dat hij opgesteld gaat worden ten koste van Semedo of Tekie

This post was modified 1 maand geleden by Hendrik Hohnen

ReageerCitaat
Fortuna54
(@fortuna54)
Dorel Zegrean
21 december 2020 00:23  

Ik vond seuntjes vooral goed coachend naast het veld.. vrees wel dat hij opgesteld gaat worden ten koste van Semedo of Tekie

Seuntjens verdiend het niet om opgesteld te worden en volgens mij ziet iedereen van ons dat en is daar ook geen discussie over mogelijk.  Ik hoop dat Ultee en Alfen de ballen hebben om hem te passeren en dat ze doen wat het beste is voor het elftal aangezien dat Seuntjens toch wel een mannetje is.  Semedo of Tekie wisselen en Seuntjens laten staan kan er bij mij niet in. Maar goed als we dinsdag van RKC winnen met Seuntjens in de basis dan hoor je uiteraard niemand klagen. Dat Seuntjens zich maar bewijst via invalbeurten en dat zelfde geldt voor Smeets( best wel een luxe als je zoiets op de bank hebt zitten).  

This post was modified 1 maand geleden 4 times by Fortuna54

ReageerCitaat
fsc68
(@zitterd79)
Fuat Usta
22 december 2020 16:50  

Lekker Seuntjes blijven opstellen.Verhuur die lul toch aan Dordrecht in de winterstop.

ReageerCitaat
Leo Van Gansewinkel
(@leo-van-gansewinkel)
Panos Vouis
22 december 2020 16:54  
Geplaatst door: @zitterd79

Lekker Seuntjes blijven opstellen.Verhuur die lul toch aan Dordrecht in de winterstop.

Helemaal mee eens. Ongelofelijk. En hou Hansson en Smeets maar op de bank. Seuntjes miskoop. Waarom niet die Hansson laten staan.

ReageerCitaat
Pagina 1 / 9

Inloggen van Registreer aub