FAQ over lidmaatschap, clubcard, busreizen en fanshop

De fanwereld verandert. Door de promotie van Fortuna Sittard zijn de aantallen bezoekers en de verwachtingen over gewenste services versneld omhoog gegaan. Daarnaast heeft ook de overheid en de KNVB eisen waar de eredivisionist Fortuna Sittard aan dient te voldoen. Digitalisering en automatisering zijn dan ook onvermijdelijk om inhoud te geven aan de nieuwe eisen en verwachtingen. Verandering kan echter ook leiden tot verwarring. Om de (nieuwe) fans te ondersteunen heeft de Fortuna SC ism Fortuna Sittard een praktische FAQ gemaakt welke je hopelijk helpt sneller je weg te vinden naar de gewenste Fortuna Sittard (fan) service.


Fortuna SC (Supporters platform Fortuna Sittard)


Waarom zou ik lid worden?
Je kunt niet vroeg genoeg beginnen aan het lid zijn van de Fortuna Familie. Het “Fortuna Supporters Collectief” heeft daarom voor alle generaties een passend lidmaatschapspakket. . Het Supportersplatform wil haar leden extra vreugde en aantoonbare meerwaarde bieden bij een (wedstrijds) beleving van en met Fortuna Sittard. Daarnaast wil het platform het Fortuna Sittard familie gevoel versterken en opkomen voor de algemene belangen van de supporters van Fortuna Sittard. Ten derde heeft het supportersplatform de ambitie om Fortuna Sittard waar mogelijk positief en constructief te ondersteunen.

Wat krijg ik daarvoor terug?
Je ontvangt als lid van Fortuna SC een gratis abonnement op ons prachtige Fortuna SC magazine, recht op het kopen van tickets voor alle uitwedstrijden,  5 euro korting op busreizen voor elke uitwedstrijd, officieel stemrecht bij beslissingen die worden genomen op basis van het gouden aandeel (vanaf 18 jaar en na één jaar lidmaatschap),  geen kosten (normaal 10 euro) voor de verplichte KNVB clubcard en  de mogelijkheid gratis mee te spelen voor prijzen met de Fortuna SC voetbalpoule (www.poules.com/fortunasc)

Ik heb kids die ook wel lid willen worden, hebben jullie daar ook iets speciaals voor?
Zekers. iets heel fraais zelfs! De Kidsclub van het Fortuna Supporters Collectief werkt intensief samen met Fortuna Sittard en is bedoeld voor jongeren in de leeftijd van 0 tot 12 jaar . De Kidsclub wil jongeren al op vroege leeftijd laten proeven aan de sfeer van betaald voetbal in Sittard/Geleen. De Fortuniors hebben dezelfde rechten als de overige (youth) leden, waarbij zij ook gratis mogen deelnemen aan Fortunior events (sinterklaas, pasen, etc) en de line-up! Voor meer informatie over de events; lees <hier>  meer. Wil je meer weten over deelname aan de spannende Line-ups, klik dan <hier>

Wat kosten de pakketten? (2019-2020)
– tot en met 12 jaar oud;  Het Fortuniors pakket € 12,00
– 13 tot en met 17 jaar oud;  Het Youth pakket € 17,50
– 18 jaar en ouder;  Het Supporters pakket € 25,00

Hoe word ik lid?
Dat kan alleen online en gaat heel makkelijk en snel. Vul < hier> het formulier snel en eenvoudig in en je bent lid!

Hoe blijf ik lid of verander ik mijn lidmaatschap status of geef ik wijzigingen in mijn persoonlijke status door?
Indien je al lid was van onze vereniging en je een automatische incasso hebt getekend (het overgrote deel heeft dat gedaan), hoef je je niet opnieuw op te geven. Je blijft automatisch lid en je zult je ledenpas voor/bij aanvang van het seizoen krijgen!.  Persoonlijke wijzigingen (verhuizingen bv) kun je naar onze ledenadministratie sturen: ledenadmin@fortunasc.nl

 


Busreizen


Hoe kom ik aan kaarten voor een uitwedstrijd van Fortuna Sittard?
Het kopen van tickets voor uitwedstrijden is alleen online mogelijk via de “mijnfortuna” pagina van Fortuna Sittard. Je komt in aanmerking voor het kopen van uit-kaarten wanneer je een KNVB Fortuna Sittard clubcard hebt  (zie ook clubcard) en je een SRO account hebt in “MijnFortuna” (zie Mijnfortuna). klik <hier>  voor de belangrijkste informatie over het kopen van uit-kaarten .

Waar kan ik de uit-kaarten dan nu precies kopen?
Klik <hier> om naar ‘MijnFortuna’ te gaan en om tickets te kunnen kopen.

Wanneer kan ik de kaarten voor een uitwedstrijd kopen?
De kaartverkoop start ongeveer 1.5 week voor aanvang van de wedstrijd. Fortuna Sittard werkt in samenwerking met Fortuna SC met een loyalty programma (puntensysteem), hoe hoger je aantal loyalty punten, hoe eerder je een ticket kunt kopen. Op Fortuna Sc zal de aankondiging en status update van de uitwedstrijd verkoop worden gepubliceerd. Dit is ook voor niet leden beschikbaar.

Wat  is eigenlijk het loyalty programma en hoe kan ik zien wat mijn status is?
De essentie van het puntensysteem is eenvoudig: de supporters die vaker naar uitwedstrijden gaan, hebben eerder recht op het kopen van tickets dan supporters die minder vaak een uitwedstrijd bezoeken. Klik  <hier> voor meer info. Elke  fan valt in 1 van de 4 categorieën: van Diamond tot Bronse. Bij aanvang van het seizoen heb je van Fortuna Sittard je indeling via email gekregen.  Op termijn kun je je status ook in “mijnfortuna” zien.  Leden van Fortuna SC zien hun status ook op de ledenpas.

Waarom zou ik lid worden van Fortuna SC?
Leden van Fortuna SC krijgen een gratis clubcard (ter waarde van 10,-), daarnaast krijgen leden van Fortuna SC bij elke uitwedstrijd 5 euro korting op de busreis. Indien je drie keer per jaar dus met de bus mee gaat heb je je lidmaatschapsgeld al terug verdient.

Zijn er regels in de bus?
Ja hoor :),  Kijk <hier> voor de busregels waar je je automatisch aan conformeert als je een busticket koopt.

Hoe zit het met drank in de bussen?
Eten en drinken in de bus is toegestaan. Bij vervuiling of beschadiging van eigendommen zal de veroorzaker van deze schade aansprakelijk gesteld worden voor het schoonmaken, herstel en / of vervanging. Het is niet  toegestaan zelf alcoholhoudende dranken mee te nemen en te nuttigen. Vaak gelden er bovendien helaas regels vanuit de bezoekende gemeente omtrent drankgebruik en aantal consumpties. Een (koud) blikje bier kost 1.50, fris is uiteraard ook verkrijgbaar.

“Mijn Fortuna”
Mijn Fortuna is een digitaal platform dat als centraal punt fungeert voor alle supporters van Fortuna Sittard. Klik  <hier>  voor meer informatie over “Mijn Fortuna” en <hier> om je direct te registeren.

 


Clubcard


Waarom moet ik eigenlijk een clubkaart hebben?
Dit is een verplichting van de KNVB. Een aantal thuiswedstrijden per seizoen is er geen vrije verkoop, de zogenaamde risico wedstrijden, Dit geldt ook voor alle uitwedstrijden. Voor deze wedstrijden heb je een clubcard nodig om tickets te kopen.

Wat is een clubcard?
Het is een identiteitsbewijs c.q. registratie voor supporters van een voetbalclub die men nodig heeft om kaarten voor (risicovolle) voetbalwedstrijden te kunnen kopen. De gegevens van de supporter worden via de BVO geregistreerd in de KNVB database. Het is puur een registratie in de KNVB database dat jij Fortuna Sittard fan bent. Je krijgt dus geen fysieke kaart (meer), dat was vroeger wel zo..

Ik heb al een een seizoenskaart van Fortuna Sittard , moet ik dan ook een aparte clubcard kopen? 
Nee, de administratie van de BVO Fortuna Sittard zorgt (gratis) voor jouw registratie in de KNVB  database (zolang je een seizoenskaart hebt uiteraard).

Ik ben lid van de supportersvereniging Fortuna SC, moet ik dan ook een clubcard kopen?
Nee, leden die zich als lid voor 15 augustus hebben opgegeven (en betaald) worden door de administratie van Fortuna SC en Fortuna Sittard aangemeld c.q. geregistreerd in de KNVB database. LET WEL: het kan enige dagen tot een week duren voordat de verwerking heeft plaatsgevonden!!!! Voor nieuwe leden van Fortuna SC na 15 augustus 2019 zullen we in samenwerking met Fortuna Sittard naar een mogelijk (snellere) werkwijze gaan. Daan komen we tzt dan op terug.

Ik ben lid van Fortuna SC na 15 augustus ’19  geworden ?
Voor nieuwe leden van Fortuna SC na 15 augustus 2019 zullen we in samenwerking met Fortuna Sittard naar een mogelijk (snellere) werkwijze gaan. Daan komen we tzt op terug.

Ik ben wel lid, maar ik kan toch geen uit kaarten kopen, wat kan er mis zijn gegaan?
Het kan zijn dat jouw registratie door ons niet goed werkt. De meest voorkomende problemen zijn dat je bij een andere BVO al een clubcard hebt en dat de KNVB het niet toestaat dat je je twee keer registreert. In  dat geval moet je zelf besluiten voor welke club je bent en van welke club je de uitwedstrijden en risico wedstrijden wil bezoeken. Ons inziens kan dat alleen Fortuna Sittard zijn namelijk. Een ander veelvoorkomend probleem is dat je wel door Fortuna Sittard bent ingeschreven bij de KNVB, maar onder een account die jij blijkbaar niet actief gebruikt. Dit komt met name voor als je gebruik maakt van meerdere email adressen en verschillende accounts. Neem in alle gevallen ff contact op met de administratie van Fortuna Sittard.

Kan ik ook een clubkaart bestellen als ik al een Club Card van een andere club heb?
Nope. Waarom zou je trouwens een clubcard bij een andere club willen 🙂 Indien je reeds in het bezit bent van een seizoen- of Club Card van een andere Nederlandse club in de Ere- of Eerste Divisie, dan kun je géén Fortuna Sittard clubkaart aanvragen. Je dient die dan eerst bij de andere BVO op te zeggen en dan dien je opnieuw de aanmeldingsprocedure te starten en/of contact op te nemen met Fortuna Sittard administratie .

Wat kost een losse clubkaart en waar koop ik eigenlijk zo’n kaart ?
Deze kun je kopen via MijnFortuna (online). Die kost 10,- euro en is 5 jaar geldig. Klik <hier> om een clubcard te kopen. (let op, je moet wel sro geregistreerd zijn c.q. een Fortuna account hebben)

Wanneer ontvang ik mijn clubkaart?
De clubkaart zit direct na aankoop in jouw online account. Er is geen fysieke clubcard.

Hoeveel tickets mag je kopen met jouw clubkaart?
Bij een uitwedstrijd is dat 1 ticket per clubcard (1:1). Per thuiswedstrijd wordt bepaald wat het aantal tickets is dat je kunt bijkopen. Bij niet-risico wedstrijden is er geen beperking. Naar verwachting zal er ook bij risicowedstrijden een 1:2 of 1:4 kaartverkoop zijn (met 1 clubcard kun je dan 2 of 4 tickets kopen). Dit bepaalt echter ook de lokale driehoek per wedstrijd. Kijk dus altijd de verkoopinformatie per wedstrijd.


Fanshop 


Hoe kom ik aan merchandise?
Fortuna Sittard heeft een fysieke fanshop gelegen in het hoofdgebouw, pal naast de hoofdingang van het stadion.  Deze fanshop is geopend rondom thuiswedstrijden en elke woensdag tussen 15.00-18.00.

Kan ik ook online merchandise bestellen?
Ja hoor,  Via het platform <Mijn Fortuna>  kunnen supporters thuis vanaf de bank hun favoriete Fortuna producten bestellen. Een mooie extra service voor onze trouwe supporters. Klik<hier> om naar de online webshop te gaan van Fortuna Sittard.

Kan ik ook contact opnemen of  een bijzondere bestelling doorgeven?
Ja hoor, voor verzoekjes  en bestellingen kun je de eigenaar van de fanshop mailen op Maatjes Steetwear <maatjes.streetwear@home.nl>;

 

 

3 thoughts on “FAQ over lidmaatschap, clubcard, busreizen en fanshop

  1. Volgens Fortuna Sittard heeft men als lid van FortunaSC wel degelijk een clubkaart op seizoenkaart nodig om uit wedstrijden te bezoeken..
    Zie mail die ik van afdeling ticketing kreeg;

    Beste Francois,

    Naast het lidmaatschap van Fortuna SC dient u ook een clubcard aan te vragen voor het bezoeken van uitwedstrijden. U kunt via Fortuna SC een kortingscode aanvragen waarmee u de clubcard kunt bestellen. Als u dat heeft gedaan kunt u een ticket voor uitwedstrijden bestellen.

    Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groeten,

    LARS PETERS
    AFDELING TICKETING
    ————————————–

Geef een reactie